[2d] post je 2d stuff maar weer - part 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Nieuw Topicquote:Barracuda_82 schreef op 17 juni 2003 @ 14:07:
[...]
Op zich vind ik de plaat best mooi... alleen mist het iets, misschien een goede pakkende tekst erbij (een of andere quote ofzo).
En de verdeeling van het beeld zou ik even aanpassen, nu is er onder aan het plaatje een dikke witte strook en boven staat het plaatje tegen de rand aan.
ik zou eerder een tekst erbij zetten die niets doet, maar er puur ter opvulling staat.
Ik ben het wel met je eens, er moet een tekst bij... maar quasi wijs overkomen is zeker niet cool ofzo...
Probeer dus niet een of andere vage quote erbij te gooien want het versterkt de afbeelding echt niet in thematiek, het moet er puur bij als opvulling...
Reg. datum: 26 januari 2002

Vind hem zelf wel grappig gelukt, alleen die wond op zijn borst is wat minder te zien. Ik vind hem zelf nog iets te schoon. Mag wel iets beschadigder. Ik heb wel van die brushes van een website, maar die zijn standaard te klein. Heeft iemand tips?
En alle commentaar is welkom
MauriX wijzigde dit bericht 17-06-2003 16:47 (51%)
www.morrismavado.com
www.morrismavado.com
Je bent goed bezig, maar de details maken net je plaat.
DarkX wijzigde dit bericht 17-06-2003 17:06 (7%)
www.morrismavado.com
Reg. datum: 23 november 2002
Allemaal best mooi maar wel erg luguber - zijn dit Manson projectes ofzo?
hobbit_be: in dat geval, voordat je www.larkie.nl bekijkt, raad ik je aan iemand naast je te hebben zitten die je hand vasthoudt
Dark Blue wijzigde dit bericht 17-06-2003 17:30 (27%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Daarom ben ik ook niet de beste persoon om MauriX te adviseren, heb het zelf nl nooit gedaan (waar is larkie tegenwoordig

Heb geen goed fotomateriaal, dus het is allemaal niet zo briljant, moest het zelf tekenen (op die pic van laetitia na dan
Reg. datum: 23 november 2002
[quote]Dark Blue schreef op 17 juni 2003 @ 17:29:
hobbit_be: in dat geval, voordat je www.larkie.nl bekijkt, raad ik je aan iemand naast je te hebben zitten die je hand vasthoudt ;)[/quote]
Lap nu kan ik vannacht weer niet slapen
Vet!! Hoe heb je "geblend" ? En heb je het onderste ooglid zelf ingekleurd ofzo? Verder wel gaaf!quote:DarkX schreef op 17 June 2003 @ 17:30:
Mja, ben zelf ook geen fervente aanhanger van dit soort darkart/horror dingen, maar het is een mooie en betrekkelijk eenvoudige oefening in de blendingfuncties van photoshop
Daarom ben ik ook niet de beste persoon om MauriX te adviseren, heb het zelf nl nooit gedaan (waar is larkie tegenwoordig), maar om mijn punt te illustreren heb ik ff snel een brak voorbeeldje gemaakt.
[afbeelding]
Heb geen goed fotomateriaal, dus het is allemaal niet zo briljant, moest het zelf tekenen (op die pic van laetitia na dan), maar misschien dat het zo duidelijker is
www.morrismavado.com
MauriX wijzigde dit bericht 17-06-2003 18:14 (99%)
Reden: dubbelpost
www.morrismavado.com
quote:MauriX schreef op 17 juni 2003 @ 18:13:
[...]
Vet!! Hoe heb je "geblend" ? En heb je het onderste ooglid zelf ingekleurd ofzo? Verder wel gaaf!
Kerfvorm getekend. Deze gebruik ik overal als layer mask, inverted als ik aan de rechterkant werk.
Linkerkant ervan een lichtgrijse brede vage schaduw gemaakt, beetje noise en blur overeengegooid om vuiler te maken, multiply layer gemaakt, bijgekleurd met Hue/Saturation>colorize om em wat rooier te maken.
Nog een keer gedaan met een donkerdere smalle schaduw.
Nog een keer een lichtere iets bredere aan de rechterkant
een licht lijntje op de kerf getekend en hier en daar weer weggeveegd, die gescreened.
Nog een wondachtig ding links van de kerf gegooid en gemultiplied, onder die hele schaduwzut gegooid.
Oog op al deze layers in de layermasks uitgeveegd.
Rooie vlek voor bloed in oog, beetje donkerder aan linkerkant. Daarna lichte details tekenen.
www.morrismavado.com
Ik zie hier in dit topic wel eens fotos voorbijkomen waarbij de achtergrond zwart-wit is en een bepaald object nog in kleur, ik heb al gezocht naar tuts e.d. maar kon niets vinden, ik gebruik Adobe PhotoShop 5.5, kan iemand me vertellen hoe dit kan worden gedaan?
Alvast bedankt!
Can be a really n00b sometimes
quote:MrZed schreef op 18 June 2003 @ 01:17:
Hey,
Ik zie hier in dit topic wel eens fotos voorbijkomen waarbij de achtergrond zwart-wit is en een bepaald object nog in kleur, ik heb al gezocht naar tuts e.d. maar kon niets vinden, ik gebruik Adobe PhotoShop 5.5, kan iemand me vertellen hoe dit kan worden gedaan?
Alvast bedankt!
selecteer het deel dat je in kleur wilt, gooi het op een 2e layer boven de ander, maak de onderste layer zwart-wit
klaar
Suriname
Dan neem ik een softbrush en gum ik alles in de tweede layer weg wat ik niet gebruik. Done...
www.morrismavado.com

edit: ff resizen, het origineel is dus iets wat groter en daardoor ook wat scherper.
Phydomir wijzigde dit bericht 18-06-2003 09:40 (26%)
Still haven't found what i'm looking for...
quote:MauriX schreef op 18 juni 2003 @ 09:00:
Ik doe het altijd anders. Ik maak ook 2 layers. Twee dezelfde. Daarna ga ik de achterste zwart/wit maken.
Dan neem ik een softbrush en gum ik alles in de tweede layer weg wat ik niet gebruik. Done...
das toch vrijwel hetzelfde
maargoed ik hou van de freehand lasso en point-to-point in paint shop pro dus die gebruik ik altijd
Suriname

Weet ik veel :-)
Aanschouw:
--- Sorry, heb het plaatje weg moeten halen, i.v.m. geheimhouding
Alleen die sponsor op de achterklep kreeg ik helemaal niet netjes helaas.
Barracuda_82 wijzigde dit bericht 19-06-2003 11:26 (17%)
[ DreamDealer tutorials ][ 2000 Subaru Impreza GTT tuned bij Treuzel Tuning International ]
Pagina: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 last
Dit topic is gesloten.