MCSE : Minesweeper Champion and Solitair Expert | FibreChannel rulez. | website : www.InnovaStor.nl
MCSE : Minesweeper Champion and Solitair Expert | FibreChannel rulez. | website : www.InnovaStor.nl
Chipset: ALi® M1647
Geheugen: 512MB CAS222 PC133 Corsair
Processor: Athlon 1333
Controller: 3ware Escalade 7500-4 RAID Controller
Config: Striped with Parity 64K (RAID 5)
Schijven: 4x WD800JB
Fileserver:

Workstation:

Windows XP

Nogal brakke resultaten, maarja, wat wil je, met zo'n brak moederbord..
[Windows 2000 Proffesional] CPU load
Harddisk Snelheid
Resultaat :
Total I/0 per Second 145.77
Total MBs per Second 0.28
Average I/O Response Time (ms) 54.8557
Maximum I/O Response Time (ms) 175.9280
% CPU Utilization (total) 7.08%
Total Error Count 0
Is het totaal aantal MB's per seconds niet wat aan de laage kant? wat is jullie conclusie?
I/O 995
MB/S 10.86
alleen even de benches met transfer request size van 512/1024/2048 bytes aangepast in 4096, krijg anders deze error :
'Worker 1' cannot set specification ... The request size must allign with disk sector size for disk /raid [ext3]. Sector size = 4096
results slaan volgens mij alleen dus echt nergens op
Total I/Os per Second 155.11
Total MBs per Second 1.73
Average IO r. time 409.7649
Maximum IO r. time 794.7672
%cpu util (total) 1.04%
ML370-G2 p3-1266/256mb
64 bit pci ( over 2 bussen )
Naar FC raid 0 op 4x 7200 RPM disken 256kb chuncks
Fileserver test:
I/O ps : 1197
MB/s : 12.8MB/s
Chipset: Intel BX
Geheugen: 1024MB PC133 Apacer
Processor: Intel PIII 933Mhz
Controller: Adaptec 29160
Config: Single Disk
Schijf: IBM Ultrastar 15Krpm 4MB Cache U160 68P LVD 36GB
Test Plek: Ergens rond het midden van de disk
Workstation

Windows XP

Fileserver

Ik heb het gevoel dat het nog wel iets sneller moet kunnen, ik heb mijn disk ook nog als basic ipv dynamic draaien, dat moet ook nog iets kunnen schelen denk ik.
Zal als ik dit weekend mijn Atlas 10k2 er weer bijzet die resultaten ook eens posten!
Jabba wijzigde dit bericht 03-05-2003 12:35 (9%)
System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656
System Specs - WAR!! : Klunk - Black Orc - Karak Azgal () Firkan - BW- Karak Hirn - Samsung LE40A656
Systeem
Mobo: Asus P3B-F (plus 866MHz P!!!, 1024MB PC133)
Chipset: Intel 440BX
Controller: onboard Intel ATA33
PCI bus: 33MHz, 32bit
Disk: Western Digital 1200JB met 8MB cache. Snelheid wordt natuurlijk zowel qua bursts als max STR redelijk ernstig beperkt door de langzamere ATA33 interface maar dat mag de pret niet drukken (ik gebruik 'm eigenlijk alleen voor opslag en back-up). Verder is het een Basic NTFS disk onder W2K.
Workstation:

Windows XP:

Fileserver:

Zal eens kijken hoeveel hij het beter doet aan een ATA100 controller
Zal hopelijk binnenkort nog wat nieuwe cijfertjes posten; krijg een SCSI RAID controller binnen
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
Het grote RankDisk benchmarktopic
Om IOMeter betrouwbaar te draaien moet je de test uitvoeren over het hele bereik van de schijf. Een kleine datafile van 32MB zorgt ervoor dat de koppen nauwelijks hoeven te bewegen waardoor de zoektijden onrealistisch laag zijn.
specs e.d.
Specs zijn als voorheen behalve dat ik nu een MegaRAID Elite 1600 heb i.p.v. een Adaptec 39160.
Fileserver
RAID0, vier maal Maxtor Atlas 10K3:

RAID5, vier maal Maxtor Atlas 10K3:

Allemaal 64K stripesize. Volgens mij kun je van zo'n RAID0 flink wat file's serveren als ik dat zo zie
specs e.d.
Da's bijna 3x sneller dan vier maal 7200rpm ATA66/100 Quantums in SWRAID0quote:
Fileservers hebben duidelijk veel baat bij SCSI
stuk mindere disken dan die 10K3

De E:\ partitie werd gebencht met ATTO en Iometer:
ATTO score van E:\ (SWRAID0) >300MB/s
De oudere versie van Iometer gaf inderdaad negatieve waarden. Op Sourceforge staat reeds een nieuwere versie en deze gaf wel de goeie scores:
Workstation (163,25MB/s)

Windows XP (101,38MB/s)

Fileserver (2030,59 IOps)

Vooral die Fileserver score is wel opmerkelijk .. Bijna viermaal hoger dan mijn vorige SWRAID0 config met viermaal 20GB ATA66/ATA100 Quantums.
BalusC wijzigde dit bericht 19-04-2005 09:54 (41%)
Reden: config was finetuned, betere scores :)
Welke raid configuratie heb jij gebruikt, gezien ik zowel raid5, stripped en mirrored partities zie?
[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...
SWRAID onder Windows XP Pro met een hack, zodat ik ook RAID1 en RAID5 volumes kan creëerenquote:The Undertaker schreef op 09 June 2003 @ 06:42:
@BalusC:
Welke raid configuratie heb jij gebruikt, gezien ik zowel raid5, stripped en mirrored partities zie?
Je kunt helaas niet booten van een SWRAID partitie, vandaar dat het OS op een Eenvoudige Volume staat.
Raid1 en raid5???
[b]The Reaper of Wayward Souls...[/b]
New Project Development...
voor bepaalde dingen
De laatste twee zijn afgelopen woensdag eindelijk binnengekomen. De nieuwe schijfconfig is als volgt: schijfbeheer screenshot. Er werd gebencht op D:\, zoals weergeven op de screenshot. Eerder werd ATTO gedraaid: ATTO score >500MB/s (op de screenshot heet deze partitie inderdaad E:\; ik had de originele D:\ na de eerste benches verplaatst naar daar waar E:\ toen stondquote:Enkele dagen terug had ik zesmaal Maxtor Atlas 15K 18GB U320 schijven besteld. De leverancier had er slechts 4 in voorraad, maar dat neemt niet weg dat ik er meteen mee ging spelen
Workstation (203,67MB/s)

Windows XP (121,06MB/s)

Fileserver (2717,58 IOps)