Lees dit voor je een vraag stelt. |
Goede site over SUS: Susserver.com |
GoT SUS FAQ! Hiero... |
leon1, bedankt! |
Hallo,
Omdat ik bezig ben om SUS in gebruik te nemen ben ik benieuwd hoe de professionele Tweakert Microsofts Software Update Service gebruikt. En met name op de volgende 2 gebieden:
Automatisch patches laten installeren of eerst testen en dan handmatig vrijgeven?
Eerlijk gezegd heb ik er geen tijd voor om een paar keer per week te gaan testen. Hoe vaak gebeurt het nou dat er een foute patch de wereld in word gestuurd? Bocendien is het lastig om een paar representatieve testcopmputers in te richten omdat daar in de praktijk ook nog wel wat verschil in zit.
Alleen de clients laten patchen of ook je servers?
Ik heb maar 8 servers dus op zich is dat wel met de hand bij te houden. Wat het risico van een foute patch betreft, als er op een server iets fout gaat dan zitten gelijk 100 mensen zonder mail, internet, etc. Dan doe ik liever eerst 2 minder belangrijke servers en laat die een dagje draaien.
Geen idee waar dit over gaat?
SUS is een server/service die het mogelijk maakt om in je netwerk een Windowsupdate-server te gebruiken en met policies kun je je clients hun updates laten ophalen bij je SUS-server. Meer info over SUS vindt je bij Microsoft. SUS kost niets (behalve een server met Windows 2000 Server of Windows Server 2003).
[ Voor 28% gewijzigd door Jazzy op 14-11-2003 11:56 ]