Gathering of Tweakers

Quicksearch
Destroy 2000 Years Of Culture
Reg. datum: 16 september 1999

quote:
Daar heb je dus wel .NET of 2k server voor nodig :)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

quote:
als ik me niet vergis moet je een certificaat kopen. Hij is dan een jaar geldig dacht ik en staat bij een erkend bedrijf ingeschreven.
weet ik niet zeker hoor, maar dat dacht ik

Message to Zer0:
Ik weet wel dat je met een versie van 2000 Server of gewoon een NT Professional een heel eind komt, en ik probeer niemand aan te praten om NT 5.2 te gaan gebruiken :9 Wat mijn bedoeling is met dit topic, is mensen die twijfelen om het te gaan gebruiken net een beetje informatie geven om ze over te halen (of juist niet). Of de mensen die het nu net al gebruiken een korte uitleg te geven hoe je toch normaal kunt werken met deze versie!!

Dus het klopt allemaal wel zo'n beetje wat je zegt, maar ik denk niet dat het heel erg van toepassing is in dit topic, om mensen te vertellen dat je met Windows XP en 2000 ook websites kunt ontwikkelen en testen. Dat Windows .NET voordelen heeft t.o.v. Windows XP is duidelijk. Als je daar geen gebruik van maakt moet je ook beslist geen Windows .NET gebruiken (waarom zou je ;))!
Draai je zelf ook Windows .NET? Als je al bugs tegen bent gekomen zou ik die graag van je willen horen! Ik draai hem zelf nog maar een week, en ik ben nog helemaal niets tegengekomen.

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

quote:
nesQuick schreef op 05 januari 2003 @ 11:54:
[...]

als ik me niet vergis moet je een certificaat kopen. Hij is dan een jaar geldig dacht ik en staat bij een erkend bedrijf ingeschreven.
Je kan met de CA van Win2K ook selfsigned certificates uitgeven.

quote:
nesQuick schreef op 05 January 2003 @ 11:54:
[...]

Message to Zer0:
Ik weet wel dat je met een versie van 2000 Server of gewoon een NT Professional een heel eind komt, en ik probeer niemand aan te praten om NT 5.2 te gaan gebruiken :9 Wat mijn bedoeling is met dit topic, is mensen die twijfelen om het te gaan gebruiken net een beetje informatie geven om ze over te halen (of juist niet). Of de mensen die het nu net al gebruiken een korte uitleg te geven hoe je toch normaal kunt werken met deze versie!!

Dus het klopt allemaal wel zo'n beetje wat je zegt, maar ik denk niet dat het heel erg van toepassing is in dit topic, om mensen te vertellen dat je met Windows XP en 2000 ook websites kunt ontwikkelen en testen. Dat Windows .NET voordelen heeft t.o.v. Windows XP is duidelijk. Als je daar geen gebruik van maakt moet je ook beslist geen Windows .NET gebruiken (waarom zou je ;))!
Draai je zelf ook Windows .NET? Als je al bugs tegen bent gekomen zou ik die graag van je willen horen! Ik draai hem zelf nog maar een week, en ik ben nog helemaal niets tegengekomen.

Je blijft Windows .NET vergelijken met Windows XP, en die vergelijking klopt niet. Windows .NET heeft geen voordelen tegenover XP, het heeft alleen features aan boord die XP niet heeft, en die bv. wel al beschikbaar waren in 2k server.

En over de bugs, in RC1 (weet niet of het in RC2 ook nog zo is) werd, toen ik een keer met een roaming profile van een laptop gebruiker inlogde, de powermanagement setting van de server aangepast waardoor deze na een korte tijd in suspend ging waardoor hij niet meer te benaderen was tot ik op de machine zelf even de muis ging beroeren...
En over het uitleggen hoe je .NET "normaal" kunt gebruiken, spelletjes spelen op een server OS is in mijn ogen geen normaal gebruik.

quote:
En over het uitleggen hoe je .NET "normaal" kunt gebruiken, spelletjes spelen op een server OS is in mijn ogen geen normaal gebruik.

Normaal gebruik is internetten, spelletjes spelen, office applicaties gebruiken etc.
Server gebruik gaat veel verder, je zet over het algemeen éenmalig een server op, daarna werkt hij gewoon.

De meeste gebruikers willen niet een (snelle) computer opofferen als server. Maar diegenen die toch een server willen draaien, gaan de computer zowel inzetten voor 'normaal gebruik' als 'server gebruik'. Logisch toch :?

