Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :) BMW 6 serie Turbo kopen?
[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicJammer dat ze niks zeggen over de Turtle beach.
En als ik zo naar de foto kijk ziet hij er wel aardig wat "cheaper" uit dan de X-Mystique.
Hierdoor ga ik toch weer een beetje twijfelen
Roberto wijzigde dit bericht 21-09-2005 08:56 (88%)
Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!
Ik maak momenteel gebruik van de coaxial SPDIF uitgang op m'n moederbord (Asus A7V600) en vind het best vervelend dat ik hier GraphEdit voor moet gebruiken
(m'n soundblaster live 5.1 heeft helaas geen digitale SPDIF uitgangen (coax/optisch, alleen een eigen t 3,5mm digitale aansluiting die alleen op hun/cambridge werkt
Gangsteroo wijzigde dit bericht 21-09-2005 14:12 (24%)
Gear: Vette camerashizzle + Vette Mac :D
Volgens mij kan elke geluidskaart dat wel, maar waarom zou je hem niet direct aansluiten en zou je dit willen?quote:Gangsteroo schreef op woensdag 21 september 2005 @ 14:09:
Kan dat Dolby Digital Live nou eigenlijk ook signalen van je Analoge ingang (line-in) een Digitaal signaal maken, en via de SPDIF uitgang versturen naar je reciever?
De 3.5 mm digtale aansluiting op de sblive is gewoon een coaxiale aansluiting. Met een 3.5 mono jack naar tulip verloopje kun je hem gewoon gebruiken op elke digitale coaxiale ingang.quote:
Ik maak momenteel gebruik van de coaxial SPDIF uitgang op m'n moederbord (Asus A7V600) en vind het best vervelend dat ik hier GraphEdit voor moet gebruiken
(m'n soundblaster live 5.1 heeft helaas geen digitale SPDIF uitgangen (coax/optisch, alleen een eigen t 3,5mm digitale aansluiting die alleen op hun/cambridge werkt)
http://sounden.terratec.n...&menu=9&page_id=2
Prijsverschillen zijn redelijk, dus wat is dan het verschil? Ik zie twee 7.1 kaarten voor PCI die redelijk veel op elkaar lijken maar waarom is de een beter dan de andere etc etc?
Canon EOS 350D || Asus A8N-E || AMD Athlon 64 3000+ || 1GB TwinMos || nVidia GeForce 7800GTX || http://www.btracing.nl ||
- De budgetkaart: Aureon 5.1 Fun en Aureon 5.1 PCI (dezelfde kaart als de fun), TerraTec 128i PCI, Aureon 5.1 USB MK II
- De kwaliteitskaarten gebasseerd op de Via Envy 24HT chipset(192 kHz playback enzo): Aureon 7.1 Universe, Aureon 7.1 Space, Aureon 5.1 Sky, Aureon 7.1 FireWire
- De kaart met dobly digital live(waar dit topic over gaat): Aureon 7.1 PCI
EAX 2, omdat Creative na EAX 2 heeft besloten geen EAX licenties meer uit te geven. Gamers hebben dus (helaas helaas) niet zoveel aan deze kaart.quote:RS_003 schreef op maandag 19 september 2005 @ 20:48:
1 ding wat ik niet heb kunnen vinden, welke EAX / A3D support het C-media chipset igg?
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
quote:Breepee schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:54:
[...]
EAX 2, omdat Creative na EAX 2 heeft besloten geen EAX licenties meer uit te geven. Gamers hebben dus (helaas helaas) niet zoveel aan deze kaart.
Idd alleen deze:
To treat users to a realistic gaming experience, Aureon 7.1 PCI supports prevailing audio standards ranging from EAX 2.0/1.0 and 3Dl2 to Direct Sound and Sensaura 3D.
bron
Vreemd dat sensaura gekocht is door creative maar nog steeds gebruikt wordt. En wat is 3Dl2 ?
henri8096 wijzigde dit bericht 09-10-2006 21:50 (98%)

PDF Datasheet
Website
Info over de C-media 8768+ waar deze kaart vermoedelijk op is gebaseerd.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat deze kaart de 8768+ gebruikt, en niet de meer geavanceerde CMI8788. Het grootste verschil tussen deze twee is dat de laatste ook DTS live kan encoderen, en dat deze in tegenstelling tot de 8768+ geen interne DAC's en ADC's heeft. Hierdoor zou het dus mogelijk moeten zijn om hogere kwaliteit DAC's en ADC's te gebruiken.
Het lijkt me dus dat er ook nog wat luxere kaarten met de 8788 uit gaan komen. Van mij mag Terratec deze dan ook snel uitbrengen. (of Hercules/Guillemot / ... / ... )
Tele wijzigde dit bericht 23-09-2005 23:39 (3%)
quote:Tele schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:39:
Wat meer linkjes naar de Terratec Aureon 7.1 PCI:
[afbeelding]
PDF Datasheet
Website
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat deze kaart de 8768+ gebruikt, en niet de meer geavanceerde CMI8788. Het grootste verschil tussen deze twee is dat de laatste ook DTS live kan encoderen, en dat deze in tegenstelling tot de 8768+ geen interne DAC's en ADC's heeft. Hierdoor zou het dus mogelijk moeten zijn om hogere kwaliteit DAC's en ADC's te gebruiken.
Het lijkt me dus dat er ook nog wat luxere kaarten met de 8788 uit gaan komen. Van mij mag Terratec deze dan ook snel uitbrengen. (of Hercules/Guillemot / ... / ... )
Betekend dit ook dat op het moment dat ik dvd's met DTS kijkt ik geen DTS via glasvezel op mijn versterker kan ontvangen. Want dan vind ik het in een keer een iets minder leuk kaartje =P.
Dat hij met DDL geen DTS kan encoden maakt me niet uit, AC3 in games is goed zat maar DTS films is toch wel redelijk handig.
Nee er zijn zeg maar twee standen waarin dit soort kaarten werken;quote:kippy schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 00:59:
[...]
Betekend dit ook dat op het moment dat ik dvd's met DTS kijkt ik geen DTS via glasvezel op mijn versterker kan ontvangen. Want dan vind ik het in een keer een iets minder leuk kaartje =P.
Dat hij met DDL geen DTS kan encoden maakt me niet uit, AC3 in games is goed zat maar DTS films is toch wel redelijk handig.
1. DTS / Dolby Digitall passthrough
2. Live Encoding (van een bron naar DTS interactive / Dolby Digital Live)
Dus als je een DTS dvd afspeelt blijft dit gewoon zo met .1.
Wat me het voordeel van de DTS encoder ten opzichte van de Dolby Digital encoder lijkt is de hogere mogelijke bitrate; bij DTS is dat maximaal 1.5 Mbps, bij Dolby Digital slechts 448kbps. Dolby heeft dan wel een iets betere compressie, maar niet 3x zo goed..
Tele wijzigde dit bericht 24-09-2005 08:21 (20%)
Ik heb 0.0 reviews over die Tutle beach kunnen vinden ( De montego DDL) maar zou die niet dat betere chipset gebruiken? Want ze zijn duidelijk het duurdere merkquote:Tele schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:39:
Wat meer linkjes naar de Terratec Aureon 7.1 PCI:
[afbeelding]
PDF Datasheet
Website
Notebookadvies.nl
Ok, dat is mooi om te weten. Dan weet ik ook zeker dat ik deze kaart ga kopen. Natuurlijk is DTS encoding erg leuk, maar in spellen vind ik die extra kwalitijd niet echt nodig.quote:Tele schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 08:17:
[...]
Nee er zijn zeg maar twee standen waarin dit soort kaarten werken;
1. DTS / Dolby Digitall passthrough
2. Live Encoding (van een bron naar DTS interactive / Dolby Digital Live)
Dus als je een DTS dvd afspeelt blijft dit gewoon zo met .1.
Wat me het voordeel van de DTS encoder ten opzichte van de Dolby Digital encoder lijkt is de hogere mogelijke bitrate; bij DTS is dat maximaal 1.5 Mbps, bij Dolby Digital slechts 448kbps. Dolby heeft dan wel een iets betere compressie, maar niet 3x zo goed..
De Turtle Beach gebruikt dezelfde chip als de Terratec en de taiwanese hokkiebokkie kaartquote:RS_003 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:08:Ik heb 0.0 reviews over die Tutle beach kunnen vinden ( De montego DDL) maar zou die niet dat betere chipset gebruiken? Want ze zijn duidelijk het duurdere merk
Ik bedoel, kijk maar naar de HDA kaart, die heeft duidelijk meer transitoren enz. op de kaart zitten dan bij de teratec die er bijna uitziet als een 5 euro budget stereo kaartje
Notebookadvies.nl
Ja de kaart zelf ziet er wat cheap uit, maar dat hoeft niet veel over de kwalitijd te zeggen. We moeten gewoon even wachten tot de eerste reviews komen.quote:RS_003 schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:06:
Ja, maar de gebruikte componenten zijn w.s. van betere kwaliteit?
Ik bedoel, kijk maar naar de HDA kaart, die heeft duidelijk meer transitoren enz. op de kaart zitten dan bij de teratec die er bijna uitziet als een 5 euro budget stereo kaartje
Ik wacht dus nog héél even op deze kaartenquote:Thanks for your interesting. OxygenHD 8788 is now manufacturing by some venders. Terratec is one of them. The H/W is ready and they are just addition some s/w function. I guess the time on the market will be almost end of this year or early of next year. Hope you could enjoy it at that time!
Dus ik weet niet of ik wel zolang kan wachten.
En aangezien ik "maar" een DTT 3500 speakerset heb (wat volgens vele erg slecht is ... waar ik het btw niet mee eens ben maargoed) zou ik het verschil toch niet gaan merken? (aldus Grrrrrrene)
Roberto wijzigde dit bericht 26-09-2005 09:32 (8%)
Notebookadvies.nl
Voor dat setje lijkt me de terratec kaart een prima oplossing. Aangezien je het signaal digitaal naar je speakerset met decoder stuurt heeft de analoge kwaliteit van de kaart weinig invloed, tenzij je veel via de line in op wilt gaan nemen.quote:RS_003 schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:31:
Mja... ik zit nu nogsteeds met een audiomax 7.1 kaartje
Dus ik weet niet of ik wel zolang kan wachten.
En aangezien ik "maar" een DTT 3500 speakerset heb (wat volgens vele erg slecht is ... waar ik het btw niet mee eens ben maargoed) zou ik het verschil toch niet gaan merken? (aldus Grrrrrrene)
Want als er tussen de 3 kaarten toch geen kwaliteits verschil op optical gebied is maakt het me ook niks uit.
Nu nog maar hopen dat de drivers net zo makkelijk werken als de eerste nforce 2 drivers (de latere kon ik het center channel niet meer in enablen
Notebookadvies.nl
Ik wou toch maar die Montego DDL 7.1 Sound Card kopen omdat ik mijn audiomax 7.1 echt meer dan zat ben.
Kom ik er achter dat dat ding weer alleen in de US, Canada, en Puerto Rico tekoop is
Zeg maar het X-Mistique verhaal
Notebookadvies.nl
Reg. datum: 29 februari 2004
Ik ben gamer en ik ga binnenkort een nieuw systeem kopen. De speakerset gaat een Logitech Z-5400 worden, maar de geluidskaart ben ik nog over aan het nadenken. Zal ik een Audigy 2 ZS kopen, of de Terratec Aureon 7.1 PCI met DD Live? Een Creative X-Fi is in ieder geval te duur. Ik heb dit hele topic doorgelezen, en ik trek de volgende conclusies. Zijn mijn conclusies juist?
Terratec Aureon 7.1 PCI met Dolby Digital Live
- 1 kabel verbonden met de SPDIF op de geluidskaart is het enige wat nodig is, geen wirwar van kabels
- Alleen mogelijk met (digitale?) speakersets die een receiver hebben, de Logitech Z-5400 heeft deze (de Logitech Z-5450 specs op de Logitech website, Z-5400 staat nog niet op de Logitech website maar het enige verschil met de Z-5450 zijn de draadloze achterste speakers).
- Compressie, dus kwaliteitsverlies in theorie, maar waarschijnlijk merk ik dat niet in de praktijk, ik ben geen audiofiel.
- DD Live voegt verder niets toe aan het geluid zelf, alleen extra compressie dus. De enige reden om voor DD Live te kiezen is omdat het makkelijker is i.v.m. aansluitingen.
- Speakerset moet analoog aangesloten worden op de geluidskaart met 3 kabels als ik 5.1 wil - zie de zoekresultaten in Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6 en Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 5 - en dat is mogelijk met de Z-5400 omdat deze een "6-channel direct cable" heeft?
- Analoge aansluiting heeft in theorie hogerie kwaliteit omdat er geen compressie is, maar waarschijnlijk merk ik dat niet in de praktijk, ik ben geen audiofiel.
- Als ik dan een DVD o.i.d. met AC-3 wil kijken moet ik wel mijn aansluitingen verwisselen naar de Digital Out om AC-3 te horen, maar ik doe dat niet zo vaak.
- EAX kan niet digitaal verzonden worden, wel analoog, sowieso is Creative de enige met up-to-date EAX implementatie in hun geluidskaarten, omdat ze sinds EAX 2 geen EAX licenties meer uitgeven aan andere fabrikanten. De Terratec Aureon 7.1 PCI heeft EAX 2.0 en de Creative Audigy 2 ZS heeft EAX 4 als ik het goed heb. Maar maakt EAX of geen EAX sowieso eigenlijk wel een verschil in games? Als ik het goed heb wordt door EAX geluid in games aangepast voor de omgeving, maar maakt het echt veel verschil?
F for Fragging wijzigde dit bericht 01-10-2005 14:17 (11%)
Rekenaar | Ubuntu | Kernpower! | Determinist | Politiek dakloos
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last