Da's een drie en een tweekanaalsquote:
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
[Nieuw Topic]Da's een drie en een tweekanaalsquote:P85/3 en een P85
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
quote:Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist
Je kan dan beter 1 vijf kanaals amp kopen zoals de 1095. Je krijgt dan geen geluidsverschillen tussen de kanalen.
De 1095 heeft ook twee trafo's en als je 'm goed aansluit heb je in stereo mode (dus alleen je fronts aansturend) een trafo per kanaal. (links voorspeaker aan linkervoor amp uitgang en rechtervoor speaker aan rechter rear amp uitgang). Op die manier kan ie perfect een setje 805 of hoger aansturen.
Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7
En "fout-nederlands" is ook geen nederlands woordquote:ernst schreef op 23 June 2003 @ 17:47:
[...]
overkopen is nogal fout ja...
fout nederlands voor het geval je dat nog niet duidelijk was![]()
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
quote:Scarp schreef op 24 June 2003 @ 07:26:
[...]
Twee keer een 2kanaals is onhandig, omdat je dan een kanaal mist
Je kan dan beter 1 vijf kanaals amp kopen zoals de 1095. Je krijgt dan geen geluidsverschillen tussen de kanalen.
De 1095 heeft ook twee trafo's en als je 'm goed aansluit heb je in stereo mode (dus alleen je fronts aansturend) een trafo per kanaal. (links voorspeaker aan linkervoor amp uitgang en rechtervoor speaker aan rechter rear amp uitgang). Op die manier kan ie perfect een setje 805 of hoger aansturen.
En Musical Fidelity staat wel bekend om de geluidskwaliteit.quote:True mono-bloc construction: Each channel has a separate transformer, heat sink, PCB and socketry. - Perfect channel separation and holographic imaging. Also huge dynamic range.
I tried, in vain, to disconnect my brain. I don't know if I can handle it....handle so....much pain.
Hoch in die Bergen, da steht ein Gerät, da werden die Mädel elektrisch genäht.
Intel Core 2 Duo E8400 / Asus P5Q-E / 2 x 2GB PC6400 Cl6 / Sapphire HD4870 512MB / Samsung 640GB / Hitachi 250 GB / NEC ND-3800 / Asus 16x48x DVD / Arctic Freeze Pro 7
quote:Dr. Strangelove schreef op 24 June 2003 @ 09:21:
[...]
Waarom is het onhandig? Hangt er vanaf hoeveel kanalen amplificatie je nodig hebt. En een goede twee-kanaals eindamp presteert in theorie wel beter dan een een meer-kanaals amp, omdat er eenvoudigweg minder onderdelen gedeeld worden (een van de redenen, naast de digitale circuits, waarom AV amps altijd minder goed presteren dan stereo amps). En als je identieke eindbakken neemt zijn er helemaal geen geluidsverschillen.
Maar het grootste probleem met meer-kanaals eindbakken is dat er gewoon niet zo veel betaalbare beschikbaar zijn, behalve de Rotels. En als je op Rotel afknapt, zoals ik, is de twee-kanaals route (of drie-kanaals zoals bij Arcam) de enige andere mogelijkheid, afgezien van monoblokken (niet handig ivm ruimte lijkt me bij een surroundopstelling).
Scarp wijzigde dit bericht 24-06-2003 11:26 (5%)
quote:
Doogie wijzigde dit bericht 24-06-2003 16:44 (3%)
quote:harmageddon schreef op 24 juni 2003 @ 16:37:
Ten eerste mooie sets allemaal
Alleen een beetje duur voor mij vrees ik
Ik heb een Marantz sr-4300 net 2 weken oud![]()
Maar.. nu zoek ik nu nog boxen natuurlijk...
Wil per box ongeveer ¤400/500 uitgeven.. (als t kan natuurlijk lager, student...)
Zijn er in die prijs klasse boxen waar goed geluid uit komt?
Qlone wijzigde dit bericht 24-06-2003 16:49 (3%)
Bezoek ook eens qixis.com!.
rmels
Waarom? Een 3-weg filter is moeilijker te maken dan een 2-weg filter (2 crossovers, met alle problematiek die daar bij hoort (klank van de units, fasedraaiingen, aansturingsverschillen (hangt ook weer af van de controle die je versterker over je speakers heeft))) en een goede 2-weg klinkt daarom niet slechter dan een 3-weg uit dezelfde prijsklasse. Het ziet er hooguit wat minder stoer uit...quote:harmageddon schreef op 24 June 2003 @ 16:52:
Ik heb liever 3 weg (of meer natuurlijk) luid sprekers..
harmageddon wijzigde dit bericht 24-06-2003 17:17 (8%)
quote:Qlone schreef op 24 June 2003 @ 16:46:
[...]
Natuurlijk ben je op dit forum verplicht B&W te kopen wil je een beetje 'meedoen', maar daar trek ik me niks van aan en ben erg tevreden met de combi die ik heb...
quote:twopack schreef op 24 June 2003 @ 18:02:
Volgens mij heeft iemand hier op het forum nog een setje 603 te koop staan toch?
www.hospitalitylife.nl
In de Micromega Minimum serie beschikt de Minimum AMP over deze functie. Het is een mooie muzikale versterker die in stereo bijvoorbeeld de AVR-200 van Arcam eruit speelde (naar mijn mening natuurlijk) en die staat dan nog bekend om zijn 2.0 kwaltiteit.quote:Play schreef op 24 juni 2003 @ 18:28:
[..]
Waar ik wel naar zoek zijn voorbeelden hoe het ook kan behalve dus de betreffende NAD. Een losse geintegreerde amp naast een AV amp is al een mooie oplossing, maar veel goed presterende budget versterkers kennen geen functie om het volume onafhankelijk van de volume knop te regelen. Zo krijg je de situatie dat je steeds je volume moet regelen bij het switchen van film naar muziek.
Wat ik bedoel heeft bijvoorbeeld een Arcam A75plus wel. Heel handig, en dit zoek ik dus ook op een versterker. Wie kent andere stereo versterkers die deze functie ook hebben, vaak aangeduid met Unity Gain.
Great minds think alike!
Heeft Onkyo niet ook zo'n functie? Op de site staat (bij bijvoorbeeld de TX-SR600E):quote:Play schreef op 24 juni 2003 @ 18:28:Waar ik wel naar zoek zijn voorbeelden hoe het ook kan behalve dus de betreffende NAD. Een losse geintegreerde amp naast een AV amp is al een mooie oplossing, maar veel goed presterende budget versterkers kennen geen functie om het volume onafhankelijk van de volume knop te regelen. Zo krijg je de situatie dat je steeds je volume moet regelen bij het switchen van film naar muziek.
Wat ik bedoel heeft bijvoorbeeld een Arcam A75plus wel. Heel handig, en dit zoek ik dus ook op een versterker. Wie kent andere stereo versterkers die deze functie ook hebben, vaak aangeduid met Unity Gain.
Qua klank en prijzen ben ik niet bekend hiermee, dus of het binnen je aandachtsgebied valt zou ik niet wetenquote:What means IntelliVolume?
The output level of each component or source connected to your receiver varies – Onkyo’s IntelliVolume automatically “corrects” these variations, so you don’t have to adjust the volume every time you change sources.
Big car, small ****
rmels wijzigde dit bericht 24-06-2003 19:06 (4%)
rmels
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Audio en HiFi » Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona