Hoofdcategorieën
Topicacties

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Freelance Fall-guy
Reg. datum: 24 november 2002

quote:
gaatjenixaan schreef op 28 juni 2003 @ 15:00:
Bij computerpirates kost hij 1493,45 euro inclusief btw en 40 gb 5400 rpm HD. OK geen draagtas en windows xp maar een draagtas kan je altijd nog los erbij kopen en een windows xp cd heeft (bijna) iedereen wel ergens liggen.

Bedankt voor de tip.

Een Windows XP CD heb ik niet liggen hier, ik gebruik op dit moment nog een fijne crashende Windows 98se van een recovery CD. En ik wil hem zelf met uitgestelde betaling kopen en dat kan bij computerpirates niet.

Hebben ze daar ook zo'n all-risk verzekering?

Voor de rest inderdaad een hele goeie prijs, dus ik denk dat andere mensen wel wat hebben aan deze tip.

[druk op een toets om verder te gaan]

Freelance Fall-guy

Nog een interessante link voor mensen die geïnteresseerd zijn in de Micropoint 300/Jewel 8070:

http://www.hyperdatadirec.../model5000/model5000.htm#

De HyperData 5000 is ook alweer dezelfde notebook, voor de US. Op deze pagina staan alle aanzichten van de notebook en ook zijn er drivers te downloaden. En je kunt de manual downloaden, ook erg handig.

Wat opvalt bij het onderaanzicht is dat het er lekker clean uitziet; bijna geen gaten. Het lijkt erop dat hij zijn lucht niet onder aanzuigt. Hoewel ik niet weet wat dat ventilator-achtige plastic ding is.

Wat verder opvalt is dat als je de accu eruit haalt, je geen pootje weghaalt, wat bij de Acer TM800 wel zo is, zo dat hij gaat wankelen.

Ook is de harddisk heel erg eenvoudig te verwisselen, bijna net zo eenvoudig als de media drive lijkt het.

De BIOS is van Insyde.

Reg. datum: 10 maart 2002

Ziet er wel goed uit, alleen die CD-lade aan de voorkant he, das niet zo handig :P

Als er BTW nog vragen over de M3700n zijn, laat het weten, probeer ik ze zo goed mogelijk te beantwoorden :P

The StormRider ...

hehehe ik heb wel een vraagje ...
Wanneer heb je je review af ?

Ben wel benieuwd ... :)

Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300

Freelance Fall-guy

quote:
Bush schreef op 29 June 2003 @ 13:35:
Ziet er wel goed uit, alleen die CD-lade aan de voorkant he, das niet zo handig :P

Nee, die opmerking was er inderdaad al eerder, dat het onhandig is als je hem in een standaard wilt gebruiken.

Voor de rest vind ik de drive aan de voorkant niet onhandig; je kunt er gemakkelijk bij en op mijn buro heb ik allemaal spullen links en rechts van m'n toetsenbord liggen.

Wat me ook nog opviel is dat het drie uur duurt om hem op te laden. Bij de Acer zou dit anderhalf uur moeten zijn, maar dat was in de praktijk ook drie uur. Of dat met de huidige revisie opgelost is is me niet duidelijk.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 29-06-2003 14:52 (1%)
Reden: Typo

Reg. datum: 01 maart 2001

hoe is dit notebook eigenlijk getest qua batterijduur??

24 bierflesjes in een krat.....24 uur in een dag......toeval??

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 28 June 2003 @ 00:36:
[...]

heheh :)

Wat kost hij jou via de uni? Of had je dat al gezegd en zit ik hier lui te wezen?

Ik weet nu ook vrijwel zeker dat ik deze ga kiezen.
.

eens kijken
1,3 GHz, 40 GB, 15" SXGA+, COMBO, 512MB en Radeon 9000 M 64MB
(hier staat trouwens 2,8 kg) en 3 jaar onsite garantie
en hij heet micropoint sonic.

kost 1668 euro op de uni bij mij.
niet spectaculair ofzo..maar een groot voordeel waardoor ik eigenlijk geen andere laptop wil kiezen.....
wanneer er een probleem mee is kan ik hem bij het service center op de uni inleveren, krijg ik METEEN een leenlaptop mee...en het mooiste...je harddisk wordt zelfs meteen ff overgezet! dus jah dat is wel lekker voordeel

Freelance Fall-guy

quote:
hoe is dit notebook eigenlijk getest qua batterijduur??

Prima, nog iets beter dan de Travelmate 800:

DVD afspelen: 3,3 uur v.s. 2,7 uur.
BAPCo Mobilemark performance: 4,4 uur v.s. 4,1 uur.
BAPCo Mobilemark reader: 5 uur v.s. 4,9 uur.
Na 1 uur laden: 2,3 uur v.s. 2.2 uur.

quote:
eens kijken
1,3 GHz, 40 GB, 15" SXGA+, COMBO, 512MB en Radeon 9000 M 64MB
(hier staat trouwens 2,8 kg) en 3 jaar onsite garantie
en hij heet micropoint sonic.

kost 1668 euro op de uni bij mij.

Dat is dus nog wat voordeliger dan waarvoor ik hem kan krijgen (met uitgestelde betaling); 1695 Euro met 1 jaar carry-in. En Windows XP home, welke Windows zit er bij jou bij, Pro?
In ieder geval lijkt het me een goeie deal voor die prijs.

Dat gewicht zie ik overal verschillend aangegeven, van 2,69 tot 3 Kg.

quote:
niet spectaculair ofzo..maar een groot voordeel waardoor ik eigenlijk geen andere laptop wil kiezen.....
wanneer er een probleem mee is kan ik hem bij het service center op de uni inleveren, krijg ik METEEN een leenlaptop mee...en het mooiste...je harddisk wordt zelfs meteen ff overgezet! dus jah dat is wel lekker voordeel

Ja, dat is echt perfect natuurlijk. En de harddisk is heel erg eenvoudig te verwisselen bij dat ding. Het lijkt erop dat hij ervoor is gemaakt om gemakkelijk door een winkel te laten customizen (HD,geheugen,CPU).

Wat me nu nog eens opviel in de C'T test is dat ze tot twee keer toe over die Bullman (Micropoint/Jewel) zeggen dat de behuizing robuust is.

Ook las ik nog dat Jewel die 30 dagen pixelvrij garantie durft te geven omdat het een A-klasse beeldscherm is (ze verwachten niet dat er defecte pixels zijn binnen die termijn).

Ook nog interessant: Iemand had het erover dat de Radeon M10 pin-compatible met de M9 zou zijn. Zegt op zich ook nog niet alles (voltages), maar mocht je de M9 kunnen vervangen door een M10 dan zou dat natuurlijk geweldig zijn. Als je er ergens los eentje zou kunnen krijgen tenminste :)

Verder is kennelijk geen enkele VGA poort van die 11 Centrinos uit de C'T test heel scherp boven de 1280x1024x85Hz, de Dell (D600) is het beste en de Bullman, Acer en IBM zitten daar direct onder daarna gaat het berg afwaarts.

Wat overigens bij de Travelmate 800 lastig is, is dat 1 van de geheugen modules onder het toetsenbord zit. Dus je moet op een nogal moeilijke manier het toetsenbord verwijderen om erbij te kunnen.

Ik kwam nog ergens zo'n Jewel 8070 tegen met standaard DVD brander, dus die zijn er al voor te krijgen kennelijk. En ook een met een LiteON combi-drive tegen meerprijs.

EDIT: Kun jij er ook meteen een 5400rpm HD in laten zetten tegen meerprijs? Zou ik wel doen, dit schijnt de performance behoorlijk te helpen en het kost waarschijnlijk maar iets van 20-25€ extra.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 30-06-2003 00:49 (5%)
Reden: Extra vraag

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 30 June 2003 @ 00:43:
[...]

En Windows XP home, welke Windows zit er bij jou bij, Pro?
In ieder geval lijkt het me een goeie deal voor die prijs.

Pro zit er bij idd...maar ook office en wat andere softwre, licenties via school.

[...]

quote:
EDIT: Kun jij er ook meteen een 5400rpm HD in laten zetten tegen meerprijs? Zou ik wel doen, dit schijnt de performance behoorlijk te helpen en het kost waarschijnlijk maar iets van 20-25€ extra.
Ja geen idee...heb er een mailtje over gestuurd, maar wordt niet over harddisksnelheid gesproken..maar zou ik idd graag willen..dus wacht die reactie nog af.

Freelance Fall-guy

quote:
challenge schreef op 30 June 2003 @ 00:56:
Pro zit er bij idd...maar ook office en wat andere softwre, licenties via school.

Dat is netjes, zeker een goeie deal dus.

quote:
Ja geen idee...heb er een mailtje over gestuurd, maar wordt niet over harddisksnelheid gesproken..maar zou ik idd graag willen..dus wacht die reactie nog af.

Nou, hopen dat het mogelijk is.

Ik kwam nog een hele interessante Centrino laptop tegen, helaas alleen in Duitsland:

ATELCO 4move! Pro 1400CW

http://www.atelco.de/2EWo...61&agid=171&adp=0

- 1.4 GHz
- 15,1 inch display SXGA+ 1400x1050
- 40GB
- 512 MB
- ATi M9 64MB
- Soundplaster (LOL :D ) Pro 3.0 compatible audio, SP/DIF out
- 10/100/1000 Mbit Wireless LAN (wireless 1000??? Zal wel de gewone LAN zijn, maar wel 1000 Mbit dus)
- 2 Uur laadtijd
- 4-6 uur accu tijd
- 4x USB 2.0
- Floppy drive optioneel
- Voor de rest de gebruikelijke aansluitingen, combi-drive en PS/2.

1551€ bij verzending! En hij ziet er nog cool uit ook.

Deze is eigenlijk nog wat interessanter dan die Jewel met de extra USB poort, SP/DIF uit, 1000Mbit LAN, PS/2 en floppy drive optie. Hoe goed hij in de praktijk is is natuurlijk nog de vraag.

Reg. datum: 10 maart 2002

Ja, leuk enzo, maar WTF moet je met 1000mbit als gewone gebruiker? Die data snelheid haalt je gewone comp never nooit niet, daar is de HD enzo te langzaam voor.

Das dus max 125MB p/s, ATA100 drives halen volgens specs max. 100MB/sec, maar uit verschillende tests blijkt dat dit nog niet eens 40MB/sec is.. 20MB/sec is denk ik het max. haalbare, maar dat heb je als consument helemaal niet nodig :) Tenzij je de hele dag illegaal spul met je buren aan het uitwisselen bent :P

natuurlijk is het niet echt heel belangrijk, maar wel leuk...en 20 a 25 MB max. haalbare......dan is dat toch bijna 2x zosnel dan wanneer je dat met een 100 Mbit kaartje zou kunnen doen ;)

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

Tja d'r is ook weer mobile nieuws

zoals Banias al zijn opvolger heeft Dothan ?
Zo heeft AMD die ook
Athlon 64 mobile

zie Tom HW site

http://www.tomshardware.c...306281/millionman-04.html

The Uniwell N766AA0 notebook

64bit notebook met 64bit UT2003 op een 64bit WinXP

SG wijzigde dit bericht 30-06-2003 19:32 (7%)

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

Freelance Fall-guy

quote:
Bush schreef op 30 June 2003 @ 14:29:
Ja, leuk enzo, maar WTF moet je met 1000mbit als gewone gebruiker? Die data snelheid haalt je gewone comp never nooit niet, daar is de HD enzo te langzaam voor.

Das dus max 125MB p/s, ATA100 drives halen volgens specs max. 100MB/sec, maar uit verschillende tests blijkt dat dit nog niet eens 40MB/sec is.. 20MB/sec is denk ik het max. haalbare, maar dat heb je als consument helemaal niet nodig :) Tenzij je de hele dag illegaal spul met je buren aan het uitwisselen bent :P

Waarschijnlijk 111MB/s (8+1 bits) en dan voor 100Mbit 11MB/s dus dan is minstens het dubbele toch leuk. En het is ook meer bedoeld om in een LAN van je werk te hangen.

En de digitale audio uitgang is natuurlijk ook interessant. Ik vraag me af of je daar multichannel surround uit zou kunnen halen.

uit een digitale geluidsuitgang kun je voorzover ik weet gewoon 5.1 geluid halen.

Freelance Fall-guy

quote:
challenge schreef op 30 juni 2003 @ 23:12:
uit een digitale geluidsuitgang kun je voorzover ik weet gewoon 5.1 geluid halen.

Dat is dan ook wel heel interessant. De Samsung X10 heeft dat ook, maar daarvan is het scherm vrij donker en de gewone accu gaat niet zolang mee als de grotere die uitsteekt.

Maargoed, het is in Duitsland. Dus dat is dan weer lastig met garantie en dan moet je er eerst een normaal toetsenbord in laten zetten als dat al mogelijk is. Jammer dat deze niet in Nederland te krijgen is.

Freelance Fall-guy

De Notebook Express heeft het net even voor mij nagevraagd bij Jewel en de huidige Jade 8070's hebben inderdaad standaard Bluetooth aan boord!

40GB 4200 naar 5400rpm kost maar iets van 25 Euro. En gewoon hun 3 jaar all-risk verzekering voor 115€ bij de standaard 1-jaar fabrieksgarantie dekt de defecten, ongelukjes etc.

Ik laat er ook meteen een 1x512MB geheugenmodule inzetten i.p.v. 2x256.

En dan zit ik te denken om er een rugtas bij te nemen in plaats van de gratis notebooktas. Dit omdat het bij zo'n rugtas niet opvalt dat er een notebook inzit (i.v.m. roof) en het is handig dragen, ook op de fiets.

En dan misschien nog een kabelslotje ofzo, moet ik even kijken. Ik wil een Centrino omdat ik overdag in een cafeetje ofzo wil kunnen werken, altijd maar thuis werken wordt ook een beetje saai. Maar dan moet je ook af en toe naar het toilet kunnen zonder dat iemand je notebook jat.
Ze zouden op een notebook eigenlijk een slotje moeten maken zodat hij niet open kan, dan kunnen mensen ook niet met je notebook lopen te zieken als je even wegloopt (dus ook niet het scherm of toetsenbord mollen).

Met wat geluk zou ik hem vanmiddag op kunnen halen, ze moeten nog kijken voor die 5400rpm harddisk.

Sir, Yes sir !
Reg. datum: 08 mei 2003

Ik wil niet zeikerig overkomen, maar bij mijn weten was dit topic opgezet om een verzamelpunt te worden worden over info betreffende centrino's en mobile P4's. De laatste helft van et topic gaat over brightness van schermen, hardeschijven en geluid. Allemaal goed en aardig, maar niet bepaald processor gerelateerd.... :|

Nou vind ik et supa dat jullie willen discussieren over de Jewel/Micropoint laptops, maar is dit de plek? Beetje jammer, want ik weet nix van mobiele processoren en had eigenlijk verwacht wat te leren hierover als ik dit topic in de gaten hield. Ik vind et nu een beetje off-topic gelul allemaal (deze post ook btw 8) )

Hopelijk komt de topic 'back on track' ....

"A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his clients to plant vines." - F.L. Wright IBM Thinkpad T60p specs

Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Flex-Oink schreef op 01 juli 2003 @ 16:12:
Ik wil niet zeikerig overkomen, maar bij mijn weten was dit topic opgezet om een verzamelpunt te worden worden over info betreffende centrino's en mobile P4's. De laatste helft van et topic gaat over brightness van schermen, hardeschijven en geluid. Allemaal goed en aardig, maar niet bepaald processor gerelateerd.... :|

Nou vind ik et supa dat jullie willen discussieren over de Jewel/Micropoint laptops, maar is dit de plek? Beetje jammer, want ik weet nix van mobiele processoren en had eigenlijk verwacht wat te leren hierover als ik dit topic in de gaten hield. Ik vind et nu een beetje off-topic gelul allemaal (deze post ook btw 8) )

Hopelijk komt de topic 'back on track' ....

Centrino = processor (peniutm-m) + chipset + wireless lan
Processor is dus maar een spil in het geheel, die hier dus ook afzonderlijk kan worden besproken.

Er was eens een topic gestart over een centrino notebook van de UT n.a.v. dat nieuwsbericht op tweakers.net. Die werd zonder pardon op slot gezet, was niet de bedoeling dat er over iedere laptop een topic kwam (waarom dan wel die acer travelmate??). Beschouw dit dan maar als het centrale pentium-m en centrino notebook/informatie topic zodat er niet steeds weer nieuwe topics opgestart hoeven te worden.

Daarnaast is het ook verstandig om openingsposts te lezen. In de openingspost van deze topic had je info kunnen vinden over die processor (pentium-m) en had je ook het volgende kunnen vinden:

Tot slot een paar regeltjes:
1) Maak er AUB geen merk x vs. merk y war van. Iedereen heeft recht op een eigen mening.
2) Specs posten van nieuwe Centrino laptops mag tenzij het beter in een van de andere laptop topics past.
3) Als je specifieke vragen hebt over een bepaald model kijk eerst even in de links hieronder en gebruik de search eerst voordat je post.
4) Ik hou me aanbevolen voor eventuele extra regeltjes

Freelance Fall-guy

Die Jewel/Micropoint is gewoon een Centrino notebook hoor, dus dat is on-topic. Vergelijkingen tussen de verschillende Centrino notebooks lijken mij ook on-topic aangezien dat mensen kan helpen met een keuze te maken.

De schermen zijn on-topic aangezien daar natuurlijk ook verschillen in zijn tussen de Centrino notebooks en ze vreemd genoeg nog niet zulke goede schermen hebben als hun meer stroomvretende broertjes.

Hardeschijven zijn on-topic omdat de snelheid hiervan meer verschil maakt voor de notebook dan de snelheid van de gekozen Pentium-M. Aangezien de 1.6GHz vreselijk veel duurder is dan de 1.3 is het vele malen goedkoper om voor een snellere harddisk te kiezen. Daarbij is een voordeel bij de Jewel/Micropoint dat je er bij aankoop meteen een snellere HD in kan laten zetten.

Geluid is ook on-topic, zeker bij een Centrino. Aangezien deze niet heet worden gaat de fan niet zo vaak aan. Als de fan aangaat is het fijn als hij niet zoveel herrie maakt, omdat het meer opvalt als hij opeens aan slaat. Als de fan uitstaat is het fijn als de harddisk niet al teveel herrie maakt, omdat je die dan opeens kunt horen.

Ik heb naar mijn weten in mijn vergelijking tussen de populaire Acer en de vrij onbekende Jewel/Micropoint alleen maar ervaringen doorgegeven en geen ungefundeerde dingen. Feit is dat er redelijk veel problemen werden gemeld met de Acer en dat het nog niet helemaal duidelijk is welke daarvan nu zijn opgelost. Handig om te weten als je zoals ik van plan was om de Acer aan te schaffen. Ik heb ook duidelijk de negatieve kanten van de Jewel/Micropoint aangegeven, voor zover ik die wist.

Het aanbiedingen topic veranderde op een gegeven moment compleet in een Aldi laptop topic en dit was zoals de moderator het de beste manier vond. Dus ik zie tot nu toe nog niet echt een probleem.

Dit topic is dan ook niet echt een Centrino of Pentium-M tutorial, voor dat soort informatie zijn er websites genoeg en die informatie is zolangzamerhand wel duidelijk denk ik (ook dankzij de uitgebreide openingspost).

De Jewel en Micropoint kunnen geen eigen topic krijgen, want er zijn te weinig gebruikers van op dit moment. Voor de Acer en de Asus notebooks zijn er aparte topics te vinden.

Reg. datum: 30 juni 2003

Hi!

Er zijn twee versies te vinden van de Asus M3700n, eentje met 40 Gb hdd en eentje met 60 Gb. Zit tussen deze twee schijven verschil qua RPM? Ik weet dat die van 40 Gb 4800 RPM heeft, maar hoeveel heeft die 60 Gb er? Volgens de specs van Asus wordt er ook een M3700n geleverd met een hdd met 5400 RPM! Enig idee welke dat is? Alvast bedankt voor de reacties!

Henk

Freelance Fall-guy

Okay, als het mag wil ik graag de eerste indrukken van mijn Jewel Jade 8070 Centrino laptop posten :)

Ik ben hem dus bij de Notebook Express wezen halen. Daardoor gingen er nog 15€ gratis verzendkosten van de prijs af.

Ik heb er meteen een 5400rpm schijf in laten zetten en ik had geluk want het werd een Travelstar 40GNX met 8MB cache. Die schijnt goed te zijn. Je hoort de koppen van die schijf wel bewegen en hij maakt een vrij zacht fluitend geluid zoals veel harddisks veel harder doen (het geluid in de HD van mijn tower is ondragelijk). De snelheid lijkt goed, ik heb het nog niet echt goed kunnen testen, maar Windows XP start in iets van 10 seconden op.

Ik laat er ook 1x512MB geheugen module inzetten ipv 2x256, dat scheelt later in de kosten van een upgrade. Die module hadden ze nog niet, dus dat komt nog.

De Jade ziet er in het echt enorm cool uit. Op fotos vond ik hem niet mooi. In het echt is hij blauwgrijs metallic, met ingelegd brushed aluminium en allemaal coole blauwe LEDs. De accu en powerleds zijn tweekleurig rood/blauw (in sleep mode enzo). Hij is heel plat, stevig en enorm netjes afgewerkt, zelfs de Pentium-M en Windows stickertjes zijn netjes recht geplakt.

Er zit dus inderdaad ook Bluetooth in, 8 kanalen zo te zien, met uitgebreide tools erbij. Ik heb nog geen Bluetooth devices dus ik kan het verder nog niet testen. Daar moet ik bij zeggen dat dit kennelijk toch specifiek is voor de laatste revisie van de Jade (dat werd mij verteld, eerst was het een optie, nu standaard). Het lijkt erop dat ze zoveel mogelijk met de Acer TM800 willen concureren.

Wifi is natuurlijk de standaard Intel kaart, zoals de Centrino standaard vereist. Helaas heb ik nog geen acces point om mee te testen.

Het beeldscherm is goed, 1400x1050 is enorm gedetailleerd en geeft veel ruimte op de desktop. Het contrast van details is hoog. Helaas zoals nu nog bij de andere Centrino notebooks is de verticale kijkhoek nogal nauw. Ook kun je bij donkere achtergronden zien dat het beeld onderaan lichter is. Ik ben er nog niet achter of dit beeld ook transflective (half reflecterend, omgevingslicht helpt het beeldscherm licht) is, zoals bij de Acer TM800 kennelijk het geval is.
Het beeld is niet superlicht op de meest felle stand, ik moet het nog uittesten met fel daglicht.
Ik heb nog geen enkele dode pixel kunnen ontdekken en daar heb ik dus nog 30 dagen de tijd voor (en dat was dus gratis).

De harddisk zit rechts in het midden en is kennelijk gemakkelijk uitneembaar. De warmte daar was voelbaar, maar was amper warm. Het is naast het toetsenbord, dus daar heb je nooit last van.

De fan hoor je amper en ik moest dan ook echt goed luisteren of hij aan stond of niet.

De combi-drive is helaas van QSI en niet van Toshiba zoals bij de Bullman. Dat betekent in de praktijk dat hij waarschijnlijk aardig wat langzamer is dan de specs. Deze drive zit namelijk ook in de TM800 en die was wat langzamer uit de test gekomen.
De combi drive wordt behoorlijk warm na iets van een half uur een DVD te hebben gespeeld, de DVD schijf zelf is dan behoorlijk warm en aangezien de drive vooraan zit, de plaats waar je pols rust ook. Dat is dus een minpuntje. Ik vraag me af hoe warm het daar wordt met het branden van CDs. Bij de Acer zit daar de HD die ook voor warmte kan zorgen.

De glide-pad is nog wennen. Dus ik kan nog niks zeggen over hoe goed hij is, af en toe lijkt het alsof hij eventjes niet reageert, maar dat kan aan mij liggen. Hij is van Alps overigens.

Het geluid klinkt tot nu toe behoorlijk goed. Het komt uit twee speakertjes vooraan aan de zijkanten. Ik moet dat nog even goed testen.

Het pakket is verder behoorlijk compleet. Een echte Windows XP Home CD (dus geen restore disk), drivers CD, WLAN CD, Handleiding CD, Nero Express en WinDVD4. Er is geen handleiding in papier vorm, behalve een klein papiertje die aangeeft wat waar zit op de notebook. Voor Windows XP is er een heel erg beknopt boekje.
Verder ook geen Office programmas, geen Word ofzo. Office was geloof ik verkrijgbaar tegen meerprijs.

De meegeleverde notebook tas ziet er aardig uit. Op maat met wat vakjes voor CDs. Handig om het ding mee te nemen in de auto. Ik zou er niet mee over straat gaan omdat het teveel typisch als notebook tas eruit ziet, in verband met roof. De verkoper bevestigde dat typische notebook tassen nogal opvallen op straat, maar zelfs in de auto.
Ik heb er maar een nogal dure rugtas bij gekocht, die is stevig genoeg voor bescherming en ziet er niet uit als een notebook tas. Ook handig voor op de fiets.

De service van De Notebook Express was prima. Vanochtend gebeld, snellere HD enzo doorgegeven. Vanmiddag kon ik hem al halen. De verkoper nam rustig de tijd om vanalles uit te leggen.

De 115€ 3 jaar carry-in-all-risk garantie van de Notebook Express dekt mankementen, ongelukken en diefstal. Met de 5400rpm en 512MB module erbij kwam het totaal op 1852€. Niet echt een slechte prijs, zeker niet vergeleken met de vorige prijzen van de Jade.

Ik heb hem dus met een jaar uitgestelde betaling gekocht. Wel een beetje griezelig, maar je hebt dus gewoon een jaar de tijd om het geld op te sparen. Als er geen onverwachte catastrofes gebeuren moet dat goed lukken. Je betaalt alleen maar iets van 45€ administratie kosten, verder geen rente. Pas als je te laat betaalt gaat er wel 20% rente lopen per jaar.

De Notebook sluiten zet de slaapstand aan en daar kreeg ik hem niet meer uit. Waarschijnlijk een kwestie van de handleiding lezen.
Realmyst wilde niet draaien, maar zonder patch is die ook behoorlijk buggy.

Voor de rest nog totaal geen problemen gevonden.

Tot zover mijn eerste indrukken van dit notebook. Behoorlijk positief dus, daarbij ben ik bijna paranoïde kritisch met nieuwe dingen die ik heb, omdat ik altijd bang ben dat ik een miskoop heb gedaan.

Ik zal verdere indrukken nog wel posten, tenzij het niemand interesseert of mensen traumas aan mijn geouwehoer beginnen over te houden :)

Freelance Fall-guy

quote:
Happy Man schreef op 01 July 2003 @ 22:40:
Hi!

Er zijn twee versies te vinden van de Asus M3700n, eentje met 40 Gb hdd en eentje met 60 Gb. Zit tussen deze twee schijven verschil qua RPM? Ik weet dat die van 40 Gb 4800 RPM heeft, maar hoeveel heeft die 60 Gb er? Volgens de specs van Asus wordt er ook een M3700n geleverd met een hdd met 5400 RPM! Enig idee welke dat is? Alvast bedankt voor de reacties!

Henk

Eén ding wat ik net heb gelezen is dat de access time bij grotere harddisks sowieso sneller is dan bij kleinere. Dit komt kennelijk door of hogere density of meerdere platters, daar waren ze nog niet uit.

Dus die 60GB is dan in de praktijk al sneller dan de 40GB, zelfs met dezelfde rpm.

Is het bij Asus niet mogelijk om bij aankoop meteen een gewenste soort HD erin te laten zetten?

Reg. datum: 02 april 2002

Prachtige review Lamer_Deluxe! _/-\o_

Ben ook erg geinteresseert in de Jewel Jade 8070, daarom zou ik ook graag nog even willen weten hoe die het doet op 3d gebied. 3dmark score?

Laptop: Asus M6800N | PDA: Dell Axim X50v | Desktop: AMD xp2600+ | Cam: Sony DCS-V1 | GSM: Siemens S55

Freelance Fall-guy

quote:
-EL-Rady- schreef op 02 juli 2003 @ 01:04:
Prachtige review Lamer_Deluxe! _/-\o_

Ben ook erg geinteresseert in de Jewel Jade 8070, daarom zou ik ook graag nog even willen weten hoe die het doet op 3d gebied. 3dmark score?

Dank je wel :) Het was meer een eerste indruk, aangezien ik hem nog niet heel goed heb kunnen testen.

Ik heb er nog helemaal geen software op staan onderhand. Alleen net even Urban Chaos geprobeerd omdat dat een favoriet van mij is. Ziet er perfect uit in 1024x768x32 en helemaal vloeiend. Ik krijg alleen de anti-aliasing nog niet voorelkaar (spel start dan niet meer op, net als RealMyst).

Dus ik denk dat ik me ook eerst even een beetje moet verdiepen in drivers voordat m'n 3DMark scores zouden kloppen. Dan zal ik wel even wat zooi op een CD gooien om wat te testen.

Die powersaving mode als je het display neerklapt had ik verkeerd begrepen. Je komt er weer uit door op de powerknop te drukken, maar dan krijg je eerst een login schermpje, dat had ik dus niet verwacht.

Bluetooth hardware lijkt er nu toch weer niet in te zitten, de software is allemaal geinstalleerd, maar het hardware device zelf wordt niet gevonden. Ook niet met de WLAN knop aan en er staat niets over in de BIOS.

Het werd mij voor de koop verzekerd dat dit er nu standaard in zat, dus daar ga ik dan maar over bellen. Mocht de chip missen dan mogen ze hem er alsnog inzetten.

Ik heb een zwaar vermoeden dat de bovenkant van de 'klep' van metaal is. Je kunt hem ook een beetje induwen.

Oh ja, de speakers zijn toch niet echt geweldig, zoals het hoort :) En door de karaoke mode aan te zetten kun je enorm vreemd 3D geluid krijgen, het geluid lijkt dan van totaal andere plaatsen dan de speakers te komen :)

Maar de koptelefoon uitgang is geweldig. De een-na laagste volume stand is al hard genoeg voor een 16 Ohms koptelefoontje, met het hoogste volume mol je hem met gemak denk ik.
Het geluid is met koptelefoon prima, met de equalizer kun je de bas en hoge tonen nog verbeteren en 3D audio werkt ook behoorlijk goed. Zelfs EAX wordt ondersteund (en natuurlijk wavetable midi).

Er zit trouwens ook een Bios flash tool op de drivers CD, goed teken op zich.

Er werd mij overigens aangeraden om 1 keer per week de accu tot leeg te gebruiken om de levensduur te verlengen. Vreemd, zoiets heb ik voor LiIon niet eerder gehoord. Normaal moet je alleen de eerste paar keren de accu tot leeg gebruiken en dan lang weer op laten laden (24 uur werd er gezegd, dat lijkt me wel heel lang).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: