Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Nieuw Topic
Rawrrr!
Reg. datum: 17 december 2000

Maurix, best koel, vin het kleurgebruik (of gebrek ervan :)) erg koel, maar beetje hetzelfde probleem wat ik ook vaak heb: te vaag.

Ow, en die gefeatherde shadow erachter mag iets meer texture hebben, is iets teveel een mooi glad overloopje. Mag wat vuiler.

nimation

quote:
Barracuda_82 schreef op 17 juni 2003 @ 14:07:
[...]

Op zich vind ik de plaat best mooi... alleen mist het iets, misschien een goede pakkende tekst erbij (een of andere quote ofzo).

En de verdeeling van het beeld zou ik even aanpassen, nu is er onder aan het plaatje een dikke witte strook en boven staat het plaatje tegen de rand aan.

ik zou eerder een tekst erbij zetten die niets doet, maar er puur ter opvulling staat.
Ik ben het wel met je eens, er moet een tekst bij... maar quasi wijs overkomen is zeker niet cool ofzo...
Probeer dus niet een of andere vage quote erbij te gooien want het versterkt de afbeelding echt niet in thematiek, het moet er puur bij als opvulling...
Reg. datum: 26 januari 2002

Een ander experiment. Vind het wel leuk om te doen. Heb er alleen geen ervaring mee...

http://members.home.nl/masonma/got/bozeman1.jpg

Vind hem zelf wel grappig gelukt, alleen die wond op zijn borst is wat minder te zien. Ik vind hem zelf nog iets te schoon. Mag wel iets beschadigder. Ik heb wel van die brushes van een website, maar die zijn standaard te klein. Heeft iemand tips?

En alle commentaar is welkom :) !

MauriX wijzigde dit bericht 17-06-2003 16:47 (51%)

www.morrismavado.com

Rawrrr!

Hmm, die scheuren zijn TE zeer doorzichtige opplak scheuren. Ik zou ze iets beter integreren, misschien door aan de scherpe kant ook een beetje schaduw te tekenen.

Hmmm, ik denk dat dat boven mijn pet gaat... Heb het nu met "Multiply blending" gedaan. Misschien iets meer opacity?

www.morrismavado.com

Rawrrr!

Nee, je blending is prima, de scheur zelf past gewoon niet. Hij moet meer geintegreerd worden. Bij je oogholte loopt dat ding gewoon door, terwijl als je echt een scheur in je huid zou hebben zou dat naar binnen lopen, en bij je oog ophouden. Probeer het iets meer mee te laten lopen, gum dat stukje over het oog sowieso weg, en brush een heel smal schaduwtje aan de scherpe kant van de scheur, dat het daar beetje oplift zegmaar.

Je bent goed bezig, maar de details maken net je plaat.

DarkX wijzigde dit bericht 17-06-2003 17:06 (7%)

Thanx! Ik zal kijken wat het wordt. Post het een deze dagen nog wel!

www.morrismavado.com

Reg. datum: 23 november 2002

offtopic:
Allemaal best mooi maar wel erg luguber - zijn dit Manson projectes ofzo? :)

female fronted metal!

Wond, wond? Hallo zeg, het lijkt wel een fikse brandblaar! :o Dat ding ziet er nog enger uit dan wat ik gisteren na het skaten op mn poot had staan auw nu gaat ie weer pijn doen :P

hobbit_be: in dat geval, voordat je www.larkie.nl bekijkt, raad ik je aan iemand naast je te hebben zitten die je hand vasthoudt ;)

Dark Blue wijzigde dit bericht 17-06-2003 17:30 (27%)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Rawrrr!

Mja, ben zelf ook geen fervente aanhanger van dit soort darkart/horror dingen, maar het is een mooie en betrekkelijk eenvoudige oefening in de blendingfuncties van photoshop :)

Daarom ben ik ook niet de beste persoon om MauriX te adviseren, heb het zelf nl nooit gedaan (waar is larkie tegenwoordig :?), maar om mijn punt te illustreren heb ik ff snel een brak voorbeeldje gemaakt.

http://members.home.nl/rschreurs/bah.jpg

Heb geen goed fotomateriaal, dus het is allemaal niet zo briljant, moest het zelf tekenen (op die pic van laetitia na dan :)), maar misschien dat het zo duidelijker is :)

Reg. datum: 23 november 2002

offtopic:
[quote]Dark Blue schreef op 17 juni 2003 @ 17:29:
hobbit_be: in dat geval, voordat je www.larkie.nl bekijkt, raad ik je aan iemand naast je te hebben zitten die je hand vasthoudt ;)[/quote]

Lap nu kan ik vannacht weer niet slapen :) - doet me wel erg denken aan Dave McKean maar dan gruwelijker... die van Maurix is echt wel geslaagd...

quote:
DarkX schreef op 17 June 2003 @ 17:30:
Mja, ben zelf ook geen fervente aanhanger van dit soort darkart/horror dingen, maar het is een mooie en betrekkelijk eenvoudige oefening in de blendingfuncties van photoshop :)

Daarom ben ik ook niet de beste persoon om MauriX te adviseren, heb het zelf nl nooit gedaan (waar is larkie tegenwoordig :?), maar om mijn punt te illustreren heb ik ff snel een brak voorbeeldje gemaakt.

[afbeelding]

Heb geen goed fotomateriaal, dus het is allemaal niet zo briljant, moest het zelf tekenen (op die pic van laetitia na dan :)), maar misschien dat het zo duidelijker is :)
Vet!! Hoe heb je "geblend" ? En heb je het onderste ooglid zelf ingekleurd ofzo? Verder wel gaaf!

www.morrismavado.com

*oops*

MauriX wijzigde dit bericht 17-06-2003 18:14 (99%)
Reden: dubbelpost

www.morrismavado.com

Rawrrr!

quote:
MauriX schreef op 17 juni 2003 @ 18:13:
[...]

Vet!! Hoe heb je "geblend" ? En heb je het onderste ooglid zelf ingekleurd ofzo? Verder wel gaaf!

Kerfvorm getekend. Deze gebruik ik overal als layer mask, inverted als ik aan de rechterkant werk.

Linkerkant ervan een lichtgrijse brede vage schaduw gemaakt, beetje noise en blur overeengegooid om vuiler te maken, multiply layer gemaakt, bijgekleurd met Hue/Saturation>colorize om em wat rooier te maken.

Nog een keer gedaan met een donkerdere smalle schaduw.

Nog een keer een lichtere iets bredere aan de rechterkant

een licht lijntje op de kerf getekend en hier en daar weer weggeveegd, die gescreened.

Nog een wondachtig ding links van de kerf gegooid en gemultiplied, onder die hele schaduwzut gegooid.

Oog op al deze layers in de layermasks uitgeveegd.

Rooie vlek voor bloed in oog, beetje donkerder aan linkerkant. Daarna lichte details tekenen.

Jaja, ziet er gaaf uit, maar snap er weinig van... Wat is een layer mask? Alles wat je van de layer ziet? en wat is een kerfvorm? inverted als je aan de rechterkant werkt? Iek niet schnap? :?

www.morrismavado.com

Rawrrr!

eh, die scheurvorm zegmaar. Scheur, kerf, 1 ding. Die teken je gewoon met je selectielasso. Dan click je op het twee icon van links onderin je layer pallete, dan krijg die layer die selectie als masker, en dan is alles wat erbuiten valt onzichtbaar. Als je die mask (dat vlakje naast je layer plaatje) selecteerd, en op CTRL+I duwt, dan invert ie, oftewel wit wordt zwart en zwart wordt wit, en wat zichtbaar wordt dan dus onzichtbaar en wat onzichtbaar is zichtbaar.

Atheïst
Reg. datum: 03 september 2000

Hey,

Ik zie hier in dit topic wel eens fotos voorbijkomen waarbij de achtergrond zwart-wit is en een bepaald object nog in kleur, ik heb al gezocht naar tuts e.d. maar kon niets vinden, ik gebruik Adobe PhotoShop 5.5, kan iemand me vertellen hoe dit kan worden gedaan?

Alvast bedankt!

Can be a really n00b sometimes

quote:
MrZed schreef op 18 June 2003 @ 01:17:
Hey,

Ik zie hier in dit topic wel eens fotos voorbijkomen waarbij de achtergrond zwart-wit is en een bepaald object nog in kleur, ik heb al gezocht naar tuts e.d. maar kon niets vinden, ik gebruik Adobe PhotoShop 5.5, kan iemand me vertellen hoe dit kan worden gedaan?

Alvast bedankt!

selecteer het deel dat je in kleur wilt, gooi het op een 2e layer boven de ander, maak de onderste layer zwart-wit
klaar

Suriname

Ik doe het altijd anders. Ik maak ook 2 layers. Twee dezelfde. Daarna ga ik de achterste zwart/wit maken.

Dan neem ik een softbrush en gum ik alles in de tweede layer weg wat ik niet gebruik. Done...

www.morrismavado.com

XBL / PSN: PhydomiR

Door die laatste vragen ben ik ook eens iets gaan uitproberen. Dit is het resultaat:

http://www.cubed.nl/gameplaatjes/cabs0.jpg

edit: ff resizen, het origineel is dus iets wat groter en daardoor ook wat scherper.

Phydomir wijzigde dit bericht 18-06-2003 09:40 (26%)

Still haven't found what i'm looking for...

quote:
MauriX schreef op 18 juni 2003 @ 09:00:
Ik doe het altijd anders. Ik maak ook 2 layers. Twee dezelfde. Daarna ga ik de achterste zwart/wit maken.

Dan neem ik een softbrush en gum ik alles in de tweede layer weg wat ik niet gebruik. Done...

das toch vrijwel hetzelfde ;)

maargoed ik hou van de freehand lasso en point-to-point in paint shop pro dus die gebruik ik altijd :)

Suriname

Rawrrr!

MauriX> ow, ik had een tutor gemaakt, maar staat per ongeluk in het Tekentopic ipv het 2D topic. Check it out.

mkTime(), not war!

Ik heb vandaag het design van een nieuwe rallywagen moeten ontwerpen. Best moeilijk, van 2 ingescande orginele wagens een dikke rallywagen maken, maar het is redelijk gelukt uiteindelijk. Het is ook meer een soort 'uitgewerkte schets'.

Aanschouw:
--- Sorry, heb het plaatje weg moeten halen, i.v.m. geheimhouding :P ---

Alleen die sponsor op de achterklep kreeg ik helemaal niet netjes helaas.

Barracuda_82 wijzigde dit bericht 19-06-2003 11:26 (17%)

[ DreamDealer tutorials ][ 2000 Subaru Impreza GTT tuned bij Treuzel Tuning International ]

ICQ#: 48282923

t zal wel aan mij liggen maar die sponsor op de zijkant, bekkers autoschade vind ik minder netjes dan de sponsor op de achterkant. en dat witte vlak van michelin op je wagen ziet er toch ook niet uit!

Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: