Gebruik je nog vintage audio apparatuur? [post it hier] Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 164.018 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 13:10
DJ Vincento schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:20:
[...]

Wat is hier vintage aan? Dit is toch nog behoorlijk nieuw spul? Trouwens wel heel mooi spul, vooral die Kenwood Eindbak :9~ .
De Yamaha C-2a is zo vintage als wat ;) Zal eens kijken of ik een gedetaileerde foto kan maken. En van de hele set eentje met wat meer licht :P

De Kenwood en de Philips speakers zijn al wat nieuwer, maar wel oude kwaliteit. Leeftijd van beide toch wel circa 17 jaar.

Die Kenwood eindbak is inderdaad _/-\o_ Ik hoor vaak "Kenwood, dat is toch van die commercieële meuk?" Dat klopt voor het overgrote deel tegenwoordig ook wel, maar met hun Basic serie en een groot deel van hun vintage apparatuur is echt goed, zelfde verhaal als Pioneer (eerder goed spul, nu niet meer zo). De Basic M1 komt uit in klasse AB met de goede instellingen intern, en een ruw vermogen om van te smullen.

[ Voor 33% gewijzigd door TheModeR op 08-05-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209445

Ik heb hier nog 2 Jamo J-121 speakers staan.
Echt pracht dingen, super zuiver geluid. Ik weet niet precies hoe oud ze zijn maar zeker 15 tot 20 jaar oud. Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6703/rimg0045sk5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/2888/rimg0046ky4.jpg
Deze 2 zijn aangesloten op een Philps FA775 (ook een oudje). Deze werkt net als de speakers nog perfect. Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://img516.imageshack.us/img516/6553/rimg0042ky3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

DJ Vincento schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:20:
[...]

Wat is hier vintage aan? Dit is toch nog behoorlijk nieuw spul? Trouwens wel heel mooi spul, vooral die Kenwood Eindbak :9~ .
Hier sla je de bal behoorlijk mis, Vincento. De Kenwood dateert uit dezelfde periode als de Yamaha.
Ik heb mijn M2A (uit dezelfde Basic-reeks, met ong het dubbele vermogen van de M1, en voorzien van LED-Vu meters) gekocht in 1985, en verleden jaar doorverkocht aan een collega, die er nog steeds in de wolken van is. In dezelfde periode heeft een vriend van mij de M1a aangekocht, met de bijhorende C1 voorversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:05

DJ Vincento

1422055

Kenwood heeft eigenlijk twee kanten. Aan de ene kant de commercieële alles-in-één-set meuk, aan de andere kant maakten ze ook heel degelijke hifi en high-end. Zo heeft mijn broer ook nog een heel degelijke losse componenten set van Kenwood met mooie zware versterker. Alleen dan heeft hij er wel weer brakke speakers aan hangen. Ik heb zelf nog een cassettedeck van Kenwood die je kunt vergelijken met een Nakamichi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Zoals the Mode al zei is hij dus idd bij mij langs geweest voor het testen van zijn apparatuur op mijn speakers. Dit klonk vele malen beter als mijn Marantz PM 7200, ben dus nu zelf ook druk op zoek naar een Yamaha C2 en een Kenwood M1 (heb een M1A op het oog).

Hier nog wat fotos van mijn huidige set (heeft niets met vintage te maken maar jah)

(kan zijn dat de thumbnail het niet doen, klik dan op het plaatje (is eerste keer dat ik plaatje post))

Eerste plaatje van boven naar onder:
- Draaitafel: ....Stanton T80
- CD Speler: ...Sony CDP-XB930 QS
- Tuner:...........Sony ST-S110
- Versterker.....Marantz PM 7200 Stereo Integrated Amplifier

Tweede plaatje:
Infinity Delta 70 (niet vintage, nog niet eens oud)

De marantz PM 7200 wordt dus binnenkort hopelijk vervangen door een Yamaha C2 voorversterker + een Kenwood M1A eindversterker. (heb ze al gevonden, moet alleen nog luisteren en aanschaffen). (voor fotos zie reactie van TheModeR)

Marantz_SonyQS930_stantonT80

infinitydelta70
Ik heb verder nog een setje met een andere Kenwood reciever en Tannoy Mercury M20 speakers (deze zijn dus wel vintage). Ik zal binnenkort nog even wat foto's maken van deze set. Heel simpel setje maar klinkt nog best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annihilism
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 19:13
Het nieuwe setje is binnen! Had belooft nog wat foto's te posten :).

Klik hier voor foto!

van onder naar boven:

Yamaha M40
Yamaha C2
sony st-s110
sony XB-930 QS
Stanton T80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Pioneer Stereo Receiver model SX-434 uit ca. 1976/1977 (dacht ik)
Afbeeldingslocatie: http://www.classicaudio.com/value/pio/SX434.jpg
Foto voor het gemak van een site geplukt.
Bij de mijne moet ik alleen nog 2 nieuwe lampjes plaatsen voor de schaalverlichting.
Gaat bij het aanzetten alleen even een paar sekonden kraken, daarna werktie prima.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

Anoniem: 209445 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:17:
...
Deze 2 zijn aangesloten op een Philps FA775 (ook een oudje). Deze werkt net als de speakers nog perfect. Foto's:
...
Kijk. Ik heb de complete set uit die serie als slaapkamer stereo.
Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/IMGP2120.jpg
Alle componenten zijn topmodellen van de Philips 700 serie. (36cm)

Cd Speler: Philips CD782 (Met FTS en digitale uitgang)
Versterker: Philips FA787 (Zwaardere uitvoering van jouw versterker) Made in Japan (Marantz??)
Tuner: FT772
Casettedeck: FC783

Compleet met zapper.

Ik heb daar ook nog 2 bijbehorende Philips FB565 speakers bij. Maar die mag ik in de slaapkamer niet gebruiken van mijn vrouw. Dat zijn die hoge speakers met 2 woofers van de Digital world series. Dus die staan op zolder. Ik heb ze net op marktplaats geplempt.

Afbeeldingslocatie: http://roy.kirpestein.nl/content/Algemeen/Nerdism/FB565-2.JPG

[ Voor 6% gewijzigd door Kirpeknots op 28-05-2007 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Kirpeknots schreef op zondag 27 mei 2007 @ 20:06:
[...]

Versterker: Philips FA787 (Zwaardere uitvoering van jouw versterker) Made in Japan (Marantz??)
Als het serienummer met MZ begint is het in elk geval een Marantz, en die kans lijkt me wel heel groot want de eigen audio-fabrieken van Philips waren en zijn vooral te vinden in Belgie, Singapore en China. Bepaalde sets uit de 900 serie kwamen uit de Grundig fabriek in Portugal. Ook erg goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Dat is inderdaad duidelijk een Marantz, dat zie je aan de ''plint'' op de versterker.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheModeR
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-04 13:10
Is het niet juist andersom dat Philips een lange tijd apparatuur voor Marantz heeft gemaakt. Als je een aantal jaren geleden op Service Manuals van Marantz keek stond er altijd als correspondentieadres 'Philips Eindhoven'.

Ook de speakers die ik heb (Philips FB825) en hogere series werden in Portugal door Philips gemaakt en in Europa verkocht als Philips en in Japan en Amerika als Marantz.

Verder nog een leuke link voor vintageapparatuur, en dan vooral de foto's van het binnenwerk www.amp8.com (chinees ofzo).

[ Voor 21% gewijzigd door TheModeR op 01-06-2007 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
TheModeR schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 14:49:
Is het niet juist andersom dat Philips een lange tijd apparatuur voor Marantz heeft gemaakt. Als je een aantal jaren geleden op Service Manuals van Marantz keek stond er altijd als correspondentieadres 'Philips Eindhoven'.

Ook de speakers die ik heb (Philips FB825) en hogere series werden in Portugal door Philips gemaakt en in Europa verkocht als Philips en in Japan en Amerika als Marantz.
Marantz maakte wel degelijk vaak zelf spullen terwijl ze al lang tot het Philips concern behoorden, en had als zodanig een soort zelfstandige positie. Volgens mij nog steeds trouwens. Ze maakten zelfs tot videorecorders aan toe waarvan er nog een paar hun weg naar Philips gevonden hebben (Zoals de VR412 uit 1991 meen ik). Bepaald goedkoper audiospul, en de meeste CD-spelers werden door Philips voor Marantz geproduceerd. Een simpele manier om dit na te gaan zijn de fabrieksletters waar elk serienummer van Philips en aanverwante merken mee begint. MZ betekent dat het uit de Marantz fabriek komt. AH en PL zijn veel voorkomende Belgische fabriekscodes. De Portugese Philipsfabriek had OP als fabriekscode, maar maakte bij mijn weten geen high-end spullen (7 t/m 9 serie). Die werden vaak wel in Portugal gefabriceerd, maar dan door Grundig en zijn te herkennen aan fabriekscode 1A die niet specifiek voor Grundig staat maar iets betekent als "elders ingekochte audio-apparatuur", in het verleden ook wel voor Mivar productie (de laatste buizenradio, 22RB382 als ik me goed herinner) heeft gestaan, en bijvoorbeeld ook op bepaalde accesoires van CDI-spelers die van een Amerikaanse fabriek werden betrokken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 12:47

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Vandaag nog een mooi setje MFB 541 gekocht. Voor 5 Euro waren ze van mij :).

Ik weet nog niet wat ik er mee ga doen, mischien verkoop ik ze of ik zet ze op mijn computerkamer.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 16:09

Kirpeknots

Wazzup!

mae-t.net schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:43:
[...]

Als het serienummer met MZ begint is het in elk geval een Marantz, en die kans lijkt me wel heel groot want de eigen audio-fabrieken van Philips waren en zijn vooral te vinden in Belgie, Singapore en China. Bepaalde sets uit de 900 serie kwamen uit de Grundig fabriek in Portugal. Ook erg goed spul.
Begint met MZ. Is dus kennelijk een "Build by Marantz" Philips versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Zoals (blijkbaar) zoveel mensen hier ben ik ook in het bezit van een set B&W DM2(a)'s. Al een behoorlijke tijd tot volle tevredenheid, gecombineerd met een set NAD 214's (60W/kanaal).

Alleen... Ik ben er nog steeds niet over uit of het nu DM2's of DM2a's zijn...!

Mijn exemplaren hebben de 3-standen toonregeling aan de achterkant (-2, 0, +2) en het ovale klankgat onderin (dus niet een (lelijke) rechthoekige) en een verticale indeling van de drie drivers. Dan zou je dus zeggen: "DM2a". Maar, het typeplaatje vermeldt geen "a", alleen "DM2"... Dus zijn het dan toch (late) DM2's?

Ze zien er net zo uit als deze apparaten, inclusief het vulmateriaal (een soort kokosvezel met een laagje rubber lijkt het): http://www.audiofreaks.nl...mID=135&pageID=2&topnav=2
De frontjes heb ik er helaas niet bij. (Ze hebben een beetje iele bananenpluggen, maar dat hebben beide types geloof ik).

Ik hoop dat iemand hier beter weet wat de verschillen zijn dan ik, want ik vind het toch wel leuk (maar niet noodzakelijk ;)) om te weten wat voor type speakers ik nu eigenlijk heb. :)

En mochten we dan uitkomen bij het goede type: hoe verhouden mijn speakers zich dan qua geluid tot oudere/nieuwere DM2(a)'s? Ik heb namelijk sinds een tijdje een setje DM4's die -- ondanks het feit dat ze exact dezelfde tweeter en supertweeter hebben -- een wat helderder en duidelijker hoog hebben dat ik eigenlijk wat mooier vind (het laag van de DM4's is natuurlijk veel minder mooi en strak). Zouden de DM2's hetzelfde moeten klinken als de DM4's, of horen ze een ander geluid te hebben (bijvoorbeeld door andere filtering)?

Overigens werken de supertweeters van mijn DM2's volgens mij wel; ik heb er een 17,5kHz toon op losgelaten, die ik prima kon horen (ik wel, m'n vriend die er was voor een luistersessie niet ;) ).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 11-06-2007 11:47 . Reden: Link naar plaatje toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Anoniem: 48458 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:05:

Overigens werken de supertweeters van mijn DM2's volgens mij wel; ik heb er een 17,5kHz toon op losgelaten, die ik prima kon horen (ik wel, m'n vriend die er was voor een luistersessie niet ;) ).
yup, maar mijn logitech pc setje zonder tweeter hoor ik ook nog op 18khz, mijn fronts gaan tot 23khz met normale tweeter. Volgens mij zijn supertweeters voor een alleen te meten bereik. Maar dit weet ik niet zeker, ik ken jouw type speaker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:41:
Volgens mij zijn supertweeters voor een alleen te meten bereik. Maar dit weet ik niet zeker, ik ken jouw type speaker niet.
True, true... Crossover zit rond de 13kHz. Ik heb ook wel eens met een wc-rol over de supertweeter heen naar alleen de supertweeter geluisterd en had toen wel het idee dat ik iets hoorde. Maargoed, vandaar dus de toevoeging "volgens mij". Defecte supertweeters zullen waarschijnlijk ook minder invloed op het geluid hebben dan een defect filter ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

Anoniem: 48458 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:05:
Zoals (blijkbaar) zoveel mensen hier ben ik ook in het bezit van een set B&W DM2(a)'s. Al een behoorlijke tijd tot volle tevredenheid, gecombineerd met een set NAD 214's (60W/kanaal).

Alleen... Ik ben er nog steeds niet over uit of het nu DM2's of DM2a's zijn...!

Mijn exemplaren hebben de 3-standen toonregeling aan de achterkant (-2, 0, +2) en het ovale klankgat onderin (dus niet een (lelijke) rechthoekige) en een verticale indeling van de drie drivers. Dan zou je dus zeggen: "DM2a". Maar, het typeplaatje vermeldt geen "a", alleen "DM2"... Dus zijn het dan toch (late) DM2's?

Ze zien er net zo uit als deze apparaten, inclusief het vulmateriaal (een soort kokosvezel met een laagje rubber lijkt het): http://www.audiofreaks.nl...mID=135&pageID=2&topnav=2
De frontjes heb ik er helaas niet bij. (Ze hebben een beetje iele bananenpluggen, maar dat hebben beide types geloof ik).

Ik hoop dat iemand hier beter weet wat de verschillen zijn dan ik, want ik vind het toch wel leuk (maar niet noodzakelijk ;)) om te weten wat voor type speakers ik nu eigenlijk heb. :)

En mochten we dan uitkomen bij het goede type: hoe verhouden mijn speakers zich dan qua geluid tot oudere/nieuwere DM2(a)'s? Ik heb namelijk sinds een tijdje een setje DM4's die -- ondanks het feit dat ze exact dezelfde tweeter en supertweeter hebben -- een wat helderder en duidelijker hoog hebben dat ik eigenlijk wat mooier vind (het laag van de DM4's is natuurlijk veel minder mooi en strak). Zouden de DM2's hetzelfde moeten klinken als de DM4's, of horen ze een ander geluid te hebben (bijvoorbeeld door andere filtering)?

Volgens jouw beschrijving beschik je wel degelijk over de DM2a. De oorspronkelijke DM2 werd gebouwd tot 1972 of begin 73, en beschikte NIET over de regelaar achterop, en, belangrijker, was met een andere supertweeter uigerust (Heco ipv de Coles ST4001), die in het hoogste bereik scherper klonk en als ik het goed voorheb op 9khz (ipv de STC op 13khz) afsneed. De Coles klonk in het hoog trouwens veel minder agressief, zonder aan detail in te boeten.
En laat je, zoals vele topicers, niet misleiden door de vorm van van de poort aan de onderzijde.
Ik heb nl de DM2a in '74 aangekocht, en die had die lelijke rechthoekige poort. Een vriend van mij kocht een jaartje daarna ook een stel (met ovale poort en mooiere afwerking van het frontpaneel), maar na intensieve vergelijking, zowel rechtstreeks, als de paren uitwisselen (de zijne bij mij een tijdje, en vice versa), konden wij geen verschil vaststellen. Wat dit laatste betreft, werd mij toen ook door de Belgische invoerder (L.Vanderheyden) bevestigd dat het louter een cosmetische ingreep betrof. Wat het klankverschil met de DM4 betreft, dit ging grotendeels gelijkopgaand (de DM44 beschikte iig over de tweetecombinatie van de DM2A, mét Coles-supertweeter), in het diepste laag voegde de 2 daar uiteraard nog iets aan toe dank zijn grotere behuizing en vooral het transmissielijnsysteem, maar met het 4tje viel desondanks goed te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-04-2021

Abz

Hee gasten,

Ik ben vandaag ook maar eens gaan spitten op de zolder van mijn ouders en daar kwam ik deze rakker tegen

Aristona AR 2200:

klik
klik

Nu kan ik deze helemaal niks vinden over deze versterker. Zijn er meer mensen met deze versterker?

Ik wil hem wel gaan gebruiken. Het plan om deze op één van der manier aan me laptop te verbinden en passieve speakers erbij kopen. Iemand ideën hoe dit moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

Anoniem: 48458 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 11:51:
[...]

True, true... Crossover zit rond de 13kHz. Ik heb ook wel eens met een wc-rol over de supertweeter heen naar alleen de supertweeter geluisterd en had toen wel het idee dat ik iets hoorde. Maargoed, vandaar dus de toevoeging "volgens mij". Defecte supertweeters zullen waarschijnlijk ook minder invloed op het geluid hebben dan een defect filter ofzo...
Ik heb wel eens alle drivers, behalve de supertweeter afgesloten, zodat ik alleen die zou horen. Je hoort hem wel degelijk, maar ik vraag me af hoe dat bij "oudere" mensen is? Ik was toen 21...

Het verschil tussen dm4 en dm2a vind ik niet alleen in het laag zitten maar ook in het midden. De dm2a's klinken een stukkie "ruimtelijker" (hoe geef je het beestje in godsnaam een naam) dan de dm4's. Niet dat de dm4's slecht zijn, integendeel :)

[ Voor 15% gewijzigd door TB op 12-06-2007 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Niet online
Abz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:26:
Ik ben vandaag ook maar eens gaan spitten op de zolder van mijn ouders en daar kwam ik deze rakker tegen

Aristona AR 2200:

klik
klik

Nu kan ik deze helemaal niks vinden over deze versterker. Zijn er meer mensen met deze versterker?

Ik wil hem wel gaan gebruiken. Het plan om deze op één van der manier aan me laptop te verbinden en passieve speakers erbij kopen. Iemand ideën hoe dit moet?
Ik ken de letters GF uit het serienummer niet, maar het is in elk geval geen West-Europees Philips model. Ik denk Japanse OEM, Sanyo ofzo. Ik weet dat deze serie ook onder de naam Erres is verkocht, en dateer hem begin jaren '80 op week 28 van 1978, als er inderdaad GF 02 828 op het typeplakkertje staat. Gezien het opgenomen vermogen van 170W is het nog best een aardige jongen.

Om hem te verbinden met je laptop heb je een verloopstukje naar DIN nodig, trouwens. Wat betreft de boxen, ik meen me te herinneren dat de originele helemaal niet onaardig zijn, dus als die nog op zolder staan...

[ Voor 17% gewijzigd door mae-t.net op 13-06-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259 schreef op maandag 11 juni 2007 @ 20:29:
De oorspronkelijke DM2 werd gebouwd tot 1972 of begin 73, en beschikte NIET over de regelaar achterop

(...)

Wat het klankverschil met de DM4 betreft, dit ging grotendeels gelijkopgaand (de DM44 beschikte iig over de tweetecombinatie van de DM2A, mét Coles-supertweeter), in het diepste laag voegde de 2 daar uiteraard nog iets aan toe dank zijn grotere behuizing en vooral het transmissielijnsysteem, maar met het 4tje viel desondanks goed te leven.
Bedankt voor de info. De reden dat ik (weer eens) aan het twijfelen kwam, is dat ik ergens las dat de DM2 later blijkbaar is uitgebracht mét toonregeling. Maar misschien is dat precies mijn type speaker de DM2a, maar dan met "DM2" op het typeplaatje. ;)
Ik heb iig de supertweeter zoals op deze foto http://www.xs4all.nl/~mxlml/img/B&W_DM2.JPG, en niet zoals op deze http://www.xs4all.nl/~mxlml/img/heco_DM2.jpg.

De DM44? Daar kan ik niets over vinden...? Mijn DM4's hebben dezelfde tweeter en supertweeter als mijn DM2a's. Ze klinken een beetje 'boemerig' -- zeker in vergelijking met DM2a's, maar dat zal ook komen door de plaatsing onder mijn hoogslaper.
TB schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 23:32:
Ik heb wel eens alle drivers, behalve de supertweeter afgesloten, zodat ik alleen die zou horen. Je hoort hem wel degelijk, maar ik vraag me af hoe dat bij "oudere" mensen is? Ik was toen 21...

Het verschil tussen dm4 en dm2a vind ik niet alleen in het laag zitten maar ook in het midden. De dm2a's klinken een stukkie "ruimtelijker" (hoe geef je het beestje in godsnaam een naam) dan de dm4's. Niet dat de dm4's slecht zijn, integendeel :)
Ik was een paar jaar ouder toen ik mijn luistertest deed, maar ik hoor nog steeds tot ongeveer 18kHz (ietsje minder sinds Lowlands een paar jaar terug... :/).

Het punt met mijn DM2a's en DM4's is, dat ik nou juist mijn DM4's wat 'ruimtelijker' vind klinken. De (stereo)plaatsing van mijn DM2a's is wel goed, maar de DM4's klinken net even wat helderder en 'sprankelender' (wat blijft het toch irritant om geluiden te beschrijven. ;) )...

Iemand hier ervaring mee / ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-05 12:14

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens, jullie zijn de 1000 posts voorbij! Wie zich geroepen voelt mag een "deel II" aanmaken. tzt zal ik hier dan wel een linkje plaatsen :)

Bij deze: deel 2: Gebruik je nog vintage audio apparatuur? Deel 2

[ Voor 21% gewijzigd door voodooless op 13-06-2007 21:25 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.