Hoofdcategorieën
Topicacties

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 maart 2001

quote:
Kintero schreef op 07 July 2003 @ 18:10:
Misschien beetje offtopic:
Is het mogelijk om Wireless lan op je laptop te krijgen dmv een wireless lan pci card, aan welke eisen moet je laptop daar voldoen? Als er bijvoorbeeld gewoon een AMD Athlon Xp Mobile processor in zit.

ja idd beetje offtopic...maar ach...

een wireless lan PC card kun je in je laptop stoppen....of een wireless lan USB adapter eraan hangen...
als je athlon XP hebt is dat natuurlijk geen enkel probleem...je kunt met een pentium II ieg al draadloos netwerk gebruiken en ik denk zelfs wel met pentium 1 :) dus dat komt goed

24 bierflesjes in een krat.....24 uur in een dag......toeval??

Sir, Yes sir !
Reg. datum: 08 mei 2003

quote:
FongWan schreef op 07 July 2003 @ 14:24:
damn .... :'(
op de US site staat ie namelijk voor $2000 en dan heb ik het over deze config ...

hp compaq business notebook nx7000
• hp compaq business notebook nx7000 with a FREE CARRYING CASE
• Intel® Pentium® M processor 1.60GHz
• 512MB DDR SDRAM
• 60GB hard drive
• 15.4-inch WSXGA+ display
• floppy drive sold separately
• 24X DVD/CD-RW (Fixed)
• 56K V.92 modem
• 10/100 NIC
• 802.11b wireless LAN
• Microsoft® Windows® XP Professional
• 1 Year WorldWide Limited Warranty

Wel met een Mobility Radeon 9200 met 64MB VRAM

(VRAM ??? ik neem aan dat het toch wel dedicated is toch ???)

Ach ja ... hopen dat deze config. in prijs zakt in augustus ... (zal wel niet maar je kan altijd blijven hopen)

Anders wordt het dan toch maar deze config denk ik.

Compaq nx7000 model P-M 1,5 Ghz; 40GB ATI-64MB DVD/CDRW 512MB XPP 15,4-inch WSXGA+

Nu ook hopen dat pcsnel hem gaat verkopen ....

Ach het gaat toch al niet meer over Centrino etc... dus we gaan lekker over laptops lullen >:) :

VRAM is VideoRAM, dus idd dedicated.

"A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his clients to plant vines." - F.L. Wright IBM Thinkpad T60p specs

Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
challenge schreef op 07 July 2003 @ 18:51:
[...]

ja idd beetje offtopic...maar ach...

een wireless lan PC card kun je in je laptop stoppen....of een wireless lan USB adapter eraan hangen...
als je athlon XP hebt is dat natuurlijk geen enkel probleem...je kunt met een pentium II ieg al draadloos netwerk gebruiken en ik denk zelfs wel met pentium 1 :) dus dat komt goed
Ah, oke. Nog een vraagje. Als ik dus zon kaartje van Sitecom bijv. erin doe, installeer de drivers enzo, waar moet ik dan inloggen. Ik heb hier een router, niet draadloos, hoe kan ik daar dan op in haken? Ik heb trouwens Planet ADSL, niet dat dat uitmaakt denk ik.

dan jij!
Reg. datum: 30 september 2000

Dat kan dus niet, je moet wel een Wireless Access Point aan je router hangen. Of de router die je nu gebruikt vervangen door een WAP met ingebouwde router.
Logisch? :D

Zo gezegd, zo gedaan.
Pixilated NetphreaX

Reg. datum: 10 maart 2002

quote:
Kintero schreef op 07 July 2003 @ 21:53:
[...]

Ah, oke. Nog een vraagje. Als ik dus zon kaartje van Sitecom bijv. erin doe, installeer de drivers enzo, waar moet ik dan inloggen. Ik heb hier een router, niet draadloos, hoe kan ik daar dan op in haken? Ik heb trouwens Planet ADSL, niet dat dat uitmaakt denk ik.

Welke modem heb je? Als je die niewe hebt, die dus al een over een ingebouwde router beschikt dan moet je een Acces Point kopen, heb je aparte router naast je modem dan kan je die beter vervangen voor een Access Point met ingebouwde router.

Ik heb dus zelf die modem met ingebouwde router en heb er de WAP11 van Linksys aanhangen, dat werkt prima :), Er is ook een versie met ingebouwde router te koop.

iKremers wijzigde dit bericht 07-07-2003 22:49 (4%)

quote:
Bush schreef op 07 July 2003 @ 22:48:
[...]

Welke modem heb je? Als je die niewe hebt, die dus al een over een ingebouwde router beschikt dan moet je een Acces Point kopen, heb je aparte router naast je modem dan kan je die beter vervangen voor een Access Point met ingebouwde router.

Ik heb dus zelf die modem met ingebouwde router en heb er de WAP11 van Linksys aanhangen, dat werkt prima :), Er is ook een versie met ingebouwde router te koop.

Ik heb dus een modem met een router ernaast -_-. Dan maar vervangen :P. Ik heb nog een vraag, in de laptop die ik zou willen zit standaard dus geen Wireless Lan, nu zie ik van Sitecom een kaartje met 54mbps en eentje met 11mbps, nu is mijn vraag dus, wat is het verschil, heeft het met snelheid te maken? welke is beter? En in die laptop die ik op het oog heb zit een type II of type III PC card slot CardBus-compatibel slot, is dat een goed slot voor zon Wireless lan pci kaartje?

Sorry voor alle noobie vragen, ik wil leren 8).

Reg. datum: 12 november 2001

quote:
Kintero schreef op 08 July 2003 @ 11:09:
[...]

Ik heb dus een modem met een router ernaast -_-. Dan maar vervangen :P. Ik heb nog een vraag, in de laptop die ik zou willen zit standaard dus geen Wireless Lan, nu zie ik van Sitecom een kaartje met 54mbps en eentje met 11mbps, nu is mijn vraag dus, wat is het verschil, heeft het met snelheid te maken? welke is beter? En in die laptop die ik op het oog heb zit een type II of type III PC card slot CardBus-compatibel slot, is dat een goed slot voor zon Wireless lan pci kaartje?

Sorry voor alle noobie vragen, ik wil leren 8).

Die 54mbps is waarschijnlijk de IEEE 802.11g standaard de 11mbps de zgn 802.11b standaard, verschil is eigenlijk de snelheid (waarbij G backwards compatible is met B.)
Als je bijv meerdere laptop's/pc's draadloos wilt verbinden en veel file's enzo erover heen stuurt is die 54sneller, als je je laptopje bijv alleen voor internet access gebruikt (kabel of dsl bijv) is de 11versie snel zat, mocht je die 54versie nemen icm meerdere pc's/laptops moet je wel rekekning houden dat die ook die standaard moeten hebben/ondersteunen, anders haal je die hogere snelheid niet.

FongWan

Is het goed als ik die plaatje's uit jouw topic ook gebruik voor het Acer Travelmate 80x topic deel 3 topic ? ( sorry ik kon je niet mailen, want er staat geen mail adres in je profile )

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

quote:
dolby schreef op 08 July 2003 @ 11:28:
[...]

Die 54mbps is waarschijnlijk de IEEE 802.11g standaard de 11mbps de zgn 802.11b standaard, verschil is eigenlijk de snelheid (waarbij G backwards compatible is met B.)
Als je bijv meerdere laptop's/pc's draadloos wilt verbinden en veel file's enzo erover heen stuurt is die 54sneller, als je je laptopje bijv alleen voor internet access gebruikt (kabel of dsl bijv) is de 11versie snel zat, mocht je die 54versie nemen icm meerdere pc's/laptops moet je wel rekekning houden dat die ook die standaard moeten hebben/ondersteunen, anders haal je die hogere snelheid niet.
Oke, laatste vraag: Ik zit nu op een computer die uitmaakt van een netwerk van 4 computers, volgens mij is er geen slot meer vrij in de router, de routers staat niet bij deze pc dus ik zit er niet rechtstreeks bij. Is er niet een manier waardoor ik het bedrade netwerk kan houden en die laptop ertussen zet, of dat ik deze met mijn eigen pc verbind ofzo?

Ehm, een simpel hubje bedoel je? hubje aan de router?

The StormRider ...

quote:
RS_003 schreef op 08 July 2003 @ 11:45:
FongWan

Is het goed als ik die plaatje's uit jouw topic ook gebruik voor het Acer Travelmate 80x topic deel 3 topic ? ( sorry ik kon je niet mailen, want er staat geen mail adres in je profile )

Over welke plaatjes heb je het ???
Is geen probleem denk ik .... ik had ze eerst op mijn personal site gezet (zie homepage knop maar ik zag dat ik daardoor mijn 2GB traffic per maand heel erg snel naderde dus ik heb de daardoor op mijn andere site gezet zie de huidige url daar heb ik 5GB traffic per maand en die site wordt bijna niet meer gebruikt). Mocht het blijken dat ik te dicht bij mijn traffic kom dan laat ik dat wel weten.

Heeft het wel zo een zin om dat in de Acer topic te zetten ???
Want je geeft nu best al wat info over het Centrino/Pentium-M gebeuren dat mijn topic overbodig is :?
I hope not .... :X

Trouwens, mooie openingspost, ik zal de vergelijkings tabel Pentium-M, Pentium4-M en AMD ff aanpassen, kan je ook ff aangeven wat voor extra info je over het centrino platform je in je openingspost hebt gezet die ik hier mis ???

Dan kan ik namelijk aanvullen :D

FongWan wijzigde dit bericht 08-07-2003 14:17 (9%)

Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300

quote:
FongWan schreef op 08 July 2003 @ 14:12:
[...]

Over welke plaatjes heb je het ???
Is geen probleem denk ik .... ik had ze eerst op mijn personal site gezet (zie homepage knop maar ik zag dat ik daardoor mijn 2GB traffic per maand heel erg snel naderde dus ik heb de daardoor op mijn andere site gezet zie de huidige url daar heb ik 5GB traffic per maand en die site wordt bijna niet meer gebruikt). Mocht het blijken dat ik te dicht bij mijn traffic kom dan laat ik dat wel weten.

Heeft het wel zo een zin om dat in de Acer topic te zetten ???
Want je geeft nu best al wat info over het Centrino/Pentium-M gebeuren dat mijn topic overbodig is :?
I hope not .... :X

Trouwens, mooie openingspost, ik zal de vergelijkings tabel Pentium-M, Pentium4-M en AMD ff aanpassen, kan je ook ff aangeven wat voor extra info je over het centrino platform je in je openingspost hebt gezet die ik hier mis ???

Dan kan ik namelijk aanvullen :D

Tja, wat je zegt klopt wel een beetje, beide topics zijn zeer compleet.

Ik heb 2 plaatjes gebruikt, het centrino logo, en het type PM chipset pic.

Tja, dit staat in mijn post en zou bij jou er ook wel tussen passen:

quote:
Verder nog wat Centrino nieuwtje’s

Wat het mobiele CPU-platform betreft wordt er alvast vooruitgeblikt op Dothan, de opvolger van de huidige Banias-processor. Deze nieuweling zal, net als Prescott, worden gefabriceerd op een 90nm-proces, en volgens verwachting ook rond dezelfde tijd worden geintroduceerd, het vierde kwartaal van dit jaar. Dothan onderscheidt zich van Banias vooral door een 2MB on-die L2 cache, en zal eerst verschijnen in snelheden van 1,8GHz. In de eerste helft van volgend jaar komen dan 1,9 en 2,0GHz modellen uit, evenals enkele langzamere Low-Volt and Ultra Low-Volt-varianten. Naast een nieuwe CPU zal het Centrino-platform bovendien nog met een nieuwe WLAN-chip worden uitgerust in de vorm van de 2100A, waarmee laptops op zowel 802.11a als 802.11b draadloze netwerken kunnen worden aangesloten. Begin 2004 zullen hieraan dan ook nog 802.11g-mogelijkheden worden toegevoegd. Naast Centrino zal Intel trouwens de komende tijd ook nog aandacht besteden aan de mobiele P4-processor. In het derde kwartaal komt een 3,06GHz P4M zonder HyperThreading uit, gevolgd door een 3,2GHz-variant met HyperThreading. Hierna zal men in 2004 vervolgen met mobiele Prescott-varianten van 2,66, 2,80, 3,06, 3,20 en 3,46GHz, allemaal met een 533MHz FSB en HT-enabled.

Notebookadvies.nl

quote:
dolby schreef op 08 juli 2003 @ 13:52:
Ehm, een simpel hubje bedoel je? hubje aan de router?
Kan dat, en hoe duur zijn die ongeveer en heb ik dan nog steeds een acces point nodig?

Freelance Fall-guy
Reg. datum: 24 november 2002

quote:
Kintero schreef op 08 July 2003 @ 16:12:
Kan dat, en hoe duur zijn die ongeveer en heb ik dan nog steeds een acces point nodig?

Ik zit hier ook een beetje naar te kijken. Ik heb al een hub, daar hang ik op dit moment m'n laptop steeds aan, wat behoorlijk onhandig is.

Voor zover ik het heb begrepen kan ik een wireless access point in m'n hub prikken met een crossover cable (m'n getweakte Speedtouch zit in de uplink en die kan dus nu de routing enzo doen).

Waarschijnlijk wordt het een Actiontec wireless access point, die kwam het beste uit de Computer Totaal test en is ook niet zo duur (ik kan hem voor 85€ zonder verzendkosten halen). Die Actiontec werkt niet met VPN, maar aangezien m'n Speedtouch is getweaked moet het gewoon werken.

[druk op een toets om verder te gaan]

quote:
Kintero schreef op 08 juli 2003 @ 16:12:
[...]

Natuurlijk, een HUB is niets anders dan een verleng snoer voor het ethernet netwerk gedeelte en heeft niets met draadloos te maken.

Voor ¤30 heb je een SWITCH bij MyCom, heeft dezelfde functie als een HUB, maar een HUB is bijna niet leverbaar meer geloof ik... heeft ook te maken met het feit dat een SWITCH tegenwoordig niet zo duur meer is.

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Praktisch alle goedkope routers hebben 4 aansluitingen en fungeren derhalve ook meteen als switching hub. Als je goedkoop klaar wilt zijn koop je gewoon een wireless router.

"Met een raket op 't dak!"

Oops :P, dat was ik ff vergeten, dat kan je beter doen jah, voor ¤91 heb je een draadloze router/4 poorts switch van Linksys, dat kan je het beste kopen :)

iKremers wijzigde dit bericht 08-07-2003 17:22 (3%)

quote:
[...]

alles is mogelijk ;)
maar wat wil je precies? draadloos? met wat allemaal?
Als je een Centrino laptop hebt, heb je nog een "zender" nodig zodat je daarmee verbinding kan maken

dolby wijzigde dit bericht 08-07-2003 17:32 (8%)

quote:
dolby schreef op 08 July 2003 @ 17:31:
[...]

alles is mogelijk ;)
maar wat wil je precies? draadloos? met wat allemaal?
Als je een Centrino laptop hebt, heb je nog een "zender" nodig zodat je daarmee verbinding kan maken
Ik heb nu een netwerk met 4 computers, er is dus geen plekje over voor nog een verbinding. Ik wil daalk met mijn laptop van Wireless lan gebruik maken, maar ik wil mijn huidige netwerk niet draadloos maken, wat heb ik daar voor nodig en is dat mogelijk?

quote:
Kintero schreef op 08 July 2003 @ 19:00:
[...]

Ik heb nu een netwerk met 4 computers, er is dus geen plekje over voor nog een verbinding. Ik wil daalk met mijn laptop van Wireless lan gebruik maken, maar ik wil mijn huidige netwerk niet draadloos maken, wat heb ik daar voor nodig en is dat mogelijk?

Dat is heel goed mogenlijk ( search :o )

Ik heb hier bv een Sitecom WL-018 wireless ethernet base station staan, met 4x upt + 11mbit wlan en een printerserver.

Gewoon ff zoeken, 3com, draytek, sweex .. en nog veel meer merken hebben ook zon ding :)

Notebookadvies.nl

quote:
Zoals al is gezegd, koop een Cable/ADSL router met ingebouwde 4 poorts switch en Wireless Acces Point en verkoop je huidige router....

iKremers wijzigde dit bericht 08-07-2003 19:17 (52%)

Oke bedankt voor de reacties, hiermee moet het wel lukken :).

Reg. datum: 31 oktober 2002

quote:
FongWan schreef op 07 July 2003 @ 14:24:
damn .... :'(
op de US site staat ie namelijk voor $2000 en dan heb ik het over deze config ...

hp compaq business notebook nx7000
• hp compaq business notebook nx7000 with a FREE CARRYING CASE
• Intel® Pentium® M processor 1.60GHz
• 512MB DDR SDRAM
• 60GB hard drive
• 15.4-inch WSXGA+ display
• floppy drive sold separately
• 24X DVD/CD-RW (Fixed)
• 56K V.92 modem
• 10/100 NIC
• 802.11b wireless LAN
• Microsoft® Windows® XP Professional
• 1 Year WorldWide Limited Warranty

Wel met een Mobility Radeon 9200 met 64MB VRAM

(VRAM ??? ik neem aan dat het toch wel dedicated is toch ???)

Ach ja ... hopen dat deze config. in prijs zakt in augustus ... (zal wel niet maar je kan altijd blijven hopen)

Anders wordt het dan toch maar deze config denk ik.

Compaq nx7000 model P-M 1,5 Ghz; 40GB ATI-64MB DVD/CDRW 512MB XPP 15,4-inch WSXGA+

Nu ook hopen dat pcsnel hem gaat verkopen ....

Hij staat ook al op de HP-NL site...

http://www.hp.nl/products/notebooks/value/family-nx7000.html

En zoals voorspeld zijn ze erg duur :(

The StormRider ...

Yep die dingen zijn best wel duur ....
misschien dat het dan toch een Acer wordt ???

Nou ja ... ik heb nog in ieder geval tot eind augustus om rond te kijken.

BTW hier even een quote uit het Acer TM80X deel 3 topic

quote:
L u i g i schreef op 09 July 2003 @ 17:04:
Ik zag in topic 2 dat iemand wat prijzen van losse Pentium-M processors had gepost. Hij vermeldde er alleen niet bij waar die dat vandaan had.
Nu heb ik zelf ook even gezocht en zag dat de Pentium-M los verkrijgbaar is bij Alternate in Duitsland (http://www.alternate.de/).
Voor wie het interesseert, De Pentium-M gaat in de socket 479-m.

Pentium-M 1300 249 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1400 284 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1500 349 Euro (Op voorraad)
Pentium-M 1600 489 Euro
Pentium-M 1700 749 Euro

Lijkt off-topic, maar is misschien interessant voor diegenen die hun TM 800's willen upgraden. De TM met 1700 Pentium-M gaat trouwens TM 804 heten... :*)