[CM] PC in je Auto. Info en How-to's.
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicZelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.
Je bent wel goed Bezig hoor IntGOd 
ehhhh..HOI
quote:-=] T_E_O [=- schreef op 15 July 2003 @ 10:18:
Zelf heb ik dit apparaat besteld. Dat is inclusief verzendkosten 72 dollar. Als ik het ding getest heb dan zal ik laten weten hoe hij bevalt, maar dat duurt nog eventjes.
Hahahahaha. Sorry.
EDIT: VERGISSING
Dat lijkt heel erg op de snap-in PSU van mini-box.com. Die heb ik getest en niet goed bevonden
Verder zie je op de specs dat hij zelf de '7A' heeft ingevuld achter de 12V.
http://www.mini-box.com/pw-60.htm
http://www.mini-box.com/PW-60-specs.html
en vooral:
http://www.epia-power.ch/...elect_pricelist&oid=1
intGod wijzigde dit bericht 15-07-2003 10:43 (68%)
Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.
mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .
kzal straks is checken hoeveel ampere hem trekt
quote:intGod schreef op 15 July 2003 @ 10:44:
Ik bedoelde dus: getest en niet goed bevonden voor gebruik in de auto! Wel uitstekend voor gebruik in huis en erg klein.
Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet klopt
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.
Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.
-=] T_E_O [=- wijzigde dit bericht 15-07-2003 11:18 (13%)
quote:bond007be schreef op 15 juli 2003 @ 11:06:
mijne 60watt voeding werkt nochtans goed op de testbank hier .
Ik had een 52W voeding (geen 60W dus) met
Nehemiah bordje
Slim DVD drive
Notebook HDD
2x 40mm casefan
en dat trok de kast niet hoor. De LAN viel constant weg en een reset zat er 1/3 keer niet in. Ik heb toen de voeding overgeschakeld op een 'normale' atx 150W voeding en plots deed de lan het correct. Compleet geschift. Na zoeken op de site van VIA bleken heel veel mensen dat probleem te hebben
Klopt. De voeding die ik heb zit vol met 'beveiligingen' om te voorkomen dat je power surges/drops krijgt.quote:-=] T_E_O [=- schreef op 15 July 2003 @ 11:17:
[...]
Hij lijkt er inderdaad verrekt veel op. Nou goed, laten we hopen dat het plaatje dat hij heeft niet kloptEn desnoods gebruik ik gewoon de inverter die ik heb liggen
Ik ben wel benieuwd wat het gaat worden; hij zit als het goed is nu in 'n vrachtruim op weg naar NL.
Edit: en anders kan ik de ~ 14 volt van de auto misschien wel netjes stabiliseren zodat die voeding zich er lekker bij voelt.
De prijs is 160 EUR incl. BTW per stuk. Als ik er meer bestel dan gaan de verzendkosten gedeeld door het aantal wat besteld wordt en dan kan er zeg maar tot 20 EUR af per stuk (bij 10 stuks). Ik kijk nu even wat de prijs is in Duitsland.quote:intGod schreef op 15 July 2003 @ 10:11:
Ik heb het volgende ontdekt:
http://www.mini-itx.de/datasheet/MPD-810H.pdf
hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.
maar hoe krijg ik die nu terug wakker ?
Als ik power knop activeer boot die gewoon als normaal op.
Keyb reageerd niet.
muis (draadloos PS2) reageerd ook niet
moet ik in win98(lite) zelf ook nog iets instellen ?
graag help
als ik dan de power knop indruk dan valt de PC af , doch er blijft 5V op de 5V_SB lijn staan. dus ik vermoed dat die wel degelijk in de de STR mode staat.
Keyb reageerd niet.
graag help
Je moet Windows instellen als een laptop met 'hybernate' modus aan. Als je dan op de power knop drukt dan gaat hij eerst alles op harde schijf wegschrijven en dan pas uitschakelen. Als je daarna op de power drukt dan gaat hij uit z'n winterslaap. Tha, 't is niet echt een laptop maar goed ...
Het is heel normaal dat er 5 volt op de 5V_SB lijn blijft staan. Deze energie wordt gebruikt voor onder andere wake-on-lan. Om die reden staat er altijd spanning op 5V_SB, misschien met uitzondering van situaties waarin vanaf het moederbord geen power good wordt afgegeven.quote:bond007be schreef op 15 July 2003 @ 15:19:
hallo , na de instelling gedaan te hebben in de bios (S3) str suspend to ram
Keyb reageerd niet.
graag help
mm komt precies nie in orde , ik heb mijne pc nu als laptop gezet , en dan komt er de slaapoptie bij. als ik dan op de slaap toets druk van het keyboard , dan komt er een melding dat de pc niet in standby kan omdat een stuurprogramma dat wordt uitgevoerd dit niet toestaat
Ik heb even een animo-check geopend voor de voeding waar ik het laatst over had. Helaas kan ik de prijzen enkel waarborgen als er minimaal 10 stuks worden verkocht. Kijk op http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=329 voor meer informatie.
edit: compleet verkeerde url ingeklopt
edit: compleet verkeerde url ingeklopt
intGod wijzigde dit bericht 16-07-2003 20:03 (17%)
nah, te duur 
We zijn hard bezigquote:-=] T_E_O [=- schreef op 10 July 2003 @ 17:40:
[...]
Dank voor het topic !Dit is waar soepkip ook al mee aan de slag is en zelf heb ik ook de onderdelen vast besteld
http://www.anuta.org/~fedor/get.jpg
http://www.anuta.org/~fedor/sony/
Reg. datum: 23 juni 2003
Reg. datum: 23 juni 2003
PC in de auto mijn experiment.
Ik heb een oude K6 300 / Shuttle mainbord / 128 MB SDRAM / Soundblaster 16 / S3 Trio PCI 2 MB (mainbord wil niet starten zonder) Dat alles in een AT Desktop behuizing met 150 watt voeding. een Diskettestation zat in de behuizing en ik ben lui dus zit er nog in. Een 3Com Combo ethernet in ISA 3C509. Een slot in DVD Speler van pioneer (die kunnen erg goed tegen schokken heb ik ondervonden en lezen DVDR) De harddisk heb ik vrij gelimiteerd gehouden een Oude 8GB IBM met paar bad bloks ...
Dat alles heb ik aan een power converter hangen die van 12 Volt 220 maakt. En 150 Watt continu kan leveren. De pc verbruikt thans maar 80 Watt dus geen probleem :-)
Mijn auto radio heeft een line in. Copieren van mp3's doe ik via een lange ethernet kabel of wel op DVD+RW bediening via winamp en klein scriptje in VB om playlist te generen.
De pc is geinstalleerd in Windows 98 en de msdos.sys aangepast dat hij nooit een checkdisk doet. Shutdown = power off :-) in 2 jaar nooit probs mee gehad LOOOL
Grote afrader ... Nooit een soundblaster AWE 64 gebruiken. Dewe wijn erg spannings gevoelig en haperen vrijwel constant !!!
Ik heb een oude K6 300 / Shuttle mainbord / 128 MB SDRAM / Soundblaster 16 / S3 Trio PCI 2 MB (mainbord wil niet starten zonder) Dat alles in een AT Desktop behuizing met 150 watt voeding. een Diskettestation zat in de behuizing en ik ben lui dus zit er nog in. Een 3Com Combo ethernet in ISA 3C509. Een slot in DVD Speler van pioneer (die kunnen erg goed tegen schokken heb ik ondervonden en lezen DVDR) De harddisk heb ik vrij gelimiteerd gehouden een Oude 8GB IBM met paar bad bloks ...
Dat alles heb ik aan een power converter hangen die van 12 Volt 220 maakt. En 150 Watt continu kan leveren. De pc verbruikt thans maar 80 Watt dus geen probleem :-)
Mijn auto radio heeft een line in. Copieren van mp3's doe ik via een lange ethernet kabel of wel op DVD+RW bediening via winamp en klein scriptje in VB om playlist te generen.
De pc is geinstalleerd in Windows 98 en de msdos.sys aangepast dat hij nooit een checkdisk doet. Shutdown = power off :-) in 2 jaar nooit probs mee gehad LOOOL
Grote afrader ... Nooit een soundblaster AWE 64 gebruiken. Dewe wijn erg spannings gevoelig en haperen vrijwel constant !!!
...::: Cliff Haerden - MCSE Win2K - BSD Cert - Unicenter Cert :::...
quote:soepkip schreef op 18 juli 2003 @ 01:33:
[...]
We zijn hard bezig
http://www.anuta.org/~fedor/get.jpg
http://www.anuta.org/~fedor/sony/
Gaaf... ik zou er haast m'n vakantie voor annuleren om er ook aan te kunnen sleutelen
Vanaf 25 augustus ongeveer ga ik er hard mee aan de slag en ik hoop dat er hier dan al heel wat werkende unilink projectes zijn, zodat ik 't met jullie hulp snel in elkaar kan krijgen
Heb vandaag m'n via in m'n auto aangesloten, creative subwoofer setje erbij. Enige nadeel is dat het stoort als een gek, gewoon te erg op muziek te luisteren.. 
Ik ga toch eens een creative soundblaster live erin bouwen, kijken of dat helpt. Anders moet ik weer moeilijk gaan doen met de massa, wat in m'n autotje een groot prob is omdat er meer roest dan metaal/blik in zit..
Ik ga toch eens een creative soundblaster live erin bouwen, kijken of dat helpt. Anders moet ik weer moeilijk gaan doen met de massa, wat in m'n autotje een groot prob is omdat er meer roest dan metaal/blik in zit..
"And I am not frightened of dying, any time will do, I don't mind. Why should I be frightened of dying? There's no reason for it, you've gotta go sometime." "I never said I was frightened of dying."
Roel,
Zorg dat de voedings kabels ,luidspreker kabels en signaal kabels gescheiden van elkaar liggen.
Had zelf last van een hoog gefluit als de motor draaide. Bleek 1 signaal kabel te dicht bij een voedings kabel te liggen.
Zorg dat de voedings kabels ,luidspreker kabels en signaal kabels gescheiden van elkaar liggen.
Had zelf last van een hoog gefluit als de motor draaide. Bleek 1 signaal kabel te dicht bij een voedings kabel te liggen.
Ik wou even de aandacht vestigen op een animocheck die ik georganiseerd heb op Laupro. Ondertussen heb ik nieuwe prijzen verkregen. De nieuwe prijzen liggen bijna 15% lager en zijn te vinden op http://www.laupro.nl/ia/?id=329.
dat ziet eruit alsof het 2A max kan trekken, niet echt bruikbaar dus
Je hebt gelijk, Woody. Die van de animocheck levert 85W met passieve koeling of 120W met koeling. Uiteraard levert ze ook 120W zonder koeling maar dan niet lang 
Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.