Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
cramwinckel schreef op 01 October 2003 @ 14:22:
Heeft iemand ervaring met deze voeding toevallig: http://www.tweakers.net/pricewatch/16284 .

Nu ik toch bezig ben, zou ik toch voorzichtig willen vragen wat nou de stilste voeding is (die niet meer dan 80 euro kost, wat ik al een absurde prijs vind eigenlijk, maar ja :) ).

Zover ik weet passen deze merken in dat rijtje: (ong. 350watt)
- Zalman
- Enermax
- Antec

Ik weet dat stilte een relatief begrip is, maar ik ben toch benieuwd wat jullie mening is.
Ik blijf mijzelf herhalen :) , maar de Chieftec 360 W is een goede, betaalbare en erg stille voeding. Thermaltake verkoopt dezelfde voedingen, maar Chieftec en Tt gebruiken beide voedingen van High Power en plakken hun eigen sticker erop. Hier kun je deze voeding krijgen voor een goede prijs, maar het is waarschijnlijk wel een dual-fan voeding (betere koeling en ietsjes meer geluid dus): http://www.ct-systemen.nl...826f303747bc07ffe6203c482 . Anders moet je een andere winkel zoeken in de pricewatch, maar dan betaal je iets meer.

De voedingen van Enermax/Antec/Zalman zijn allemaal stukken duurder en zoveel beter zijn ze nou ook weer niet. Ze leveren hoogstens wat stabielere spanningen als je je systeem zwaar gaat belasten/ver gaat overklokken. Antec is het beste merk, maar ook het duurst.

Aham brahmasmi wijzigde dit bericht 02-10-2003 16:06 (33%)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

I love the smell of Napalm..

Ok hier kom ik :)

Noname 250watt voeding

A7N8X-Deluxe 2500+@3200+
-2 Hardeschijven
-2 CDroms
-Ati Radeon 9100
-4 USB apparaten
-1 netwerkkaart
-3 case fans

Het trekt schijnbaar alles :) Geen vastlopers / BSOD nix nada nopes. Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel mensen gelijk hun voeding de schuld geven van eventuele bovengenoemde problemen. Denk dat ze voor aanschaf van een nieuwe voeding eens goed naar hun instellingen moeten kijken van hun BIOS/drivers. Wil wel eens helpen :)

met C en CK

quote:
Ik blijf mijzelf herhalen , maar de Chieftec 360 W is een goede, betaalbare en erg stille voeding.

tnx voor je reactie. Ik hoor hier op GoT toch best wel verhalen dat mensen niet erg tevreden over Chieftec zijn, maar als jouw ervaring is dat ze goed en stil zijn klinkt dat wel erg goed natuurlijk. Altijd moeilijk om dit soort keuzes te maken. De zalman is maar 9 euro duurder, maar is maar 300w en dat is met een modern systeem wel erg krap (kwam iets van 320W piekvermogen uit met de PSU vermogensrekenunit)

Ik zie trouwens dat Tom het direct linken naar plaatjes niet zo waardeert, dus zo dan maar:
http://www6.tomshardware....ise_level_at_maximum_load

edit: Nu weet ik weer waarom ik dacht dat Chieftec voedingen slecht waren. Het staat in de FAQ en ik snap niet meer waarom het daar staat eigenlijk:
Chieftec maakt mooie kasten, maar hun voedingen zijn niks

cramwinckel wijzigde dit bericht 03-10-2003 14:28 (30%)

Ignorance is a Bliss!! (- The Matrix)

met C en CK

@nologic:
quote:
Ik heb net twee Levicom 450W psu's bestelt. Goede hoop dat dat waardige opvolgers zijn voor m'n Aopens.
Hoe bevallen ze eigenlijk en zijn ze idd goed stil als op de site staat?

Zal ik dan ook maar wat posten ?

Asus P4B533
Intel PIV 1.6 @ 2133
768 MB DDR 266
Maxtor 6L080J4 80 GB 7200Rpm 2MB
Lite-on 24x10x40
Nec ND-1300A
Geforce FX 5200 128MB DDR
Inwin Q500
Pinnacle Pc Tv Rave
Realtek 8139 Chip Based ethernetkaart
Dit allemaal gevoed door een Superflower 300 Watt

Een lekkere stille en betrouwbare voeding (is pas 1x defect geweest :P)

Mijn ervaringen:

Asus P4B533 - E (inclusief lan, sound, raid)
PIV 1700 Celeron (en ook @ 1700)
512 mb ddr
Leadtek Geforce 4 TI4200 128 mb
10 gig Maxtor
40 gig Maxtor
Logitech muis + toetsenbord
2 casefans

En een Q-Tec 400 watt dual fan Gold voeding

Nooit vastlopers (niet voeding gerelateerd iig), stabiele voltages en hij maakt minder lawaai dan mijn cpu-cooler! Verder komt er koude lucht uit dus hij kan het makkelijk aan.
Wel vrij duur, ik heb hem gekocht voor 50 euro. Maar dat kan ook aan de shop liggen.

engessa wijzigde dit bericht 04-10-2003 13:21 (8%)

Ik heb advies nodig voor de pc van een kennis

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X mobo
512mb ddr 333mhz
harddisk 80gb maxtor 7200rpm liquid
Ati Radeon 9000
2x papst 12dB
floppy, 1x DVD

Systeem liep perfect, hartstikke stabiel in een Antec SLK1600 Solution Series met 300watt Antec SmartPower voeding.

Vandaag een cd fikker binnengekregen (Asus 52x24x52 ofzo)
Die cd fikker maakt echt grandioos veel lawaai als er een disc inzit.
Het systeem loopt vast bij bv CloneCD (tik in de voeding) als ie een cdtje aan t lezen is
Heb de voedingskabels al omgewisseld enzo om wat te proberen, maar toch loopt het systeem hartstikke vast steeds (XP).
Mijn conclusie: voeding trekt het niet meer
Is het normaal dat zon fikker zo veel stroom trekt?
Zo ja dan wil ik eventueel een Q-tec Low Noise 400watter kopen, ik neem aan dat dat zal voldoen? (geen upgradeplannen meer). Het is zo dat het systeem nu best stil is en die kennis dat graag zo wil houden.

edit: nu zul je misschien zeggen koop een zalman 400watt ofzo... (die ik heb zelf sinds kort trouwens) maar het is niet de bedoeling dat er zoveel aan uitgegeven wordt. (50 euro is nog net acceptabel)

In_The_Aire wijzigde dit bericht 04-10-2003 17:07 (10%)

Athlon XP 3100+ systeem | Asus A6Va | HTC Touch Diamond
Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

past het niet?pak een hamer...

een cdfikker vreet tussen de 15 en 20 watt.....grofweg..meestal van de +5 voltlijn.
Maar kijk eens ff op het typeplaatje van je fiker....:)

AMD Athlon XP2500+(@ 3200+ 11x200Mhz 1,75V) Asus a7n8x-x 512mb infineon DDR400 2x seagate 20 en 40Gb club3d gf4ti4200 64mb creative SB live 4.1 netwerk Toshiba dvdrom liteon 52X cdfikker antec truepower330.

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
In_The_Aire schreef op 04 October 2003 @ 17:05:
Ik heb advies nodig voor de pc van een kennis

AMD Athlon XP 2600+
Asus A7N8X mobo
512mb ddr 333mhz
harddisk 80gb maxtor 7200rpm liquid
Ati Radeon 9000
2x papst 12dB
floppy, 1x DVD

Systeem liep perfect, hartstikke stabiel in een Antec SLK1600 Solution Series met 300watt Antec SmartPower voeding.

Vandaag een cd fikker binnengekregen (Asus 52x24x52 ofzo)
Die cd fikker maakt echt grandioos veel lawaai als er een disc inzit.
Het systeem loopt vast bij bv CloneCD (tik in de voeding) als ie een cdtje aan t lezen is
Heb de voedingskabels al omgewisseld enzo om wat te proberen, maar toch loopt het systeem hartstikke vast steeds (XP).
Zo ja dan wil ik eventueel een Q-tec Low Noise 400watter kopen, ik neem aan dat dat zal voldoen? (geen upgradeplannen meer). Het is zo dat het systeem nu best stil is en die kennis dat graag zo wil houden.

edit: nu zul je misschien zeggen koop een zalman 400watt ofzo... (die ik heb zelf sinds kort trouwens) maar het is niet de bedoeling dat er zoveel aan uitgegeven wordt. (50 euro is nog net acceptabel)
Er is een goede mogelijkheid dat de voeding het niet meer trekt als de brander volle toeren draait. Misschien zou je even de proef op de som kunnen nemen door jouw voeding in hun systeem te zetten. Kijk dan goed naar wat het systeem vervolgens doet als de brander wordt gebruikt.
Als hij dan nog steeds problemen geeft, ligt het in ieder geval niet aan de voeding. Wanneer de problemen verholpen zijn, hebben ze een nieuwe voeding en is de Q-Tec Low Noice 400 Watt een goede optie. :)
Opper Piet :-D

Mijn gewone werkbak dan ook maar even:

Amd Athlon 800 @ 800 socket a
Asus A7V kt133
512mb ram
Geforce 4 mx440 64mb
80gb samsung
48x A-open cd-rom
2,4x Dvd+rw A-open 2412pro
Sb 128 pci
Realtec netwerkkaart

Dit alles in een jnc bigtower case met nog steeds de officiele jnc 300 watt voeding.

Heb geen voedings gerelateerde problemen end.

Powerbook G4 1,5Ghz, 12", 1280mb, 80gb, SD, Tiger

Even een beetje een afwijkende vraag. Ik ben op zoek naar een voeding die minder breed is als de gebruikelijke maat van ~ 14 x 15 x 8 cm (lxbxh), maar toch > 300 Watt vermogen heeft. Welke voeding komt hiervoor in aanmerking??
quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2003 @ 18:43:
[...]
Er is een goede mogelijkheid dat de voeding het niet meer trekt als de brander volle toeren draait. Misschien zou je even de proef op de som kunnen nemen door jouw voeding in hun systeem te zetten. Kijk dan goed naar wat het systeem vervolgens doet als de brander wordt gebruikt.
Als hij dan nog steeds problemen geeft, ligt het in ieder geval niet aan de voeding. Wanneer de problemen verholpen zijn, hebben ze een nieuwe voeding en is de Q-Tec Low Noice 400 Watt een goede optie. :)
mmm wel een goed idee... maarrrrr... k heb net mn voedingsdraden een beetje netjes weggewerkt |:( ik heb nog wel een ouwe voeding 300watt liggen... heb ik ckerz nix aan? combineren ofzo...

Nikon D50 | Nikkor 18-55mm 3.5-5.6 | Tamron AF 70-300 LD 4-5.6 | Nikkor AF-D 50MM 1.8 | en wat filters

Music is my life

quote:
Beun_de_Haas schreef op 04 October 2003 @ 21:55:
Even een beetje een afwijkende vraag. Ik ben op zoek naar een voeding die minder breed is als de gebruikelijke maat van ~ 14 x 15 x 8 cm (lxbxh), maar toch > 300 Watt vermogen heeft. Welke voeding komt hiervoor in aanmerking??
Ik was toevallig ook op zoek naar een voeding met andere afmetingen met eenzelfde Wattage, maar ik kon zo gauw niets vinden. Ik heb de moed opgegeven en daarnaast had ik geen zin om nog meer geld uit te geven.

Ben je toevallig ook aan het casemodden? :)
Music is my life

quote:
In_The_Aire schreef op 04 October 2003 @ 21:59:
[...]

mmm wel een goed idee... maarrrrr... k heb net mn voedingsdraden een beetje netjes weggewerkt |:( ik heb nog wel een ouwe voeding 300watt liggen... heb ik ckerz nix aan? combineren ofzo...

Combineren is niet erg betrouwbaar. En als je er een 300 Watt in stopt, ben je net zo ver van huis. :X

Misschien dat je ergens anders een sterkere voeding kunt lenen/halen?
tijdelijk combineren, puur om ff te testen, alleen de brander op die andere voeding, geen problemen = nieuwe voeding kopen 400 watt?
of is dat geen oplossing?

Music is my life

quote:
In_The_Aire schreef op 04 October 2003 @ 22:55:
tijdelijk combineren, puur om ff te testen, alleen de brander op die andere voeding, geen problemen = nieuwe voeding kopen 400 watt?
of is dat geen oplossing?
Je kunt het proberen, maar ik geef geen garantie's.
quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2003 @ 23:04:
[...]
Je kunt het proberen, maar ik geef geen garantie's.
maar kan het iig geen kwaad? die voedingen komen toch niet met elkaar in contact via de IDE kabel ofzo? dan probeer ik het namelijk gewoon, baadt het niet dan schaadt het niet...

quote:

Gisteren ook een voeding gezien in een bijna leeg systeem die een harde schijf opeens niet meer accepteerde. Als je de extra schijf eruit haalde draaide hij als een tierelier.

Na het open maken van de voeding bleek ook waarom : alle condensatoren waren aan het lekken. :(

De oorzaak was dus wel duidelijk. Maar aan de buitenkant kon je niets zien en blijkbaar was die 18 watt extra gewoon teveel geworden.
quote:
Eraser schreef op 04 October 2003 @ 21:59:
[...]
Ik was toevallig ook op zoek naar een voeding met andere afmetingen met eenzelfde Wattage, maar ik kon zo gauw niets vinden. Ik heb de moed opgegeven en daarnaast had ik geen zin om nog meer geld uit te geven.

Ben je toevallig ook aan het casemodden? :)
Ik heb me ook al te pletter gezocht en kan niks vinden. Iemand anders nog suggesties? Ben trouwens idd aan het casemodden/beunen ;)
met C en CK

Ik heb nog een goede optie gevonden voor een erg stille voeding: De Be Quiet! 370.
Op de site http://www.be-quiet.de/english_flash/index.htm zeggen ze 29dB te produceren op fullpower. Heeft iemand verder ervaringen met deze voeding. Hij wordt zo goed als alleen maar door perfect-systems verkocht en ik weet niet of dat postief is als zo weinig winkels 'm verkopen.

Music is my life

quote:
cramwinckel schreef op 06 October 2003 @ 12:10:
Ik heb nog een goede optie gevonden voor een erg stille voeding: De Be Quiet! 370.
Op de site http://www.be-quiet.de/english_flash/index.htm zeggen ze 29dB te produceren op fullpower. Heeft iemand verder ervaringen met deze voeding. Hij wordt zo goed als alleen maar door perfect-systems verkocht en ik weet niet of dat postief is als zo weinig winkels 'm verkopen.
Ik ken het merk zelf ook niet, maar aan de merknaam te horen, richt deze voeding zich vooral op geluidsproductie en niet op de kwaliteit van de voeding zelf. :) Misschien dat iemand anders hier ervaring heeft met deze voeding of een ander type van dit merk.
IkKuH

ik ga een nieuwe pc samen stellen waarin ik dan ook x-tra koelers,neon en dergelijke in wil doen maar wat voor voeding mot ik dan hebben;

het gaat om een:
AMD Duron 800MhZ
Mainbord nog onbekend
256 MB geheugen
hele simpele geluidskaart en videokaart

dus kan iemand mij wat adviseren

Music is my life

quote:
Microbeast schreef op 07 oktober 2003 @ 17:43:
ik ga een nieuwe pc samen stellen waarin ik dan ook x-tra koelers,neon en dergelijke in wil doen maar wat voor voeding mot ik dan hebben;

het gaat om een:
AMD Duron 800MhZ
Mainbord nog onbekend
256 MB geheugen
hele simpele geluidskaart en videokaart

dus kan iemand mij wat adviseren
Hoeveel harde schijven komen er in :? En wat voor extra koelers en hoeveel neon :?

Zonder deze gegevens kan ik er niets mee.
Systeem:

Chaintech 7NJS + CBox2
AMD Athlon (tbred) XP 1800+ op 1830 MHz (11*167) + Akasa 824Cu koeler
2 * 256 MB PC2700
MSI Geforce FX5600 TD-128
WD 80JB
Maxtor 60 GB D740X
Liteon 12X DVD
Acer 12/8/32 CDRW
floppy
1 extra casefan
Wireless lan + memory stick op usb

Dit alles wordt gevoed door een AOpen van 250 Watt. Het systeem is 100% stabiel, behalve als ik de processor hoger als 2000 MHZ instel.

+3.3V : 3.14V
+12V: 12.35V
+5V: 4.95V
VCore: 1.57V
VDimm: 2.56V
-12V : -12.11V
+2.5V: 2.58V

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...

Ik heb een computert met een Sweex 300W voeding. Alleen, soms als ik mijn
computer reset, geeft mijn Radeon 9800Pro strepen.
Ik heb toen alle PCI kaarten eruit gehaald en stroom van het CD-ROM
station eruit gehaald, en toen had ik er geen last meer van.
Ook heb ik de videokaart in een andere computer gestopt, ook geen problemen.

In een ander topic van mij zeiden ze dat het heel waarschijnlijk aan m'n voeding
zou liggen omdat Radeon 9800 Pro heel wat stroom nodig heeft, en Sweex(300W)
geen goede voeding is... Vandaar dit bericht...

Systeem info:
Pentium 2.6 Ghz 800fsb
Radeon 9800 Pro 128Mb
1024Mb 2x512
Sweex geluidskaart
Lite-On CD-ROM
Diskette station
Realtec netwerkkaart
ASUS P4P800 moederbord
USB zit USB modem KPN, joystick, microfoon.

Niks overgeclockt.

De nieuwe voeding moet voldoende stroom geven, en hoeft niet persee super
stil te zijn. Als het maar goed werkt... En niet te duur natuurlijk :/ ...

Ik zou graag een een aanbeveling hebben van een voeding die ze verkopen
bij maxpc en 1 die jullie het beste lijkt zonder te kijken naar de winkel.
Alvast bedankt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws