Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Reg. datum: 08 maart 2003
waren wel leuike schermpjes
quote:laurens0619 schreef op 25 september 2003 @ 23:11:
op deze pagina http://support.advantech....Count=1000&ExpandView
kan je ook erg veel pin-outs vinden. ik weet niet of die al eerder vermeld was. mijn laptop scherm LM64C38P staat er tussen maar jammer genoeg UD aansluitingen....
kan ik niet die videoaansluitign van mn laptop gebruiken maar tog op pc
Coole site man!! Hier heb ik ook mijn pinout van mijn lcd kunnen vinden (is een TM121SV-02L03)
Ik zie der allemaal Rin0+/- , Rin1 en Rin3. Zijn dit de berucht UD of data-lijntjes? Zou wel erg jammer zijn nu ik eindelijk de pinout van mijn lcd heb gevonden dat het niet kan!!
Workstationspecs Serverspecs | De gezelligste buitenlan ooit: www.ne2000.nl
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Controllable bristlebot
Reg. datum: 03 januari 2002
Ik volg dit topic nou al een tijdje en heb al een S3 Trio64 apart gelegd om het project te beginnen. Daarvan heb ik ook nog wat software weten te downloaden om de Vesa Connector te activeren (staat standaard uit?)
Anyway, daarnaast ligt hier nog een Pentium 100 laptopje met een LCDtje met de volgende pin-out:
http://support.advantech....65ec0029cf84?OpenDocument
(Alle credits voor deze link gaan naar laurens, ben v*****me al een half jaar opzoek naar die pin-out.
Kan ik voor dit project dit scherm ook gebruiken?
Ik zie namelijk R1 t/m R5 en idem voor G en B. Hoe sluit je zoiets dan aan, omdat ik zie dat jullie het alleen over modellen hebben tot drie lijnen per basiskleur.
quote:Sprite_tm schreef op 28 september 2003 @ 16:59:
Mmm, dit is een derde type aansluiting genaamd LVDS. Ik ben bang dat je dit ook niet direct aan de VESA-connector kan hangen, daar heb je iig een speciale chip voor nodig, verder weet ik er weinig van.
Hmmmzzz.
Heb ff gekeken en die LVDS is ook wel bekend als PanelLink en kun je via een adapter oid gewoon aansluiten op je DVI-connector! Helaas heb ik geen kaart met een dvi-connector, anders zouden we dat natuurlijk ff proberen. PanelLink is een oudere benaming en schijnt wat wijdverbreider te zijn, maar als nog niet veel. Heb hier trouwens een G400 hier liggen en daar kun je een DVI-kaartje/adapter voor krijgen om daar vervolgens een LCD aan te hangen. Heeft iemand hier misschien een pinout of zo? Of een link naar een uitgebreider datasheet van een G400??
Rippie: LVDS is afaik een soortement serieel protocol om een zut digitale signalen met z'n allen op 2 lijntjes te zetten. De paralelle signalen moeten dan nog wel in een protocol staan die het TFT begrijpt, en ik meen me vaag te herinneren dat zowel DVI als PanelLink gebruik maken van LVDS voor signaaloverdracht, maar dat de onderliggende structuur compleet anders is. Wat je natuurlijk niet als een argument moet gebruiken om met onderzoek te stoppen
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Controllable bristlebot
Voor de liefhebbers heb ik nog een pdfje gevonden met wat VGA-pinouts:
http://www.blackbox.com/faxbacks/19000/19785.PDF
(Weet niet of deze al eerder gepost is)
Ik zag een aantal mensen praten over de VAFC en dit schijnt volgens dit document een 80-pins connector te zijn (laatste pagina). Maybe heeft een van jullie er nog wat aan.
CompBreaker wijzigde dit bericht 29-09-2003 11:32 (3%)
There is 1 DJ to rule them all!!
Reg. datum: 03 september 2003
kun je ook een normale crt monitor met een adapter op dvi aansluiten?
[/irritatie]
smokesomethings: nee, en crt's kunnen alleen op een DVI met analoge output - zie de search en de V&B Faq.
Wat betreft inkoopsacties en animochecks: Einde aan de Inkoopacties
Kunnen we vanaf hier weer ontopic verder? Dank u
euss wijzigde dit bericht 01-10-2003 18:01 (53%)
ik kan alle lijntje vinden alleen de "ENAB of 'display enable' of 'disp' ofzo" niet. Sprite jij enige idee?
Specs van mijn bak Hier!
BTW kijk ook eens goed in tabeletje bij nummer 6. daar staat wat vermeld over Enable..
correct me if i'm wrong
DJD XTREEM wijzigde dit bericht 07-10-2003 20:18 (34%)
There is 1 DJ to rule them all!!
Reg. datum: 18 januari 2002
Gisteren op de stort lag er een oude IBM thinkpad 300 (486 ofzo) in de bak, met een scherm dat mij door het lezen van het topic al bekent voorkwam, dus meegenomen.
Nu ben ik dus stap voor stap het project aan het overdoen, maar krijg nog niets uit het scherm. Het scherm is nog getest toen het aan de laptop vast zat en werkte.
Als basis gebruik ik zowel een DELL 486 met onboard vga en vesa connector en een S3 virge met feature connector.
Maar ik heb wat aansluitingen over...
Is de feature connector standaard, of moet ik daarvoor ook opzoeken wat de pinlayout is?
Wat moet ik doen met de backlight? iK heb een 'hoogspanning' print op het geheel.. werkt het ook zonder? (maar dan donker) of moet ik hierop ook 5v ofzo aansluiten?
Ik hoop dat het werkt, wil het als control scherm gaan gebruiken voor mijn linux bak in textmode, maar moet het wel werken
Rob
quote:Badnews schreef op 14 oktober 2003 @ 14:08:
Ok.. eindelijk heb ik dan een oud lcd scherm, en toevallig dezelfde als het voorbeeld!
Gisteren op de stort lag er een oude IBM thinkpad 300 (486 ofzo) in de bak, met een scherm dat mij door het lezen van het topic al bekent voorkwam, dus meegenomen.
Nu ben ik dus stap voor stap het project aan het overdoen, maar krijg nog niets uit het scherm. Het scherm is nog getest toen het aan de laptop vast zat en werkte.
Als basis gebruik ik zowel een DELL 486 met onboard vga en vesa connector en een S3 virge met feature connector.
Maar ik heb wat aansluitingen over...
Is de feature connector standaard, of moet ik daarvoor ook opzoeken wat de pinlayout is?
Wat moet ik doen met de backlight? iK heb een 'hoogspanning' print op het geheel.. werkt het ook zonder? (maar dan donker) of moet ik hierop ook 5v ofzo aansluiten?
Ik hoop dat het werkt, wil het als control scherm gaan gebruiken voor mijn linux bak in textmode, maar moet het wel werken
Rob
Zover ik weet staat de FC op de S3 Virge standaard 'uit'. Deze kun je aanzetten door een progje te downloaden van het net. ff googlen en je vind hem...
Is geloof ik wel dos/win gebaseerd, dus ik weet niet hoever je er mee gaat komen onder linux.
De FC is naar mijn weten ook een standaard connector, maar de pin-outs op het net komen niet altijd direct overeen, maar dat had je alwel gelezen in de startpost. Zoek anders eens naar een datasheet voor de S3 Virge. Staan denk ik wel wat pin-outs in...
Reg. datum: 18 januari 2002
heb ook nog een andere vraag over de backlight inverter van sharp lcds

msentinelb wijzigde dit bericht 19-10-2003 18:01 (34%)
Specs van mijn bak Hier!
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 45 46 47 48 last