Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3] New HD-players: concurrentie voor iPod, Zen of Archos?

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2001

quote:
ronald1971 schreef op 18 juni 2003 @ 20:16:
Hoe heb je bestanden overgezet, via usb 1.1 of 2.0? Bij mij lukte het alleen via de eerst genoemde, bij de ander ging de pc(w2k) rebooten, hoe vaak ik het ook probeerde.
Als er geen streepjes meer staan van de batterij kan je zeker nog wel een uur naar de muziek luisteren.

Ik heb alleen maar 1.1 op mijn pc zittne, hij begint wel gelijk te zeuren dat t een langzame verbinding is met een snel apparaat (windows zeikt weer is). Maar geen problemen daarmee, Alleen mijn O drive dan, krijgt een hele vage naam. Dat is alleen maf. Verder geen reboot. (Windows XP Pro)

Jah hij begon te knipperen,. Had geen zin om zonder te zitten morgen op werk dus dan maar gewoon herladen.
Reg. datum: 14 januari 2003

ff 20 gig overzetten met usb 1.1, ik wens je veel succes :)

edit en TheWarden, de pics van theforumisdown laden niet.... vandaar dat ik ze op mijn eigen webspace voor je had gegooid....

HiFiGek wijzigde dit bericht 18-06-2003 20:53 (53%)

Als je in verkenner/explorer een gekke naam krijgt bij je driveletter kan je deze gewoon wijzigen d.m.v. rechter muisknop, eigenschappen/properties en dan bovenaan de naam even veranderen.
Nou heb ik er zo'n 1,5Gb op staan(allemaal gisteren). Ook hoop toch gauw dat er iemand komt met een oplossing voor mijn usb2.0 zie hier eerder in dit topic. :-((

Geen oplossing zonder probleem

quote:
ronald1971 schreef op 18 juni 2003 @ 20:49:
[...]
Ook hoop toch gauw dat er iemand komt met een oplossing voor mijn usb2.0 zie hier eerder in dit topic. :-((
Ik piep toch weer even tussendoor want ik herken je probleem. Het was precies hetzelfde geval als met een ander type speler (weet zo gauw niet meer welke speler, maar goed).

Bij die persoon lag het aan het feit dat hij de speler aan een USB2.0-uitgang hing, die via een PCI-interface aan het mainboard hing. Toen hij wat aansluitingen omwisselde en de speler aan de originele USB 2.0-poort van het mobo hing, werkte alles perfect.

Hm... Mss lullig voor je als je mobo standaard geen USB2.0-poorten erop heeft zitten, maar wellicht kun je het dan bij iemand anders testen. Het komt dus ieg wel vaker voor; vermeldt dus even of je on-board USB 2.0 hebt of niet.

Alleraardigste DAP-site | Hier stond een wijze sig

quote:
the_Omniscient schreef op 18 juni 2003 @ 21:06:
[...]
Ik piep toch weer even tussendoor want ik herken je probleem. Het was precies hetzelfde geval als met een ander type speler (weet zo gauw niet meer welke speler, maar goed).

Bij die persoon lag het aan het feit dat hij de speler aan een USB2.0-uitgang hing, die via een PCI-interface aan het mainboard hing. Toen hij wat aansluitingen omwisselde en de speler aan de originele USB 2.0-poort van het mobo hing, werkte alles perfect.

Hm... Mss lullig voor je als je mobo standaard geen USB2.0-poorten erop heeft zitten, maar wellicht kun je het dan bij iemand anders testen. Het komt dus ieg wel vaker voor; vermeldt dus even of je on-board USB 2.0 hebt of niet.

Ik heb on-board usb 1.1, via pci interface(nec-chip)usb 2.0 poorten.
Ik kan proberen morgen iemand te vinden(wie weet bij een computerwinkel) om hem daar aan een usb 2.0 te hangen(dan wel on-board en/of interface)

Reg. datum: 10 juni 2001

Mooi allemaal! :)

Kun je al iets zeggen over de lengte van de pauzes tussen de (live of dance)nummers en/of de aanwezigheid van vreemde bijgeluiden zoals pops & clicks?

TheWarden, jij schreef:
quote:
paar puntne al:

- start op in 2 sec (nog niet eens)
- scrollen goed door soort scroll "knop"
- goed geluid uit t test liedje wat erop staat.
- opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens.
Dat 'ie in twee seconden opstart is lekker snel. De MamboX deed daar duidelijk langer over. Alleen met de laatste regel "opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens" weet ik niet goed wat je bedoelt. Betekent dat dat er een halve seconde van het nummer ontbreekt (net zoals bij de MamboX), of dat er een halve seconde pauze zit tussen de nummers door (dat is niet verkeerd) en dat de HDD vlak voor elk nieuw nummer opspint, of spint hij al spelende op om alvast het volgende nummer in zijn buffer te laden. (Ik hoop het laatste)

Ik ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen! :9

quote:
JazzySOB schreef op 18 June 2003 @ 21:24:
Mooi allemaal! :)

Kun je al iets zeggen over de lengte van de pauzes tussen de (live of dance)nummers en/of de aanwezigheid van vreemde bijgeluiden zoals pops & clicks?

TheWarden, jij schreef:

[...]
Dat 'ie in twee seconden opstart is lekker snel. De MamboX deed daar duidelijk langer over. Alleen met de laatste regel "opspinnen voor t liedje start halve sec niet eens" weet ik niet goed wat je bedoelt. Betekent dat dat er een halve seconde van het nummer ontbreekt (net zoals bij de MamboX), of dat er een halve seconde pauze zit tussen de nummers door (dat is niet verkeerd) en dat de HDD vlak voor elk nieuw nummer opspint, of spint hij al spelende op om alvast het volgende nummer in zijn buffer te laden. (Ik hoop het laatste)

Ik ben reuze benieuwd naar je verdere ervaringen! :9

1 voor 1:
1. heb vandaag totaal iets vna 3 live sets van defqon geluisterd. En ik heb geen bijgeluiden gehoord, en ook geen extra clicks/pops. Ook is hij niet b.v. halverwege gestopt. Het spinnen van de harde schijf voel je ook niet echt als ie in je zak zit, als je um in je hand houdt voel je t heel lichtjes.

Een halve seconde bedoel ik vanaf het moment dat ik tegen een liedje "zeg" play, dan start hij, en ik mis geen halve seconde. hij begint gewoon aan t begin. Je voelt de hdd dan opspinnen in die halve seconde, maar verder geen extra dingen. Ik heb nog niet exact geluisterd naar hoe die overgaat naar het volgende nummer, (hij is nu aan t opladen) maar zal dat snel even doen. Volgens mij is dat gewoon een normale "pauze" tussen de nummers, voordat de volgende begint. maar daar kom ik nog op terug.

en jah, ben begonnen met de review schrijven. Maar ben nooit zo'n schrijver, maar ik ga mn best doen.
Bij mij zijn er geen pauzes tussen de nummers, ook geen halve sec ofzo. Hij gaat gewoon verder met het volgende nummer als ware het een mix is. Toen ik hem gisteren ging gebruiken en de batterijen nog niet helemaal vol waren, speelde hij een mix(sensation2002 cd1+cd2) niet helemaal af. Gisterenavond opgeladen, vandaag afspelen van de mixen en niks geen probleem, ook geen plops, perfect gewoon, vind ik tenminste. Oh ja, wat die radiozenders betreft: handmatig is toch beter, zoals jij had gedaan TheWarden, krijg alleen die verdomde 538 heel erg slecht tot helemaal niet, maar ja, muziek op de schijf vind ik het belangrijkste.

Bedankt voor jullie "intro" reviewtje ;)

Het klinkt in iedergeval allemaal heel erg positief en veelbelovend! :9~
Als er helemaal geen pauzes hoorbaar zijn is dat natuurlijk helemaal superdeluxe :9

Wat dat USB 2.0 betreft het volgende: Het wil nogal eens helpen om recente chipsetdrivers te downloaden en te installeren. Dit geldt vooral bij moederborden met VIA-chipsets. Download dan even de laatste VIA Hyperion 4in1 drivers. Bij Intel kun je het beste even kijken bij de site van je moederbord. Goede kans dat dat de problemen met USB dan over zijn. 8)

TheWarden schreef:

quote:
1 voor 1:
1. heb vandaag totaal iets vna 3 live sets van defqon geluisterd. En ik heb geen bijgeluiden gehoord, en ook geen extra clicks/pops. Ook is hij niet b.v. halverwege gestopt. Het spinnen van de harde schijf voel je ook niet echt als ie in je zak zit, als je um in je hand houdt voel je t heel lichtjes.
Zo te zien is de softwareimplementatie al heel wat beter dan bij de MamboX ;)
quote:
Een halve seconde bedoel ik vanaf het moment dat ik tegen een liedje "zeg" play, dan start hij, en ik mis geen halve seconde. hij begint gewoon aan t begin. Je voelt de hdd dan opspinnen in die halve seconde, maar verder geen extra dingen. Ik heb nog niet exact geluisterd naar hoe die overgaat naar het volgende nummer, (hij is nu aan t opladen) maar zal dat snel even doen. Volgens mij is dat gewoon een normale "pauze" tussen de nummers, voordat de volgende begint. maar daar kom ik nog op terug.
Ook ben ik benieuwd of hij al het volgende nummer inleest terwijl het eerste nummer aan het afspelen is. Maar dat komt later wel ;)
quote:
en jah, ben begonnen met de review schrijven. Maar ben nooit zo'n schrijver, maar ik ga mn best doen.
Geeft niks, gewoom je ervaringen opschrijven en als je aanvullingen/verbeteringen hebt lekker editten :P zo heb ik het ook gedaan.

Veel succes ;)

JazzySOB wijzigde dit bericht 18-06-2003 21:57 (78%)

bedankt voor de info JazzySOB, alleen ik het op mijn mb alleen usb 1.1.
op mijn interf. heb ik usb 2.0, dus ik probeer effe te kijken naar event. nieuwe drivers van nec.

Jo the_Omniscient, waneer is de IHP100 leverbaar in Nederland dan?

quote:
HiFiGek schreef op 18 June 2003 @ 22:07:
Jo the_Omniscient, waneer is de IHP100 leverbaar in Nederland dan?
Ga voorlopig maar uit van begin juli, met een beetje geluk eind juni... Het is momenteel pappen en nathouden, exacte data geven is te tricky omdat dit toch weer niet gaat kloppen.

hmm, ik heb net bijna 5 gig aan mp3's op mn xclef gezet. Maar opeens word de verbinding verbroken, en valt de xclef uit. (Weet dus niet exact hoeveel is overgekopieerd) Maar ik krijg hem niet meer gestart, niet los, niet aan spanning en niet aan de usb. Ronald, weet jij hoe je een reset moet uitvoeren?

edit

ik heb t gevonden. Batterij was op. Dus blijkbaar klopt de indicator niet geheel. Nu issie aan het opladen van 0 tot 100% dus hopelijk gaat hij hierna wel geod functioneren. Nu vraag ik mij alleen af of de pc alle stroom uit de xclef zuigt, of dat hij gewoon nu slecht was opgeladen (ik denk eerlijk gezegd de vorige optie) Volgens mij was hij gewoon leeg toen hij kwam. Toen stond de indicator echter op 2 streepjes (tijdens het werken ermee) alleen toen hij op 0 streepjes stond, en ik hem aansloot op de spanning, toen gaffie aan dat hij op 40% stond. Denk dus dat die gewoon niet helemaal goed loopt. Maar we zullen t zien. Nu aan t opladen, zien we t morgen ochtend.

TheWarden wijzigde dit bericht 18-06-2003 22:52 (54%)

Batterij eruit halen?

quote:
TheWarden schreef op 18 June 2003 @ 22:44:
hmm, ik heb net bijna 5 gig aan mp3's op mn xclef gezet. Maar opeens word de verbinding verbroken, en valt de xclef uit. (Weet dus niet exact hoeveel is overgekopieerd) Maar ik krijg hem niet meer gestart, niet los, niet aan spanning en niet aan de usb. Ronald, weet jij hoe je een reset moet uitvoeren?
Zover ben ik gelukkig nog niet gekomen. Staat ook niks in het boekje. Enigste wat je kan proberen door een mailtje naar mp3cdspelers te sturen. Verder heb ik ook totaal geen idee.

quote:

'
je komt niet zo makkelijk bij de batterij ;) zit goed dichtgeschroefd.

ik ga morgen verder met de review, ben t nou zat.

Zie mijn edit van de post voor de "oplossing"

TheWarden wijzigde dit bericht 18-06-2003 22:53 (11%)

Weer in het zwart...
Reg. datum: 19 mei 2000

quote:
TheWarden schreef op 18 June 2003 @ 22:44:

edit

ik heb t gevonden. Batterij was op. Dus blijkbaar klopt de indicator niet geheel. Nu issie aan het opladen van 0 tot 100% dus hopelijk gaat hij hierna wel geod functioneren. Nu vraag ik mij alleen af of de pc alle stroom uit de xclef zuigt, of dat hij gewoon nu slecht was opgeladen (ik denk eerlijk gezegd de vorige optie) Volgens mij was hij gewoon leeg toen hij kwam. Toen stond de indicator echter op 2 streepjes (tijdens het werken ermee) alleen toen hij op 0 streepjes stond, en ik hem aansloot op de spanning, toen gaffie aan dat hij op 40% stond. Denk dus dat die gewoon niet helemaal goed loopt. Maar we zullen t zien. Nu aan t opladen, zien we t morgen ochtend.

Die Xclef heeft een 2.5" HD erin zitten he? Dat vreet relatief nogal veel stroom als je daar continu naar gaat schrijven, dat doe je met afspelen nml nooit ;)

Met USB 1.1 haal je 1,5MB/s geloof ik, da's iedere 3 seconden een mp3. Dat doet hij dus normaal nevernooitniet, geen wonder dat je accu nogal snel leegloopt. Ik zou ook alleen met de AC adapter eraan gaan transferen als ik jullie was, anders heb je wel leuk 5GB erop staan, maar is je accu al bijna leeg ;)

Imitation is the sincerest form of flattery

wat Grrrrrene zegt kan best wel eens waar zijn. Usb 2.0 vreet stroom, ook niet zo gek, de speler moet ff 48.000 ziljard bitjes binnen een minuut over zenden hehe

HiFiGek wijzigde dit bericht 19-06-2003 12:34 (98%)

Grrrrrene schreef:
quote:
Die Xclef heeft een 2.5" HD erin zitten he? Dat vreet relatief nogal veel stroom als je daar continu naar gaat schrijven, dat doe je met afspelen nml nooit ;)

Daarom is een goed buffer bij dit soort spelers ook zo belangrijk. De Xclef heeft er 12, dus 4 mb meer dan de MamboX. Hopelijk gaat 'ie er ook beter mee om.
Hoe groter het buffer, hoe minder vaak de HDD hoeft op te spinnen en hoe langer er met een batterijlading gedaan kan worden. Juist bij 2.5" HDD-based spelers had ik liever een 16 of 32 mb buffer gezien.

JazzySOB wijzigde dit bericht 18-06-2003 23:22 (73%)

Bij files uploaden/verwijderen gebruik ik altijd de ac adapter. Toen ik nog een nex II had deed ik de cf kaart altijd in de reader, zodat speler zelf geen stroom gebruikte.
Heb heel effe onder de motorkap van de xclef gekeken m.b.t. de batterij: dit is er eentje van 2050 mAh voor degene die het willen weten. Daarna deed en doet hij het nog steeds :-)

Pics van de motorkap please :D

quote:
HiFiGek schreef op 18 juni 2003 @ 23:32:
Pics van de motorkap please :D
pff, kan ik hem weer open schroeven, ben geen automonteur :)

www.luciferdesigns.nl

Is die batterij te vervangen... (en zo ja, hoe snel) en deze batterijen gewoon te verkrijgen (maw, is het een standaard batt). En is het mogelijk om de xclef op te laden met een 12v adapter? Als ik namelijk op vakantie ga ben ik meer dan 10 uur onderweg... en hebbik niet overal toegang tot een 220 aansluiting, of een pc.

www.luciferdesigns.nl

Aan de zijkanten zitten van die dunne paneeltjes+bovenaan en onderaan een klein schroefje. Vervolgens zitten onder die paneeltjes ook boven en onder een iets grotere schroefjes(kruiskopschroeven). Wil je de batterij verwijderen om wat voor reden dan ook dan moet je 2 draadjes van de batterij halen en die vervolgens aan de nieuwe batterij solderen. Op de onderkant van de xclef staat:
Powersupply: Rechargeable Li-Ion 3.7V/2000mAh(?) DC5V/2A.

de Philips HDD100 staat nu ook op de normale website van Philips (USA):

Iets met een lange url

En het is dus bij 15 GB gebleven... voorlopig.

Ondertussen vlot het nieuwe topic maken al aardig. Het irritantste onderdeel - het updaten van de tabellen en ze opnieuw samenvoegen - was ook al aardig onderweg, en toen besloot mijn trouwe PII 433 MHz tot een spontane reboot. Dus dat doen we even opnieuw... Adem-in... Adem-uit.

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: