GNUnilink: SONY autoradio communicatie met Laptop

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.233 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Hmmm ok, dan moet ik dat inderdaad zelf regelen, geen probleem. Bestaat er iets zoals een digitale fotoservice voor printplaten, dat je gewoon via mail je ontwerp naar die jongens toestuurt en na een week of wat de print kant-en-klaar op de mat krijgt?

Zou het in dat geval mogelijk zijn om van jou het ontwerp te krijgen? Hierboven staat het al ergens in een jpg natuurlijk, maar ik neem aan dat zo'n bedrijf die gaten geautomatiseerd boort, dus dan moet het in een ander formaat aangeleverd worden lijkt me.

De onderdelen zijn verder natuurlijk geen probleem. En het houdt me ook gelijk weer van de straat. Dit soort kleine projectjes vind ik altijd wel leuk om in elkaar te zetten. Ik heb besloten dat ik ook maar gelijk m'n eigen pic-programmer ga solderen, mocht er dan in de toekomst andere software beschikbaar komen kan ik het eenvoudig zelf oplossen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Richardt, wordt t nog wat?
Ik wil echt heel graag zo een ding hebben.
Maar dit topic gaat een beetje dood heb ik het idee, pls tell me i'm wrong!

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-03 21:09
Het spijt me, er kwamen even wat dingen tussendoor. Helaas ben ik er de laatste tijd niet echt mee bezig geweest, ik zal kijken of ik er dit weekend weer mee verder kan. Ik zag wel dat er op laupro een IA voor reichelt loopt, maar kennelijk worden daar alleen weerstanden en wat condensatoren ingekocht.

• itsme
  • Niet online
richardt schreef op 16 September 2003 @ 08:41:
Het spijt me, er kwamen even wat dingen tussendoor. Helaas ben ik er de laatste tijd niet echt mee bezig geweest, ik zal kijken of ik er dit weekend weer mee verder kan. Ik zag wel dat er op laupro een IA voor reichelt loopt, maar kennelijk worden daar alleen weerstanden en wat condensatoren ingekocht.
Geen probleem hoor, wij wachten in spanning af :)

Nothing to see here

Verwijderd

Richardt, zou je willen vertellen wat je aan de timing aan hebt gepast ? Ik heb een 16F627 gebruikt met een 18,432 MHz en dat werkt netjes, behalve dat ik niks op het scherm kan laten zien, waarschijnlijk toch door timing problemen met UniLink. Ik hoop met jouw aanpassingen daar nog wat aan te kunnen doen en anders neem ik genoegen met slechts de invoer van de knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Richardt mogen wij concluderen dat het niets meer wordt of ben je nog bezig met dit "projectje"?

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:49
Na het lezen topic ben ik benieuwd of ik de line in ook (goedkoop) kan gebruiken zonder laptop. Wil mijn MP3 Speler er op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ilovetechno schreef op 10 October 2003 @ 14:10:
Na het lezen topic ben ik benieuwd of ik de line in ook (goedkoop) kan gebruiken zonder laptop. Wil mijn MP3 Speler er op aansluiten.
Dat gaat zeker. Dan sluit je gewoon niks aan op de rs232 (compoort) aansluiting van het circuit. De PIC doet zich voor als cd- of md-wisselaar en de radio zet dan gewoon de line-in open.

Enige probleem (bij mij tenminste) is nog dat de timing van de PIC niet helemaal 100% is, waardoor regelmatig de radio niet aan wil springen 8)7 Ik hoop dat richardt zijn timingsaanpassingen wil delen met me, want ik vermoed dat dat het op zal lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
HvB83 schreef op 01 September 2003 @ 13:51:
Bestaat er iets zoals een digitale fotoservice voor printplaten, dat je gewoon via mail je ontwerp naar die jongens toestuurt en na een week of wat de print kant-en-klaar op de mat krijgt?
Jawel, hier: http://www.melieste.nl/

Ben zelf al lange tijd van plan om hier "iets" heen te sturen, maar is er nog niet van gekomen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee.

[ Voor 5% gewijzigd door Simba op 10-10-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 15:58:
[...]

Dat gaat zeker. Dan sluit je gewoon niks aan op de rs232 (compoort) aansluiting van het circuit. De PIC doet zich voor als cd- of md-wisselaar en de radio zet dan gewoon de line-in open.

Enige probleem (bij mij tenminste) is nog dat de timing van de PIC niet helemaal 100% is, waardoor regelmatig de radio niet aan wil springen 8)7 Ik hoop dat richardt zijn timingsaanpassingen wil delen met me, want ik vermoed dat dat het op zal lossen.
Dit zou geweldig. Eerder in het topic dat men pakktejes met onderdelen+printplaatjes wilde samenstellen. een PIC programeren zie ik mijzelf nog niet echt doen.

Is hier nog wat van gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Mijn excuses dat ik niet heb gereageerd in het topic. Ik was afwezig door vakantie. Het is niet mijn bedoeling om dit topic dood te laten bloeden waardoor niemand er iets mee opschiet...

Sterker nog, ik ben de dag voor mijn vakantie nog even bezig geweest (met de RS232 verbinding) naar de headunit. De autoradio gaat niet helemaal soepel om met het accepteren van tekst. Zeker de laatste karakters van het 16-letter-woord komen soms niet goed, of helemaal niet over. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, maar ik heb het opgelost door de lengte van de CD-naam nu te limiteren op 10 karakters zodat er ook niet gescrolled hoeft te worden. (van de autoradio's die tekst ondersteunen: zijn daar altijd tien alfanumerieke LED displays aanwezig, 16 segments of dot-matrix?)

Verder heb ik een probleem dat ik nog geen oplossing heb gevonden voor de headunit<->externe CD+ dongle situatie. En dan met name het doorschakelen van het geluid. Alhoewel de headunit er niet echt een probleem van maakt (stabiel is anders), moet er nog wel handmatig (dus door een schakelaar) van geluid worden gewisseld. Ik zou dat graag op het printje willen integreren.

Ik hoop dat ik in de komende tijd weer wat tijd heb om het af te kunnen ronden en de printplaatjes+onderdelen te bestellen. Ik zal ook de code wat opschonen en die alvast online zetten voor degenen die zelf een PIC kunnen programmeren.

@-=] T_E_O [=-: als je headunit de dongle heeft herkend en blijft herkennen, dan heb je in principe al geen timingsproblemen meer. Heb je de PIC als CD of als MD geprogrammeerd? En zie je wel wat als je op de 'display' knop drukt? Heb je ook de RS-232 in/out aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Na enig zoekwerk en ter info:

Ik beschik over de Sony CDX-CA850

Dit type kom je volgens mij niet veel tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.tagore-and.com/auto/sonyCDX-CA850.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.doski.com/car/img/sony/big/son_850.jpg

Ben benieuwd of ik de audio in ook aan de praat krijg

[ Voor 14% gewijzigd door ilovetechno op 21-10-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ilovetechno schreef op 21 oktober 2003 @ 22:02:
Na enig zoekwerk en ter info:

Ik beschik over de Sony CDX-CA850

Dit type kom je volgens mij niet veel tegen

[afbeelding]
[afbeelding]

Ben benieuwd of ik de audio in ook aan de praat krijg
Denk dat dat gewoon de ofvolger/hoger model is van de mijne, nl de cdx-m670.
Volgens richardt zou het geen probleem mogen zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
Fire69 schreef op 22 October 2003 @ 07:18:
[...]
Denk dat dat gewoon de ofvolger/hoger model is van de mijne, nl de cdx-m670.
Volgens richardt zou het geen probleem mogen zijn. :)
offtopic:
Heb jij toevallig ook dat de CD speler snel overslaat bij gekopieerde cd's :'( Bij de minste geringste kras is het zover.

Ben overigens blij als de audio-in werkt.. Kan ik teminste naar mijn Mp3 jukebox luisteren met buffer van 8 Meg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
ilovetechno schreef op 22 oktober 2003 @ 09:52:
[...]
offtopic:
Heb jij toevallig ook dat de CD speler snel overslaat bij gekopieerde cdŽs :'( Bij de minste geringste kras is het zover.
offtopic:
Nope, ik heb nooit problemen, maar ik gebruik wel enkel Mitsui's om audio op te schrijven! ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 01:45 ]

Verwijderd

Hoi Richard!

Hoe staat het er nog voor?

Ik ben zelf bezig met het maken van een dongle om de line-in open te gooien. Echter ik wil dit op een alternatieve wijze doen en daar kan ik wel enige hulp bij gebruiken.

Ik wil namelijk gebruik maken van een goldwafer smartcard (16F84 + 24C16).

Ik heb reeds een kaarthouden met contacten gereed om te gaan solderen en de goldwafer is geprogrammeerd met de gnunilink 1.7 16F84 10mhz versie. De 12v - 5v conversie moet ik nog maken.

Nu zit ik echter met de vraag wat waar op moet komen...
dit zijn de aansluitingen van de goldwafer, volgdens de iso7816 pinout beschrijving (ik hoop dat dit correspondeerd met de goldwafer...):
Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/smartcards/iso7816pinout.gif

Kun je dit beschrijven a.h.v. de tekening van de unilink socket, ik ga nl rechtstreeks solderen aangezien ik geen kabel heb:

De reden waarom ik het op deze manier wil doen is dat ik enkel een programmer voor smartcards heb en niet voor gangbare PIC chips. Verder wil ik aangezien ik geen laptop heb het gedeelte van de RS232 aansluiting ook weglaten.

Mag het reset gedeelte volgens de tekening op pin 4 en 5 trouwens ook wegblijven? ik me dit nl af. Ik neem aan dat goldwafer er uit en er in ook een reset geeft. Ik bedoel pin 4 en 5 uit onderstaande tekening:
Afbeeldingslocatie: http://gnunilink.sourceforge.net/schematic.png

Ik hoop dat je mij kunt helpen om tot een geslaagde alternative dongle te komen :)

Hey echt een tof project! Keep up the good work!
Alvast bedankt,

edit
owja en welke nummers van contacten uit de tekening van de unilink socket hoeven niet aangesloten te worden?

edit2:
Ik zal in elk geval beloven dat ik een mooie foto van mijn setup zal posten zodra mijn smartcard-dongle klaar is en werkt.
Mijn minidisk is kapot dus ik ga het minidisk gat ombouwen tot smartcard lezer :-) Dan steekt er dus een pasje uit.
Pasje er in -> line in actief
Pasje er uit -> line in niet actief :-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 22:44 ]

• ilovetechno
gui.do schreef op 27 november 2003 @ 21:27:
Ja het mag hier wel weer eens tot leven komen!
Ik zal in elk geval beloven dat ik een mooie foto van mijn setup zal posten zodra mijn smartcard-dongle klaar is en werkt.
Mijn minidisk is kapot dus ik ga het minidisk gat ombouwen tot smartcard lezer :-) Dan steekt er dus een pasje uit.
Pasje er in -> line in actief
Pasje er uit -> line in niet actief :-)

Greetz!
Goed idee.. Ik hoop snel foto's te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Helaas heb ik niet kunnen reageren, omdat ik een paar weken geleden ben verhuisd van een flatje naar een ruimere eengezinswoning.... Alles zit nog in dozen, maar ik verwacht snel weer te beginnen met een afronding van dit project.

Even een antwoord op de vragen:
@Gui.do: ik ben bang dat een dergelijke opstelling niet gaat werken. Ten eerste moet je de chipkaart extern voorzien van een klokpuls (=op te lossen). Echter let er op dat dit niet gelijk is aan de CLK van de Unlink bus. Echter voor Unilink communicatie heb je minimaal 3 I/O lijntjes nodig, op je smartcard zit er maar 1'tje. Met wat geprutst en de functionaliteit te verlagen zou je BusOn weg kunnen laten, maar dan nog mis je 1 lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:33
heel leuk topic eigenlijk dit :)

zelf enkele weken geleden een nieuwe otto install met in de basis een pioneer mp3 speler

omdat mijn lief 2 cd's tegelijk in mijn oude sony cdx-4180r stopte

Ik wil ook een laptop mod doen en moet eens bekijken of mijn 2 otto radio's iets hiermee kunnen :)

pioneer is die deh-p77mp

maar goed lief heeft de otto mee en daar ligt de handleiding in

zal wel niet gaan maar goed ik kan al mp3 via de pioneer doen (daarom ook gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Richard,

Bedankt voor je reactie!
Jammer dat het niet kan werken met de goldwafer, het was wel grappig geweest.

Ik ben in middels begonnen met de bouw van de standaard dongle. Het lijkt er op dat het me toch gaat lukken :) Ik zit nog met de volgende vragen:

- De BC 547 transistor is alleen nodig wanneer er een RS232 bij wordt gemaakt?
- Die 20pF weerstanden, ik zie in de tekening van gnunilink 12 pF weerstanden, Is dat belangrijk / waarvoor is dat zo?.

De rest is me al gelukt om te bouwen. B)

Ik ben ook nog een beetje aan het dubben over wat waar op de connector moet komen (heb geen plug, ga direct solderen).
connectors 1234 en 7 zijn duidelijk. Ik neem aan dat 5 (ground) in de tekening de 0v is, maar dan begrijp ik niet waar ik de connecors 6 en 8 moet aansluiten. Ik had het vermoeden dat 6.Ready van de socket ook op de ground moest (wat screen heet in de tekening en dat 8. sircs niet aangesloten hoeft te worden. Klopt dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.cus.org.uk/~cleggy/images/unilink_plug.gif

Alvast veel dank!

Groeten Guido.

edit:
Nog even een toevoeging:

De dongle is nu helemaal af. Ik zit alleen nog maar met bovenstaande vraag van de unilink socket. Wat die weerstanden betreft, ik heb 12pF gebruikt.

Ik hoop dat iemand snel antwoord kan geven op de vraag van de socket, dan kan ik m gaan uitproberen 8)

Greetz!

[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na heel wat uurtjes soldeer werk hoopte ik een JDM programmer gebouwd te hebben maar om de een of andere reden wil het apparaat niet werken, niet op m'n w2000 machine en niet op een oude p1 met windows 98 :/
Na alles 3dubbel te hebben gecontroleerd heb ik de fout in soft- of hardware nog steeds niet gevonden en ben het eigenlijk bestwel beu!

Is er toevallig iemand die bereid is om een PIC voor mij te programmeren? Of weet iemand misschien een adres op internet waar je een voorgeprogrammeerde PIC kunt bestellen?

Ik hoop dat iemand raad weet!

edit:
Toevoeging

Het programmeren van de PIC is niet meer nodig. Ik heb een kitje in elkaar gesoldeerd en het programmeren van de pic gaat nu perfect.
Na wat denkwerk heb ik de volgende connectors aangesloten:
- +12V, GND, RESET, BUS-ON, DATA en CLOCK. Hoop dat dit juist is.

Als kristal heb ik een oude kristal uit een oud moederbordje gehaald van 20Mhz.
De pic die ik gebruik is een 16F627A . Ik heb GNunilink 1.7 voor deze processor er op gezet.

Nu gebeurt er iets vreemds na het aansluiten van de radio; deze wil aan gaan (je hoort de tik door de speakers) en dan valt hij weer uit. Hij blijft aan en uit springen.
Nu is mijn vraag of iemand weet wat dit te betekenen heeft?
Heb ik een foutje gemaakt bij het aansluiten van de connectors? Is de timing fout (kristal?) of moet zich ergens op het printje een foutje bevinden? Ik hoop dat iemand een advies heeft. Het is voor mij als onervaren persoon op dit gebied best een puzzel.

edit:
Toevoeging

Ehmz... ik had de BC547 verkeerd om aangesloten :P
Nu gaat de radio wel gewoon aan. Alleen kan ik nog geen line in selecteren...
The quest goes on... Kom steeds een stukje dichterbij ;)

Greetz Guido.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05-2024
ik zit mij af te vragen, wat ik allemaal nodig zou hebben om simpel de aux-in te activeren zodat ik geluid op de aux-in kan zetten. te gebruiken als een line-in dus.
verder maakt het mij niet zoveel wt er op de radio komt te staan eigenlijk.
wat zou ik dan moeten gaan bouwen enzo?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe
  • Laatst online: 12-09 12:49

BreeeZe

Devt

henkstr schreef op 04 oktober 2004 @ 11:38:
ik zit mij af te vragen, wat ik allemaal nodig zou hebben om simpel de aux-in te activeren zodat ik geluid op de aux-in kan zetten. te gebruiken als een line-in dus.
verder maakt het mij niet zoveel wt er op de radio komt te staan eigenlijk.
wat zou ik dan moeten gaan bouwen enzo?

alvast bedankt
Ik heb er zelf ook mee lopen klooien en had dezelfde eisen als jou.

Je hoeft alleen het omlijnde deel van het schema te bouwen, dus pic-controller (gratis sample bestellen bij microchip.com) paar condensatortjes, weerstandjes, kristal en transistor.

Ik heb zelf 3x het printje in elkaar gesoldeerd en met een pic 16f84 en een 16f628 geprobeerd maar mijn radio cmd-cx850 reageerde nergens op :(
Heb zelfs een unilink kabel geregeld en daar een stuk van gebruikt, maar helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

BreeeZe schreef op 04 oktober 2004 @ 11:44:
[...]

Ik heb er zelf ook mee lopen klooien en had dezelfde eisen als jou.

Je hoeft alleen het omlijnde deel van het schema te bouwen, dus pic-controller (gratis sample bestellen bij microchip.com) paar condensatortjes, weerstandjes, kristal en transistor.

Ik heb zelf 3x het printje in elkaar gesoldeerd en met een pic 16f84 en een 16f628 geprobeerd maar mijn radio cmd-cx850 reageerde nergens op :(
Heb zelfs een unilink kabel geregeld en daar een stuk van gebruikt, maar helaas..
Ehm... heb je de PIC ook geprogrammeerd ?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

Sinclair schreef op 04 oktober 2004 @ 15:55:
[...]

Ehm... heb je de PIC ook geprogrammeerd ?
Waar zie je me voor aan :D

Tuurlijk verschillende versies van de gnunilink software geprobeerd, verificatie van de code ging ook prima.

Het kan zijn dat de radio niet 100% functioneel is, mijn radio is namelijk een soort pre-productie model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Heb je ook al de radio spanningsloos gehad ?
Kan zijn dat ie zich dan insteld op de aangesloten apparaten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
dus eigenlijk hoef ik alleen maar het rechter deel te bouwen van het schema.
waar sluit ik de rest op aan dan enzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
um... kan iemand voor mij de PIC programmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreeeZe

BreeeZe

Devt

henkstr schreef op 04 oktober 2004 @ 20:48:
um... kan iemand voor mij de PIC programmeren?
Op www.circuitsonline.net staat een simpel pic-programmer schemaatje..
hier om precies te zijn :)
henkstr schreef op 04 oktober 2004 @ 20:46:
dus eigenlijk hoef ik alleen maar het rechter deel te bouwen van het schema.
waar sluit ik de rest op aan dan enzo??
De pootjes die naar de rs232 chip gaan hoef je niet aan te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door BreeeZe op 04-10-2004 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
oke thanx

en hoe komt het op de kabel aangesloten naar de radio toe??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Hee, mijn anderhalf jaar oude topic is weer tot leven gewekt ! :)
De dongle die ik toen heb gemaakt werkt nog steeds, echter nu in een sony MD-speler. Het was geen probleem om de dongle gelijk te herkennen (nu als MD2):

http://www.vdtoorn.nl/gnunilink/

henkstr: als je alleen de line-in wilt activeren, heb je maar een klein PIC-je nodig (een 12C509 is voldoende, welke heb je zelf?). Eventueel wil ik hem wel voor je programmeren met mijn 'gewijzigde' gnunilink code, misschien werkt die dan wel met jouw radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
he tegek! dan hoef in niet ook een programmer te bouwen... :D

ik heb trouwens een sony CDX-MP40 radio/cd speler met sturing mogelijkheid voor MD/CD

alvast bedabkt richardt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkstr
richardt ??? nog online ? kan ff geen prive bericht-linkje vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Door te klikken op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/myreact.gif zie je zijn email adres: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/49123/C6C3EF/000000

Misschien dat mailen daarheen helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Ja, ben nog online. Zoals ik al zei, als je me een PIC-je stuurt (liefst van het juiste type), wil ik daar met alle plezier mijn versie van de software in programmeren. De vraag is alleen of je voldoende hebt aan een voorgeprogrammeerde PIC. Zorg je zelf voor de kabel en connector, het kristal, en de spanningsregelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou even dit oude topic voor de 2e keer tot leven wekken omdat ik er zelf mee bezig ben. Ik ben alleen geïnteresseerd in het activeren van de line in van mijn radio. Ik heb geprobeerd om de gnunilink 1.8 en 1.7 code te compileren met de gputils 0.13.2 compiler icm mplab, helaas zonder suc6(krijg bakken met errors). Het is meerdere mensen gelukt om het zaakje te compileren maar met welke compiler en/of eventuele aanpassingen aan de code? Ik heb richard proberen te mailen maar zijn email adres lijkt niet meer te bestaan. Ik wil overigens een pic16f628a gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sem_The_Man
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10-2023
Wie kan mij een dongle leveren die ik op de unlink ingang van mijn sony autoradio kan pluggen om zodoende zonder cd-wisselaar toch mijn bus line in te gebruiken (voor mp3 speler).
er hoeft verder geen rs232 op te zitten.
m.v.g.
s.cornelissen@hccnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Nu online
Moest iemand het kunnen/willen, kan het dan even hier gemeld worden ipv rechtstreeks te mailen?
Er zullen wel nog mensen (waaronder ik :) ) geinteresseerd zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
ik heb een CDX-F5500 radio van sony (radio + cdspeler) en wil hier dolgraag ook een dongle voor, zodat ik me linein kan gebruiken, wie kan mij een beetje op weg helpen zodat ik een en ander kan bouwen (schema enzovoorts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Ik heb zelf een SONY CDX GT200S radio/cd/mp3 (gister gekocht)

Er zit een infrarood sensor op, maar helaas zit er geen afstandsbediening bij. Zelf maken dus :)
Ik neem aan dat de IR codes voor alle SONY autoradio's hetzelfde zijn. Graag zou ik met een PIC (16F628 ofzo) deze IR signalen willen versturen (hoeft alleen maar volume + / - en track verder).

Ik kan op Google en op GoT maar weinig vinden hierover. Net alsof nog nooit iemand een afstandsbediening heeft gemaakt voor in de auto.... :?

Iemand die me verder kan/wil helpen? (kant en klare PIC software zou ideaal zijn) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Atmoz op 28-04-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
is dit toevallig zo'n unilink stekker ?
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC02009.JPG

zo jah, dan heb ik daar nog een 10 cd wisselaar op. is het dan ook mogelijk om die op een of andre manier aan te sturen via de pc ?

[ Voor 3% gewijzigd door DP Kunst op 28-04-2006 10:54 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
atmoz schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:31:
Ik heb zelf een SONY CDX GT200S radio/cd/mp3 (gister gekocht)

Er zit een infrarood sensor op, maar helaas zit er geen afstandsbediening bij. Zelf maken dus :)
Ik neem aan dat de IR codes voor alle SONY autoradio's hetzelfde zijn. Graag zou ik met een PIC (16F628 ofzo) deze IR signalen willen versturen (hoeft alleen maar volume + / - en track verder).

Ik kan op Google en op GoT maar weinig vinden hierover. Net alsof nog nooit iemand een afstandsbediening heeft gemaakt voor in de auto.... :?

Iemand die me verder kan/wil helpen? (kant en klare PIC software zou ideaal zijn) ;)
http://www.picbasic.nl/
En dan bij projecten, staan een aantal IR projecten, de programmering is wel in PICBASIC, maar er staat ook een leuk stukje over de hardware enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
Interessant dat mijn oude topic nog weer eens tot leven wordt geroepen. Wegens tijdgebrek heb ik destijds alles in een doos gestopt, maar ik wil nog wel eens kijken of het allemaal nog werkt...

@DaNiEl: ja dat is een unilink kabel, beide connectoren zijn als het goed is hetzelfde. Je kunt met wat handigheid (en veel geduld) een headunit nadoen zodat je je cdrwisselaar kunt besturen.

@atmoz: is er informatie over sony IR codes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Ricvdp schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:00:
[...]

http://www.picbasic.nl/
En dan bij projecten, staan een aantal IR projecten, de programmering is wel in PICBASIC, maar er staat ook een leuk stukje over de hardware enzo.
Thanks!! Ik had die site al eens gebookmarked, maar was hem kwijt. Prachtig allemaal die dingen wat erop staan!!
richardt schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 16:34:

@atmoz: is er informatie over sony IR codes ?
Ja, er is veel informatie over SONY IR codes:

http://www.omegav.ntnu.no/~lassen/

http://www.ustr.net/infrared/sony.shtml

http://www.kronosrobotics.com/an148/DAN148.shtml

Het werkt eigenlijk vrij simpel als je naar die pagina's kijkt. Ik snap alleen niet wat ik met die 40Khz frequentie moet. Het zal wel een draaggolf zijn. Maar ik snap niet wat dit met het signaal te maken heeft. Moet de "code" (5 + 7 bits voor SONY) door deze draaggolf worden heengezonden? Of moet als de "code" verzonden wordt de draaggolf "even" uitstaan? Die draaggolf kan ik wel maken met een PWM module, maar hoe verstuur ik dan mijn 5 + 7 = 12 bits code?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de GNUniLink dongle gemaakt en aangesloten op een Sony XR-CA600V. Een en ander lijkt wel te werken, maar ik kan nu niet meer de cassettespeler van het apparaat kiezen. Met de Source knop kan ik kiezen tussen radio of lini-in (was radio en cassettespeler).
Is dit normaal bij gebruik van de UniLink aansluiting of doe ik iets verkeerd? Iemand suggesties?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand even uitleggen welk deel van het schema ik nodig heb om alleen de AUX-IN vrij te maken zodat ik mijn iPod eraan kan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
Aux-in is gewoon een kabeltje die van je radio naar de koptelefoon-aansluiting van je ipod gaat ;)

bij mijn sony kan ik Aux-in selecteren als source op het moment dat er een kabel in de aux-in aansluiting zit :)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Uhm.. dit hele topic gaat over een dongle die Sony's radio's die *niet* standaard de AUX-IN accepteren, maar hier een unilink dinges voor nodig hebben,voor de gek houdt. Het is heel fijn dat jouw Sony dat wel doet, maar die van mij ziet de AUX-IN helaas *niet* zonder dat er iets met de Unilink bus zit te praten :(

Om mijn vorige post even te verduidelijken:

Ik las in een post dat alleen het omlijnde gedeelte van het schema nodig is om alleen de AUX-IN te activeren, in dit gedeelte zit volgens mij niet de PIC. In een andere post las ik dat je voor het activeren van de AUX-IN wel de PIC nodig hebt. Vandaar de onduidelijkheid over welk deel van het schema ik nodig heb om de radio de AUX-IN te laten accepteren. Of heb ik gewoon het hele schema nodig?

Ik heb trouwens een XR-C540RDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardt
@pipskintinkle: je hebt niet het omlijnde gedeelte nodig uit het GNUnilink schema, maar juist het andere deel, waar de PIC processor op zit. Die emuleert het unilink protocol. Het omlijnde stuk bevat de max232 (spanningsomzetter) die nodig is voor communicatie met je seriele poort van de computer. Als het je alleen om het openen van aux-in gaat, kun je volstaan met een simpele PIC zoals in dat gedeelte van het schema staat.

Inmiddels heb ik een tweede versie van de dongle gebouwd waarop een geintegreerde PIC programmer. Daarnaast wil ik hem ook gaan gebruiken voor andere doeleinden waar een PIC processor voor nodig is.

http://vdtoorn.nl/electro...ic_programmer_400x300.jpg
Afbeeldingslocatie: http://vdtoorn.nl/electronics/gnunilink/gnunilink_dongle_pic_programmer_400x300.jpg

Verwijderd

Ah, dan snap ik het nu, dankjewel! :)

Ik heb nu alleen voorlopig geen dongle nodig, ik heb mn auto vorige zondag in de prak gereden :( Nou ja, kan ik er tenminste rustig op mn gemak eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degenen die nog een unilink stekker nodig hebben: http://stores.ebay.nl/ADAPTERSHOP

5.99 voor de stekker, en 5 euro verzendkosten. is de goedkoopste stekker die ik ben tegengekomen. kga er direct een bestellen (mn auto is te repareren, dus ik kan binnenkort weer radio luisteren!), ik laat wel even weten of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verzendkosten van 5 euro betaald bij http://stores.ebay.nl/ADAPTERSHOP , werkelijke verzendkosten waren 1.90. Sommige binnen-draadjes waren stukgesneden. Valt wel mee te werken, gewoon zelf een stukje eraf halen, maar ik voel me toch bekocht. Niet echt een aanrader dus.

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haalt topic terug uit de oudheid 8)

Ook ik ben begonnen met een GnuLink interface voor mijn Sony CDX-F7750 radio.

Doel is om een HD-based MP3 speler aan te sluiten en die van mijn HU aan te sturen.
Heb al een (originele) CD Wisselaar kabel kunnen bemachtigen.

(Als iemand de andere helft van de kabel nodig heeft, laat me weten. Aangezien ik hem toch door midden zal knippen >:) )

Tevens al onderdelen besteld via electronica-onderdelen.nl. En hopelijk dit weekend / volgend weekend aan de hobby :)

Mijn vordering zal ik hier en ook op een interessante website posten : http://www.mictronics.de/smf/index.php

(Toevallig iemand in brabant die mij een PIC-programmer zou willen lenen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
ff in het kort

Dongle is werkend en kan hem zo instellen dat het een MD / CD wisselaar is.

Nu nog kijken hoe het programma precies in elkaar zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hex code is voor de 16F84a ... voor de 16F627A zul je de broncode opnieuw moeten compileren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:41:
Hex code is voor de 16F84a ... voor de 16F627A zul je de broncode opnieuw moeten compileren.
Klopt, had ik je ook al verteld op mictronics.de :)

Hoe is de status van jouw project ? En wat wilde je me nu vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaddieB
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-04-2018
Begrijp ik het goed en kan ik iets aansluiten op de AUX zodat ik op mijn CDX-MP40 ook een line-in krijg om bijvoorbeeld mp3-tjes van mijn PDA over de autoradio kan afspelen?

Wat heb ik dan precies nodig? Dit lijk me tegek! _/-\o_

www.bennis.nu

Pagina: 1 2 Laatste