Ervaringen Hitachi Deskstar 7K250

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 10:42
inderdaad, ik ben een zeer lichte slaper, maar van dat jankgeluid word ik niet wakker, het is ook helemaal niet zo vaak, misschien een keertje per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Ik hoor het geluid ook, maar zeker niet elke 10 minuten. Misschien is het er wel, maar mis ik het gewoon. Ik kan er iig goed bij slapen. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik heb er nu 2. Die zoemen samen in koor :P

Maar totaal geen last van. Wat een onzin. Als je erop gaat letten, dan slaap je nooit meer nee.

[ Voor 54% gewijzigd door REDFISH op 14-04-2004 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

He mensen

voor degene die geintereseerd zijn in de Hitachi Deskstar 7K250, 160Gb, 7200rpm,8Mb,SATA150

hij staat nu bij informatique voor 109 euro

en maandag (03-5-2004) stopt die aktie.

ik heb er zelf gelijk 4 gehaald :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb ze gister gekocht en vandaag aangesloten :)

Ze staan nu als een striped raid set te zoemen in koor. Ter vergelijking, mn Maxtor DiamondMax Plus 9 (6Y120P0) maakt meer geluid dan de 2 Hitachi's in koor 8)

Binnenkort post ik wel een HDTach piccie :)

* aramdin is happy!

ps. betreft 2x 160GB Hitach 7K250 S-ATA 8MB, 7200rpm :*)

[edit]
Ik heb wel "last" van dat geluidje, maar je hoort het haast niet...

[ Voor 25% gewijzigd door aramdin op 14-05-2004 20:17 . Reden: Nodige correcties ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik de enige die deze schijf echt lawaaierig vind?
Dat geratel is echt te erg :)

Ik had em ook sneller verwacht, sata 2 vs ide 133. Maar dat valt volgens mij wel mee. Heb echt het gevoel alsof de schijf nu het langzaamste is van mijn systeem. (bijvoorbeeld bij lotr battle for middle earth, cpu belasting valt mee, maar het laden en geratel duurt best lang. Vandaag tegen een ouder systeem gespeeld en hij laade sneller dan ik)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is ook een oudere schijf; een Seagate 7200.10 of Samsung T166 zal veel sneller zijn; dat is immers logisch vanwege de hogere data dichtheid.

Het 'geratel' kun je reduceren door met AAM (Auto Acoustic Management) te spelen; dan kun je afweging maken tussen meer performance of minder performance maar stiller. Overigens valt sterk aan te bevelen regelmatig te defragmenteren; dan hoef je schijf ook minder te seeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:01:
Het is ook een oudere schijf; een Seagate 7200.10 of Samsung T166 zal veel sneller zijn; dat is immers logisch vanwege de hogere data dichtheid.

Het 'geratel' kun je reduceren door met AAM (Auto Acoustic Management) te spelen; dan kun je afweging maken tussen meer performance of minder performance maar stiller. Overigens valt sterk aan te bevelen regelmatig te defragmenteren; dan hoef je schijf ook minder te seeken.
ow... ik dacht dat de snelheid aan de sata2 lag.
en dat hij in de bbg zat. weliswaar de budget versie. maar dit is dus ook een relatief langzame schijf :X

en spelen met AAM, ok zal ik proberen. Even uitzoeken wat/waar het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SATA2 kan 300MB/s, in de praktijk zul je met jouw HDD zo'n 5 a 6MB/s halen (realistische I/O en niet STR zoals vaak gemeten). Dus nee, de interface is geen bottleneck. :)
Pagina: 1 2 Laatste