Gathering of Tweakers

Quicksearch
Heeft er overigens iemand nog pics van z'n home cinema?????

quote:
Verbal Kint schreef op 24 June 2003 @ 18:46:
[...]

In de Micromega Minimum serie beschikt de Minimum AMP over deze functie. Het is een mooie muzikale versterker die in stereo bijvoorbeeld de AVR-200 van Arcam eruit speelde (naar mijn mening natuurlijk) en die staat dan nog bekend om zijn 2.0 kwaltiteit.
Hmm nog nooit van gehoord, daardoor des te interessant. Jammer dat hun site trouwens "under construction" is. ;)
quote:
Razorfist schreef op 24 June 2003 @ 19:03:
[...]

Heeft Onkyo niet ook zo'n functie? Op de site staat (bij bijvoorbeeld de TX-SR600E):
Het gaat er juist om dat de stereo amp het volume overneemt van de pre-out van de AV amp.

Dit is trouwens wat anders, het lijkt er op dat als je een cd-speler hebt die standaard een harder signaal geeft, dat hij deze dan aanpast.

www.hospitalitylife.nl

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
Scarp schreef op 24 juni 2003 @ 19:14:
jaja, ze komen eraan.... Ff w88 tot dig camera gearriveerd is en dan komen er een paar. Het is niets bijzonders maar toch. Wel ht :-)

C2D E6700/Vista32b/2GB DDR2 800/1,3 TB HD/ X1950XT/Asus P5Bdlx

Op zoek naar user icon...

quote:
harmageddon schreef op 24 June 2003 @ 16:37:
Ten eerste mooie sets allemaal :D
Alleen een beetje duur voor mij vrees ik :(
Ik heb een Marantz sr-4300 net 2 weken oud _/-\o_ :)
Maar.. nu zoek ik nu nog boxen natuurlijk...
Wil per box ongeveer ¤400/500 uitgeven.. (als t kan natuurlijk lager, student...)
Zijn er in die prijs klasse boxen waar goed geluid uit komt?
Ik heb wel voor 350 euro een set JBL XTI60 voor je. Adviesprijs 800 euro per twee.

1 game pc en 4 kantoor pc's

The man with the plan

quote:
Play schreef op 24 June 2003 @ 19:29:
[...]
Hmm nog nooit van gehoord, daardoor des te interessant. Jammer dat hun site trouwens "under construction" is. ;)
Het wordt onder andere verkocht door Rik Stoet in Den Haag en Wilbert in Utrecht (overigens beide erg leuke zaken vind ik).

Verbal Kint wijzigde dit bericht 24-06-2003 21:38 (3%)
Reden: tja, typo...

Great minds think alike!

Aha, weer een goede tip. Ik moet me er nog wat verder in verdiepen, uit de specificaties van de verschillende versterkers kan ik namelijk niet zoveel opmaken.

Nog zoveel te beluisteren...

Maar omdat dit toch een plaatjes topic is:

Audio Analogue Puccini (¤680)
http://www.rikstoet.nl/media/puccini.jpg

Audio Agile Joker AMP (¤770)
http://www.rikstoet.nl/media/aa-joker-w.jpg

Micromega Minium AMP (¤550)
http://www.rikstoet.nl/media/micromega-minamp.jpg

Rotel RA-01/02 (¤400/¤600)
http://www.rikstoet.nl/media/rotel-ra01.jpg

Creek 4330mkII (¤540)
http://www.rikstoet.nl/media/creek-4330II-300w.jpg

www.hospitalitylife.nl

Back on Planet Telex
Reg. datum: 04 november 2001

@ PLay:
Ik durf het bijna niet te zeggen.....maar ik zou goed vergelijken als ik jou was, want die Micromega kan het hoogstwaarschijnlijk niet echt bijhouden met de rest die je postte hierboven.... Ik heb er redelijk ervaring mee en de minium is een niet zo heel erg beste serie van Micromega. Niet dat het slecht is, maar in dezelfde prijsklasse is er veel beter te krijgen, b.v. die creek, rotel en iets duurder (maar wel mooi en goed!) de AA (kwaliteiten van de AudioAgile weet ik niet zo....blijft altijd een beetje op de achtergrond met apparatuur dat merk, ook in Duitsland). De betere lijn van Micromega is (was?) de Stage-serie.......hebben een vriend en een kennis van me ook....erg stijlvol ook (zie plaatje beneden). Alleen die serie heeft ook alweer de nodige jaartjes erop zitten. Maar ik ben erg voorzichtig geworden met wat ik zeg en dus moet je zelf maar gaan vergelijken, maar houd het maar in je achterhoofd. Ik persoonlijk zou voor 1 van de andere opties hierboven gaan.

http://www.envogue-24.de/Bilder/Gelegenfotos/micromega%20tempo1480.jpg

I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.

Voor mij hoef je het niet zo voorzichtig te formuleren hoor, jij vind hem slecht klinken, dan mag je dat best zeggen. Zolang je het niet neerzet als feiten heeft niemand er moeite mee. ;)

Uiteraard gaat er eerst heel veel geluisterd worden. Als ik voor de AV amp - stereo versterker ga. Dan ga ik eerst een tijdje met me AV aan de slag, en zodra dat ding helemaal ingebakken zit als referentie ga ik vervolgens uitkijken naar stereo.

Maar wat word er over het algemeen aangeraden? Wat voor andere opties zijn er behalve een AV amp en een losse versterker. Voor mij is het ondersteunen van formaten belangrijker dan de geluidskwaliteit bij -let op- films.

Ik hoef geen merken AV amp's en dergelijke te horen, maar misschien wel ervaringen met de verschillende set-ups. Ik weet bijvoorbeeld dat s_roubos met een Marantz AV en Arcam stereo amp draait.

Waarom kiest iemand daarvoor bijvoorbeeld?

www.hospitalitylife.nl

U vraagt, wij draaien :)

Het begin van mijn eerste 'serieuze set', ruim een jaar terug nu, was een SR4200. Ik baalde van de surround prestaties van mijn PL amp, dus ben ik naar de stad gegaan om een DD/DTS amp te kopen. Ik kon de SR4200 voor een hele goede prijs krijgen, en ik was er erg tevreden mee. Maar ik was gegrepen door de upgrade koorts, dus kwamen er nieuwe speakers, in eerste instantie budget tot 300 euro p.s., daarna 500, vervolgens 800 en tenslotte kwam ik uit op 1000 euro p.s. Gehoord op een A85 en love at first sight. Dus gekocht.

Maar het geluid viel wat tegen met de SR4200. Logisch, AV amps (vooral de goedkopere) zijn waardeloos in stereo, en bovendien bleek de Marantz sound me niet te liggen. Dus de aanschaf van een nieuwe AV amp overwogen. Echter, zelfs tot 1500 euro kon ik niks vinden dat significant verbetering bracht. Dus toen de oplossing van een stereo amp in combinatie met een AV amp zich aandiende, heb ik die gegrepen. De A85 klonk perfect, en de processor mode (ook wel fixed output of unity gain) maakte dit heel makkelijk (ook beschikbaar op de nieuwe A80, A75(+), A32 en A22 (bij die laatste niet gedocumenteerd).

Dit levert dus totaal onafhankelijke twee-kanaals weergave waar geen digitale circuits bij in de buurt komen, stereo prestaties die tig keer beter zijn dan met de AV amp, een behoorlijk boost in kwaliteit omdat de fronts betere versterking hebben in surround modes, echter ook een verschil in klankkleur tussen fronts en surrounds. Persoonlijk vind ik dat laatste niet hinderlijk (eerlijk gezegd hoor ik het niet), maar ik ben wel van plan uiteindelijk de AV amp uit te faseren middels P85 eindbakken en een DiVA processor (hij MOET gewoon komen :) ). Toekomstmuziek.

Unity gain: erg makkelijk, maar dat wil niet zeggen dat je deze manier niet kan toepassen met elke andere stereo amp, al zul je dan altijd de volume knop van de stereo amp moeten draaien naar een vast punt (niet nauwkeurig dus een ramp voor precieze afstelling van je surround levels, en gevaarlijk als je hem vergeet terug te zetten bij een CDtje :) ).

Alternatieven voor deze oplossing: Een hele vette hele mooie AV amp. Let wel dat volgens What Hifi zelfs het vlaggeschip van Pioneer (3000 euro) niet beter presteert in stereo dan een NAD 320. Tweede mogelijkheid is de surround processor, zoals Scarp dit doet. Persoonlijk zou ik die dan aanvullen met een onafhankelijke twee-kanaals eindbak gecombineerd met andere eindbakken voor de surrounds, maar die discussie is al langsgeweest. Ik weet echter niet hoe goed een surround processor is in vergelijking met de pre-amp van een geintegreerde stereo amp. Variant is de processor aan te vullen niet met eindbakken, maar met een geintegreerde amp, waardoor je dus de processor niet nodig hebt in stereo (wat ik van plan ben).

Dr. Strangelove wijzigde dit bericht 25-06-2003 00:05 (18%)

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

Weet iemand toevallig of Correct nog die SR-4300's heeft staan voor 200 euro?

:)

Ik heb hem zelf ook

bel ze op, maar ik kan je teleurstellen, ze zijn altijd 300 geweest

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Ah heerlijk, dit getheoretiseer over wat nu de juiste weg is om te bewandelen... ;)

Anyway, ik ben zelf door dit topic ook weer behoorlijk aangestoken en zit druk te bedenken wat nu een beetje een lekker upgrade-path is. Ik heb de indruk dat ik veel te veel op de versterker-kant zit te hangen, ik heb nu een NAD916, gebridged, zodat je feitelijk 3 monoblocken in een kastje hebt en daarbij heb ik een Yamaha AX-496(wat een impulsaankoop was...) voor de surrounds. Ik denk dat ik nu het beste maar eens voor nieuwe frontspeakers kan gaan. Ik heb nu behoorlijk oude BNS E5, die bevallen op zich goed maar ik heb dan ook geen enkele referentie in de buurt waar ik mijn 'geluid' mee kan meten maar iedereen kan op z'n vingers natellen dat speakers uit 1984(...) niet meer je van het klinken. Ik heb vorig jaar de tweeters vervangen, wat al een hoop scheelt. Ik denk dat ik de speakers zoals rmels die heeft, de Vivace'94 + Carat Center maar eens ga beluisteren bij Speaker&Co als dat mogelijk is. Mijn idee nu is het volgende, eerst de fronts vervangen(en eindelijk een center!), dan later eventueel een NAD 216THX(o.i.d.) voor de stereo-front en de Yamaha verkopen. Dan heb ik 2+3 kanaals NAD met een lichte nadruk op stereo en kan ik dan bekijken of ik kleine of grote(dezelfde?) speakers voor surrounds neem. Nu heb ik alleen de processor nog niet genoemd maar dat laat ik ook even, daar ben ik (nog lang) niet over uit 8)

I like to remember things my own way, not necessarily the way they happened... specs

The man with the plan

quote:
Dr. Strangelove schreef op 24 June 2003 @ 23:58:
[..]l

Tweede mogelijkheid is de surround processor, zoals Scarp dit doet. [..] Ik weet echter niet hoe goed een surround processor is in vergelijking met de pre-amp van een geintegreerde stereo amp.

Tja, een processor/voorversterker. Daar kun je inderdaad wel fatsoenlijke stereo uit krijgen. Van horen zeggen (helaas..) weet ik bijvoorbeeld dat de Linn 5103 (een proc/vv) als stereo voorversterker heel erg goed is, beter dan een Linn Kairn (alleen vv, E2995,-). Maar ja, aan dat soort apparaten hangt dan ook een gruwelijk hoog prijskaartje.

Als je surround vooral leuk vind als uitbreiding op je film en daarmee niet de audiofiele hemel wilt bereiken zou ik gewoon gaan voor de combi receiver + aparte geintegreerde amp, zo bespaar je veel geld op je surround gedeelte wat je dan dus mooi kunt uitgeven aan stereo. Een aparte proc/vv combinatie is erg duur.

Wat betreft de Micromega amp, deze is niet gemaakt voor "zware" luidsprekers; mijn Linn Keilidhs (zuilen, gesloten, niet al te hoog rendement) kan hij niet goed aan, maar voor een monitor is het een vriendelijke muzikale amp.
De "basis" rotel versterker is mij tegengevallen. De rb/rc03 combi deed het slechter dan de geïntegreerde Arcam A75, ook op controle in het laag (Faithless, Why Go), iets wat ik absoluut niet had verwacht.

Great minds think alike!

Je kan het ook van een praktische kant bekijken. Dus waarom twee voorversterkers? Je moet telkens wisselen, je hebt twee aparte apparaten staan, etc.

Ik vind gewoon een aparte surround processor het makkelijkst. Misschien dat ie qua stereo niet kan meekomen met apparaten van dezelfde prijsklasse, maar zeker wel met de iets lagere prijsklasses, daarbij zit de surround processing er al in. Overigens is de stereo mode van m'n Rotel min of meer gewoon passthrough (met volume en tone regeling) (mits je de analoge inputs gebruikt).
Je hebt wel alles op 1 apparaat zitten, dus geen onhandig gedoe.

Doe daarbij een goede stereo eindversterker voor je front speakers en je hebt prima stereo geluid. Doe daarbij een goede 3 of 5 kanaals eindversterker en je hebt je surround. Zo heb ik het ook. Ik heb nog de optie open om nog eens naar 7.1 terug tegaan.

Overigens zou ik niet gaan voor maar 2 stereo amps, want zonder center in surround kan echt niet. Je belast je front speakers dan met het geluid van de center, waar gewoon echt veel uitkomt. Mijn center upgrade van de LCR600 naar de HTM1 bracht echt een enorme verbetering in de surround belevenis. Neem dan 3 stereo amps en dan heb je nog 1 kanaal over voor 6.1 (nog een HTM1 achter :)).

Overigens heb ik 804's gehoord op een arcam cd92 en arcam geintegreerde versterker (type weet ik niet) en ik vond het niet geweldig klinken.

©

quote:
Scarp schreef op 24 June 2003 @ 19:14:
Ja, maar die heb je al gezien ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

©

quote:
Verbal Kint schreef op 25 June 2003 @ 02:40:
[...]

Tja, een processor/voorversterker. Daar kun je inderdaad wel fatsoenlijke stereo uit krijgen. Van horen zeggen (helaas..) weet ik bijvoorbeeld dat de Linn 5103 (een proc/vv) als stereo voorversterker heel erg goed is, beter dan een Linn Kairn (alleen vv, E2995,-). Maar ja, aan dat soort apparaten hangt dan ook een gruwelijk hoog prijskaartje.

Als je surround vooral leuk vind als uitbreiding op je film en daarmee niet de audiofiele hemel wilt bereiken zou ik gewoon gaan voor de combi receiver + aparte geintegreerde amp, zo bespaar je veel geld op je surround gedeelte wat je dan dus mooi kunt uitgeven aan stereo. Een aparte proc/vv combinatie is erg duur.

Wat betreft de Micromega amp, deze is niet gemaakt voor "zware" luidsprekers; mijn Linn Keilidhs (zuilen, gesloten, niet al te hoog rendement) kan hij niet goed aan, maar voor een monitor is het een vriendelijke muzikale amp.
De "basis" rotel versterker is mij tegengevallen. De rb/rc03 combi deed het slechter dan de geïntegreerde Arcam A75, ook op controle in het laag (Faithless, Why Go), iets wat ik absoluut niet had verwacht.

Ik heb niet voor niets uiteindelijk de RSP1066 pre van Rotel gekocht. Hij is erg goed in surround en als je puur stereo wilt heb je de mogelijkheid om het hele digitale circuit te paseren. Wat mij betreft dus het beste uit 2 werelden.

En ik moet het voor 100% met Scarp eens zijn wat betreft de rol van een center speaker in surround. Je kunt nog zulke mooie frontspeakers hebben, maar een center is echt een deticated kanaal en goed centraal geplaatst, vergoot je het realisme van dialogen echt enorm. Een goede centerspeaker is wat mij betreft een must voor surround.

tbusquet wijzigde dit bericht 25-06-2003 09:52 (12%)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

quote:
tbusquet schreef op 25 juni 2003 @ 09:45:
[...]
Ja, maar die heb je al gezien ;)
Nieuwe pics? :)

©

quote:
Moet nog aan de slag met wat schilderwerk voor mijn projectiescherm. Gaat een aluminium toplaag krijgen wat het contrast en zwartniveau dramatisch zou moeten verbeteren. Als ik dat gedaan heb zal ik wel weer eens wat fototjes maken.

quote:
_Robzilla_ schreef op 25 June 2003 @ 00:25:
Weet iemand toevallig of Correct nog die SR-4300's heeft staan voor 200 euro?
De Sr-4300 is inderdaad nog te koop, maar kost ook 300 euro, zoals al eerder vermeldt

quote:
Overigens is de stereo mode van m'n Rotel min of meer gewoon passthrough (met volume en tone regeling) (mits je de analoge inputs gebruikt).

Dat is hetzelfde als de Direct functie die op bijna alle AV amps zit, en geeft zeker geen vergelijkbaar resultaat als een geintegreerde stereo amp. Zelfs de Arcam AV8/P7 combi is niet zo goed in stereo als de 5 keer goedkopere A32.

quote:
Overigens heb ik 804's gehoord op een arcam cd92 en arcam geintegreerde versterker (type weet ik niet) en ik vond het niet geweldig klinken.
Nuttige opmerking... ik heb hetzelfde met Rotel op alle speakers die ik gehoord heb. Da's gewoon persoonlijk. Jij vindt Rotel mooi, ik Arcam. Feit is dat in de situatie waar we het nu over hebben Arcam the edge heeft met de unity gain mode, hoewel ik iemand die voor de keuze staat aanraad om eerst een selectie te maken op basis van sound en dan features. Dus als je Rotel of een ander merk beter vindt klinken, dan zou ik niet voor Arcam gaan omdat er een processor mode op zit (hoewel ik het bij twijfel duidelijk de tiebreaker zou laten zijn).

Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7

tja, de hele discussie hier is vaak niet nuttig. Je moet gewoon zelf luisteren en kopen wat je zelf goed vind klinken.

Overigens is dit geen discussie topic, maar een post en specs topic van HT (geen hifi!).

Overigens, vind ik het gebruik van verschillende voorversterkers (of geintegreerde versterkers) erg onhandig en zal bij mij nooit erin komen. Dan liever doorsparen voor een surround voorversterker die zowel stereo als surround goed doet op het niveau dat ik wil.

Scarp wijzigde dit bericht 25-06-2003 11:15 (39%)

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Mijn nieuwe HT komt eraan, alvast een overzicht van hoe het eruit gaat zien op mijn studentenkamer van 6x3:
http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=170553

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Het is niet meer werk dan een proc/eindbak combi: jij moet proc en eindbak aanzetten, vervolgens op proc source selecteren. Ik moet AV amp en stereo amp aanzetten en op de tape loop van de stereo amp drukken. Ik hoef nooit aan de source select te komen op een van beide amps (tenzij ik video kijk :) ).

Om de voordelen op een rijtje te zetten:

- je kan klein beginnen met een (simpele) AV amp
- je kan stap voor stap uitbouwen (eindtrappen per twee of drie vervangen, AV amp vervangen door processor), zodat je geen gigantische uitgaven in een keer hoeft te doen.
- het is simpel op te zetten en te bedienen
- je compromitteert op geen enkele manier je stereo weergave, terwijl het eindresultaat ook op geen enkele manier surround compromitteert.

The man with the plan

Ziet er goed uit, ik wil ook een grotere kamer :(

Mijn enige optie nu is een projector kopen, omdat ik anders echt geen scherm kwijt kan, maar ja, hoe leg je dat uit aan je omgeving ("nee Pa ik heb geen pieken voor het collegegeld, O ja die beamer, euh...")

Verbal Kint wijzigde dit bericht 25-06-2003 11:31 (3%)
Reden: Nu staat sander er weer tussen natuurlijk... (ben het overigens helemaal met je eens!)

Great minds think alike!

Reg. datum: 31 januari 2000

Hier mijn budget HT-combinatie, hij hoort niet echt thuis tussen al die high-end spullen van jullie maar toch...

Ik heb deze spullen al een geruime tijd, de Stereoset is iets van 7 jaar oud, de TV iets van 9 jaar.
Voordeel van deze TV (ding heeft toen FL 3500,- gekost en het was het neusje van de zalm van Philips) is dat hij heel veel aansluitingen heeft. 3x Scart, 3x SHVS input 2x SVHS output, 2x stereo audio out, 2x stereo audio in, etc.

Televisie:
- Philips Matchline 100Hz IDTV 28ML8976 72CM 4:3

Audio
- Sony Reciever STR-D365 Stereo 2x 90 Watt Din (Front Speakers)
- Sony Dubbel Cassettedeck TC-WR465 (ik heb geen idee waarom hij er nog staat..)
- Sony 5-CD Caroussel CDP-C265
- 4x Philips FB-652 2-weg speakers 60/120 watt 6 ohm Leader Series
- Sony Versterker 2 kanaals 2x 80 watt (Rear speakers)

Bronnen
- JVC HR-S6600 SVHS Stereo Videorecorder (Volledig SVHS aangesloten)
- PC TV-out via SVHS op de TV voor Divx/DVD (Radeon 9800Pro)

Pics

http://www.ruighaver.nl/~arco/tv.jpg

http://www.ruighaver.nl/~arco/video.jpg

http://www.ruighaver.nl/~arco/stereo.jpg

http://www.ruighaver.nl/~arco/speaker.jpg

Bij het kijken van een DVD, werken de speakers van de TV (3 stuks) als centre speaker en 2x FB652 als Front en 2x FB652 als Rear.
Als ik na de zomervakantie nog wat geld over heb ga ik eens kijken voor een nieuw setje geluid, maar voorlopig vind ik dit nog prima.

graag jullie reacties

MnM wijzigde dit bericht 25-06-2003 13:23 (5%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws