quote:
Die Jewel 8070 is 1695€ inc. met 1,3GHz, 512MB RAM, 40GB HD, Windows XP Home, draagtas, gratis bezorging in heel Nederland, 1 jaar garantie en 30 dagen pixelvrij garantie (aanbieding vanaf Juli)
3 jaar carry-in garantie (ook op diefstal en beschadiging) kost 115€ extra.
Dus wel goedkoper dan. Ik zou er een 5400rpm harddisk in laten zetten voor waarschijnlijk een paar tientjes extra.
quote:
Scherm is van prima kwaliteit. Zowel op netstroom als op accu.
Ja, ik vond het er ook goed uitzien in de winkel, alleen dus een kleine verticale kijkhoek, wat normaal schijnt te zijn bij die Centrinos.
Vreemd genoeg hebben de meer stroomvretende laptops veel helderdere schermen (en die gebruiken ook maar iets van 8 Watt, terwijl die van de Acer 800 kennelijk 11 Watt gebruikt).
quote:
Het scherm wordt alleen iets donkerder op accu. Zal wel komen doordat ze de backlight wat minder fel laten branden ter besparing van de stroom.
Ik vind het alleen jammer dat juist dat niet verder te finetunen valt.
Dat je dus zelf kunt instellen in welke mate hij die powersaving van het scherm moet doen (veel, weinig, middel, etc.).
Dit soort zaken vind ik eigenlijk wel zeer welkom op een laptop, je wilt toch zo lang mogelijk met de accu doen, dus als je ergens wat aan stroom kunt besparen dan zou dat bijdragen aan een langere werkduur.
Dus daarmee bedoel je dat als je even niets doet het scherm wat minder fel wordt? De backlight gaat dan dus niet helemaal uit, wat mij logischer zou lijken aangezien het scherm waarschijnlijk net als die van de Acer transflective is (nog zichtbaar met de backlight uit) ?
quote:
Met die dingen heb ik geen ervaring, maar lijkt me wel dat het zou werken.
Je hebt van die speciale docking station gevallen van sitecom. Kun je printer op parallelle port aansluiten, heb je 2 PS/2 aansluitingen etc. Dat geval kun je dan weer op de USB poort van je laptop aansluiten.
Sitecom USB Dock
Dat is dan inderdaad ook een goeie oplossing. Bedankt voor de tip.
quote:
Heb nergens kunnen vinden dat er bluetooth op zit, dus nee, dat heeft hij niet.
Vreemd, bij Computerland staat het er echt uitdrukkelijk bij, toch maar eens navragen daar dan.
quote:
Volgens mij was dat de zijkant.
Als dat zo is dan zou dat wel een heel groot voordeel zijn, dan kun je hem ook goed op je schoot gebruiken.
quote:
Die behuizing is stukken beter dan voorgaande versie (de pacer). Stukken steviger omdat ze gebruik maken van dikker kunststof.
Dus er is geen metaal gebruikt in de behuizing? Dit is bij de Acer 800 wel het geval, maar die kun je kennelijk nog steeds induwen, dus echt voordeel levert het kennelijk niet op. Plus dat de verf schijnbaar op de hoeken ook vrij snel afslijt.
quote:
Zeker de achterkant van het TFT scherm is steviger. Toch wel handig aangezien er nog steeds van die figuren zijn die menen dat laptops hartstikke stevig zijn en overal tegen kunnen. Ze proppen dan alles in de tas en vervolgens proppen ze vanalles bovenop de laptop. Even ter info: laptops kunnen daar dus niet tegen met als gevolg defecte/beschadigde TFT schermen. Helaas valt dit dus onder eigen schade en mag je dus alles zelf betalen. Als je dan bedenkt dat zo'n scherm al gauw 1/3 van de prijs van het gehele laptop in beslag neemt........
Ja, die schermpjes zijn inderdaad behoorlijk gevoelig, daar lees je nog wel eens pijnlijke berichten over. Die 3 jaar carry-in garantie is ook voor beschadiging:
Als optie is het mogelijk om uw notebook te verzekeren tegen een aantal gebeurtenissen die niet onder de garantiebepalingen vallen van de fabrikant, zoals stoten, vallen, inductie, brand, ontploffing, waterschade, diefstal, (indirecte) blikseminslag e.d.
Het All Risk Verzekeringsplan van The Notebook Express betekent 3 jaar lang continuïteit. Hieronder de voordelen van ons Verzekeringsplan nog even op een rij:
Snelle en vakkundige reparatie door uw dealer/leverancier;
Drie jaar lang geen kosten voor arbeidsloon en onderdelen;
Drie jaar lang volledige garantie zonder afschrijving;
Drie jaar lang verzekerd (€ 110,- eigen risico);
Drie jaar verzekerde garantie;
Geen kostbare elektronicaverzekering nodig;
Geen verschil tussen particulier en beroepsmatig gebruik;
Van toepassing op nieuw aangeschafte notebooks bij The Notebook Express;
De laagste prijs voor de beste service.
Prijzen TNE All Risk Verzekeringsplan
Waarde notebook t/m
Premie
€ 1.500,00
€ 100,00
€ 2.000,00
€ 115,00
Waarde Notebook prijzen zijn inclusief 19% BTW.
Premiekosten zijn inclusief 7% assurantiebelasting.
Klinkt op zich als een hele goeie deal.
quote:
De Asus M2 serie heeft een veel stevigere achterkant, volgens mij was deze van titanium/aluminium. Heeft eigenlijk wel de voorkeur, scheelt namelijk aanzienlijk in defecte/beschadigde TFT schermen.
Ja dat lijkt met inderdaad een groot voordeel. Jammer dat die Asus notebooks niet echt goed in 3D spellen zijn, ik wil er een in plaats van mijn computer, maar dus eentje die buitenshuis ook prima bruikbaar is.
quote:
Het toetsenbord tikt erg prettig, hoewel ik die van de Asus notebooks lekkerder vind, ze hebben een wat lichtere aanslag, de sonic een wat zwaardere.
Waarschijnlijk wordt dat vanzelf ook nog wel lichter. Mijn desktop toetsenbord ging heel zwaar in het begin en dat is echt een stuk minder geworden na een tijdje.
Ik vind een lichte aanslag zelf ook wel prettig.
Het toetsenbord van m'n Amiga4000 is nog steeds mijn favoriet, lichte aanslag met doorklik en enorm degelijk (en dan dat mooie degelijke geluid).
quote:
Het apparaat is verder zelf erg degelijk maar toch ook weer erg licht.
Het design en gebruikte materialen maken het ook een mooi apparaat om te zien.
Ik moet zeggen dat dit allemaal echt heel goed klinkt, ik zit er echt zwaar over te denken om deze (de Jewel dan) te kopen in plaats van de Acer.
quote:
Het scherm zelf is uitermate prettig. Heb al heel wat laptops gezien, maar die nieuwe centrino apparaten hebben een scherm van hele hoge kwaliteit lijkt het.
Die dingen zijn erg helder en scherp.
Ja, ik moet zeggen dat het scherm van deze er echt uitsprong in de winkel, ze hadden verder alleen andere Jewels en een paar Acers staan (geen 800). Inderdaad lekker scherp, ik vind het wel prettig als je de pixels goed kunt zien omdat ik veel grafisch werk doe.
quote:
Nee, eigenlijk niet. Maar dat is ook weer iets wat je met behulp van de driversoftware helemaal af kunt stellen.
Nou als ik met de driver de latency wat zou kunnen bijstellen vind ik het prima. Ik weet ook niet of ik echt een fan zou zijn van zo'n glidepad. Een mini-trackball klinkt op zich ook wel interessant.
quote:
De service van Micropoint zoals ik die ken, is uitermate goed. Ik zou die zelfs als voorbeeld willen stellen voor overige fabrikanten. Bij twijfelgevallen doet men absoluut niet moeilijk, vervangen ze gewoon.
Dat klinkt heel netjes, inderdaad een uitzondering.
quote:
Ze hebben zelfs klanten buiten Nederland zitten, als die problemen hebben dan rijden ze daar ook gewoon naartoe, dat hoort bij de service.
Als je het bij een winkel koopt of via je school/universiteit dan neem ik aan dat ook deze partijen een stukje service bieden, kijk daar dus ook even naar.
Ja, toch wel belangrijk met een laptop, aangezien daar sneller iets mis mee kan gaan en het ook niet echt zelf te repareren is.
quote:
Dan nog even een stukje over waar die laptops vandaan komen:
Er zijn eigenlijk maar een paar grote fabrieken die laptops maken: compal en quanta zijn daarvan 1 van de grote. Heb een FIC laptop gezien en die heb ik inmiddels al onder 3 verschillende merken weer terug gezien in de winkel. Dacht dat deze bij compal vandaan kwam. Als je hier op GoT beetje rond zoekt dan zul je over die fabrikanten wel wat meer vinden.
Het is eigenlijk netzo als met al dat wasmiddel spul.
Ik heb het idee dat Compal populairder aan het worden is. Ook krijg ik de indruk dat Compal vooruit is gegaan in kwaliteit en Quanta juist achteruit.
EDIT: Oh ja, hoe zit het met firmware updates? Die ben ik verder niet online tegen gekomen.
Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 27-06-2003 13:21 (1%)
Reden: Typo / Vraag