Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb dat al eens op het internet gezien, het is te doen, er is zelfs al software voor gemaakt. Maar ik kan et niet meer vinden. :'(

Freakaz0id wijzigde dit bericht 06-07-2003 12:39 (40%)

http://thiscrapis.mine.nu - Mijn persoonlijke site. Computers en RC stuff!

quote:
Freakaz0id schreef op 05 juli 2003 @ 19:28:
Ik heb dat al eens op het internet gezien, het is te doen, er is zelfs al software voor gemaakt. Maar ik kan et niet meer vinden. :'(

Maar even tussendoor voor de mensen die hun omvormertje willen aansluiten:
[afbeelding]

Zo doe je dat dus. :P Tenminste ik dan.

vrij vaag schema, ik snap em wel, maar of de rest dat zal ;)

heb je soms een link van dat relais?
quote:
GigaTexel_BE schreef op 05 July 2003 @ 23:32:
[...]
vrij vaag schema, ik snap em wel, maar of de rest dat zal ;)

heb je soms een link van dat relais?

Idd, ik snap het idee ook wel ongeveer, maar dit 'schema' is echt niet meer dan een bierviltjesschema.
- Wat heeft -12V te betekenen?, wellicht bedoel je ground?,
- Wat is het idee achter 230V afzekeren met 35A (beschermt vermogen dus ~8kW)?

Misschien een goed idee om wat meer tekst en uitleg erbij te geven?

(PS. Ik ken een forum waar je voor deze posting gebanned wordt ivm potentieel hazardous stuff zonder uitleg en/of waarschuwingen { en 8kW kan zeker stevig vonken ;) } )

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

offtopic:
zo streng is het ier nou oook niet :)
Nouja, dan niet he.. ik probeer ook alleen te helpen.
Weg tekening....

The Phenom

quote:
Freakaz0id schreef op 06 July 2003 @ 12:39:
Nouja, dan niet he.. ik probeer ook alleen te helpen.
Weg tekening....
Blij dat ik hem heb opgeslagen.
offtopic:
Wat een gezeur, iedereen is toch zelf verantwoordelijk als ze iets met elektronica gaan doen, Heb je er geen verstand van doe het dan niet.

[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...

Ej Bert.......wat is er bert?

quote:
Freakaz0id schreef op 04 July 2003 @ 14:50:
Let there be satalites!
[afbeelding]

Niet letten op mijn l33t webcam skillz, want die zuigt. :D

Maargoed, ziehier mijn werkende GPS module.
Na enig gerommel en nogwel bij slecht weer, toch nog n mooie lock kunnen krijgen.
Het groene is het echte adres waar ik me bevond met de PC het rode vlekje is de GPS location. Zon 10 meter verderop. acceptabel.

Dit GPS recievertje kostte me in totaal 103 euro incl verzenden, en kun je kopen bij www.eynstein.nl
Welke heb je besteld dan? Is dat deze? Globalsat USB GPS Antenne BC307.

Binnenkort nieuwe culinaire website online.....

De mijne heet op et doosje:
GPS Mouse BU-303 USB 1.1

Hier issie:
http://www.eynstein.nl/a/2862.html

Hijs redelijk on target met 4 satalieten.
Soms zit ie deadon, soms ook 10 meter verderop, Maar dat blijf je houden.

PS.
Dat schema klopte idd niet echt he. :P
De zekering moest op de 12v lead zitten.
-12v kun je ook als ground zien idd, maar op de accu staat gewoon -
Welke relais(schema) ik gebruik post ik wel als ik dat klaar heb. :P

Freakaz0id wijzigde dit bericht 06-07-2003 13:42 (9%)

quote:
Freakaz0id schreef op 06 July 2003 @ 13:42:
De mijne heet op et doosje:
GPS Mouse BU-303 USB 1.1

Hier issie:
http://www.eynstein.nl/a/2862.html

Hijs redelijk on target met 4 satalieten.
Soms zit ie deadon, soms ook 10 meter verderop, Maar dat blijf je houden.

Did lijkt idd. een heel geschikt USB ontvangertje. Zeker handig is dat'ie spatwaterdicht (zou) zijn, dan kun je hem bij wat slechtere ontvangst ook nog op je dak zetten.
4 satelieten is overigens ook wel het minimum voor goede postitiebepaling hoor. Destinator gaat zelfs niet eens navigeren met minder sats ivm. de grote onnauwkeurigheid. Normaal heb je met de ontvanger onder de voorruit zo 8 of meer sats te pakken (ieg. met die ik heb, maar ik wed dat het binnenwerk zo goed als hetzelfde is).

quote:

PS.
Dat schema klopte idd niet echt he. :P
De zekering moest op de 12v lead zitten.
-12v kun je ook als ground zien idd, maar op de accu staat gewoon -
Welke relais(schema) ik gebruik post ik wel als ik dat klaar heb. :P
Zoiets verwachtte ik ook wel ongeveer, maar in je PC voeding heb je ook echt -12V voorhanden, dat kan dus de nodige verwarring veroorzaken.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Dit "biervilt" schema is wat beter denk ik.
http://www.team-raw.com/Schema.jpg

Het circuit is een 5sec delay, die meteen gaat tellen als et voeding krijgt.
De zekering zit nu geloof ik ook op de juiste plek. :D

Dat 5sec delay heb ik dr in gezet, omdat omvormers vaak niet zo lekker vinden dat ze na inschakelen meteen 220v uit moeten kaffen.

Dat echte schema post ik ook nog wel, als ik zeker weet dat het werkt.
De PC die ik gebruik herkent trouwens de "AC power loss recovery" functie.

De Satalieten die ik ontving toen ik de ontvanger aan mijn raam plakte waren er maar 4, hier zou je al mee kunnen pinnpointen. Dat het er maar 4 waren komt waarschijnlijk dat je vanuit mijn raam maar hooguit 40% van de hemel kan zien. Je kunt em redelijk goed op je dak plakken, want hij heeft een stevige magneet en een stoeve rubbermat. Dit ga ik ook proberen te doen, dus ik zie wel of ie loslaat of gaat schuiven. :P

Bestaat er trouwens destinator voor de gewone desktop PC??
Die heb ik nergens gezien zover.

Freakaz0id wijzigde dit bericht 06-07-2003 20:41 (49%)

Vaio power!

quote:
soepkip schreef op 18 June 2003 @ 18:19:
Dat met die unilink zijn we dus al bezig, maar stap 1 zal voor ons zijn om die aux aan de praat te krijgen, die functionaliteit daarna blijkt nog knap lastig te zijn.
Hey soepkip, heb je al iets kunnen bereiken met unilink ? Ik wil er zelf ook mee aan de slag namelijk. Als je al wat werkend hebt, welke autoradio gebruik je daar dan bij ? Zit nu namelijk met een jvc die geen mogelijkheid heeft tot aansluiting van een wisselaar, dus moet nog een sony @ marktplaats zien te scoren en vroeg me af welke types er geschikt voor zijn ;)
quote:
Freakaz0id schreef op 06 July 2003 @ 20:34:
Dit "biervilt" schema is wat beter denk ik.
[afbeelding]

Het circuit is een 5sec delay, die meteen gaat tellen als et voeding krijgt.
De zekering zit nu geloof ik ook op de juiste plek. :D

Dit ziet er inderdaad al een heel stuk duidelijker uit ja ;)
Als ik jouw was zou ik de zekering helemaal aan het begin (dus voor de switch) zetten, dan zit je altijd safe, ook als toevallig een pin van de switch tegen het chassis aankomt. Anders fikt meteen je bedrading uit...

quote:

De Satalieten die ik ontving toen ik de ontvanger aan mijn raam plakte waren er maar 4, hier zou je al mee kunnen pinnpointen. Dat het er maar 4 waren komt waarschijnlijk dat je vanuit mijn raam maar hooguit 40% van de hemel kan zien. Je kunt em redelijk goed op je dak plakken, want hij heeft een stevige magneet en een stoeve rubbermat. Dit ga ik ook proberen te doen, dus ik zie wel of ie loslaat of gaat schuiven. :P

Bestaat er trouwens destinator voor de gewone desktop PC??
Die heb ik nergens gezien zover.

Wat voor raam was dat, van je auto of gewoon in huis? In het laatste geval is de 'dekking' idd. een heel stuk minder. Gelukkig staat de gemiddelde voorruit van een auto een beetje schuin zodat je een veel grotere zichthoek hebt.
(NB. Alleen met een warmtewerende voorruit schijnt dat niet op te gaan, omdat die ook HF straling tegenhouden.)

En jep, destinator bestaat ook als gewone windows applicatie, kijk maar op m'n site, daar staan wat screenshotjes ervan.

heeft er al iemand aan gedacht om een radio-kaart in zijn EPIA (carputer) te duwen ?
kan je lekker de oude radio der uit kieperen .

Ars non postulat causam

quote:
bond007be schreef op 07 juli 2003 @ 06:11:
heeft er al iemand aan gedacht om een radio-kaart in zijn EPIA (carputer) te duwen ?
Dat hangt een beetje af van je kast :) In de Morex kastjes kan je zogenaamd wel een riser card en een PCI kaart kwijt maar in de praktijk valt het vet tegen. Het is wel handig omdat je anders idd toch nog een radio nodig hebt.

wa bedoel je met vet tegen ? interference met alternator ofzo ?

Even een vraagje..(en eigenlijk voor HENK B)

Ik zat te surfen en kwam hier http://www.merconnet.com/products.php?ProductID=100 nog een mooi 7 inch schermpje tegen voor een niet al te dure prijs....Maar is deze winkel wat en is het schermpje wat?

(ik vroeg het me gewoon even af voor nog een schermpje extra erbij voor mijn systeem, want ik wil nog steeds die Touchscreen di wordt aangeboden op de IA!)

*offtopic*
heeft iemand nog meer zijn password op Laupro niet gekregen en duurt het nu wel heel lang>? Ik heb al gemaild maar nog niks gehoord..

ehhhh..HOI

da paswoord komt onmiddelijk , bij mij toch

heb je geldig email opgegeven ?

Ars non postulat causam

** Op de IA heb ik nu ook de TSV met Video-in toegevoegd **

Ars non postulat causam

quote:
bond007be schreef op 07 July 2003 @ 10:27:
wa bedoel je met vet tegen ? interference met alternator ofzo ?
Het valt tegen ivm de ruimte die je bovenaan hebt. In mijn Inca XS project zal er naast het MOBO een aangepaste voeding komen die al de ruimte aldaar inneemt waardoor er geen PCI kaart meer bij past :( Zeker niet omdat de HDD nog ergens moet. De HDD zelf is geen probleem, maar de kabel wel :)

quote:
bond007be schreef op 07 July 2003 @ 06:11:

Ik ga in mijn epia nog een risertje proppen met een stevige PCI videokaart om te kijken of de laatste 2 telgen in de Grand theft auto serie hierop willen draaien.

Ik ga er ook nog een USB radio inzetten, maar wel intern op de moederbord connector.

quote:
bond007be schreef op 07 juli 2003 @ 12:11:
da paswoord komt onmiddelijk , bij mij toch

heb je geldig email opgegeven ?

nouja ik had het dus niet meteen..(Bij registratieformulier stond ook dat het soms wel 10 uur kon duren)

naja nu 2 dagen later en nog niks??

al 2 mails gestuurd maar daar ook geen antwoord op?

Vakantie?

Ik wil die Touchscreen!! Gvd en dan kan ik er nie eens op komen

ehhhh..HOI

quote:
kRiZzZiZ schreef op 07 July 2003 @ 12:01:
Ik zat te surfen en kwam hier http://www.merconnet.com/products.php?ProductID=100 nog een mooi 7 inch schermpje tegen voor een niet al te dure prijs....Maar is deze winkel wat en is het schermpje wat?

Als schermpje erbij, puur voor het afspelen van DVD & DivX, is het waarschijnlijk niet onaardig. Net zoals alle andere TV TFT schermpjes. Als hoofdscherm is het echter vrij waardeloos door de beperkte resulotie.

Ik heb zelf ook nog een soortgelijk scherm van hun, maar dan de 5.6" variant. Deze staat nu in de verkoop... Niet veel soeps dus (m.n. voor de navigatie, die straatnamen op de kaart vrolijk met een 8pix font weergeeft).

Ook heb ik nog een andere geprobeerd (van Parts Express), wel een stuk duurder (ook 5.6"), maar verder eigenlijk zo'n beetje hetzelfde verhaal. Gaat ook weer weg.

Bijkomend probleem met de TV schermpjes is dat de TV-out van de Epia's nogal matig is. Of je krijgt een rouwrand om je beeld, of de helft van de startbalk valt van het scherm af. Sommigen gebruiken daarom maar een extra videokaart die wel een goed te configureren TV output heeft, maar dat zie ik zelf niet zitten omdat dat dus niet in m'n behuizing past.

Ars non postulat causam

quote:
kRiZzZiZ schreef op 07 July 2003 @ 17:56:
[...]

Ik wil die Touchscreen!! Gvd en dan kan ik er nie eens op komen
Waarom schrijf je niet opnieuw in? 't Is niet helemaal correct, maar noem het overmacht :)

zou de ontvangst van een RADIO PCI kaart ingeplugd op het mOBO en geconnecteerd met de gewone auto antenne goed zijn ?

typhoon heeft een TV-radio kaart met RDS ( wat ik zeker wil hebbe)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws