Toon posts:

Q-tec voedingen ervaringen topic

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 4.282 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 55212 schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:53:
[...]

Er zijn bijna geen voedingen meer te krijgen met minder dan 300 watt. Of het model stil is weet ik dus niet maar dat is iets dat ik ga testen. Als hij teveel lawaai maakt gaat hij zo weer terug naar de winkel.
Van alle 3 voedingen die ik gehad heb van qtec zijn ze toch allemaal wel luidruchtig geweest :)

Ook deze 3fans waar op de doos staat met dikke letters Silent komt nog luidruchtig over :P Daarom had ik maar een fancontroller erop aan gesloten. Niet dat het veel uitmaakt, de psu komt nog over alles heen qua geluid :P

M'n magische bol werken.

• Jaromir
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 18-06-2018
Ik heb voor anderhalf jaar terug een qtek 300 watt voeding gehad nadat mn oude die 5 jaar dienst heeft gedaan kapot ging, maar deze qtek was na 1 dag kaput.
Dus geruild, andere qtek 300 watt was na 5 dagen kapot.
Uit ergernis maar besloten iets meer geld te insteren en een zalman te kopen, die nog steeds prima draait. voor mij dus geen qtek voedingen meer

• successor
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 15-11 16:44
een qtec voeding kan nooit of te nimmer het vermogen leveren wat er op staat , deel dat ineens maar door 2. ik heb ook de horror mogen ontdekken van een pcwinkel hier in de buurt die niets anders verkocht als qtec voedingen , maar dan tegen de prijs van een A-merk. ze hadden daar ook nog AT (200 watt?) voedingen van qtec liggen, voor 20 euro per stuk ...

een casefan bijsteken is niet moeilijk, een nuttige casefan bijsteken is iets anders ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 26-11 11:12
Ik begrijp ook nooit dat mensen Qtec kopen als ze weten dat er zoveel fouten mee zijn.
Zie dit topic probeer maar is zoveel klachten te krijgen over een Tagan :9

Maja ik kan me begrijpen dat mensen die low budget office of server pctje willen hem gebruiken als goedkope oplossing.

Kzelf zit op moment met AC Ryan Cable Free 2 is leuke voeding, maar volgende wordt of Tagan of Be Quiet zeer mooie voedingen. :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• user50000
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 01-06-2006
Over mijn ervaringen met QTec kan ik kort zijn: wat mij betreft is het rommel. Slechte prestaties (een fatsoenlijke 300W voeding levert bijna meer stroom dan een 500W q-tec) en ook niet al te betrouwbaar. Maarja, als je er een goed hebt draaien, good for you.

iBook G4 | AMD64 3200+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-11 03:00
Een maat van me had nog een oude Q-Tek 300W voeding liggen, die jaren prima in een pc had gedraaid.

Nu had het volgende systeempje draaien:

- Asus P2Bf Motherboard
- 512 MB SDRAM
- Diamond Viper 550 16MB AGP,
- Intel Pentium III 450 MHZ, 512 KB Cache
- 13GB Quantum Fireball stratus CR
- 20GB Matrox HD
- Soundblaster !Live 4 channel (Value pack volgens windows)
- Realtek netwerkkaartje

Deze draaide eerst op een Aopen 250 Watt voeding, maar ik rook een brandluchtje, en heb voor de zekerheid er dus die Qtek 300W in gestopt. Maar ik ging even op teamspeak, en na 4 minuten ofzo, klapte de PC uit, waarna hij nu dus geen sjoege meer geeft.

Dus ik heb zo'n vermoeden dat deze niet eens het bovenstaande systeemje trok, dus tot nu toe ook niet zulke al te beste ervaringen met Qtek.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb ook louter problemen gehad en gezien met die dingen. In een grijd verleden heb ik een 400W Q-Tec geprobeerd op een nog brakker systeem, en zelfs daar bleek het instabiel.
Hoef mn Prescott nu helemaal niet aan zo'n ding te hangen, lang leve Enermax.

• Freddykgb
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-06 01:33
Ik heb een 450 Watt Q-tec voeding nu een 2-tal maanden en ze is kapot. Echte rommel! Nooit kopen die brol.

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik heb zelfs 2 jaar op dezelfde Q-tec voeding gedraaid met 3 verschillende systemen, en dan geen basic systeempjes, maar met best pittige configs zoals een A64 3000+ @ 2.5GHz,.x800XT, 4x HD's, etc etc, de voeding is nu ook werkzaam in een P4 2.8GHz die het nog prima voldoet :) Maar ik moet wel zeggen dat het om een 650w versie ging, die kan continue 500W leveren. Effiecient is wat anders, maar ze hebben bij mij prima voldaan.

Er was er wel ooit 1 uitgeklapt, maar het systeem zelf was er niet stuk doorgegaan.

Nu leef ik ook gelukkig met een Enermax 380W 80+ voeding :)

M'n magische bol werken.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Q-Tec wordt tegenwoordig nauwelijks meer verkocht.
Diezelfde troep is nu namelijk onder de Sweex merknaam verkrijgbaar :X

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee