In dit topic wil ik graag m'n bevindingen posten om een oude laptop waarvan het beeldscherm niet meer werkt te laten 'samenwerken' met m'n SONY autoradio. Ik open dit topic naar aanleiding van de problemen die sommigen hebben met het enablen van de line-in.
Wat er nu werkt:
* geprogrammeerde PIC16F628 simuleert een CD changer via het UNILINK protocol
* autoradio herkent 'CD-changer' en opent de line-in (laptop speelt mp3)
* PIC geeft mp3 informatie van laptop weer op het display van de autoradio (RS232)
* PIC geeft knopjes (next, prev, 1..10) van autoradio door aan laptop (RS232)
* laptop selecteert nieuwe directory en speelt nieuwe mp3
Het geheel is gebaseerd op de GNUnilink dongle, maar heb ik een aantal dingen moeten wijzigen omdat mijn autoradio niet ondersteund werd.
Het is eenvoudig om het RS232 gedeelte weg te laten en alleen de line-in te openen. Dan heb je genoeg aan een 12C509 met wat externe componenten.
Hier een plaatje van de dongle.

Op dit moment ben ik bezig met de volgende items:
* het weergeven van de binnen/buitentemperatuur op het display van de autoradio.
* het weergeven van de GPS-snelheid op het display van de autoradio's
Verdere ideeen zijn welkom.
Wat er nu werkt:
* geprogrammeerde PIC16F628 simuleert een CD changer via het UNILINK protocol
* autoradio herkent 'CD-changer' en opent de line-in (laptop speelt mp3)
* PIC geeft mp3 informatie van laptop weer op het display van de autoradio (RS232)
* PIC geeft knopjes (next, prev, 1..10) van autoradio door aan laptop (RS232)
* laptop selecteert nieuwe directory en speelt nieuwe mp3
Het geheel is gebaseerd op de GNUnilink dongle, maar heb ik een aantal dingen moeten wijzigen omdat mijn autoradio niet ondersteund werd.
Het is eenvoudig om het RS232 gedeelte weg te laten en alleen de line-in te openen. Dan heb je genoeg aan een 12C509 met wat externe componenten.
Hier een plaatje van de dongle.

Op dit moment ben ik bezig met de volgende items:
* het weergeven van de binnen/buitentemperatuur op het display van de autoradio.
* het weergeven van de GPS-snelheid op het display van de autoradio's
Verdere ideeen zijn welkom.