Hoofdcategorieën
Topicacties

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 26 June 2003 @ 02:34:Wie hebben er hier een Jewel Jade 8070 en wat zijn de praktijk ervaringen ermee?
De Micropoint Sonic is voorzover ik kan zien exact dezelfde, en daar heb ik een tijdje mee kunnen spelen. De Sonic waar ik mee heb kunnen spelen was uitgerust met een P-M 1.3GHz, de versie die Micropoint nu aanbiedt heeft een P-M 1.4 GHz.
quote:
- Maar 1 Jaar garantie, t.o.v. 2 jaar voor de Acer. Omdat Jewel niet echt een vertrouwd merk is, is het natuurlijk maar afwachten wat er gebeurt. 3 jaar tegen meerprijs, prijs nog niet kunnen vinden.
Voordeel van Micropoint t.o.v. anderen, je krijgt standaard 3 jaar garantie.
quote:
- Scherm wordt niet automatisch donkerder bij het werken op accu stroom. Dat is wel jammer, kwestie van een firmware update? Ik heb overigens geen idee hoe goed de support van Jewel is, qua firmware enzo.
Dat scherm dat wordt idd donker als je op accu verder gaat, puur een stukje stroombesparing. Het zou mooier geweest zijn als dit, netzoals bij de Asus L3800 machines, geregeld zou kunnen worden met software.
quote:
- Kennelijk geen mini-PCI kaart aansluiting, hoewel daar bij de Acer de Wireless LAN kaart in zit.
Volgens Micropoint is de wireless lan kaart die erin zit een mini-pci kaart.
quote:
EDIT: Ik zie op de Jewel site dat hij wel audio line-in heeft, maar geen PS/2 poort.

Er zit idd geen ps/2 port meer op, je zult dus alles met usb moeten oplossen.
Moet vandaag de dag toch geen probleem meer zijn denk ik.

Wat ik een erg groot nadeel vind aan de Sonic is het feit dat de cd/dvd/combi drive uitermate ongelukkig zit. Aan de voorkant (links). Als je gebruik maakt van een standaard heb je kans dat de standaard de drive blokkeerd.

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

quote:
challenge schreef op 25 juni 2003 @ 22:59:
[...]

Oke: stond niet in conclusie, maar dat was dus het schrikbarende van de test:
de Pentium 4 M 2,0 !!! GHz was sneller dan de Centrino 1,6 GHz
Vandaar dat ik het erover had dat er nogal wat verschil dan is met de tabel die aangeeft dat Centrino 1,3 al gelijk staat aan P 4 2,0

Tussen de 1,3 en de 1,4 zal ook geen groot verschil zijn neem ik aan..maar ze hebben alleen 1,4 1,5 en 1,6 modellen getest...dus vandaar!

Dat kan dus niet, mijn 1.3Ghz is met enkele cijfertjes net trager dan een 2Ghz, dan kan een 1.6Ghz centrino niet trager zijn.

Kijk hier maar voor Sandraplaatjes.

athlonkmf in "Asus M2400n Centrino M2000-series notebo"

I was cool before I met ya
Reg. datum: 02 november 2000

quote:
challenge schreef op 25 June 2003 @ 23:09:
[...]

Even voor je in de tabel opgezocht:

CENTRINO
Asus M2N : 6 uur en 20 minuten
Dell Latitude D400: 4 uur en 29 minuten
Fujitsu Siemens Lifebook S6120: 3 uur en 35 minuten
NEC Versa S900: 4 uur en 45 minuten
Paradigit 9150: 4 uur en 30 minuten
Sony Vaio Z1SP: 4 uur en 26 minuten
Toshiba Portege R100: 2 uur en 2 minuten (op Pentium M 900 MHz)

(trouwens allemaal getest met Mobile mark 2002)

Ben ik even blij dat ik de juiste laptop gekozen heb (ik wil enkel lang gebruiksduur).

De Asus M2n (en waarschijnlijk ook M3N) heeft allemaal energiebesparende apparatuur bij inlevering van prestaties.

256MB ram ipv 512 (256 werkt nu prima trouwens)
Liquid bearing 4800RPM IBM HDD.
14" TFT ipv 15"
en belangrijkste Intel GPU-chipset ipv Radeon/GeForce.

Tis maar waar je voor kiest he.
Hoewel ik vind dat die 3-4 uurtjes van de andere lappies wel tegenvallen.. Zoveel verschillen ze dna niet van een P4M-broertje.

Freelance Fall-guy
Reg. datum: 24 november 2002

quote:
ppl schreef op 26 June 2003 @ 12:36:
De Micropoint Sonic is voorzover ik kan zien exact dezelfde, en daar heb ik een tijdje mee kunnen spelen. De Sonic waar ik mee heb kunnen spelen was uitgerust met een P-M 1.3GHz, de versie die Micropoint nu aanbiedt heeft een P-M 1.4 GHz.

Ja, dat is inderdaad dezelfde notebook.

quote:
Voordeel van Micropoint t.o.v. anderen, je krijgt standaard 3 jaar garantie.

Dat is mooi, maar hij is ook wel aardig wat duurder dan de Jewel.

quote:
Dat scherm dat wordt idd donker als je op accu verder gaat, puur een stukje stroombesparing. Het zou mooier geweest zijn als dit, netzoals bij de Asus L3800 machines, geregeld zou kunnen worden met software.

Oftewel het licht gaat steeds uit als je even niets doet? Of is het scherm ook sowieso minder helder bij gebruik van de accu?

Wel jammer dan dat je dit niet kunt uitzetten.

quote:
Volgens Micropoint is de wireless lan kaart die erin zit een mini-pci kaart.

Ja, dat zie ik ook staan. Er zit dus wel mini-pci in.

quote:
Er zit idd geen ps/2 port meer op, je zult dus alles met usb moeten oplossen.
Moet vandaag de dag toch geen probleem meer zijn denk ik.

Nee, op zich niet. Hoewel mijn huidige toetsenbord een ps/2 model is. Zou je daar die ps/2 naar USB adapters die je bij muizen krijgt voor kunnen gebruiken?

quote:
Wat ik een erg groot nadeel vind aan de Sonic is het feit dat de cd/dvd/combi drive uitermate ongelukkig zit. Aan de voorkant (links). Als je gebruik maakt van een standaard heb je kans dat de standaard de drive blokkeerd.

Dat is inderdaad minder handig.

Zit er nu wel of niet Bluetooth in? Bij Computerland staat dit erbij, bij de Bullman ook, maar verder zie ik het nergens vermeld staan.

Zuigt hij zijn lucht aan de onderkant of aan de achterkant aan?

Wat vind je verder van de kwaliteit? Is de behuizing goed? Het toetsenbord en scherm?

Vind je ook dat de glidepad iets langzaam reageert?

[druk op een toets om verder te gaan]

Reg. datum: 01 maart 2001

ik kan via school een Micropoint laptop bestellen, ik zie hier toevallig net twee mensen die de Sonic ook hebben. Hoe zijn de ervaringen? een aanrader...of zitten er echte nadelen aan?

24 bierflesjes in een krat.....24 uur in een dag......toeval??

Ik heb een beetje zitten zoeken naar ervaringen met de micropoint laptops en die zijn niet geweldig... Dus ik denk ook niet dat de Sonic laptop echt goed zal zijn.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

ohww :( waar heb je dat gelezen?? aanbieding is best interessant namelijk...VOORAL omdat service perfect is...mocht er wat mee zijn kan ik hem op de uni inleveren, wordt de harddisk overgezet (tenzij die natuurlijk kapot is, lol) en krijg ik meteen een leenlaptop met mijn eigen harddisk mee..is wel beter dan dat ik hem 3 weken kwijt ben natuurlijk

Freelance Fall-guy

Maar komen dan al die Micropoint laptops van dezelfde fabrieken? Want de Sonic 300/Jewel 8070/Bullman VK5 komt van Compal, net als de huidige Dell notebooks.

EDIT: Compal maakt ook laptops voor Toshiba zie ik net. En kennelijk omdat ze voor Dell laptops maakten moesten ze m.b.v. een clausule hun kwaliteit verbeteren. Daar bleek geld in te zitten, dus zijn ze daar mee doorgegaan.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 27-06-2003 00:26 (43%)
Reden: Nieuwe info

hmm ja daar heb ik geen idee van waar ze gemaakt worden...

Ik heb gewoon ervaringen hier op GoT gelezen.. gewoon op micropoint zoeken :)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

ja op micropoint heb ik al eens gezocht natuurlijk :) maar vond het nog wel meevallen qua reacties ;)

Freelance Fall-guy

En nu lees ik weer dat Compal ook HP/Compaq notebooks maakt. Lijkt me toch niet dat ze echt slecht zijn dan. Zoals iemand ergens zei zijn er maar een paar bedrijven op de wereld die notebooks maken.

In de C'T test zeiden ze over die Bullman nog extra dat de behuizing goed inelkaar zat, vind ik altijd wel een goed teken. En voor de rest kwam hij dus ook prima uit de tests. En zoals ik al zei hoor ik ook genoeg problemen met de Acer TM800.

Hoewel ik me nog steeds afvraag hoe het met de firmware updates van die Micropoint/Jewel/Bullman zit, waar je die haalt en of ze vaak uitkomen.

EDIT:

Nog wat leuke info. Acer is net als Compal een Taiwanees bedrijf. De Travelmate 800 is gemaakt door Quanta, ook een Taiwanees bedrijf die ook voor veel merken laptops heeft gemaakt.

In het derde kwartaal van dit jaar komt Acer met een Centrino notebook voor $999, gemaakt door Compal.

EDIT2:

Apple Powerbooks werden ook gemaakt door Quanta en kennelijk switched Apple net als Dell nu over naar Compal.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 27-06-2003 00:46 (28%)
Reden: Extra info

Powered by Austin
Reg. datum: 08 februari 2001

Centrino en P4M CPU's staan bij MPL gewoon mee in de prijslijst.
Momenteel zijn de dagprijzen respectievelijk incl. en excl. 21% BTW als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Intel Mobile Pentium IV 1,8Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV1,8]     207.00   171.07  
Intel Mobile Pentium IV 1,9Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV1,9]     240.00   198.35  
Intel Mobile Pentium IV 2,0Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV2]       240.00   198.35  
Intel Mobile Pentium IV 2,2Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV2,2Ghz]  240.00   198.35  
Intel Mobile Pentium IV 2,4Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV2,4Ghz]  291.00   240.50  
Intel Mobile Pentium IV 2,5Ghz Boxed 512K cache [INT-MOPIV2,5Ghz]  419.00   346.28  

Intel Mobile Pentium M 1,3Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache [INT-CENPIV1,3]  253.00   209.09  
Intel Mobile Pentium M 1,4Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache [INT-CENPIV1,4]  355.00   293.39  
Intel Mobile Pentium M 1,5Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache [INT-CENPIV1,5]  509.00   420.66  
Intel Mobile Pentium M 1,6Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache [INT-CENPIV1,6]  746.00   616.53  
Intel Mobile Pentium M 1,7Ghz in a Box (Banias) 0,13m 1MB Cache [INT-CENPIV1,7]  746.00   616.53

De prijs van die laatste is nog onzeker omdat die nog niet uit is.

erik© wijzigde dit bericht 27-06-2003 01:25 (4%)

Freelance Fall-guy

Zo, dat zijn behoorlijk heftige prijzen. Jammer dat je een 1,3HGz waarschijnlijk niet of heel moeilijk door zou kunnen verkopen.

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 26 juni 2003 @ 15:28:
Dat is mooi, maar hij is ook wel aardig wat duurder dan de Jewel.

Tja, das nou eenmaal zo, support kost geld. Weet niet of dit goedkoper is dan wanneer je bij die Jewel de support uitbreidt naar 3 jaar.

quote:
Oftewel het licht gaat steeds uit als je even niets doet? Of is het scherm ook sowieso minder helder bij gebruik van de accu?

Wel jammer dan dat je dit niet kunt uitzetten.

Scherm is van prima kwaliteit. Zowel op netstroom als op accu.
Het scherm wordt alleen iets donkerder op accu. Zal wel komen doordat ze de backlight wat minder fel laten branden ter besparing van de stroom.
Ik vind het alleen jammer dat juist dat niet verder te finetunen valt.
Dat je dus zelf kunt instellen in welke mate hij die powersaving van het scherm moet doen (veel, weinig, middel, etc.).
Dit soort zaken vind ik eigenlijk wel zeer welkom op een laptop, je wilt toch zo lang mogelijk met de accu doen, dus als je ergens wat aan stroom kunt besparen dan zou dat bijdragen aan een langere werkduur.

quote:
Nee, op zich niet. Hoewel mijn huidige toetsenbord een ps/2 model is. Zou je daar die ps/2 naar USB adapters die je bij muizen krijgt voor kunnen gebruiken?

Met die dingen heb ik geen ervaring, maar lijkt me wel dat het zou werken.
Je hebt van die speciale docking station gevallen van sitecom. Kun je printer op parallelle port aansluiten, heb je 2 PS/2 aansluitingen etc. Dat geval kun je dan weer op de USB poort van je laptop aansluiten.

Sitecom USB Dock
quote:
Zit er nu wel of niet Bluetooth in? Bij Computerland staat dit erbij, bij de Bullman ook, maar verder zie ik het nergens vermeld staan.

Heb nergens kunnen vinden dat er bluetooth op zit, dus nee, dat heeft hij niet.

quote:
Zuigt hij zijn lucht aan de onderkant of aan de achterkant aan?

Volgens mij was dat de zijkant.

quote:
Wat vind je verder van de kwaliteit? Is de behuizing goed? Het toetsenbord en scherm?

Die behuizing is stukken beter dan voorgaande versie (de pacer). Stukken steviger omdat ze gebruik maken van dikker kunststof. Zeker de achterkant van het TFT scherm is steviger. Toch wel handig aangezien er nog steeds van die figuren zijn die menen dat laptops hartstikke stevig zijn en overal tegen kunnen. Ze proppen dan alles in de tas en vervolgens proppen ze vanalles bovenop de laptop. Even ter info: laptops kunnen daar dus niet tegen met als gevolg defecte/beschadigde TFT schermen. Helaas valt dit dus onder eigen schade en mag je dus alles zelf betalen. Als je dan bedenkt dat zo'n scherm al gauw 1/3 van de prijs van het gehele laptop in beslag neemt........
De Asus M2 serie heeft een veel stevigere achterkant, volgens mij was deze van titanium/aluminium. Heeft eigenlijk wel de voorkeur, scheelt namelijk aanzienlijk in defecte/beschadigde TFT schermen.

Het toetsenbord tikt erg prettig, hoewel ik die van de Asus notebooks lekkerder vind, ze hebben een wat lichtere aanslag, de sonic een wat zwaardere.
Het apparaat is verder zelf erg degelijk maar toch ook weer erg licht.
Het design en gebruikte materialen maken het ook een mooi apparaat om te zien.

Het scherm zelf is uitermate prettig. Heb al heel wat laptops gezien, maar die nieuwe centrino apparaten hebben een scherm van hele hoge kwaliteit lijkt het.
Die dingen zijn erg helder en scherp.

quote:
Vind je ook dat de glidepad iets langzaam reageert?

Nee, eigenlijk niet. Maar dat is ook weer iets wat je met behulp van de driversoftware helemaal af kunt stellen.

quote:
Xof schreef op 26 juni 2003 @ 23:18:
Ik heb een beetje zitten zoeken naar ervaringen met de micropoint laptops en die zijn niet geweldig... Dus ik denk ook niet dat de Sonic laptop echt goed zal zijn.

De service van Micropoint zoals ik die ken, is uitermate goed. Ik zou die zelfs als voorbeeld willen stellen voor overige fabrikanten. Bij twijfelgevallen doet men absoluut niet moeilijk, vervangen ze gewoon.
Ze hebben zelfs klanten buiten Nederland zitten, als die problemen hebben dan rijden ze daar ook gewoon naartoe, dat hoort bij de service.
Als je het bij een winkel koopt of via je school/universiteit dan neem ik aan dat ook deze partijen een stukje service bieden, kijk daar dus ook even naar.

Dan nog even een stukje over waar die laptops vandaan komen:
Er zijn eigenlijk maar een paar grote fabrieken die laptops maken: compal en quanta zijn daarvan 1 van de grote. Heb een FIC laptop gezien en die heb ik inmiddels al onder 3 verschillende merken weer terug gezien in de winkel. Dacht dat deze bij compal vandaan kwam. Als je hier op GoT beetje rond zoekt dan zul je over die fabrikanten wel wat meer vinden.
Het is eigenlijk netzo als met al dat wasmiddel spul.

Freelance Fall-guy

quote:
ppl schreef op 27 June 2003 @ 12:29:
Tja, das nou eenmaal zo, support kost geld. Weet niet of dit goedkoper is dan wanneer je bij die Jewel de support uitbreidt naar 3 jaar.

Die Jewel 8070 is 1695€ inc. met 1,3GHz, 512MB RAM, 40GB HD, Windows XP Home, draagtas, gratis bezorging in heel Nederland, 1 jaar garantie en 30 dagen pixelvrij garantie (aanbieding vanaf Juli)
3 jaar carry-in garantie (ook op diefstal en beschadiging) kost 115€ extra.

Dus wel goedkoper dan. Ik zou er een 5400rpm harddisk in laten zetten voor waarschijnlijk een paar tientjes extra.

quote:
Scherm is van prima kwaliteit. Zowel op netstroom als op accu.

Ja, ik vond het er ook goed uitzien in de winkel, alleen dus een kleine verticale kijkhoek, wat normaal schijnt te zijn bij die Centrinos.

Vreemd genoeg hebben de meer stroomvretende laptops veel helderdere schermen (en die gebruiken ook maar iets van 8 Watt, terwijl die van de Acer 800 kennelijk 11 Watt gebruikt).

quote:
Het scherm wordt alleen iets donkerder op accu. Zal wel komen doordat ze de backlight wat minder fel laten branden ter besparing van de stroom.
Ik vind het alleen jammer dat juist dat niet verder te finetunen valt.
Dat je dus zelf kunt instellen in welke mate hij die powersaving van het scherm moet doen (veel, weinig, middel, etc.).
Dit soort zaken vind ik eigenlijk wel zeer welkom op een laptop, je wilt toch zo lang mogelijk met de accu doen, dus als je ergens wat aan stroom kunt besparen dan zou dat bijdragen aan een langere werkduur.

Dus daarmee bedoel je dat als je even niets doet het scherm wat minder fel wordt? De backlight gaat dan dus niet helemaal uit, wat mij logischer zou lijken aangezien het scherm waarschijnlijk net als die van de Acer transflective is (nog zichtbaar met de backlight uit) ?

quote:
Met die dingen heb ik geen ervaring, maar lijkt me wel dat het zou werken.
Je hebt van die speciale docking station gevallen van sitecom. Kun je printer op parallelle port aansluiten, heb je 2 PS/2 aansluitingen etc. Dat geval kun je dan weer op de USB poort van je laptop aansluiten.

Sitecom USB Dock

Dat is dan inderdaad ook een goeie oplossing. Bedankt voor de tip.

quote:
Heb nergens kunnen vinden dat er bluetooth op zit, dus nee, dat heeft hij niet.

Vreemd, bij Computerland staat het er echt uitdrukkelijk bij, toch maar eens navragen daar dan.

quote:
Volgens mij was dat de zijkant.

Als dat zo is dan zou dat wel een heel groot voordeel zijn, dan kun je hem ook goed op je schoot gebruiken.

quote:
Die behuizing is stukken beter dan voorgaande versie (de pacer). Stukken steviger omdat ze gebruik maken van dikker kunststof.

Dus er is geen metaal gebruikt in de behuizing? Dit is bij de Acer 800 wel het geval, maar die kun je kennelijk nog steeds induwen, dus echt voordeel levert het kennelijk niet op. Plus dat de verf schijnbaar op de hoeken ook vrij snel afslijt.

quote:
Zeker de achterkant van het TFT scherm is steviger. Toch wel handig aangezien er nog steeds van die figuren zijn die menen dat laptops hartstikke stevig zijn en overal tegen kunnen. Ze proppen dan alles in de tas en vervolgens proppen ze vanalles bovenop de laptop. Even ter info: laptops kunnen daar dus niet tegen met als gevolg defecte/beschadigde TFT schermen. Helaas valt dit dus onder eigen schade en mag je dus alles zelf betalen. Als je dan bedenkt dat zo'n scherm al gauw 1/3 van de prijs van het gehele laptop in beslag neemt........

Ja, die schermpjes zijn inderdaad behoorlijk gevoelig, daar lees je nog wel eens pijnlijke berichten over. Die 3 jaar carry-in garantie is ook voor beschadiging:

Als optie is het mogelijk om uw notebook te verzekeren tegen een aantal gebeurtenissen die niet onder de garantiebepalingen vallen van de fabrikant, zoals stoten, vallen, inductie, brand, ontploffing, waterschade, diefstal, (indirecte) blikseminslag e.d.

Het All Risk Verzekeringsplan van The Notebook Express betekent 3 jaar lang continuïteit. Hieronder de voordelen van ons Verzekeringsplan nog even op een rij:

Snelle en vakkundige reparatie door uw dealer/leverancier;
Drie jaar lang geen kosten voor arbeidsloon en onderdelen;
Drie jaar lang volledige garantie zonder afschrijving;
Drie jaar lang verzekerd (€ 110,- eigen risico);
Drie jaar verzekerde garantie;
Geen kostbare elektronicaverzekering nodig;
Geen verschil tussen particulier en beroepsmatig gebruik;
Van toepassing op nieuw aangeschafte notebooks bij The Notebook Express;
De laagste prijs voor de beste service.
Prijzen TNE All Risk Verzekeringsplan

Waarde notebook t/m
Premie

€ 1.500,00
€ 100,00

€ 2.000,00
€ 115,00

Waarde Notebook prijzen zijn inclusief 19% BTW.
Premiekosten zijn inclusief 7% assurantiebelasting.

Klinkt op zich als een hele goeie deal.

quote:
De Asus M2 serie heeft een veel stevigere achterkant, volgens mij was deze van titanium/aluminium. Heeft eigenlijk wel de voorkeur, scheelt namelijk aanzienlijk in defecte/beschadigde TFT schermen.

Ja dat lijkt met inderdaad een groot voordeel. Jammer dat die Asus notebooks niet echt goed in 3D spellen zijn, ik wil er een in plaats van mijn computer, maar dus eentje die buitenshuis ook prima bruikbaar is.

quote:
Het toetsenbord tikt erg prettig, hoewel ik die van de Asus notebooks lekkerder vind, ze hebben een wat lichtere aanslag, de sonic een wat zwaardere.

Waarschijnlijk wordt dat vanzelf ook nog wel lichter. Mijn desktop toetsenbord ging heel zwaar in het begin en dat is echt een stuk minder geworden na een tijdje.
Ik vind een lichte aanslag zelf ook wel prettig.
Het toetsenbord van m'n Amiga4000 is nog steeds mijn favoriet, lichte aanslag met doorklik en enorm degelijk (en dan dat mooie degelijke geluid).

quote:
Het apparaat is verder zelf erg degelijk maar toch ook weer erg licht.
Het design en gebruikte materialen maken het ook een mooi apparaat om te zien.

Ik moet zeggen dat dit allemaal echt heel goed klinkt, ik zit er echt zwaar over te denken om deze (de Jewel dan) te kopen in plaats van de Acer.

quote:
Het scherm zelf is uitermate prettig. Heb al heel wat laptops gezien, maar die nieuwe centrino apparaten hebben een scherm van hele hoge kwaliteit lijkt het.
Die dingen zijn erg helder en scherp.

Ja, ik moet zeggen dat het scherm van deze er echt uitsprong in de winkel, ze hadden verder alleen andere Jewels en een paar Acers staan (geen 800). Inderdaad lekker scherp, ik vind het wel prettig als je de pixels goed kunt zien omdat ik veel grafisch werk doe.

quote:
Nee, eigenlijk niet. Maar dat is ook weer iets wat je met behulp van de driversoftware helemaal af kunt stellen.

Nou als ik met de driver de latency wat zou kunnen bijstellen vind ik het prima. Ik weet ook niet of ik echt een fan zou zijn van zo'n glidepad. Een mini-trackball klinkt op zich ook wel interessant.

quote:
De service van Micropoint zoals ik die ken, is uitermate goed. Ik zou die zelfs als voorbeeld willen stellen voor overige fabrikanten. Bij twijfelgevallen doet men absoluut niet moeilijk, vervangen ze gewoon.

Dat klinkt heel netjes, inderdaad een uitzondering.

quote:
Ze hebben zelfs klanten buiten Nederland zitten, als die problemen hebben dan rijden ze daar ook gewoon naartoe, dat hoort bij de service.
Als je het bij een winkel koopt of via je school/universiteit dan neem ik aan dat ook deze partijen een stukje service bieden, kijk daar dus ook even naar.

Ja, toch wel belangrijk met een laptop, aangezien daar sneller iets mis mee kan gaan en het ook niet echt zelf te repareren is.

quote:
Dan nog even een stukje over waar die laptops vandaan komen:
Er zijn eigenlijk maar een paar grote fabrieken die laptops maken: compal en quanta zijn daarvan 1 van de grote. Heb een FIC laptop gezien en die heb ik inmiddels al onder 3 verschillende merken weer terug gezien in de winkel. Dacht dat deze bij compal vandaan kwam. Als je hier op GoT beetje rond zoekt dan zul je over die fabrikanten wel wat meer vinden.
Het is eigenlijk netzo als met al dat wasmiddel spul.

Ik heb het idee dat Compal populairder aan het worden is. Ook krijg ik de indruk dat Compal vooruit is gegaan in kwaliteit en Quanta juist achteruit.

EDIT: Oh ja, hoe zit het met firmware updates? Die ben ik verder niet online tegen gekomen.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 27-06-2003 13:21 (1%)
Reden: Typo / Vraag

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 27 June 2003 @ 13:17:
Die Jewel 8070 is ¤ 1695 inc. met 1,3GHz, 512MB RAM, 40GB HD, Windows XP Home, draagtas, gratis bezorging in heel Nederland, 1 jaar garantie en 30 dagen pixelvrij garantie (aanbieding vanaf Juli)
3 jaar carry-in garantie (ook op diefstal en beschadiging) kost ¤ 115 extra.

Dus wel goedkoper dan. Ik zou er een 5400rpm harddisk in laten zetten voor waarschijnlijk een paar tientjes extra.

Ja, dan is de keus makkelijk he :)

quote:
Dus daarmee bedoel je dat als je even niets doet het scherm wat minder fel wordt? De backlight gaat dan dus niet helemaal uit, wat mij logischer zou lijken aangezien het scherm waarschijnlijk net als die van de Acer transflective is (nog zichtbaar met de backlight uit) ?

Nee, zodra je op accu gaat werken (dus als je netstroom eruit trekt) dan wordt het scherm een tikkeltje donkerder, as in, het brandt minder fel.

quote:
Vreemd, bij Computerland staat het er echt uitdrukkelijk bij, toch maar eens navragen daar dan.

Misschien nieuwe versie ofzo of ze leveren het er los bij, kan best zijn dat het er standaard in zit.

quote:
Dus er is geen metaal gebruikt in de behuizing? Dit is bij de Acer 800 wel het geval, maar die kun je kennelijk nog steeds induwen, dus echt voordeel levert het kennelijk niet op. Plus dat de verf schijnbaar op de hoeken ook vrij snel afslijt.

Mwoah, is een klein metalen stripje gebruikt, de rest lijkt allemaal op metaal.
Design is zo dat het lijkt alsof het van titanium/aluminium is gemaakt, iets wat ik wel prima vind. Volgens mij is zo'n laptop van titanium ook zwaarder en duurder.

quote:
Ja, die schermpjes zijn inderdaad behoorlijk gevoelig, daar lees je nog wel eens pijnlijke berichten over. Die 3 jaar carry-in garantie is ook voor beschadiging:

Als optie is het mogelijk om uw notebook te verzekeren tegen een aantal gebeurtenissen die niet onder de garantiebepalingen vallen van de fabrikant, zoals stoten, vallen, inductie, brand, ontploffing, waterschade, diefstal, (indirecte) blikseminslag e.d.

Het All Risk Verzekeringsplan van The Notebook Express betekent 3 jaar lang continuïteit. Hieronder de voordelen van ons Verzekeringsplan nog even op een rij:

Snelle en vakkundige reparatie door uw dealer/leverancier;
Drie jaar lang geen kosten voor arbeidsloon en onderdelen;
Drie jaar lang volledige garantie zonder afschrijving;
Drie jaar lang verzekerd (¤ 110,- eigen risico);
Drie jaar verzekerde garantie;
Geen kostbare elektronicaverzekering nodig;
Geen verschil tussen particulier en beroepsmatig gebruik;
Van toepassing op nieuw aangeschafte notebooks bij The Notebook Express;
De laagste prijs voor de beste service.
Prijzen TNE All Risk Verzekeringsplan

Waarde notebook t/m
Premie

¤ 1.500,00
¤ 100,00

¤ 2.000,00
¤ 115,00

Waarde Notebook prijzen zijn inclusief 19% BTW.
Premiekosten zijn inclusief 7% assurantiebelasting.

Klinkt op zich als een hele goeie deal.

Als ik dat zo lees lijkt het mij inderdaad een mooie deal. Hebben anderen niet iets vergelijkends?

quote:
Ja, ik moet zeggen dat het scherm van deze er echt uitsprong in de winkel, ze hadden verder alleen andere Jewels en een paar Acers staan (geen 800). Inderdaad lekker scherp, ik vind het wel prettig als je de pixels goed kunt zien omdat ik veel grafisch werk doe.

Nou als ik met de driver de latency wat zou kunnen bijstellen vind ik het prima. Ik weet ook niet of ik echt een fan zou zijn van zo'n glidepad. Een mini-trackball klinkt op zich ook wel interessant.

Misschien dan ook handig om een extern usb muisje aan te schaffen? Werkt beter dan zo'n touchpad/glidepad/trackball. Hoewel, mijn oom is CAD tekenaar en die vind zo'n trackball super werken.

quote:
EDIT: Oh ja, hoe zit het met firmware updates? Die ben ik verder niet online tegen gekomen.

Dat is een goeie. Op de website van Micropoint vond ik wel wat over drivers e.d. maar van firmware geen sprake, misschien is er momenteel geen update en komt het er wel in de lijst van drivers terecht als er el een update is.
Bij Jewel Notebooks hebben ze wel een pagina voor de bios updates, die is alleen nu nog leeg. Zie trouwens geen enkele update voor de 8070, wel voor de 8060.
Komt misschien nog.

Freelance Fall-guy

quote:
ppl schreef op 27 June 2003 @ 15:54:
Ja, dan is de keus makkelijk he :)

Ja, eigenlijk wel he? Je kunt er dan niet echt meer een buil aan vallen denk ik.

quote:
Nee, zodra je op accu gaat werken (dus als je netstroom eruit trekt) dan wordt het scherm een tikkeltje donkerder, as in, het brandt minder fel.

Ah, dat is wel jammer dan inderdaad.

quote:
Misschien nieuwe versie ofzo of ze leveren het er los bij, kan best zijn dat het er standaard in zit.

Ja, 'ingebouwd' staat er, dus niet zo'n extern USB ding.

quote:
Mwoah, is een klein metalen stripje gebruikt, de rest lijkt allemaal op metaal.
Design is zo dat het lijkt alsof het van titanium/aluminium is gemaakt, iets wat ik wel prima vind. Volgens mij is zo'n laptop van titanium ook zwaarder en duurder.

Ja, ook waar, dan wordt de boel weer zwaarder. Voor de rest gewoon een kwestie van voorzichtig omspringen met het ding.

quote:
Als ik dat zo lees lijkt het mij inderdaad een mooie deal. Hebben anderen niet iets vergelijkends?

Ja, echt een verbazend goeie deal, ik ben verder nog niet zoiets tegen gekomen. Meestal wordt er gezegd dat als je de boel zelf sloopt je gewoon pech hebt gehad.
Diefstal weet ik niet hoe ze dat geregeld hebben, dat moet je natuurlijk kunnen bewijzen, anders kun je er voor 110€ gratis nog een halen :)

quote:
Misschien dan ook handig om een extern usb muisje aan te schaffen? Werkt beter dan zo'n touchpad/glidepad/trackball. Hoewel, mijn oom is CAD tekenaar en die vind zo'n trackball super werken.

Ja, ik heb hier een dual optical van Logitech, die kan ik er ook aan hangen, heb je wel een muismat bij nodig... hoewel hij ook wel zo op de tafel werkt eigenlijk. Zo'n mini trackball is wel lekker klein, maar ik weet niet of ik er aan zou kunnen wennen.

quote:
Dat is een goeie. Op de website van Micropoint vond ik wel wat over drivers e.d. maar van firmware geen sprake, misschien is er momenteel geen update en komt het er wel in de lijst van drivers terecht als er el een update is.
Bij Jewel Notebooks hebben ze wel een pagina voor de bios updates, die is alleen nu nog leeg. Zie trouwens geen enkele update voor de 8070, wel voor de 8060.
Komt misschien nog.
Ik heb wel ergens gelezen dat als je contact op neemt met support, of het in de winkel vraagt, je een firmware update kan krijgen. Kennelijk niet down te loaden omdat ze bang zijn dat mensen hun systeem ermee verprutsen?

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 27 June 2003 @ 16:09:
Ja, echt een verbazend goeie deal, ik ben verder nog niet zoiets tegen gekomen. Meestal wordt er gezegd dat als je de boel zelf sloopt je gewoon pech hebt gehad.
Diefstal weet ik niet hoe ze dat geregeld hebben, dat moet je natuurlijk kunnen bewijzen, anders kun je er voor ¤ 110 gratis nog een halen :)

Als hij gestolen is moet je aangifte doen enzo, krijg je een proces verbaal.
Met dat proces verbaal e.d. kun je dus bewijzen dat hij gestolen is.

quote:
Ik heb wel ergens gelezen dat als je contact op neemt met support, of het in de winkel vraagt, je een firmware update kan krijgen. Kennelijk niet down te loaden omdat ze bang zijn dat mensen hun systeem ermee verprutsen?

Dat is goed mogelijk dat ze het daarom doen. Bij Corel is het zo dat ze een service pack niet ter download aanbieden als deze een bepaalde grootte overschreidt.
Dan zul je die op CD moeten bestellen.

Freelance Fall-guy

Nou, net nog een keer naar die Jewel wezen kijken bij Computerland.

Ik vind het scherm echt goed, mooi helder, goed contrast, lekker scherp. Zag er naar mijn idee net iets beter uit dan die van de Acer 800.

De omlijsting van het scherm vond ik wel en beetje kraakplastic, er zal een beetje speling in aan de randen, je kon het een beetje inknijpen.

Toetsenbord typete lekker. Acer iets lichter, Jewel iets degelijker. Dat het toetsenbord iets naar beneden in de kast zit maakte niks uit en zo komt hij tenminste niet tegen het scherm aan. De iets transparante toetsen zijn een leuke extra.

Verticale kijkhoek was hetzelfde als bij andere laptops, zelfs Sony heeft daar in mindere mate last van. Overigens vond ik de schermen van Sony niet echt opvallend helder, wel ietsje minder scherp leek het, maar wel rustig aan je ogen.

Lichte Vertraging van de glidepad merkte ik bij andere notebooks ook, bij degenen waar het minder vertraagd was was het ook minder vloeiend. Dus dat zal wel gefilterd zijn ofzo.

Afwerking van de kast zag er voor de rest prima uit. De blauwe LEDs aan de voorkant zien er cool uit, maar ik zag er geen een voor de Harddisk. De brushed metal lijst om het toetsenbord is ook mooi.

Wat Bluetooth betreft, heb ik gevraagd aan de jongen van de technische dienst. Die vertelde mij zonder erover te hoeven nadenken dat er inderdaad Bluetooth in zit, gewoon een standaard type chip op het moederbord. Hij zei het merk en het type erbij maar dat ging bij mij het ene oor in en het andere weer uit helaas. Er zat ook geen Bluetooth LED op de kast.
Ik vroeg of dat altijd al in die notebook had gezeten of dat dat net pas in een update was, maar hij zei dat dat er altijd al in zat.

Voor WiFi zag ik een schuifknopje zitten, dat is wel handig. De USB poorten heb ik niet kunnen ontdekken, maar dat zijn er als het goed is drie.

Al met al, zeker met de 30 dagen pixelvrij garantie, de mogelijkheid om er meteen een 5400 toeren harddisk in te laten zetten en de goeie commentaren en reviews is dit echt een hele interessante laptop.

Freelance Fall-guy

quote:
ppl schreef op 27 June 2003 @ 16:52:
Als hij gestolen is moet je aangifte doen enzo, krijg je een proces verbaal.
Met dat proces verbaal e.d. kun je dus bewijzen dat hij gestolen is.

Ja precies. Bij mijn mobiele telefoon is dat namelijk niet voldoende, dan moet het onder bedreiging zijn gebeurd.

quote:
Dat is goed mogelijk dat ze het daarom doen. Bij Corel is het zo dat ze een service pack niet ter download aanbieden als deze een bepaalde grootte overschreidt.
Dan zul je die op CD moeten bestellen.
Ja, dat zal het wel zijn, zal wel schelen in het aantal problemen dat ze te verwerken krijgen ofzo.

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 27 juni 2003 @ 18:56:
Afwerking van de kast zag er voor de rest prima uit. De blauwe LEDs aan de voorkant zien er cool uit, maar ik zag er geen een voor de Harddisk. De brushed metal lijst om het toetsenbord is ook mooi.

Bovenaan het toetsenbord zit een hele mooie rand waarin de powerknop verwerkt zit.
Aan de rechterkant zitten nog een aantal symbolen die blauw oplichten.
De hardeschijf is 1 van die symbolen. En geloof me, dat ziet er erg gelikt uit, het is gewoon helemaal "stealth".

quote:
Voor WiFi zag ik een schuifknopje zitten, dat is wel handig. De USB poorten heb ik niet kunnen ontdekken, maar dat zijn er als het goed is drie.

Wel even oppassen. Door Micropoint werd er mij vertelt dat de problemen met wifi die zij binnen kregen kwamen doordat mensen vergeten waren deze schuif te verschuiven. M.a.w. doet je wifi het niet goed, verschuif dat ding dan eens :)

quote:
Al met al, zeker met de 30 dagen pixelvrij garantie, de mogelijkheid om er meteen een 5400 toeren harddisk in te laten zetten en de goeie commentaren en reviews is dit echt een hele interessante laptop.
Is het geen enkel probleem om er dan een andere hardeschijf in te zetten, dus sneller, groter? Dat maakt het dan natuurlijk wel heel wat aantrekkelijker he :)

Freelance Fall-guy

quote:
ppl schreef op 27 juni 2003 @ 21:37:
Bovenaan het toetsenbord zit een hele mooie rand waarin de powerknop verwerkt zit.
Aan de rechterkant zitten nog een aantal symbolen die blauw oplichten.
De hardeschijf is 1 van die symbolen. En geloof me, dat ziet er erg gelikt uit, het is gewoon helemaal "stealth".

Dat klinkt erg cool, inderdaad 'stealth' want ik had het niet gezien. Leuk al die blauwe lichtjes op dat ding.

quote:
Wel even oppassen. Door Micropoint werd er mij vertelt dat de problemen met wifi die zij binnen kregen kwamen doordat mensen vergeten waren deze schuif te verschuiven. M.a.w. doet je wifi het niet goed, verschuif dat ding dan eens :)

Ja, dat kan ik me wel voorstellen, hoewel ik denk dat het vaker mis gaat met dingen die in de BIOS moeten worden aangezet.

Dat van die Bluetooth chip snap ik nog steeds niet. Die jongen van de technische dienst kon me zonder problemen het merk en type chip noemen. Maar waarom adverteert Jewel daar zelf dan niet mee? (en Micropoint) Dat is toch een mooie extra functie. Zeker ook 'stealth' net als die blauwe lichtjes :)

quote:
Is het geen enkel probleem om er dan een andere hardeschijf in te zetten, dus sneller, groter? Dat maakt het dan natuurlijk wel heel wat aantrekkelijker he :)

Nee, geen enkel probleem, staan gewoon in de lijst met meerprijzen. 5400rpm 40GB i.p.v. 4200rpm 30GB is 75€ aangezien er in deze al een 40GB 4200rpm zit zal de meerprijs naar 5400 wel helemaal niet duur zijn.

De aangegeven harddisk groottes gaan tot 80GB voor 225€ extra (60GB@5400 is 150€ extra), dit zijn allemaal meerprijzen.

Of het gemakkelijk zelf te vervangen zal zijn weet ik niet, maar ik neem aan van wel, aangezien die verkoop punten dat ook een beetje handig moeten kunnen doen (of zou Jewel dat zelf doen? Lijkt me niet eigenlijk).

En de CPU meerprijzen (1.4 voor 110€ en 1.6 voor 456€ (!)) doen vermoeden dat het mogelijk is om de CPU ook zelf te vervangen, als de prijzen wat interessanter zijn. Bij de Acer is hij ook te vervangen.

Alleen zijn de losse CPUs nu nog enorm moeilijk te krijgen. Het maakt ook alleen maar verschil voor de echt CPU intensieve programmas zoals 3D rendering enzo.

(ik ben benieuwd of we al studenten hebben overtuigd om een Micropoint aan te schaffen :) )

haha nou ik weet ondertussen al vrijwel zeker dat ik hem via de uni ga bestellen! (micropoint sonic)

Freelance Fall-guy

quote:
challenge schreef op 28 June 2003 @ 00:04:
haha nou ik weet ondertussen al vrijwel zeker dat ik hem via de uni ga bestellen! (micropoint sonic)

heheh :)

Wat kost hij jou via de uni? Of had je dat al gezegd en zit ik hier lui te wezen?

Ik weet nu ook vrijwel zeker dat ik deze ga kiezen.

In de C'T test van de Bullman (zelfde laptop) staat ook Bluetooth aangegeven, van Widcomm. Kijken of daar drivers voor te vinden zijn.

De Combi-drive is bij Bullman van Toshiba en die komt heel goed uit de test (snel), ik heb een mail naar Jewel gestuurd om te vragen over die Bluetooth en het merk van hun Combi-drive (is waarschijnlijk ook wel een Toshiba).

En de fan maakt dus heel weinig geluid, vind ik ook een groot voordeel.

Hier nog wat Duitse specs van de Bullman: http://213.133.101.101:8080/PDF/VK5CENT+20CD.pdf

Aan de rechter kant zit bij de Bullman een 'Harddisk wissel schacht'. Ik vraag me af of hier de gewone harddisk in zit, of dat je hier een tweede harddisk in kan doen.
Misschien komen ze nog wel met een tweede accu voor deze schacht, hoewel dat ook niet echt nodig is.

Het TFT scherm staat bij Bullman omschreven als 'A-Graded' volgens de DIN norm, zal hoogstwaarschijnlijk hetzelfde scherm als van de Jewel zijn.

140 graden horizontale kijkhoek. 350 ANSI-Lumen helderheid. 16.7M kleuren. Prima volgens mij.

De behuizing is van 'hard-PVC' klinkt goed, want dat breekt volgens mij niet zo snel.

'De processor kan altijd 'werkseitig(?)' vervangen worden, dus de rekenkracht is scaleerbaar' De CPU kan dus inderdaad later geupgrade worden, snelheden >1.6GHz worden ondersteund.

'Harddisk gemakkelijk te vervangen' Dat is nu dan ook duidelijk.

Kennelijk is er een interne microfoon.

Soundblaster Pro/16 compatible geluid. Direct 3D sound. Realtek ALC 202.

Bluetooth staat hier als apart aansluitbare mogelijkheid??? En audio line-in zie ik hier niet aangegeven. Het lijkt alsof de resellers zelf de specs niet helemaal weten vaak.

Zes van die koele blauwe stealth LEDs (ik vind dat dit maar de officiële naam moet zijn :) ) Kan niet zien wat de functies zijn.

2.9 Kilo en de Jewel 2.68, vreemd.

EDIT:
Nog een notebook gevonden die precies hetzelfde is: De Xeron Sonic ProX50. 3rde plaats in PC Welt van 111 (!) geteste Notebooks. Toshiba Sattelite Pro 2100 op 1 en Xeron Sonic Grafix op 2.

Oh ja, hij is ook voorbereid op een 'Kensington Lock'.

Lamer_Deluxe wijzigde dit bericht 28-06-2003 01:20 (11%)
Reden: Meer info

dfvfdv
Reg. datum: 14 oktober 2000

quote:
Lamer_Deluxe schreef op 27 June 2003 @ 13:17:
Die Jewel 8070 is 1695€ inc. met 1,3GHz, 512MB RAM, 40GB HD, Windows XP Home, draagtas, gratis bezorging in heel Nederland, 1 jaar garantie en 30 dagen pixelvrij garantie (aanbieding vanaf Juli)
3 jaar carry-in garantie (ook op diefstal en beschadiging) kost 115€ extra.

Bij computerpirates kost hij 1493,45 euro inclusief btw en 40 gb 5400 rpm HD. OK geen draagtas en windows xp maar een draagtas kan je altijd nog los erbij kopen en een windows xp cd heeft (bijna) iedereen wel ergens liggen.

dvdfvv

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: