Hoi Richard!
Hoe staat het er nog voor?
Ik ben zelf bezig met het maken van een dongle om de line-in open te gooien. Echter ik wil dit op een alternatieve wijze doen en daar kan ik wel enige hulp bij gebruiken.
Ik wil namelijk gebruik maken van een goldwafer smartcard (16F84 + 24C16).
Ik heb reeds een kaarthouden met contacten gereed om te gaan solderen en de goldwafer is geprogrammeerd met de gnunilink 1.7 16F84 10mhz versie. De 12v - 5v conversie moet ik nog maken.
Nu zit ik echter met de vraag wat waar op moet komen...
dit zijn de aansluitingen van de goldwafer, volgdens de iso7816 pinout beschrijving (ik hoop dat dit correspondeerd met de goldwafer...):
Kun je dit beschrijven a.h.v. de tekening van de unilink socket, ik ga nl rechtstreeks solderen aangezien ik geen kabel heb:
De reden waarom ik het op deze manier wil doen is dat ik enkel een programmer voor smartcards heb en niet voor gangbare PIC chips. Verder wil ik aangezien ik geen laptop heb het gedeelte van de RS232 aansluiting ook weglaten.
Mag het reset gedeelte volgens de tekening op pin 4 en 5 trouwens ook wegblijven? ik me dit nl af. Ik neem aan dat goldwafer er uit en er in ook een reset geeft. Ik bedoel pin 4 en 5 uit onderstaande tekening:
Ik hoop dat je mij kunt helpen om tot een geslaagde alternative dongle te komen
Hey echt een tof project! Keep up the good work!
Alvast bedankt,
edit
owja en welke nummers van contacten uit de tekening van de unilink socket hoeven niet aangesloten te worden?
edit2:
Ik zal in elk geval beloven dat ik een mooie foto van mijn setup zal posten zodra mijn smartcard-dongle klaar is en werkt.
Mijn minidisk is kapot dus ik ga het minidisk gat ombouwen tot smartcard lezer :-) Dan steekt er dus een pasje uit.
Pasje er in -> line in actief
Pasje er uit -> line in niet actief :-)
[
Voor 20% gewijzigd door
Verwijderd op 30-11-2003 22:44
]