Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92654

@ IdianXje:

Als het over de firmware over de S55 gaat heb ik ergens gelezen dat de nederlandse versie nog op FW 16 zit omdat die hogere FW versies alleen maar voor die landen nodig zijn waarbij er netwerken zijn veranderd en bijvoorbeeld netwerkinstellingen en dergelijke. In NL is dat allemaal niet van toepassing.
Dus voor de S55 zijn we helemaal up to date.

Maar van die SX1 vind ik dit eigenlijk toch wel armoedig van Siemens.
Heb het toestel al bijna 2 maanden maar nogsteeds zonder de NL T9.

Ik bel maandag dus gelijk even naar Siemens want hier ben ik dus echt niet over te spreken. Heb nu de internationale FW 6 maar opgezet. Moet wel zeggen dat deze sneller lijkt.

Greatz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103464

Anoniem: 92654 schreef op 07 februari 2004 @ 01:20:
....

Ik bel maandag dus gelijk even naar Siemens want hier ben ik dus echt niet over te spreken. Heb nu de internationale FW 6 maar opgezet. Moet wel zeggen dat deze sneller lijkt.

Greatz.
Yes.. ik hoop dat je met positieve reactie van Siemens komt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Massaal Siemens maandag opbellen :P

Trouwens ik werd gebeld en wilde een service nummer doorgeven terwijl ik belde... maar kwam dus bij service nummers maar zag het nr niet endacht toen info weergeven te drukken maar daar kapte de sx1 het nummer af met ...
Hoe kan ik wel snel nrs zien uit het service gedeelte ?

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 07:37

Barca

In Search Of Sunrise

Rense2002 schreef op 07 februari 2004 @ 03:06:
Trouwens ik werd gebeld en wilde een service nummer doorgeven terwijl ik belde... maar kwam dus bij service nummers maar zag het nr niet endacht toen info weergeven te drukken maar daar kapte de sx1 het nummer af met ...
Hoe kan ik wel snel nrs zien uit het service gedeelte ?
Alhoewel je omschrijving wat vaag is begrijp ik wel wat je bedoeld. Wat jij bedoelt is dat je niet het volledige nummer kan zien bij "Serv. Nos" in het hoofdmenu als je via "Options / View details" de details opvraagt. Ga dan gewoon naar Extra's / Sim P. Book / open de desbetreffende entry en je ziet het volledige nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97668

voor alle duidelijkheid nog even de punten die geupdated worden:

Benefits of Software version 6 compared to version 5:

- Improved low light condition for the camera
- Improved stand-by time whithout MMC
- O2 Homezone improved
- Improved USB connection
- Improved stability with manual network selection

dus inderdaad niet de nederlandse taal!!

zou wel makkelijk zijn, want de engelse taal heeft dus ook andere naam en adresvolgordes, waar je dus achterkomt als je je adresbook met outlook wil synchroniseen! Flink balen dus

weet iemand al of je nu ondertussen de agenda kunt synchroniseren????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

Heb geprobeerd om een .mp3 als ringtone te laten werken. Maar lukt dus niet geloof ik. Heb het bestandje in zowel digital als simple mapje gedaan en werkt niet.
Blijft dus bij .wav en .mid?
Ik ga iig weer verder klooien. Die FW06 moet er nog op :S. Het geklooi vind ik nog het leukste van deze phone :D

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ornathon schreef op 07 februari 2004 @ 17:42:
Heb geprobeerd om een .mp3 als ringtone te laten werken. Maar lukt dus niet geloof ik. Heb het bestandje in zowel digital als simple mapje gedaan en werkt niet.
Blijft dus bij .wav en .mid?
Ik ga iig weer verder klooien. Die FW06 moet er nog op :S. Het geklooi vind ik nog het leukste van deze phone :D
Ja het blijft bij WAV en MID. Dit is reeds eerder in dit topic besproken. :)

Zekers... het klooien is het leukste. En omdat er Symbian software op zit kan je de rest van je leven kloten met allerlei software en games. :+ Ik heb nu een spelletje dat heet "Bounce" en is gewoon leuk!

[ Voor 20% gewijzigd door Barca op 07-02-2004 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Ik zal Bounce even opzoeken dan :D
Heb net een .mo testbestandje verstuurd via de verkenner. Het duurde 20sec voor 800KB voordat de overdracht (met USB) klaar was. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Ok nog een probleem en ik kom er niet uit.
Ik heb op E:/Mobiclip (op MMC card) een .mo videobestand staan (testbestand) en ik krijg em niet gestart. Voor bestandsnaam staat er een icoontje voor met een rode kruis (van..kan niet openen).
Heb de player via datasuite installed. Gaat om de mobiclip 1.83 (SX1 Mobiclip-s60.sis). (De 2.00 doet ook niet). Die is installed op intern geheugen.
Bij de Manager staat ie wel in het lijstje..maar kan verder die player niet openen. Zie ook nergens een icoontje ervan verder.
Heb zelfs de phone gereb00t, maar geen resultaat.