Ik ben zelf ook zo'n gebruiker. Ik vind het leuk om me bezig te houden met dergelijke server functies, ik leer er dagelijks dingen bij. Maar ik wil ook gewoon verslagen voor school kunnen maken en spelletjes spelen (zo af en toe). Ik wil uiteraard het liefste een zo nieuw mogelijk OS draaien. Voor mij is Windows .NET met de aanpassingen die ik noem in mijn beginpost een ideaal OS! Ik denk ook niet dat ik de enige ben. Geldt dat niet voor jou, is dit niet de ideale OS voor jou en wil jij dat allemaal niet? Reageer dan ook niet!

niet lullig bedoeld hoor, maar: don't care? don't post! ;)

edit:
Ik ga dit topic ook niet meer gebruiken om mijn standpunt te verdedigen, die is ondertussen wel duidelijk dacht ik! Ik heb dit topic geopend voor mensen met serieuze bedoelingen om Windows .NET Server te gaan gebruiken, of mensen die het op dit moment al gebruiken. Daarom ga ik vanaf nu alleen serieuze posts beantwoorden, eventuele onzin posts zal ik negeren.

nesQuick wijzigde dit bericht 05-01-2003 20:53 (20%)

quote:
nesQuick schreef op 05 January 2003 @ 15:14:
Normaal gebruik is internetten, spelletjes spelen, office applicaties gebruiken etc.
Server gebruik gaat veel verder, je zet over het algemeen éenmalig een server op, daarna werkt hij gewoon.
Nou wil ik niet lullig doen hoor, maar als je Windows .NET Server 2003 als desktop OS gaat zien, gebruiken, en vergelijken met 2000Pro/ XP Pro heb je toch echt iets niet helemaal goed begrepen....
quote:
niet lullig bedoeld hoor, maar: don't care? don't post! ;)
Ik geef er toevallig wel om omdat het dan niet ingezet wordt waar het voor bedoeld is, en de risico's die iemand tegenwoordig loopt met de gemiddelde breedband-verbinding en daarop een Server-OS zonder enige kennis baart mij grote zorgen.
quote:
BackSlash32 schreef op 05 January 2003 @ 17:36:
Ik geef er toevallig wel om omdat het dan niet ingezet wordt waar het voor bedoeld is, en de risico's die iemand tegenwoordig loopt met de gemiddelde breedband-verbinding en daarop een Server-OS zonder enige kennis baart mij grote zorgen.
Ook niet lullig bedoelt maar, als iemand anders zijn server niet goed voor elkaar heeft, heeft dat voor een andere geen gevolgen als die wel up-to-date is toch?

Geld alleen maakt niet gelukkig, je hebt ook aandelen, obligaties, goud en onroerend goed nodig.

quote:
wildhagen schreef op 05 January 2003 @ 12:21:
[...]

Je kan met de CA van Win2K ook selfsigned certificates uitgeven.

Het worden geen selfsigned certificaten maar certificaten gesigned door jou eigen ROOT-CA.

Ik heb het draaien op .NET RC2.

En als jullie er meer verstand van hebben kunnen jullie ook wel antwoord geven op de volgende vraag: CRL checking in Outlook 2000/2002/XP

realman wijzigde dit bericht 10-01-2003 14:02 (21%)

Zitten er in Windows bugs? Nee toch.

quote:
ChAoSAkADaViD schreef op 10 January 2003 @ 13:50:
[...]

Ook niet lullig bedoelt maar, als iemand anders zijn server niet goed voor elkaar heeft, heeft dat voor een andere geen gevolgen als die wel up-to-date is toch?
Als een ander bv zijn SMTP server niet goed beveiligt tegen relaying dan heb ik misschien wel last van zijn spam. Of als zijn server besmet is heb ik misschien wel last van de mailtjes die zijn server gaat versturen. Of zijn server wordt gebruikt als 0-day dump en trekt de bandbreedte van de hele wijk dicht.

Reg. datum: 13 augustus 2001

quote:
nesQuick schreef op 05 januari 2003 @ 02:36:
[...]

En dat de server een BETA is maakt geen bal uit, het is namelijk een RC.... En als jij weet wat een RC is, zou jij deze post niet maken.. RC staat namelijk voor Release Candidate.

Beta/rc is gewoon beta, niets meer niets minder... RC's zijn de laatste 3 beta versies, die dan aan het publiek worden vrij gegeven voor testen. Hoewel dit testen 80% uit marketing bestaat om ons er lekker warm voor te laten, want ze helaas weer bij mij lukt

wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen, ik heb hem gisteren ook gedownload, maar weet niet of mijn oude servertje het wel trekt.
pIII 450 512 mb ram.
ik ben ook van mening dat en server os never en goede desktop os zal zijn en worden, de doelgroepen zijn te verschillend.
kijk om en game te hosten is het leuk, maar om op en server te spelen dat slaat nergens op.
maar het uiterlijk is wel weer belangrijk, het mag best mooi zijn om te zien hoor.
mijn win2k adv server heeft ook winxp style.
quote:
dutchtubby schreef op 10 januari 2003 @ 23:37:
wat zijn eigenlijk de minimale systeemeisen, ik heb hem gisteren ook gedownload, maar weet niet of mijn oude servertje het wel trekt.
pIII 450 512 mb ram.
ik ben ook van mening dat en server os never en goede desktop os zal zijn en worden, de doelgroepen zijn te verschillend.
kijk om en game te hosten is het leuk, maar om op en server te spelen dat slaat nergens op.
maar het uiterlijk is wel weer belangrijk, het mag best mooi zijn om te zien hoor.
kan ie wel trekken, kheb zelf een dual p3 500mhz uit de kast gehaald met 512mb ram en hier draait het ook goed op (met exchange 2003 erop :P )

quote:
dutchtubby schreef op 10 January 2003 @ 23:37:
pIII 450 512 mb ram.
http://www.microsoft.com/...tion/sysreqs/default.mspx
Hij trekt het dus wel, maar je zit wel minimaal.. Ik zou in elk geval de standaard server installeren en niet de enterprise. En zolang je geen netwerk met 300 gebruikers er achter hebt hangen, loopt ie prima ;)

server hoeft geen leuke tierlantijntjes te hebben..daar is het niet voor bedoelt. Een server moet functioneren en er leuk uitzien???? Het is geen apparaat dat de hele dag door gebruikt word.
quote:
ChAoSAkADaViD schreef op 10 januari 2003 @ 13:50:
Wat dacht je van constante scans van Nimda/Code Red infected bakken (ook nu nog) die ik de hele tijd in MIJN serverlogs zie, die nog steeds het internet bevuilen?
quote:
BackSlash32 schreef op 12 January 2003 @ 00:03:
[...]

Wat dacht je van constante scans van Nimda/Code Red infected bakken (ook nu nog) die ik de hele tijd in MIJN serverlogs zie, die nog steeds het internet bevuilen?

inderdaad ja, telkens als ik mijn IIS logs bekijk op het werk wordt ik nog steeds erug droevig :'(

mischien dat MS het kan verplichten om die fixes te installeren, zodat je anders 'gedeactiveerd' wordt ofzo...

(tis maar een ideetje)

quote:
zwelgje schreef op 12 januari 2003 @ 00:05:
mischien dat MS het kan verplichten om die fixes te installeren, zodat je anders 'gedeactiveerd' wordt ofzo...

(tis maar een ideetje)

Dat is niet de taak van MS maar eerder van de internet provider, aangezien zo iemand zich niet aan de AV houdt.
Daarnaast hoort zo'n brakke bak niet aan internet te hangen, en er ZIJN providers die je echt botweg eraf schoppen totdat je het probleem gefixed hebt.
awesome
Reg. datum: 21 december 2000

foutje

tiguan wijzigde dit bericht 12-01-2003 00:28 (98%)

Ik gebruik t OS ook.

Ik heb een Intel PC Camera CS110 en ik kan de Webcam niet gebruiken. hij zegt dat ie geen imaging device kan vinden. Ik heb al de nieuwste drivers.

Ik heb ook al bij services de WIA ingeschakeld maar dat werkt niet.. iemand?

SuperKevin Was Here!

Misschien dat de drivers weigeren om te draaien op het OS, ik heb mijn Logitech MX700 drivers ook nog niet aan de praat gekregen. Ik ben bang dat je moet wachten op nieuwe drivers ;(

Case Designer

Wat wordt nou eigenlijk de opvolger van XP Pro?

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Windows Longhorn (alst goed is)

sorry, ik heb nog niet hele tread gelezen (en ik moet zo weg).

hoe zit het met de snelheid verschillen tussen Win XP en Win .NET Server? Als ik 'alles' uitzet in Win .NET Server wat het een server maakt (dus geen WebServ, geen FTPserv, geen AD, enz), m.a.w. ik maak er een kale workstation van. Is die trager, gebruikt ie meer geheugen? Of is het juist zo dat memory managemt beter is geworden ofzo?

quote:
ddofborg schreef op 19 januari 2003 @ 22:31:
sorry, ik heb nog niet hele tread gelezen (en ik moet zo weg).

hoe zit het met de snelheid verschillen tussen Win XP en Win .NET Server? Als ik 'alles' uitzet in Win .NET Server wat het een server maakt (dus geen WebServ, geen FTPserv, geen AD, enz), m.a.w. ik maak er een kale workstation van. Is die trager, gebruikt ie meer geheugen? Of is het juist zo dat memory managemt beter is geworden ofzo?
Als je dat doet hou je gewoon Windows XP over, maar dan zonder themes, multimedia ondersteuning etc. Waarschijnlijk net zo snel als Windows XP als je themes, multimedia ondersteuning etc. uit zou zetten.

Case Designer

Ik vind het een lekker OS. Voelt sneller aan dan Xp en 2k.
Toch ff een 3D mark gedraait en ik kwam bij 2k uit of 6500 en met 2k3 enterprise (build 3742)uit op 7800 punten. (beide waren standaard installaties met alleen dx9 en de drivers geupdate)

AllroundPC
School PC
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws