Leiderdorp Instruments zoekt iemand die voor het managen van de elektronicaproductie. Ben je precies, kun je een weerstand van een condensator onderscheiden en op zoek naar een (nieuwe) baan? Mail: info@leiderdorpinstruments.nl
Laptop LCD aan VGA-kaart
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 10 december 2002
Hij is RGB met een resolutie 640x240 . En met TOUCHscreen !!!
De datasheet gevonden en al wat draadjes gesoldeerd voor een adaptertje .wat een crime is dat.
Ik heb er zelfs al een rode streep op gekregen die ik van boven naar onderen kan laten lopen door met me vinger op een aansluiting te raken.
Alleen staan in de datasheet juist deze en nog een paar pinnen die me niet duidelijk zijn.
Ik heb wel een vermoeden.
de grote "onbekenden" :
CL1 = data latch (H of V sync??)
CL2 = data shift (ook H of V ??)
FLM = First Line Marker (blanking??)
dit zijn de bewuste draden. de rest is vrij makkelijk.
Reg. datum: 08 januari 2007
data shift is het door schuiven van data dus CL1 en CL2 vormen samen een soort schuifregister denk ik.
Dus ja heeft iest met blanking te makenquote:http://mail.python.org/pi...es/2004-April/014548.html >>> print 'first line\n\nthis is after a blank line'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| Display (31-pole conn.) Cable JPLCD connector Remarks Pin no. Function Wire no. Pin Function 1 DL4 1 25 P7 2 Vss 2 29 GND 3 DL5 3 24 P6 4 YD 4 11 FLM 5 DL6 5 22 P5 6 LP 6 10 LP 7 DL7 7 21 P4 8 Vss 8 26 GND 9 Vss 9 9 GND 10 XCK 10 13 SHFCLK clock signal 11 DL0 11 37 P15 12 Vcon 12 40 VEE 0-3 Volt 13 DL1 13 36 P14 14 Vdd 14 1 VCC 15 Vss 15 35 GND 16 Vdd 16 2 VCC 17 DL2 17 34 P13 18 DISP 18 4 ENVCC 19 DL3 19 33 P12 20 NC 20 - - 21 Vss 21 17 GND 22 DU3 22 27 P8 23 DU4 23 19 P3 24 DU2 24 28 P9 25 DU5 25 18 P2 26 DU1 26 30 P10 27 Vss 27 23 GND 28 DU0 28 31 P11 29 DU6 29 16 P1 30 Vss 30 14 GND 31 DU7 31 15 P0 |
En na wat zoeken kwam ik hierop uit:
Dit zou dus betekenen dat ik de P0, P1, P6, P7, P12, P13 (RGB-hoofdlijnen met de de R1, G1 en B1) aansluit en dat de rest van de kleurlijnen niet aangesloten worden?quote:ArrayOfChar schreef op maandag 11 oktober 2004 @ 20:36:
Verder lijkt het er op dat de volgorde van de kleuren (r-g-b) vaak ook in deze volgorde terug komt wat betreft de het pinnummer. Met andere woorden, als er geen kleur vermeldt staat bij het pinnummer (zoals in mijn geval 3 groepen: P0~P5; P6~P11 en P12~P17) kun je er volgens mij van uitgaan dat bij P0 de rode kleur begint, bij P6 de groene en vanaf P12 de blauwe kleur.
Zal het met dit schermpje uberhaupt wel lukken of heb ik er niks meer aan?
Ook bekend op XBL als buggienuk
2x rood
8x blauw
1x geel
9x blauw
1x geel
3x blauw
Dit kan onmogelijk 3x8bits zijn omdat er dan geen lijnen voor clock en voeding over blijven. Nu zou je zeggen, kijk even in de datasheet maar deze kan ik niet vinden (op de chip staat TCON 8.8-B2 BX0018) . Standaard VGA lijkt me ook niet omdat die maar 13 pinnetjes nodig heeft wat er 11 over zou laten voor voeding wat ik een beetje veel vind. Iemand hier een idee over wat voor aansluiting dit zou kunnen zijn en hoe ik dat kan testen?
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting

Bij gebrek aan digicam maar wat webcam spul. De kant met de draadjes naast elkaar is het scherm, andere kant is laptop. Volgens mij zijn ze nergens getwist, misschien in het smalle stuk maar dat zal zijn omdat het minder ruimte kost en makkelijker kan draaien. Kan jij hier wat aan zien Sprite?
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: RF-RGB-ledlamp met gloeilampfitting
Reg. datum: 11 februari 2005
Maar ik gaf niet op en heb dus opgezocht welke lcd's er als vervanger in de laptop konden, en ja hoor een lijst met een aantal lcd's. en nog beter: een paar van deze hadden wel een datasheet:
http://www.beyondinfinite...y/Hannstar/HSD150PX14.pdf
Dus meteen de pinout van de DVI poort opzoeken en ja hoor 3 data lijnen en 1 clocklijn en wat DDC troep.
Alleen wel TMDS en niet LVDS, dus na wat zoeken op TMDS to LVDS ben ik hier op gekomen:
http://www.edn.com/index....le&articleid=CA330072
en nog beter, onder het linkje "Figure 7": http://www.edn.com/contents/images/330072f7.pdf
Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn, maar is dit ook zo, want DVI stuurt (volgens mij !) alleen 6/8 bit's voor kleur over een lijn, en heeft voor elke aparte kleur een lijn. Maar in de lcd datasheet op pagina 18 en 19 zitten er ook nog enable bits in, en staat g0 op IN0, en g1~g4 op IN1.
krijg ik een mooi beeld, of zal het hele beeld een andere kleur krijgen?
Ik had zo even een ideetje: ik heb het moederbord wat erbij hoort, deze werkt nog gewoon dus op zich kan ik de voedings spanning meten die naar het scherm gaat (data kan ik niet meten heb geen logic analyser ofzo). Als ik dan aanneem dat alle pinnetjes van de controller die spanning aankunnen. Kan ik dan niet gewoon alle pinnetjes hoog maken (wat qua kleur een wit scherm op zou moeten leveren) en dan pinnetje voor pinnetje er een clock signaal opzetten om uit te vogelen wat de clock is. Vervolgens kan ik ze 1 voor 1 laag maken om te kijken wat welke kleur is. Of maak ik hier een grote denk fout?quote:Sprite_tm schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:28:
Hmm, dit kan beide kanten op. Tis echter bij nader inzien toch niet nuttig om het uit te vogelen: als je de pinout niet hebt kan je er toch vrij weinig mee.
Dit alles aangenomen dat hij werkt met 6bits aansturing.
connector van 41 pinnetjes (welke maar 24 draadjes aangesloten heeft maar op de connector zijn meedere pinnen met elkaar verbonden):
18x 0.03-0.003V (ik neem aan dat dit 3x 6bits pixeldata is).
3x 3.3V (stabiel, neem aan dat dit voeding is).
1x 37.8khz blokgolf (3.3V) met dutycycle van 25%
1x 37.8khz blokgolf (3.3V) met dutycycle van 12%
1x iets wat mijn multimeter 1.6V vind en wat mijn scoop (20mhz) niet kan meten.
2x 0V (volgens mij NC)
15x GND
Dit alles is tijdens de bios van de laptop (statisch beeld, 640x480 neem ik aan). Ik denk dat die 1.6V een 3.3V 50% blokgolf is op hele hoge frequentie voor de pixeldata. Een van de 37.8khz kan ik verklaren als hsync. Tot zo ver gaat het dus goed, alleen wat moet ik met die andere 37.8khz blokgolf? Verder mis een hsync en heb ik geen idee in welke volgorde de pixeldata gaat. Kan ik hier gewoon 1 voor 1 3.3V opzetten en kijken wat de kleur verandering is of is dat niet zo makkelijk? Wie helpt me verder?
-edit-
Weet iemand toevallig waar ik deze connectors kan kopen:

Ik heb er 2 nodig om een experimenteer printje te maken voor het lcd scherm.
lemming_nl wijzigde dit bericht 31-10-2007 17:27 (14%)
Reg. datum: 10 juli 2007
Met de kabels waar die insteken duidelijk op te zien zijn?
Dan heb ik messchien een idee hoe ik de mijne kan aansluiten want ik kom er maar niet aan uit.
Het scherm heeft 6kabels voor de backlicht.
Maar voor het beeld heeft hij 2conectors.
met allebij 12kabel uitlopen => dus 24kabel in totaal.
Maar 1heeft een 15poortjes conector en de andere een 13poorten conector.
Ondertussen zal ik verder rond kijken/lezen.
Je moet op zoek gaan naar een datasheet voor het scherm wat je daar hebt en om het type te kunnen achterhalen, moet je de behuizing erom weg halen en kijken of je een merk en typenummer kan vinden. Hij gebruikt niet de kabels die naar de laptop gaan, hij heeft zijn eigen flatcable aan het scherm gesoldeerd.
Als je dan een datasheet hebt, dan kun je kijken of de namen van de pinnen die je aantreft overeenkomen met die van de VESA Feature Connector. Als ze overeenkomen, kun je de kabel gaan solderen waarmee je het scherm kunt aansturen en anders heb je een nutteloos scherm.
Vragen naar de achterkant van dat scherm is behoorlijk zinloos, de pinout van dit scherm hoeft niet overeen te komen met het jouwe.
In plaats van om dingen te vragen waar je niets mee verder komt, kun je beter de stappen uitvoeren zoals beschreven in de howto.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ik ben aan een LG Philips lcd LP154W01 scherm gekomen van een defecte laptop.
Nu wil ik deze aansluiten op mijn pc als soort van digitaal fotolijstje of iets anders leuks.
Ik heb ook al een datasheet gevonden (die had ik binnen een minuut)
http://www.beyondinfinite.com/library.html
Maar hoe moet ik nu te werk gaan?
Ik heb niet veel verstand van elektronica maar solderen is geen probleem
Voldoet elke vga kaart met VESA?
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Kan ik er iets anders nuttigs mee doen?
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!
Op een VIA bordje
Opzich best leuk als dit op een Via bordjes werkt.quote:This board adds useful features, such as built in power supply, LVDS connector
Ik ben toch al opzoek naar een zuinige pc om te downloaden/ftp/file server/en nog wat andere crap.
Weet alleen niet hoe de VIA cpu's zig houden
timskiej wijzigde dit bericht 28-02-2008 23:56 (96%)
Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Body - lens - lens - lens - lens - lens - lens - flitser - filter - tas - behoorlijk duur kaartje.
Daar zit ook zon wit connectertje (weet de naam niet)
Dus als ik een Via mobo met die aansluiting neem moet het gewoon werken of moet ik ergens nog rekening mee houden?
De kwaliteit zal wel hetzelfde als normaal zijn neem ik aan?
Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last