Iemand die me kan helpen? :D

Edit:
Ik ben er uit! Datasuite installeerde em niet goed.
Heb de .sis handmatig in de root gedaan op intern geheugen via verkenner en installeerde em vanaf de sx1 zelf. Ging perfect. Icoontje is tevoorschijn gekomen en proggie doet het. Perfect!

[ Voor 18% gewijzigd door Ornathon op 07-02-2004 20:33 . Reden: ben er uit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Waar kan ik de nieuwe firmware vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Hier:

http://www.my-siemens.com.../hq/SX1_Upgrade/main.html

Misschien iets voor in de firstpost ofzo?

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Cool. Waarschijnlijk zal iemand wel vragen hoe je moet installen. Hier dus sleur pleur voor het geval dat..
- Close all other applications before running the Software update.
- Make sure the phone battery is completely charged.
- Switch off your SX1.
- Open the file just downloaded to the PC, and follow the instructions.
- Connect your mobile to the PC using a Siemens USB data cable compatible with your SX1.
- Press the joystick button down and afterwards while holding the button, switch your mobile on. It will then start in software update mode.
- When Windows detects the phone and asks for a driver for the new HW - select the directory to where you downloaded the SW.
- When windows informs you that the phone was installed successfully,
continue following the instructions in the SW upgrade program.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 11:18
Ornathon schreef op 07 februari 2004 @ 19:56:
Ok nog een probleem en ik kom er niet uit.
Ik heb op E:/Mobiclip (op MMC card) een .mo videobestand staan (testbestand) en ik krijg em niet gestart. Voor bestandsnaam staat er een icoontje voor met een rode kruis (van..kan niet openen).
Heb de player via datasuite installed. Gaat om de mobiclip 1.83 (SX1 Mobiclip-s60.sis). (De 2.00 doet ook niet). Die is installed op intern geheugen.
Bij de Manager staat ie wel in het lijstje..maar kan verder die player niet openen. Zie ook nergens een icoontje ervan verder.
Heb zelfs de phone gereb00t, maar geen resultaat.

Iemand die me kan helpen? :D
Vreemd, ik gebruik ook versie 1.83
1 keer geinstalleerd (wel op mijn mmc) en alles werkte prima

Dus ik raad je aan om het opnieuw te installeren (nadat je de vorige install hebt verwijderd), misschien moet je dan ook proberen het op je mmc te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70316

"Connect your mobile to the PC using a Siemens USB data cable compatible with your SX1"

Hier begrijp ik dus uit dat je een Datakabel moet gebruiken om de firmware te updaten!? het kan dus niet via infrarood of Bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Probleem!!!

Nu ik naar de nieuwste firmware ben geupgrade blijken mijn ringtones niet meer te werken. :( :( :(

Voor de upgrade had ik mijn ringtones in de map "/sounds" op mijn MMC. Dit werkte perfect. Welnu, na de upgrade werkt het niet meer. Ook de WAV bestanden in "/sounds/digital" zetten baadt niet. Het vreemde is dat het LIJKT alsof ie één millisecond mijn ringtone afspeelt maar dan gaat hij gelijk over op een vage standaard gare ringtone. Wie o Wie? :? :D

SJOE®DO: Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar alles duidt daar wel op ja.

[ Voor 15% gewijzigd door Barca op 08-02-2004 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Anoniem: 70316 schreef op 08 februari 2004 @ 17:33:
"Connect your mobile to the PC using a Siemens USB data cable compatible with your SX1"

Hier begrijp ik dus uit dat je een Datakabel moet gebruiken om de firmware te updaten!? het kan dus niet via infrarood of Bluetooth?
Ik denk dat dat is, omdat bij USB de kans op packetloss in principe niet bestaat. Een infrarood of BT signaal kan eenvoudig worden gestoord, met alle gevolgen van dien. Je kan er denk ik wel vanuit gaan dat het alleen met datakabel kan, maar die krijg je er toch bij dus zoveel ongemak levert het niet op.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53596

Is er toevallig iemand die ngage spellen heeft geinstalleerd. Het is mij nog niet gelukt en ik kan wel wat hulp gebruiken .

tips iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60763

Connect your mobile to the PC using a Siemens USB data cable compatible with your SX1"

Wanneer ik dus wil upgraden naar versie 6 en dus de usb data kabel aansluit en mn sx1 aanzet met de joystick ingedrukt herkent winxp de stuurprogamma's niet van de usb connectie en als ik dan weer de telefoon normaal aanzet dan herkent winxp wel weer de usb connectie...erg vaag allemaal!
Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96117

Voor vorige post:
- Press the joystick button down and afterwards while holding the button, switch your mobile on. It will then start in software update mode.
- When Windows detects the phone and asks for a driver for the new HW - select the directory to where you downloaded the SW.

Ik heb net Siemens klantenservice gehad. Ze konden me niet vertellen waarom je niet kunt updaten van versie 5 internationaal naar NL.

Nu heb ik versie 6 internationaal erop staan. Weer NL versie 6 erop proberen te zetten. Zelfde foutmelding.

Weer bellen. Ze zeggen dat je zoiezo geen update kan uitvoeren van versie 6 naar versie 6. Dus enige optie is nu opsturen naar service center....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja ik heb ook gebeld naar Siemens.

Als het goed is komt er over een aantal weken een andere zelf update, deze versie zou dan wel moeten werken.

Maar ja als je nu al de nederlandse versie wilt hebben dan dien je hem inderdaad op te sturen naar Siemens.

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil best wel even wachten. Maar toch wel grappig om te zien hoe verschillend de antwoorden zijn van zo'n helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103218

Raafje schreef op 16 december 2003 @ 23:33:
Duurt bij mij ook zo lang met dat password

Dat van dat MIDI bestandje, er bestaat een progje waarmee je voor jouw simkaart een bepaalde code berekent en die je dan in het laatste veld van je SIM moet plaatsen. Als je dan in het menu van een willekeurige Siemens telefoon gaat en je drukt op # dan kom je in een developer menu.
Maar door die 'cheat' kan ik alle drives van de SX1 zien, dus ik kan ook in de verstopte systeemdirectories komen waarin de standaard beltonen enzo staan.

Ik zoek trouwens een manier om die achterlijke automatische toetsenblokkering uit te krijgen als je de telefoon in het scherm van de MP3-speler laat staan, iemand een oplossing?
Ik heb sinds een een dag of vijf ook een siemens sx1.

Zou je die cheat is meer toe willen lichten ik wou ook graag bij de verborgen bestanden kunnen komen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-05 11:18
Anoniem: 53596 schreef op 08 februari 2004 @ 23:06:
Is er toevallig iemand die ngage spellen heeft geinstalleerd. Het is mij nog niet gelukt en ik kan wel wat hulp gebruiken .

tips iemand ?
Kan natuurlijk niet alles uit gaan leggen over illegaal spellen op je telefoon installeren. O-)

Zoek naar een gecrackte versie van een spel en gij zult vinden :)

Alle instructies staan er dan bij.

Ik heb nu een aantal spellen, werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Anoniem: 103218 schreef op 09 februari 2004 @ 12:52:
[...]

Ik heb sinds een een dag of vijf ook een siemens sx1.

Zou je die cheat is meer toe willen lichten ik wou ook graag bij de verborgen bestanden kunnen komen >:)
Die code was nog berekend toen ik nog een sl45i had, lang geleden dus en ik weet er het fijne niet meer van.
Ik raad je aan om even te zoeken op het groups.yahoo.com/SL45 daar moeten de bestanden opstaan. Voor meer info kijk op www.club-siemens.com

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Barca schreef op 08 februari 2004 @ 19:16:
Probleem!!!

Nu ik naar de nieuwste firmware ben geupgrade blijken mijn ringtones niet meer te werken. :( :( :(

Voor de upgrade had ik mijn ringtones in de map "/sounds" op mijn MMC. Dit werkte perfect. Welnu, na de upgrade werkt het niet meer. Ook de WAV bestanden in "/sounds/digital" zetten baadt niet. Het vreemde is dat het LIJKT alsof ie één millisecond mijn ringtone afspeelt maar dan gaat hij gelijk over op een vage standaard gare ringtone. Wie o Wie? :? :D
Anyone? In welke map hebben jullie ze waar het WEL werkt?

Ik wacht ook nog wel een paar weekjes... ik ben nu al 2 maanden lang met de Internationale versie aan het knutselen en ik heb minstens 10 maanden op de SX1 moeten wachten :+ dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Barca op 09-02-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep,
gratis spelletjes en andere dingen op de officiele siemens site!
Wie weet hoe ik die nadat ik hem geinstalleerd heb kan gebruiken??

In phonesettings, display, screensaver kom ik hem niet tegen, hij staat wel bij
de manager erbij.....

Help, bij mijn eerste download, na de FW06, gaat het al mis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 09 februari 2004 @ 19:56:
[...]

Anyone? In welke map hebben jullie ze waar het WEL werkt?

Ik wacht ook nog wel een paar weekjes... ik ben nu al 2 maanden lang met de Internationale versie aan het knutselen en ik heb minstens 10 maanden op de SX1 moeten wachten :+ dus die paar weken kunnen er ook nog wel bij. :+
Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb mijn code nog niet gekregen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Raafje schreef op 10 februari 2004 @ 00:38:
[...]

bij mij staan ze in:

Siemens SX1\System\sounds\digital

Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

66nicole66 schreef op 10 februari 2004:
[...]
bij mij staan ze in:

Siemens SX1\System\sounds\digital

Succes ermee!
Yo maar dat is op de phone... niet op de MMC. Dus ik wil graag weten waar de WAV files op de MMC moeten staan om het goed te laten functioneren.

[ Voor 17% gewijzigd door Barca op 10-02-2004 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 10 februari 2004 @ 19:40:
[...]

Yo maar dat is op de phone... niet op de MMC. Dus ik wil graag weten waar de WAV files op de MMC moeten staan om het goed te laten functioneren.
E:\Sounds\Digital\*.wav

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

@ Raafje...
Barca schreef op 08 februari 2004 @ 19:16:
Probleem!!!

Zoals hier te lezen is werkt die map dus niet. Werkt het bij jou wel??? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105604

weet er iemand wanneer de nederlandse sx1 te koop is in de winkel???
aub help me???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Barca schreef op 11 februari 2004 @ 07:01:
@ Raafje...

[...]

Zoals hier te lezen is werkt die map dus niet. Werkt het bij jou wel??? :? :? :?
Bij mij werkt deze idd, vreemd dat ie het bij jou niet doet

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 105604 schreef op 11 februari 2004 @ 13:18:
weet er iemand wanneer de nederlandse sx1 te koop is in de winkel???
aub help me???
Dat is ie al zeun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Raafje schreef op 11 februari 2004 @ 16:34:
[...]
Bij mij werkt deze idd, vreemd dat ie het bij jou niet doet
Hmmm dan kan ik daar maar een conclusie aan verbinden en dat is dat die error wel voor komt bij de International fw06 maar niet bij de Nederlandse fw06. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104840

is er iemand die opera of netfront of een andere internetbrowser werkend heeft op het t-mobile netwerk???

Anoniem: 23844

Kort vraagje.. waar is de sx1 op dit moment het goedkoopst (los)?

En weet iemand toevallig of t-mobile ook met een SX1 actie komt (a la 6600)?

Anoniem: 100270

Anoniem: 104840 schreef op 11 februari 2004 @ 19:30:
is er iemand die opera of netfront of een andere internetbrowser werkend heeft op het t-mobile netwerk???
Is me ook nog niet gelukt terwijl ik in de standaard ingebakken browser wel gewone pagina's kan openen maar dan een uur aan het scrollen ben. :?

Anoniem: 104840

AAN Kenny!

Welke ingebakken browser bedoel je; Hoe werkt dit en kun je echte internetpagiana's bekijken. Ik heb van 'my-siemens.com' ook de internet settings van t-mobile gedownload, maar dit helpt bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105604

ik had gehoord dat de nederlandse versie van sx1 er is. weet iemand in welke winkel ik hem kan kopen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Internetten

bij orange WORLD kun je wel al internetten en email ontvangen.
dan moet je dus wel voor 6 euro per maand je world laten activeren.
het nadeel is nog wel dat er nog geen officiele instellingen voor het browsen zijn maar daar zijn ze aan bezig, dus ooit komen ze. de instellingen van de 3650 heb ik nog niet geprobeerd.

wel vraag ik me af of ik zo'n extra html browertje moet kopen/downladen en heeft dat zin???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 27-04 11:41

Korakal

Up up up!

Mensen, ik zie hier weer diverse vragen voorbij komen die zelf met enige moeite ook wel opgelost kunnen worden. Let erop dat de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) ook in dit topic geldt! Eerst zelf zoeken dus aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61779

Na lang wikken en wegen (oa tussen de p900, mpx200 en sx-1) heb ik toch besloten om ook de siemens te bestellen (in de hoop dat deze met het laatste OS ook stabiel is). De shop heeft me toegezegd dat ik de Nederlandse versie krijg met het laatste OS. Ik heb geen idee of dit OS ook op cd wordt bijgeleverd. Zo ja, dan kunnen geinteresseerden natuurlijk een kopie krijgen.

Ik heb nog 2 vragen, waarop ik niet zo snel een antwoord in dit forum kon vinden:
a. is het mogelijk word documenten in te laden en ook weer te lezen?
b. welke filmformaten worden ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 61779 schreef op 14 februari 2004 @ 12:20:
Ik heb nog 2 vragen, waarop ik niet zo snel een antwoord in dit forum kon vinden:
a. is het mogelijk word documenten in te laden en ook weer te lezen?
b. welke filmformaten worden ondersteund?
A. Heb het zelf even geprobeerd. De SX1 kan geen Word documenten openen met de standaard software die er op zit. Echter, er zal gerust wel een Symbian programma'tje zijn waarmee je Word bestanden kan openen. Een snelle search met Google wijst mij bijvoorbeeld naar http://my-symbian.com/uiq...ns.php?faq=20&fldAuto=491

B. AVI / MPEG / RM / 3GP ... tsja... met een beetje zoekwerk kan je dit zo vinden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Niet online

Rav

Anoniem: 97668 schreef op 13 februari 2004 @ 18:12:
Internetten

bij orange WORLD kun je wel al internetten en email ontvangen.
dan moet je dus wel voor 6 euro per maand je world laten activeren.
het nadeel is nog wel dat er nog geen officiele instellingen voor het browsen zijn maar daar zijn ze aan bezig, dus ooit komen ze. de instellingen van de 3650 heb ik nog niet geprobeerd.

wel vraag ik me af of ik zo'n extra html browertje moet kopen/downladen en heeft dat zin???
Orange WORLD werkt dus ook al voor de SX1, voorheen werd je altijd doorgelinkt naar de normale WAP pagina, omdat world nog niet sx1-compatible was. Nu werkt het dus wel, maar kun je bijvoorbeeld geen wallpapers downloaden, omdat ze die pagina's nog niet snappen welke wallpapers een sx1 nodig heeft.

Ik heb Opera voor de SX1 gedownload om te browsen, maar ik gebruik het eigenlijk niet. Een internetpagina is gemaakt voor een pc en gebruikt erg veel kb's per pagina. Als je op de SX1 gaat internetten trek je veel te snel veel kb's binnen en zit je zo aan je limiet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon

Ornathon

Hey Barca! Ben je er al uit?
Ik zit ook met hetzelfde probleem.
Als ik een .wav toevoeg aan /digital op de interne memory is er helemaal geen probleem, maar doe ik em in /sounds/digital op de mmc, dan zie ik het bestand wel in het rijtje van available ringtones (als ik er op sta met de "cursor" dan hoor ik em ook). Maar als ik gebeld wordt hoor ik dat gare standaard jazzy geluid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106135

He mensen, mijn accu gaat maar 1,5 dag mee. :r En dan speel ik er niet eens zo overdreven lang op. Kan dit zijn doordat er toch toevallig nog wat toepassingen op de achtergrond openstaan. En als dat is, heb je dan niet een optie net als op windows, Taakbeheer. Waar je kunt zien welke toepassingen aan het werken zijn. Hebben jullie dit probleem niet, want ik vind anderhalve dag wel heel weinig.
Anders zal ik toch een xtra accu moeten kopen. Khoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt luitjes!! _/-\o_
Verder is ie wel de meest masterlijke telefoon die de wereld ooit heeft gezien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Laatst online: 15:31
Anoniem: 106135 schreef op 16 februari 2004 @ 15:15:
He mensen, mijn accu gaat maar 1,5 dag mee. :r En dan speel ik er niet eens zo overdreven lang op. Kan dit zijn doordat er toch toevallig nog wat toepassingen op de achtergrond openstaan. En als dat is, heb je dan niet een optie net als op windows, Taakbeheer. Waar je kunt zien welke toepassingen aan het werken zijn. Hebben jullie dit probleem niet, want ik vind anderhalve dag wel heel weinig.
Anders zal ik toch een xtra accu moeten kopen. Khoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt luitjes!! _/-\o_
Verder is ie wel de meest masterlijke telefoon die de wereld ooit heeft gezien 8)7
1,5 dag is vrij standaar, de mijne gaat ook niet langer mee.
Die "taakbeheer" knop is er wel, je menuknop 2 sec vasthouden (heb je geen handleiding :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Ornathon schreef op 15 februari 2004 @ 20:28:
Hey Barca! Ben je er al uit?
Ik zit ook met hetzelfde probleem.
Als ik een .wav toevoeg aan /digital op de interne memory is er helemaal geen probleem, maar doe ik em in /sounds/digital op de mmc, dan zie ik het bestand wel in het rijtje van available ringtones (als ik er op sta met de "cursor" dan hoor ik em ook). Maar als ik gebeld wordt hoor ik dat gare standaard jazzy geluid :D
Neupe ik ben d'r nog niet uit. Dat het bij een inkomende SMS wel goed werkt (!) maakt het alleen nog vager. Het zal dus wel een bug zijn in de Engelse fw06. Als we nou gewoon de Nederlandse fw06 erop kunnen zetten :( :( :(

Bij mij gaat de accu van de SX1 langer mee. Ik heb hem het laatst zaterdagavond opgeladen en hij zit nu nog 4/7 vol ofzo. Afgelopen weekend niet veel gebruikt maar vandaag een uurtje ofzo radio geluisterd in de bus. :+ Maar, het ligt echt aan het gebruik... toen ik vorige week verslaafd was aan het spelletje "Bounce" en die de hele dag speelde was de accu binnen no-time leeg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

megter

Ik zeg maar zo....

Maar als ik het goed begrijp is de SX1 wel een stuk stabieler geworden na update?
Ik wil 'm namelijk ook kopen, maar stabiliteit is wel een vereiste.

"Gravitation cannot be held responsible for people falling in love"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

megter schreef op 16 februari 2004 @ 19:30:
Maar als ik het goed begrijp is de SX1 wel een stuk stabieler geworden na update?
Ik wil 'm namelijk ook kopen, maar stabiliteit is wel een vereiste.
Als je het aan mij vraagt: Zeker Weten! Bij sommige menuopties had ik in het verleden (zie dit topic lang geleden :+) gegarandeerde vastlopers. Dit is nu helemaal niet meer het geval. Sinds de update heb ik alleen nog maar vastlopers gehad bij het spelen van spelletjes. Heel soms loopt ie dan om onverklaarbare reden vast bij intensief gebruik. Ik wil zeker niet zeggen dat de SX1 bug-free is na de update, maar een heel stuk stabieler; dat zeker! (En trouwens, welke Symbian phone is dat nou wel ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Barca schreef op 16 februari 2004 @ 19:53:
[...]

Als je het aan mij vraagt: Zeker Weten! Bij sommige menuopties had ik in het verleden (zie dit topic lang geleden :+) gegarandeerde vastlopers. Dit is nu helemaal niet meer het geval. Sinds de update heb ik alleen nog maar vastlopers gehad bij het spelen van spelletjes. Heel soms loopt ie dan om onverklaarbare reden vast bij intensief gebruik. Ik wil zeker niet zeggen dat de SX1 bug-free is na de update, maar een heel stuk stabieler; dat zeker! (En trouwens, welke Symbian phone is dat nou wel ;))
Ja, heb alle pagina's gelezen. Kheb nu een SPV, die is ook niet bug-free, dus ik ben wel wat gewent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03
megter schreef op 16 februari 2004 @ 20:07:
[...]

Ja, heb alle pagina's gelezen. Kheb nu een SPV, die is ook niet bug-free, dus ik ben wel wat gewent ;)
Ik HAD een SPV; heb hem vorige week verkocht voor € 100,- hier op Tweakers :)
Ik moet alleen nog 2 weken wachten voordat ik mijn abbo mag verlengen en dan neem ik de SX1; mijn S55 is echt helemaal op na 1 jaar en 2 maanden, de connector weigert mij te vaak (carkit) en ben ik echt Z A T.

[ Voor 42% gewijzigd door Uberprutser op 16-02-2004 21:40 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106135

Weten jullie misschien hoe je muziek van een gewoon cdtje naar je phone zet. Dit zijn namelijk geen mp3 bestandjes. Heb je daar een programmatje voor om deze naar mp3 bestanden om te zetten. Zo ja, welke? Thanks! Groeten van Tom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 106135 schreef op 16 februari 2004 @ 23:22:
Weten jullie misschien hoe je muziek van een gewoon cdtje naar je phone zet. Dit zijn namelijk geen mp3 bestandjes. Heb je daar een programmatje voor om deze naar mp3 bestanden om te zetten. Zo ja, welke? Thanks! Groeten van Tom :P
Gebruik eerst de search / google / etc. Dit is offtopic. Desalniettemin verwijs ik je naar het programma'tje CDEX ( http://www.cdex.n3.net )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106135 schreef op 16 februari 2004 @ 15:15:
Ik heb inderdaad ook een extra batterij. Stuk minder stress moet ik zeggen! Nu hoef ik niet steeds rekening te houden of ik de dag wel door kom met mijn telefoon.

Besteld bij http://www.mobiltec24.de/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megter

megter

Ik zeg maar zo....

Ballebek schreef op 16 februari 2004 @ 21:38:
[...]

Ik HAD een SPV; heb hem vorige week verkocht voor € 100,- hier op Tweakers :)
Ik moet alleen nog 2 weken wachten voordat ik mijn abbo mag verlengen en dan neem ik de SX1; mijn S55 is echt helemaal op na 1 jaar en 2 maanden, de connector weigert mij te vaak (carkit) en ben ik echt Z A T.
Aha, zou jij uitgebreid je ervaringen kunnen posten mbt de SX1, en met name de verschillen/overeenkomsten in gebruik tussen SPV en SX1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 14:12
-edit-

[ Voor 99% gewijzigd door ValeK308 op 18-02-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:03
megter schreef op 17 februari 2004 @ 19:02:
[...]

Aha, zou jij uitgebreid je ervaringen kunnen posten mbt de SX1, en met name de verschillen/overeenkomsten in gebruik tussen SPV en SX1?
Als ik hem binnen heb zal ik dit zeker doen!
Kan ook nog het verschil met een P900 plaatsen indien gewenst, die ligt opeens hier op mijn bed :z
Moek ff testen wat er allemaal mee kan voordat het hele bedrijf er 1 krijgt / koopt...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100383

trouwens even voor iedereen die de Firmware update wilt gaan gebruiken, het wist ALLES van je tel, foto's, films, contacts, smsjes, apps, echt alles dus hou daar rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100383 schreef op 18 februari 2004 @ 12:39:
trouwens even voor iedereen die de Firmware update wilt gaan gebruiken, het wist ALLES van je tel, foto's, films, contacts, smsjes, apps, echt alles dus hou daar rekening mee.
Je bedoelt toch niet die update van de siemens website???
Daarmee blijft alles toch behouden dacht ik? Of is er inmiddels eindelijk een NL versie beschikbaar die je over de Internationale heen kan zetten???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je bedoelt toch niet die update van de siemens website???
Daarmee blijft alles toch behouden dacht ik? Of is er inmiddels eindelijk een NL versie beschikbaar die je over de Internationale heen kan zetten???
Ik heb deze gebruikt SX1_International-uk-de-it_06_0001_service.exe ipv. *_update.exe, tel werkt nu wel beter (voornamelijk sneller) maar wel stom dat heel flash geheugen gewist word tijdens install van 15 min....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100383 schreef op 18 februari 2004 @ 13:22:
[...]

Ik heb deze gebruikt SX1_International-uk-de-it_06_0001_service.exe ipv. *_update.exe, tel werkt nu wel beter (voornamelijk sneller) maar wel stom dat heel flash geheugen gewist word tijdens install van 15 min....
Ja ok dan kan het wel kloppen ja, maar die versie staat toch niet op de siemens website? of inmiddels wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NSE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Ik heb me telefoon ook geupdate via de Siemens site maar bij mij is niks gewist hoor ? Of begrijp ik jullie verkeerd ?

Greetings from Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rense2002 schreef op 18 februari 2004 @ 17:27:
Ik heb me telefoon ook geupdate via de Siemens site maar bij mij is niks gewist hoor ? Of begrijp ik jullie verkeerd ?
bij mij ook niet, iniedergeval niks gemerkt!

de ringtones en smsjes stonden er nog gewoon op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 100383 schreef op 18 februari 2004 @ 12:39:
Voor alle duidelijkheid: *Dit is niet het geval.* Alles blijft gewoon behouden!

Hoe de heer "db07" aan deze update komt... is mij een raadsel. Ik zou dan ook zeker niet aan raden hem te gebruiken als alles wordt gewist. :+

Iemand al meer info over het beschikbaar komen van een NL fw06 versie die over de International fw06 (en evt. fw05) te plaatsen is? :?

[ Voor 14% gewijzigd door Barca op 18-02-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barca schreef op 18 februari 2004 @ 18:42:
[...]

Iemand al meer info over het beschikbaar komen van een NL fw06 versie die over de International fw06 (en evt. fw05) te plaatsen is? :?
Tja de enige manier is om je SX1 naar Siemens in Zoetermeer te sturen/brengen.
Maar ik heb daarentegen ook van Siemens begrepen dat er binnenkort wel een NL firmware versie komt die wel over de Internationale versie heen kan.
Waarschijnlijk zal dat dan wel fw7 worden...en volgens bepaalde personen op club-siemens.com komt die iets van 23 februari....... dus afwachten maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 92654 schreef op 18 februari 2004 @ 19:15:
[...]
volgens bepaalde personen op club-siemens.com komt die iets van 23 februari....... dus afwachten maar weer!
Dat is volgende week al. Zou me wel heel erg verbazen als men nu wel een keer een streefdatum haalt. :+

Ik zou dan ook zeker niet aan raden hem te gebruiken als alles wordt gewist.
ik ook niet, lol :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValeK308
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 14:12
hi
ik ben al een tijdje op zoek naar een countdown timer voor de SX1,
dus gewoon een progje die na een ingestelde tijd een alarm geeft.
(ongeloofelijk dat die er niet standaard op zit)

ben al langs google en club-siemens geweest, maar er is of nix te vinden
of de timer(pocket counter werd aangeraden) werkt niet.

iemand die een goede timer heeft gevonden?

-edit-

ok heb het een en ander gevonden
voor de geinteresseerden:
Timetool;
http://www.timetool.de/indeng.htm
Pocketcounter;
http://www.vtoy.fi/~malo/pocket.html

beide progs moeten wel op C: drive geinstalleerd worden, anders werken ze niet(goed)

[ Voor 28% gewijzigd door ValeK308 op 21-02-2004 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een vraagje over het verwijderen van geinstalleerde software:

ik weet dat ik die via setup-manager kan verwijderen, maar gaat er dan ook daadwerkelijk alles af?? blijft er niet eea op de c hangen??

er staat momenteel op de verwisselbare mmc:
opera,
powerball
powerlock
de rest heb ik al verwijderd

volgens de file manager heb ik dan op c nog 1404 kb van de 3966 kb vrij, terwijl ik alles zoals sis-files, foto's en filmpjes op de mmc opsla.
(7 foto's 1 filmpje en nog wat kleine onzin en daar is maar 270 kb voor gebruikt)

is er dan niet erg veel gebruikt op de c???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

hmm, over 29 posts is het weer 1000 posts, ik ga denk ik alvast mee beginnen met een begin post te maken over deel 2 ove deze geweldige telefoon van siemens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Hmmm, oke heb nu de startpost van deel 2 half af, ik zoek nog alleen iemand die samen met mij de FAQ wilt maken. Of is dat niet nodig?

Ik zal even de forumopmaak als txt-bestand hosten, zodat jullie hem zelf kunnen bekijken (new topic, plak de code, 'Voorbeeld').

Als jullie nog tips of aanmerkingen hebben hoor ik t graag...

Opmaak code hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 80648 schreef op 22 februari 2004 @ 23:24:
Hmmm, oke heb nu de startpost van deel 2 half af, ik zoek nog alleen iemand die samen met mij de FAQ wilt maken. Of is dat niet nodig?

Ik zal even de forumopmaak als txt-bestand hosten, zodat jullie hem zelf kunnen bekijken (new topic, plak de code, 'Voorbeeld').

Als jullie nog tips of aanmerkingen hebben hoor ik t graag...

Opmaak code hier
Ziet er netjes uit :) Ik help graag mee de FAQ te maken. Wellicht nog een klein introductieverhaaltje in het begin. ;) Graag ben ik bereid hier ook mee te helpen. :)

Edit: Ik ben al aan de slag! :+ Contact me. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 23-02-2004 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werd net gebeld door Siemens helpdesk. Deze meneer heeft gezegd dat het niet mogelijk gaat worden om zelf de NL firmware over de Internationale firmware te zetten.

Vorige week een mail gehad van een andere helpdesk medewerker. Die schreef dat het wel moet gaan komen/kunnen.

Iemand enig idee wat het definitieve antwoord is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Anoniem: 96117 schreef op 23 februari 2004 @ 10:57:
Werd net gebeld door Siemens helpdesk. Deze meneer heeft gezegd dat het niet mogelijk gaat worden om zelf de NL firmware over de Internationale firmware te zetten.

Vorige week een mail gehad van een andere helpdesk medewerker. Die schreef dat het wel moet gaan komen/kunnen.

Iemand enig idee wat het definitieve antwoord is??
Ik heb zojuist zelf maar even contact opgenomen met Siemens om duidelijkheid te krijgen. Het is niet mogelijk en het zal ook niet mogelijk worden de Nederlandse versie over de Internationale heen te plaatsen. De enige optie is de telefoon naar het Siemens Reparatiecentrum in Zoetermeer op te sturen. Je hebt de telefoon dan binnen een paar dagen terug. Het telefoonnummer om dit aan te vragen is 0900 - 33 33 100.

Edit: Samen met rightone_ zijn we een Deel 2 aan het maken. Het wordt mooi. :+ :) Ook nog even wachten op toestemming.

[ Voor 7% gewijzigd door Barca op 23-02-2004 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Barca schreef op 23 februari 2004 @ 13:10:
[...]

Ik heb zojuist zelf maar even contact opgenomen met Siemens om duidelijkheid te krijgen. Het is niet mogelijk en het zal ook niet mogelijk worden de Nederlandse versie over de Internationale heen te plaatsen. De enige optie is de telefoon naar het Siemens Reparatiecentrum in Zoetermeer op te sturen. Je hebt de telefoon dan binnen een paar dagen terug. Het telefoonnummer om dit aan te vragen is 0900 - 33 33 100.
Maar raak je dan wel al je data (tel nummers etc) kwijt? Of blijven die wel behouden? Dan is het toch wel flauw dat Siemens die update niet via
het internet beschikbaar maakt.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Mighty schreef op 23 februari 2004 @ 16:48:
[...]
Maar raak je dan wel al je data (tel nummers etc) kwijt? Of blijven die wel behouden? Dan is het toch wel flauw dat Siemens die update niet via
het internet beschikbaar maakt.
Volgens de gast die ik sprak wel ja. Het is niet gewoon "een update" dus men kan hem niet via het internet beschikbaar stellen. Het is back to 0 met de telefoon en in feite alles er op nieuw op... daarom moet hij ook helemaal naar het Reparatiecentrum.

Edit1: Deel 2 klaar. :) Nu nog wachten op toestemming. :) :) Wel mijn en rightone_'s hele dag om :+

Edit2: Deel 2 openingspost is dus klaar maar de mods hier zijn wel weinig online lijkt het... :?

[ Voor 21% gewijzigd door Barca op 23-02-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barca schreef op 23 februari 2004 @ 18:34:
[...]

Volgens de gast die ik sprak wel ja. Het is niet gewoon "een update" dus men kan hem niet via het internet beschikbaar stellen. Het is back to 0 met de telefoon en in feite alles er op nieuw op... daarom moet hij ook helemaal naar het Reparatiecentrum.

Edit: Deel 2 klaar. :) Nu nog wachten op toestemming. :) :) Wel mijn en rightone_'s hele dag om :+
hoe dan ook,
ik hoef niet echt een nederlands telefoon, een nederlandse T9 zou wel heel erg makkelijk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca

Barca

In Search Of Sunrise

Veel SX1 plezier in Deel 2!

Siemens SX1 - Deel 2

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!