Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Daneel schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:00:
@Macer: Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar de Pixma 5000 en die is niet verkrijgbaar met netwerkaansluiting. Bovendien draait de server waar hij aan komt te hangen 24/7 dus is het geen probleem om hem via die "pc" aan te sluiten. Dat is het wel als hij niet te delen is via het netwerk of wanneer de drivers niet te koppelen zijn aan de printer als deze niet aan de pc zelf hangt.
Printer sharing gaat prima met de IP5000. Hangt hier ook aan een Win2k3 servertje. Ken geen printer waarmee dat niet zou kunnen overigens.En de printerdriver hoef je alleen maar op de server te installeren.

Reg. datum: 01 december 1999

@sverzijl: Thanx, dan weet ik welke printer hier gaat komen :)
Bij de 7xx-serie van HP was volgens mij een beperking van het gebruik, waardoor de printer niet via het netwerk te delen was. HP was van mening dat een budgetprinter als de 7xx niet voor zulke doeleinden bestemd was. 8)7

Liab A Tymo

Ik heb afgelopen week een Canon Pixma ip8500 gekocht, de top van de huidige pixma lijn. Heel mooi apparaatje (wel een beetje 'vlek-gevoelige' behuizing, dat glanzende zwart ;) ) die behoorlijk snel is (ik heb zelfs af en toe het idee dat mijn computer de beperkende factor qua snelheid is, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft en de pixma wel, soms lijkt de printer even op data van m'n pc te moeten wachten). Foto's afgedrukt op photo paper pro (ook van Canon) zien er zeer scherp en kleurrijk uit, qua scherpte doen ze niet onder voor wat ik van afdrukcentrales ken, qua kleurverzadiging is de 8500 zelfs op sommige punten nog wat beter (felle groen en roodtinten komen bijv. beter over).
Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe ik de kleuren van de prints perfect kan overeen laten komen met wat ik in photoshop zie, ik heb de indruk dat de door Canon meegeleverde kleurprofielen op dat punt niet helemaal correct zijn, want soms zijn de kleuren in afdrukken wat te extreem of donkerder dan wat ik bij een soft-proof in photoshop zie. Maar afgezien daarvan kan ik me niet voorstellen dat er op dit moment nog hogere kwaliteit te vinden is in deze prijsklasse.

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

Ik heb wat gelezen over het toewijzing van ICM.
Je moet maar eens naar configuratiescherm > printer > eigenschappen > (kleur)profielen gaan.
Uit deze lijst kun je een ICM PHOTOSHOP 1998 pakken geloof ik, ik heb gelezen dat je deze moet gebruiken om de printer om een betere print te print, vergeleken met wat je ziet.

Niet vergeten bij de printeropties voordat je print bij, de kleurcorrectie ICM aan te vinken.

Ik doe dit allemaal uit het hoofd, als je er nietuit komt zal ik die link zoeken.

Specs - Dell 2407WFP - Thermaltake Soprano - Tagan 480(U22) - AMD X2 Manchester 4200+ @ 2600 - DFI Nforce4 Ultra-D - 2 GB RAM (Corsair Twinx1024 XLPT) - GF68000Ultra - 2x 160GB RAID0 - NEC3500

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
Bas424 schreef op dinsdag 30 september 2003 @ 16:18:
Zelf ben ik ook op zoek naar een printer die tekst en plaatjes lekker afdrukt en 3 of meer jaar meekan zonder stuk te gaan.

Nou viel mijn oog op de HP Deskjet printer 3320, die bij de Albert Heijn nu in de aanbieding is voor 34.95 Euro. (linkje)

De vraag is dus of dit wat is? Iemand ervaringen?

Hou er rekening mee dan goedkoop echt duurkoop is... vooral met inkjetprinters. Kijk maar wat die goedkope "krengen" aan inkt verspillen en hoeveel die cartridges wel niet kosten.

Mijn advies koop een duurdere printer daar heb je meer plezier van: sneller, stiller, mooiere afdrukken, verbruiken minder inkt, gaat langer mee. Is op jaarbasis veel goedkoper (ps HP is echt zeer duur tov andere printers in verbruik).

quote:
jasjenl schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:22:
Ik heb afgelopen week een Canon Pixma ip8500 gekocht, de top van de huidige pixma lijn. Heel mooi apparaatje (wel een beetje 'vlek-gevoelige' behuizing, dat glanzende zwart ;) ) die behoorlijk snel is (ik heb zelfs af en toe het idee dat mijn computer de beperkende factor qua snelheid is, aangezien die geen usb 2 aansluiting heeft en de pixma wel, soms lijkt de printer even op data van m'n pc te moeten wachten). .

Dat wachten daar heeft volgens mij elke canon last van.. Mijn HP begon gelijk met printen als opdracht gaf, bij de canon duurt het volgens mij een halve minuut voordat er daarwerkelijk geprint wordt. Het lijkt wel of hij uit een soort slaapstand moet komen, want als ik 2 printjes achter elkaar doe gaat het wel snel..
Ik heb dit zowel met USB2 als Wifi

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Macer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:52:
[...]

Dat wachten daar heeft volgens mij elke canon last van.. Mijn HP begon gelijk met printen als opdracht gaf, bij de canon duurt het volgens mij een halve minuut voordat er daarwerkelijk geprint wordt. Het lijkt wel of hij uit een soort slaapstand moet komen, want als ik 2 printjes achter elkaar doe gaat het wel snel..
Check de instelling "eerst spoolen en dan printen" o.i.d.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
PcDealer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:09:
Check de instelling "eerst spoolen en dan printen" o.i.d.

waarzo vind je deze instelling? mijn IP4000 doet er ook 1 minuut over om klaar voor gebruik te zijn....

edit: binnenin eigenschappen vond ik maar 1 ding, reduceer spoolgegevens. meer nie....

edit2: binnenin eigenschappen>geavanceerd vond ik het volgende: "afdrukdocumenten in wachtrij plaatsen (programma is eerder gereed)" en daaraan vastzittend en met radiobutton geaktiveerd "onmiddelijk beginnen met afdrukken"

dus dat lijkt me in orde, ik denk gwoon dat canon veel tijd nodig heeft om zich klaar te maken.... beetje irri als je gewend bent aan een direkt klaarstaande printer maar verder doet ie het uitstekend....

Mr TweaK wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:04 (56%)

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Mr TweaK schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:39:
[...]

dus dat lijkt me in orde, ik denk gwoon dat canon veel tijd nodig heeft om zich klaar te maken.... beetje irri als je gewend bent aan een direkt klaarstaande printer maar verder doet ie het uitstekend....
Ok, je wist waar je moest zijn. Ik heb zelf een HP Deskjet 895Cxi (ja, al oud beestje van 7 jaar geleden), die nog perfect werkt. Bij de Properties van de XP-drivers, kan ik dat namelijk instellen van Spoolen enz.

PcDealer wijzigde dit bericht 15-04-2005 09:33 (32%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Liab A Tymo

quote:
knights16 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:21:
Ik heb wat gelezen over het toewijzing van ICM.
Je moet maar eens naar configuratiescherm > printer > eigenschappen > (kleur)profielen gaan.
Uit deze lijst kun je een ICM PHOTOSHOP 1998 pakken geloof ik, ik heb gelezen dat je deze moet gebruiken om de printer om een betere print te print, vergeleken met wat je ziet.

Niet vergeten bij de printeropties voordat je print bij, de kleurcorrectie ICM aan te vinken.

Ik doe dit allemaal uit het hoofd, als je er nietuit komt zal ik die link zoeken.
Ja, ik ben op de hoogte van kleur managment, ik heb voor m'n monitor ook een zelfgemaakt kleurprofiel, aangemaakt met een spyder toen ik m'n monitor calibreerde. De beste resultaten krijg ik vooralsnog als ik kleur management volledig vanuit photoshop doe en colormanagment in de printer driver zelf uitschakel. Een mooi documentje voor Canon gebruikers die echt willen weten hoe ze kleurprofielen correct kunnen gebruiken in photoshop is hier te vinden.
quote:
Macer schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 12:52:
[...]

Hij begint wel vrijwel meteen bij mij, dus dat is 't probleem niet. Alleen print hij juist in het begin van een pagina heel snel en na een paar regels gaat ie wat langzamer, alsof de buffer dan leeg is en niet meer snel genoeg door m'n pc gevuld wordt. Het is verder geen probleem hoor, printjes zijn nog steeds snel zat.

jasjenl wijzigde dit bericht 29-03-2005 14:32 (43%)

AMD Athlon 64 X2 4600+ Venice/Asus A8N-SLI/Gainward Bliss 8800GT PCX/Corsair Valueselect PC3200 4x512 MB/Samsung Spinpoint 250gb/Benq DW 1640/Thermaltake Tsunami/Scythe Ninja/Nexus NX-5000/Dell 2405FPW

quote:
Macer schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 13:17:
Ik heb inmiddels de 4000R binnen en het is echt perfect... Lekker draadloos achter op een kastje.. Super printer, alleen voor het printen begint duurt het wat lang..

Ik heb nog totaal geen ervaring met WiFi, maar zit er bij de IP4000R ook een PCI WiFi kaartje ofzo?
Of werkt het op een andere manier?
Nope, er zit een aansluiting op voor Wifi en een normale aansluiting.
Er zit geen kaartje bij ofzo, je kan de printer toevoegen aan je bestaande draadloze netwerk.

Gamertag => Macer NL / Nikon D80

Een kennis wil zijn HP PSC 2175 (zo'n all-in-one geval) op het netwerk aansluiten via een printserver. De scanfunctionaliteit gaat vast niet werken via het netwerk, maar ik neem aan dat de printfunctionaliteit wel moet kunnen via een printserver; volgens de specificaties heeft dat apparaat PCL ondersteuning. Zijn hier mensen die een 2410 via een printserver hebben aangesloten op het netwerk? Zijn bepaalde printservers nog aan of juist af te raden? 't Mag overigens gewoon op bekabeld netwerk, WIFI is niet nodig.

Edit: HP printservers zijn te duur. Ik dacht meer aan printservers rond de 60 euro.

Racetows wijzigde dit bericht 06-04-2005 19:39 (13%)

mis nog www.kyocera.nl als printer fabricant

Site om laser printer op afdruk kosten te vergelijken www.printkosten.nl

Grutte Pier fansels

Registrated Trademark

Wat is nu qua kwaliteit de beste printer, ik wil printen met dezelfde kwaliteit als bij bijvoorbeeld een drukker van magazines of verpakkingsmaterialen. Moet ik dan gaan voor laser of bubblejet. Klopt het trouwens ook hoe hoger de dpi hoe beter de details op de foto's. Ik wil namelijk mijn foto's etaleren en dan gaan mensen er met hun neus bovenop zitten en dan wil ik eigenlijk geen wazigheden laten zien.

Bij voorbaad dank.

Why do we kill people, who killed people. Only to show that killing people is wrong!

Wat is je budget ?
Welk papierformaat ?

Etaleren ? Dat kan je beter een printer met UV ink kiezen, die afdrukken kunnen beter tegen zonlicht als je foto's aan etalage hangt.

Er bestaat A4, A3, A2, A1, A0 printers.

Ik heb alleen ervaring bij HP

A4 is een Photosmart printer goed
A3 HP Photosmart 8750 (500 ¤) of een Designjet 30 (900 ¤)
A2 HP Designjet 90 (komt pas in juni op de markt) (1300 ¤)
A1 HP Designjet 130 (1900 ¤)
A0 veel keuze Designjet 500, 800, 4000
De UV printer is de Desingjet 5500 UV 42 inch en 60 inch (1,52 meter brede afdruk !!)

Het is weer Zomer!

quote:
trigt012 schreef op zondag 17 april 2005 @ 12:34:
Wat is nu qua kwaliteit de beste printer, ik wil printen met dezelfde kwaliteit als bij bijvoorbeeld een drukker van magazines of verpakkingsmaterialen. Moet ik dan gaan voor laser of bubblejet. Klopt het trouwens ook hoe hoger de dpi hoe beter de details op de foto's. Ik wil namelijk mijn foto's etaleren en dan gaan mensen er met hun neus bovenop zitten en dan wil ik eigenlijk geen wazigheden laten zien.

Bij voorbaad dank.

Voor welk doel wil je printen? voor thuisgebruik? dan durf ik je nu al te zeggen dat de Canon Pixma IP5000 de beste keuze zal zijn.

Of is het voor bedrijfsdoeleinden? en gaat het om het bedrukken/printen van zeer speciaal papier? of barcodes?

quote:
hessel schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 07:49:
mis nog www.kyocera.nl als printer fabricant

Site om laser printer op afdruk kosten te vergelijken www.printkosten.nl
Kyocera is erg goed in kostenbeheer met hoge kwaliteitafdruk...
Aanschafprijs is vaak iets hoger, alhoewel ¤ 266 voor een FS-1010 waar je per tonerkit 6000 paginas mee af kunt drukken... Het verschil heb je zo terug verdient.
Onlangs was ie in de aanbieding voor ¤ 137... mijn broer had mazzel...
(PS ik heb hem al 3 jaar...)

André

Reg. datum: 26 april 2005

Ik doe hier nog een poging voordat ik m'n printer open ga schroeven

Mijn epson stylus color 3000 (da's een A2 printer, wel al behoorlijk oud) heeft sinds gister besloten dat ie niet meer zwart wil printen. Kleur doet ie nog wel, maarja, zwart printen met kleur vreet natuurlijk inkt. De zwarte inkt is niet op (als ik de cardridge eruit trek kan ik de inkt nog eruit laten druppelen) en het schoonmaken van de printkop (nu zo'n 20 keer gedaan) helpt ook niet.

Nou had ik even verder gezocht, en ik las nog ergens dat ik de printkop kon schoonmaken met water. Daarvoor moet ik eerst de halve printer openschroeven om bij de printkop te kunnen komen.

De inkt uit de cardridge gaat ongeveer door een 50 cm lang buisje, dus ik vermoed dat het probleem daarin zit. Om daar iets mee te doen moet de printer natuurlijk ook open.

Heeft iemand ervaringen of ideeen?

Het is weer Zomer!

Ik heb een keer mijn Epson Stylus printers (A4 printers) opengemaakt met een zelfde soort klacht. Ik heb toen ook de printer opengemaakt en de printkop gedemonteerd (was echt een klote karwei). Het zou goed kunnen dat de spuitmondjes verstopt zit, ik zou demi. water gebruiken beetje lauw en daar die printkop inleggen. Maar of het gaat helpen... bij een andere printer van mij had het uiteindelijk weinig zin. Dat buisje waar je het over hebt, is toch voor de afvoer van het inkt wat gebruikt wordt om de koppen te spoelen (dus afvoer geen aanvoer).

Reg. datum: 02 februari 2004

Ik ben nu ongeveer 1 jaar in het bezit van een Brother HL1430 laserprinter. Had hem gekocht omdat hij uit veel reviews als beste naar voren kwam. En hij print ook erg scherp en ook redelijk snel. Alleen het opwarmen duurt eventjes.
Hoe het met de opvolger van deze printer zit weet ik niet, maar die zal vast niet minder zijn.
Deze printer kost nu ook nog maar iets van 150 euro, voor dat geld kun je met geen enkele inktjetprinter zo veel afdrukken. _/-\o_

Reg. datum: 26 april 2005

quote:
n00bs schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:58:
. Dat buisje waar je het over hebt, is toch voor de afvoer van het inkt wat gebruikt wordt om de koppen te spoelen (dus afvoer geen aanvoer).
normale printers hebben de cartridge bovenop de printkop zitten. bij deze zitten de cartridges aan de rechteronderkant van de printer en lopen er 4 flexibele buisjes naar de printkop, door de hele printer heen.
http://www.cadinfo.net/reviews/eps30002.jpg

ik vermoed dat het daarin verstopt zit, maar de printkop is een goede tweede optie. Helaas glijdt de printkop over een staf van 6mm rond staal, dus voordat ik die losheb :s

weet iemand wat cleaning cardridges doen trouwens? spoelen die door ofzo? of zit er oplosmiddel in? of werken ze gewoon niet?

Cleaning cartridges ?
Er bestaan wel setup printkoppen die gebruikt worden bij eerste ingebruikname of bij het vervangen van de inkbuizen. Deze dienen om de buizen vol te pompen.

Oppassen dat er geen lucht aan de printkoppen komt, dan kunnen de nozzles (spuitmondjes) beschadigt raken.

Das mooi,een centraal printer topic :)

ik heb hier een Epson Stylus c80 staan,en die word veel gebruikt door mijn vriendin.Zij doet vrijwilligerswerk voor een stichting,en die hebben nogal s een mailing.
Toen wij deze printer kochten,was ie gewoonweg snel in zwart/wit,en ook goed in kleuren voor eventuele foto's die we af en toe uit zouden printen.Maar voornamelijk zwart/wit dus.
nu hebben die epson printers natuurlijk die chippies op de cardridges,en kochten we altijd originele.
Helaas liep dat een beetje in de papieren,en zag ze een mooi reclame blokje van Via print (of zoiets).
Wij hebben toen een paar van die krengen besteld,en sindsdien doet de printer het gewoon ruk.

Ze heeft in de tussentijd weer een originele zwarte inkt cardridge erin gedaan,en nog steeds doet ie niet wat ie moet doen,goed printen.
Zwart is slecht,hele grote vlekken e.d,dus ik denk dat de kop kapot is.
En om dat nou te laten repareren,dat is aardig duur,dus dan maar een nieuwe kopen.

Nu willen wij een printer die min 20 vel zwart kan printen,maar ook nog s een eventuele foto mooi kan uitprinten.

Nu zaten wij te twijfelen tussen 2 merken,wederom Epson en HP,en dan wel de volgende types.

HP:photosmart 8150
photosmart 7760

Epson: stylus photo R200 of R300.
We hoeven niet meer te bezuinigen op cardridges,die krijgen we nu vergoed.

Welke raden jullie mij aan,want van printers heb ik echt geen kaas gegeten :P
Het is weer Zomer!

Ik zou voor geen van beiden gaan. Als je echt tussen die HP of Epson zou willen kiezen zou ik voor de R300 gaan... maar als je een betere allround printer wilt waarbij de printkwaliteit ook na vele prints nog steeds goed blijft: Canon Pixma IP5000. Hele snelle printer die erg mooie afdrukken maakt in gewoon tekst, maar ook zeer hoge resolutie foto's kan uitprinten. Daarnaast is de printer stil, mooi compact en zuinig in gebruik.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws