Q-tec voedingen ervaringen topic

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 6.907 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yokozuna schreef op 02 July 2003 @ 13:46:
[...]
Komt denk ik omdat je vroeger nog geen zware videokaarten had. Nu wel, ze zouden eigenlijk beter gebruik kunnen maken van de 5V lijn?

[...]
Ik kan je specs niet vinden in je profile :)

[...]
Bedankt voor de link!

[afbeelding] [afbeelding]
Met een niet overgeclockt XP2200'je daalt de 5V lijn naar 4.89 onder load. Als je dus zwaar overclocked naar bv. XP3100 snelheid, dan zit je volgens mij al onacceptabel laag? Het voltage is niet gemeten met eigen meters, de 12V lijn is beter onder load, zegt genoeg over de brakke metingen?
Nieuwe review van de Thermaltake versie: [urlhttp://www.tech-mods.net/reviews.php?op=showcontent&id=36[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
swampy schreef op 02 July 2003 @ 18:47:
[...]

Ga jij maar eens 4 harde schijven, 5 8x8 fans, een zuipende processor en een ook zuipende videokaart aan je 350watt voeding hangen.

...he, we zien wel een berichtje van je welke voeding je moet kopen omdat je 350watt het niet aankan!
Moet makkelijk lukken, 350 watt is voldoende. Moet de voeding het wel echt leveren natuurlijk en niet alleen 350 heten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
KillerAce_NL schreef op 03 juli 2003 @ 14:10:
Nieuwe review van de Thermaltake versie: [urlhttp://www.tech-mods.net/reviews.php?op=showcontent&id=36[/url]
Hehe, zijn echt precies dezelfde :) Het is echt gewoon de STICKER die het verschil maakt,

Afbeeldingslocatie: http://www.tech-mods.net/modules/Reviews/images/ttpsu/review13-8-big.jpg
Wel netjes weggewerkt he die fans.
Cons
·Non
Haha. Wel domme reviewer trouwens
I was quite surprised to see the Thermaltake Silent Purepower 420W PSU do so well. They obviously spent the time to make a good PSU. I think the Thermaltake raises the stakes in the quiet PSU races.
Gaat helemaal Thermaltake complimenteren, hij weet nieteens dat het gewoon een voeding van HPC is ;)
I didn't have a multimeter to get the reading so I used SiSoftware
Een goede reviewer meet met multimeters :)

[ Voor 53% gewijzigd door Yokozuna op 03-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn qtec 550w gaan halen in de winkel. Goede voeding voltages heel stabiel.
Screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/voltages.JPG
Voor de aanvulling:
M'n cputemp is 5° gedaalt
HD : 3 graden gedaalt
Case 1°

Best leuk niet?
K heb 'em 49€ betaalt in H&SWare (Beringen, Limburg, België)
Slechte winkel trouwens, hij wou me 67€ vragen maar op de site stond 49€ dus heb ik gezegt: 49€ of k koop 'em niet. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Yokozuna schreef op 02 July 2003 @ 21:05:
[...]
Ik dacht dat tuttimans er ook redelijk wat aan had hangen, maargoed. Weet ik niet.

Killerace_NL, jij hebt een Enlight 420watt dual fan voeding (van HPC) he? Wat zijn de belangrijkste onderdelen van je pc?
2x HDD, 4 casefans, GF4Ti4200, AMD2400+@2800+, 1024MB pc3200, cd-writer, DVD-rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nou ik heb besloten toch voor de Chieftec/Enlight/Thermaltake HPC-420watt dual fan te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke is nou eigenlijk beter voor overklokken de qtec of de chieftec 420 ( http://www.funprice.nl/in...93204c91331ba1bba6f8533cd )

ik heb het hele topic gelezen maar niet echt veel informatie over de chieftec gevonden (voor 75 bij funprice)

@ Yokozuna
hoe bevalt ie en kan je er goed mee overklokken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 00:15 . Reden: vraagje aan Yokozuna ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
@ Yokozuna
hoe bevalt ie en kan je er goed mee overklokken?
Heb em besteld bij Rick2001/2003, krijg hem binnen 1 a 2 weken binnen :) (geld is nog niet overgemaakt)

Verder komt er een Abit NF7-S rev2.0, Tbred-B JUIHB 1700/1800+, Infenion 256MB USA PC2700 modules in, moet wel een bitje mee over te clocken zijn denk ik. Maar dat zien we dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja daar kan je wel mee overklokken, allen ik zou toch voor pc3200 of pc3500 geheugen gaan, voor over de 400 mhz fsb :P

Edit: oke sorry die geheugen reepjes schijnen wel goed te overklokke :P sorry

post hier meer eens als je hem hebt of ie bevalt zit namelijk te twijfelen tussen de voedingen.

en ik denk toch dat ik voor de chieftec 420 ga.
wil overklokken, en die qtec is niet echt stabiel zo te zien (jah bji 1 overklokker maar daar ga ik niet alles op bazeren.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Infineon pc2700 256mb USA die klokken wel zeer goed over hoor. Je kan er makkelijk 200fsb en 2-2-2-5 mee draaien zolang je ze maar genoeg voltage geeft ;)

Hier klein voorbeeldje: [rml]Rick2001 in "[ OC] Het grote DDR geheugen topic (deel "[/rml]

[ Voor 24% gewijzigd door pisart op 08-07-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoewel standaard Chieftec kasten een 300 watt enermax voeding meegeven is deze wel als eerste doorgebrand...., voor 68 euro had ik een 550 watt Q-tec voeding, beetje een onbekend hali-walli voeding maar ja wel stabiel. Nauwelijks schommelingen. En daar ben ik wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 11:52:
En hoewel standaard Chieftec kasten een 300 watt enermax voeding meegeven is deze wel als eerste doorgebrand...., voor 68 euro had ik een 550 watt Q-tec voeding, beetje een onbekend hali-walli voeding maar ja wel stabiel. Nauwelijks schommelingen. En daar ben ik wel blij mee.
68€ is niet bepaald goedkoop, maar ja what cha gonna do about it.
Qtec moet z'n reputatie nog opbouwen, daarom zo onbekend, maar k vind het een pracht van een voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En hoewel standaard Chieftec kasten een 300 watt enermax voeding meegeven is deze wel als eerste doorgebrand....
Vroeger werden ze al vaak met 340watt CHIEFTEC voedingen uitgevoerd, tegenwoordig standaard met 360watt CHIEFTEC voedingen (allemaal hetzelfde, komt allemaal van HPC)

En Enermax, heb er een hekel aan. Nogal afzetters, je betaalt veel te veel voor het merk.

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 09-07-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Yay, het is me eindelijk gelukt die qtec onderuit te halen (ongewilt natuurlijk).

Zodra ik mijn vcore op 1.9 of hoger zet (noodzaak voor oc) blijft deze schommelen tussen de 1.86 en 1.84--> een rete onstabiel systeem dus. De overige voltages lijven overigens wel aardig stabiel.

Met pifast gebenched dus. Het rare is dat ik met een kt400 mobo geen problemen had met de vcore van 1.950. Mijn een nforce mobo klaarblijkelijk wel. :/

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
MaDLiVe schreef op 13 July 2003 @ 20:45:
Yay, het is me eindelijk gelukt die qtec onderuit te halen (ongewilt natuurlijk).

Zodra ik mijn vcore op 1.9 of hoger zet (noodzaak voor oc) blijft deze schommelen tussen de 1.86 en 1.84--> een rete onstabiel systeem dus. De overige voltages lijven overigens wel aardig stabiel.

Met pifast gebenched dus. Het rare is dat ik met een kt400 mobo geen problemen had met de vcore van 1.950. Mijn een nforce mobo klaarblijkelijk wel. :/
Misschien heeft je nForce2 mobo een Vcore max van 1.85, dat hebben zoveel moederborden. Welke heb je?

[ Voor 5% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 14 July 2003 @ 09:29:
[...]

Misschien heeft je nForce2 mobo een Vcore max van 1.85, dat hebben zoveel moederborden. Welke heb je?
Abit Nf7-s

Die vcore kan wel hoger in de bios. Als ik de vcore op 1.9V zet dan zie ik hem schommelen tussen de 1.84 en 1.88 zodra ik de cpu stress loopt het voltage terug naar soms wel 1.82 en loopt de pc vast. Het vreemde is dus dat het met een epox 8k9a2+ wel werkte (zelfs een vcore van 1.950 was redelijk stabiel).

Dan nog maar even wat system specs:

AMD xp2500+
Abit nf7-s
Sillicon raid controller
2x seagate 60GB
2x wd jb800 80gb
1x maxtor 120gb
6x8cm fans (enermax)
4x 4cm fan (onder 2 van de hdd's)
cdrw
dvd
zip
fdd
gf4 ti4680
digifire 7.1

Het is een flink pak maar ooit heeft het stabiel gedraait. De enige veranderingen in mijn config zijn geweest een nforce2 mobo ipv een kt400 en een andere cpu (tbred 1700+-->barton 2500+)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melvin15397
  • Laatst online: 13:13
Ik heb dit ook met het Nforce2 moederbord van Abit. Als ik 1,85 Volt instel dan blijft er +/- 1,80Volt over. Is een vaker voorkomend probleem van dit moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Melvin15 schreef op 14 July 2003 @ 10:22:
Ik heb dit ook met het Nforce2 moederbord van Abit. Als ik 1,85 Volt instel dan blijft er +/- 1,80Volt over. Is een vaker voorkomend probleem van dit moederbord.
Bwa, en in de specs staat dat je een Vcore tot 2.3 moet kunnen instellen, dan hoort het mobo dit toch ook vast te houden :(

Tutti-frutti gebruikte een Vcore van 2.1 (!) op de Q-tec 550watt, en volgens mij ook met een NF7-S rev2.0. Wel vaag eigenlijk.. Waar halen deze mobo's de Vcore eigenlijk vandaan, de 5V of 12V lijn?

[ Voor 59% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 20:26

JF_

Melvin15 schreef op 14 July 2003 @ 10:22:
Als jij 1.85V instelt mag je er ook rustig vanuitgaan dat er echt 1.85V uitkomt... Ik heb meer vertrouwen in een instelbare voltageregulator dan in een goedkoop sensorchipje dat afhankelijk is van een schommelende reference-spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Yokozuna schreef op 14 juli 2003 @ 10:35:
[...]
Bwa, en in de specs staat dat je een Vcore tot 2.3 moet kunnen instellen, dan hoort het mobo dit toch ook vast te houden :(

Tutti-frutti gebruikte een Vcore van 2.1 (!) op de Q-tec 550watt, en volgens mij ook met een NF7-S rev2.0. Wel vaag eigenlijk.. Waar halen deze mobo's de Vcore eigenlijk vandaan, de 5V of 12V lijn?
ik heb 8rda+ die trekt het van de 5 volt, en de abit volgens mij van 12 (kan het verkeerd hebben).

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
JF_ schreef op 14 July 2003 @ 10:39:
[...]
Als jij 1.85V instelt mag je er ook rustig vanuitgaan dat er echt 1.85V uitkomt... Ik heb meer vertrouwen in een instelbare voltageregulator dan in een goedkoop sensorchipje dat afhankelijk is van een schommelende reference-spanning.
Blijkbaar kloppen de afmetingen van het sensor chipje toch? Bij Madlive loopt de pc vast na een tijdje, blijkbaar is de Vcore dan ook gedaald zoals de sensor meet.
ik heb 8rda+ die trekt het van de 5 volt, en de abit volgens mij van 12 (kan het verkeerd hebben).
Dat dacht ik ook, maar dan zou je 12V lijn lager moeten worden bij overclocken, moeten 2 bovenstaande Abit NF7-s rev2.0 users even meten als da kan :) De 12 en 5V lijn. Hoe is de situatie nu trouwens bij jou Tutti?

[ Voor 26% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 14 July 2003 @ 10:41:
[...]

Blijkbaar kloppen de afmetingen van het sensor chipje toch? Bij Madlive loopt de pc vast na een tijdje, blijkbaar is de Vcore dan ook gedaald zoals de sensor meet.

[...]

Dat dacht ik ook, maar dan zou je 12V lijn lager moeten worden bij overclocken, moeten 2 bovenstaande Abit NF7-s rev2.0 users even meten als da kan :) De 12 en 5V lijn. Hoe is de situatie nu trouwens bij jou Tutti?
Er vanuitgaande dat de sensors redelijk meten. Zijn zowel de 12 als de 5volt ten alle tijden stabiel.

de 5volt schommelt tussen de 5.03 en 4.92
de 12volt tussen de 12.03 en 11.92

Ik heb geen multimeter hierzo. Ik heb de mogelijkheid om deze qtec in te ruilen voor een nieuwe maar kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem en is het nog maar de vraag of het echt aan de voeding ligt.
Ik heb er dus best veel in hangen. De vcore is een afgeleide van de 12 of 5 :? Als deze stabiel blijven waarom blijft de vcore dat dan niet?

[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 15-07-2003 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De vcore is een afgeleide van de 12 of 5 Als deze stabiel blijven waarom blijft met vcore dat dan niet?
Dat snap ik ook niet. Ik heb gehoord dat de NF7-S de Vcore van de 12V lijn haalt, maar dat weet ik dus nog steeds niet zeker :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Yokozuna schreef op 14 July 2003 @ 10:41:
5 volt zakt in bij oc.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 14 juli 2003 @ 17:06:
[...]
De vcore is een afgeleide van de 12 of 5 :? Als deze stabiel blijven waarom blijft met vcore dat dan niet?
Die instabiliteit van de VCore ligt 999 van de 1000 keer aan de regelaars op het moederbord.

Zoals je zelf al aangeeft komt die spanning niet direkt uit de voeding, maar wordt door spannings regelaars op het moederbord gemaakt. Als dat varieert kan dat aan die schakeling liggen, en kan door een hoge overklok+matige koeling in de kast verergerd worden.

Het ligt vrijwel nooit aan de voeding, dan zou b.v. de 5 volt lijn 3.5 volt of lager moeten worden, wat je nooit zal zien omdat de hele PC dan al lang is uitgevallen... ;)

Wat ook mogelijk is, misschien zijn de printbaantjes op het moederbord niet in staat om de hoge stroom door te geven. Eigenlijk is dat ook de reden dat de nieuwste systemen de VCore uit de 12 Volt halen, dan is de stroom namelijk lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 00:31:
[...]

Die instabiliteit van de VCore ligt 999 van de 1000 keer aan de regelaars op het moederbord.

Zoals je zelf al aangeeft komt die spanning niet direkt uit de voeding, maar wordt door spannings regelaars op het moederbord gemaakt. Als dat varieert kan dat aan die schakeling liggen, en kan door een hoge overklok+matige koeling in de kast verergerd worden.

Het ligt vrijwel nooit aan de voeding, dan zou b.v. de 5 volt lijn 3.5 volt of lager moeten worden, wat je nooit zal zien omdat de hele PC dan al lang is uitgevallen... ;)

Wat ook mogelijk is, misschien zijn de printbaantjes op het moederbord niet in staat om de hoge stroom door te geven. Eigenlijk is dat ook de reden dat de nieuwste systemen de VCore uit de 12 Volt halen, dan is de stroom namelijk lager.
Dit is dus een erg vervelend probleem. Want dit betekent dat ik niet meer echt kan oc'en. De vraag blijft: Wat kunnen nforce2 gebruikers aan dit probleem doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zoals je zelf al aangeeft komt die spanning niet direkt uit de voeding, maar wordt door spannings regelaars op het moederbord gemaakt.
Ja waarom gebeurt dat eigenlijk zo omslachtig? Bij de Pentium 4 is het ook allang goed geregeld. Stel, je CPU verbruikt 100Watt, dat vermogen wordt geleverd door de 5V lijn, dan moet je toch 20 ampere door die prielerige moederbord draadjes pompen... Dan kun je toch beter 12V lijn gebruiken :) Maarja wat doet de Abit NF-7 rev2.0 nou? ;(
Want dit betekent dat ik niet meer echt kan oc'en
edit: onzin...

[ Voor 92% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 15 juli 2003 @ 12:46:
[...]
Ja waarom gebeurt dat eigenlijk zo omslachtig? Bij de Pentium 4 is het ook allang goed geregeld. Stel, je CPU verbruikt 100Watt, dat vermogen wordt geleverd door de 5V lijn, dan moet je toch 20 ampere door die prielerige moederbord draadjes pompen... Dan kun je toch beter 12V lijn gebruiken :) Maarja wat doet de Abit NF-7 rev2.0 nou? ;(

[...]
Als je weet dat je Vcore 0.05V te laag wordt ingesteld, zet je hem 0.05V hoger, kun je weer overclocken. Bij jou ligt het waarschijnlijk- zoals je zelf toch al zei- gewoon aan je core.
Het ligt zeker niet aan mijn core. (trekt 2400 mhz i am sure of it). Zo makkelijk als je het hier voorspiegelt is het dus niet. WAnt de vcore blijft gewoon niet stabiel boven de 1.850 dus of ik hem nou op 1.9 zet of 1.950 hij raakt in geen van de gevallen die waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Sorry, ik haalde even de Q-tec 550watt en Chieftec 420watt topics door elkaar :)

Maar toch raar dan, Tutti haalde een Vcore van 2.1 ook met NF7-s rev2.0 en Q-tec 550watt. Zou het toch aan het exemplaar kunnen liggen ?

[ Voor 47% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2003 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 15 July 2003 @ 13:05:
Sorry, ik haalde even de Q-tec 550watt en Chieftec 420watt topics door elkaar :)

Maar toch raar dan, Tutti haalde een Vcore van 2.1 ook met NF7-s rev2.0 en Q-tec 550watt. Zou het toch aan het exemplaar kunnen liggen ?
Ik ga van de week deze voeding even omruilen. Blijft het zo dan maar een nieuw mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Yokozuna schreef op 15 juli 2003 @ 13:05:

Leer het nou

tutti = 8rda+ :)

maaruh, remember, mijn qtec is doorgebrand, maar denk eerder dat het kwam doordat er een stekkertje van mn fans los was geschoten (khad ze op 7 volt met connecter buiten de voeding)

[ Voor 21% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-07-2003 14:24 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ga je nog een nieuwe voeding kopen tutti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb geconcludeerd het volgende.

De Vcore wordt geleverd vanaf de 12V lijn. Als ik mijn vcore op 1.9volt zet zakt bij stressing situations de 12V line in (11.70) en raakt de Vcore nooit de de 1.9. Zet ik de Vcore op 1.750 dan schommelt deze tussen de 1.68V en de 1.73V de 12V lijn die zakt in naar de 11.80.

Ik kan mijn barton redelijk stabiel laten lopen op 220x10.5 @~1.7~1.75Vcore (dus een ramp is het nu niet maar de voeding gaat retour).

[ Voor 39% gewijzigd door MaDLiVe op 15-07-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaDLiVe schreef op 15 July 2003 @ 01:12:
[...]

Dit is dus een erg vervelend probleem. Want dit betekent dat ik niet meer echt kan oc'en. De vraag blijft: Wat kunnen nforce2 gebruikers aan dit probleem doen?
Je moet even snuffelen in de reviews van voedingen. Wat jij (en P4 gebruikers) nodig hebbt is een voeding die juist een sterke 12Volt lijn hebben. Die QTec 550 watter is leuk voor systemen die uit de 5V de CPU voeden.

MMmmhh.. zoek even op de Tweakers net frontpage .. ;)

Zover ik mij herinner waren er wat voedingen die vooral op die 12V sterk waren hoewel de 5v wat tegen viel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Maar 11.70V das een afwijking van 2.5% (als de afmetingen kloppen), das toch prima? Volgens mij is dat niet de oorzaak van het feit dat Vcore niet hoger wil. Volgens mij heb je gewoon een rot bord te pakken, maar das slechts mijn gedachte.

Bij de Chieftec HPC 420watt voeding zou met potmetertjes de 3.3V lijnen, en de 5 en 12V lijn verhouding (kwa stroomsterkte) afgesteld kunnen worden, daar weet Rick2001 wat meer over. Ik ga deze voeding maar gewoon bestellen, kost 75 euro, dat vind ik ook nog wel een goeie prijs.

[ Voor 146% gewijzigd door Yokozuna op 16-07-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 16 July 2003 @ 22:50:
Maar 11.70V das een afwijking van 2.5% (als de afmetingen kloppen), das toch prima? Volgens mij is dat niet de oorzaak van het feit dat Vcore niet hoger wil. Volgens mij heb je gewoon een rot bord te pakken, maar das slechts mijn gedachte.

Bij de Chieftec HPC 420watt voeding zou met potmetertjes de 3.3V lijnen, en de 5 en 12V lijn verhouding (kwa stroomsterkte) afgesteld kunnen worden, daar weet Rick2001 wat meer over. Ik ga deze voeding maar gewoon bestellen, kost 75 euro, dat vind ik ook nog wel een goeie prijs.
Ik ga nu een stap hoger, heb een antec truecontroll 550 bestelt. Komt uit veel reviews als beste naar voren. Gezien de inhoudt van mijn computer is dat wel een aanrader--> aangezien er ook nog eens een zuipende vga card in komt te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, die heeft 50 ampere op de 5V lijn ofzo? >:)

Mja, anderen hoorde ik ook zeggen dat dit de beste voeding is die je kunt kopen, maar hij kost dan ook bijna het dubbele van de Chieftec HPC420. Of het driedubbele, wat je wilt :)

Kijken of de Vcore nu wel hoger komt, ben benieuwd, keep em going!

[ Voor 103% gewijzigd door Yokozuna op 17-07-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Yokozuna schreef op 17 juli 2003 @ 21:48:
Hehe, die heeft 50 ampere op de 5V lijn ofzo? >:)

Mja, anderen hoorde ik ook zeggen dat dit de beste voeding is die je kunt kopen, maar hij kost dan ook bijna het dubbele van de Chieftec HPC420. Of het driedubbele, wat je wilt :)

Kijken of de Vcore nu wel hoger komt, ben benieuwd, keep em going!
Zolang die 12V stabiel blijft, blijft mijn vcore dat ook >:) Weet het bijna zeker dan. Als het goed is kun je voltages lichtelijk beinvloeden. Ik ben ook benieuwd. De voeding gaat me 149 euro kosten, ik kan hem dan inruilen tegen mijn ouwe qtec (levert zo een 50 euro korting op boven de 149).

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hele load eens doorgelezen en de meningen verschillen. Vaak zie ik dat er andere (dure) merken als tegenpool worden gebruikt. Tja dat gaat behoorlijk of topic en soms is het niet anders dan een ferrari met een opel vergelijken.

Zelf gebruik ik al vanaf verleden jaar (ik dacht oktober) een Q-tec 550 dual fan en tot nu to zonder problemen. De pokke herrie die de fans maken is simpel op te lossen zonder moeilijk doen. Gewoon in serie schakelen _/-\o_ en ook op deze snikhete dagen blijft mijn proc zo rond de 55 C. In combinatie met een falcon rock koeling op mijn proc. blijft alles binnen de norm en dat voor een amd 2200 +. Deze proc. staan er toch om bekend om als bijverwarming te dienen in koude dagen. Ik heb gehoord dat sommige er zelf een eitje op bakken. B) Ik moet er bij vertellen dat mijn computerruimte zelfs aan de zonnige kant van het huis is en er nog vier bakken staan te draaien, dus de kamer termperatuur is hier soms :( Door de fans te schakelen en een stille cooler op je proc is het een stille comp geworden.

Om er andere fans in te zetten vind ik zonde want ik wil een goedkope voeding en als ik er geld bij moet leggen kan ik net zo goed een duurder merk kopen. Al zijn waar naar het geld wat je er voor uit geeft.

Mijn conclusie is dat de Q-tec dual fan een prima voeding is voor zijn prijs en dat je er aardig mee kan rommelen en het nodige er aan kan hangen. Blaas je em eens op dan ben je € 46 kwijt. Dus dit is de beste voeding om me te kloten!!. De zin van zes harde schijven zie ik niet zitten en raid vijf voor prive onzin. Wil je een beest van een server en alle toeters en bellen dan moet je de (financiele) grens gaan verlegen en valt voor mij de Q-tech af omdat het geen high-end voeding is.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 08:28:

Mijn conclusie is dat de Q-tec dual fan een prima voeding is voor zijn prijs en dat je er aardig mee kan rommelen en het nodige er aan kan hangen. Blaas je em eens op dan ben je € 46 kwijt. Dus dit is de beste voeding om me te kloten!!. De zin van zes harde schijven zie ik niet zitten en raid vijf voor prive onzin. Wil je een beest van een server en alle toeters en bellen dan moet je de (financiele) grens gaan verlegen en valt voor mij de Q-tech af omdat het geen high-end voeding is.

gr.
Daar sluit ik me in z'n geheel bij aan. En het nut van 5 schijven, mwa ik gebruik nou eenmaal veel storage dus voor mij is het wel een vereiste. Bij zware systemen laat de qtec het afweten. Maar op zich bega je voor die prijs absoluut geen miskoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Q-tec 550Watt en bij mij bevalt ie ook prima, ik gebruik 'm i.c.m. een Abit NF7-S en een XP 2100 die ik OC tot 2,4 gig, waar ik 1,9Volt Vcore voor nodig heb, geen probleem voor deze voeding.
Ik had eerst de 400Watt silent dual afn versie maar toen ik wat meer ging overclocken heb ik maar de 550Watt versie gehaald.
De 400Watt versie voldeed en voldoet nog steeds in de pc van m'n schoonouders voor normaal gebruik (geen oc) prima.
Herrie maakt mijn voeding ook niet, ik heb wel de atx kabelboom gemeshed en die :r gele sticker eraf gehaald, daar is tie behoorlijk van opgeknapt kan ik je zeggen!!

Als ik nu een nieuwe voeding zou kopen wordt het zeker deze TTGI superflower:

http://www.xtremesystems....ndex&req=showcontent&id=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
MaDLiVe schreef op 19 July 2003 @ 10:44:
[...]
Bij zware systemen laat de qtec het afweten.
Heb ik dan een uitzondering?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bak vind ik (op de dualCPU na) nog aardig meevallen, Universal Creations ;)

Maar als die regelaars het niet aankunnen, waarom solderen jullie niet gewoon andere regelaars erop of maken een directe connectie naar je voeding (ipv die lange weg vanaf de ATX connector) ?
Zie: [rml]euss in "[ EL] 5 Volt op mobo solderen of PSU modd"[/rml]

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 05:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 05:40:

Maar als die regelaars het niet aankunnen, waarom solderen jullie niet gewoon andere regelaars erop of maken een directe connectie naar je voeding (ipv die lange weg vanaf de ATX connector) ?
Zie: [rml]euss in "[ EL] 5 Volt op mobo solderen of PSU modd"[/rml]
Die specs die erbij mij onderstaan is niet alles (enkel dingen met "pats-waarde" ;) )
Er zit natuurlijk ook nog een brander en een CD-Rom in, nog 2 extra HD's, een viertal case-fans en nog wat kaartjes, maar die verbruiken niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 17:02:
Als ik nu een nieuwe voeding zou kopen wordt het zeker deze TTGI superflower:

http://www.xtremesystems....ndex&req=showcontent&id=8
Hhehe, dan heb je geen outtake fans meer nodig man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 05:40:
Zo'n soort bak wil ik ook gaan kopen met zelfde mobo en procs, en als dat niet zo zwaar is zal bij mij een qtec 550 watter het wel trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 20:26

JF_

Yokozuna schreef op 20 July 2003 @ 20:39:
[...]

Hhehe, dan heb je geen outtake fans meer nodig man! :)
Maar wel gehoorbescherming :-) Allemachtig. 2x80mm, en 2x60mm. Mogen ze nog zo tempgeregeld zijn, vooral die 2x60mm moet een pokkeherrie maken.

[edit]Niet goed gelezen... 't Zijn 4x80mm fans. Dan nog - dat lijkt me niet bepaald de stilste oplossing - waarom een dual 80mm in de onderkant, en niet (bijvoorbeeld) 1x120 of nog groter?

[edit2]Hoe krijgen ze eigenlijk 2x80mm in een voeding die, als 'ie tenminste de standaard ATX-afmetingen heeft, 150mm breed is?

[ Voor 38% gewijzigd door JF_ op 23-07-2003 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zit ook te denken aan deze of misschien een andere voeding, mijn systeem:

noname 300w
2x 30cm ccfl
30x 3mm leds
80Gb schijf 7200
40gb schijf 7200
gf4 ti4200
xp 1700+ op 2100mhz
epox kha+
dvd
cdbrander
1x12cm
2x 8cm fan

als ik nu de 1e cffl+ leds aanzet dan hoor ik dat die 2x80 fan's iets langzamer gaan draaien :? terwijl ik met MBM geen echt verschil in voltage zie (12v zit rond de 12,34v) zou dit dus wel een voedingsprobleem zijn? of zou het eerder komen omdat dat allemaal op dezelfde molex/baybus zit? wat mij sterk lijkt omdat daar denk wel aardig wat power doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Ik vind die Q-tec voedingen zo`n rotzooi... Ik heb verschillende voedingen in mijn handen gehad en die van Q-tec zijn de helft lichter dan die van Zalman, Enermax of Chieftec.

De voedingen zijn zo waardeloos omdat het wattage dat ze opgeven het PIEK vermogen weergeeft, oftewel wat ze maar heel even kunnen leveren. Van de 300 Watt versie weet ik toevallig dat deze CONTINUE maar 180 Watt kan leveren, en dat is nie veel. Bij hun andere voedingen is het niet anders, om nog maar niet te spreken over stabiliteit, etc.
Kijk alleen al naar de prijs, het is evenveel als wat je er voor terug krijgt, pure crapzooi... :(

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Silentpuma schreef op 23 July 2003 @ 22:36:
Ik vind die Q-tec voedingen zo`n rotzooi... Ik heb verschillende voedingen in mijn handen gehad en die van Q-tec zijn de helft lichter dan die van Zalman, Enermax of Chieftec.

De voedingen zijn zo waardeloos omdat het wattage dat ze opgeven het PIEK vermogen weergeeft, oftewel wat ze maar heel even kunnen leveren. Van de 300 Watt versie weet ik toevallig dat deze CONTINUE maar 180 Watt kan leveren, en dat is nie veel. Bij hun andere voedingen is het niet anders, om nog maar niet te spreken over stabiliteit, etc.
Kijk alleen al naar de prijs, het is evenveel als wat je er voor terug krijgt, pure crapzooi... :(
Dat valt dus reuze mee, bovendien gaat het misschien ook wel een beetje om de prijs/kwaliteitsverhouding. Ik snap ook wel dat je een Q-tec niet kunt vergelijken met een Enermax, maar de prijs van een Enermax ligt ook 3x zo hoog (en dat is niet overdreven). Bij verschillende tweakers werkt ie naar behoren en heb je wat meer power nodig, stop dat ding in een ander pc en koop een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Silentpuma schreef op 23 July 2003 @ 22:36:

550watt piekvermogen dat weten we nu al maanden staat ook gewoon aangegeven :Z Als je uiteindelijk uitkomt op 400watt maximaal vermogen, dan is dat NOG prima voor 50euro. Leer anders ook even relativeren. Als je dit topic leest draaien erg veel mensen toch gewoon stabiel op de 550watt dual fan voeding ook een aantal overclockers, blijkbaar trekt hij het gewoon.

Ik haal hem niet omdat ik liever een wat stillere voeding heb (grotere koelblokken, minder fan-herrie).

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 25-07-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik nou geloven.

Asus Probe zegt:
12,35 V
4,73 V

Multimeter zegt:
12,35 V
5,01 V

Speedfan zegt:
11,73 V
4,73 V

Q-Tec 550 Watt met Asus Nforce2 Deluxe.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Nu online
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 11:58:
Wat moet ik nou geloven.

Asus Probe zegt:
12,35 V
4,73 V

Multimeter zegt:
12,35 V
5,01 V

Speedfan zegt:
11,73 V
4,73 V

Alvast bedankt.
Je multimeter natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als je de BIOS meting controleert met de multimeter, wat is het resultaat dan ... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 11:58:
Wat moet ik nou geloven.

Asus Probe zegt:
12,35 V
4,73 V

Multimeter zegt:
12,35 V
5,01 V

Speedfan zegt:
11,73 V
4,73 V

Alvast bedankt.
Ik weet 1 ding en dat is asus altijd hele lage voltlijnen aangeeft |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 13:36:
En wat als je de BIOS meting controleert met de multimeter, wat is het resultaat dan ... ??
Bios zegt hetzelfde als Asus Probe enzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed mijne is dus dood :/

1 jaar en 1 maand oud, maar 1 jaar garantie erop :r

gaf wel goeie voltages enzo verder, dus daar ben ik niet zo ontevreden over, maar het zou wel leuk zijn als ze het wat langer als 1 jaar uithielden :z

gelukkig loopt een ouwe 300watt nu ook al stabiel met mn Abit NF7-S 2.0, dus hoef ik voorlopig geen nieuwe te halen (was toch al van plan om een keer een nieuwe dikke CWT/Antex/Enermax ofzo te gaan halen maargoed)

Verwijderd

Ik vind dit een gare voeding omdat hij mijn Athlon XP 2100+ niet stabiel kon houden, ik moest hem daarvoor afklokken naar 1200MHz en 1,4V Vcore. En daarop was de 5V lijn op 4,33V. Kortom, pure bagger.

Nu draai ik vrolijk 2300MHz met een Antec TruePower.

• Gman
  • Laatst online: 31-08 17:33
Ik heb ook een Qtec 550, ik moest een stevige voeding hebben voor m'n FTP met 6 schijven, op zich is een 350 watter al voldoende maar die ampere piek bij het opstarten overleef (d.w.z. dat alle schijven worden herkent in 1x).

Op een lan waren de voltages ineens gevaarlijk laag:

P4 1800 Mhz (Geen OC)
6 schijven dus en 3 netwerkkaarten

Voltage:
P4 CPU 1.50v = 1.34

Ik heb daar dus +15% ingevoerd in het bios maar dat hielp niks, ik bleef die spontane reboots houden.

Ik heb nog nooit zoveel gezeik gehad met die pc sinds die Qtec erin zit dus ik probeer die om te ruilen voor een Enermax 350 ofzo, iig iets betaalbaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuw mobo ==> nieuwe voltages
screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/voltages1.JPG
Mooie voltages niet?
12v iets te weinig maar dit is normaal voor een nf7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een qteq 550watt gehad
Maar heeft het maar 1jaar uitgehouden.
Want de 5volt lijn zakte van 4,97 naar 4,79 :(
En kon ook 1st 2,2volt vcore draaien en dat kon op eens ook niet meer. :(
Dus heb ik een chieftech 360watt gehaald en die is veel en veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht een poos terug nietsvermoedend een q-tec 400 watt, dan zit ik safe dacht ik destijds. Later bleek hij zelfs minder aan te kunnen dan een no-name 350 watt voeding die ik ervoor gebruikte. mijn +12 volt was zo laag als 11.49 en dit samen met een thoroughbred 1700+ @ 2300 mhz en een radeon 9700 zorge ervoor dat mijn systeem continu bij een beetje stress uitsloeg met sirene's e.d. puur dankzij die voeding. Zelfs @ default speed van de 1700+ trok hij het niet. Erg triest.

Gister heb ik de q-tec dus om kunnen ruilen en heb bijbetaald voor een antec 350 watt, ik vermoedde dat de antec het ook nog wel eens zwaar zou kunnen krijgen, maar het was de enige op voorraad dus ik besloot de gok te nemen.

Helaas, zelfs de antec trok het niet na een cpu stress test. Bij de benodigde vcore van 1.7 op mijn nf7-s2.0 sloeg ook deze voeding uit en kon het vcore niet stabiel houden. Als ik terugklok naar 2200 mhz ( 200 fsb) dan heb ik maar 1.55 volt nodig en dit trok het systeem wel , na een uur stresstesten met een cpu burn prog draaide alles nog.

Moet dus weer een ander halen, maar ja welke ? de 400+ watters van antec zijn meteen weer zo duur.

De q-tec 550 was hier in omstreken nergens verkrijgbaar dus dat is dan weer jammer. Ik meen wel een review gelezen te hebben waarin naar voren kwam dat de q-tec 430 echte watts produceerde. Dit lijkt mij wel genoeg voor de meeste omstandigheden vooral als je gaat oc-en.

Ik weet niet of het enkel een de XP is of de combi van radeon-XP maar het vreet stroom bij het leven.

Als ik hier sommige mensen 2.0 vcore of meer in hun proc pompen dan vraag ik me af wat voor een voeding ze gebruiken, allemaal antec truepower 550 watters of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 11:20:
Ik kocht een poos terug nietsvermoedend een q-tec 400 watt, dan zit ik safe dacht ik destijds. Later bleek hij zelfs minder aan te kunnen dan een no-name 350 watt voeding die ik ervoor gebruikte. mijn +12 volt was zo laag als 11.49 en dit samen met een thoroughbred 1700+ @ 2300 mhz en een radeon 9700 zorge ervoor dat mijn systeem continu bij een beetje stress uitsloeg met sirene's e.d. puur dankzij die voeding. Zelfs @ default speed van de 1700+ trok hij het niet. Erg triest.

Gister heb ik de q-tec dus om kunnen ruilen en heb bijbetaald voor een antec 350 watt, ik vermoedde dat de antec het ook nog wel eens zwaar zou kunnen krijgen, maar het was de enige op voorraad dus ik besloot de gok te nemen.

Helaas, zelfs de antec trok het niet na een cpu stress test. Bij de benodigde vcore van 1.7 op mijn nf7-s2.0 sloeg ook deze voeding uit en kon het vcore niet stabiel houden. Als ik terugklok naar 2200 mhz ( 200 fsb) dan heb ik maar 1.55 volt nodig en dit trok het systeem wel , na een uur stresstesten met een cpu burn prog draaide alles nog.

Moet dus weer een ander halen, maar ja welke ? de 400+ watters van antec zijn meteen weer zo duur.

De q-tec 550 was hier in omstreken nergens verkrijgbaar dus dat is dan weer jammer. Ik meen wel een review gelezen te hebben waarin naar voren kwam dat de q-tec 430 echte watts produceerde. Dit lijkt mij wel genoeg voor de meeste omstandigheden vooral als je gaat oc-en.

Ik weet niet of het enkel een de XP is of de combi van radeon-XP maar het vreet stroom bij het leven.

Als ik hier sommige mensen 2.0 vcore of meer in hun proc pompen dan vraag ik me af wat voor een voeding ze gebruiken, allemaal antec truepower 550 watters of zo ?
Ike gebruik maar een chieftech 360watt meer als genoeg en mijn cpu loopt 2,2gzh met 2,2vcore er op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multimeter zegt:
12,34 V
3,39 V
5,00 V

AMD XP1800+ > 2,4 Ghz Vcore 1,75 V met Q-Tec 550 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
XP2700+@2335 Vcore 1,75, Ati 9700pro, 3 HD's, 1 CDbrander met Q-tec 550
Zo stabiel als een huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:26:
[...]

Ike gebruik maar een chieftech 360watt meer als genoeg en mijn cpu loopt 2,2gzh met 2,2vcore er op 8)
Wat zijn je voltages stressed en idle?
Ik krijg hopelijk vandaag ook een Chieftec 360watt icm Abit NF7 en 2500+. Hopelijk geraak ik dan wat verder want met deze voeding stopt het met 2420mhz :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 12:32:
Multimeter zegt:
12,34 V
3,39 V
5,00 V

AMD XP1800+ > 2,4 Ghz Vcore 1,75 V met Q-Tec 550 Watt.
wat voor een moederbord heb je dan ? misschien ligt het toevallig net aan mijn exemplaar, maar die nf7-s2.0 zou ook wel de grootverbruiker kunnen zijn, of heeft gewoon minder stabiliteit in de voedingssectie... ik vind het allemaal maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 22 augustus 2003 @ 14:04:
[...]

Wat zijn je voltages stressed en idle?
Ik krijg hopelijk vandaag ook een Chieftec 360watt icm Abit NF7 en 2500+. Hopelijk geraak ik dan wat verder want met deze voeding stopt het met 2420mhz :(
strest is ie 4,919volt :) en idle 4,999

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
qtec 450 watter hier, pomp 2.06 volt door mn proc, 1.9 door mn chipset, 3.04 door mn ram, en hij houdt ut allemaal, alleen de 12 volt lijn gaat echt laaag, zo rond de 1.63 stressed !
Maar hij doet ut nog, ohhja met een radeon @ 420/351 die ook aardig wat watts lust.
Ik vindt um in iedergeval best wel goed

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 15:32:
[...]

wat voor een moederbord heb je dan ? misschien ligt het toevallig net aan mijn exemplaar, maar die nf7-s2.0 zou ook wel de grootverbruiker kunnen zijn, of heeft gewoon minder stabiliteit in de voedingssectie... ik vind het allemaal maar vreemd.
Asus Nforce2 Deluxe. Maarja Speedfan en Asus Probe geven veel te lage waarden aan. Maar wat ik wel vreemd vind dat pc niet opstart als ik op powerswitch indrukt. Maarja zal wel aan bord liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

caspergt schreef op 22 August 2003 @ 16:46:
qtec 450 watter hier, pomp 2.06 volt door mn proc, 1.9 door mn chipset, 3.04 door mn ram, en hij houdt ut allemaal, alleen de 12 volt lijn gaat echt laaag, zo rond de 1.63 stressed !
Maar hij doet ut nog, ohhja met een radeon @ 420/351 die ook aardig wat watts lust.
Ik vindt um in iedergeval best wel goed
K hoop dat je 11.63v bedoelt, anders is dat niet gezond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 15:38:
[...]

strest is ie 4,919volt :) en idle 4,999
En je 12v lijn. Aangezien de cpu hiervan meestal stroom krijgt is het leuk om dat je weten. Ligt aan het mobo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik had afgelopen week dus een Q-tec 450 watter gehaald, aan het begin deed ie het perfekt, voltlijnen waren ok, dus ik liep te hard van stapel.

Na 4 dagen lagen de voltlijnen ineens een stuk lager! Dus dit onding heb ik ingeruild voor een Antec True power/blue 480 Watt en deze is een stuk stiller (wat ze zeggen van 33 db klopt geen reed van) en Voltlijnen zijn zeer stabiel, terwijl ik met een Pentium 4 3.06 Ghz (HT enabled), 1GB RAM, 4 HDs en 3 DVD/CD-rom drives werk.

Maar achteraf dacht ik ook: Hoe kan ik nou eigenlijk een kwaliteitsprodukt hebben voor die prijs :? deze voeding die ik nu heb was completer en ziet er mooi uit met die blue-leds.

Voor foto check hieronder (dat ding wat de kabels bijeen houdt de kabel naar mobo zat er gewoon standaard op).

Foto van voeding
Foto van de rest

[ Voor 12% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-08-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 18:40:
[...]

En je 12v lijn. Aangezien de cpu hiervan meestal stroom krijgt is het leuk om dat je weten. Ligt aan het mobo wel.
Die zit altijd rond de 12 volt niet lager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

als je op zoek bent naar een net iets betere/ iets duurdere voeding, wat zou dan een goed alternatief zijn? aan +/- 400 tot 450w heb ik wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Q-tec voeding en ben er zeer tevreden over het echter wel een Q-tec 400 Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik heb vorig jaar anderhalve maand met een q-tec 550 watt gewerkt, daarna was hij dood.

5v was 5.4x, 12v was 11.6x. De core voltages waren ook te laag, maar weet niet meer precies wat, iig rond 1.65 ipv 1.75.

Draaide toen met dual xp2000+ (palomino), 4x 7200 rpm hd's, GF2 en de gewoonlijke nic + sound kaartjes.

Daarna heb ik een enermax gehaalt, en dies een stuk beter :9. Q-tec heb ik kunnen omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel slechte ervaringen tegenwoordig dus ga ik nog eens een goede ervaring neerzetten. Zoals ik hierboven gepost heb, draait de mijne altijd stabiel, vandaat op 2210mhz, 5.11v en 12.86v. Enorm stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het ook niet, als ik overclockt blijven 5 en 12 volt lijn gewoon. Terwijl bij andere mensen de volatges erg zakken. Maarja ik heb dan wel met multimeter gemeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Bij mij zakken de 3.3v en 5v niet maar de 12v ;) Het is afhankelijk van je merk van de voeding en type moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon deze Q-tec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

450watt q-tec. Ben er zeer tevreden over
alleen de fans maakten wat kabel dus hier heb ik 7volt trick op uitgevoerd
dit is zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 18:11:
450watt q-tec. Ben er zeer tevreden over
alleen de fans maakten wat kabel dus hier heb ik 7volt trick op uitgevoerd
dit is zeker aan te raden.
Kwa geluid wel maar omdat de koelblokken niet van zo'n goede kwaliteit zijn (te klein en dun) is het toch noodzaak om de fans op volle toeren te laten blazen ;)

Anders kan je nog eerder vaarwel zeggen tegen je voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Iemand pics van hoe lang de bedrading is aan deze voeding ? Om kan iemand omschrijven hoeveel molex enzo er aan hangen en hoelang die zijn ? Ik ben nu aan't twijfelen tussen een 420 Antec , of zo'n goedkope q-tec ... laatst zag ik een 300 qtec ofzo en die kabels waren veels te kort ( in vergelijking met mijn antec voeding van mijn kast ... vandaar mijn ongerustheid. Is dit bij de 550 wat in orde ?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
-GF-Annihilator schreef op 23 August 2003 @ 18:23:
Iemand pics van hoe lang de bedrading is aan deze voeding ? Om kan iemand omschrijven hoeveel molex enzo er aan hangen en hoelang die zijn ? Ik ben nu aan't twijfelen tussen een 420 Antec , of zo'n goedkope q-tec ... laatst zag ik een 300 qtec ofzo en die kabels waren veels te kort ( in vergelijking met mijn antec voeding van mijn kast ... vandaar mijn ongerustheid. Is dit bij de 550 wat in orde ?
Ik heb hier dus ervaring mee :p
Die kabels aan de Q-Tec waren echt te kort voor in mn Chieftec midi-tower, de HDs daar kon den de kabels maar net bij (dan bedoel ik dus: net niet gespannen), toen ik dus die Antec had gescoord toen had ik ineens een kabellengte-overschot, ik kon er zowat 2 keer mn kast mee rond voor ik bij de HDs kwam :P nee maar om een verhaal kort te maken: Je kan het beste als je voor kabellengte gaat die Antec nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houden we er allemaal rekening mee dat dit topic alleen over 550 watt uitvoering gaat.. ?

Alles over de Qtec 350-450 uitvoeringen is van minder belang, mede omdat Qtec niet een echt merk is, maar een handelsnaam van Aashima uit Rotterdam. ;)

(Oftewel vette kans dat 550'er een produkt van een andere fabrikant is als je de duidelijk andere karaktiristieken overweegt vergeleken met de lichtere uitvoeringen.)

Als je dus wast opmerkt, vertel er a.u.b. steeds bij of het echt over de 550 watter gaat of een andere voeding van Qtec.

Kabellengte ? Bij mij was het gewoon hetzelfde als elke gewone 13 uit een dozijn noname voeding, alleen niet over-lang als een Enermax of blijkbaar de Antec voedingen.

(Erg lange draden zijn ook weer nadelig als het de draden naar het mobo betreft, omdat het spannings verlies dan ook weer oploopt. Voor de HD's maakt het weinig uit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n atx powerkabel die is ook wat kort vind ik maar nog altijd voldoende. Het is eigenlijk omdat die op een slechte plaats op het moederbord staat nl. iets bover het agp slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb mn qtec 550w eruit getrokken, toen ik van een 2,4b naar een 2,6c was overgegaan, ging die psu zwaar hoog piepen, ik heb lopen klokken en voltages lopen wijzigen, hij werd alleen stil als ik proc 100% bellastte.

Dit geluid was zo vervelend dat ik er echt helemaal gek van werd en de psu nu op de kast staat, wel vreemd hoor, want qua wattage bereik heb ik ze zeker gelijkwaardig gehad, maar ontstond het probleem toch nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende specs:

8 casefans
2 cd/rw
2 harddisks 60gb maxtor
xp2600
2x 512mb ddr pc2700
floppy
radeon 9700pro
q-tec voeding 550w

ik vind em erg stabiel en heb er al bijna 2 jaar veel plezier van. hij staat ook bijna dag en nacht aan.
hij is erg stil en wordt niet echt warm door zijn 2 fannen die erin zitten.

suc6 met de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
wat ik nooit heb begrepen dat er mensen zijn die soms duizenden euro's uitgeven aan de rest van een systeem en er dat zo'n el cheapo bagger voeding in een systeem zetten en hier dus op bezuinigen.

terwijl je voeding toch wel een van de meest belangrijke dingen in een systeem zijn
en die zeker verantwoordelijk is voor een stabiel systeem ook op de lange termijn.

als je zo'n ding al in je handen heb weet je al dat het niks kan zijn weegt niets,veels te korte bedrading,en vaak ook heel erg dunne draden,slechte ventilator's,en passive koelelementen die veels te klein zijn.

en dan het bedrijf wat hier achter zit wat in mijn ogen al helemaal niets goeds op de markt zet voor de serieuze computer gebruiker,net als deze voeding allemaal zeer goedkope ultra low budget rommel.

voor 50 euro koop je echt geen degelijke voeding maargoed je heb er altijd bij die wel is deze shit geloven en ik zeg altijd het is een leerproces en op de lange termijn zal je het zelf wel ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon twee andere fans erin gedaan, plus nog een 6 cm fan die erin blaast. Perfect gewoon komt alleen nu koude lucht eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook heel tevreden hoor, dat dingetje kostte maar 68 euro zeker een paar maanden geleden...en hij draait erg stabiel.....
De 12 de 5 en de 3 volt die veranderen nauwelijks van waarde en zitten er heel dicht bij...

In windows XP had ik vaak last van dat die niet goed tegen de warmte kon....(miditower + Qtec 550 voeding AMD Palomino 1800+ en ATI Radeon 8500 en de Sixpack 5.1+) deze config had vaak een verschijnsel dat die in een spel zomaar de pc gereset werd zonder reden.. dat was best vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
monterey schreef op 24 August 2003 @ 11:29:
wat ik nooit heb begrepen dat er mensen zijn die soms duizenden euro's uitgeven aan ................

voor 50 euro koop je echt geen degelijke voeding maargoed je heb er altijd bij die wel is deze shit geloven en ik zeg altijd het is een leerproces en op de lange termijn zal je het zelf wel ondervinden.
Idd,had naar gevolg van dit topic mijn standard casevoeding(300W) een paar maanden geleden vervangen door de Q-tec 550W.
Met de gedachte van baat het niet dan schaad het ook niet,maar schade heeft hij spijtig genoeg wel aangericht :'(
In de 550W zijn 2 weken geleden de twee kleine transformators met een luide knal en een echt wel grote steekvlam voledig tot zwarte klompen herleid.
De koperwindingen zijn voledig gesmolten en deeldjes daarvan plakten tot in het behangpapier achter de kast .
De voeding begon op een gegeven moment in een keer te sissen,ik keek ernaar en het gebeurde.
Gevolg:men 8rda3+ mee in de vernieling,gelukkig voor de rest niets.

Ben dus echt wel letterlijk met men neus in de feiten gedrukt wat betreft low budget voedingen.
Ik denk dat ik echt wel pech heb gehad met die voeding ,ze werkte naar men zin zolang het goedging en had mooie voltage's,maar als het nadien zo hard misgaat heb je niet echt zin om dit nog een keer mee te maken hoor.

Heb dan maar een chiefteq 360Watter gekocht die in gewicht alleen al 1/3 meer weegt dan de q-tec denk ik ,en tot hiertoe tevreden over dat ding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Reactie op de vraag over PFC in het begin van dit topic:

PFC = Power Factor Correction. In het kort komt het erop neer dat hij op precies hetzelfde moment stroom en spanning uit het lichtnet moet trekken, net zoals een lamp of een kacheltje doen. Dingen als transformatoren, motoren, schakelende voedingen en TL buizen hebben de neiging om de stroomafname niet het hoogst te hebben als de sinus van de netspanning in de top zit. Dit geeft onder andere fouten in het bepalen van het vermogen dat je afneemt en dus het vermogen dat in het net gepompt moet worden.

Ohja, en het verschil in gewicht tussen voedingen, komt dus vaak door de PFC: de goedkoopste en betrouwbaarste manier om PFC toe te passen is met een flinke smoorspoel in serie, en dat weegt nogal wat.

[ Voor 21% gewijzigd door mae-t.net op 24-08-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
heb hier zelf ook al tijden een qtec 550 in gebruik en werkt lekker vind alleen wat minder dat de kabels weinig getyript zijn en dat bij mij 2 schroeven doordraaiden, komt omdat de behuizing van heel zacht metaal gemaakt is 1 verrote schroef erin draaien en hij is eraan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

monterey schreef op 24 August 2003 @ 11:29:
wat ik nooit heb begrepen dat er mensen zijn die soms duizenden euro's uitgeven aan de rest van een systeem en er dat zo'n el cheapo bagger voeding in een systeem zetten en hier dus op bezuinigen.

terwijl je voeding toch wel een van de meest belangrijke dingen in een systeem zijn
en die zeker verantwoordelijk is voor een stabiel systeem ook op de lange termijn.
Hier ben ik het mee eens. Ik moet ook een andere voeding hebben, en ga denk niet voor de q-tec. Waarom niet, omdat hij gewoon goed moet zijn, als ik verhalen lees over dat er een zooi zijn die na x aantal maanden kapot gaan, dan wil ik dat risico niet lopen als voor een paar tientjes meer je een voeding hebt waarvan het risico dat hij kapot gaat een stuk kleiner is. Zo had ik het ook met mijn mp3 speler, was lekker goedkoop, maar bleek wel een slap lakje te hebben waardoor hij op de hoeken en toetsen kaal begint te worden. Had ik beter voor 50€ meer een speler kunnen kopen die dat niet had.

Verwijderd

_ferry_ schreef op 24 August 2003 @ 15:51:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Ik moet ook een andere voeding hebben, en ga denk niet voor de q-tec. Waarom niet, omdat hij gewoon goed moet zijn, als ik verhalen lees over dat er een zooi zijn die na x aantal maanden kapot gaan, dan wil ik dat risico niet lopen als voor een paar tientjes meer je een voeding hebt waarvan het risico dat hij kapot gaat een stuk kleiner is. Zo had ik het ook met mijn mp3 speler, was lekker goedkoop, maar bleek wel een slap lakje te hebben waardoor hij op de hoeken en toetsen kaal begint te worden. Had ik beter voor 50€ meer een speler kunnen kopen die dat niet had.
Dat is niet bij iedereen het geval he. Er zijn wel mensen waar hij al een paar maanden perfect draait zoals bij mij. Er zijn gewoon meer mensen die slechte ervaringen posten dan goede, dat betekend daarom niet dat er meer mensen zijn met slechter ervaringen dan goede. Maar het blijft jouw keuze.

Verwijderd

ff een vraagje hier. Ik heb laatst een Q-TEC 400W voeding gekocht, omdat mijn 350W no-name ding naar de eeuwige jachtvelden is gegaan........ Het gaat dus om een systeem met een Abit NF7 v2, een Athlon XP 1700 @ 2.0GHz, 1x Corsair DDR400 512MB @ 400Mhz. 2 hdd's, 1 cdrw en 1dvd, en 3 casefans. Nu heb ik laatst een radeon 9600pro erin gezet. Resultaat: pc crashed wanneer het intensief bezig is. Is deze 400W wel genoeg? 400 is piek weet ik.. maar is ie wel genoeg? het heeft 12a op de +12.. misschien een beetje te weinig voor de radeon? met mijn geforce 2mx gaat alles perfect :). verbuikt de radeon 9600PRO nou zoveeel stroom?
of moet ik gewoon die 550W hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de qtec 550 watt gehad hij is voor een standaard systeempje is tie goed O-) maar als je gaat overklokken dan is tie Waardeloos :r de vooral de 12v lijn schommelt van 12.10v <-> 11.70 en de 5v van 5.01 <-> 4.80v toen heb ik het maar vervangen voor een antec truepower 550 watt _/-\o_ deze is super stabiel
12v lijn is nu 11.86 <-> 11.80 volt en de 5v lijn blijft continu op 4.97v staan standaard en overklokt zijn de zelfde waardes _/-\o_
:9~
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste