Laat deze superhaan het maar opknappen
Die CX? zonde dan!quote:Varienaja schreef op 01 January 2003 @ 21:54:
Nou, ik heb m'n auto aan gort gereden. Gelukkig was ik nog niet zover met de bouw, alleen de versterker lag er nog maar in.
Ondertussen heb ik m'n VIA EDEN aan het werken, het LCD schermpje moet ik nog wat aan solderen. Software heb ik al, maar moet ik nog even aanpassen. Ohja, en ik heb een nieuwe auto gekocht waar ik alles in moet gaan prutsen.
| Homepage | ZX 16V Site |
maar dat is genoeg voor een epiaquote:
Ik heb die B860T ook, heb 'm via www.lex.com.tw . Hij wordt daar verkocht onder het merk Bona, en is het type BN860T. Je kan 'm kopen bij Bona Computech in Den Bosch, moet je alleen wel een KvK-inschrijving hebben...
Volgens mij kunnen ze ook wel voedingen leveren, maar dat zou je moeten vragen...
iig succes!
Volgens mij kunnen ze ook wel voedingen leveren, maar dat zou je moeten vragen...
iig succes!
And remember, DON'T TAKE LIFE TOO SERIOUSLY!
Suzuki Swift 1.3 Shogun
Reg. datum: 02 januari 2003
hier ik zij tegen me vaader wil je dit in elkaar zettenm best zet ik zooo benen 5 sec in al kaar om een half uur zooo dat isklaar snel he was hert gewoon iets heel simpels
een pc in een auto zetten kan wel meestal zit ie dan bij de stoelen waar jeje hoofd op legdzal wel vet zijn las je een tv een pc en xbox een ale maal die dngen in een auto kon zetten
quote:woei schreef op 02 January 2003 @ 13:43:
hier ik zij tegen me vaader wil je dit in elkaar zettenm best zet ik zooo benen 5 sec in al kaar om een half uur zooo dat isklaar snel he was hert gewoon iets heel simpels
(nofi of course
@ woei: welkom op GoT, wij houden hier erg van leesbaarheid, en we hebben hier ook een edit knopje:
Dat is heel erg handig als je een aanvulling wilt doen.
Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.
Reg. datum: 14 juli 2002
Moet je voor je computer eigenlijk een 12->230 _sinus_-inverter hebben, of kan je ook een 'gewone' goedkope gebruiken? Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ik de boel anders sloop.
misschien een linkje naar mijn oude topic.. mag je wel weer openen .. suc6
[EL]Computer voeding voor 12 Volt!
[EL]Computer voeding voor 12 Volt!
Intel 6400 DualCore - Geforce 7600GS 512MB - 1024MB DDR2 - Asus P5B deluxe/wifi - Creative inspire 5300 - 2x IMB 7200 200GB S-ata (raid0) - Samsung 205BW 20,1" 1680x1050 - www.rd-j.eu
Yeps, anders houd je PC het waarschijnlijk niet lang uit.quote:PeterL schreef op 02 January 2003 @ 19:26:
Moet je voor je computer eigenlijk een 12->230 _sinus_-inverter hebben, of kan je ook een 'gewone' goedkope gebruiken? Ik geloof dat ik ergens gelezen had dat ik de boel anders sloop.
| Homepage | ZX 16V Site |
Nee hoor, in de voeding wordt eerst van wisselspanning gelijkspanning gemaakt dus de nauwkeurigheid van de frequentie en sinus is niet zo'n probleem.quote:Solosmots schreef op 02 januari 2003 @ 19:37:
[...]
Yeps, anders houd je PC het waarschijnlijk niet lang uit.
Misschien wel handig schema voor autovoeding:

3x een 12volt met max 2A
1x een 5volt 2A
En middenonderin een 5V 4A (lijkt op een paralelle versie van die rechtsbovenin).
Volgens mij kan je dit schema dus nog wel uitbreiden. Veel onderdelen zijn trouwens bij dil.nl te krijgen (google). Alleen de MAX634 niet
Site url: http://www.divx-car.com/guidealim.htm

3x een 12volt met max 2A
1x een 5volt 2A
En middenonderin een 5V 4A (lijkt op een paralelle versie van die rechtsbovenin).
Volgens mij kan je dit schema dus nog wel uitbreiden. Veel onderdelen zijn trouwens bij dil.nl te krijgen (google). Alleen de MAX634 niet
[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z
Iemand anders hier nog (suc6-)verhalen over. Want ik loop al een tijdje met het idee, maar die sproggy wil niet lukken (paar keer een ictje van 13 euro opgeblazen, en daar wordt ik niet echt heel erg blij van, kan ik beter een invertertje kopenquote:Sinclair schreef op 02 January 2003 @ 20:18:
[...]
Nee hoor, in de voeding wordt eerst van wisselspanning gelijkspanning gemaakt dus de nauwkeurigheid van de frequentie en sinus is niet zo'n probleem.
quote:PASware schreef op 02 januari 2003 @ 20:20:
Misschien wel handig schema voor autovoeding:
[afbeelding]
3x een 12volt met max 2A
1x een 5volt 2A
12v via een normale regelaar uit een 12v accu halen lijkt mij niet zo stabiel.
Die MAX634 is in het schema blokschematisch getekend, zit nog wel wat meer aan vast.
Alleen switching supplies lijkt de beste oplossing voor een stabiele 12v spanning.
Zoek hier eens tussen voor goede schema's en je kunt er eventueel een sample bestellen
http://www.national.com/parametric/0,1850,1767,00.html
of hier
http://www.national.com/parametric/0,1850,1758,00.html
memphis wijzigde dit bericht 02-01-2003 21:06 (4%)
idd dat schema deugt niet 
zeker niet als je auto niet gestart is dan werkt het zeker niet.
zeker niet als je auto niet gestart is dan werkt het zeker niet.
savale wijzigde dit bericht 02-01-2003 21:56 (56%)
::: I like it loud :::
waarom moeilijk doen als een 55 Watt voeding van Morex op de Mini-ITX site voldoende is voor een EPIA bordje... ik zou zeggen dat het ook de moeite waard is voor een 486 zonder al teveel extra's. Ik ben 243 euro kwijt voor een 800 Mhz bordje met voeding, en die wil ik in m'n 2 wielig voertuig zetten.
KAN ER OOK DIVX op? :geil:
Nog een serieuze vraag: kan er Counter-Strike op gespeeld worden?
KAN ER OOK DIVX op? :geil:
Nog een serieuze vraag: kan er Counter-Strike op gespeeld worden?
Wat hou ik toch van mijn nieuwe vriendin ;)
heuh 2-wielig???
Ik heb even een vraagje, ik zag dat dit topic weer omhoog-gekickt was (en ik heb hier al eerder in gereageerd).
Nou heb ik dus een Toshiba Libretto laptopje die ik in de auto aan zou willen sluiten. Op de onderkant van de laptop staat dat ie 15V moet hebben en 1.4A. Alleen ben ik een beetje een elektronica-noob, zou dit een goede adapter zijn ??
Zo nee, wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?? Ik heb wel wat speciale Toshiba adapters gezien, maar die zijn dan meteen weer meer dan 80 U$.
Nou heb ik dus een Toshiba Libretto laptopje die ik in de auto aan zou willen sluiten. Op de onderkant van de laptop staat dat ie 15V moet hebben en 1.4A. Alleen ben ik een beetje een elektronica-noob, zou dit een goede adapter zijn ??
Zo nee, wat zou ik dan het beste kunnen gebruiken ?? Ik heb wel wat speciale Toshiba adapters gezien, maar die zijn dan meteen weer meer dan 80 U$.
Reg. datum: 20 juni 2002
Reg. datum: 20 juni 2002
Een PC in de auto is natuurlijk SUPER gaaf! Kan je in de file nog iets doen! 
die toshiba kan ook met minder doen hoor
je kan een step up/down convertor met een imput van 6-19V pakken en dan aansluiten op waar normaal je accu zit
dies namelijk minder dan 15 volt
of je pakt een stup up en die sluit je aan op de 15volt in
je kan een step up/down convertor met een imput van 6-19V pakken en dan aansluiten op waar normaal je accu zit
quote:Me_Myself_and_i schreef op 03 januari 2003 @ 02:23:
die toshiba kan ook met minder doen hoor
Inderdaad, de accu is 10,8V, maar die aansluitpunten zijn niet echt makkelijk. Oftewel het zou dus via de 15V in moeten gaan, dan kan de laptop-accu ook mooi meteen opgeladen worden.
Trouwens las ik op deze site dat een Libretto zo op een sigarettenaansteker aangesloten kan worden. Is dit wel een beetje safe of zou ik er beter nog iets tussen kunnen zetten ??
offtopic:
Heb jij jouw laptop overklokt van 600 naar 850 ?? Dat is wel een leuke winst, die van mij zou ik ook kunnen laten overklokken van 120 MHz naar 150 of 180.
Grrrr, wat wel jammer is wanneer dit gaat werken, op de afgelopen PC-dumpdag zag ik een PCMCIA MPEG2-decoder kaartje liggen, oftewel dan zou mijn laptopje ook DVD's en SVCD af moeten kunnen spelen. Kon alleen niet bij die zaak pinnen.
Heb jij jouw laptop overklokt van 600 naar 850 ?? Dat is wel een leuke winst, die van mij zou ik ook kunnen laten overklokken van 120 MHz naar 150 of 180.
Grrrr, wat wel jammer is wanneer dit gaat werken, op de afgelopen PC-dumpdag zag ik een PCMCIA MPEG2-decoder kaartje liggen, oftewel dan zou mijn laptopje ook DVD's en SVCD af moeten kunnen spelen. Kon alleen niet bij die zaak pinnen.
Toewan wijzigde dit bericht 03-01-2003 04:03 (31%)
Ik heb een toshiba satelite notebook direct aan de accu hangen zonder enige adapter en dat werkt prima. kijk anders eens bij www.hape.nl , daar kan je voor minder een universele 12v adapter kopen.quote:Toewan schreef op 03 januari 2003 @ 02:02:
Ik heb even een vraagje, ik zag dat dit topic weer omhoog-gekickt was (en ik heb hier al eerder in gereageerd).
quote:Toewan schreef op 03 januari 2003 @ 03:26:
[...]
Inderdaad, de accu is 10,8V, maar die aansluitpunten zijn niet echt makkelijk. Oftewel het zou dus via de 15V in moeten gaan, dan kan de laptop-accu ook mooi meteen opgeladen worden.
Trouwens las ik op deze site dat een Libretto zo op een sigarettenaansteker aangesloten kan worden. Is dit wel een beetje safe of zou ik er beter nog iets tussen kunnen zetten ??
offtopic:
dat zou idd ook moeten lukken als je hem op de sigaretten aansluiting hangt, alleen zou ik er een stabiliserend schematja achter hange, de spanning in een auto valt namelijk wel eens een beetje weg, wordt meer of minder
als je veel toeren laat draaien bijv wordt hij hoger en als je start heel laag
en dan zou ik toch gan voor zo'n step up/down convertortje dan maakt het niet zo veel uit wat je er in doet het werkt en er komt een goede spanning uit. Verder kan je op die manier het signaal nogmaals goed gelijkrichten en afvlakken zodat je nog minder pieken enzo over houdt dusss
en mijn laptop is een type dell latitude c600 dat wil niks van de snelheid zeggen wanr er zit namelijk gewoon een 700/850 mhz proc in, en dat ik die 2 waardes zeg wil zeggen dat als hij op beide freqs kan draaien zonder dat hij overgeclocked is
en bij die libretto kan je dacht ik ook een sneller procje in zetten ipv overclocken, maar dat weet ik niet zeker.
en met 180 mhz dvd's kijken lijkt mij ook niet zon suc6:S
plus bij die libretto is het scherm niet al teveel of heb jij er al een ander in latrem zetten??
Dit topic is gesloten.