Ik denk dat ik je probleem gevonden heb! Je hebt een .info adres en dat wordt nog steeds niet door alle DNS's ondersteund. Probeer even een hotmail adres of tenminste een iets normaler adres te gebruiken.quote:
Precies..Tig gelukt gelijk aangemeld en 1 besteld..alleen kost nog 550 he? * man..nog 2 nodig!!quote:intGod schreef op 09 juli 2003 @ 11:53:
[...]
Ik denk dat ik je probleem gevonden heb! Je hebt een .info adres en dat wordt nog steeds niet door alle DNS's ondersteund. Probeer even een hotmail adres of tenminste een iets normaler adres te gebruiken.
ehhhh..HOI
thx kRiZzZiZ
Kosten? ongeveer omgerekend 260 euro
Vanavond al helemaal ingebouwd in m'n Peugeot compleet met m'n oude PIII 550 computer-koffer. Ik zal over dit projectje een topic starten met alle in-en-outs.
Momenteel loopt de PC op een APC UPS400VA, daar draait hij een dikke 30minuten op. Ik ga nu op zoek naar een 12V-->220V omvormer met minimaal 90% rendement. Moet trouwens een zogenaamde ruststroom van een omvormer juist hoog of laag zijn (100ma of 200ma?).
Het beeld is trouwen super en als ik m'n VGA-kaart instel op NTSC krijg ik het beste beeld. Ook al is het scherm 16x9 breedbeeld, toch zien films etc.. er niet echt vervormd uit op 640x480 :-) Kortom: XENARC is een van de betere en mooiere TFT's in vergelijking met andere auto-TFT schermen die ik gezien heb!

WWW.NARINX.NET | Pana 42PV70 | Epson TW680 | Marantz SR5500 | Mordaunt-Short 2xMS908 | 2xMS903 | 2xMS905 | MS409W | 8800GT 750/1950/2000 + E6600@3.6 + 3GB 4-4-4-12 + VP201b |
quote:BNX schreef op 10 July 2003 @ 00:03:
Hehe, eindelijk is een vriend terug van z'n stage in New York (Manhattan) en hij heeft m'n bestelde XENARC 700V TFT scherm meegenomen...
Kosten? ongeveer omgerekend 260 euro
Vanavond al helemaal ingebouwd in m'n Peugeot compleet met m'n oude PIII 550 computer-koffer. Ik zal over dit projectje een topic starten met alle in-en-outs.
Momenteel loopt de PC op een APC UPS400VA, daar draait hij een dikke 30minuten op. Ik ga nu op zoek naar een 12V-->220V omvormer met minimaal 90% rendement. Moet trouwens een zogenaamde ruststroom van een omvormer juist hoog of laag zijn (100ma of 200ma?).
Het beeld is trouwen super en als ik m'n VGA-kaart instel op NTSC krijg ik het beste beeld. Ook al is het scherm 16x9 breedbeeld, toch zien films etc.. er niet echt vervormd uit op 640x480 :-) Kortom: XENARC is een van de betere en mooiere TFT's in vergelijking met andere auto-TFT schermen die ik gezien heb!
[afbeelding]
MZzlaar met een vriend in Amerika..
*Offtopic* Ikke zat voor deze IA nog te twijfelen of ik er 1 moest laten overvliegen met een commercial sample mark erop....
Zouden ze dit dan echt niet open maken? Ik bedoel de douane moet toch weten dat mensen dit doen dus maken ze zeker steekproefgewijs pakketjes open? Naja...
je bent wel de lul dan als je met garantie zit..daarom doe ik het zo maar
*ontopic*
Werkt dat touchscreen gebeuren ook goed? Is het makkelijk dingen invoeren op het scherm? Anders mod er toch ergens een keyboardje..
ehhhh..HOI

ehhhh..HOI
zo zie ik het he
- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -
(ik spreek van TESTervaring) ik heb een 5.6 inch tft liggen waar ik geen bal mee ben.
ik bestel nu de 7 inch 16/9 VGA die in de IA staat.da zal wel veel duidelijker en VEILIGER zijn.
MP3 afspelen via COBRA enzo da gaat just met de 5.6 inch omdat da scherm anders wordt opgebouwd (door cobra , grote letters enzo).
quote:mazda626 schreef op 10 July 2003 @ 11:55:
Whoehoe, gister me GPS muis binnen gekregen. Nu heb ik hem tijdelijk aan me laptop hangen. Moet nog ff een constructie verzinnen van hoe ik die gaat installeren in de auto, maar op den duur wil ik gewoon een tft schermpje aansturen via me tv out van me laptop. Heb ik tenminste geen kans dat de pc wordt gestolen omdat ik hem er gewoon uit kan halen. Ideeen zijn welkom over hoe ik de laptop in de auto kan installeren.
Een GPS muis in een bewegende auto
Ik vraag mij af hoe dat gaat werken........
Laptop gewoon achter je onder de stoel leggen, heb ik ook.
Sommige laptops vereisen een 15volt voeding (toshiba) die kan je rechtstreeks uit de 12v accu voeden anders moet je even bij www.hape.nl rondsurfen voor universele laptop adapters op 12v.
Aanbeveling is wel om van de chassis van je laptop direct draadje naar de dichtbij zijnde chassispunt van je auto te brengen ivm storingen, heb ik ook moeten doen en scheelt echt !
Het lijkt me dat je in een stilstaande auto weinig hebt aan zo'n GPS muis...quote:Sinclair schreef op 10 juli 2003 @ 12:47:
[...]
Werkt perfect hoor. Met het programma Alturion. Zo'n leuk vrouwenstemmetje "na 50 meter rechtsaf.quote:Sinclair schreef op 10 July 2003 @ 12:47:
[...]
- = [ Iiyama 15" LCD screen/ Asus A7V333 + raid an Audio/ AMD Athlon XP 2000+ / 512 MB DDR / 60GB Maxtor 7200rpm / GeForce4 Ti 4600 128MB DDR / Lite-ON 32x brander / Lite-ON DVD drive ] = -
Dank voor het topic !quote:w00Dy schreef op 10 juli 2003 @ 15:59:
in DIT gaat het over het aansturen van de autoradio LCD via een PIC en wat software, misschien een idee ?
Voor de geinteresseerden een Benelux meeting voor Carputer/MP3 cars en wannabee's: http://www.mp3car.com/vbu...php?s=&threadid=14911
Deze is ook wel mooi:
http://www.digitalww.com/VGA_GA700YY_indash.htm
The Undertaker wijzigde dit bericht 10-07-2003 20:08 (42%)
[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...
Kan ik hier nog iets tegen doen of is dit genoeg om m'n via'tje op te laten draaien?
"And I am not frightened of dying, any time will do, I don't mind. Why should I be frightened of dying? There's no reason for it, you've gotta go sometime." "I never said I was frightened of dying."
Als je de motor aan hebt zal je zonder problemen die epia kunnen draaien. Met de motor uit zal het waarschijnlijk ook nog wel gaan. Ik heb een test gelezen van iemand en de harddisk die hij gebruikte werkte zelfs met 9 volt nog. En voor de epia zelf is die +12 eigenlijk helemaal niet zo dringend nodig.quote:Roel schreef op 10 July 2003 @ 21:51:
Ik heb deze week eens een multimetertje in m'n auto gehangen, ben er niet vrolijk van geworden.. De spanning wisselt van 12 volt (in rust) naar 11.4 volt met lampen aan tot 14 volt als de motor draait..
Kan ik hier nog iets tegen doen of is dit genoeg om m'n via'tje op te laten draaien?
Welke muis heb je? EN werkt het een beetje nauwkeurig?quote:mazda626 schreef op 10 July 2003 @ 15:36:
[...]
Werkt perfect hoor. Met het programma Alturion. Zo'n leuk vrouwenstemmetje "na 50 meter rechtsaf.
ehhhh..HOI
ik heb dezequote:kRiZzZiZ schreef op 10 juli 2003 @ 23:51:
[...]
Welke muis heb je? EN werkt het een beetje nauwkeurig?
De afwijking is maximaal iets van 10 meter ofzo en met het programma Alturion zegt ze het ruim op tijd wanneer je een afslag moet nemen.
En mijn accu is lekker 12.4v in rust met lampen aan, en 14.4 in draaiende toestand.
Vandaag effe die zooi erin gedouwd. Maar mijn Electronicus heeft et af laten weten dus moet ik et nu nog effe doen met inverter aanzetten, dan PC aanzetten.
http://thiscrapis.mine.nu - Mijn persoonlijke site. Computers en RC stuff!
Reg. datum: 10 januari 2002
Het schermpje is er een van de Kijkshop (lekker cheap)
http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D
Alles werkt redelijk naar behoren; het schermpje had last van storing, maar dat is nu volledig verholpen door 'm op de PSU aan te sluiten ipv direct op de accu.
Er blijven nu nog 2 'probleempjes' over:
De Via Epia is zo onstabiel als maar zijn kan
Als de moter uitstaat klinkt het geluid gewoonweg fantastisch, maar zodra ik de moter start krijg ik een soort 'static' geluid over m'n speakers. Heb zelf het vermoeden dat dit een soort groundloop effect is. Misschien een zgn galvanische scheider als oplossing (?). Andere ideeën zijn welkom
Tot slot nog ff over het starten van de auto en het uitzetten van de inverter. Ik weet niet of het kwaad kan, maar ik heb die inverter gewoon altijd aan staan (als de sleutel niet op contact staat heeft de inverter sowieso geen stroomtoevoer.) Als ik de auto start geeft ie wel even een piep dat er een spanningsdip is, maar daarna werkt ie gewoon ok. En pas als de moter draait doe ik een poging de Epia te starten... Heb het vandaag zelfs geprobeerd door 'm eerst op contact te zetten, pc booten en dan de auto starten. Zelfs dat werkte!
Is dit nou zo slecht of kan ik de inverter toch maar beter elke keer uit- en aanzetten?
P.S. Zal van de week ff wat pics posten
| Asus A7N8X DeLuxe | Athlon XP2000+ | 512 mb DDR2700 | Radeon AIW 8500 DV | 2x WD800JB | Creative Audigy 2 | Logitech Z680 | LiteOn DVD | LiteOn 401S @ 411S|
Dit topic is gesloten. ![]()