64Bit OS only en dus ook alleen werkend op een 64bit versie van windows 2003...quote:
Heb btw de final version..
Darts is a way of life
quote:Beercase schreef op 04 May 2003 @ 00:04:
kun je nog ersgens achterhalen welke versie geinstalleerd is? Ben er zelf niet meer zeker van of ik nu de 32bit's of de 64 bit's versie heb ge-installed..![]()
heb jij dan een 64-bit processor?
Dus
Of hij heeft echt een IA64 systeempjequote:The Dolf schreef op 04 May 2003 @ 00:09:
[...]
32 bit
Je had het wel geweten als je het verschil zou weten
pistole wijzigde dit bericht 04-05-2003 00:10 (26%)
Ik frut, dus ik epibreer
quote:Beercase schreef op 04 May 2003 @ 00:04:
kun je nog ersgens achterhalen welke versie geinstalleerd is? Ben er zelf niet meer zeker van of ik nu de 32bit's of de 64 bit's versie heb ge-installed..![]()
32 bit
Je had het wel geweten als je het verschil zou weten
AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Darts is a way of life
Nope. Andersom kan wel maar is niet echt aan te radenquote:Beercase schreef op 04 May 2003 @ 00:29:
Doh, should have known... Dacht misschien dat je ook een 64bits versie op een 32bits pc kon draaien.
AllroundPC
School PC
Router
Maar dan zijn die drivers van HP niete te gebruiken dus. Ook nog geen 32bits versie zeker?
Darts is a way of life
logitech toetsenboord en muis en men bluetooth van msi, weet iemand hier iets meer van ? wanner of dat het komt
| specs | homepage | V3 (ut clan) |
"Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why its called the present"
Reg. datum: 09 juli 2001
• van de bijna 200 posts staan er nog geen 10 met tips & optimalisaties
• waarom wil iedereen W2K3 als workstation draaien? XP is gewoon veel sneller.. wat heeft W2K3 dat XP niet heeft? behalve een 'l33t' status dan..
[/zeikmode]
Mijn ervaringen sofar..
Ik heb de Enterprise editie hier nu als DC draaien, en werkt prima. McAfee doet netjes om de 3 uur een pattern update op de server, en clients halen de laatste stand van de DC af tijdens logon. Via remote desktop is de server rete snel te beheren vanaf XP client.. VNC eat your hearth out!! De hele AD, icm DNS, DHCP, NAT en RAS combinatie staat als een huis.. zowel van binnen als buiten het netwerk is alles (veilig!) benaderbaar.
Mijn vragen/problemen sofar..
• Als client inloggen op het domein duurt bijna 5 minuten met het "getting user settings" en "applying security policies" ondanks dat de profile < 800Kb is en het netwerk verder in prima conditie is. Gaat hier om een XP client. Iemand tips?
• Windows Explorer staat standaard op "view > tiles". Als je dit op "details" zet en vervolgens "Apply to all folders" doet ("remember each folder's settings" aan/uit maakt niets uit) en/of explorer sluit met ctrl-alt-shift, blijft hij vrolijk bij iedere volgende folder de "tiles" gebruiken. *ERG* irritant!
Ik ga morgen even testen met wat wireless clients.. hoop dat ik dat trage inloggen dan verholpen heb, want zet dit graag in ipv het "oude" W2K domein.
There are no stupid questions, but there are a LOT of inquisitive idiots.
quote:oZy schreef op 05 mei 2003 @ 01:06:
• Als client inloggen op het domein duurt bijna 5 minuten met het "getting user settings" en "applying security policies" ondanks dat de profile < 800Kb is en het netwerk verder in prima conditie is. Gaat hier om een XP client. Iemand tips?
Zorg dat je clients de DNS van je active directory kunnen resolven. Dit was hier namelijk ook het geval. Verwijzing in m'n dnscache en het was instant
Geen last vanquote:• Windows Explorer staat standaard op "view > tiles". Als je dit op "details" zet en vervolgens "Apply to all folders" doet ("remember each folder's settings" aan/uit maakt niets uit) en/of explorer sluit met ctrl-alt-shift, blijft hij vrolijk bij iedere volgende folder de "tiles" gebruiken. *ERG* irritant!
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Tnx, had ik kunnen weten.. heb die W2K3 bak nu als primairy dns ingesteld en dan werkt het wel goed. Had dit nog niet gedaan aangezien het een test server is.quote:CyBeR schreef op 05 May 2003 @ 01:33:
Zorg dat je clients de DNS van je active directory kunnen resolven. Dit was hier namelijk ook het geval. Verwijzing in m'n dnscache en het was instant
quote:Geen last vanHij stond hier ook standaard niet op Tiles, overigens.
Heb nog even zitten stoeien, en nu staat het goed. De goeie volgorde was "view > details", "remember each folder's settings" > uit, "apply to all folders", en dan explorer restart. Maar ze stonden hier (met de MSDN final) wel degelijk standaard op Tile.
Wallie: je moet even Visual Studio 2003 op de Server installeren, bij mij kan die dan wel prima debuggen.
quote:oZy schreef op 05 mei 2003 @ 01:06:
[zeikmode]
• van de bijna 200 posts staan er nog geen 10 met tips & optimalisaties
• waarom wil iedereen W2K3 als workstation draaien? XP is gewoon veel sneller.. wat heeft W2K3 dat XP niet heeft? behalve een 'l33t' status dan..
[/zeikmode]
xp is gewoon niet veel sneller dus.
2k3 start iig sneller op, en alle aps en games draaien gewoon hetzelfde.
en voor mensen die graag het allerniuewste draaien (zoals ik zelf
Reg. datum: 19 juni 2001
het probleem wat ik heb is dat ik maar 2 pc's op me kamer heb, 1 is game/workstation en de andere is de server/halve workstation, waarom halve workstation?
als er vrienden van me langskomen zien ze die pc staan leuk snel je kent het wel ze willen dus meegamen
alles doet het gewoon perfect daar maar met win2k3 heb ik wel iets gevonden.
als ik D3D spellen draai doen ze het perfect, maar zodra ik opengl gebruik (CS bv.) dan is het BSOD en reboot.
is er toevallig al iemand die opengl wel werkend heeft? want CS in D3D is sucky, en opengl draait net iets beter.
maargoed dat zijn de spellenw ook de enigste die erop staat bedenk ik me net, voor de rest vind ik dat apache/mysql zeer lekker samenwerken icm win2k3 mede als de de eigeningebouwde servers (RAS server bv.)
ik moet zeggen hulde aan ms voor deze windows hij draait zeer perfect
X360 Live ID: Vivacio
mijn ut werk gewoon op opengl @1600x1200 op 140 fpsquote:Jaguar645 schreef op 05 May 2003 @ 12:21:
mijn server is wel degelijk een serveralleen ook weer half workstation.
het probleem wat ik heb is dat ik maar 2 pc's op me kamer heb, 1 is game/workstation en de andere is de server/halve workstation, waarom halve workstation?
als er vrienden van me langskomen zien ze die pc staan leuk snel je kent het wel ze willen dus meegamen![]()
alles doet het gewoon perfect daar maar met win2k3 heb ik wel iets gevonden.
als ik D3D spellen draai doen ze het perfect, maar zodra ik opengl gebruik (CS bv.) dan is het BSOD en reboot.
is er toevallig al iemand die opengl wel werkend heeft? want CS in D3D is sucky, en opengl draait net iets beter.
maargoed dat zijn de spellenw ook de enigste die erop staat bedenk ik me net, voor de rest vind ik dat apache/mysql zeer lekker samenwerken icm win2k3 mede als de de eigeningebouwde servers (RAS server bv.)
ik moet zeggen hulde aan ms voor deze windows hij draait zeer perfect
Reg. datum: 19 juni 2001
dat is niet eerlijk waarom CS niet danquote:DE_Michiel schreef op 05 mei 2003 @ 14:50:
[...]
mijn ut werk gewoon op opengl @1600x1200 op 140 fps![]()
X360 Live ID: Vivacio
quote:oZy schreef op 05 May 2003 @ 02:25:
Wallie: je moet even Visual Studio 2003 op de Server installeren, bij mij kan die dan wel prima debuggen.
En welke versie is dat dan precies? Heb er nl niet erg veel verstand van maar ik heb het voor school nodig.
Ik heb de keus uit:
MS Visual-Studio.NET-Enterprise-Architect+MSDN+Viso-SourceSafe (2.2GB)
Visual Studio.NET 2003 Professional (561MB)
Visual.Studio.6.0.Enterprise Edition (208MB)
En wat is het verschil tussen deze 3?
AllroundPC
School PC
Router
Geen flauw idee wat die Enterprise voorstelt, maar MSDN is wel handig, zeker als je er niet veel van afweet (grote helplibrary). Viso is ook leuk, sourcesafe zou ik niet mee installeren, is heel iritantquote:The Dolf schreef op 05 mei 2003 @ 15:47:
[...]
MS Visual-Studio.NET-Enterprise-Architect+MSDN+Viso-SourceSafe (2.2GB)
Dus een iets andere versie van VS.NET, zonder MSDN, VISIO en SourceSafe.quote:Visual Studio.NET 2003 Professional (561MB)
Dat is dus gewoon een oude versie.quote:Visual.Studio.6.0.Enterprise Edition (208MB)
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Bedankt voor het snelle antwoord. Wel vaag dat de school ons dan versie 5.0 geeft.quote:XanderH schreef op 05 mei 2003 @ 16:03:
[...]
Geen flauw idee wat die Enterprise voorstelt, maar MSDN is wel handig, zeker als je er niet veel van afweet (grote helplibrary). Viso is ook leuk, sourcesafe zou ik niet mee installeren, is heel iritant
[...]
Dus een iets andere versie van VS.NET, zonder MSDN, VISIO en SourceSafe.
[...]
Dat is dus gewoon een oude versie.
AllroundPC
School PC
Router
quote:The Dolf schreef op 05 May 2003 @ 16:13:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord. Wel vaag dat de school ons dan versie 5.0 geeft.
Tja, dat werkt ook nog
Maar volgens mij zit er tussen VS5.0 en VS.NET nogal een groot verschil (ik ken ze niet beiden), dus ik weet niet of .NET wel geschikt is voor wat je voor school moet doen, maar ik denk eigenlijk van wel.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
AllroundPC
School PC
Router
Reg. datum: 07 oktober 2001
verder is er wel een technische background verschil tussen .net stuff, over managed stuff enzo, google
IP Poortnummer Toepassing
651 : TCP/UDP Ieee Mms (Ieee-Mms)
695 : TCP/UDP Ieee-Mms-Ssl (Ieee-Mms-Ssl)
4451 : TCP/UDP Cti System Msg (Ctisystemmsg)
Klopt dit? Welke heb ik dan nodig? Liefst niet alle drie, want ik wil zo min mogelijk poorten op mijn router openzetten. Of heb ik een andere poort nodig. Of misschien is het een ander probleem?
Slechts met overtuiging bereikt men doel
quote:XanderH schreef op 05 May 2003 @ 16:03:
[...]
Geen flauw idee wat die Enterprise voorstelt, maar MSDN is wel handig, zeker als je er niet veel van afweet (grote helplibrary). Viso is ook leuk, sourcesafe zou ik niet mee installeren, is heel iritant
[...]
Dus een iets andere versie van VS.NET, zonder MSDN, VISIO en SourceSafe.
[...]
Dat is dus gewoon een oude versie.
Niet helemaal waar.. "Enterprise Architect" is de meest uitgebreide editie van VS, zo heb je ook nog Enterprise developer en Professional. Ze verschillen alleen in features.
Professional heeft wel degelijk MSDN. Je kunt de MSDN cd's van VS zelfs gratis downloaden, als je de doc's en code samples handig vindt. Goed idee voor als je bijvoorbeeld met ASP Web Matrix werkt.
Ik heb de Professional edition op zowel W2K3 Server als mn XP Workstation geinstalleerd en alles werkt naar behoren.
Meer info over de verschillende versies: http://msdn.microsoft.com...nfo/overview/default.aspx
Ik heb ook een aantal versie's geprobeerd, tot nu toe is het me gelukt met de eerste uitgave van de Detonator 43.51 drivers. Dus niet de WHQL driversquote:KaMiKaZe schreef op 04 mei 2003 @ 22:37:
Ik probeer nu ook die drivers aan de praat te krijgen on 2k3 maar zonder succes. Nview wil gewoon niet werken en ik wil films gaan kijken op me tv vanaf die server
Ik ben de juiste drivers even aan het uploaden. Ik heb ze in ZIP en in RAR, eerst zal ik even de RAR uploaden, die is over een minuut of 10 wel klaar
NVidia Detonator 43.51 Win2k3 (RAR - 7,97 mB)
NVidia Detonator 43.51 Win2k3 (ZIP - 8,59 mB)
Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl
Dit topic is gesloten. ![]()