quote:
Nomolus schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:32:
[...]
Foto printer?
De IP4000 is een alround printer
Daarom heb ik laatst de IP5000 gekocht omdat hij als beste uit de test van de fotoprinters kwam in de PCM van November
Heb nog niet echt veel geprint maar wat er geprint is ziet er zeer gelikt uit
Ik kwam op cdrwinkel.com (niet opus) ook cartridges tegen, 2 daarvan staat ook echt Photo bij
Ook ik zit sterk te denken om de iP4000 aan te schaffen.
De iP5000 is maar liefst EUR 40,- duurder dan de 4000. Dat is een groot verschil, zeker op zo'n bedrag. En dat terwijl die NIET zuiniger is dan de 4000, en volgens verschillende reviews ook niet echt beter print.
2 Picoliter is al errug weinig voor een enkele printjob. 1 picoliter is nog minder maar wat is de helft van erg weinig? 1 picoliter klinkt reclametechnisch erg goed maar ik ben benieuwd als je ooit je printer kop moet vervangen hoeveel dat dan gaat kosten tov de iP4000.
De iP5000 is trouwens net zo goede 'allround' printer als de iP4000. Het enige verschil is dat Canon de allerbeste printkoppen gebruikt voor de 5000.
Doen ze al jaren. BC01 BC02 enz. Dezelfde cartridge maar met betere koppen.
Voor de faxen van Canon worden altijd de 'slechtste' types gebruikt. Een zelfde soort procede als bij processors. Er is 1 productie proces en hieruit worden de beste producten hoger geclassificeerd als de minder goede.