Hoofdcategorieën
Topicacties

Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Backups al geregeld?

msentinelb: Ik had het geluk dat de connectie van het LCD naar het moederboed over gewone kabeltjes liep, die heb ik dus afgeknipt en kunnen gebruiken. Misschien is dat ook en idee voor jou? Zoniet: Als het past kan je er inderdaad een flatcable aan solderen, dat heeft bij mij een aantal keren prima gewerkt. Met de backlight inverter kan ik je helaas niet helpen, daar zijn ook meestal geen datasheets voor te krijgen. Ik kan je aanraden om met experimenteren en traces volgen de pinning uit te vinden:
- Ik neem aan dat er 12V op de inverter moet, maar begin met experimenteren op 5V, dan gaat er niets stuk als 'tie toch niet op 12V werkt.
- Zoek de dikste printbaan op, die loopt meestal als 'opvulling' overal doorheen en maakt ook contact met de schroefgaten. Dat is de aarde.
- Kijk naar bekende componenten (in jouw geval: de lm339) en zoek daar de + van uit. 99% dat dat ook de + van de hele inverter is.
- Sluit de inverter op het LCD aan en sluit 5V over de net gevonden ground en + aan. Met wat geluk gaat de backlight al branden, zoniet:
- Sluit de overige pinnetjes ook aan op Vcc en/of 5V. Het kan zijn dat er ergens een 'backlight enable' zit.
- Als dat niet werkt, probeer het opnieuw met 12V.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Reg. datum: 09 december 2001

ik heb net een beetje gesoldeerd aan mijn lcd, het gaat om een sharp LQ9D02C
pinout van mijn lcd: http://cgi.ebay.com/ws/eB...697247&category=42186

als ik dan de pc aanzet dan verschijnen langzaam verticale lijntjes in de RGB kleiuren op het scherm. enig idee wat ik fout zou hebben gedaan?

Reg. datum: 08 maart 2003

kabelvolgorde gechecked?

ik heb nog steeds geen lcd :(

Backups al geregeld?

Mmm, typisch, klinkt als een case waar de VESA-connector geen data uitspuugt...
Kan je eens een andere videokaart regelen? Bij voorkeur eentje uit het stenen tijdperk, ISA, met veel chips erop. Daarvan weet je namelijk voor 99% zeker dat de VESA-connector het zonder softwarematige geintjes gewoon doet. Verder: Probeer QBasic es ergens van het 'Net te trekken en tik het volgende in:

code:
1
screen 12

en druk op F5. Heb je nu wel beeld? Zo niet probeer de '12' es te varieren van 0 t/m 13 en post het resultaat. Als je de gelukkige bezitter bent van een scoop zou je ook eens kunnen kijken of er uberhaupt wel data op de (bijvoorbeeld) synclijnen staat.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Arghhhhh!

damn :P weer iemand met een sharp lcd.
ik heb de LQ9D01C scheeld maar 1 cijfer met die van jullie, alleen kan ik de pinout nog niet vinden. Als ik hem niet vind probeer ik gewoon de pinout van Sprite.

(backlight werkt al wel trouwens!!)

**Update**
Krijg net email terug van SHARP amerika
Ik heb ze vanmorgen gemailed over de datasheet van de LQ9D01C.
en welke datasheet kreeg ik :P http://home.quicknet.nl/q...ays/LQ9D011_20_Apr_92.pdf.
Ze zeiden wel dat mijn lcd waarschijnlijk een europese versie was ofzo. dus ik ga SHARP europe maar is mailen.

Najah ik dacht, ik post die pdf maar ff mischien heeft de topic starter er nog wat aan.

msentinelb wijzigde dit bericht 20-10-2003 22:16 (50%)

Specs van mijn bak Hier!

Reg. datum: 18 januari 2002

Ik heb voor het eerst iets op het scherm kunnen zien, het duurde even (ik hoop ook niet altijd tijd). Helaas was het grotendeels rommel op het scherm, denk dat de vsync en hsync ofzo verkeerd om zaten, maar wijzigingen als vage witte vegen ipv tekst kon ik zien tijdens booten, dus de vesa van mijn testmachine werkt ook.

Als testmachine heb ik een oude dell 486 gepakt op een onboard vesa connector, de laptop is dus een oude IBM met precies het goede scherm. Tot nu toe alles gratis onderdelen, en als iets stuk gaat no problem.

Ik heb ook wat fotos gemaakt. Ben bijna klaar met de complete pinout van de mainboard connector voor het scherm in kaart te hebben gebracht, omdat ik de deksel van de laptop eigelijk compleet in takt wil laten. Nadeel is op dit moment dat ik zowel een 12V als 5V aansturing moet hebben, en deze wordt op dit moment geleverd door een oud 286 minicomputer voedinkje.

Dus mijn status is: vesa werkt, scherm werkt, voeding werkt... nu alles nog samenvoegen dat het met elkaar werkt :)

Rob

http://www.badnews.org/images/l1.jpg

http://www.badnews.org/images/l2.jpg

badnews.nl wijzigde dit bericht 21-10-2003 22:23 (5%)
Reden: plaatjes toevoegen

Reg. datum: 09 december 2001

veel succes,
ik heb volgende week tentame week, dus het duurt nog wel even voor dat ik mijn resultaten kan posten.

CaseJunkies
Reg. datum: 21 september 2003

badnews... als jij dat spul van jou hebt lopen zou je dan precies kunnen posten hoe jij het hebt aangeloten.. ik heb namelijk precies dezelfde combinatie hier liggen...
een DELL optiplex.. en een thinkpad 300 :D

dus zou fijn zijn als je even post hoe te connecten.. zodat ik het ook draaiende kan krijgen

There is 1 DJ to rule them all!!

Arghhhhh!

WHOHOOO hij doet het :P.

Sprite_tm (bedankt voor alle hulp :) ) hij werkt als een zonnetje. alleen het beeld staat iets te ver naar links.
Nog enige tips hoe dit software matig is op te lossen??

pix volgen later nog wel is

msentinelb wijzigde dit bericht 27-10-2003 18:43 (16%)

Specs van mijn bak Hier!

Arghhhhh!

dubbelpost

msentinelb wijzigde dit bericht 27-10-2003 18:42 (96%)

Specs van mijn bak Hier!

Poehé
Reg. datum: 02 juli 2003

quote:
msentinelb schreef op 20 October 2003 @ 17:56:
damn :P weer iemand met een sharp lcd.
ik heb de LQ9D01C scheeld maar 1 cijfer met die van jullie, alleen kan ik de pinout nog niet vinden. Als ik hem niet vind probeer ik gewoon de pinout van Sprite.

(backlight werkt al wel trouwens!!)

**Update**
Krijg net email terug van SHARP amerika
Ik heb ze vanmorgen gemailed over de datasheet van de LQ9D01C.
en welke datasheet kreeg ik :P http://home.quicknet.nl/q...ays/LQ9D011_20_Apr_92.pdf.
Ze zeiden wel dat mijn lcd waarschijnlijk een europese versie was ofzo. dus ik ga SHARP europe maar is mailen.

Najah ik dacht, ik post die pdf maar ff mischien heeft de topic starter er nog wat aan.
Kun je dat mail adres ff hier zetten? Ik ben ook in het bezit van een sharp scherm, maar ik heb nog geen 1 pinout kunnen vinden. Ik heb sharp support al gebeld, maar van het scherm wat ik heb, hadden ze geen PR Materiaal, toen zeiden ze dat ik naar toshiba (komt uit toshiba notebook) moest, maar daar kreeg ik een enorme n00b aan de telefoon, die me niet kon helpen. Het is bntw een LQ121S1 LH03 geloof ik

houthakker wijzigde dit bericht 27-10-2003 18:58 (3%)

Arghhhhh!

quote:
houthakker schreef op 27 oktober 2003 @ 18:56:
[...]

Kun je dat mail adres ff hier zetten? Ik ben ook in het bezit van een sharp scherm, maar ik heb nog geen 1 pinout kunnen vinden. Ik heb sharp support al gebeld, maar van het scherm wat ik heb, hadden ze geen PR Materiaal, toen zeiden ze dat ik naar toshiba (komt uit toshiba notebook) moest, maar daar kreeg ik een enorme n00b aan de telefoon, die me niet kon helpen. Het is bntw een LQ121S1 LH03 geloof ik
FrenchR@sharpsec.com kan je proberen. Ik geef je wel weinig kans omdat het waarschijnlijk een custom made lcd is. Ik had gewoon heel erg verschrikkelijk veel geluk dat mijn pinout hetzelfde is als die van sprite :P.

Specs van mijn bak Hier!

Backups al geregeld?

msentinelb: Hulde! Ik begon al te denken dat ik de enige was met 1337 LCD-mod skillz :P Ik wacht met smart op de pics.
En dat het beeld te ver naar links staat, daar heb ik hier ook last van... Ik heb er softwarematig mee zitten te prutsen, maar ik kreeg er niet veel zinnigs uit, ik moet het 'ooit nog es' oplossen met een delaynetwerkje ofzo... Je kunt je enable wel aan de HSync hangen (meen ik) dan staat het beeld weer te veel naar rechts.

Reg. datum: 08 maart 2003

damn...waar halen jullie die lcds vandaan joh? ol ben al op de sloop geweest, rond zitten vragen, maar niks :(

Arghhhhh!

ik ben nog ff met mijn lcd aan het experimenteren geweest, volgens mij is het beeld wel recht te zetten met powerstrip van http://www.entechtaiwan.net/ps.htm. Helaas heb ik dit nog niet kunnen testen, windows wil maar niet starten van me hdd's die ik me LCD test pc zet.
Ik moet dus nog ff ergens een ISA video kaartje zien te scoren.

Wat ik trouwens erg vaag vond is dat ik een blauwe bios heb en op de lcd was hij rood :P. Ik zal voor de zekerheid nog even al mijn RGB 0/1 draadjes checken.
Ik hoop dat ik het contrast ook kan aanpassen met powerstrip want dat is nu nog wat vaagjes.

Pix komen later nog, ik krijg hem nog niet mooi op de foto.

*** update ***

heb nog ff met het enable lijntje lopen kloten
Ground = Beeld te ver naar links
HSYNC = te ver naar rechts
VSYNC = te ver naar links
en als ik hem nergens aan hang is het beeld ook te ver naar links :P
Zet hem dus gewoon maar op ground

Btw me bios is weer blauw 8)7, geen idee waar het aan lag.

msentinelb wijzigde dit bericht 30-10-2003 16:16 (20%)

Specs van mijn bak Hier!

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
msentinelb schreef op 29 oktober 2003 @ 18:39:
[...]
Btw me bios is weer blauw 8)7, geen idee waar het aan lag.

Vast een degauss nodig ;)

Maar ff serieus. sommige biossen willen wel eens overschakelen op zwart/wit wanneer ze geen monitor detecteren.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Backups al geregeld?

TD-er: EWat voor BIOS heb je? Ik heb zelf een standaard Award-bios en die is gewoon wit, maar ik kan me voorstellen dat andere BIOSsen met het palette gaan kloten, en dat ondersteunt deze schakeling niet ivm. het signaal aftappen voordat het palette verrekend is. Anywayz, tis waarschijnlijk normaal en niet te voorkomen.

Reg. datum: 24 januari 2000

Het is niet dat ik ervaring heb met deze LCD-oplossing... Ik heb jarenlang op de TD gewerkt en dan gebeurde het wel eens dat je de monitor niet had aangesloten terwijl je naar de BIOS ging en als je dan alsnog de VGA-stekker aansloot kreeg je een zwartwit beeld (dus ook energy-star-logo was grijs). Na een reboot was dat dan weer over.
Dit ging meestal om oude blauwe Award-BIOS-sen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

damn, heb hier een sharp lm12s389 lcd, hiervan is geen pin-out beschikbaar, de enige die in de buurt komt is de LM12s471 (qua type nummer dan). is deze compatibel met de gangbare lcd pinouts van sharp of is het ene goed id om ze te mailen?

/edit het schema voor de lm12s481 staat er ook bij, dit is in dezelfde reeks, het schema verschilt op een paar pennen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
pen     lm12s471             lm12s481

9         (vdd) vcc              (vdd) vdd +3.3v
10       (disp) vcc             enabkl

36       (vdd) vcc              (vdd) vdd +3.3v
37       (vdd) vcc              (vdd) vdd +3.3v
38       (Vcon) 1.7v-2.1v  (Vcon) 1.0v-2.3v

maar de pinout op scherm is hetzelfde, alleen de flatcable staan andere namen bij!
zou ik met de lm12s481 iets kunnen?

LiquidSmoke wijzigde dit bericht 04-11-2003 14:11 (40%)

Arghhhhh!

Het beste kun je gewoon meten waar de grounds zitten en dan vergelijken met de pinout die je hebt, als dat overeenkomt zou ik het er op wagen. Je kan het ook meten met de scoop op een of andere manier maar ik heb geen idee wat je dan zou moeten zien op je lijntjes en wat goed of fout is.

Specs van mijn bak Hier!

Heeft iemand niet precies een tekening waarop staat hoe je alle draadjes moet vastmaken? Ik wil dit zelf namelijk ook eens proberen

Arghhhhh!

helaas zijn alle lcds op de wereld niet hetzelfde. Lees de starters post even door anders dan weet je hoe het ongeveer moet.
Als je een Sharp LQ9DO1C of LQ9D011 kunt bemachtigen kunnen we mischien wel preciezer zijn wat je waar op moet aansluiten.

Specs van mijn bak Hier!

Member since 2001
Reg. datum: 01 februari 2001

quote:
heb nog ff met het enable lijntje lopen kloten
Ground = Beeld te ver naar links
HSYNC = te ver naar rechts
VSYNC = te ver naar links
en als ik hem nergens aan hang is het beeld ook te ver naar links
Zet hem dus gewoon maar op ground

Sentinel gebruik eens wat potmetertjes (enable was toch geen digitaal signaal), dan kan je um stappenloos regelen..
Even meten hoeveel volt op de enable lijn staat, en hoeveel mA erdoor loopt, en je kunt zelf de weerstand berekenen die de potmeter(s) moeten hebben.

equinoxe wijzigde dit bericht 04-11-2003 20:21 (7%)

Bracht de PCB plotter naar GoT

Ik heb thuis een oude laptop gevonden met een LQ9DO1C LCD scherm erin.
Kan iemand mij helpen om de kabeltjes goed te verbinden

Arghhhhh!

http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/21.png

msentinelb wijzigde dit bericht 05-11-2003 19:50 (5%)

Specs van mijn bak Hier!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: