Banjy schreef op zondag 13 maart 2005 @ 18:37:
WoW wat een gaaf idee zo een digitale fotolijst! Maar zo te zien erg moeilijk om te maken... weet iemand misschien goede site waar men uitlegt hoe je van bijvoorbeeld een laptop een digitale fotolijst maakt...? Zodat ik eens kan bekijken of ik dat ook zou moeten kunnen (vrees het niet maar goed) ?
Het maken van een fotolijst is geen drol aan, veel mensen (ook mensen die ik dagelijks tegen kom) zeggen "oh, wat mooi, maar is dat niet heel moeilijk" "ik zou dat niet kunnen hoor" "das knap" maar eigenlijk hebben ze allemaal ongelijk, als je kun zagen timmeren en verven (geloof me das echt het moeilijkste eraan) kun je lapmodden.
benodigheden:
1. een oude laptop (je kunt echter ook en spiksplinter nieuwe nemen, maar daar kleven risicos aan, maar daar kunnen andere mensen hier je meer over vertellen

)
2. een beetje lompigheid (somige laptop cases zitten stevig dicht)
3. zoals ik al zij een beetje recht tekenen meten zagen timmeren en verven, kortom secuurheid
je neemt de laptop en maakt hem (desnoods met geweld, en geloof me die dingen kunnen er echt tegen hoor) open dan leg je alle onderdelen op de grond en ga je een voor een dingen weghalen die jij vind dat je niet nodig hebt, je controleert steeds na een onderdeel te hebben verwijdert de werking van je 'topje, een goed begin is de soundcard, hebje niks an, weg ermee, vervolgens de cd-rom, alleen maar gewicht, dan het hdd/batterij/fd/cd status lcd's, ook overbodig heb je je laptop zo compact mogelijk? dan ontwerp je een eigen lijstje of je koopt een lijst ( als je er een kunt vinden met de goede maten) je maakt het bakje (of je zaagt een ikea kast doormidden, bent vervolgens apetrots op je mod maar wordt wel door iedereen uitgelachen) dan monteer je de lijst op het bakje, scherm erin lagje plastig tegen kortsluiting dan de laptop erin veel lijm gebruiken en klaar is kees...
mocht je nog vragen of hulp nodig hebben kun je altijd bij mij terecht (j.g.s.v.uden@student.tue.nl)
dit is totaal geen verloren zaak! je kunt de cable ff netjes weer vast maken, als het een conector is -> clikc! is het gesoldeerd moet je ff heel secuur solderen, maar das best te doen, desnoods onder de microscoop! post ff nog wat meer duidelijkere detail fotos!
[
Voor 3% gewijzigd door
Jgsvuden op 13-03-2005 20:55
]