Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rutgermeuldijk
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2007
Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn printer de Epson R300, (1,5 jaar oud). Hij print namelijk heel erg donker, alsof er veel te veel zwart bij zit.
Na het testen met verschillende programa's etc, kwam ik erachter dat hij:

NIET normaal print:
- via photoshop
- via windows verkenner (rechtermuisknop print etc)

WEL normaal print:
- via geheugenkaart rechtstreeks in mij printer
- via Word
- via Illustrator

Het lijkt er dus op dat het aan het color management van photoshop ligt ofzo, maar waarom zou hij dan ook zo printen via windows verkenner??
Het kleurprofiel van photoshop waar ik mee heb geprint is: sRGB IEC61966-2.1

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik van dit irritante probleem af kan komen?

Rutger

• IRCfreAk
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-03 16:23
quote:
rutgermeuldijk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:25:
Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn printer de Epson R300, (1,5 jaar oud). Hij print namelijk heel erg donker, alsof er veel te veel zwart bij zit.
Na het testen met verschillende programa's etc, kwam ik erachter dat hij:

NIET normaal print:
- via photoshop
- via windows verkenner (rechtermuisknop print etc)

WEL normaal print:
- via geheugenkaart rechtstreeks in mij printer
- via Word
- via Illustrator

Het lijkt er dus op dat het aan het color management van photoshop ligt ofzo, maar waarom zou hij dan ook zo printen via windows verkenner??
Het kleurprofiel van photoshop waar ik mee heb geprint is: sRGB IEC61966-2.1

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik van dit irritante probleem af kan komen?

Rutger
welke photoshop gebruik je? bij mij had de beta van versie 3 nogal wat problemen met printen op welke printer dan ook, als ie het al deed was het een willekeur aan marges/ratios etc..

• rutgermeuldijk
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 31-10-2007
quote:
IRCfreAk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:07:
[...]

welke photoshop gebruik je? bij mij had de beta van versie 3 nogal wat problemen met printen op welke printer dan ook, als ie het al deed was het een willekeur aan marges/ratios etc..
ik gebruik cs2, en die gebruik ik al een hele tijd. Dit zou dus opeens geen probleem moeten geven...

• TranceDJ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-07 20:54
quote:
fb_slim schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:06:
Ik heb een Canon Pixma iP4000 en heb na mijn originele cartridge set een aantal "namaak" cartridges gekocht via rilex.nl. Ik merk nu dat als ik op normaal papier print met de standaard afdrukkwaliteit ik een aantal strepen zie in zwarte vlakken. Als ik normaal papier gebruik en ik kies voor hoge afdrukkwaliteit zie ik deze niet. Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?

Alvast bedankt!
Heb mijn iP4300 opgestuurd naar Canon met dezelfde verschijnselen en heb een nieuwe gekregen, maar hier hetzelfde verschijnsel. Gebruik de originele inkt en normaal papier. Print ook op standaard afdrukkwaliteit en krijg strepen in het zwarte vlak (als je het papier in de lengte vast houd, zijn de strepen horizontaal zichtbaar zo'n 1 cm van mekaar). Printkop reinigen helpt niet. Zijn er meer mensen die een iP4300 hebben met dit probleem? Of iemand die weet hoet ik het oplos?

• Tnecniv
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23-04-2007
Ik heb een printer nodig om geregeld (bijna dagelijks enkele pagina's) af te drukken in zwart en af en toe in kleur. Hoeft geen superkwalitatieve high-rez fotoos af te drukken. Het budget is max 100¤

Voorop wil ik graag:
- Betaalbare inkt
- Een lader die het papier kaarsrecht laadt
- Algemene duurzaamheid

Welke van deze printers lijkt jullie de beste keuze aub?

Canon IP3300 Pixma ¤ 82,90

Epson Stylus D88 Plus ¤ 87,60

Epson Stylus DX4050 Multifunctional ¤ 79,00

Andere voorstellen zijn zeer welkom maar Lexmark 7(8)7 :N valt zeker af. HP ben ik ook geen grote fan van ivm hoge kostprijs patronen en mindere ervaringen in het verleden, maar als jullie me kunnen overtuigen...waarom ook niet.

Hartelijk bedankt.

• Red Griffin
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 27-04 23:17
http://www.canon-ist.co.jp/product/wp100/index.html
http://www.canon-ist.co.jp/product/ep100/index.html

Jammer dat deze printservers niet in Europa worden geleverd.
Wel wat lastig dat japans..

Ik heb zelf de Nethawk EP100 aangeschaft in combinatie met een MP830. Die wordt helemaal ondersteund inclusief de fax. Ik heb nog niet alles geinstalleerd, maar kan wel zeggen dat het printen (inclusief de opties) prima gaat.

• TranceDJ
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 23-07 20:54
Blijkbaar hebben zowat alle Canon printers die vervelende strepen op het zwartgedrukte gebied bij normale afdrukkwaliteit. Die hoef ik dus echt niet, heb nu een HP 5940 besteld :)

• keesjeislief
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 25-11-2012
Ik zou graag van jullie willen weten hoe het tegenwoordig gesteld is met ondersteuning van DOS-programma's. Het gaat om een oud administratieprogramma onder DOS (Exact) en ik ben op zoek naar een nieuwe printer die daarmee om kan gaan. Ik weet van de beschikbare trucs om toch een windows/USB-printer te gebruiken, maar echt bevredigend zijn die niet. Ik heb wat zitten Googlen en heb wat sites van fabrikanten bekeken maar veel wijzer word ik daar niet van (het lijkt niet mogelijk om op de site van HP bijv. te zoeken naar printers die ook onder DOS werken). Kunnen jullie me misschien wat hints geven? :>

heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goedkomt....

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-07 15:55

Raymond

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik heb tijden met Exact gewerkt. Wij koppelden altijd via "net use . ." (windows commando) een netwerk printer aan lpt1:
Die kon exact dan probleemloos gebruiken.

Een printer die echt goed onder dos werkt, bestaat niet. In het dostijdperk werden printers aangestuurd door de software en had je per programma een eigen driver nodig. Dat is dus anders dan onder windows, waarbij de printer door het besturingssysteem aan de software beschikbaar wordt gesteld.
Exact ondersteund een paar printers "native", ik geloof wat ouwe laserprinters van HP en een epson matrixprinter. Die zou je kunnen proberen op de kop te tikken.
Nieuwere HP laserprinters kunnen volgens mij nog steeds wel aangesproken worden als een ouwe printer, zonder dat dat problemen geeft. Je moet dan alleen op zoek naar een printer die nog via de parallele poort werkt, aangezien je onder dos geen USB hebt.

Het makkelijkst is naar mijn mening nog steeds Exact in een dosbox draaien en dan de printer via bovenstaand commando aan de lpt1: koppelen. Heeft bij ons altijd tadeloos gewerkt

• PcDealer
  • Laatst online: 20-07 20:59

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
keesjeislief schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:05:
Ik zou graag van jullie willen weten hoe het tegenwoordig gesteld is met ondersteuning van DOS-programma's. Het gaat om een oud administratieprogramma onder DOS (Exact) en ik ben op zoek naar een nieuwe printer die daarmee om kan gaan. Ik weet van de beschikbare trucs om toch een windows/USB-printer te gebruiken, maar echt bevredigend zijn die niet. Ik heb wat zitten Googlen en heb wat sites van fabrikanten bekeken maar veel wijzer word ik daar niet van (het lijkt niet mogelijk om op de site van HP bijv. te zoeken naar printers die ook onder DOS werken). Kunnen jullie me misschien wat hints geven? :>
Je moet dus geen GDI-printer hebben. De meeste workgroup laserprinters hebben wel een dosdriver.

PcDealer wijzigde deze reactie 11-03-2007 15:32 (0%)
Reden: Thnx http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27646984#27646984

LinkedIn WoT Cash Converter

• keesjeislief
quote:
Raymond schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:37:
Ik heb tijden met Exact gewerkt. Wij koppelden altijd via "net use . ." (windows commando) een netwerk printer aan lpt1:
Die kon exact dan probleemloos gebruiken.

Een printer die echt goed onder dos werkt, bestaat niet. In het dostijdperk werden printers aangestuurd door de software en had je per programma een eigen driver nodig. Dat is dus anders dan onder windows, waarbij de printer door het besturingssysteem aan de software beschikbaar wordt gesteld.
Exact ondersteund een paar printers "native", ik geloof wat ouwe laserprinters van HP en een epson matrixprinter. Die zou je kunnen proberen op de kop te tikken.
Nieuwere HP laserprinters kunnen volgens mij nog steeds wel aangesproken worden als een ouwe printer, zonder dat dat problemen geeft. Je moet dan alleen op zoek naar een printer die nog via de parallele poort werkt, aangezien je onder dos geen USB hebt.

Het makkelijkst is naar mijn mening nog steeds Exact in een dosbox draaien en dan de printer via bovenstaand commando aan de lpt1: koppelen. Heeft bij ons altijd tadeloos gewerkt
Maar heb je dan, om een voorbeeld te noemen, geen probleem met het gecondenseerd afdrukken?

• keesjeislief
quote:
PcDealer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 03:29:
[...]

Je moet dus geen GUI-printer hebben. De meeste workgroup laserprinters hebben wel een dosdriver.
GDI bedoel je? Ja, dat was me inmiddels duidelijk. Het is me alleen niet zo duidelijk waar ik zulke printers kan vinden.

• Orac
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 23-07 23:57

Orac

Ik mis je papa.

quote:
keesjeislief schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:44:
[...]

GDI bedoel je? Ja, dat was me inmiddels duidelijk. Het is me alleen niet zo duidelijk waar ik zulke printers kan vinden.
Je hebt dan een printer nodig die PCL5e (of Postscript) heeft. Je kan denk het beste een HP Laserjet nemen, want een HP Laserjet 4 is eigenlijk wel de default driver die een DOS applicatie dan wel kent.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both". - Benjamin Franklin

• keesjeislief
quote:
voxx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:56:
[...]

Je hebt dan een printer nodig die PCL5e (of Postscript) heeft. Je kan denk het beste een HP Laserjet nemen, want een HP Laserjet 4 is eigenlijk wel de default driver die een DOS applicatie dan wel kent.
Dank je!

• ernstblaauw
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 30-06 14:47
Ik ben op zoek naar een printer voor mijn zus. Wat belangrijk is:
  • Kleurenprinter
  • Gescheiden inkttanks
  • Tweezijdig printer (duplex)
  • Scanner (dus all-in-one)
  • Inkttanks van andere aanbieders (Wecare ed)
Aangezien ik zelf een Canon IP4000 heb en daar tevreden mee ben, dacht ik aan de Canon MP530. Is dat een goede keus? Of raden jullie een andere all-in-one aan?

http://www.ernstblaauw.nl

• Dagi
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Ik wilde de HP 6180 gaan halen maar vind het nog altijd te duur voor mijn incidenteel gebruik.

Ik zoek eigenlijk een vervanger voor mijn hp 5610.
Dus met - autofeeder (opslaan in pdf), scan, faxmogelijkheid en met een degelijke printer (snelle afdrukken). Welke alternatieven heb ik nog?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• Gizz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dagi: al eens gekeken naar brother multifunctionals?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
ernstblaauw schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:37:
Ik ben op zoek naar een printer voor mijn zus. Wat belangrijk is:
  • Kleurenprinter
  • Gescheiden inkttanks
  • Tweezijdig printer (duplex)
  • Scanner (dus all-in-one)
  • Inkttanks van andere aanbieders (Wecare ed)
Aangezien ik zelf een Canon IP4000 heb en daar tevreden mee ben, dacht ik aan de Canon MP530. Is dat een goede keus? Of raden jullie een andere all-in-one aan?
Jij kan zelf bepalen of het een goed keus is. Er zijn reviews te vinden.

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
Gizz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:17:
Dagi: al eens gekeken naar brother multifunctionals?
Nee totaal niet. Hoe is de Brother vergeleken met HP printers? Zijn zij ook eenvoudig in gebruik?
Welke had jij dan in gedachten?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:34:
[...]

Jij kan zelf bepalen of het een goed keus is. Er zijn reviews te vinden.
De Canon ziet er ook prima uit moet ik zeggen en heeft ook de dingen die ik verlang.
Reviews die ik zo heb gevonden:
http://reviews.cnet.com/C...4505-3181_7-31990796.html
http://www.letsgodigital..../articles/story_7015.html
http://www.canon.nl/For_H...&SourcePageID=38734#1

Helaas ben ik hier op GoT geen gebruiker hiervan tegengekomen :/

• Gizz
  • Laatst online: 13:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Dagi schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Nee totaal niet. Hoe is de Brother vergeleken met HP printers?
Geen idee, heb nooit een inkjet HP printer gehad (wel ervaring met de lasers).
quote:
Zijn zij ook eenvoudig in gebruik?
Vind het simpel.De software is vrij duidelijk en ook bijna alles is met knoppen op de printer zelf te doen. Mooie feature vond ik bijvoorbeeld ook dat je ook via het netwerk kon scannen, terwijl duurdere hp's etc. dat toen niet hadden (2 jaar geleden ofzo).
quote:
Welke had jij dan in gedachten?
Geen idee, ken de huidige modellen niet :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-07 02:48

The Legend

*Plop*

Ik ben opzoek naar een printer met de volgende functionaliteiten:

• All-in-one; printen/kopieren/scannen (fladbed)
• Netwerkaansluiting
• Goed zwart kunnen printen
• Kleur is géén vereiste (mag dus ook laser zijn)
• Geen fratsen als cardreader, kleuren LCD of superieure fotoprintkwaliteit

Budget max. ¤250, liefst minder :P

Ik heb zelf al wel gezocht maar blijf steken op inkjet of laser, en netwerkondersteuning kom je ook maar weinig tegen.

The Legend wijzigde deze reactie 23-03-2007 01:05 (15%)

Ik ben toch malle pietje niet!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
The Legend schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 01:04:

• Netwerkaansluiting

Ik heb zelf al wel gezocht maar blijf steken op inkjet of laser, en netwerkondersteuning kom je ook maar weinig tegen.
Wat is nu je bedoeling, dat wij je een merk/model voorschotelen?

• EaS
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-07 20:11
Nou heb ik al tijden een Canon Pixma 4200.
Prima ding. Gebruik em eigenlijk alleen om DVD's te printen en af en toe wat gewone documenten.
Heb er ook wel eens foto's mee geprint (met het bijgeleverde fotopapier), ging ook prima.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

Moet voor iemand een lading DVD covers printen.
Heb er speciaal wat papier voor gekocht -> http://www.pmteurope.com/..._712&products_id=2389

Fotopapier A4 135g/m² dus met als bijgeleverde tips o.a:
For the best results, follow these recommendations: In the most cases you have to choose (Glossy: (Premium) Glossy Photo Paper) (matt: matte paper heavyweight)

En ik gebruik compatible cartridges (http://www.pmteurope.com/..._929&products_id=2103)

Op deze compatible cartridges heb ik ook nooit wat aan te merken gehad. DVD labels printen gaat prima, de typische (word) documenten e.d. ook.

Maar nu komt dus de eerste cover eruit rollen, en valt mij het volgende op:

http://i14.tinypic.com/2iih6ky.jpg

Putjes in het papier. En dan een stuk of acht van die banen zoals op de foto. Ook de verschillende aanbevolen papiertype instellingen e.d hebben hier geen invloed op. Bij elke (cover) print zijn ze aanwezig.
Als je dan ook in het binnenste van de printer kijkt zitten er inderdaad van die tandwieltjes in de printer die dit patroon achter zouden kunnen laten.
Hoort dit? Zou het aan de combinatie van inkt/papier kunnen liggen (niet snel genoeg droog of weet ik veel wat)? Of is dit een typisch pixma (4200) iets?

Ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.

Edit: Vond trouwens een gelijksoortige vermelding op kieskeurig (Reactie van 12-12-2005)

EaS wijzigde deze reactie 28-03-2007 01:33 (4%)

• Raymond

Raymond

Het trekt normaal gesproken met een paar dagen wel dicht

• schaduw
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

quote:
The Legend schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 01:04:

• Netwerkaansluiting

kijk ns naar http://www.hardware.info/...ijkingstest_12_AllinOnes/

Vergelijkingstest: 12 All-in-Ones
Twaalf gloednieuwe modellen van Canon, Dell, Epson, HP en Lexmark

• GrittyKitty
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 14-10-2013

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

De meeste huis-tuin-keuken all in one zijn met USB aansluiting (host based). Je kan delen d.m.v. USB switch, maar die ding werken niet optimaal. Wil je echte netwerk aansluiting/ ethernet moet je zoken in duurdere MFP printer.
Het makkelijkst is de USB all in one aansluiten aan een PC en in netwerk koppelen.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• The Legend
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-07 02:48

The Legend

*Plop*

quote:
schaduw schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:11:
[...]

kijk ns naar http://www.hardware.info/...ijkingstest_12_AllinOnes/

Vergelijkingstest: 12 All-in-Ones
Twaalf gloednieuwe modellen van Canon, Dell, Epson, HP en Lexmark
Thx daar kan ik wat mee _/-\o_

Ik ben toch malle pietje niet!

• Celestino
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 30-06-2008
Goedendag!

Ben al een tijdje op zoek naar een all in one printer voor A3 formaat, maar tot op heden kan ik er maar bar weinig van vinden, (ja grote bikkels voor bedrijven, maar ik zoek een huis tuin en keuken apparaat). Weet iemand waar ik deze kan vinden, en in welke richting ik moet denken van de prijs?? dus geen 1500 a 2000 euro voor bedrijf all in one printers.

Ik kan er namelijk niet zo snel wat over vinden in dit topic!

bvd

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Celestino schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:19:
Goedendag!

Ben al een tijdje op zoek naar een all in one printer voor A3 formaat, maar tot op heden kan ik er maar bar weinig van vinden, (ja grote bikkels voor bedrijven, maar ik zoek een huis tuin en keuken apparaat). Weet iemand waar ik deze kan vinden, en in welke richting ik moet denken van de prijs?? dus geen 1500 a 2000 euro voor bedrijf all in one printers.

bvd
Ik vind het niet gek dat je niet kunt vinden voor huis, tuin en keuken-budget. Welke DHZ-er print regelmatig op A3? Ik geef je weinig kans.

Edit: vanaf EUR 2.500,00 gevonden de HP LJ 50xx series.

PcDealer wijzigde deze reactie 10-04-2007 15:21 (4%)

• IRCfreAk
  • Laatst online: 14-03 16:23
quote:
Celestino schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 10:19:
Goedendag!

bvd
ik heb nog wel een laserjet 4v over die a3 kan printen en als je er een scanner op zet is ie multifunctioneel;)

• Mr.Gratis
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 13-03-2009
Goedemiddag allemaal!

Even een klein vraagje:

We hebben op kantoor een Kyocera FS9000 staan met een dubbele papierlade. Naast deze papierlades is het ook mogelijk om via een tray aan de zijkant papier in te voeren.

Maar sinds vanmorgen pakt de printer geen papier meer uit de lades ( Melding : paper loading)
en daar blijft ie op staan. Kyocera kwam al met de oplossing om de rollers van de papierdoorvoer schoon te maken, maar dat helpt niet.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Mr.Gratis schreef op woensdag 11 april 2007 @ 15:47:
[...]
Maar sinds vanmorgen pakt de printer geen papier meer uit de lades ( Melding : paper loading)
en daar blijft ie op staan. Kyocera kwam al met de oplossing om de rollers van de papierdoorvoer schoon te maken, maar dat helpt niet.
Licht opschuren? En anders monteur sturen.

PcDealer wijzigde deze reactie 12-04-2007 10:41 (3%)

• tomvdburg
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 05-05 17:47
ik heb al een tijdje een raar probleem met mijn printer...

ik heb een HP printer (weet ff niet welk model, ong. 1 jr oud) en die print niet als ik een opdracht geef.
deze word wel in de queue geplaatst, maar er komt niets uit.

printer staat niet op onderbroken, is aangesloten..

het vreemde is, dat het eruit komt zetten als ik pc reboot..

winxp MCE
usb printer

Asus P7P55D, I7 860, Asus GTX 580, 4Gb 1333 MHz geheugen, 3x 1 TB samsung spinpoint HDD

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
tomvdburg schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:32:
ik heb al een tijdje een raar probleem met mijn printer...

ik heb een HP printer (weet ff niet welk model, ong. 1 jr oud) en die print niet als ik een opdracht geef.
deze word wel in de queue geplaatst, maar er komt niets uit.

printer staat niet op onderbroken, is aangesloten..

het vreemde is, dat het eruit komt zetten als ik pc reboot..

winxp MCE
usb printer
Via USB? Printer uit- en uitschakelen.

• tomvdburg
quote:
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 13:21:
[...]

Via USB? Printer uit- en uitschakelen.
werkt neit

Asus P7P55D, I7 860, Asus GTX 580, 4Gb 1333 MHz geheugen, 3x 1 TB samsung spinpoint HDD

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Heb je een usb-hub met netspanning? Haal het van de stroom en sluit het opnieuw aan. Dat lost bij mij het probleem op.

• tomvdburg
quote:
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:05:
[...]

Heb je een usb-hub met netspanning? Haal het van de stroom en sluit het opnieuw aan. Dat lost bij mij het probleem op.
voor de zekerheid zou ik het opnieuw moeten checken, maar ik weet 99% zeker dat de usb rechtstreeks aan de achterkant van mn moederbord zit. onboard usb afaik. 2 aansluitingen. 1 voor stroom, ander voor usb. beide gewoon rechtstreeks waarvoor ze bedoeld zijn.. (geen hub/stekkerdoos)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
tomvdburg schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:35:
[...]

voor de zekerheid zou ik het opnieuw moeten checken, maar ik weet 99% zeker dat de usb rechtstreeks aan de achterkant van mn moederbord zit. onboard usb afaik. 2 aansluitingen. 1 voor stroom, ander voor usb. beide gewoon rechtstreeks waarvoor ze bedoeld zijn.. (geen hub/stekkerdoos)
Probeer dan verwijderen van de drivers en opnieuw laten zoeken/installeren bij starten Windows.

• tomvdburg
quote:
PcDealer schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:38:
[...]

Probeer dan verwijderen van de drivers en opnieuw laten zoeken/installeren bij starten Windows.
ik had de meest recente drivers.

door middel van live chat is het opgelost..

oplossing:

usb eigenschappen in appraaatbeheer de optie "de computer mag dit product uitschakelen om stroom te besparen" uitzetten bij alle usb-kopjes.

daarna mn printer spool restarten in services.msc en hij werkte weer.. (voor deze actie moest printer losgekoppeld worden van usb kabel..

keurige service van hp. hulde _/-\o_

• LanVlam
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-03 16:44

LanVlam

Money Is Not A Real Issue

Ik heb een Pixma MP830 en had nog een stapel navul inkt cartridges van mijn Pixma iP5200
(waar je het chippie op de navul moet plakken)
Alleen op de mp830 werkt het dus niet.
Ik doe hetzelfde dus de chip overzetten op de navul nu gaat de led knipperen (aangezien het niveau niet meer klopt met de laatste uitlezing)
Alleen bij de ip5200 kon je gewoon hervatten 5 seconden inhouden en dan ging hij weer.
Nu krijg ik op het lcd japanse tegens met een image van 5 cartridges.
Ik kan geen japans maar weet zeker dat het een storing is.
weet iemand hoe ik kan overriden?

Asus P6T Deluxe,Ocz 3x2gb DDR3 1333,X-Fi Titanium,Intel i7 920@2,93ghz, 2x150gb Velociraptor Raid 0 op Areca 1200, Geforce GTX275, 4x 1tb Spinpoint, Antec 1200 kast, Zalman 600W + Zalman 9900

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
LanVlam schreef op maandag 23 april 2007 @ 19:58:
Ik heb een Pixma MP830 en had nog een stapel navul inkt cartridges van mijn Pixma iP5200
(waar je het chippie op de navul moet plakken)
Alleen op de mp830 werkt het dus niet.
Ik doe hetzelfde dus de chip overzetten op de navul nu gaat de led knipperen (aangezien het niveau niet meer klopt met de laatste uitlezing)
Alleen bij de ip5200 kon je gewoon hervatten 5 seconden inhouden en dan ging hij weer.
Nu krijg ik op het lcd japanse tegens met een image van 5 cartridges.
Ik kan geen japans maar weet zeker dat het een storing is.
weet iemand hoe ik kan overriden?
Originele cartridges kopen?

• LanVlam
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 24-03 16:44

LanVlam

Money Is Not A Real Issue

quote:
PcDealer schreef op maandag 23 april 2007 @ 20:02:
[...]

Originele cartridges kopen?
Ja inderdaad het werkt nu weer , dank je.

nee ik heb de stekker eruit gehad en nu werkt hij wel met imitatie inkt.

Asus P6T Deluxe,Ocz 3x2gb DDR3 1333,X-Fi Titanium,Intel i7 920@2,93ghz, 2x150gb Velociraptor Raid 0 op Areca 1200, Geforce GTX275, 4x 1tb Spinpoint, Antec 1200 kast, Zalman 600W + Zalman 9900

• serjer
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 30-10-2008
Ik vind zelf * http://www.spam.com * scherpere aanbiedingen hebben.

Gr,
Serkan
Modbreak:
Ja, wij van WC Eend vinden ook...

Spam is op GoT niet toegestaan :o

dion_b wijzigde deze reactie 26-04-2007 18:54 (61%)
Reden: link was niet goed

• DrJamez
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 18:25
Ik heb een Canon Pixma IP5200. Echter zodra ik probeer te printen geeft de printer aan dat er meer dan een gele cartridge geinstalleerd staat (ook het oranje ledje knippert dan 7x). Als ik dan de klep open, zie ik dat de gele cartridge knippert. Ik haal deze er uit en plaats deze terug en hij knippert dan niet meer. Maar als ik de klep sluit, dan heb ik weer hetzelfde probleem.

Soms print de printer wel, andere keren niet. Ik heb verder alleen hier mensen gevonden met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit probleem al eens gehad (en opgelost uiteraard ;))?

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it. De beste dagaanbiedingen in één overzicht

• Joop557
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:10
hallo,
Weet er hier iemand of er ook een softwarematige oplossing is om een all in one printer te sharen. Het betreft een Canon MP800, die via USB aan mijn desktop is verbonden. Nu kan ik via sharing alleen maar de print funktie op mijn laptop gebruiken. Maar ik wil natuurlijk de volledige funktionaliteit gebruiken, dus ook scannen, 35 mm film inscannen etc. Ik kan natuurlijk een printserver aanschaffen, maar dat kost toch gauw alweer 70 Euro.

Ik draai op alle systemen Windows XP SP2.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Joop557 schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 16:25:
hallo,
Weet er hier iemand of er ook een softwarematige oplossing is om een all in one printer te sharen. Het betreft een Canon MP800, die via USB aan mijn desktop is verbonden. Nu kan ik via sharing alleen maar de print funktie op mijn laptop gebruiken. Maar ik wil natuurlijk de volledige funktionaliteit gebruiken, dus ook scannen, 35 mm film inscannen etc. Ik kan natuurlijk een printserver aanschaffen, maar dat kost toch gauw alweer 70 Euro.

Ik draai op alle systemen Windows XP SP2.
Als de driver het niet ondersteunt, houdt het op. Kijk eens of het gaat met de driver van de 800R die wel over netwerk (UTP) functionaliteit beschikt.

PcDealer wijzigde deze reactie 01-05-2007 17:23 (7%)

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-07 13:38

dafz0r

mas bac

quote:
GrittyKitty schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:03:
De meeste huis-tuin-keuken all in one zijn met USB aansluiting (host based). Je kan delen d.m.v. USB switch, maar die ding werken niet optimaal. Wil je echte netwerk aansluiting/ ethernet moet je zoken in duurdere MFP printer.
Het makkelijkst is de USB all in one aansluiten aan een PC en in netwerk koppelen.
Ik heb een canon mp180 en 3 pc's. Dacht ik die even te gaan switchen met een belkin 4x1 usb switch. Ik install de canon op een pc die rechtstreeks aangesloten is en alles werkt mooi. Dan de usb switch ertussen + de software daarvan. Switch naar poort1 en hopla, "some usb devices were not recognised"

Iemand die een usb switch kent die het wel doet met multifunctionals (van canon)

E8500 - GIGABYTE GA-EP45-DS3 DDR2 - OCZ 4096MB Kit (2x2048MB) 1066Mhz PC8500 DDR2 Reape - EVGA GeForce 550 Ti - Curcial m4 - Windows 7 Home Premium x64

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
dafz0r schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:29:
[...]

Ik heb een canon mp180 en 3 pc's. Dacht ik die even te gaan switchen met een belkin 4x1 usb switch. Ik install de canon op een pc die rechtstreeks aangesloten is en alles werkt mooi. Dan de usb switch ertussen + de software daarvan. Switch naar poort1 en hopla, "some usb devices were not recognised"

Iemand die een usb switch kent die het wel doet met multifunctionals (van canon)
Heb je printer ook geïnstalleerd op de twee andere pc's? Wat gebeurt er als je switcht en dan de printer aan doet?

• dafz0r
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-07 13:38

dafz0r

mas bac

quote:
PcDealer schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 11:47:
[...]

Heb je printer ook geïnstalleerd op de twee andere pc's? Wat gebeurt er als je switcht en dan de printer aan doet?
Nee enkel op die pc om is te testen. Dus jij zegt, printer afzetten, switchen naar een andere pc en dan aanzetten?
Maar dat hij al gewoon meteen zegt dat hij het device niet kent is iig niet goed :x

E8500 - GIGABYTE GA-EP45-DS3 DDR2 - OCZ 4096MB Kit (2x2048MB) 1066Mhz PC8500 DDR2 Reape - EVGA GeForce 550 Ti - Curcial m4 - Windows 7 Home Premium x64

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als de andere pc's de printer niet herkennen, lijkt me logisch als de driver niet geïnstalleerd is van de printer en/of USB-device.

• Jarod
  • Niet online
quote:
DrJamez schreef op donderdag 26 april 2007 @ 18:30:
Ik heb een Canon Pixma IP5200. Echter zodra ik probeer te printen geeft de printer aan dat er meer dan een gele cartridge geinstalleerd staat (ook het oranje ledje knippert dan 7x). Als ik dan de klep open, zie ik dat de gele cartridge knippert. Ik haal deze er uit en plaats deze terug en hij knippert dan niet meer. Maar als ik de klep sluit, dan heb ik weer hetzelfde probleem.

Soms print de printer wel, andere keren niet. Ik heb verder alleen hier mensen gevonden met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit probleem al eens gehad (en opgelost uiteraard ;))?
Heb je al eens een nieuwe gele cartridge geprobeerd? Ik heb dit probleem namelijk al eens eerder langs zien komen in de winkel waar ik werkte, en volgens mij is dat toen opgelost door er een andere cartridge in te stoppen. Blijkbaar is de chip op de gele cartridge dan niet meer helemaal lekker.

• Joop557
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 10:10
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 17:15:
[...]

Als de driver het niet ondersteunt, houdt het op. Kijk eens of het gaat met de driver van de 800R die wel over netwerk (UTP) functionaliteit beschikt.
Helaas dat werkt ook niet, dus zit er, denk niets anders op dan een printserver te kopen zoals bv de Belkin Wireless G All-In-One Print Server Printerserver. Ik ga kijken of die ergens op internet goedkoop aan te schaffen is.

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zeef

Community manager

back on track

quote:
Joop557 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 21:48:
[...]

Helaas dat werkt ook niet, dus zit er, denk niets anders op dan een printserver te kopen zoals bv de Belkin Wireless G All-In-One Print Server Printerserver. Ik ga kijken of die ergens op internet goedkoop aan te schaffen is.
Het vervelemde van die Belkin is dat ik nergens een compatibility list kan vinden. Zag 'm vandaag voor 59¤ ex bij OfficeCenter.

Curry zegt:
[21:40:35] Curry: vieze koorbal dat je bent
[21:40:36] zeef: knor
Curry zegt: strakke timing

• DrJamez
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23-07 18:25
quote:
Jarod schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:32:
[...]

Heb je al eens een nieuwe gele cartridge geprobeerd? Ik heb dit probleem namelijk al eens eerder langs zien komen in de winkel waar ik werkte, en volgens mij is dat toen opgelost door er een andere cartridge in te stoppen. Blijkbaar is de chip op de gele cartridge dan niet meer helemaal lekker.
Het lijkt nu inderdaad wel te werken met een nieuwe cartridge. Jammer dat de hele printer niet meer werkt op het moment dat er één (kleuren) cartridge niet meer werkt.

Verder wel een prima printer, haarscherpe foto's :9.

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it. De beste dagaanbiedingen in één overzicht

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:22
Op het werk heeft onze fax het begeven, en onze kleurlaser gaat er binnenkort ook aan. Heeft iemand tips voor goede kleurlaser all-in-ones? Ik lees over de HP 2840 minder goeds op kieskeurig. Zoek iets in de prijsklasse zo rond de 1500 euro. Allebei de apparaten apart lijkt me handiger om te faxen, maar mis dan wel de scan en kleur-kopie mogelijkheid.

• zeef
  • Nu online

zeef

Community manager

back on track

quote:
zeef schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:56:
[...]

Het vervelemde van die Belkin is dat ik nergens een compatibility list kan vinden. Zag 'm vandaag voor 59¤ ex bij OfficeCenter.
Probleem opgelost :+

WiFi, vast netwerk, netwerk scannen, printen en faxen.

http://www.ixbt.com/news/dvd/bugz/hp-c6180.JPG
clickable voor specs

HP 6180 :) :) De optionele duplex unit is besteld en komt over een week of 2 \o/

zeef wijzigde deze reactie 31-05-2007 09:39 (13%)

Curry zegt:

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
zeef schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:52:
[...]

[afbeelding]
clickable voor specs

HP 6180 :) :) De optionele duplex unit is besteld en komt over een week of 2 \o/
Samen met de Canon Pixma 830 is dit voor mij de beste combinatie printer :D
Gefeliciteerd met je aankoop!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Zijn er budget (< ¤150) multifunctionals die zelfstandig kunnen kopiëren? Dus kopiëren terwijl de PC uit staat?

Soldeerstations
Multimeters
Labvoeding

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
-DarkShadow- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:31:
Zijn er budget (< ¤150) multifunctionals die zelfstandig kunnen kopiëren? Dus kopiëren terwijl de PC uit staat?
HP 5610 schiet mij zo te binnen

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Volgens mij iedere MF tegenwoordig.

• -DarkShadow-
  • Niet online
Ik had mijn oog laten vallen op de Pixma MP160, maar ik kan eigenlijk niks vinden over zelfstandig kopiëren.

Soldeerstations
Multimeters
Labvoeding

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
-DarkShadow- schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:04:
Ik had mijn oog laten vallen op de Pixma MP160, maar ik kan eigenlijk niks vinden over zelfstandig kopiëren.
Het staat anders duidelijk in de specs van de fabrikant:
http://www.canon.nl/For_H...als/PIXMA_MP160/index.asp

• tazmaniankoala
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 19-07 20:48

tazmaniankoala

Biergenieter

quote:
-DarkShadow- schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:31:
Er zijn er nog een paar van HP: Klik hier even en kijk naar de C3180, C4180 en PSC 2575. Alledrie kunnen ze kopiëren zonder PC aan te hebben.

Iets boven je budget is de C5180, maar die heeft dan wel weer 6 aparte inktpatronen.

Microsoft Surface RT / Nokia Lumia 920 / Canon EOS 7D / EOS 300D + Grip / EFS 10-22 / 28 -135 IS / 75 - 300 IS / Sigma 120 - 400 / Kitlens / EX580 II

• Koekiee
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2009
Ik heb nog een oude laserjet 4L printer van HP staan hier. Nou vroeg ik mij af of je die kunt aansluiten met een parallel to USB kabel. Voordat ik daar in investeer lijkt me dat handig om te weten.
Mijn computers hier thuis hebben allemaal geen parallel aansluiting meer namelijk. En verder werkt hij nog prima.

Puntje 2 is dat ik mij afvroeg of je met deze printer ook dubbelzijdig kon afdrukken. Ik druk namelijk alles dubbelzijdig af.

iPhone 3G v2.2 8GB black // iPod Classic 80GB Black //

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Koekiee schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:58:
Ik heb nog een oude laserjet 4L printer van HP staan hier. Nou vroeg ik mij af of je die kunt aansluiten met een parallel to USB kabel. Voordat ik daar in investeer lijkt me dat handig om te weten.
Mijn computers hier thuis hebben allemaal geen parallel aansluiting meer namelijk. En verder werkt hij nog prima.

Puntje 2 is dat ik mij afvroeg of je met deze printer ook dubbelzijdig kon afdrukken. Ik druk namelijk alles dubbelzijdig af.
Oldskool way: met de juiste driverinstelling papier kant 1 printen en omdraaien, kant 2 printen.

• -DarkShadow-
  • Niet online
De Pixma MP160 valt voor mij af omdat daar geen goedkopere compatible cartridges voor te koop zijn.

Nu is mijn oog gevallen op de HP F380 of de Epson DX4000/ DX4050.

Het voordeel van de HP is dat deze gewone HP 21 en 22 cartridges gebruikt, daar zijn de komende 100 jaar nog compatibles voor te vinden. Het voordeel van de Epson is dat het geen HP is :+

De afgelopen jaren hebben wij verschillende HP laser printers gebruikt. De hardware was top, maar de drivers waren van twijfelachtige kwaliteit. Installatie was per definitie moeilijk en soms ging de driver spontaan staken. Erg zonde, want de (niet goedkope) printers waren verder goed.

Soldeerstations
Multimeters
Labvoeding

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03:22

AlexanderB

I void warranties!

niet kunnen vinden met search,
we hebben een usb all-in-one printer van het merk brother (type weet ik zo niet uit mn hoofd)
en de kpn experiabox.
echter die box wil alleen 'standaard'printers aansturen, geen ingewikkelde scanners enzo, dus lukt het neit om die printer werkend te krijgen.. weet iemadn een oplossing behalve zoals het nu is een oude pc naast de printer staat en die aanzetten als print-server als we moeten printen..?

Relax, its only rocket science!

• zeef
  • Nu online

zeef

Community manager

back on track

quote:
Koekiee schreef op zondag 17 juni 2007 @ 10:58:

Wat dacht je van een jetdirect printerserver met parallele aansluiting? Printen van alle PC's via het netwerk :)
quote:
AlexanderB schreef op maandag 18 juni 2007 @ 12:00:
niet kunnen vinden met search,
we hebben een usb all-in-one printer van het merk brother (type weet ik zo niet uit mn hoofd)
en de kpn experiabox.
echter die box wil alleen 'standaard'printers aansturen, geen ingewikkelde scanners enzo, dus lukt het neit om die printer werkend te krijgen.. weet iemadn een oplossing behalve zoals het nu is een oude pc naast de printer staat en die aanzetten als print-server als we moeten printen..?
De Belkin all in one printserver wellicht?

klik

Ik heb nog geen compatibility list gevonden helaas. Maar het ding schijnt een USB poort te emuleren dus zou je zeggen dat het met alle printers zou moeten werken.

Curry zegt:

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:31
quote:
zeef schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:52:
[...]

[afbeelding]
clickable voor specs

Wat voor duplex unit is dit, en waar heb je die besteld?
* Rick Molema is ook geïnteresseerd in de HP C6180 :)

Asus N76VZ-V2G (T1241H) // Samsung 840 PRO 128GB // Samsung SpinPoint M8 1TB // Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 // Panasonic UJ-240 Blu-ray
Panasonic TX-P50ST60E // Pioneer VSX-922-K // Pioneer BDP-150-K // Jamo S606 HCS3 // SVSound PB-1000

• AlexanderB
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03:22

AlexanderB

I void warranties!

oh dat is fijn ik zal eens kijken om zo'n ding te kopen, moet wel in overleg met mn ouders, want het is hun printer etc, maar ik erger me er aan dat ik altijd moet wachten tot die trage p3 bak geboot is om ff eeen printje te maken..
nog een vraag, maar eigenlijk een beetje off topic, kan dat ding ook een usb hub ertussen hebben of gaat dat dan weer niet?

Relax, its only rocket science!

• zeef
  • Nu online

zeef

Community manager

back on track

quote:
AlexanderB schreef op maandag 18 juni 2007 @ 14:07:
oh dat is fijn ik zal eens kijken om zo'n ding te kopen, moet wel in overleg met mn ouders, want het is hun printer etc, maar ik erger me er aan dat ik altijd moet wachten tot die trage p3 bak geboot is om ff eeen printje te maken..
nog een vraag, maar eigenlijk een beetje off topic, kan dat ding ook een usb hub ertussen hebben of gaat dat dan weer niet?
Nee, er kan op die Belkin toestand maar 1 printer op worden aagesloten en die printer kan maar door 1 PC tegelijk worden aangestuurd, zo las ik op de doos. Teveel gedoe voor mij dus daarom de C6180.
quote:
Rick Molema schreef op maandag 18 juni 2007 @ 13:57:
[...]

Wat voor duplex unit is dit, en waar heb je die besteld?
* Rick Molema is ook geïnteresseerd in de HP C6180 :)
Die duplex unit is door Office Centre besteld, het typenummer zal ik even opzoeken als ik tijd heb. Is een courant artikel dat gewoon bij de groothandel te bestellen is :)

edit : terwijl ik op send druk valt mijn oog op het boekje van dééééé : *O* HP ph5582
Automatic Two-sided Printing Accessory *O*

zeef wijzigde deze reactie 18-06-2007 18:11 (5%)

Curry zegt:

• Paranoia-TUX
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2008
Heb hier een leuk probleem(pje).
Bij ons staat een netwerkprinter (HP4250N) die het prima doet als ik gewoon een enkel document print.

Alleen als ik bijvoorbeeld een document met 10 pagina's 5 keer wil afdrukken.
Dan print hij eerst 5xpagina1 daarna 5xpagina2 enzenz.
Betekend dus dat ik ze daarna moet sorteren wat ik niet echt leuk vind :P
Of 10 aparte printopdrachten moet geven.

Nou heb ik geprobeerd om dat te corigeren. Heb Word onderhanden genomen daar niks kunnen vinden. Printer instellingen en driver instelling nagelopen.
Maar niks kunnen vinden.

Dus kan iemand mij vertellen waar ik waarschijnlijk een vinkje moet uit of aanvinken? :&gt;

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:31
Dat 'sorteer' vinkje is er echt wel, in hetzelfde standaard printscherm waar je ook je printer kiest.

Bij mij staat naast 'Afdrukbereik', 'Sorteren'. Dit is trouwens heel duidelijk gemaakt met voorbeeldpapiertjes waar de getallen 1 2 3 op staan 8)7

Asus N76VZ-V2G (T1241H) // Samsung 840 PRO 128GB // Samsung SpinPoint M8 1TB // Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 // Panasonic UJ-240 Blu-ray
Panasonic TX-P50ST60E // Pioneer VSX-922-K // Pioneer BDP-150-K // Jamo S606 HCS3 // SVSound PB-1000

• Paranoia-TUX
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2008
Dat vinkje heb ik idd gevonden.

Maar heeft geen invloed op wat eruit komt.
Heb beide standen geprobeerd.

Nu printen wij wel via iprint van novell zal daar de standaardinstelling is aanpassen en opnieuw installeren.

Maar ik dacht dat die instelling invloed had als het document er andersom uit komt.

achja even proberen.

edit:
Dat vinkje blijkt bij die afdeling niet te werken. Bij een andere afdeling kan ikdat wel istellen en werkt dat gewoon.
Blijkt dus erges in ons iprint systeem te zitten. Weet nu waar ik moet zoeken iig.
Toch bedankt voor de hulp :&gt;

Paranoia-TUX wijzigde deze reactie 21-06-2007 11:03 (26%)

• johan12
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-07 11:38
Hi iedereen,

Ik moet voor een opdracht folders op a5 formaat gaan maken. Nu wil de baas dit liever zelf doen en dus eigen apparatuur kopen. dus ook zelf snijden en nieten/inbinden

Wat is hiervoor nou een goede keus kleuren laserprinter?
Kunnen ze allemaal a5 printen, neem aan van wel?
kan het wel mooi worden in vergelijking tot uitbesteden aan drukker? (wat hij dus te duur vond)

• Raymond

Raymond

Leg de baas uit dat dit verkeerde zuinigheid is.

Hij bespaart aan directe printkosten michien een paar cent per boekje, maar aan de andere kant geeft hij een kapitaal uit aan manuren en onderhoudskosten voor machines.

* Raymond kan daar verschrikkelijk slecht tegen, tegen dit soort ondoordachte acties.

Ik weet niet voor wat voor soort bedrijf je werkt, maar als het drukken van folders en leaflets niet hetgene is waarmee je je geld verdient, dan moet je het gewoon uitbesteden.

Raymond wijzigde deze reactie 21-06-2007 12:14 (81%)

• johan12
Ik loop er een korte communicatiestage en moet een soort korte handleiding maken op a5 formaat. Dit had ik gecheckt bij de drukker en kwam voor 150 stuks op 252 euro uit (4 vellen a4 dubbel gevouwen, met niet erdoor full color).
Maar nu moet ik nog een folder maken die ongeveer 34 pagina's wordt op liggend a5 formaat. alleen dit vind hij te duur worden bij de drukker.
vandaar mijn vraag wat nou een geschikte printer hiervoor was, maar jij zegt niet doen?

• Raymond

Raymond

Klinkt als eenmalig.

Als tijd voor hem gratis is en de printer+apparatuur zonder verdere kosten hun leven daar op kantoor slijten, dan zou het heel mischien kunnen. Maar alleen als je het hardstikke leuk vindt om te knippen en plakken en knutselen met stapeltjes papier.

In alle andere gevallen: Uitbesteden die bende!

• johan12
Nou, zodra de folder af is en de 2de folder ook, is het de bedoeling telkens, als nieuwe klanten zich aanmelden, deze folders mee te geven.
Nu kan je 2 dingen doen, dit telkens uitbesteden en steeds een partij folders laten drukken. Of zelf steeds een partij folders maken.
Dit wordt alleen nooit zo mooi als bij de drukker dat snap ik ook wel. Misschien praat ik het wel uit zijn hoofd.

Alleen wilde ik graag weten wat nu hier een geschikte printer voor kan zijn, een kleurenlaserprinter, maar welke? heeft iemand daar een advies voor?

• R.Dangerman
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 27-09-2010
hallo, heb even gekeken, ook via de zoekfunctie, maar kan hier tot nu toe niets vinden over printserver voor de hp psc2175.
Heeft iemand een idee, probleem is dat ik onder vista, met de mac geen printer kan vinden. Wel onder xp, maarja je wil meer toch? Dus nu wil ik de mogelijkheden eens bekijken bij het gebruik van een printserver.Die zal de mac wel vinden denk ik. grtz Roel.

• clonedonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:13
Ik kreeg zojuist een mailtje van paradigit waarin ze de HP CM1015 aanbieden voor 299 euro (heb al gezien dat er meerdere winkels in de PW goedkoper zijn) Nu zit ik ermee dat mijn hp photosmart 7660 zijn inkt weer leeg is. Nu wilde ik zowiezo kiezen voor een nieuwe printer (canon pixmania 5200 ofzo) maar nu ik deze aanbieding kreeg vroeg ik me af of het niet interesant wordt een kleuren laser printer te nemen. Heb nu een scanner,zwart wit laser,kleuren inkjet staan. Dit zou dan allemaal verkocht kunnen worden en één nieuw apparaat voor in de plaats komen. Nu zit je natuurlijk wel met duurdere aanschaf van toners tegenover cardridges maar als je doorrekkend kan je volgens hp met een kleuren cardridge (via een nieuw systeem waarmee je meer zou kunnen printen dus huidige zou al schadelijker zijn!) ongeveer 130 prints kunnen maken voor hij leeg is. met een laser 2000 dit zou dus in totaal een besparing zijn van 100euro op 2000 prints ongeveer. Nu vroeg ik mij dus af wat mensen hiervan denken, of het voordeliger is en of de qualiteit goed is en dan ook deze multi funcional ? Voordeel verder is ook dat hij een netwerkkaart heeft dus gelijk op me netjes geplugd kan worden zodat de rest ook altijd gelijk kan printen.

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Wat zijn de verschillen overigens tussen de HP OFFICEJET 5610 en de HP OFFICEJET 5780?
Ze zien er bijna identiek uit.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Dagi schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:12:
Wat zijn de verschillen overigens tussen de HP OFFICEJET 5610 en de HP OFFICEJET 5780?
Ze zien er bijna identiek uit.
Dat kun je behalve aan de prijs (HP Officejet J5780 all-in-one, HP Officejet 5610 All-in-One) ook aan de specificaties zien:
HP Officejet J5780 all-in-one
HP Officejet 5600 All-in-One.

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
Ik denk dat de 5780 gewoon een kleine upgrade is van de 5610 dan. Kun je de ingescande brieven opslaan als een PDF met de 5780? Wat denk jij? Hoe heet zo'n functie eigenlijk? :?

• Dagi
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Ok zojuist via Chat contact gehad met HP en het scannen van meerdere pagina's achter elkaar en dit opslaan tot 1 PDF bestand is dus mogelijk met de HP 5780. Dit gaat softwarematisch en wordt door HP SOLUTION CENTER uitgevoerd. Een prima multi-printer dus! _/-\o_

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je ziet wel, de informatie die je zocht is gewoon beschikbaar.

Dat kan al jaren met volgens mij alle scanners en combo's. Mijn Scanjet 3530c bijvoorbeeld.

PcDealer wijzigde deze reactie 22-06-2007 09:39 (26%)

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

Official Prozac Dealer!

Lijkt me wel, dat kon mijn scnanner van 10 jaar gelden als. Maar deze 5780 kan dat niet zelfstandig, maar heeft daarvoor de software op de pc nodig. Zeker omdat er ook geen netwerk aansluiting op zit.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

• johan12
Klopt het volgende:

Stel ik moet 150 folders full color maken op A5 formaat
Het is een folder met 16 pagina's wat 4 A4'tjes zijn full color beide zijde bedrukt, dus 8 pagina's A4 full color enkelbedrukt. 8 x 150 is 1200 pagina's A4 full color totaal voor alle folders.

Een toner voor een HP color laser printer print 2000 pagina's Cyaan/Geel/Magenta, dus 6000 pagina's totaal voor alle 3 de toners op 5% bezetting. Op volle bezetting, full color zal dit 6000 delen door 20 zijn = 300 pagina's full color voordat je de 3 toners moet vervangen.

ik moet 1200 pagina's hebben, dus zal ik 4 keer 3 toners moeten kopen!!!
Aangezien een toner rond de 100 euro is, zal dit dus 1200 euro zijn...

Ben ik nou gek, of doe ik iets volledig verkeerd?

Vind dit nogal veel (geld) laserinkt voor 150 folders full color.

• wittereus
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:03
quote:
johan12 schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 12:19:
Klopt het volgende:

Stel ik moet 150 folders full color maken op A5 formaat
Het is een folder met 16 pagina's wat 4 A4'tjes zijn full color beide zijde bedrukt, dus 8 pagina's A4 full color enkelbedrukt. 8 x 150 is 1200 pagina's A4 full color totaal voor alle folders.

Een toner voor een HP color laser printer print 2000 pagina's Cyaan/Geel/Magenta, dus 6000 pagina's totaal voor alle 3 de toners op 5% bezetting. Op volle bezetting, full color zal dit 6000 delen door 20 zijn = 300 pagina's full color voordat je de 3 toners moet vervangen.

ik moet 1200 pagina's hebben, dus zal ik 4 keer 3 toners moeten kopen!!!
Aangezien een toner rond de 100 euro is, zal dit dus 1200 euro zijn...

Ben ik nou gek, of doe ik iets volledig verkeerd?

Vind dit nogal veel (geld) laserinkt voor 150 folders full color.
Daarvoor hebben ze ook drukkerijen uitgevonden.... :)

SPECS

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 13:22
Vergeet ook niet dat je met alle pagina's nooit op 100% dekking per kleur zit, dat worden dan mooie zwarte/grijze pagina's. Normaal reken je met kleur op 20% per kleur, en dus 1/4e van de opgave van de tonerfabrikant.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 12:19
Ben erover aan het nadenken om de Canon MP600 printer te kopen maar nu lees ik op sommige websites dat er geen USB kabel bij zit om deze printer aan te sluiten op de computer? hoe zit dit.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Raymond

Raymond

Kijk gewoon ff op canon.nl wat er in de doos zit.

Dat er geen USB kabel bij zit is standaard bij printers. Kost 3 euro, dus echt spannend is dat ook niet (bovendien zal iedereen intussen wel over een aantal USB kabels beschikken)

• aex351
quote:
Raymond schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 09:42:
Kijk gewoon ff op canon.nl wat er in de doos zit.

Dat er geen USB kabel bij zit is standaard bij printers. Kost 3 euro, dus echt spannend is dat ook niet (bovendien zal iedereen intussen wel over een aantal USB kabels beschikken)
Ze verkopen dus een onvolledig product aangezien die USB kabel toch wel min of meer noodzakelijk is voor een printer dat erop gericht is om met een PC gebruikt te gaan worden, te gek voor woorden eigenlijk. Dat zo'n kabel al voor 5 euro te koop is doet er weinig toe.

Je koopt toch ook geen TV om vervolgens erachter te komen dat je de kabels maar los ergens erbij mag gaan kopen want anders kan je geen tv kijken.

Op Canon.nl kan ik overigens niets vinden over het ontbreken van een USB kabel, maar meerdere mensen op het internet hebben aangegeven dat dit wel het geval is.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:17:
[...]

Je koopt toch ook geen TV om vervolgens erachter te komen dat je de kabels maar los ergens erbij mag gaan kopen want anders kan je geen tv kijken.
Bij mijn tv zat geen coax hoor :)
Een goede verkoper zal in elk geval aangeven of je het er bij wilt hebben of niet. Als ik bij elk apparaat een usb kabel zou hebben, kwam ik er in om.

• aex351
quote:
PcDealer schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:31:
Bij mijn tv zat geen coax hoor :)
Een TV was misschien ook niet de meest gelukkig voorbeeld. Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.
quote:
...
Een goede verkoper zal in elk geval aangeven of je het er bij wilt hebben of niet. Als ik bij elk apparaat een usb kabel zou hebben, kwam ik er in om.
Omgekeerde wereld. Het doet er niet toe dat sommige mensen zo'n USB kabel reeds al in hun bezit hebben. Die kabel heb je nodig ter aansluiting van het apparaat en daarom dient het ook gewoon niet weggelaten te worden.

aex351 wijzigde deze reactie 27-06-2007 13:47 (34%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:45:
[...]

Een TV was misschien ook niet de meest gelukkig voorbeeld. Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.

[...]
Sorry hoor :/

• Raymond

Raymond

quote:
aex351 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 13:45:
Denk maar aan een computer monitor. Geen kabels geen beeld. Maar dit had je natuurlijk ook zelf kunnen bedenken ipv met grootte wijsheid te melden dat bij jouw tv geen coax kabel geleverd kwam.
Plenty monitoren waar geen kabel bij zit, of TFT monitoren waarbij alleen een VGA kabel zit en geen DVI. Dus ook een slecht voorbeeld :P

Bovendien: Het is algemeen bekend dat er bij printers geen USB kabel zit en practisch elk merk doet dat, niet alleen canon.

• Railgunner
  • Laatst online: 18-07 16:32
quote:
Raymond schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:08:

Bovendien: Het is algemeen bekend dat er bij printers geen USB kabel zit en practisch elk merk doet dat, niet alleen canon.
Precies; HP, Epson, Brother en Lexmark werken op dezelfde manier: Er zit geen USB-kabel bij de printer. Kost idd slechts ¤3,- dus zo'n heisa zou ik er niet van maken...

AMD Phenom II X4 2.6 | 8 GB | GeForce GTX560 Ti TOP | 840 Pro 256 GB SSD + 1 TB HDD | 23" 1080p LED | G15 + G5 | Win7 Pro x64
Apple iPad (3rd gen.) 16 GB | Apple iPhone 5 16 GB | Epson EH-TW3200 1080p beamer | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013