Hoofdcategorieën
Topicacties

Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Oi
Reg. datum: 17 januari 2007

aha iig bedankt voor de goede info.
Dan ga ik maar eens zoeken naar VIA bordjes die dit hebben en wat zon VIA processor allemaal aankan.

Ik ben wel nergens een voeding (kabel) of zoiets tegengekomen op mijn scherm

timskiej wijzigde dit bericht 29-02-2008 17:15 (22%)

Reg. datum: 24 maart 2008

Hi,
Ik heb alles eens goed doorgelezen en heb een vraagje nu.
ik heb hier een scherm van samsung LTA260W1 en zou hier een monitor willen van maken
is dat mogelijk b.v met een print van een oude monitor ?? lcd tft monitor
Heeft iemand hier ervaring mee

Groetjes Xavier

xavier200 wijzigde dit bericht 25-03-2008 11:10 (3%)

anti-velociraptor
Reg. datum: 06 oktober 2002

Na veel zoekwerk heb ik een zeer summier datasheetje gevonden voor mijn LCD, een Sanyo LM-CA53-22NSK. De datasheet is voor de LM-CA53-22NTK, maar het lijkt me dat deze niet zullen verschillen qua pinout.
Voor mensen met hetzelfde panel heb ik de datasheet hier op mijn server gegooid.
De aan te sluiten signalen zijn: Doff, VDD, VEE, V0, Vss, M, CL1 en 2, FLM, LD0-7 en UD0-7.
Hoe de data precies in elkaar steekt zoek ik later nog wel uit, maar wat mij een raadsel is, is wat er precies in Doff, VDD, VEE, V0 (ground?), Vss, M en FLM gestopt moet worden. Met name de termen Doff, M en FLM doen bij mij totaal geen belletjes rinkelen.
Iemand enig idee? Bedankt alvast :)

Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.

Hail the scriptsausage!

Vdd is voeding, Vss is ground, dan zijn Vee en V0 waarschijnlijk je differentiaalspanning (reference) en Doff een offsetspanning?

Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.

anti-velociraptor

Zou het dan moeten werken als ik +5v aan Vdd hang, ground aan Vss, en VEE (met een spanningsdeler ertussen naar ground?) aan Vadj?
Wat ik dus begrijp uit datasheets van andere LCD's is dat VEE een negatief voltage genereert, wat dan 'gedimd' kan worden met een spanningsdeler tussen VEE en ground, en dat dat in Vadj gevoerd moet worden om power voor het lcd zelf te fixen. Klopt dit?
Ben nogal noob als het op lcd's aankomt, en ik kan niet zeggen dat ik veel wijzer word uit datasheets van andere lcd's met dezelfde aan te sluiten pins :/

anti-velociraptor

Na wat meetwerk in het bordje met contrastregelaar dat er oorspronkelijk aanhing denk ik wel redelijk zeker te weten dat wat betreft VEE en Vadj het oorspronkelijk zo zat:
code:
1
2
3
4
5
       _______      ______
gnd---|_26.8k_|----|_5.5k_|-------VEE
                      ^
                      |  ______
                      +-|_2.2k_|--Vadj

Kan dat kloppen? :)

Sorry, had in een edit gekund bedenk ik me net

-edit-
goed, net alles aan elkaar geknoopt en het beeld blijft helaas totaal zwart (zelfde als zonder voeding).
Ik heb LD0t/m7 aan pixel data 0 t/m 7 gehangen, FLM aan VSync, CL1 aan HSync en CL2 aan dotclock. VEE en Vadj aan het originele contrastprintje gehangen, en +5 op VDD. Ik wist niet wat Doff was, dus deze aan VDD en Vss geprobeerd, zonder succes. M heb ik nog niet geconnect, geen idee wat dat is (het corresponderende pinnetje van de display adapter die erbij hoort heet M/DE.. misschien dat dat helpt bij het identificeren?). Iemand nog ideeën...? Thanks!

-edit2-
Net even gemeten, en tussen VEE en Vss zit precies 0.00V.. dat kan niet goed zijn lijkt me :(

-edit3-
Nog maar weer een edit.. :P Het M signaal wat ik niet kon thuisbrengen blijkt een input te zijn waar een blokgolf met 50% duty cycle in moet die wisselt tussen positief en negatief, op sommige LCD's heet dit ACDCLK (AC Drive Clock). De precieze eisen waar dit signaal aan moet voldoen weet ik niet, en ook niet hoe ik het moet genereren.. iemand briljante ideeën?

Remboooo wijzigde dit bericht 07-04-2008 01:44 (65%)

Hail the scriptsausage!

Sprite? waar ben je?

hier heb je de veteranen in het lcd's modden voor nodig ;)

Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.

anti-velociraptor

Goed, wat geresearch verder geloof ik dat ik een counter-ic nodig heb, en dat als ik de clock daarvan aan hsync hang en de output van bijvoorbeeld de derde bit aan M (ACDCLK), dat het dan zou moeten werken. Ik hoop dat Sprite (of iemand anders) dit kan bevestigen :) Of zou het LCD (met risico op beschadiging) al moeten werken als ik M gewoon vast aan Vdd of Vss hang? In dat geval is het me een raadsel waarom er niets gebeurt. Uit VEE komt dus niets, maar ik hoop dat dat te maken heeft met dat M nog geen input krijgt..

Reg. datum: 16 september 2001

Ik wil dit ook leren. Maar welk schema moet ik nou precies opzoeken? Mijn Inverter? Of Mijn LCD? Ik heb een 30 + 6 pins stekkertjes aan de inverter en LCD. Iemand die me een opstapje kan geven?

Inverter:
http://www.pchub.com/uph/...PT-N095-LCD-Inverter.html

Lcd iets:
"B152EW01"
http://www.displaze.com/PDF/LCD/AUO/B152EW01.pdf

Waar moet ik beginnen? Zou het leuk vinden om er een tv lcd van te maken of misschien op mobile (nokia n95 - vga output?)?

Een stap in de goede richting ben ik al erg blij mee :)

r0bert wijzigde dit bericht 14-04-2008 09:41 (7%)

ThinkPad fan met HP laptop
Reg. datum: 12 juni 2005

Kan ik wat aanvangen met een LMG9661ZWCC scherm (DSTN) uit een Armada 1130?

kan helaas geen pinout vinden :(

Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | V&A: Hardware te koop / gezocht oa EEE 900, HP Pavillion, 8600GT ★

Reg. datum: 04 mei 2008

Modbreak:
Het is hier geen V&A. Het vragen naar onderdelen of het verkopen ervan is op GoT niet gewenst. Dit staat duidelijk onderaan dit topic vermeld, evenals in de FAQ

_ferry_ wijzigde dit bericht 04-05-2008 22:40 (119%)

hmm... dit is wel interessant.
ik heb namelijk ook een laptop tft-tje en heb ook de pinout van de connector gevonden en die is exact hetzelfde zoals ik in dit topic al eens eerder gezien heb, er staat ook bij dat het LVDS is. MAAR enkelen zeggen dat dan de kabel ernaartoe getwiste paartjes zijn, dat is hier niet het geval dus ook als de kabels niet getwist zijn kan het LVDS zijn.

Is iemand al verder gekomen met het aansluiten van zijn/haar LVDS schermpje aan een normaal moederboard/videokaart (liefst vga/dvi natuurlijk).

Reg. datum: 08 juni 2006

HOi,

Ik heb ook nog een oude laptop + scherm liggen. Het scherm moet ong. 1 a 2 meter van de laptop komen, nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de flatkabel door te knippen, en er een stuk stroomkabel tussen te solderen. Het kan wel natuurlijk, maar beinvloed dit niet enorm de kwaliteit van het beeldscherm? Dan laat ik het kabeltje natuurlijk liever heel

bedankt alvast

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
clutgendorff schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:49:
HOi,

Ik heb ook nog een oude laptop + scherm liggen. Het scherm moet ong. 1 a 2 meter van de laptop komen, nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de flatkabel door te knippen, en er een stuk stroomkabel tussen te solderen. Het kan wel natuurlijk, maar beinvloed dit niet enorm de kwaliteit van het beeldscherm? Dan laat ik het kabeltje natuurlijk liever heel

bedankt alvast
Is een beetje afhankelijk van de soort kabel. Als het namelijk flexibele plastic steek print is gaat het niet lukken. Als het gewoon draadjes zijn zou het kunnen. Over een afstand van 1 meter of meer zal de kwaliteit waarschijnlijk wel slechter worden, je hebt dus zoizo goed afgeschermde draad nodig.

quote:
kippy schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

Is een beetje afhankelijk van de soort kabel. Als het namelijk flexibele plastic steek print is gaat het niet lukken. Als het gewoon draadjes zijn zou het kunnen. Over een afstand van 1 meter of meer zal de kwaliteit waarschijnlijk wel slechter worden, je hebt dus zoizo goed afgeschermde draad nodig.
Hmmm oke, het zijn iig gewoon losse draadjes zeg maar.... Kan hier van me werk ook zowieso wel wat spul pakken wat ertussen gesoldeerd kan worden... Maar volgens mij staat er in dit topic ook hoe je een laptopscherm om de vga output kan aansluiten? (Zoja dan ga ik het topic maar is goed doorspitten :D) Dan heb ik natuurlijk ook een meter te pakken...

quote:
clutgendorff schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:04:
[...]
Hmmm oke, het zijn iig gewoon losse draadjes zeg maar.... Kan hier van me werk ook zowieso wel wat spul pakken wat ertussen gesoldeerd kan worden... Maar volgens mij staat er in dit topic ook hoe je een laptopscherm om de vga output kan aansluiten? (Zoja dan ga ik het topic maar is goed doorspitten :D) Dan heb ik natuurlijk ook een meter te pakken...
Ja dat staat beschreven, maar er wordt ook verteld dat het zo goed al onmogelijk is. En dat er maar heel weinig type schermen zijn waar het bij kan.

Wat je moet proberen uit te vinden is welke signalen over welke draden lope. Als je bijvoorbeeld de losse RGB signalen en de syncs kan vinden kun je die appart aan een afgeschermt kabeltje solderen. Als je een scoop hebt of ergens kan lenen is het makkelijk te meten, heb je dat niet wordt het lastiger. Als je de losse signalen niet afschermt zul je redelijk wat schaduw lijnen achter de scherpe lijnen zien die op het beeld worden weergegeven.

Reg. datum: 22 januari 2004

Ik ben intussen al een tijdje bezig aan een pcbtje op basis van de ad9883.

In principe moet ik nog enkel wat draadjes solderen, een 3.3v voedinkje in elkaar flansen en een invertertje shoppen alvorens ik het kan testen. indien het werkt, laat ik het jullie graag weten.

quote:
kippy schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:42:
[...]

Ja dat staat beschreven, maar er wordt ook verteld dat het zo goed al onmogelijk is. En dat er maar heel weinig type schermen zijn waar het bij kan.

Wat je moet proberen uit te vinden is welke signalen over welke draden lope. Als je bijvoorbeeld de losse RGB signalen en de syncs kan vinden kun je die appart aan een afgeschermt kabeltje solderen. Als je een scoop hebt of ergens kan lenen is het makkelijk te meten, heb je dat niet wordt het lastiger. Als je de losse signalen niet afschermt zul je redelijk wat schaduw lijnen achter de scherpe lijnen zien die op het beeld worden weergegeven.
Ok, en die schaduw lijnen komen dan dus omdat ik extra soldeerpunten in de stroomkabel heb?

quote:
clutgendorff schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
Ok, en die schaduw lijnen komen dan dus omdat ik extra soldeerpunten in de stroomkabel heb?
Dat komt door alle invloeden van de kabel en van de omgeving op de kabel. Daarom zijn normale VGA kabels ook altijd dubbel afgeschermt. Afscherming om de losse RGB signalen en afscherming om de totale kabel, en dan nog zie je bij kabels van 1 meter en meer vaak nog overshoot en undershoot op het beeld (de schaduw lijnen).

Dus ja het kan komen door het solderen, maar ook als je geen goede kabel gebruikt, of een goede kabel op de verkeerde manier.

Gamertag: flying dutch93

Ik had al een topic gemaakt maar die was gesloten en ik werd hiernaatoe verwezen:
Laptop scherm gebruiken als 2e computerscherm

Maar, hier gaat het dus om:

Nou leek het mij een leuk idee om een laptop scherm als 2e computerscherm te gebruiken.
Omdat ik hier nog een defecte laptop heb en 't scherm heb nog wel doet, heb ik het scherm uit de laptop gehaald ( Packard Bell Easynote R4340).
Maar hoe kan ik dit scherm aansluiten, en hoe kan ik dit scherm stroom geven er zitten 2 connectoren aan het scherm.
Voor de stroom zit er een sticker op met: Rating 3.3V ---- 420mA(700 max)
Ik wil er foto's bij doen maar die werken niet.
Nu zag ik op een ander forum een plaatje van een connector en die leek sprekend op die van mij:
http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?action=dlattach;topic=1374.0;attach=1422;image
Die van mij heeft ook 30 pins aansluiting, en daarbij ook een inverter met nog een aansluiting.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik nou te werk ga?
Ik snap niet precies wat hier bedoeld wordt met de pinout?
Bedoelen jullie daarmee om te weten welk kabeltje voor wat staat?
Dan kan ik mailen naar packard bell om te vragen o.i.d?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Gr Jelmer

Edit: Het type nummer is QD15TL02 (REV:4), Het is een QUANTA DISPLAY

Random idioot > KIEK WAL

quote:
The_Jelmer schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:48:
Ik had al een topic gemaakt maar die was gesloten en ik werd hiernaatoe verwezen:
Laptop scherm gebruiken als 2e computerscherm

Maar, hier gaat het dus om:

Nou leek het mij een leuk idee om een laptop scherm als 2e computerscherm te gebruiken.
Omdat ik hier nog een defecte laptop heb en 't scherm heb nog wel doet, heb ik het scherm uit de laptop gehaald ( Packard Bell Easynote R4340).
Maar hoe kan ik dit scherm aansluiten, en hoe kan ik dit scherm stroom geven er zitten 2 connectoren aan het scherm.
Voor de stroom zit er een sticker op met: Rating 3.3V ---- 420mA(700 max)
Ik wil er foto's bij doen maar die werken niet.
Nu zag ik op een ander forum een plaatje van een connector en die leek sprekend op die van mij:
[afbeelding]
Die van mij heeft ook 30 pins aansluiting, en daarbij ook een inverter met nog een aansluiting.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik nou te werk ga?
Ik snap niet precies wat hier bedoeld wordt met de pinout?
Bedoelen jullie daarmee om te weten welk kabeltje voor wat staat?
Dan kan ik mailen naar packard bell om te vragen o.i.d?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Gr Jelmer

Edit: Het type nummer is QD15TL02 (REV:4), Het is een QUANTA DISPLAY
Ik weet van die connector dat het een standaard pinout is. deze connector heb ik zelf ook op een industrieel moederbordje zitten :) (erg handig blijkt zo weer :D )

ik heb hier even de handleiding ge-upload. daarin staat een precieze pinout, en die zou je misschien beter kunnen helpen. (pagina >> 2-7/2-8 "2-4-9 LVDS Interface J8") (J8 op de printplaat)
je moet voor deze PDF trouwens wel even een chineese taal installeren, maar dat is zo gebeurd :)

succes!

Phenom II 940BE + Scythe Mugen || Radeon HD4870 OC'd + 1024MB || 4x 2GB PC1066 || Asus M4A79 Deluxe || 1x 1TB + 2x 320GB - RAID0 || 2x Samsung SynchMaster 206BW - http://specs.tweak.to/13581

Zo :) Dit topic was ik kwijt maar weer gevonden (i should get used to bookmarks).
Ik heb een handig linkje voor de mensen hier, op deze url zijn een hoop datasheets te vinden: http://www.beyondinfinite.com/library.html

Ben inmiddels ook hiermee aan het hobby'en voor een mod, ik heb o.a. een Toshiba Satellite 4030CDS (1024x768) (dat wordt geen succes, geen datasheets te vinden en veeeeeel kabels), een Compaq Armada 1560D (800x600) (nog niet voor gezocht) en een Packard Bell EasyOne Silver 2800 DVD (1024x768) (is waarschijnlijk deze: http://www.beyondinfinite...ary/Chimei/N141X6-L03.pdf ) en die kan ik dus waarschijnlijk ook vergeten.

Lastig lastig :P maar komt vast wel goed.

Edit, nog wat handige linkjes:
http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=1069547
http://www.winmate.com.tw...d=05_0037&Typeid=0510 LVDS > DVI converter (de verkeerde kant dus op ja)
http://axiomtek.com/Downl...95300_pk95301_ax93221.pdf PDFje met info over een andere LVDS > DVI converter

Nog een topic gevonden op een Russisch forum:
http://www.notebook1.ru/forma1/viewtopic.php?t=5673

Ik heb nu de volgende twee schermen liggen:
Chi Mei N141X201 R3 (heb ik een datasheet van maar is LVDS)
Sharp LM130SS1T579 (geen datasheet te vinden hoogstwaarschijnlijk ook LVDS)
Sanyo LM-JK53-22NTR (geen datasheet te vinden maar géén LVDS denk ik)

JapyDooge wijzigde dit bericht 05-10-2008 18:37 (32%)

http://wiki.bsmfh.eu/ - Mijn zolderopruiming koopjes: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/61340 - EVE Online: NoxiousPluK/NoxiousPlug (WSIT)

Gamertag: flying dutch93

quote:
InjecTioN schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:41:
[...]

Ik weet van die connector dat het een standaard pinout is. deze connector heb ik zelf ook op een industrieel moederbordje zitten :) (erg handig blijkt zo weer :D )

ik heb hier even de handleiding ge-upload. daarin staat een precieze pinout, en die zou je misschien beter kunnen helpen. (pagina >> 2-7/2-8 "2-4-9 LVDS Interface J8") (J8 op de printplaat)
je moet voor deze PDF trouwens wel even een chineese taal installeren, maar dat is zo gebeurd :)

succes!
bedankt, maar waar heb je hem geupload ?
je kan hem anders ook naar me mailen, naar mail @ jelmerholtes . nl

quote:
The_Jelmer schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:57:
[...]

bedankt, maar waar heb je hem geupload ?
je kan hem anders ook naar me mailen, naar mail @ jelmerholtes . nl
Ik denk dat 'ie een linkje is vergeten, maar op random datasheets van schermen met LVDS staan vaak ook pinouts ;)

http://wiki.bsmfh.eu/ - Mijn zolderopruiming koopjes: http://tweakers.net/aanbod/list_ads/user/61340 - EVE Online: NoxiousPluK/NoxiousPlug (WSIT)

Reg. datum: 02 februari 2008

Heeft iemand de SHARP LQ10D42 al aan de praat gekregen
Ik heb een pci kaartje met VESA controller.

En de LCD heeft een flatkabel zo gauw ik thuis ben maak ik een
foto van de controller + aansluiting.

Maar als iemand hem al aan de praat heeft gekregen zou ik graag weten hoe..

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: