Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ars non postulat causam

Ik heb het volgende ontdekt:

http://www.mini-itx.de/datasheet/MPD-810H.pdf

Het is een voeding die je rechtstreeks aan je accu/sigaretteaansteker kan aansluiten. De voeding is relatief klein en werkt zonder ventilator (tenzij je meer dan 85W trekt) maar dat zal niet het geval zijn met die kleine EPIA bordjes.

Ik kan ook de bijhorende kabel krijgen. Ik heb ook prijzen maar die zijn onder voorbehoud. In Duitsland kosten ze inclusief alles 160 EUR + kosten voor het overmaken van het geld. Ik kan ze in Groot Brittanie wel goedkoper krijgen (iets van een 10 EUR goedkoper of zo) inclusief BTW. Ik zal binnenkort een animo check openen op laupro. Vanaf 10 stuks worden ze goedkoper.

Vaio power!
Reg. datum: 05 maart 2000

Zelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.
Reg. datum: 10 december 2001

Je bent wel goed Bezig hoor IntGOd :D

ehhhh..HOI

Ars non postulat causam

quote:
-=] T_E_O [=- schreef op 15 July 2003 @ 10:18:
Zelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.

Hahahahaha. Sorry.

EDIT: VERGISSING

Dat lijkt heel erg op de snap-in PSU van mini-box.com. Die heb ik getest en niet goed bevonden :( Deze passen trouwens niet op de Nehemiah bordjes, enkel op de bordjes tot 800 Mhz.

Verder zie je op de specs dat hij zelf de '7A' heeft ingevuld achter de 12V.

http://www.mini-box.com/pw-60.htm
http://www.mini-box.com/PW-60-specs.html

en vooral:

http://www.epia-power.ch/...elect_pricelist&oid=1

intGod wijzigde dit bericht 15-07-2003 10:43 (68%)

Ars non postulat causam

Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.

mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .

kzal straks is checken hoeveel ampere hem trekt

Vaio power!

quote:
intGod schreef op 15 July 2003 @ 10:44:
Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.

Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet klopt :D En desnoods gebruik ik gewoon de inverter die ik heb liggen ;(

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.

Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.

-=] T_E_O [=- wijzigde dit bericht 15-07-2003 11:18 (13%)

Ars non postulat causam

quote:
bond007be schreef op 15 juli 2003 @ 11:06:
mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .

kzal straks is checken hoeveel ampere hem trekt

Ik had een 52W voeding (geen 60W dus) met

Nehemiah bordje
Slim DVD drive
Notebook HDD
2x 40mm casefan

en dat trok de kast niet hoor. De LAN viel constant weg en een reset zat er 1/3 keer niet in. Ik heb toen de voeding overgeschakeld op een 'normale' atx 150W voeding en plots deed de lan het correct. Compleet geschift. Na zoeken op de site van VIA bleken heel veel mensen dat probleem te hebben :(

Ars non postulat causam

quote:
-=] T_E_O [=- schreef op 15 July 2003 @ 11:17:
[...]

Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet klopt :D En desnoods gebruik ik gewoon de inverter die ik heb liggen ;(

Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.

Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.
Klopt. De voeding die ik heb zit vol met 'beveiligingen' om te voorkomen dat je power surges/drops krijgt.

Ars non postulat causam

quote:
De prijs is 160 EUR incl. BTW per stuk. Als ik er meer bestel dan gaan de verzendkosten gedeeld door het aantal wat besteld wordt en dan kan er zeg maar tot 20 EUR af per stuk (bij 10 stuks). Ik kijk nu even wat de prijs is in Duitsland.

hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.

maar hoe krijg ik die nu terug wakker ?

Als ik power knop activeer boot die gewoon als normaal op.
Keyb reageerd niet.
muis (draadloos PS2) reageerd ook niet

moet ik in win98(lite) zelf ook nog iets instellen ?

graag help

Ars non postulat causam

Je moet Windows instellen als een laptop met 'hybernate' modus aan. Als je dan op de power knop drukt dan gaat hij eerst alles op harde schijf wegschrijven en dan pas uitschakelen. Als je daarna op de power drukt dan gaat hij uit z'n winterslaap. Tha, 't is niet echt een laptop maar goed ...

Vaio power!

quote:
bond007be schreef op 15 July 2003 @ 15:19:
hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.

maar hoe krijg ik die nu terug wakker ?

Als ik power knop activeer boot die gewoon als normaal op.
Keyb reageerd niet.
muis (draadloos PS2) reageerd ook niet

moet ik in win98(lite) zelf ook nog iets instellen ?

graag help
Het is heel normaal dat er 5 volt op de 5V_SB lijn blijft staan. Deze energie wordt gebruikt voor onder andere wake-on-lan. Om die reden staat er altijd spanning op 5V_SB, misschien met uitzondering van situaties waarin vanaf het moederbord geen power good wordt afgegeven.
mm komt precies nie in orde , ik heb mijne pc nu als laptop gezet , en dan komt er de slaapoptie bij. als ik dan op de slaap toets druk van het keyboard , dan komt er een melding dat de pc niet in standby kan omdat een stuurprogramma dat wordt uitgevoerd dit niet toestaat

Ars non postulat causam

Ik heb even een animo-check geopend voor de voeding waar ik het laatst over had. Helaas kan ik de prijzen enkel waarborgen als er minimaal 10 stuks worden verkocht. Kijk op http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=329 voor meer informatie.

edit: compleet verkeerde url ingeklopt 8)7

intGod wijzigde dit bericht 16-07-2003 20:03 (17%)

AMD MP²
Reg. datum: 28 april 2002

nah, te duur :)
Kratjes kunnen nu ook voorin

quote:
-=] T_E_O [=- schreef op 10 July 2003 @ 17:40:
[...]

Dank voor het topic ! _/-\o_ Dit is waar soepkip ook al mee aan de slag is en zelf heb ik ook de onderdelen vast besteld ;)
We zijn hard bezig
http://www.anuta.org/~fedor/get.jpg
http://www.anuta.org/~fedor/sony/
PC in de auto mijn experiment.

Ik heb een oude K6 300 / Shuttle mainbord / 128 MB SDRAM / Soundblaster 16 / S3 Trio PCI 2 MB (mainbord wil niet starten zonder) Dat alles in een AT Desktop behuizing met 150 watt voeding. een Diskettestation zat in de behuizing en ik ben lui dus zit er nog in. Een 3Com Combo ethernet in ISA 3C509. Een slot in DVD Speler van pioneer (die kunnen erg goed tegen schokken heb ik ondervonden en lezen DVDR) De harddisk heb ik vrij gelimiteerd gehouden een Oude 8GB IBM met paar bad bloks ...

Dat alles heb ik aan een power converter hangen die van 12 Volt 220 maakt. En 150 Watt continu kan leveren. De pc verbruikt thans maar 80 Watt dus geen probleem :-)

Mijn auto radio heeft een line in. Copieren van mp3's doe ik via een lange ethernet kabel of wel op DVD+RW bediening via winamp en klein scriptje in VB om playlist te generen.

De pc is geinstalleerd in Windows 98 en de msdos.sys aangepast dat hij nooit een checkdisk doet. Shutdown = power off :-) in 2 jaar nooit probs mee gehad LOOOL

Grote afrader ... Nooit een soundblaster AWE 64 gebruiken. Dewe wijn erg spannings gevoelig en haperen vrijwel constant !!!

...::: Cliff Haerden - MCSE Win2K - BSD Cert - Unicenter Cert :::...

Vaio power!

quote:

Gaaf... ik zou er haast m'n vakantie voor annuleren om er ook aan te kunnen sleutelen ;) Heb m'n PIC'jes van Microchip nog niet eens binnen, dus kan er voor m'n vakantie ook niks meer mee doen.

Vanaf 25 augustus ongeveer ga ik er hard mee aan de slag en ik hoop dat er hier dan al heel wat werkende unilink projectes zijn, zodat ik 't met jullie hulp snel in elkaar kan krijgen ;)
screen -x addict
Reg. datum: 05 februari 2000

Heb vandaag m'n via in m'n auto aangesloten, creative subwoofer setje erbij. Enige nadeel is dat het stoort als een gek, gewoon te erg op muziek te luisteren.. :(

Ik ga toch eens een creative soundblaster live erin bouwen, kijken of dat helpt. Anders moet ik weer moeilijk gaan doen met de massa, wat in m'n autotje een groot prob is omdat er meer roest dan metaal/blik in zit.. :o

"And I am not frightened of dying, any time will do, I don't mind. Why should I be frightened of dying? There's no reason for it, you've gotta go sometime." "I never said I was frightened of dying."

Roel,
Zorg dat de voedings kabels ,luidspreker kabels en signaal kabels gescheiden van elkaar liggen.
Had zelf last van een hoog gefluit als de motor draaide. Bleek 1 signaal kabel te dicht bij een voedings kabel te liggen.

Ars non postulat causam

Ik wou even de aandacht vestigen op een animocheck die ik georganiseerd heb op Laupro. Ondertussen heb ik nieuwe prijzen verkregen. De nieuwe prijzen liggen bijna 15% lager en zijn te vinden op http://www.laupro.nl/ia/?id=329.

Make soap, not war
Reg. datum: 17 september 2001

dat ziet eruit alsof het 2A max kan trekken, niet echt bruikbaar dus
Ars non postulat causam

Je hebt gelijk, Woody. Die van de animocheck levert 85W met passieve koeling of 120W met koeling. Uiteraard levert ze ook 120W zonder koeling maar dan niet lang :P

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: