Hoofdcategorieën
Topicacties

Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Nieuw Topic
eens per jaar word psv kampioe
Reg. datum: 26 december 2000

quote:
nesQuick schreef op 05 May 2003 @ 23:38:
[...]
Ik heb ook een aantal versie's geprobeerd, tot nu toe is het me gelukt met de eerste uitgave van de Detonator 43.51 drivers. Dus niet de WHQL drivers :)

Ik ben de juiste drivers even aan het uploaden. Ik heb ze in ZIP en in RAR, eerst zal ik even de RAR uploaden, die is over een minuut of 10 wel klaar :) daarna zal ik de ZIP uploaden.

NVidia Detonator 43.51 Win2k3 (RAR - 7,97 mB)
NVidia Detonator 43.51 Win2k3 (ZIP - 8,59 mB)

ik heb de omega 43.45 en daar heb ik vandaag 2000+ 3d marks mee gehaald

voor het eerst door die grens heen >:)
Ik heb ook even de startpost aangepast :) Een paar simpele stappen om de Shutdown Event Tracker uit te schakelen.

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Case Designer
Reg. datum: 22 november 2000

quote:
nesQuick schreef op 06 May 2003 @ 00:39:
Ik heb ook even de startpost aangepast :) Een paar simpele stappen om de Shutdown Event Tracker uit te schakelen.
Misschien ook ff makkelijk dat je er bij zet welke programma's zeker niet werken onder 2k3.

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Reg. datum: 27 maart 2002

quote:
DeXToR_122 schreef op 01 mei 2003 @ 19:07:
Ik heb deze pc nu ingericht als een klein servertje... Z'n vorige OS was WinXP, nu Enterprise. Nu lukt me 1 ding niet dat in XP wel lukte. De pc staat zonder monitor, toetsenbord enz. Ik bedien hem via Remote Desktop. Het systeem logt automatisch in op de administrator. Bij XP lockte hij het systeem als ik inlogde met Remote Desktop, Enterprise start vrolijk het account ook nog eens op. Dit is niet de bedoeling want zo worden er startup bestanden dubbel gestart en raakt het in de war :? Weet iemand hoe je kan instellen dat er maar 1 gebruiker tegelijk kan inloggen? Ik kom er maar niet uit... bij de Terminal Services Configuratie kon ik het ook al niet vinden.
Weet iemand hier al iets op...? :?

Paarse Layout \o/
Reg. datum: 01 september 2001

quote:
DeXToR_122 schreef op 06 mei 2003 @ 11:24:
[...]

Weet iemand hier al iets op...? :?

start -> run -> mstsc /console

Niet getest, klachten naar Elevator.

CyBeR wijzigde dit bericht 06-05-2003 17:42 (5%)
Reden: foutje.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Reg. datum: 23 januari 2001

Kijk hier maar eens voor een uitgebreide manual.

http://www.msfn.org/win2k3/

Asus P4PE, P4 2.53 Ghz, 512 mb Samsung, Quantum Atlas IV 38 gb, 52x12x52 LG, Eizo L365 LCD 15"

quote:
hteunissen schreef op 06 May 2003 @ 13:15:
Kijk hier maar eens voor een uitgebreide manual.

http://www.msfn.org/win2k3/

Die was al een keer genoemd, maar dat vind ik toch nogsteeds een van de beste manuals.

Ik draai w2k3 nu een tijdje, en hij bevalt nogsteeds goed. Ik heb een keer gehad dat hij niet meer wilde booten (blijf hangen op chkdsk, bij het overslaan kreeg ik een fatale uizondering), maar toen werktte de herstelfunctie gewoon goed.

Éen van de andere grote voordelen tegenover XP vind ik dat ik destijd toen XP geïntroduceerd werd meteen al een hele berg windows updates had, nu valt het mee, er zijn er pas 3 :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

quote:
Trunksmd schreef op 05 May 2003 @ 21:39:
Ik heb een heel lastige vraag (hopelijk terecht in dit topic). Ik heb zojuist een mms server van win2k3 aan het draaien gekregen voor de eerste keer. Op mijn thuisnetwerk doet ie het perfect. Mensen buiten mijn huisnetwerk kunnen hem echter niet beluisteren. Vermoedelijk is dit een routerprobleem en moet ik de juiste poort mappen, zoals ik ook voor mijn http server heb moeten doen. Alleen weet ik van mms niet welke poort het is. Ik heb al op verschillende sites gekeken ( http://www.good-stuff.co.uk/useful/portfull.php , http://www.weethet.nl/dutch/ipports.php ). Via de site tussen haakjes kwam ik tot de volgende resultaten.

IP Poortnummer Toepassing
651 : TCP/UDP Ieee Mms (Ieee-Mms)
695 : TCP/UDP Ieee-Mms-Ssl (Ieee-Mms-Ssl)
4451 : TCP/UDP Cti System Msg (Ctisystemmsg)

Klopt dit? Welke heb ik dan nodig? Liefst niet alle drie, want ik wil zo min mogelijk poorten op mijn router openzetten. Of heb ik een andere poort nodig. Of misschien is het een ander probleem?
***Schop*** :)

Slechts met overtuiging bereikt men doel

opgelost, ik heb poort 1755 nodig

Gamedeveloper

Maybe a stupid question:
Ik heb nu op mijn PII 350 met 256 MB Windows 2000 Advanced server draaien(met IIS en mysql).
Vanwege HDDwissel moet ik alles opnieuw installeren, is het mogelijk om 2003 Server te draaien op deze machine (met IIS en mysql)?

Zoja, welke van de drie versies kan ik dan het beste installen i.v.m. services en systeemeisen?

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, Asus x1900XT vivo

quote:
NOVA_SuicideCrew schreef op 07 May 2003 @ 14:23:
Maybe a stupid question:
Ik heb nu op mijn PII 350 met 256 MB Windows 2000 Advanced server draaien(met IIS en mysql).
Vanwege HDDwissel moet ik alles opnieuw installeren, is het mogelijk om 2003 Server te draaien op deze machine (met IIS en mysql)?

Zoja, welke van de drie versies kan ik dan het beste installen i.v.m. services en systeemeisen?

Misschien heb je wat aan
http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx
en
http://www.microsoft.com/...ures/compareeditions.mspx
:)

Gamedeveloper

Die heb ik al geraadpleegd, maar daar schiet ik nog niet veel mee op, ik voldoe wel aan de mimimale eisen maar niet aan de aanbevolen.
En minimaal zal wel zijn als je geen enkele extra services draait.
Ik ben dus benieuwd hoeveel proccesorkracht IIS6 vraagt.

Asus P5B, Code 2 Duo E6600, Corsair Twinx 2048MB PC6400, Asus x1900XT vivo

Reg. datum: 09 juli 2001

Hmm ik heb een probleempje met de user account properties > profiles > home folder.

Ik connect drive P met een "PUBLIC" share op de server, de "Domain Users" hebben op deze map de standaard "modify" rechten, en bij advanced full control (behalve delete en take ownership) en bij auditing zelfde. Overal staat "allow inheritable.." uit.

Als een gebruiker inlogt op de server kan deze wel in de map schrijven etc. via verkenner naar de lokale map (D:\SHARE\PUBLIC) maar niet via de share (\\Server\SHARE\PUBLIC) of via de connected P drive. Dan kan die wel gewoon browsen maar niet schrijven (melding: Access denied).

Schiet mij maar lek! Heb ook de policy van de betreffende OU, het domain en local nagekeken.. kan nergens wat vinden. :&#039;( Iemand een idee?

There are no stupid questions, but there are a LOT of inquisitive idiots.

quote:
NOVA_SuicideCrew schreef op 07 mei 2003 @ 14:42:
Die heb ik al geraadpleegd, maar daar schiet ik nog niet veel mee op, ik voldoe wel aan de mimimale eisen maar niet aan de aanbevolen.
En minimaal zal wel zijn als je geen enkele extra services draait.
Ik ben dus benieuwd hoeveel proccesorkracht IIS6 vraagt.
Als je IIS6 voor het internet aanbiedt, zou het in principe moeten kunnen. Je bandbreedte zal in de regel nooit zo'n zware aanslag op je pc doen. Ik heb zelf IIS6 en MMS draaien (win 2003 enterprise edition) op een laptop met 500 Mhz processor. Het ding draait als een zonnetje. :)

quote:
oZy schreef op 07 May 2003 @ 15:02:
Hmm ik heb een probleempje met de user account properties > profiles > home folder.

Ik connect drive P met een "PUBLIC" share op de server, de "Domain Users" hebben op deze map de standaard "modify" rechten, en bij advanced full control (behalve delete en take ownership) en bij auditing zelfde. Overal staat "allow inheritable.." uit.

Als een gebruiker inlogt op de server kan deze wel in de map schrijven etc. via verkenner naar de lokale map (D:\SHARE\PUBLIC) maar niet via de share (\\Server\SHARE\PUBLIC) of via de connected P drive. Dan kan die wel gewoon browsen maar niet schrijven (melding: Access denied).

Schiet mij maar lek! Heb ook de policy van de betreffende OU, het domain en local nagekeken.. kan nergens wat vinden. :&#039;( Iemand een idee?

Hmm, misschien heel toevallig. Dit probleem heb ik sinds kort ook op mijn WXP-PRO laptop, werktte vroeger altijd goed.

Maar het is toch niet echt een probleem als een share lokaal niet werkt?

Reg. datum: 09 juli 2001

quote:
XanderH schreef op 08 mei 2003 @ 13:23:
Hmm, misschien heel toevallig. Dit probleem heb ik sinds kort ook op mijn WXP-PRO laptop, werktte vroeger altijd goed.

Maar het is toch niet echt een probleem als een share lokaal niet werkt?

T'was juist andersom.. werkte lokaal wel maar niet via het netwerk :) Maar heb het al op een andere manier gedaan.

Maar heb intussen wel een ander probleem.. bij het saven van een roaming profile krijg ik een error "network name cannot be found". Het profile path is \\server\PROFILES\%username% en als ik dit invoer in verkenner kom ik gewoon in de juiste map, waar de gebruiker full controll op heeft.. :?

There are no stupid questions, but there are a LOT of inquisitive idiots.

Reg. datum: 08 mei 2003

Ik heb al behoorlijk zitten klooien met m'n audio; die werkt maar niet.
Ik heb de Windows audio service aangezet en m'n creative audigy-drivers voor winXP geinstalleerd.

Device manager zegt dat m'n device werkt, maar in m'n sound and audio devices is alles disabled.

Hoewel het een server is, is audio toch wel erg nodig.

Verder werkt ie prima. Mooi systeem. Draai ook office 2003 beta 2.
Geen problemen verder

Reg. datum: 03 april 2001

waar kan ik bij routing en remote access precies poorten mappen? ik heb het nog niet gevonden? :S

ik wil gewoon poort zoveel en zoveel openzetten naar mijn clients toe voor msn file en video transfer stuff

Reg. datum: 19 augustus 2002

quote:
Hakunamatata schreef op 08 May 2003 @ 19:14:
Ik heb al behoorlijk zitten klooien met m'n audio; die werkt maar niet.
Ik heb de Windows audio service aangezet en m'n creative audigy-drivers voor winXP geinstalleerd.

Device manager zegt dat m'n device werkt, maar in m'n sound and audio devices is alles disabled.

Hoewel het een server is, is audio toch wel erg nodig.

Verder werkt ie prima. Mooi systeem. Draai ook office 2003 beta 2.
Geen problemen verder
heb je de service ook gestart (met de knop linksboven in de hoek? dus als je de service enabled moet je hem ook nog starten!)

if anything can go wrong, it will - Murphy's Law

Reg. datum: 05 januari 2001

Ik heb het uitendelijk zo ver om geluid aan te krijgen voor de client, dacht laat het ook aan me mede tweakers weten omdat er nog al wat vraag waren

ga naar Start-> Administrative Tools-> Terminal service configuration naar de map Connections en dan de Properties van RDP-Tcp -> tabblad Client Setting en daar mag geen vinkje staan bij Audio Mapping.

Bij Client ga je naar Remote Desktop Connection -> opties -> tabblad Local Resources en dan bij Remote computer sound moet je hem zetten op Bring to this computer.

Mocht dit niet werken en nog steeds problemen en de volgende fout meldingen hebben.
Met Windows Media Player:
You do not have a soundcard installed on your machine, the soundcard is not setup correctly, or another application is using the soundcard (error =80040256)

Met Winamp:
Nullsoft WaveOut plugin V2.3
a device ID has been used that is out of range for your system

moet je je geluidskaart uninstallen en opnieuw opstarten (Beste om hem er uit te
halen)

Bij mij werkt het nu wel en bij mij lag de fout dus met de geluidskaart

Veel succes

eens per jaar word psv kampioe
Reg. datum: 26 december 2000

misschien een handige link om ook even te noemen

http://www.ethan-c-allen.com/xpsp2/sp1.html

voor alle bugs die gevonden zijn
quote:
ACNRene schreef op 09 May 2003 @ 14:16:
...heel verhaal over geluid...
Ik heb nog steeds dat mijn pc-speaker gebruikt wordt. Heeft iemand dit al kunnen oplossen?

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

Nieuwe Winroute 5.0.3 is uit btw... die schijnt wel goed te werken onder Win2003, als de release notes kloppen :).
http://www.kerio.com/kwf_download.html

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

Reg. datum: 13 maart 2001

Iemand al w2k3 draaien op een nForce2 mobo?

Ik heb namelijk een probleem met de interne NIC van mijn Epox 8RDA+. Ik heb de 2.03 nforce drivers (voor XP) van nVidia al geinstalleerd.

Probleem is dat ik mijn nic zelf wel kan pingen, maar andere pc's op het netwerk niet. Zelfde ip en subnetmask range. Vanaf die andere clients kan ik ook niet de server pingen. Iemand een idee?

DDCGBF

Het grote voordeel van...

Iemand die MSI Bleutooth software al heeft draaien? Ben erg benieuwd...

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: