Medion 2819 TV kaart

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 14.846 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 22:51
Ik heb deze kaart ook gekocht, en het volgende ervaren:
V.w.b. TV-ontvangst
- plaatsing in een Asus P2B (PII 350) gaat prima;
- evenzo plaatsing in een Asus K7V-c (AMD 1800+);
- een Abit KT7 (AMD 900) geeft echter geen beeld bij het opstarten.
Plaatsing in de K7V-c naast een Cinergy 400 werkt evenmin (dus PiP met 2 volledig sizeable windows is dus niet haalbaar). Toeval wil dat de Cinergy software (en IR-ontvanger) reageerde op de afstandbediening van de MD2819.

V.w.b. VCR:
- in beide systemen verloopt opname alleen vloeiend in MPEG1 / VCD formaat
(NB de K7V-c heeft video-onboard, ik vermoedt dat dit vertragend werkt)

V.w.b. Radio-ontvangst:
- perfect.

Gebruikte software: de meegeleverde CD.

Inderdaad: ik heb dit topic opgestart om tips e.d. uit te wisselen. De opmerking van moderator was het laatste duwtje wat ik nodig had om het te doen.

Inmiddels nog iets geconstateerd: Ik had problemen met Internet via LAN/router. Wat bleek: ook voor TV/Video connection is bij configuratiescherm/netwerk een instelling ingevoerd. Het is dus mogelijk om over LAN (en Internet ?) TV/Video te zien. (Met bijgeleverde software ?)

[ Voor 59% gewijzigd door Brothar op 08-10-2003 22:09 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07 11:21

the-spawn

.: Dark Storm :.

Ik heb de TV-kaart ook gekocht en geinstalleerd.

Meegeleverde software werkt en ook DScaler werkt mooi.

Heb alleen dat sommmige zenders (RTL 4 en 5, sommige andere) niet helemaal helder doorkomen (rare storings strepen, van die golven), kan ook door mijn tijdelijk in elkaar gezette coax aansluiting.

Ik ben er tevrede over.

Mis komen er nog TIPS en TRICKS in het topic naar voren.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTie
  • Laatst online: 25-02 14:43
Ik heb hem ook gekocht maar ben neit te vreden. Bij mij komen geen zenders door (ligt waarschijnlijk aan mijn aansluiting). Daarnaast loop de software iedere keer vast als ik zenders laat zoeken. Heb mijn PC al maar eens een clean install gegeven maar dat mocht helaas niet baten. Morgen nog wat stoeien en anders terug met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-07 17:22
Ik ben ook niet tevreden, de ontvangst van mijn tv is hier niet perfect, maar van mijn tvkaart is gwoon bagger, alleen enkele kanalen als AT5 ontvang ik redelijk.

Iemand id waar dit aan kan liggen of tips hoe je het beter kan fijnstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
Om alle zenders zuiver te ontvangen moet je de keuze "alle frequenties scannen" gebruiken. Dit gaat héél traag, maar werkt wel.

(De AimsLab Highway Xtreme video-kaart - nu weer in de Abit KT7 - liep bij zenderzoeken steeds vast. Ik heb uiteindelijl het automatisch scannen na een 5-tal zenders gestopt, en ben toen het .ini -file, dat de AimsLab software gebruikt, gaan editten. Ik wil nog's zien uit te vinden of de 7134-kaarten ook zo'n bestand gebruiken)

Linkje voor DScaler:
versie 4.18 (met dank aanEmcee): http://prdownloads.source...e/DScaler418.exe?download

Freeware op de site van Avermedia:
http://www.avermedia.com/cgi-bin/support_software.asp

Voor radio-ontvangst: C:\Windows\AVerTV.ini bevat algemene instellingen + de instellingen van alle (max 100) radiokanalen (die radiokanalen zijn dus te editten).
De TV-kanalen zouden weleens de "algemene" MS instelling kunnen volgen (ik weet alleen nog niet waar ik dat kan vinden voor ME, 98, 95).

[ Voor 69% gewijzigd door Brothar op 08-10-2003 23:15 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
IK heb hem vandaag ook gekocht, Werkt met de bijgeleverde software goed onder XP.
Baal alleen dat de afstandbediening alleen in de bijgeleverde software werkt.
Hopelijk komt hier nog iets voor. Moet toch af te vangen zijn van de kaart.
en natuurlijk jammer dat er geen chanel + crack is..
Ik mis een paar zenders bij tvfm tuner, weet iemand waar je die handmatig kan toevoegen?
(De AimsLab Highway Xtreme video-kaart - nu weer in de Abit KT7 - liep bij zenderzoeken steeds vast. Ik heb uiteindelijl het automatisch scannen na een 5-tal zenders gestopt, en ben toen het .ini -file, dat de AimsLab software gebruikt, gaan editten. Ik wil nog's zien uit te vinden of de 7134-kaarten ook zo'n bestand gebruiken)
Ik ben ook opzoek geweest naar zo'n soort bestandje maar kon hem niet vinden..

[ Voor 51% gewijzigd door Tito129 op 08-10-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 21:05
tjah de zenders werken perfect, alles gevonden. Alleen bij allemaal alleen maar ruis( enkele uitzonderingen waar het wel werkt) . Meer mensen hier last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Werkt prima hiero.. dscaler (interlace:greedy 2 frames) gebruik ik ... alleen met veel muisbewegingen, buiten dscaler om, stopt het beeld een beetje..
TVFM tuner.. is wat onhandig.. .. krijg ook niet alle zenders door..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op 08 October 2003 @ 22:17:
tjah de zenders werken perfect, alles gevonden. Alleen bij allemaal alleen maar ruis( enkele uitzonderingen waar het wel werkt) . Meer mensen hier last van ?
dat had ik eerst ook! daarna dscaler geinstalleerd; met dit programma had ik geen ruis (nog wel met bijgeleverde software). Toen wou ik nog een progje waarmee ik kan opnemen enzo; dat werd een trial van showshifter. Tot mijn grote verbazing verdween de ruis, na het installeren van dit programma, ook bij de bijgeleverde software?? Verder heb ik niks veranderd! Misschien worden er samen met het installeren van showshifter wat instellingen veranderd?

De afstandbediening werkt goed bij mij.

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem als harry64, het vreemde is dat het met Dscaler wel goed werkt.
Ook is het beeld beter met Dscaler, alleen jammer dat je dan de afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Name
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 10:59

Nick Name

SinFest!

the-spawn schreef op 08 October 2003 @ 21:52:
Heb alleen dat sommmige zenders (RTL 4 en 5, sommige andere) niet helemaal helder doorkomen (rare storings strepen, van die golven), kan ook door mijn tijdelijk in elkaar gezette coax aansluiting.
Kijk even via de search naar dit probleem (komt wel vaker voor namelijk)

http://www.sinfest.net | Q: Does it ever get windy in Australia? I have never seen it rain on TV, so how do the plants grow? (UK) A: We import all plants fully grown and then just sit around watching them die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
In dscaler is me ondertiteling niet te zien??
Iemand daar een oplossing voor, kan beeld niet verschuiven, kan nergens die optie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus ook zo'n ding gehaald. Eerst veel problemem met de installatie. (DriverUpdate_SAA713x()Fail) maar hij doet het nu wel. Denk dat het te maken had met andere capture drivers die ik geinstalleerd waren.

Kwaliteit ben ik zeer over te spreken. Enigste wat ik erg slecht vind is de tv tuning software.
Je kan volgens mij niet zoals dat bij de radio wel kan de frequentie instellen van een kanaal.
Voor de rest ziet het er niet onaardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:39
Heb de kaart ook gehaald.

Op zich doet alles het zover ik nu kan zien. Ik mis wat zenders, maar heb ook een slechte ontvangst met mijn TV. (Los ik wel een andere keer op)

Het enige probleem wat ik heb is dat de software geheel vastloopt bij b.v. capturen (complete systeem dus ook)

Heb een verse install van XP, iemand ook dit probleem?

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tip van reevar even gedaan, dus showshifter even install, en het werkt nu goed.

Bedankt reevar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
  • Laatst online: 13-07 10:13
ik heb dus het probleem dat de kanalen maar een X aantal seconden er blijven staan.. daarna valt TV / Radio weg.. net alsof hij auto standby gaat na paar seconden non actief.
met de standaard mee geleverde software dus :(

[ Voor 13% gewijzigd door ultimasnake op 08-10-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultimasnake dat prob heb ik ook beeld valt na een paar mins steeds weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:32
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 23:39:
ultimasnake dat prob heb ik ook beeld valt na een paar mins steeds weg :(
He dit had ik aan het begin ook, na een tijdje valt het beeld/geluid weg en moet ik even van kanaal wisselen en daarna deed ie weer goed. Ik heb er nu alleen geen last meer van, en heb geen idee hoe het gekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij werkt de radio niet, echt geen idee wat het verder is. Capturen kan ik op SVCD ook nog wel met de standaard bijgeleverde software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-01 08:22
Ja ja, DIV-er heeft ook een kaartje gehaald. En uiteraard geinstalleerd. Dat had wel wat voeten in aarde.

Systeem hing regelmatig vast bij het zoeken naar zenders. Ik draai W98SE (ja ja) op een P3-600 met 192mb intern en een nVidia TNT2 32mb. Nou, dat gaat wel, als ik niks doe zal ik maar zeggen.
Opnemen gaat goed, d.w.z. dan moet ik niet meekijken op fullscreen, want het beeld schokt dan nogal, dus minimaliseren en opnemen.
Zat ik zojuist even VARA LAAT te kijken, en die aftiteling loopt heel snel door beeld van rechts naar links: dat is dus NIET leesbaar.
Radiogeluid gaat wel, moet nog even stoeien met de antenne.
Beetje het gevoel dat over alles een waasje ligt. Niet 100% tevreden. Maar ik stoei nog even een dagje, en anders retour. AB heb ik niet getest (niet belangrijk voor mij).

Iets anders: kan ik de gevonden zenders in mijn eigen volgorde zetten, of moet ik dan weer 1-voor-1 zoeken?

O ja, dat Showshifter, beetje hoge eisen, is dat wel de moeite waard? Zal ik dat gewoon proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door div-er op 08-10-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan radio alleen via antenne?? (bijgeleverd snoer)
of ook gewoon via de kabel-coax- (dubbele coaxkabel of wat?, en lijkt op een vrouwtje mannetje probleem want heeft een andere ingang dan TV)

Zelf ook nog geen goed radio programma gevonden die die kaart ondersteunt (behalve de software die erbij zit natuurlijk maar dat is niet leuk)

Verder veel vastlopers gehad bij het TV gedeelte (draai XP)
zou best kunnen dat dat alleen gebeurt bij het veranderen van frequentie maar dat durf ik niet te zeggen.

En verder heb ik met D-scaler problemen
als ik hem alle frequenties laat afzoeken zet hij de zenders niet vast (D-scaler vind de philips chipset nog niet lief??)

iemand iedee'en?
Don't be afraid to share ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ik de reacties hier zo lees heb ik niet direct zoiets van: YES ik ren naar de winkel... waarom halen zo veel mensen dit ding dan nog? (ja, knutselen IS leuk, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Na jaren prutsen :) met m'n (dure) Pinnacle(Miro) PCTV PRO,
(Geen stereo geluid meer, geen ontvangst, slechte driver/ondersteuning)
heb ik dit kaartje vanmiddag maar even gekocht.
(ging naar de Aldi voor het tekentablet..)

ben er ZEER tevreden over.
beeld=o.k., geluid ook, software ziet er goed uit, en de a.b. is ook handig, en niet te klein.
(met de a.b. kan je bovendien CD's/MP3/etc. in Mediaplayer bedienen :P)

bovendien Toink, lees je meestal alleen maar over problemen in dit soort topics, en niet over hoe geweldig het allemaal werkt! :)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
ik ben ook tevreden met dit kaartje, en de afstandsbediening werkt ook lekker.
en bij deze kaart zit tenminste betere software dan de vorige aldi tv-kaart (md-5044), die heb ik hier ook nog liggen en die ga ik maar verpatsen denk ik.

wat ik me nog wel afvraag bij deze tv kaart is op welke avermedia tv kaart hij gebaseerd is (aangezien er met grote letters avermedia op de kaart te lezen is)
misschien kun je dan gewoon avermedia drivers en software gebruiken, ik heb al wel even gezocht maar alle software en kaarten van avermedia die ik kon vinden hadden een bt878 chipset ipv saa7134.

[ Voor 44% gewijzigd door Emcee op 09-10-2003 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

ik heb hem vanmiddag ook gekocht, ben er opzich wel tevreden over, radio deed het meteen; zonder radio ding er in te doen, dus alleen tv, tv scherp beeld, alleen een ruis en ben nu showfilter aant downloaden... kijken of dat helpt

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
Shit hey ook bij Dscaler valt de "verbinding" weg na een x aantal seconden.. andere mensen nog met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

VioLenT>showfilter ? Showshifter bedoel je?
Het bijgeleverde TVFMtuner vind ik echt but.. wat betreft kanalen zoeken.. heel veel kanalen komen niet door.. wat moet ik hier aan doen?
Iemand al veel op aan het nemen?
Ik vind Dscaler trouwens wat korreliger dan TVFMtuner. Kun je met Dscaler ook capturen of showshiften?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcus Aurelius
  • Laatst online: 03-10-2023
TimTie schreef op 08 oktober 2003 @ 22:00:
Ik heb hem ook gekocht maar ben neit te vreden. Bij mij komen geen zenders door (ligt waarschijnlijk aan mijn aansluiting). Daarnaast loop de software iedere keer vast als ik zenders laat zoeken. Heb mijn PC al maar eens een clean install gegeven maar dat mocht helaas niet baten. Morgen nog wat stoeien en anders terug met dat ding.
Probeer DScaler eens. Je kan daar handmatig de zenderfrequenties invoeren.
peligro2k schreef op 08 oktober 2003 @ 22:08:
Ik ben ook niet tevreden, de ontvangst van mijn tv is hier niet perfect, maar van mijn tvkaart is gwoon bagger, alleen enkele kanalen als AT5 ontvang ik redelijk.

Iemand id waar dit aan kan liggen of tips hoe je het beter kan fijnstellen
DScaler, zie hierboven.
Tito schreef op 08 October 2003 @ 22:12:Ik mis een paar zenders bij tvfm tuner, weet iemand waar je die handmatig kan toevoegen?
Volgens mij kan dat niet met TVFM Tuner. Bij DScaler kan het iig wel.
henkleerssen schreef op 08 October 2003 @ 22:27:
alleen met veel muisbewegingen, buiten dscaler om, stopt het beeld een beetje..
Ik neem aan dat je ook veel cpu-load hebt.
Stel dan bij Usage: DScaler & other softwares, priority given to other software (Settings -> General Hardware Setup) en zorg dat Judder Terminator (Deinterlace) uitstaat.
Tito schreef op 08 October 2003 @ 23:00:
Iemand daar een oplossing voor, kan beeld niet verschuiven, kan nergens die optie vinden.
Probeer eens:
Aspect Ratio -> Zoom -> 1x, en eventueel:
Aspect Ratio -> Window Position -> 2x Centre aanvinken.
div-er schreef op 08 October 2003 @ 23:53:O ja, dat Showshifter, beetje hoge eisen, is dat wel de moeite waard? Zal ik dat gewoon proberen?
Je kan het proberen en als het niet beval kun je het er weer afhalen. Ik heb er zelf geen ervaringen mee.
DScaler bevalt zeer goed. Zenders zijn zoals ik eerder heb gezegd handmatig in te stellen, en je kan bepaalde instellingen veranderen als het te zwaar voor je systeem wordt (zie hierboven @ cpu-load).
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 00:18:
En verder heb ik met D-scaler problemen
als ik hem alle frequenties laat afzoeken zet hij de zenders niet vast (D-scaler vind de philips chipset nog niet lief??)

iemand iedee'en?
Don't be afraid to share ;)
Je kan de zenderfrequenties handmatig intypen in het bestand program.txt in de DScaler map. Reeds ingevulde program.txt bestandjes kun je hier downloaden: http://www.dscaler.org/channels/index.htm
Toink schreef op 09 October 2003 @ 00:26:
Als ik de reacties hier zo lees heb ik niet direct zoiets van: YES ik ren naar de winkel... waarom halen zo veel mensen dit ding dan nog? (ja, knutselen IS leuk, maar toch)
Ik ben blij dat ik hem heb. Leuk kaartje voor weinig geld. :) Hij bevalt mij beter dan dan mijn (inmiddels overleden) Leadtek Winfast TV2000 XP
VioLenT schreef op 09 October 2003 @ 00:45:
ik heb hem vanmiddag ook gekocht, ben er opzich wel tevreden over, radio deed het meteen; zonder radio ding er in te doen, dus alleen tv, tv scherp beeld, alleen een ruis en ben nu showfilter aant downloaden... kijken of dat helpt
Als TVFM Tuner niet bevalt raad ik je DScaler aan.
ultimasnake schreef op 09 October 2003 @ 00:50:
Shit hey ook bij Dscaler valt de "verbinding" weg na een x aantal seconden.. andere mensen nog met deze ervaring?
Valt alleen het geluid weg of ook het beeld?
Als allen het geluid wegvalt moet je bij Norton AntiVirus het scannen bij MSN uitzetten.
henkleerssen schreef op 09 oktober 2003 @ 01:00:Kun je met Dscaler ook capturen of showshiften?
Opnemen: Actions -> recording

[ Voor 18% gewijzigd door Marcus Aurelius op 09-10-2003 01:17 ]

In the end nothing really matters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Kan radio alleen via antenne?? (bijgeleverd snoer)
of ook gewoon via de kabel-coax- (dubbele coaxkabel of wat?, en lijkt op een vrouwtje mannetje probleem want heeft een andere ingang dan TV)
Ik gebruik hier de radio met een coax kabel aangesloten, en om dit aan te sluiten moet je de coax kabel die je voor je tv gebruikt gewoon even omdraaien, ik heb hier in de muur namelijk twee aansluitingen, 1 is voor tv en de ander voor radio. Ik weet niet of iedereen dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT

VioLenT

Biertje?

VioLenT schreef op 09 October 2003 @ 00:45:
ja heb nu ook gewoon geluid, thx voor de tip reevar

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT

VioLenT

Biertje?

henkleerssen schreef op 09 October 2003 @ 01:00:
VioLenT>showfilter ? Showshifter bedoel je?
ja sorry tis al laat he, dan lees je wat je wil lezen
maar die bedoel ik en hij doet het :)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
Valt alleen het geluid weg of ook het beeld?
Als allen het geluid wegvalt moet je bij Norton AntiVirus het scannen bij MSN uitzetten.
Nee ook het beeld viel weg.. maar na het uitzetten doet hij het eindelijk VEEEET dank je :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
ultimasnake schreef op 09 oktober 2003 @ 07:38:
[...]

Nee ook het beeld viel weg.. maar na het uitzetten doet hij het eindelijk VEEEET dank je :d
Vraagje:
Heb je directX versie: 9.0b ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand 'm werkend gekregen onder Windows 2000?

De driverinstallatie gaat goed bij mij (lijkt het), maar het geïstalleerde TVFM tuner sluit af met een foutmelding van Windows dat het programma een ongeldige bewerking heeft uitgevoerd en wordt afgesloten. In het logbestand in de programmamap van TVFM tuner staat dat er geen AverMedia TV turner (ja zo staat het er) kaart is aangetroffen.

Een handmatige installatie zou volgens de handleiding kunnen met het bestand tvstation_saa7134_mk3.inf maar die staat bij mij niet op de bijgeleverde CD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2023

freddifish

schnappi !

no probs onder win2k ... in eerste instantie was de tuner onvolledig geinstalled maar na 'renew driver' en zoeken op de cd vond hij een goede .inf (welke weet niet meer) en draaide alles OK, zelfs zonder reboot [win2k sp4/ directx9]

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Even over Dscaler: ik kan nergens systeemeisen ontdekken. Is het de moeite waar dom mijn problemen (deels) te verhelpen? (zie hierboven).

Nog iets anders: ik heb toch altijd het idee dat de zender niet 100% scherp is. Dus dat het tunergedeelte in dit geval de zwakke schakel is. Op mijn TV geen problemen. De vraag is dus: is de kaart echt zo kieskeurig, of gevoelig (of moet ik juist zeggen, ongevoelig).
Zenders als TMF en MTV komen bijvoorbeeld met flinke sneeuw door, terwijl BBC wel strak is (kabel van Nutsbedrijven Maastricht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 16:35

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

collega heeft de kaart ook gekocht maar krijgt de error:
1607 Kan installshield scripting runtime niet installeren.

autorun al uitgezet en handmatig gestart helpt niet.
winxp vindt de kaart wel en installeerd hem wel gewoon maar de software geeft deze error.
iemand ook dit probleem?
of gewoon deze software niet gebruiken en die dscaler installeren?

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

piems schreef op 09 October 2003 @ 09:03:

winxp vindt de kaart wel en installeerd hem wel gewoon maar de software geeft deze error.
iemand ook dit probleem?
Raar.. bij mij hielp het handmatig installeren wel bij het zelfde probleem.

@Marcus_Aurelius> DSscaler met recording.. jammer dat het nog niet volledig geimplementeerd is (hiero 4.1.7)

Zat ff hier met showshifter te kloten.. maar ik vind het zo onhandig dat deze het een en ander met "rare" codecs (MJPEG en WMV) opslaat. Kun je dan weer niet zo snel avi of mpeg van maken.. (voor afspelen op een losse divx player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

piems schreef op 09 October 2003 @ 09:03:

iemand ook dit probleem?
had eerst zelfde probleem. moet je even op http://consumer.installshield.com/kb.asp?id=q108340 kijken voor de oplossing (die bij mij iig werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zelf nog een probleem met de kaart: op zich werkt alles prima, alleen de afstandsbediening krijg ik maar niet aan de praat in TVFM Tuner. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Iemand gevonden hoe je handmatig met TVFMTuner je zenders kan invullen? of hoe ik de opgeslagen frequenties in Freq.tbl kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimasnake
ds75 schreef op 09 oktober 2003 @ 08:02:
[...]

Vraagje:
Heb je directX versie: 9.0b ???
yup yup.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Ben het nog niet in dit topic tegen gekomen: wie gebruikt hem onder Win98? Goede ervaringen??

Overigens is het signaal hier via UPC niet voor alle zenders goed, BBC Ned 1,2,3 hebben vaak diagonale lijntjes in het beeld. Die zie je nauwelijks op een "gewone" tv, maar met een tvkaart wel :( Dat ligt dus niet aan de tvkaart, maar aan de kabelboer.

[ Voor 58% gewijzigd door OgWok op 09-10-2003 10:36 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Heeft iemand 'm al geprobeerd onder linux aan de praat te krijgen?
Heeft 'ie dezelfde tuner als de MD5044 van een jaar geleden?

Ik wil deze namelijk naast die van vorig jaar zetten in mijn HTPC. (PiP en/of opname van 2 programma's in MythTV)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ultimasnake schreef op 09 October 2003 @ 07:38:
[...]

hehe thx bij mij werkt het nu ook perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind overigens dat DScaler erg veel resources vreet.
Heb gister even ShowShifter geinstalleerd, en dat is echt perfect.
Alles (dvd,cd,tv,mp3) is 1 handige interface.
Alleen met AB is het nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
BadMotha schreef op 09 oktober 2003 @ 00:41:
ben er ZEER tevreden over.
beeld=o.k., geluid ook, software ziet er goed uit, en de a.b. is ook handig, en niet te klein.
(met de a.b. kan je bovendien CD's/MP3/etc. in Mediaplayer bedienen :P)
Hoe heb jij je afstandbediening aan de praat gekregen in mediaplayer, bij mij doet hij het alleen in dat tvfm tuner..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen die probelemen hebben met geluid harder en zachter zetten met de afstandsbieding? ik krijg maar niet gevonden waar het aan ligt.
ook mis ik nog 1 zender.... veronica. is er een mogelijkheid om die te zoeken en dat je de andere zenders kan bewaren, inclusief de namen die ik ze heb gegeven?
heb nu namelijk al 4x de namen veranderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tito schreef op 08 October 2003 @ 23:00:
Ik meen dat je bij dscaler gewoon de pijltjes toetsen kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:32:
[...]

Ik meen dat je bij dscaler gewoon de pijltjes toetsen kan gebruiken.
Ja heb het gevonden, E en shift E doen ook zoiets.
Maar ik snap nog steeds niet waarom pgup en pgdown het niet doen. Kan alleen van zender veranderen in dscaler met me muis in de toolbar(de pijltjes er naast werken ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
OgWok schreef op 09 October 2003 @ 10:31:
Ben het nog niet in dit topic tegen gekomen: wie gebruikt hem onder Win98? Goede ervaringen??
Ja ik dus. Op een P3@600 met 196mb.
Wat zal ik zeggen, de programmatuur werkt wel soepel (hangt af en toe, met name in het begin, ligt m.i. meer aan het zenderzoeken en zo). Fullscreen (FS) is geen probleem. Opnemen EN kijken FS gaat niet, dan gaat 'ie hakkelen terwijl het geluid doorloopt. De opname heeft daar ook last van, maar als je niet FS opneemt, kun je wel FS afkijken zonder problemen.

Ik zit me alleen af te vragen of het verstandig is om XP te gaan installeren. Ik zou dat dus alleen maar doen TV te kijken en op te nemen EN omdat XP waarschijnlijk sneller opstart (is dat trouwens zo??).

Straks wil ik ook vinylplaten gaan digitaliseren, en ben voornemens hier Soundforge voor aan te schaffen. Draait dat een beetje soepel op W98, of heb ik daar zowieso XP voor ndoig? Want dat maakt de keuze makkelijker.

Ik ga vanavond in ieder geval nog even wat uitgebreider testen. ALs de resultaten niet bevredigend zijn, gaat de kaart retour (en leg ik die 45 Euro dus bij het geld voor een nieuwe videorecorder, helaas). Sommige dingen kunnen PC's nog niet zo goed, denk ik dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

div-er schreef op 09 October 2003 @ 13:20:
[...]

Straks wil ik ook vinylplaten gaan digitaliseren, en ben voornemens hier Soundforge voor aan te schaffen. Draait dat een beetje soepel op W98, of heb ik daar zowieso XP voor ndoig? Want dat maakt de keuze makkelijker.
Met SoundForge gaat dat best. Een vlotte, grote hd is wel handig. Heb vrij lang met SoundForge 5 gewerkt onder W98 en dat ging prima (3/4 jaar geleden Celeron 466). Dus ook om lp's op te nemen.

Wel verstandig om de mp3 plugin erbij te kopen, als je het wil opslaan als mp3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

oeps foutje 8)7

Maar toch goed nieuws. Draait goed onder W2K. Moest wel de all frequency scan doen, goed beeld.

Ja kijken en opnemen wordt moeilijk, maar er zit ook geen hardware compressie op. Ben over deze kaart beter te spreken dan over mijn Terratec TValue.

Opvallend: kan bij de Saved Folder geen netwerk drive selekteren.

[ Voor 196% gewijzigd door OgWok op 09-10-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
Teletext doet het niet meer. Evenmin na herhaalde installaties.
Wat wel is gedaan: DirectX 8.1 installeren, terwijl op PC DirectX 9.0b (Windows ME) draaide.
Ik krijg haast het idee dat dàt problemen oplevert, en dat voor ME 8.1 de juiste/beste DirectX is.
Ik ga dus alle software opnieuw installeren.
(Of heeft iemand hetzelfde probleem op een andere manier verholpen ?)

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen.

1] FMtuner is brak, soort ontzettend op bijgeleverde antenne. Draagbare radio doet het prima (maar dat is dan ook geen Philips)

2] Als ik op F5 druk, vol beeld volgens de beschrijving, staat alles vast, zelf cntr-alt-del werkt niet meer.

3] Ik heb een filmpje gecaptured (Hi8), maar als ik dat van de schijf opstart, loopt de teller wel, maar verdwijnt het beeldschermpje van het scherm.
Bij het opstarten van XP start acrobat en 3 schermen van deze kaart vanzelf op, krijg ook een melding dat 2 kaarten met dezelfde naam willen opstarten???

4] 'k zag net dat ook de geschiedenis van explorer automatisch gewist was. Ik zat namelijk al te tikken, toen ik F5 controleerde, >reset dus> wilde ik de de history snel deze topic aantikken, alles leeg??

5] Ook zag ik tijdens de opname van het filmpje rafelige beelden (hoogste resolutie) maar dat kan mijn videokaart zijn, is nog een voor-oorlogse (PCI-16MB)

Anderen ook deze ervaringen? En klinkt 5] logisch of heeft dat er niets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:58
Ik heb hem gisteren gekocht, het erin zetten op een Abit BD7-II was geen probleem, alleen een Xenon XS heeft een klein randje waardoor de radio-aansluiting bleef hangen, effe beetje rammen. Mooi, alleen windows zeurde niet over 'nieuwe hardware gevonden'

Dat was opzich al raar maar toen ik bij 'Systeem' keek bood dat een 'onbekend media apparaat' dus effe drivers installen en gaan met die hap :)

Radio werkt als een trein, superhelder, kraakvrij.

Alleen de TV is minder. die standaard software werkt slecht vind ik, kanalen ontbreken ed. maar vooral:

Ik wil bijvoorbeeld Veronica kijken, de ene keer is het geluid redelijk (rare tonen dat wel) en de andere keer stoort het alleen.

Weet iemand waar dit aan ligt?

En ik krijg die Dscaler niet werkende.. Hij kan m'n TVkaart niet vinden.. Iemand een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds75
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier ff wat waardevolle info,althans wat bij mij waardevol was!!

Als je geluid of zenders de ene keer wel werken en zodra je naar een andere zender hebt gekeken en weer terug gaat naar de vorige en je heb dan alleen sneeuw of je hebt wel goed beeld maar geen geluid (ruis),
En je hebt directX versie 9.0b geinstalleerd dan is er een patch van Microsoft die je problemen waarschijnlijk oplossen!

Meer info hierover en de betreffende patch staan hier :
http://www.support.microsoft.com/?kbid=825116

Hopelijk is er iemand met deze info uit de brand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Laatst online: 08:58
Ik heb het niet hoeven testen, na installatie van (waarschijnlijk) ShowShifter werkt mijn kaart naar behoren.. Eens kijken hoelang dat zo blijft :)

Jammer genoeg is het niet mogelijk om kanalen een naam te geven, toe te voegen, of een andere positie toe te geven.

Trouwens, heeft iedereen het; als je bijvoorbeeld MSN hebt of Winamp en die draait geluid, dan hoor je dat heel zacht, heb ik dat alleen of is dat een bekende 'bug'

--> Edit

DScaler:
met 4.0 Alpha krijg ik 'no video found'
en met 3.x krijg ik 'no suitable hardware'

Hoe hebben jullie het wél voor elkaar gekregen terwijl het mij niet lukt? :?

[ Voor 99% gewijzigd door Sypher op 09-10-2003 16:19 . Reden: Verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-07 17:41
_/-\o_

bedankt :D

die afstand bediening als je daar een knop van indrukt moet je dan het knopje voor op een kleurtje zien krijgen (rood licht oid)
want geen één knop doet wat (ja batterijen zitten er in :P) (ook achter mijn pc gehouden om te testen)

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmie op 09-10-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 21:39

Jimbolino

troep.com

joeppie de mijne werkt, nu alleen nog kabel naar deze kamer doortrekken

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me pc slaat STEEDS vast als ik bezig ben met het TV gebeuren (met zowel d-scaler als bijgeleverde software). Had het net met TVFM Tuner toen ik alle frequenties aan het scannen was. Ik draai Windows XP.

Help miej! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
sdk schreef op 09 October 2003 @ 16:42:
[...]

_/-\o_

bedankt :D

die afstand bediening als je daar een knop van indrukt moet je dan het knopje voor op een kleurtje zien krijgen (rood licht oid)
want geen één knop doet wat (ja batterijen zitten er in :P) (ook achter mijn pc gehouden om te testen)
Mijn afstandbediening geeft idd een heel klein rood lampje.
Heb je de sensor kabel wel in je tv kaart gedaan.
Want richten op de tv kaart is niet genoeg.

Kan iemand in dscaler trouwens pgup en pgdown gebruiken voor een andere zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer ik een tv programma opneem heb ik daar geen geluid bij :(
maar ik kan niet vinden waar dit aan ligt
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij mij werkt ShowShifter niet best, vindt maar 1 zender :?

Verder neemt het hele ShowShifter venster mij teveel ruimte in beslag, dan spreekt de bijgeleverde software me meer aan. Die scant ook langzaam alle frequenties, zodat alle zenders worden gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:39
Bij mij werkt alles goed met dscaler
(versie 4.18 nemen die staat in een eerdere post vermeld, handmatig instellen automatic doet het niet)

Wat ik alleen :r vind is dat die :( software die bijgeleverd is, dus gewoon brak is!
Is er nog hoop dat ik dit als ik wat meer tijd heb op kan lossen? (heb alles wat er gepost is al geprobeerd)

Zo niet pluk ik die kaart uit m'n PC en krijgt de ALDI em terug.

Dus kaart is goed, alleen software is brak! :'(

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op 09 October 2003 @ 19:54:
Bij mij werkt ShowShifter niet best, vindt maar 1 zender :?

Verder neemt het hele ShowShifter venster mij teveel ruimte in beslag, dan spreekt de bijgeleverde software me meer aan. Die scant ook langzaam alle frequenties, zodat alle zenders worden gevonden.
Je moet de frequenties gewoon handmatig inkloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluid regelen met ab doet het alweer
alleen kan hij nu niet alle zender meer vinden met de software
de ene x vind hij er 34 dan weer 31 dan weer 32 en ik moet er 35 hebben :(
hij vind veronica maar niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfde probleem hier, ook geen veronica ...
vervelend, want ik wilde net seinfeld kijken, maar dat ging dus niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Het gaat hier ook niet van een leien dakje. Ik ben inmiddels wel 4 tv proggies rijker 8)7
Wel eindelijk de ruis kwijt.

Dscaler: om een of andere reden krijg ik er geen geluid uit :? Geluid bij TVFM en Showshifter doen het wel. Dscaler is wel 1 van de makkelijkste voor de rest.
(Soundstorm zou toch moeten werken...

TVFM: Leuk proggie, nadeel is dat alleen de AB hierop werkt en dat het kanalen instellen el brakko gaat.

Showshifter: bedankt voor het fixen van mijn geluid :) Voor de rest een beetje teletubbie interface voor blinden en slechtzienden. Ala je moet het op je tv kunnen zien via je tv-out maar het ziet er niet uit

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 09-10-2003 21:04 . Reden: typo's ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

... ik had ook wat problemen met het geluid, showshifter (kut-programma overigens) geinstalleerd en alles werkt goed. DScaler werkt niet bij mij omdat ik een on-board videokaart heb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-07 13:51
Ok... met de volume control van christv werkt dscaler nu ook :?

Het blijft een beetje apart natuurlijk

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Laatst online: 09-07 09:33

Maverick2001

Never look back

En maverick heeft na het lezen van dit topic ook zo'n kaartje gehaald!! Echt lachen, alleen heb geen geluid bij dingen die ik op neem... iemand een oplossing?

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen geluid bij opnemen heb ik ook gehad...
na een reinstall werkte het wel
is het iemand al gelukt om handmatig de frequenties in te vullen?
want dan zijn we van het probleem zenderzoeken af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Nou reinstall helpt ook niet echt... waar moeten die audio instellingen op staan?...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 20:06:
[...]

Je moet de frequenties gewoon handmatig inkloppen.
Da's dus niet echt handig, kost mij teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox2
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 19:47

Fox2

Spanning!

De audio-out van de capturekaart moet met het meegeleverde kabeltje naar de line-in van de geluidskaart. In het programma kies je daarna 'line-in' en je hebt geluid :-)

Bij mij tenminste wel. Alles werkt (in 1 keer) goed (Win2k). Ik heb alleen gemerkt dat het tv-beeld een stuk beter wordt wanneer de radio-antenne-ingang aangesloten wordt: radio-ingang open geeft vrij veel storing op het beeld. Nou weet ik nog niet of dat ook het geval is met kabelantenne (ik moet de kabel nog trekken), maar met de meegeleverde draadantenne zeer zeker wel. Jammer dat je hier in Hengelo alleen maar RTV Oost kunt ontvangen... Ned 1, 2 en 3 zijn te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ds75 schreef op 09 October 2003 @ 15:46:
Hier ff wat waardevolle info,althans wat bij mij waardevol was!!

Als je geluid of zenders de ene keer wel werken en zodra je naar een andere zender hebt gekeken en weer terug gaat naar de vorige en je heb dan alleen sneeuw of je hebt wel goed beeld maar geen geluid (ruis),
En je hebt directX versie 9.0b geinstalleerd dan is er een patch van Microsoft die je problemen waarschijnlijk oplossen!

Meer info hierover en de betreffende patch staan hier :
http://www.support.microsoft.com/?kbid=825116

Hopelijk is er iemand met deze info uit de brand :+
... en inderdaad! Werkt perfect. Meteen downloaden die patch! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

thnx dat was het inderdaad ik had m met in de verkeerde gedaan... dom dom dom...

Hebben jullie ook dat je sommige zenders niet kan ontvangen? Ik mis bijvoorbeeld MTV. Ik heb m op "nederland PAL B/G" staan en op antenne!?!? Terwijl ik toch echt de kabel erop heb aangesloten... vrij apart of niet...

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:37:
Hier ook problemen.

1] FMtuner is brak, soort ontzettend op bijgeleverde antenne. Draagbare radio doet het prima (maar dat is dan ook geen Philips)

2] Als ik op F5 druk, vol beeld volgens de beschrijving, staat alles vast, zelf cntr-alt-del werkt niet meer.

3] Ik heb een filmpje gecaptured (Hi8), maar als ik dat van de schijf opstart, loopt de teller wel, maar verdwijnt het beeldschermpje van het scherm.
Bij het opstarten van XP start acrobat en 3 schermen van deze kaart vanzelf op, krijg ook een melding dat 2 kaarten met dezelfde naam willen opstarten???

4] 'k zag net dat ook de geschiedenis van explorer automatisch gewist was. Ik zat namelijk al te tikken, toen ik F5 controleerde, >reset dus> wilde ik de de history snel deze topic aantikken, alles leeg??

5] Ook zag ik tijdens de opname van het filmpje rafelige beelden (hoogste resolutie) maar dat kan mijn videokaart zijn, is nog een voor-oorlogse (PCI-16MB)

Anderen ook deze ervaringen? En klinkt 5] logisch of heeft dat er niets mee te maken?
Niemand met gelijke ervaringen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:09:
[...]

Niemand met gelijke ervaringen? :?
Lijkt erop dat jouw probleem met deze kaart ergens anders zit.

Heb de kaart getest in een Celeron 466 (W2K) en een dual Athlon 2000+ systeem (WinXP) en werkt prima in beide systemen.

Capturen naar een firewire hd gaat ook perfect.

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 10-10-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook het probleem gehad dat sommige zenders stoorden(geluid) als ik van de ene naar de andere zender zapte ;Heb ondekt dat als je bij de instellingen even switcht tussen antenne aansluiting en kabelaansluiting dat het probleem dan weg is.(heb kabelaansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
007-2 edit je posting eens, en geef aan welk besturingssysteem en welke hardware (mb, cpu) je gebruikt.

Ondertussen ben ik er achter dat (veel) problemen samenhangen met de grafische kaart en met de versie van DirectX die je gebruikt.
Ik heb intussen mijn P2B weer werkend; nog steeds geen teletext functie (wel weer DirectX 9b geïnstalleerd, de patch krijg ik niet geïnstalleerd).
Op de K7V-c werkt de teletext-functie wél, en toevallig draait die PC onder DirectX 8.1.
Op de P2B draait een Pacecom Banshee kaart - Pacecom is failliet, dus een goede/laatste driver is er niet (de Pacecom Banshee heeft ook een TV-out; met de laatste drivers van 3DFx verdwijnt die functionaliteit).
Ik zag op een gegeven moment een foutmelding die te maken had met "DirectShow" (niet mogelijk die te laden/activeren).

Verder heb ik ontdekt dat voor het vinden van àlle kanalen bij het scannen, het uitmaakt of UPC een sterk signaal afgeeft (dat wisselt met het weer vreemd genoeg), en dat van belang is welke TV-norm je activeert: Nederland B/G of Nederland 1 B/G of Nederland 2 B/G !

De video-functie werkt nu wél vloeiend op de P2B/ PII 350 mHz ((ook Windows ME) bij een resolutie van 352*288, AVI-formaat, geen compressie. De beeldresolutie is 16 bits kleuren. Bij 32 bits-kleuren functioneer het niét.

Dus: van belang is:
- DirectX (versie) /Windows-versie
- driver grafische kaart
- kleurdiepte VGA-beeld/scherm

[ Voor 9% gewijzigd door Brothar op 10-10-2003 00:53 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 21:39

Jimbolino

troep.com

hmm, mijn afstandsbediening doet het nog niet, ik las net iets dat er een (zichtbaar) lampje in zat? misschien heb ik er wel lege batt. bij gehad, morgen ff checken...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jimbolino schreef op 10 October 2003 @ 03:14:
hmm, mijn afstandsbediening doet het nog niet, ik las net iets dat er een (zichtbaar) lampje in zat? misschien heb ik er wel lege batt. bij gehad, morgen ff checken...
dat lampje doet het bij mij niet, terwijl de afstandbediening het perfect doet, vraag me eingelijk af waar dat lampje dan wel te zien zou moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel lovende verhalen, ik zou willen dat ik erbij stond. Bij mij lukt het installeren van de kaart niet. Het probleem lijkt op het verhaal van Jurien. Het installeren van de drivers gaat niet. XP komt na het vinden van de kaart en het oppikken van de drivers van de CD-ROM aan het eind van de procedure met de opmerking dat de installatie mislukt is. Gegevens zijn onjuist.
Iemand anders dit ook meegemaakt en hoe is dat opgelost?????? conflict met geluidskaart???
(systeem voldoet ruimschoots aan de eisen, kaart ook in andere lege slots gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 08:22:
Veel lovende verhalen, ik zou willen dat ik erbij stond. Bij mij lukt het installeren van de kaart niet. ...
lovend? Eeuh veel problemen met de software... bij iedereen. Vooraal dus TVFMTuner software.. Op zich werkt het hier wel.. alleen met te weinig zenders!
Maar er is dus een Freq.tbl die in dir van TVFMTUner staat... Waar alle frequenties instaan.. ik zou eigenlijk deze dan maar handmatig willen veranderen.. maar ik weet niet of dat gaat lukken... Zo ja.. ja dan is de kaart perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Weet iemand of de software ook te gebruiken is in een dual monitor opstelling ?

Sommige programma's pikken het namelijk niet als je het actieve venster naar een andere monitor sleept.

Als dat werkt dan haal ik er zeker 1.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
henkleerssen schreef op 10 October 2003 @ 10:10:
[...]
Maar er is dus een Freq.tbl die in dir van TVFMTUner staat...
En als ik vragen mag? ¿Waar staat die?
Want ik kan alleen de fm freq tabel vinden

edit:

Het beeld wordt id beter als je de meegeleverde antene in de radio ingang steekt....
Dus als die niet aangesloten is(wat ook niet hoeft) dan zou ik er een 75Ω afsluitweerstand over aansluiten.

p.s. Ik zie een hoop problemen voor bij komen.... en 2 daarvan voor iedereen.
1:
Handmatig toevoegen, aanpassen en de volgorde van de zenders
2:
De afstandbediening is buiten mediaplayer7 niet te gebruiken

[ Voor 46% gewijzigd door Mafketel op 10-10-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_guy schreef op 10 October 2003 @ 10:55:
Weet iemand of de software ook te gebruiken is in een dual monitor opstelling ?

Sommige programma's pikken het namelijk niet als je het actieve venster naar een andere monitor sleept.

Als dat werkt dan haal ik er zeker 1.
Je kan dan toch andere software gebruiken?
Mijn PCTV Rave wilde met de originele software ook niet naar het 2e scherm, maar met ShowShifter is het geen probleem (en het beeld is beter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brothar, hier meer info over mijn systeem.
Soltek SL-75DRV-2
XP1700
Crucial DDR 2100 512MB
LG DVDrom 8160B
Lite-on 52*brander
Lan 10/100
PCI videokaart Merk?? alleen vermeld : SP325A chip S3 (vaag dus)
PCI Diamond accellerator

Ik zal de accalleratorkaart er eens bijstoppen, kijken wat er gebeurt.

Edit:
TV-kaart verplaatst
Diamond accellerator er bij
drivers & software opnieuw geinstalleerd 8)7

probleem blijft hetzelfde:
32 schermen weg te klikken na opstart, o.a. Acrobat, foutmeldingen, readme,TV,initialisatie, alles tegelijk.
Voorts: beeldschermpje verdwijnt bij afspelen gecaptured filmpje. :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 11:08:
[...]

Je kan dan toch andere software gebruiken?
Mijn PCTV Rave wilde met de originele software ook niet naar het 2e scherm, maar met ShowShifter is het geen probleem (en het beeld is beter).
Het beeld bij showshifter is hier niet beter.. dan met de bijgeleverde tvfmtuner...

Heb net met medion helpdesk gebeld over zender probleem van de bijgeleverde TVFMTuner software. Na een half uur aan de lijn hangen werd verteld dat ik eventueel andere software moest gebruiken: ATV.
Hij stuurde me een mailtje met url en zo om te downloaden:
-----Original Message-----
From: infonl@medion.com
Sent: vrijdag 10 oktober 2003 10:53
To: henkleerssen
Subject: ATV2000

Installatie handleiding ATV2000

Met vriendelijke groet,

Medion
URL's zijn:
Link website: http://mikecrash.wz.cz/atv2000/atv2000.htm
Link download: http://www.atv2000.n3.net/ATV2000.zip
Mirror download: http://mikecrash.wz.cz/atv2000/ATV2000.zip
http://christv.port5.com/

Beetje brakke software als je het mij vraagt.
Kun je dus weer niet echt goed mee opnemen .. mijn reactie terug:
Weliswaar werkt de tv optie goed en het scannen van kanalen voor de nieuwe medion TV kaart.. maar hier werkt weer het opnemen niet goed. Dus ik schiet er niet echt mee op.

Graag word ik op de hoogte gehouden als er een update komt van de bijgeleverder TVFMTuner (waar dan eventueel de zenders wel beter zijn te scannen).

Met vriendelijke groet
Henk Leerssen
..ik wacht weer op antwoord..

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 10-10-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk nog een goede codec om in redelijke kwaliteit te kunnen opnemen. Ik gebruik nu in TVFM SVCD of VCD, SVCD is eigenlijk net te zwaar, dan kan ik niks anders meer doen anders krijg ik een stotterfilmpje. VCD gaat wel goed, maar vind ik eigenlijk net te korrelig. Wie heeft er al een goede gevonden en wil ff de instellingen doorpassen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

vraagt die knakker van medion of ik ff een beschrijving kan geven wat er mis is met grabben bij ATV.. ja eigenlijk alles ...ooh ooh... |:(
Kom dan met een goed alternatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• div-er
Tja, zoals ik al zei, ik zou nog even verder uitproberen.
XP geregeld, geinstalleerd, kaart wederom geinstalleerd, alles aanwezig, beeld, geluid, geen 'hangers' maar zaken als ruis, en schokkend beeld kreeg ik niet weg.

Om 00.15 uur viel het doek voor de Medion kaart. Leuke kaart, daar blijf ik bij, maar op een P3@600 met 192mb en 7200rpm disks is het geen optie. :(

Vanaf nu zweer ik plechtig dat:
-XP weer verdwijnt van mijn systeem _/-\o_
-ik alleen nieuwe hardware koop als de minimale systeemeisen x2 kleiner zijn dan mijn systeem _/-\o_

Mea Culpa! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
007-2 , je hardware is dus toereikend.
Heb je de DirectX versie (9.0b patch ?) gecontroleerd ? Welk besturingssysteem ?
Ik heb nl. ook een foutmelding langs zien flitsen die verwees naar een frequentietabel in de DirectX-configuratie.
Ik zou haast denken dat DirectX9 niet functioneert onder ME. (Ik krijg de patch trouwens niet geïnstalleerd, héél vreemd).

Voor installatie onder XP zou ik eens kijken op de meegeleverde CD in de directory: "\Driver". Toen ik hier "InstallDriver" opstartte kreeg ik de melding dat er geen sprake was van XP.

[ Voor 12% gewijzigd door Brothar op 10-10-2003 13:27 ]

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

div-er schreef op 10 oktober 2003 @ 13:10:
Vanaf nu zweer ik plechtig dat:
-ik alleen nieuwe hardware koop als de minimale systeemeisen x2 kleiner zijn dan mijn systeem _/-\o_
Wijs besluit.
Mea Culpa! O-)
Mortis Omnia Sulfit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Is er nu al eigenlijk iemand die het helemaal perfect heeft gekregen ?

Ik krijg die kaart namelijk vanmiddag, maar als ik dit zo lees dan wordt het weer een hele klus.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Dutch_guy schreef op 10 October 2003 @ 14:21:
Is er nu al eigenlijk iemand die het helemaal perfect heeft gekregen ?

Ik krijg die kaart namelijk vanmiddag, maar als ik dit zo lees dan wordt het weer een hele klus.
FF een samenvatting...
Sommige mensen zijn tevreden met showshifter (zonder de werking van de AB). Maar:
1) de kwaliteit vind ik toch ietsjes minder dan met bijgeleverde software (bij mij althans).
2) je geen mogelijkheid zo hebt om mpeg coded video te maken (tenminste niet direct en met de meegeleverde software weer wel)...

Met de bijgeleverde software kun je weer niet alle zenders instellen.
Dscaler.. weer heb je nog geen goed werkende recording optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai idd onder XP professional. Ik zal de CD nog eens doorlopen. :'(

EDIT:
Ik zie op de CD een map met DirectX8.1 Heb ik dus een oudere versie?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Niet online
Ik weet niet of het bij deze TV-kaart ook werkt, maar de chipset op deze kaart is dezelfde als die vorig jaar door Aldi werd verkocht. Vandaar dat ik verwacht dat Fly2000TV wel goed zal werken met deze kaart. Hier is de url voor dit programma:
http://auzol.narod.ru/index_e.html

Het is helaas wel shareware
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste