Gathering of Tweakers

Quicksearch
Tuurlijk kan dat. :)

Ik ben vandaag es in mijn auto gedoken om te kijken hoe ik et allemaal precies kan gaan wegstouwen, en ben tot te ontdekking gekomen dat er in de rand van de vloer onder het tapijt en een klik strip, een prachtig mooie kabelgoot zat met veel extra ruimte erin.Het aansluiten van de handel wordt nu een eitje.

Alleen het kabeltrekken van de aan\uit schakelaar tussen accu en omvormer wordt vrij crappy. Ik weet niet hoe ik daar ingodsnaam bij moet gaan kunnen, met die vervelende motor die steeds in de weg zit. 8)7

Ik ga dus wel een PCI riser met vidcard inbouwen, want die onboard is gewoon ASS... Die doet mijn breedbeeldscherm totaal geen recht.

Freakaz0id wijzigde dit bericht 07-07-2003 19:49 (12%)

http://thiscrapis.mine.nu - Mijn persoonlijke site. Computers en RC stuff!

toch even aanhalen dat er producten aan de IA zijn toegevoegd: http://laupro.nl/ia/ia.asp?id=308
Ars non postulat causam

quote:
Freakaz0id schreef op 07 July 2003 @ 19:48:
Tuurlijk kan dat. :)
Alleen het kabeltrekken van de aan\uit schakelaar tussen accu en omvormer wordt vrij crappy. Ik weet niet hoe ik daar ingodsnaam bij moet gaan kunnen, met die vervelende motor die steeds in de weg zit. 8)7

Je hebt in principe een 'gat' in de scheidingswand tussen je motor en je cockpit zitten. De kabels van je batterij lopen daar namelijk langs. Als het goed is is dat gat afgedicht met een rubber. Als je de draden van de accu daar door duwt dan moet het goed komen.

Je kan ook op zoek gaan naar de kabelboom die naar je ECU gaat. Die gaat ook van het motorruim naar de plek waar je ECU zich bevindt. Als je ECU in de cockpit zit kan je bij de kabelboom je draden doorsteken.

48k was toen meer dan genoeg.

quote:
intGod schreef op 08 juli 2003 @ 09:14:
[...]

Je hebt in principe een 'gat' in de scheidingswand tussen je motor en je cockpit zitten. De kabels van je batterij lopen daar namelijk langs. Als het goed is is dat gat afgedicht met een rubber. Als je de draden van de accu daar door duwt dan moet het goed komen.

Je kan ook op zoek gaan naar de kabelboom die naar je ECU gaat. Die gaat ook van het motorruim naar de plek waar je ECU zich bevindt. Als je ECU in de cockpit zit kan je bij de kabelboom je draden doorsteken.
Als je bij bestaande kabels meer gaat doorvoeren is het gebruik van een groene zeep iod. wel een aanbeveling !
een DRAADLOZE voeding ontwerpen :)

of ne magnetron laten stralen van de motor naar achter en de stralen oppikken en de warmte terug omzetten naar electriciteit.

grapje

Ars non postulat causam

Weet er iemand of je de +3/-3V en de -5V nodig zijn voor het aansturen van een EPIA bordje met een slim DVD-ROM alsook een Notebook harde schijf ?

HDD en CDROM niet, die draaien op 5v.
+3 volt wordt bij een normale ATX gebruikt om de proc te voeden (via onboard PSU) dus die lijkt mij belangrijk. -3v :? , ik denk dat dat niets doet.

-5, +12 en -12 zal ook niet zo belangrijk zijn maar vergeet niet dat bep. videochips, audiochips en netwerkkaarten normaal wel gebruik maken van die voedingsspanningen en niet te vergeten de seriele poorten.....

Is een kwestie van proberen, wip ff het draadje uit de ATX stekker.
Ars non postulat causam

Oke, dan heb ik een voeding die van de lijst kan :)

Bedankt voor de groene zeep tip. :P
Die zal ik zeker gebruiken, als ik er ooit bij kom.
Ik heb op et moment ZEER veel moeite met het loskrijgen van et dashboard frontje, waar dus alles achter zit. :S

godver......NAJA OPNIEUW aangemeld bij Laupro,..Precies weer hetzelde verhaal.Geen email gekregen..

ehhhh..HOI

bij mij was da geen probleem

heb je hotmail email ofzo opgegeven ?

`npes gewoon thuis email....2 mails ook gestuurd naar organisatie van Laupro maar niks terug gehad :(

ehhhh..HOI

http://users.pandora.be/gigatexel/auto/pinout.jpg

*clickable*

ik zit met een probleem, met name het aansluiten van de geluidskaart aan de autoradio
zoals je zit in de tabel C3, is er een connectie voor een CD lader aanwezig, met de bijbehorende line in en line out
daar had ik graag de pc op aangesloten, maar nu moet ik de radio nog laten geloven dat er een CD lader op aangesloten is
iemand een idee? toestel is een radio/cd Blaupunkt Lausanne CD30
Vaio power!

quote:
GigaTexel_BE schreef op 08 July 2003 @ 19:07:
[afbeelding]

*clickable*

ik zit met een probleem, met name het aansluiten van de geluidskaart aan de autoradio
zoals je zit in de tabel C3, is er een connectie voor een CD lader aanwezig, met de bijbehorende line in en line out
daar had ik graag de pc op aangesloten, maar nu moet ik de radio nog laten geloven dat er een CD lader op aangesloten is
iemand een idee? toestel is een radio/cd Blaupunkt Lausanne CD30
Dat zal waarschijnlijk nog erg lastig worden. Op deze page heb ik wel gevonden dat je radio misschien het sony unilink protocol gebruikt voor deze communicatie. Over dit unilink protocol is relatief veel bekend. Ik ben, net zoals soepkip, bezig om een soort "dongle" te maken die een cd-changer faket.

Als je blaupunkt radio nog dat unilink protocol van sony ondersteunt en soepkip (of ik zelf) erin slagen om zo'n dongle te maken, dan zou je dat ook moeten kunnen doen. En mocht dat allemaal niet lukken dan kan je denk ik van blaupunkt wel een officiele "aux-converter" of iets dergelijks bestellen, maar dat kost meestal veeel $$ :'(

offtopic:
btw, mensen, ik heb nog een inverter over. interesse? zie m'n sig.

-=] T_E_O [=- wijzigde dit bericht 08-07-2003 21:06 (3%)
Reden: was niet speciaal voor gigatexel bedoeld

offtopic:
met 110V kan ik weinig aanvangen
Met de meeste PC voedingen wel....

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
Sinclair schreef op 08 July 2003 @ 11:48:
HDD en CDROM niet, die draaien op 5v.
+3 volt wordt bij een normale ATX gebruikt om de proc te voeden (via onboard PSU) dus die lijkt mij belangrijk. -3v :? , ik denk dat dat niets doet.
[..]
Is een kwestie van proberen, wip ff het draadje uit de ATX stekker.

Uit ervaring weet ik te melden dat het netwerk op een VIA-Eden het niet doet als je geen 3.3V hebt en het beeld is dan verre van stabiel.
De negatieve spanningen zullen wel gebruikt worden voor de com-poort en de versterker in de onboard geluidskaart. Com-poort kan nog wel eens handig zijn voor een GPS-ontvanger ofzo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

quote:
TD-er schreef op 08 July 2003 @ 21:45:
[...]

Uit ervaring weet ik te melden dat het netwerk op een VIA-Eden het niet doet als je geen 3.3V hebt en het beeld is dan verre van stabiel.
De negatieve spanningen zullen wel gebruikt worden voor de com-poort en de versterker in de onboard geluidskaart. Com-poort kan nog wel eens handig zijn voor een GPS-ontvanger ofzo.
Naaaahhhh, das duidelijk natuurlijk !
quote:
TD-er schreef op 08 July 2003 @ 21:45:
[...]

Dat over de 3.3V klopt. Zelfs als die een beetje teveel inzakt bij het opstarten zal de netwerkinferface het vaak niet doen. Met name in de beginperiode leverde dat veel problemen op met die kleine dc/dc converters die in een hoop Epia kastjes worden gebruikt.

Dat over de negatieve spanningen klopt niet. Deze worden in het geheel niet gebruikt op de Epia.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

offtopic:
henk b, is carpc.nl van jou? hoe wil je die stinger aan je pc interfacen?? dat zou echt retestrak zijn :D

being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze! | 2209Media

Heb alles wat leeft lief

quote:
Punksmurf schreef op 09 July 2003 @ 00:52:
offtopic:
henk b, is carpc.nl van jou? hoe wil je die stinger aan je pc interfacen?? dat zou echt retestrak zijn :D
Een mogelijk oplossing zou zijn: microcontroller welke je aansluit op de ledjes van die stinger. En aan de hand van die ledjesstatussen de controller data naar de pc hierover laten verzenden en dit dan weer met aparte software afvangen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties C++ (Borland Builder)

quote:
Punksmurf schreef op 09 July 2003 @ 00:52:
offtopic:

Yep, da's inderdaad mijn projectsite.
Die vector gebruikt een of ander serieel protocolletje tussen de antenne en de remote unit. Tzt wil ik dat even uitvlooien en dan richting PC converteren met een USB microcontrollertje.

Voorlopig ga ik echter eerst maar zorgen dat de media player, de rittenregistratie, het videosysteem en de carkit af komen.
Pas daarna wordt het tijd voor de gimmicks als spelletjes, DVD en dus de vector interface. (per slot van rekening kan dat ding nu toch al krijsen).

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

One ring to rule them all
Reg. datum: 10 december 2000

http://www.hissink.nl/nl/dept_36.html

TCM-713

--------------------------------------------------------------------------------
LCD-TM/700 Euro 335,29excl Euro 399,00 incl

Staan verder geen specificaties bij maar deze is wel goedkoop.

Specs van mij verslaving --> V. 24 @ 1.63 m. | 2x Brown eyes | Extern Dual Cup C | 38 graden stressed | Wake on Man | 15cm. input | HBO 2004 © operating system | Compatible schoonMotherboard | Love@first site

Ars non postulat causam

-- http://www.google.nl/sear...oe=UTF-8&hl=nl&lr= --

Dit is een beetje vreemd. Volgens mij zijn dit allemaal de zelfde shops. Volgens nic.nl is het ook dezelfde eigenaar.

Het ziet er inderdaad naar uit dat het enkel RCA is. Voor 150 EUR meer heb je dan een VGA scherm inclusief Touchscreen ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws