Hoofdcategorieën
Topicacties

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic

Reg. datum: 20 februari 2001

Het jammere van Asus is dat het merk flink in de uitverkoop is gezet. Een aantal jaren geleden was Asus een absolut topmerk voor moederborden, nu zijn ze zich gaan richten op budget-laptops, die ongeveer gelijk staan aan een Acer.
Dat is oprecht jammer!

The StormRider ...

quote:
delfosso schreef op 14 July 2003 @ 10:20:
Het jammere van Asus is dat het merk flink in de uitverkoop is gezet. Een aantal jaren geleden was Asus een absolut topmerk voor moederborden, nu zijn ze zich gaan richten op budget-laptops, die ongeveer gelijk staan aan een Acer.
Dat is oprecht jammer!

Hoezo is het jammer :? Vind jij Asus dan niet zo goed meer als vroeger omdat ze nu hun prijzen omlaag hebben gegooid of omdat hun producten gewoon minder goed zijn dan voorheen :?

Want als de kwaliteit van hun producten gewoon goed is dan zie ik geen reden om het jammer te vinden dat Asus in de uitverkoop is gezet. Tuurlijk krijgt de naam Asus een budget beeld maar een (echte) kenner van Asus wet dat de producten gewoon goed zijn.

Ik bedoel als Sony of zo ook alles tegen budget prijzen gaat verkopen dan vind ik dat niet erg, tenzij de kwaliteit van hun producten daarmee ook omlaag gaat. Dan is dat een slechte zaak.

Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300

dfvfdv
Reg. datum: 14 oktober 2000

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 13 July 2003 @ 15:21:
Ik heb de Jewel Jade 8070 in combinatie met een Actiontec wireless access point.

Dat accesspoint kwam als beste uit de test bij Computer Totaal. Hij heeft twee antennes, is niet zo duur en in de praktijk is de ontvangst super. Hij ziet er wel een beetje Fisher-Price uit, maar dat boeit me niet zo :)
Hoe zit het met de afstand en de ontvangst? als je bijvoorbeeld in de tuin zit heb je dan nog vol bereik?

dvdfvv

Freelance Fall-guy
Reg. datum: 24 november 2002

quote:
gaatjenixaan schreef op 15 July 2003 @ 14:53:
Hoe zit het met de afstand en de ontvangst? als je bijvoorbeeld in de tuin zit heb je dan nog vol bereik?

Ontvangst is altijd uitstekend, altijd 4-5 streepjes. Dat is door twee muren heen, maar iets van 10-15 meter ver. Geen last van uitval gehad.

Ik heb geen tuin, alleen een balkon, maar dat is vlak naast het access point. Ik zal hem nog wel een keer beneden in de berging proberen (maar dat is ook maar 1 verdieping omlaag).

Ik ga liever niet met m'n notebook over de straat lopen :)

Edit: LOL :D Precies nu ik dit post valt het signaal weg om meteen weer op volle sterkte terug te komen. Waar dat nou door kwam weet ik niet, voor het eerst dat het gebeurt. :)

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 15-07-2003 15:06 (14%)

[druk op een toets om verder te gaan]

Jah heel af en toe heb ik dat ook wel es, maarja zal wel storing zijn van iets in huis :)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Reg. datum: 24 juni 2003

Heb sinds kort de Asus M3700N. Wat een prachtapparaat! Voor mij zonder twijfel de beste keus.......
Enige minpuntje zijn idd de speakertjes, maarja wanneer luister je daar nu echt naar?

In het scherm zit een kapotte pixel, achteraf bleek de pixelgarantie van de laptopper dus een goede keus.....

Enige probleem dat ik heb is de besturing van de multimedia knoppen op het toetsenbord. Er is hiervoor het programmatje Hcontrol.exe meegeleverd. Het programma loopt echter vast tijdens het opstarten.
Ik zag in deze topic dat bush hier ook al problemen me heeft gehad. Heeft iemand al uitgevonden of hier wat aan te doen is?

Reg. datum: 30 juni 2003

Okay misschien een hele domme opmerking, maar is het slechte geluidkwaliteit van de Asus M3700n niet op te lossen met een driver update? Zodat je bijvoorbeeld zelf de bass kan instellen? Of is die AC'97 chip zo ontzettend slecht? Ik had vroeger een moederbord in mn desktop pc met zo'n AC'97 chip en daar was het geluid stukken beter van! Als t door een driver update kan, dan maar hopen dat die snel komt! ;)

Reg. datum: 24 juni 2003

De geluidskwaliteit van de AC'97 chip is volgens mij niet echt slecht, de line out geeft hier een beter signaal dan mijn oude soundblaster 128 (voor m'n gevoel).
Denk echt dat het de speakertjes zijn, of het eventuele eindversterkertje dat er nog voor zit. Is waarschijnlijk erg weinig aan te doen met een driverupdate......
Misschien dat de asus zolang op z'n batterijtjes kan leven dankzij de speakertjes :*)

Freelance Fall-guy
Reg. datum: 24 november 2002

Het zijn puur de crappy speakertjes. Want bij mijn Jewel 8070 kan de geluidschip ook 3d geluid aan en EAX, je hebt ook een equalizer. Het geluid uit de koptelefoon uitgang is prima, geen ruis, geen storing, zeer hoog volume.

Maar de speakertjes zijn gewoon te klein om bas weer te kunnen geven. Ze kunnen wel aardig geluid geven met 3D effect, maar geen bas.

[druk op een toets om verder te gaan]

IE
Reg. datum: 07 januari 2002

Zijn er ondertussen al mensen (eerder uit dit topic) die al een laptop hebben aangeschaft?
Ik ben ondertussen toch weer gaan twijfelen of ik niet toch weer aan de HP moet gaan........
waarom vraag je je misschien af......nou :)

Die HP Compaq nx7000 is wel zo verschrikkelijk mooi :P En daar zit iig al de Centrino technologie in. Dit in tegenstelling tot de Dell Inspiron 8500 waar ik eerst zo stapeldol op was/ben!

Een stevigere concurrent met de Centrino technologie komt er voorlopig nog niet....althans niet binnnen de tijd dat ik een laptop ga aanschaffen. Als ik het goed heb komt de Inspiron 8600 ergens in september/oktober op de markt.

Wat ik mij afvraag is ook of er al iemand ervaringen heeft met de HP Compaq nx7000?

Ik ga iig straks een keuze maken tussen de:
- Dell Inspiron 8500
- HP Compaq nx7000

Bakkie pleur met een kano!
Reg. datum: 20 oktober 2002

quote:
hoppetee? schreef op 17 July 2003 @ 00:05:
In het scherm zit een kapotte pixel, achteraf bleek de pixelgarantie van de laptopper dus een goede keus.....
Nou, dan hebben ze hem lekker getest voordat hij de deur daar uitging...

When I say Prrtt, you say Prrrt. PRRRT PRRRT PRRRTTT PRRRRTTT!

Reg. datum: 10 maart 2002

Dat doen ze nergens hoor...

Als je dan een dode pixel hebt zonder die garantie is het jouw probleem... :/

Reg. datum: 01 maart 2001

nee inderdaad....wel fijn dat hij die garantie had!!

maareh Urnst, ik heb die Micropoint via school dus besteld..duurt alleen nog paar weken voordat ik hem krijg, ze worde op school afgeleverd.

24 bierflesjes in een krat.....24 uur in een dag......toeval??

Fan van Han
Reg. datum: 13 december 2001

Iemand hier al ervaring met de Acer Travelmate 290lci? Da's een nieuw centrino-model dat ik gisteren opmerkte en ik niets over vond met de search...

Zie ook: http://global.acer.com/products/notebook/tm290.htm

Han Sanders, alleen de spatie is anders | Hoe vleugels wel werken.

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

Hmm het is nu al een tijdje rustig rondom centrino's... Komen er binnenkort ineens een heleboel modellen uit misschien?

Wat hopelijk ook betekent dat centrino's echt betaalbaar gaan worden >:)

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Oscar Mopperkont schreef op 29 juli 2003 @ 14:27:
Wat hopelijk ook betekent dat centrino's echt betaalbaar gaan worden >:)
Wat zeurt iedereen nou altijd over "dure Centrino's"? Voor 1099 euro ex.btw. heb je een A-merk Centrino notebook waar alles op zit wat je nodig hebt, en dat is gemiddeld 100 euro meer dan voor een vergelijkbare P4 notebook die geen wireless LAN heeft. Centrino is alles in overweging genomen zelfs goedkoop.

"Met een raket op 't dak!"

Hoepel op!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Exirion schreef op 29 July 2003 @ 14:43:
[...]

Wat zeurt iedereen nou altijd over "dure Centrino's"? Voor 1099 euro ex.btw. heb je een A-merk Centrino notebook waar alles op zit wat je nodig hebt, en dat is gemiddeld 100 euro meer dan voor een vergelijkbare P4 notebook die geen wireless LAN heeft. Centrino is alles in overweging genomen zelfs goedkoop.

Net als vele andere tweakers wil ik dan een centrino met een echte videokaart. Dan praat je al over 1499,- ex btw. En dan heb je nog maar de instapper van 1,3Ghz :/

Natuurlijk is dat voor 99% van de aps snelzat, maar meeste willen gewoon een snellere zodat na lanceriing nieuwe centrino's je niet zit met 1-tje die 2 maal zo traag is als de rest. Dus betaalbaar voor een 1,6Ghz gaan, en die is iets van 2000 ex btw.

Vat je het een beetje? Heeft dus meer met gevoel dan met ratio te maken.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Oscar Mopperkont schreef op 29 juli 2003 @ 14:59:
Net als vele andere tweakers wil ik dan een centrino met een echte videokaart. Dan praat je al over 1499,- ex btw. En dan heb je nog maar de instapper van 1,3Ghz :/
Je vergeet even dat een redelijke Athlon/P4 notebook met een goeie videokaart ook niet al te goedkoop is? Zoals ik zei scheelt het in de praktijk maar weinig in prijs. En bovendien is die instapper van 'maar 1.3GHz' even snel als een P4 op 2 a 2.2GHz, dus je moet wel eerlijk vergelijken.

"Met een raket op 't dak!"

The StormRider ...

quote:
Urnst schreef op 29 July 2003 @ 09:56:
Zijn er ondertussen al mensen (eerder uit dit topic) die al een laptop hebben aangeschaft?
Ik ben ondertussen toch weer gaan twijfelen of ik niet toch weer aan de HP moet gaan........
waarom vraag je je misschien af......nou :)

Die HP Compaq nx7000 is wel zo verschrikkelijk mooi :P En daar zit iig al de Centrino technologie in. Dit in tegenstelling tot de Dell Inspiron 8500 waar ik eerst zo stapeldol op was/ben!

Een stevigere concurrent met de Centrino technologie komt er voorlopig nog niet....althans niet binnnen de tijd dat ik een laptop ga aanschaffen. Als ik het goed heb komt de Inspiron 8600 ergens in september/oktober op de markt.

Wat ik mij afvraag is ook of er al iemand ervaringen heeft met de HP Compaq nx7000?

Ik ga iig straks een keuze maken tussen de:
- Dell Inspiron 8500
- HP Compaq nx7000

Tja .... ik zit nu op dit moment heel erg hard te twijfelen tussen een

- Acer 803LMib (voor ongeveer 2100 incl. bij pcsnel.nl)
Acer 804CLib (voor 2184 excl op de acer site, incl 2600 euro)
- HP NX7000 (die op de hp.nl site voor 2800 excl. BTW staat, bij beat-it.nl voor ongeveer 3300 incl.)
Heb hieronder ff alle + & - tegenover elkaar gezet.
Ik vergelijk nu alleen de Acer met de HP !!!

Acer 803:
+ bluetooth
+ goedkoper, scheelt 1000 euro, kan ik in ieder geval veel leuke dingen mee doen
- 40GB hhd (misschien dat ik een 60GB hhd erin kan laten zetten)
- Ati M9000 64MB
- relatief veel :? problemen met vanalles (zie Acer TM90x deel3 topic)

Acer 804:

+1,7GHz P-M
+ 60GB hhd
- nog niet op veel plaatsen gezien ???
- zelfde problemen als de andere acers ???
-

HP:
+ Widescreen
+ Ati M9200 64MB
+ 60GB hhd
- DUUR !!!
- geen bluetooh
- geen ervaringen van mensen tot nog toe

Ik hoop echt dat er binnekort meerdere Centrino's uit gaan komen met goede grafische kaarten .... want ik kan niet wachten om een nieuwe laptop te kopen ....
Maar als het echt moet dan wacht ik wel tot eind van dit jaar als de eerste laptops met een Dothan proc uitkomen .... :'(