[@Home] Yes! Verhoging uploadsnelheid komt eraan!

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:57

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik heb afgelopen week @Home een mailtje gestuurd nav al die snelheidsverhogingen bij ADSL- en kabelaars... ik vroeg of bij @Home iig de uploadsnelheid niet eens omhoog zou kunnen.

Het prachtige antwoord is: de uploadsnelheid zal verhoogd gaan worden!!!!
Geachte heer of mevrouw,

Er zijn plannen om de uploadsnelheid binnenkort te verhogen. Een exacte
datum kunnen we nu nog niet geven.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help
http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice

[ Voor 1% gewijzigd door Wildfire op 06-09-2003 19:33 . Reden: Spelvoutjes ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 11:03

Nulnulnix

BOFH

Dat zal wel eens tijd worden...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Mwah idd, ik hoop dat ze binnenkort eens gaan bekendmaken hoeveel, ik hoorde verhalen over volgend jaar richting de 10 Mbit verbindingen aangezien ze samenwerkingsverbanden hadden met een stel Zweden die daar ervaringen mee hadden...

Gerucht denk ik.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:26
Woohoo!
Maar 't zal waarschijnlijk een magere verhoging worden.
Breedband abbo zal wel van 16KB/s naar 24 of 32KB/s gaan. Ik zie ze ons nog niet echt 128KB/s geven als upload.

@RobertJ: nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'

edit:
typo

[ Voor 23% gewijzigd door NitroX infinity op 06-09-2003 19:46 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27
:D

dan ben ik echt blij ! Nu nog 's avonds een normale snelheid ( kan NIET gamen 's avonds door die connectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RobertJ: bedoel je niet "Ethernet via de Kabel" waar Essent (@Home) proeven wil gaan doen? Dat ging namelijk in samenwerking met een Fins bedrijf (Teleste), en zou geloof ik tot 100 Mbit/sec moeten gaan. Zie nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lekker vaag antwoord.. je weet nu eigenlijk nog steeds niks. Misschien wordt het wel een apart (nóg duurder) abonnement? Of verhogen ze het minimaal (van 16 naar 20 ofzo)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Laatst online: 23-08 23:57
Oeps, ja die bedoelde ik inderdaad... Alhoewel dat ook goed nieuws is :Y)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
RobertJ schreef op 06 September 2003 @ 19:40:
Mwah idd, ik hoop dat ze binnenkort eens gaan bekendmaken hoeveel, ik hoorde verhalen over volgend jaar richting de 10 Mbit verbindingen aangezien ze samenwerkingsverbanden hadden met een stel Zweden die daar ervaringen mee hadden...

Gerucht denk ik.
Waar jij het over hebt is de proef waar ze volgend jaar mee starten, "ethernet over cable". Maar dat is dus losstaand van onze normale verbinding.

De verhoging van de uploadsnelheid is dus geen gerucht, want dit kreeg ik te horen van de helpdesk nav een mailtje van mij.

Ik hoop dat we iig minstens naar 32 kilobyte/sec gaan, alhoewel ik hoop op 64 kilobyte/sec (dat staat veel meer in verhouding tot de geboden downloadsnelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krozzzkabouter
  • Laatst online: 30-08 23:41

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

dan zijn ze precies op tijd, want ik was al bijna overgestapt naar ADSL :P >:)
maar idd, het zou wel tijd worden, een prijsvergelijkend abbo bij ADSL heeft ook 32 up geloof ik.
ben benieuw hoe hoog dat ie nu dan gaat worden...... zal wel 32 zijn

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, hoeveel gaan ze verhogen, nu is het 128kbit, maar meestal haal ik net de 64kbit, dus als ze verhogen naar 256 haal ik nog maar de 128kbit. Ben benieuwd wat het gaat worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

vind je het heel erg dat ik het niet geloof? Dit is de zoveelste keer dat dit gerucht gaat namelijk en ik zie niet echt bewijs dat het een echt mailtje is, noch bewijs op de paginas van @Home ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 06 September 2003 @ 19:42:Ik hoop dat we iig minstens naar 32 kilobyte/sec gaan, alhoewel ik hoop op 64 kilobyte/sec (dat staat veel meer in verhouding tot de geboden downloadsnelheid).
64Kb/s kun je echt wel vergeten. Het is nu 128Kbit (16Kb/s, effectief ong. 13), dit zal wel naar 256Kbit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Hoe willen ze een hogere upload gaan leveren als 128kbps in veel gebieden al niet haalbaar is? De begrenzing lijkt tegenwoordig niet in het modem maar in het netwerk te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach ja, wat is een leven zonder dromen hé :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

rvm schreef op 06 September 2003 @ 20:30:
Hoe willen ze een hogere upload gaan leveren als 128kbps in veel gebieden al niet haalbaar is? De begrenzing lijkt tegenwoordig niet in het modem maar in het netwerk te zitten.
idd... Het is wel even wat meer als een cap in de modem ophogen... Ze zullen dan echt zwaar de upstream-bandbreedte op moeten gaan hogen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erm.. Ik heb niks gehoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nogal logisch, @Home heeft het nog niet publiekelijk bekend gemaakt. Ik kreeg het als antwoord van de helpdesk op de vraag of @Home nou ook eens de snelheid omhoog zou gaan gooien (aangezien de laatste tijd veel ISP's de snelheid verhoogd hebben of plannen hebben het te gaan doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 23:00
Ik heb deze week mijn abonnement opgezegd vanwege een aantal redenen:
- te trage upload
- om de zoveel minuten valt verbinding een paar seconden weg
- kosten per maand waren bijna net zo hoog als maxx adsl (vanwege de hoeveelheid belminuten met de helpdesk)

Dat ze nu gaan komen met een hogere upload wil nog niet zeggen dat ze een hoop problemen die ze hebben (maar niet erkennen) oplossen. Kortom er is meer dan alleen maar uploadsnelhied. Het is ook service en kwaliteit van het product.

Maar goed, wie weet over een jaartje weer wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Eindelijk doet @Home iets goeds... :(

Ik had 2 maand geleden last van de 'so-called' 6 bytes bug waarbij er programma's die TCP/UDP pakketjes van 6 of minder bytes versturen geditched werd door @Home. Een Motorola modem was de oplossing en @Home wist dit... ik moest letterlijk dreigen met opzegging om de modem te laten vervangen (aangezien ze dit dus niet wouden doen) :(

Dat de upload belabberd laag is (16 KB/s) vind ik ook al vrij schofterig, terwijl ADSL al op basis niveau standaard 32 KB/s leveren :(

Maar goed, laten we hopen dat dit wat wordt :*)

[ Voor 3% gewijzigd door pSycho-Y2K op 06-09-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
hoop dat het echt waar is, heb idd al eens eerder zoiets gehoord, dus ben nog wel een beetje sceptisch.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Rival24

I'll Be Back

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog moet zien voordat ik het geloof. Het meerendeel van de @home gebruikers (breedband en basis) zal echt niet veel meer doen dan chatten surfen e.d. Ik zie niet in waarom @home meer upload zou moeten gaan bieden, de gebruikers die er baat bij hebben zullen @home waarschijnlijk niet echt veel geld opleveren. En concurrentie met adsl is ook niet echt relevant denk ik aangezien adsl met "veel" upload ook nog een stukje duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
wat denk je van leken die mailtjes van meerdere mb's versturen, als dat 2x zo snel gebeurd zijn die volgens mij erg blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Hmm, zou inderdaad lekker zijn, een upload verhoging naar b.v. 64kb\s. Ik zou al blij zijn met 32 kb\s. Ik zal eens voor de gein zelf een mailtje naar @HOME sturen, eens kijken wat de reactie zal zijn.

[edit]
Ah man ... ik bedoel natuurlijk 64, respectivelijk 32 kB/s.

Heb dus net een mailtje naar @Home verstuurd.
http://members.home.nl/insanity/athome_mail.txt

[ Voor 32% gewijzigd door Twisted op 06-09-2003 22:59 . Reden: Bits - Bytes ]

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc_wracker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 09:39
Twisted_Bunny schreef op 06 September 2003 @ 22:41:
Hmm, zou inderdaad lekker zijn, een upload verhoging naar b.v. 64kb\s. Ik zou al blij zijn met 32 kb\s. Ik zal eens voor de gein zelf een mailtje naar @HOME sturen, eens kijken wat de reactie zal zijn.
Ik zo niet blj zijn met een upload van 64kb\s. Is namelijk de helft van nu >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Bij MXstream abonnementen van vergelijkbare prijs ligt de upload anders nog op gelijke hoogte als @Home Breedband hoor. Alleen BBned en Tiscali Wholesale bieden hogere uploadsnelheden aan (ben aan 't twijfelen over Versatel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

Rival24 schreef op 06 September 2003 @ 22:27:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog moet zien voordat ik het geloof. Het meerendeel van de @home gebruikers (breedband en basis) zal echt niet veel meer doen dan chatten surfen e.d. Ik zie niet in waarom @home meer upload zou moeten gaan bieden, de gebruikers die er baat bij hebben zullen @home waarschijnlijk niet echt veel geld opleveren. En concurrentie met adsl is ook niet echt relevant denk ik aangezien adsl met "veel" upload ook nog een stukje duurder is.
dat vindt ik nou eigenlijk nergens opslaan, op sommige plaatsen kan je misschien nog niet eens ADSL nemen (zoals ik), laat staan kiezen welke inet provider je neemt.

ik hoop echt dat het echt waar is, en ach alleen een veredubbeling van de upload zou al goed nieuws zijn :D
kan je eindelijk eens normaal een servertje hosten :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

zou wel mooi zijn, ik heb 0 problemen met @Home :D ook nooit gehad,
maar de upload mocht wel eens wat hoger, als die wat hoger wordt hoef ik ook geen tweakdsl ofzo meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 04-09 16:37
Gohan-san schreef op 07 September 2003 @ 00:40:
[...]

kan je eindelijk eens normaal een servertje hosten :D
Tja dit is dus de reden dat ik denk dat ze het niet zullen doen
Mischien in combo met een data limiet
Wat er ook wel eens zal komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 21:04
Eerst zien, dan geloven..
Ik denk idd dat ze nu komen met een data limiet...
Upload kost @home erg veel geld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:04

Valkyre

Kitesurf FTW!

als ze een data limiet gaan instellen van pak hem beet 5 gig ofzo dan kan zeg ik het gelijk op.
ut zou wel klote zijn als ze dit zouden invoeren

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De marktwerking gaat eindelijk werken denk ik.
Na diverse ASDL aanbieders en ook Chello met hun plus abo zal @Home wel moeten.
Er is om wat voor reden dan ook op dit momen een 'slag' bezig in breedband internet en @Home kan natuurlijk niet alleen met een verhaaltje komen over ETTH.
We zullen zien of @Home ons kan verrassen voordat het kerst is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gaat nog wel even duren. Die plannen liggen er al dik 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 05-09 15:51
het mag onderhand welles gebeuren ja anders gaan wij hier thuis toch echt naar bbnet @ fast speeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaitSolaire schreef op 06 september 2003 @ 22:00:
Ik heb deze week mijn abonnement opgezegd vanwege een aantal redenen:
- te trage upload
- kosten per maand waren bijna net zo hoog als maxx adsl (vanwege de hoeveelheid belminuten met de helpdesk)

dit heb ik dus ook en ik dacht echt dat ik dus de enige was! Ik kreeg namelijk iedere keer van hen te horen dat het aan mijn software lag (kazaa riepen ze meteen)..

Ik heb dus dat ik meestal om de half uur voor een 30tal seconden niet kan internetten. Alles wordt blank en dat is overigens zwaaaaar irritant! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

"binnenkort"

Aan alle ongelovigen, die uploadsnelheid van @home gaat heus wel omhoog hoor. Alleen weten we niet wanneer :+

Misschien over een maand, misschien over een half jaar, misschien over 2 jaar... Maar hij gaat omhoog!

als ze in de tussentijd niet failliet gaan

Maar ik upload ook best vaak een plaatje. Is met 16KB/s wel redelijk te doen (ik haal dan ook echt 15~16KB/s, het schijnt bij andere gebruikers ook wel veel minder te kunnen zijn), maar ik zou er niks op tegen hebben als dat eens 2x zo snel kon :P

En idd, lekker soepel een servertje draaien zit er ook niet echt in.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Nou , ik vind niet dat je dit kunt vergelijken met de upload van adsl. Adsl voor 50 euro met 32 kbyte/s upload is oke. Maar dan heb je maar een downstream van 100 - 120 kb/s Als je in het goede gebied zit bij @home dan haal je veel hogere snelheden dan dat. En dat voor hetzelfde geld! Ik heb liever 300 kb/s downstream en 16 kb/s upstream dan 100 kb/s downstream en 32 kb/s upstream. Het is niet zo dat ik niets "share" , maar als ik wat wil delen post ik dat gewoon op nieuwsgroepen en laat ik het rustig een paar nachtjes draaien. Maar als er toevallig een nieuwe film gereleased word wil ik die wel graag hebben. Ik geef wel , maar de snelheid boeit me niet. Het nemen wil ik wel met grote snelheid.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

W3ird_N3rd schreef op 07 september 2003 @ 01:39:
En idd, lekker soepel een servertje draaien zit er ook niet echt in.
mwoa, je kan met 15 kb/s al wel een boel hoor. Het grootste nadeel is dat als ik zelf al met 10 kb/s upload ik een ping van ~ 1200ms krijg, wat normaal ~ 40 is hier. Die oude brakke com21-bakken zijn daar ultra-gevoelig voor :| Hopelijk helpt wat extra upstream daar goed tegen. Dat zou al een enorm voordeel voor me zijn al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

m-m schreef op 07 September 2003 @ 03:49:
[...]

mwoa, je kan met 15 kb/s al wel een boel hoor. Het grootste nadeel is dat als ik zelf al met 10 kb/s upload ik een ping van ~ 1200ms krijg, wat normaal ~ 40 is hier. Die oude brakke com21-bakken zijn daar ultra-gevoelig voor :| Hopelijk helpt wat extra upstream daar goed tegen. Dat zou al een enorm voordeel voor me zijn al.
Idd, de crew-Q3 server draaide, naar ik hoorde van iedereen die 'm joinde, niet echt lekker :P (voor mij ging het natuurlijk perfect - voor mij is dat ding lokaal)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op 06 September 2003 @ 22:32:
wat denk je van leken die mailtjes van meerdere mb's versturen, als dat 2x zo snel gebeurd zijn die volgens mij erg blij :)
Juist ja, zeker met al die digicams tegenwoordig, vliegen de megabytes je om de oren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rvm schreef op 07 September 2003 @ 00:31:
Bij MXstream abonnementen van vergelijkbare prijs ligt de upload anders nog op gelijke hoogte als @Home Breedband hoor. Alleen BBned en Tiscali Wholesale bieden hogere uploadsnelheden aan (ben aan 't twijfelen over Versatel).
Zit een groot verschil in wat ze bieden (die upload, is trouwens bij @ home helemaal weggevallen als minimum) en wat ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laten we het hopen want die 16kb nu is ook niks
vooral als je 400mb webscpace hebt :P

En kan ik eindelijk ftp-tje draaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van webwereld:
@Home wil surfsnelheid drastisch verhogen

Vrijdag, 5 september 2003 - Kabelaar @Home start volgend jaar met een proef voor supersnel internet waarbij uiteindelijk snelheden van 100 Mbps kunnen worden gehaald.
Door Wilbert de Vries 26 reacties

Hiervoor ontwikkelt moederbedrijf Essent momenteel een nieuwe internettechnologie die de snelheid van breedbandinternet drastisch moet verhogen.

Essent denkt hierbij aan snelheden die zo'n vijf keer hoger liggen dan nu. Uiteindelijk zou de technologie het netwerk vijftig keer zo snel moeten maken.

Samen met het Finse bedrijf Teleste werken technici van Essent aan een nieuwe techniek, genaamd 'ethernet via de kabel'. Hiermee moeten kabelnetwerken snelheden van maximaal 100 Mbps kunnen halen.

Essent merkt hierbij wel op dat de snelheden in het begin niet zo hoog zullen liggen. In eerste instantie denkt het kabelbedrijf aan snelheden van 10 Mbps, gevolgd door 50 Mbps en daarna 100 Mbps.
Overbodig

Volgens Essent is het grote voordeel van de nieuwe techniek dat modems overbodig worden. De computer kan rechtstreeks worden aangesloten op de kabelaansluiting. Ook zou deze technologie vele malen goedkoper zijn dan een nieuw glasvezelnetwerk.

Essent wil begin volgend jaar starten met de introductie van de 'superbreedbandverbinding', zoals het bedrijf het noemt. Na een grootschalige proef gaat het kabelbedrijf kijken op welke manier het hele kabelgebied van Essent kan genieten van de nieuwe technologie.
Concurrentie

Essent is met zo'n 1,7 miljoen aansluitingen de tweede kabelmaatschappij van Nederland. De abonnees van Essent wonen voornamelijk in het oosten en zuiden van Nederland.

Ook UPC, de nummer één, probeert de snelheid van zijn netwerk op te krikken. Hiervoor experimenteert het kabelbedrijf volop met nieuwe transport- en modulatietechnieken.

Hiermee is het mogelijk de snelheid van het netwerk te verhogen, zonder dat er iets substantieels aan het bestaande netwerk hoeft te worden veranderd. UPC belooft binnen twee jaar zelfs snelheden tot 120 Mbps.
Dit is de enige plek waar ik iets heb kunnen vinden; maar dit heeft niets met onze huidige netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 07:20:
Van webwereld:
[...]

Dit is de enige plek waar ik iets heb kunnen vinden; maar dit heeft niets met onze huidige netwerk te maken.
Daar gaat het dus ook niet over. Ik geef alleen weer wat de helpdesk mij heeft meegedeeld nav mijn vraag of de uploadsnelheid nou eens verhoogd kon worden...

Het zal wel officiëel bekend worden gemaakt zodra ze een datum hebben geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 11:18
nou dat zou leuk zijn :) al was het maar 32kbs dan vond ik het al oke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 13:27

markvt

Peppi Cola

mensen die insiders kennen en al wat meer info weten ??

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 21:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zullen we even de correcte notitie gebruiken voor bits/sec b/s en bytes per seconde B/s?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stefijn schreef op 07 September 2003 @ 13:27:
nou dat zou leuk zijn :) al was het maar 32kbs dan vond ik het al oke
Zou ik wel mager vinden, als ze het met 32 kb/sec ophogen ga je van 16 kB/sec naar 20 kB/sec, schiet niet écht op.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 12-08 11:56
NitroX_infinity schreef op 06 september 2003 @ 19:40:
Woohoo!
Maar 't zal waarschijnlijk een magere verhoging worden.
Breedband abbo zal wel van 16KB/s naar 24 of 32KB/s gaan. Ik zie ze ons nog niet echt 128KB/s geven als upload.

@RobertJ: nieuws: Essent start onderzoek 'Ethernet via de kabel'

edit:
typo
mager? das wel 50 of 100% sneller, dat is nogal wat

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz eerst zien dan geloven :/

Ik hoop het natuurlijk wel, want 16kb/s is imo wat te weinig.

Maar zoals al is gezegt, ze zijn er al jaren mee bezig, ze kennen blijkbaar de spreuk "Geen woorden maar daden" niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsbfx
  • Laatst online: 03-08 12:54
Voor al die mensen die hun internet verbinding er elke xx minuten uit zien vliegen voor enkele seconden controlleer even je dhcp instellingen. Dit probleem heb ik zelf ook gehad en had te maken met een dhcp lease die elke xxxx seconden verloopt. Sinds ik deze op eens elke 10 dagen hebt gezet heb ik nergens meer last van.

Misschien werkt het misschien werkt het niet maar wie weet :) (1 meting is geen meting)

Hopelijk schieten ze op met hogere upload zou leuk zijn. En hopelijk voor volgend jaar kerst ethernet over cable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
bsbfx schreef op 07 September 2003 @ 15:23:
Voor al die mensen die hun internet verbinding er elke xx minuten uit zien vliegen voor enkele seconden controlleer even je dhcp instellingen. Dit probleem heb ik zelf ook gehad en had te maken met een dhcp lease die elke xxxx seconden verloopt. Sinds ik deze op eens elke 10 dagen hebt gezet heb ik nergens meer last van.

Misschien werkt het misschien werkt het niet maar wie weet :) (1 meting is geen meting)

Hopelijk schieten ze op met hogere upload zou leuk zijn. En hopelijk voor volgend jaar kerst ethernet over cable :)
uhh naar mijn zeggen bepaal jij niet je lease tijd hoor... van een DHCP server, die stuurt de DHCP server mee naar jouw toe... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 04:46:
laten we het hopen want die 16kb nu is ook niks
vooral als je 400mb webscpace hebt :P

En kan ik eindelijk ftp-tje draaien :D
Juist, en als daar ook de wat grotere bestanden opkomen (films ?) dan ga je waarschijnlijk meer uploaden dan vroeger en dat gaat ze geld kosten. Daarom zijn ze zo traag met het verhogen van die upstream.

(het is niet gezegt dat je dat gaat doen, maar.....)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsbfx
uhh naar mijn zeggen bepaal jij niet je lease tijd hoor... van een DHCP server, die stuurt de DHCP server mee naar jouw toe...
Yeps klopt helemaal.

Maar ik bedoelde een interne dhcp server (routertje?) van het netwerk waar de @home verbinding via een gateway weer aanhangt. Die van @home kan je inderdaad niet wijzigen. Maar mensen met routertjes met dhcp ondersteuning en die vaak hun verbinding eruit zien vliegen zouden dit voor hun interne netwerk toch even kunnen checken. Had wat duidelijker moeten zijn in mijn beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 08:46
Voor een server is 32 Kbyte UP te weinig. Toch zou een verhoging fijn zijn voor het hosten van een game. Verder kan je met 32 Kbyte up veel beter webcam en geluid via msn gebruiken, want met de huidige snelheid stottert video en met geluid erbij zit er superveel vertraging in geluid. Alleen geluid of alleen video via msn werkt nu wel al goed met 16 Kbyte up. Kortom is hiervoor meer snelheid handig. En voor doorsturen via msn of voor bestanden bij mail enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eranum
  • Laatst online: 05-09 14:41

Eranum

geek!

Zou inderdaad ideaal zijn als @Home deze stap zou zetten. Voor mijn geval vooral vanwege al het remote werk wat ik doe. Het is nu opzicht ook wel werkbaar, maar als er net ietjes meer up zou zijn zou het net allemaal dat beetje werkbaarder worden.

En ik kan me aansluiten met het feit dat @Home op een gegeven moment wel moet, zodat ze niet achterblijven bij de alsmaar sneller wordende ADSL abbo's. Ik zou zeggen, kom maar op met die paar kB/s.

tää on taas niin tätä

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 13:58:
[...]

Zou ik wel mager vinden, als ze het met 32 kb/sec ophogen ga je van 16 kB/sec naar 20 kB/sec, schiet niet écht op.
In de praktijk haal ik nu maar 10-14kbs, en als ik dat doe dan ligt mijn download op zijn gat (<60kbs normaal >350kbs). Als ik een 32kbs upload krijg met in de praktijk 26-28kbs dan kan ik eindelijk eens gewoon uploaden op 16-20kbs en dan nog een beetje in reserve houden voor de download.
16-20kbs upload vind ik acceptabel als mijn download daar niet door beinvloed wordt, maar zoals het nu is heb ik een 10-14kbs upload die ook nog eens onbruikbaar is door het wurgende effect op mn download, m.a.w. wil ik uploaden zonder er last van te hebben dan kan ik max 6-8kbs uploaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Laatst online: 01-09 10:02
er is mij een keer door iemand van de technische dienst van @home verteld dat de uploadsnelheid niet zomaar verhoogd kan worden, dan moeten er nml een paar televisiekanalen gaan verdwijnen.
de band van de kabel is al vrij vol, en een uploadverhoging neemt per abbonnee toch weer een bepaalde bandbreedte in beslag. neem enkele tientallen abbonnees per wijk, die allemaal een andere upload-frequentieband moeten hebben, en het zit snel vol hoor :o

als je het mij vraagt zit het er nog echt niet in, verhoging van de uploadsnelheid :'(

[ Voor 10% gewijzigd door BOOTZ op 07-09-2003 19:48 ]

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigma01
  • Laatst online: 05-09 12:18
BOOTZ schreef op 07 september 2003 @ 19:47:
er is mij een keer door iemand van de technische dienst van @home verteld dat de uploadsnelheid niet zomaar verhoogd kan worden, dan moeten er nml een paar televisiekanalen gaan verdwijnen.
de band van de kabel is al vrij vol, en een uploadverhoging neemt per abbonnee toch weer een bepaalde bandbreedte in beslag. neem enkele tientallen abbonnees per wijk, die allemaal een andere upload-frequentieband moeten hebben, en het zit snel vol hoor :o

als je het mij vraagt zit het er nog echt niet in, verhoging van de uploadsnelheid :'(
De modulatietechnieken zijn de laatste jaren wel een stuk beter geworden. Dus misschien dat ze het toch kunnen zonder dat er extra bandbreedte nodig is (en dus tv kanalen).

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

stefijn schreef op 07 september 2003 @ 19:41:
[...]

In de praktijk haal ik nu maar 10-14kbs
Ehm, dus jij haalt max ongeveer 1.5-2 kilobyte per seconde? Dan moet je toch even met de helpdesk bellen. Kijk, je haalt niet altijd de maximale 16 kilobyte/sec, dat klopt, maar wat jij haalt is wel érg weinig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
BOOTZ schreef op 07 September 2003 @ 19:47:

Dan gooien ze toch gewoon die Telsell achtige zenders weg en ook die Al huppele puk der uit en je hebt weer plaats. Hier kijkt toch nooit iemand naar.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 06-07 23:08

terabyte

kan denken als een computer

Mij maakt het niets uit of ze de upload verhogen of niet. Het boeit me niet, aangezien ik geen servers draai en ook geen spelletjes speel.
Wat ik wel wil is dat ze die 16 kB/s wat ze nu beloven ook daadwerkelijk waarmaken. 16 kB/s is voor mij voldoende voor m'n remote X applicaties, maar 's avonds hoogstens 8 kilobyte/s zoals nu het geval is, is voor mij onacceptabel.

Verder vind ik dat een eventuele verhoging zeker niet een reden mag zijn om een download en/of upload limiet in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 00:09
leuk dat tie verhoogd word.

nu alleen nog die gare com21 modem er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 19:53:
[...]

Ehm, dus jij haalt max ongeveer 1.5-2 kilobyte per seconde? Dan moet je toch even met de helpdesk bellen. Kijk, je haalt niet altijd de maximale 16 kilobyte/sec, dat klopt, maar wat jij haalt is wel érg weinig.
Komop zeg, is fijn dat jij het verschil weet tussen kb en kB, maar iedereen snapt dat hij gewoon kB bedoelt. hoef je nog niet zo te miereneuken imho. NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maverick schreef op 07 September 2003 @ 19:57:
[...]

Komop zeg, is fijn dat jij het verschil weet tussen kb en kB, maar iedereen snapt dat hij gewoon kB bedoelt. hoef je nog niet zo te miereneuken imho. NOFI.
Nee, dat snap ik niet. Hij klaagt dat het traag is. 10-14 kB/sec is niet echt traag, 10-14 kb/sec (dus 1.25 - 1.75 kB/sec) is dat natuurlijk wel

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 19:59:
[...]

Nee, dat snap ik niet. Hij klaagt dat het traag is. 10-14 kB/sec is niet echt traag, 10-14 kb/sec (dus 1.25 - 1.75 kB/sec) is dat natuurlijk wel
Met andere woorden, je bent aan het mierenneuken. Iedereen begrijpt dat hij kilobyte/sec bedoelt, dus zo'n opmerking over kb/KB is compleet nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wildfire schreef op 07 September 2003 @ 20:07:
[...]

Met andere woorden, je bent aan het mierenneuken. Iedereen begrijpt dat hij kilobyte/sec bedoelt, dus zo'n opmerking over kb/KB is compleet nutteloos.
Zoals ik al zei: ik begrijp dat niet, dus "iedereen" is bullshit. Kan jij soms in mijn hoofd kijken dat je mede namens mij denkt te mogen spreken? Besides, als hij B bedoelt, waarom schrijft hij dan een b?

En om ontopic te wezen: En kom nou eens met een bron (een naam van iemand bij @Home) voor de melding in de startpost, dan kunnen we het tenminste bij die persoon navragen, met verdere bronvermelding.

Zo'n mail zegt natuurlijk niks, zonder verdere bronvermelding. Die kan iedereen in elkaar typen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 20:12:

[...]

Zoals ik al zei: ik begrijp dat niet, dus "iedereen" is bullshit. Kan jij soms in mijn hoofd kijken dat je mede namens mij denkt te mogen spreken? Besides, als hij B bedoelt, waarom schrijft hij dan een b?
Omdat bijna niemand op het verschil in schrijfwijze tussen bits en bytes let.
Zo'n mail zegt natuurlijk niks, zonder verdere bronvermelding. Die kan iedereen in elkaar typen.
Oh, dus ik ben een leugenaar? Ik zit het maar uit m'n duim te zuigen om iedereen hier op te jutten? Leuk hoor. Als dat zo was geweest was ik wel in de HK gaan zitten.
Return-Path: <support@home.nl>
Received: from mx3 ([213.51.128.146]) by mail7-sh.home.nl
(InterMail vM.5.01.06.03 201-253-122-130-103-20030522) with ESMTP
id <20030906115608.VDZR1133.mail7-sh.home.nl@mx3>
for <weggeknipt>; Sat, 6 Sep 2003 13:56:08 +0200
Received: from mx1.corp.home.nl ([212.120.66.113]:39343)
by mx3 with esmtp (Exim 4.20)
id 19vbfj-00066s-HR
for: 56:07 +0200
Received: from kana.corp.home.nl (kana.corp.home.nl [212.120.65.178])
by mx1.corp.home.nl (8.12.9/8.12.9) with SMTP id h86Bu7DB000701
for: 56:07 +0200
Message-Id: <200309061156.h86Bu7DB000701@mx1.corp.home.nl>
Date: Sat, 06 Sep 2003 13:56:06 C -0500
To: Brian Dickens <weggeknipt>
Subject: Re: Prijzen lager of snelheden hoger
From: "Customer Support @Home" <support@home.nl>
Reply-To: "Customer Support @Home" <support@home.nl>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset = "us-ascii"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Mailer: Kana 6.0
X-AtHome-MailScanner-Information: Neem contact op met support@home.nl voor meer informatie
X-AtHome-MailScanner: Found to be clean

Geachte heer of mevrouw,

Er zijn plannen om de uploadsnelheid binnenkort te verhogen. Een exacte datum kunnen we nu nog niet geven.

Voor al uw vragen kunt u ook terecht op onze Online Help http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice

Bezoek de portal van @Home op http://start.home.nl

Original Message Follows:
-------------------------

Geachte heer, mevrouw,

de laatste tijd zie ik dat diverse aanbieders van kabelinternet ofwel hun prijzen verlagen ofwel de snelheden verhogen. Ik vind het daarom raar dat @Home nu achterblijft...

Aangezien de downloadsnelheid van @Home al hoog is (snel genoeg wat mij en vele anderen betreft) hoeft daar niet echt een verbetering te komen. Maar wat betreft de uploadsnelheid... daar is eigenlijk iedereen het wel over eens, die is gewoon te laag. Een magere 16 kilobyte/sec (die vaak nog niet eens gehaald wordt) is gewoonweg niet meer van deze tijd. Een verdubbeling naar 32 kilobyte/sec of nog realistischer, een verviervoudiging naar 64 kilobyte/sec zou @Home veel concurrerender maken tov de ADSL-aanbieders. Veel mensen kiezen immers voor ADSL vanwege de hogere uploadsnelheid, de lagere downloadsnelheid en hogere prijzen nemen ze dan vaak voor lief.

Ik ben dus benieuwd wat het standpunt van @Home is betreffende deze kwestie. Want zeg nou zelf, waar andere providers de prijzen verlagen of de snelheden omhoog gooien is het enige wat @Home eigenlijk doet de prijzen verhogen waar dan vervolgens absoluut *niets* tegenover staat.

Met vriendelijke groet,

Wildfire

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2003 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 00:09
Dit is niet om te patsen ofzow , niet dat er wat te patsen valt.
Maar dit zijn nu mijn huidige snelheden bij @home.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 7 2003 om 20:19:39 UTC+0200)

Download : 387.6 KByte/sec
Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 390.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

dit is met zo`n gare com21 modem.
Regio Bergen Op Zoom.

niet slecht vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wildfire schreef op 07 september 2003 @ 20:20:

[...]

Oh, dus ik ben een leugenaar? Ik zit het maar uit m'n duim te zuigen om iedereen hier op te jutten? Leuk hoor. Als dat zo was geweest was ik wel in de HK gaan zitten.
Dat zijn je eigen woorden, dat heb ik nergens beweerd. Maar zo'n vaag mailtje, zonder headers (die in de topicstart dus) kan iedereen zo tikken, en dat zal echt de eerste keer niet zijn.
Galaxis schreef op 07 september 2003 @ 20:20:
Dit is niet om te patsen ofzow , niet dat er wat te patsen valt.
Maar dit zijn nu mijn huidige snelheden bij @home.

(Overgenomen op Sun Sep 7 2003 om 20:19:39 UTC+0200)

Upload : 14.7 KByte/sec
Connection : 390.0 Conn/min
Ping test Nederland : 33.0 ms

dit is met zo`n gare com21 modem.
Regio Bergen Op Zoom.

niet slecht vind ik zelf.
BoZ op Com21? Hadden ze daar niet allemaal Motorola's, omdat ze daar nog zo (relatief) kort kabel hebben? :?

En ach, dat is nog redelijk traag :P

Download: 428.0 kB/sec
Upload: 14.8 kB/sec
Connecton: 1,451.0 Conn/min
Ping test: 19.0 ms

(Roosendaal, Motorola)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
BoZ was zo ongeveer de eerste met Kabel :D

volgens mij sinds oktober 1999, maar dan kan ik er een jaartje naast zitten hoor :X
Zit ook in bergen, zal de speedtest eens doen zo.
(Overgenomen op Sun Sep 7 2003 om 20:34:31 UTC+0100)

Upload : 10.3 KByte/sec
Connection : 364.0 Conn/min
Ping test Nederland : 40.0 ms
erg matig atm, zal wel aan het feir liggen dat het atm natuurlijk lekker druk is, download zit wel aardig aan zijn top, maar upload is vaak zo rond de 13/14. conn/min en ping weet ik niet of dat goede waardes zijn, zo te zien niet echt.
Zal denk idd ana die oude modem liggen (com21)

[ Voor 62% gewijzigd door Maverick op 07-09-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 23:04
Download
685.5 KByte/sec
Upload
14.9 KByte/sec
Connection
1,813.0 Conn/min
Ping test Nederland
11.0 ms

Ben een chello'er, klopt geen hout van dat speedtest qua downloadmeting

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 07-09-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Laatst online: 05-09 15:51
Roosendaal also :

down : 385kb/s
up : 16,4kb/s
con/m : 1108/m
ping : 28ms

com 21

[ Voor 6% gewijzigd door Gipsy King op 07-09-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
Download : 1,629.7 KByte/sec
Upload : 14.3 KByte/sec
Connection : 466.0 Conn/min
Ping test Nederland : 15.0 ms
ja ik wil ook eens patsen.. gewoon @home.. motorola

zou btw very nice zijn als die upload hoger kan.. kan nu met battlefield niet eens een game hosten waar meer dan 1 persoon in komt :'(

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Variable
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-09 09:29
Chello:
download: 171.3 KByte/sec
upload: 14.5 KByte/sec
connections: 816.0 Conn/min
ping test nederland: 31.0 ms

Chello kan niet achterblijven nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Sjah schreef op 07 september 2003 @ 20:33:
Download
685.5 KByte/sec
Upload
14.9 KByte/sec
Connection
1,813.0 Conn/min
Ping test Nederland
11.0 ms

Ben een chello'er, klopt geen hout van dat speedtest qua downloadmeting
nee, je moet je even registreren, anders krijg je veel te kleine bestand <=> onbetrouwbare uitkomsten :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsbfx
Galaxis schreef op 07 September 2003 @ 19:57:
leuk dat tie verhoogd word.

nu alleen nog die gare com21 modem er uit.
Heb zelf al jaren zo'n "gaar com21 modem" en ben er zelf eigenlijk best wel blij mee. Motorola modems zitten op een ander segment dus hoe leger het com21 segment wordt des te blijer ben ik. S'avond constant toch 440kb/s+ dus ik klaag niet hoor :)

Nooit problemen met het modem gehad (maar ik zal wel weer de enige zijn) dus persoonlijk heb ik zoiets van: If it aint broken don't try to fix it. Dus van mij mogen ze het nog wel even zo laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

!Ok, opsomtopics met replies met slechts snelheden hebben we al genoeg. Vanaf nu a.u.b. normaal inhoudelijk reageren en beargumenteerd posten, opsom-posts met stats worden getrashed + in notes gezet.!

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Voor de mierenneukers: ik was de / vergeten, ik bedoel inderdaad kilobyte per seconde

En 10-14kb/s is helemaal niks, zeker niet als bij die snelheid je download naar de klote gaat. In de praktijk heb ik maar een bruikbare upload van 6-8kb/s als ik mn download niet naar de knoppen wil helpen.
En als dat verdubbeld naar een BRUIKBARE upload van 16kb/s (zonder verneukelaarderij van mn download dus) bij een " theoretische" 32kb/s dan ben ik inderdaad tevreden met een 16kb/s upload

[ Voor 4% gewijzigd door Stefke op 07-09-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 05-09 13:27

markvt

Peppi Cola

wildhagen schreef op 07 September 2003 @ 20:28:
[...]

Dat zijn je eigen woorden, dat heb ik nergens beweerd. Maar zo'n vaag mailtje, zonder headers (die in de topicstart dus) kan iedereen zo tikken, en dat zal echt de eerste keer niet zijn.

[...]

BoZ op Com21? Hadden ze daar niet allemaal Motorola's, omdat ze daar nog zo (relatief) kort kabel hebben? :?

En ach, dat is nog redelijk traag :P

Download: 428.0 kB/sec
Upload: 14.8 kB/sec
Connecton: 1,451.0 Conn/min
Ping test: 19.0 ms

(Roosendaal, Motorola)
Nou in BoZ hadden ze eerder kabel dan hier in dinteloord, en ik heb ook gewoon een Com21 Wereldmodem hoor.

Overigens heb ik al sinds dec. 2000 kabelinternet dus kort is een groot woord imho.

[ Voor 7% gewijzigd door markvt op 07-09-2003 20:58 ]

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 23:04
ernst schreef op 07 september 2003 @ 20:54:
[...]

nee, je moet je even registreren, anders krijg je veel te kleine bestand <=> onbetrouwbare uitkomsten :)
ok , thanx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 11-08 11:18

Jimbolino

troep.com

en, is het al terug te vinden op een "officiele" site zoals help.home.nl of troublesathome.nl ?

nee? dan geloof ik er niet veel van

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
Maverick schreef op 07 September 2003 @ 20:31:
BoZ was zo ongeveer de eerste met Kabel :D

volgens mij sinds oktober 1999, maar dan kan ik er een jaartje naast zitten hoor :X
Zit ook in bergen, zal de speedtest eens doen zo.

[...]

erg matig atm, zal wel aan het feir liggen dat het atm natuurlijk lekker druk is, download zit wel aardig aan zijn top, maar upload is vaak zo rond de 13/14. conn/min en ping weet ik niet of dat goede waardes zijn, zo te zien niet echt.
Zal denk idd ana die oude modem liggen (com21)
Ik zit al op het kabelnetwerk van @home sinds mei 99. Regio 's-Hertogenbosch.

Overigens heb ik een verhaal gehoord dat motorola modems niet overweg kunnen met meerdere IP adressen? Kan iemand dit bevestigen/controleren?

Ik heb hier namelijk 3 IP adressen ter beschikking en die wil ik ook houden, dus dan zou ik ook mijn com21 modem moeten behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BOOTZ
  • Laatst online: 01-09 10:02
Domino schreef op 08 September 2003 @ 09:11:
Overigens heb ik een verhaal gehoord dat motorola modems niet overweg kunnen met meerdere IP adressen? Kan iemand dit bevestigen/controleren?

Ik heb hier namelijk 3 IP adressen ter beschikking en die wil ik ook houden, dus dan zou ik ook mijn com21 modem moeten behouden.
dat klopt, de motorola-modems kunnen maar met 1 ip-adres overweg. ik heb er thuis ook 3, en wil dat graag houden, dus van mij mogen ze nog wel ff wachten met omwisselen voor motorola-modems :)
maar het gaat er toch een keer van komen, en dan zien we wel weer verder :o

Maak je eigen poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
3 ip adressen als in achter een hub?
Of als in achter een router/switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:01
BOOTZ schreef op 08 September 2003 @ 10:30:
[...]

dat klopt, de motorola-modems kunnen maar met 1 ip-adres overweg. ik heb er thuis ook 3, en wil dat graag houden, dus van mij mogen ze nog wel ff wachten met omwisselen voor motorola-modems :)
maar het gaat er toch een keer van komen, en dan zien we wel weer verder :o
Dat klopt NIET.... ik heb 3 ip-adressen met eenmotorola modem...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Laatst online: 19:59
Lijkt mij toch ook echt niet kloppen, het enige wat dat modem doet is je verkeer doortikken, en je NIC krijgt het ipnummer echt niet van het modem hoor, dus leek me ook al sterk dat dat niet zou kunnen.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:29
Maverick schreef op 08 september 2003 @ 10:33:
3 ip adressen als in achter een hub?
Of als in achter een router/switch?
Drie IP adressen als achter een hub/switch. Ik heb hier dus drie CP-nummers (-a t/m -c). Met een router heb je altijd maar een (1) IP, tenzij je voor je router een hub/switch hebt hangen.
Soepie schreef op 08 September 2003 @ 11:13:
Lijkt mij toch ook echt niet kloppen, het enige wat dat modem doet is je verkeer doortikken, en je NIC krijgt het ipnummer echt niet van het modem hoor, dus leek me ook al sterk dat dat niet zou kunnen.
Dat is nu juist mijn vraag. Krijg je dus een public IP met een motorola, of een private a-la 192.168.x.x/10.x.x.x/172.16.x.x. Wat de oude com21 modem doen is dus puur bridgen.

[ Voor 40% gewijzigd door Domino op 08-09-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 05-08 10:36
zou vreemd zijn dat je met een Motorolla modempje niet meerdere ip adressen kunt gebruiken. Ding heeft nl ingebouwde dhcp server.

Voor de rest natuurlijk hopendat dit snel gebeurt. Dan ga ik misschien niet over naar adsl, want wees eerlijk: een stabiele snelle verbinding is belangrijker dan een verbinding die alleen 's nachts 100% werkt en je overdag maar in je handen moet knijpen

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 00:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DarkY schreef op 08 september 2003 @ 11:16:
zou vreemd zijn dat je met een Motorolla modempje niet meerdere ip adressen kunt gebruiken. Ding heeft nl ingebouwde dhcp server.

Voor de rest natuurlijk hopendat dit snel gebeurt. Dan ga ik misschien niet over naar adsl, want wees eerlijk: een stabiele snelle verbinding is belangrijker dan een verbinding die alleen 's nachts 100% werkt en je overdag maar in je handen moet knijpen
Zo vreemd vind ik het niet. Ze zijn een tijd terug al afgestapt van het meerdere ip's per klant omdat het een beetje krap werd. Aangezien er geen nieuwe extra ip verkopen meer bij komen kunnen ze ieredeen rustig een motorolla geven.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Laatst online: 27-08 02:58
Ik geloof dit emailtje van @home wel. Uiteraard gaan ze de upload wel een keer verhogen. Maar idd wanneer..... Verder moet ik zeggen dat als ze de download verlagen of een datalimiet instellen ik direct op zoek ga naar een andere isp. Datalimieten zuigen echt big time. Ik download op sommige dagen wel 10Gb [legaal ja]. Verder kun je wel servers draaien maarja ftp is gewoon vrij langzaam, en gamesservers worden boven de 2 mensen die erin komen traag [ping 300+]

Ik kan trouwens niet anders zeggen dan dat ik hier praktisch altijd een stabiele verbinding heb met @home met mijn com21 modem en mijn snelheid altijd zwaar relaxed is. Uitval? Verbinding brak? Nope, hier niet iig. 475, 15.2, 759, 27

Ik vindt overigens dat @home in vergelijking met adsl aanbieders NIET achterblijft want ze bieden een download die alleen de dikke adsl abo's aanbieden. En die snelheid is 2-8Mbit!! dus kan ook 2 zijn.

@JANOZ Meerdere ip adressen? Meerdere namen bedoel je. Ze forwarden die namen gewoon naar 1 ip lijkt me hoor.Dom van me 8)7 |:( natuurlijk meerdere ip's. tja ik had ook wel n B erbij gewild maja ook te laat

[ Voor 23% gewijzigd door Xandrios op 26-06-2004 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:25

Yucko

One clown to rule them all !

Gody schreef op 08 September 2003 @ 11:25:

@JANOZ Meerdere ip adressen? Meerdere namen bedoel je. Ze forwarden die namen gewoon naar 1 ip lijkt me hoor.
Nee, als je middels een hub/switch op je modem aangesloten zit, dan heeft een pc met als naam CPxxxxxxx-A een ander ip-adres dan een tweede pc met als naam CPxxxxxxx-B en CPxxxxxxx-C. Was trouwens niet gratis (kostte meen ik iets van 10 gulden per maand extra)

Maar zoals al aangegeven, is die optie om meerdere pc's rechtstreeks aan internet te hangen niet meer mogelijk daar @home gestopt is met het geven van meerdere ip-adressen. Ik was te laat met aanvragen extra ip :(

Het is trouwens niet zo dat je dan ook meer snelheid krijgt. Max. snelheid van alle ip's bij iemand thuis blijft gelijk aan dat van iemand die maar 1 ip heeft.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Is er nu al een officiele bevestiging? Ik heb net iemand van @home gesproken en die wist van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik schreef aan @home:
Naar aanleiding van dit topic:

[rml][ @Home] Yes! Verhoging uploadsnelheid komt eraan![/rml]

Ben ik toch wel benieuwd geworden: Komt er EINDELIJK een upstream verhoging aan? Daar ik download met vaak wel 4096kilobit per seconde (of 4Mbit), upload ik met slechts een fractie daarvan, namelijk 128kilobit per seconde. Bij ons is ook serieus overwogen om over te stappen op duurder ADSL, van BBNet, met 8mbit down, en 1mbit up, maar dat werd bijna het dubbele per maand, vadertjelief zag dat niet zitten, en die is nog altijd de eigenaar van de aansluiting...

Ik zou graag een bevestiging hebben van dit gerucht, en tevens wat meer informatie, want voor normaal gebruik is met al die downstream 128 kilobit eigenlijk VEEL te weinig.

Met vriendelijke groet,

Guus Klaas.
En @home schreef terug:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht.
Reacties op dit bericht zullen niet in behandeling worden genomen!

This message has been delivered automatically.
We will not respond to replies on this message!

Geachte @Home abonnee,

Bedankt voor uw bericht: Verhoging upstream (gerucht?)

U kunt binnen 3 werkdagen een bericht van ons verwachten.

We willen van deze gelegenheid gebruik maken om u te herinneren aan onze
uitgebreide hulp pagina's. U kunt deze vinden op http://help.home.nl

Met vriendelijke groet,
@Home

Afdeling Klantenservice
Ik houd jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Domino schreef op 08 September 2003 @ 09:11:
[...]

...
...
dat is zeker wel mogenlijk
heb er eens 5 toegewezen om te proberen en ze werkte alle 5 (motorola modem offcource)

en die upload snelheid heb ik iig nog niks van vernomen (werk op de email afdeling) dus weet niet hoe mijn collega aan die info komt (sorry).

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 12:46:
[...]

En @home schreef terug:

[...]

Ik houd jullie op de hoogte...
Ik vraag mij af of ze hier bij de helpdesk uberhaubt wel iets van weten / mogen zeggen. De @home helpdesk is dacht ik uitbesteed -> veel studenten die over veranderingen in de dienstverlening niets wordt verteld tot het moment dat het echt zo ver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Geweldig zou het zijn :D

Ik heb ook wel eens van die vragenlijstjes ingevult over wat je van @home vindt enzo, en bij opmerkingen had ik gezet dat ze die upload wel eens mochten verhogen :P

edit:
@homesnelheden hier:
(Overgenomen op Mon Sep 8 2003 om 13:05:09 UTC+0200)

Download : 1,016.9 KByte/sec
Upload : 15.2 KByte/sec
Connection : 787.0 Conn/min
Ping test Nederland : 10.0 ms

Maar meestal ligt die download maar rond de 800 Kb sec. Hogere upload zal idd beter in verhouding staan

[ Voor 48% gewijzigd door SuperPaddo op 08-09-2003 13:05 ]

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
Bor_de_Wollef schreef op 08 September 2003 @ 12:58:
[...]

Ik vraag mij af of ze hier bij de helpdesk uberhaubt wel iets van weten / mogen zeggen. De @home helpdesk is dacht ik uitbesteed -> veel studenten die over veranderingen in de dienstverlening niets wordt verteld tot het moment dat het echt zo ver is.
mogen we eigenlijk ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9nevermind9
dit gaat over een heel ander onderwerp :+ (100mbit ethernet)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.