AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Windows 2003 Server - Tips en Optimalisaties
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Nieuw Topicquote:The Dolf schreef op 28 april 2003 @ 19:55:
[...]
Die heb ik dus niet. Ik kon me niet inhouden om daarop te wachten en heb toen maar de gewone geïnstalleerd
En dan krijg je problemen met de activatie.
MS maakt het ons wel moeilijk hè
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Reg. datum: 05 november 2001
quote:The Dolf schreef op 28 April 2003 @ 17:37:
[...]
Dit heb ik dus al wel gedaan om dat wm9 geen dvd's afspeelde. Maar powerDVD geeft alleen wit beeld bij mij.
Heb jij een werkende toevallig?
die ellende had ik ook ja, zodra powerdvd geinstalleerd is kreeg ik zowel in de MPlayer als in pdvd wit beeld, heb wel een werkende gevonden, namelijk Windvd 4
enige ellende die ik nu nog heb is mijn IRDA adapter, maar daar heb ik al een topic over geopend
cypher21 wijzigde dit bericht 28-04-2003 21:02 (11%)
Mazda 6 powered ;)
Dan zal het wel een kwestie van tijd worden dat jouw key ook geblokt wordt.quote:The Dolf schreef op 28 April 2003 @ 19:47:
[...]
Das dan heel erg vaag. Want ik kom er toch echt wel op.
Ben nu onderstaande aan het downen.
[...]
....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...
quote:Wallie schreef op 28 april 2003 @ 15:50:
Okeej lolbroeken hier, hier nog een probleempje met Windows 2003 Standard Server:
Ik wil hem ASP.NET applicatie's laten hosten, is leuk, want hij ondersteund het standaard al: Je kan, nadat je jezelf rechten op de www-root dir, gewoon vanuit Visual Studio .NET (op een andere pc dus) een ASP.NET applicatie aanmaken en starten. Maar toen: debuggen wil hij niet, krijg op moment dat ik het ASP.NET programma wil laten runnen de melding:
"Error while trying to run project: Unable to start debugging on the web server. The debugger is not properly installed. Run setup to install or repair the debugger...."
En dan kan je ervoor kiezen hem zonder debugoptie te draaien, en dat werkt dan wel mooi(nou ja, zonder te kunnen debuggen.. en dat is nou net het mooie aan ASP.NET
).
Nou, zal je zeggen, waarom mikt die Wallie dan niet even de server-side spul van Visual Studio.NET erop? Nou, die wil eerst een component update doen, en gaat dus vrolijk FrontPage extensions 2000 en .NET FrameWork 1.0 (naast 1.1 die er al opstaat) installeren, en ja, dat wil ik er niet dubbel op.
Op Deja is eigenlijk niks hierover te vinden icm met Windows 2003. Iemand the solution?Of moet ik toch echt via de Visual Studio .NET setup eerst een component update, en vervolgens remote debugging installeren?
Hmm.. je hebt dus ook al VS.NET 2003 ipv 2002 draaien?
Hier developen we alles op de lokale werkbak (is ook makkelijkste met SourceSafe), dus een project zoals http://localhost/projectje, kun je lekker debuggen en doen, daarna druk je op het knopje 'copy web', en upload je alles naar www.projectje.com. En dan heb je ook je code-behind files niet op je webserver..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Onder win2k draaide ik winroute firewall 5, maar onder win2k3 wil mijn server/router niet meer booten zodra ik hem geinstalleerd heb. Tijdens de boot krijg ik een BSOD scherm met de foutmelding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_MEMORY, wat mij niet zoveel zegt, maar genoeg om te weten dat Winroute voorlopig niet mogelijk is voor mij.
De firewall die in winroute zit is beter dan die van win2k3, en ook het mappen van een poortrange (voor bijvoorbeeld DCC transfers) werkt vele malen beter in winroute. Ik hoop dat er snel een update voor winroute uitkomt, anders moet ik weer terug naar win2k server.
en is er al een manier, net als in xp, om zonder een re-install van key te veranderenquote:The Dolf schreef op 28 april 2003 @ 19:55:
[...]
Die heb ik dus niet. Ik kon me niet inhouden om daarop te wachten en heb toen maar de gewone geïnstalleerd
| specs | homepage | V3 (ut clan) |
weet je 100% zeker dat je geheugen helemaal oppie-toppie is? Goldmemory gedraaid ofzo? Klinkt als brak geheugen.quote:Wolfensteijn schreef op 29 April 2003 @ 10:27:
[...]
Onder win2k draaide ik winroute firewall 5, maar onder win2k3 wil mijn server/router niet meer booten zodra ik hem geinstalleerd heb. Tijdens de boot krijg ik een BSOD scherm met de foutmelding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_MEMORY, wat mij niet zoveel zegt, maar genoeg om te weten dat Winroute voorlopig niet mogelijk is voor mij.
[...]
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Probeer de manier van XP eens. Activatie werkte nl ook exact hetzelfde als bij XP heb ik me laten vertellenquote:DE_Michiel schreef op 29 April 2003 @ 10:35:
[...]
en is er al een manier, net als in xp, om zonder een re-install van key te veranderen
AllroundPC
School PC
Router
Reg. datum: 02 juli 2001
Tijdens de installatie gaat hij bij "installing devices" op zijn bek, oplossing was de promise na de installatie erbij te steken. Nu werkte alles goed, tot ik iets ging doen met veel disk activiteit, dan blijft de PC terug hangen.
Met Win2k Server en WinXP heb ik nooit problemen gehad, nu plots wel :'-( µ
Maar alé, onboard ATA33 en hopen op een update.
quote:axis schreef op 29 april 2003 @ 12:14:
[...]
weet je 100% zeker dat je geheugen helemaal oppie-toppie is? Goldmemory gedraaid ofzo? Klinkt als brak geheugen.
Zodra ik thuis ben zal ik GoldMemory wel even draaien, als ik hem kan vinden
Maar onder windows 2000 advanced server had ik er nooit een probleem mee. En die error krijg ik alleen wanneer ik reboot nadat ik winroute heb geinstalleerd. En dan nog op het moment dat hij van bootscreen naar grafische modus overschakeld.
Reg. datum: 07 oktober 2001
die doet het ja =)quote:The Dolf schreef op 29 April 2003 @ 12:57:
[...]en is er al een manier, net als in xp, om zonder een re-install van key te veranderen[...]
Probeer de manier van XP eens. Activatie werkte nl ook exact hetzelfde als bij XP heb ik me laten vertellen
SirQ wijzigde dit bericht 29-04-2003 21:03 (17%)
als dan 2k3 niet meer opstart, wat heb win xp dan veranderd
de ntldr file ?
Ik had Kerio daar ff over gemaild, ze zeiden me dat de volgende versie (5.0.3 waarschijnlijk dan) van Winroute wel onder 2003 server werkt.quote:Wolfensteijn schreef op 29 april 2003 @ 10:27:
Ik ben zelf sinds gisteren over gegaan van win2k advanced server naar win2k3 enterprise edition, maar ik ben niet echt te spreken over de RRAS die voor NAT enzo zorgt. Ik had vanochtend opeens dat een hele stapel pagina's niet bezocht kon worden, waaronder google.com.
De firewall die in winroute zit is beter dan die van win2k3, en ook het mappen van een poortrange (voor bijvoorbeeld DCC transfers) werkt vele malen beter in winroute. Ik hoop dat er snel een update voor winroute uitkomt, anders moet ik weer terug naar win2k server.
....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...
Ah, dat zou erg mooi zijn, dan maar even geduld hebbenquote:Wallie schreef op 30 April 2003 @ 11:01:
[...]
Ik had Kerio daar ff over gemaild, ze zeiden me dat de volgende versie (5.0.3 waarschijnlijk dan) van Winroute wel onder 2003 server werkt.
quote:DE_Michiel schreef op 30 April 2003 @ 10:58:
als je eerst win 2k3 instaleert en dan xp.
als dan 2k3 niet meer opstart, wat heb win xp dan veranderd
de ntldr file ?
Wat zegt ie dan als ie niet op wil starten
Waarschijnlijk heeft XP je boot.ini aangepast zodat 2k3 niet meer kan booten, dit is gewoon op te lossen door het bestandje ff te openen met notepad en aan te passen
Kill bill
I was an atheist until I realized I was God
boot.ini werk gewoon, maar als ik 2k3 kies start die gewoon opnieuw gelijk, veilige modus enzo werken ook allemaal niet, als ik hem opstart en zeg dat die alles moet loggen in een bestand, is die iets langer bezig, maar weet niet welk bestand dat isquote:Bierkameel schreef op 30 April 2003 @ 22:52:
[...]
Wat zegt ie dan als ie niet op wil starten
Waarschijnlijk heeft XP je boot.ini aangepast zodat 2k3 niet meer kan booten, dit is gewoon op te lossen door het bestandje ff te openen met notepad en aan te passen
quote:poing schreef op 29 april 2003 @ 13:13:
Mijn promise Fastrax 100 TX2 werkt langs geen kanten!
Tijdens de installatie gaat hij bij "installing devices" op zijn bek, oplossing was de promise na de installatie erbij te steken. Nu werkte alles goed, tot ik iets ging doen met veel disk activiteit, dan blijft de PC terug hangen.
Met Win2k Server en WinXP heb ik nooit problemen gehad, nu plots wel :'-( µ
Maar alé, onboard ATA33 en hopen op een update.
Mijn Promise MBUltra 133 (PDC20276) (tm) ide controler, wil het ook niet doen.
de drivers herkende hij ook niet echt, uiteindelijk wel. maar toen zag ik weer geen apparaten eraan hangen?
Dat zeg ik gamma
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Reg. datum: 18 februari 2003
Bart
dus gewoon dualboot/ dual os?
Next casemod specs: Amd athlon TB 1 Ghz | Oem 256 MB sdram | 3dfx voodoo 3 3000 or 4 4500 | k7t turbo (KT133A) | Aopen 36x cd drive
Ja, als je WinME als eerste installeerd en vervolgens op een andere schijf of parititie (of op dezelfde schijf?) Windows 2k3 dan maakt de laatst genoemde zelf een dualboot aan. Net zoals bij b.v. win98/winXP.quote:gamepad schreef op 01 mei 2003 @ 14:56:
uhh. mischien is deze vraag al geweest , maar kan ik windows ME naast server 2003 draaien.
Wie helpt mij aan: Casio DGW-30 Scheidsrechterhorloge
Jaquote:gamepad schreef op 01 May 2003 @ 14:56:
uhh. mischien is deze vraag al geweest , maar kan ik windows ME naast server 2003 draaien.
AllroundPC
School PC
Router
1. hoe zit het met de nForce2 drivers ( audio, chipset enzv.)
2. Radeon 9700Pro drivers ?
3. Matrox G400 ( moet nu op want de Radeon ivm. RMA is bij de levelancier)
DFI Lanparty Rev.B ( A+ ) * Waretcooling CPU, NB * AMD XP2800+ AQZFA 0338 VPMW 10x252 * Iiyama Pro454 * KINGSTON HyperX BH-5 3200/512 2-2-2-11* WD 800JB 2x * ASUS CD 50x * Windows XP prof. * nForce sound
Zal ik zo gaan testenquote:SlowikPL schreef op 01 May 2003 @ 15:09:
1. hoe zit het met de nForce2 drivers ( audio, chipset enzv.)
Dat niet omdat ik hem niet heb.quote:2. Radeon 9700Pro drivers ?
Ik heb er een Matrox G200 inzitten en die werkt gewoon perfect. En aangezien de G serie dezelfde drivers hebben zal het wel werkenquote:3. Matrox G400 ( moet nu op want de Radeon ivm. RMA is bij de levelancier)
AllroundPC
School PC
Router
Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last
Dit topic is gesloten.