waarom is die audio zo brak ? omdat die met draaiende motor lawaai maakt ?
aardlusisolator gebruiken ?
aardlusisolator gebruiken ?
quote:XP_Fan schreef op 11 juli 2003 @ 03:48:
Enkele weken terug heb ik mijn carputer ook ingebouwd. Een Via Epia 800, 60 gig harde schijf (WD, 7200), SB Live 5.1. kaartje (onboard sound van Via zuigt) en dat alles van stroom voorzien door een 90 Watts PSU die op zijn beurt aan een 150 Watts inverter hangt (die gezien de eerder genoemde prijzen te duur was-> ¤70 ). Voor de besturing gebruik in een Remote Wonder icm myHTPC en Winamp.
Het schermpje is er een van de Kijkshop (lekker cheap)en na 3 keer ruilen heb ik er nu een die het wel goed doet;
http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D
Alles werkt redelijk naar behoren; het schermpje had last van storing, maar dat is nu volledig verholpen door 'm op de PSU aan te sluiten ipv direct op de accu.
Er blijven nu nog 2 'probleempjes' over:
De Via Epia is zo onstabiel als maar zijn kanHet kreng loopt om de zoveel tijd vast met een beroemd BSOD (IRQL Not less or equal of Fault in nonpaged area). Alles wat ik kon checken (geheugen, hd, voeding, drivers, apps etc.) is gedaan. Ga nu als laatste hoop het moederbord apart aarden via de backplate (kastje is nl. van hout).
Als de moter uitstaat klinkt het geluid gewoonweg fantastisch, maar zodra ik de moter start krijg ik een soort 'static' geluid over m'n speakers. Heb zelf het vermoeden dat dit een soort groundloop effect is. Misschien een zgn galvanische scheider als oplossing (?). Andere ideeën zijn welkom
Tot slot nog ff over het starten van de auto en het uitzetten van de inverter. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik heb die inverter gewoon altijd aan staan (als de sleutel niet op contact staat heeft de inverter sowieso geen stroomtoevoer.) Als ik de auto start geeft ie wel even een piep dat er een spanningsdip is, maar daarna werkt ie gewoon ok. En pas als de moter draait doe ik een poging de Epia te starten... Heb het vandaag zelfs geprobeerd door 'm eerst op contact te zetten, pc booten en dan de auto starten. Zelfs dat werkte!![]()
Is dit nou zo slecht of kan ik de inverter toch maar beter elke keer uit- en aanzetten?
P.S. Zal van de week ff wat pics posten