Hm, je bent wel wat ver doorgeslagen in het blauwer maken. Ik weet niet wat het is (drieteenstrandloper oid), maar ik weet wel dat die vogels niet blauw zijn

Waarom je het gedaan hebt weet ik niet, mocht het zijn omdat je de foto wat zonniger wilde maken, kun je dat ook wel bereiken zonder dat hij zo blauw uitslaat. Het water is niet zo erg, maar die vogel is echt te blauw gewoon.
Van mij mag ie verder iets meer gecropped worden, of meer vogeltjes erop als je niet dichterbij kon komen. Over de bovenste golf twijfel ik, maar ik verwacht dat de foto rustiger oogt (en dus de aandacht beter op de vogel legt) wanneer je die er niet opstaat.
Een fitis (als ik het goed heb?!) van mij. Jammer dat ik niet op zat te letten, aangezien hij/zij met een insect in de bek op de braam ging zitten. Had de plaat wel interessanter gemaakt. Verder ben ik niet tevreden met de achtergrond en lijden de bladeren rondop de foto ook af. Eigenlijk is het enige waar ik wel tevreden over ben, de scherpte

(ik heb wel iets teveel verscherpt denk ik nu trouwens...)
130417_3041.jpg by
P Pepping, on Flickr
ps. overigens nog een kleine sidenote bij mijn vorige
meerkoet foto met het goudenlicht. Daarmee heb ik een kleine fotowedstrijd gewonnen (6 andere deelnemers, maar toch!

) die de facebooksite van de documentaire 'De Nieuwe Wildernis' elke maand houdt. Prijs: jaarabbo op Digifotopro en een maand staat mijn foto als banner op de facebooksite. Vind ik toch wel gaaf

douPel wijzigde deze reactie 18-04-2013 21:54 (46%)