..
Reg. datum: 18 oktober 2002
quote:Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:
Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen
Leuk idee
komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto
geen muis gevonden, druk op ok om verder te gaan-----als je echt MS haat http://dispi.be.tf/
Ik probeer 't wel even uit denk ik. Zo'n spanningsregelaar kost 2 euro (+ een koelelement).quote:plasma_tv schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook
ff een simpel spannings regelaartje ertussen
maar iedere keer donderede die spanning weer in elkaar
echt heel vreemd die zooi
maarja, die omvormer is ook wel een uitkomst trouwens
Ik niet, ik stop er ook geen monitor in, maar een LCD-display (ongeveer zoals op een rekenmachine). Een monitor is te groot en slurpt teveel stroom. Een TFT scherm is me te prijzig. Bovendien is mijn oog gevallen op een 300MHz processor, en die is te traag. Zelfs de VIA Eden 800MHz is te sloom voor DivX heb ik vegrepen.. :-/quote:Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:
Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen
Leuk idee
Gras groeit niet door eraan te trekken.
quote:bullshit schreef op 02 november 2002 @ 23:29:
[...]
komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto
LOL komt er eindelijk _echt_ een markt voor de Voice-Command software
bestuurder: START ... Programs ... Games ... Quake ...
"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"
En een MSI lijkt me overkill als je ergens een ECS'je goedkoop kan krijgen of nieuw kopen
Verder...........ga je het te koop aan bieden en bij mensen inbouwen
HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel
http://www.techtv.com/fre...y/0,23008,3401142,00.html
Op deze pagina vindt je een filmpje dat een paar altertieven uit de doeken doet voor je mp3 collectie in de auto te zetten. Van heuse autoradio's tot een volledig systeem met harde schijf
Als ik zou moeten kiezen zou ik voor deze opteren: Neo Car Jukebox MP3 Player http://www.ssiamerica.com/products/neo35/index.shtml
die werkte via een Mobitronic 12V-220V omvormer 450W (heb ik nu over voor de liefhebber tegen kleine vergoeding) omdat mijn auto de deur uit ging heb ik de pc er toen uitgehaald maar werkte prima!
LCD schermpje (dotmatrix) voor weergave op dashboard en een keypad voor de bediening aangesloten op een keyboard-controller chip (welke in je keyboard zit).
Voor meer info http://mp3.barracuda-central.org.
Dont Fussle
quote:plasma_tv schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook
ff een simpel spannings regelaartje ertussen
maar iedere keer donderede die spanning weer in elkaar
echt heel vreemd die zooi
Ik ben al weer wat wijzer [hulde aan de conrad bijbel]. Met alleen een spanningsregelaar ben je er niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Woei ASCII Art :-)
In Uit
+ +
0----+------78XX---+---+--------o
| | | |
C1- | | -
- |-||- -C3
| | C2 |
| | |
0----+--------+--------+--------o
- - |
C1 is 1000microFahrad per Ampere (3000 dus in mijn geval)
C2 is 100 nano(?)Fahrad
C3 is 1/10 van C1 (maar mag ook weggelaten worden)
de rest kan maar is niet nodig
Duur, maar wel ideaal. Helaas zie ik hem nie meer staan... maar anyway, denk dat je em te duur vindt
| Homepage | ZX 16V Site |
Bij www.arisecomputer.com heb ik een PSU besteld. Hij staat nog niet op hun site. Het is een MPD-801H (ATX). De bijbehorende informatie heb ik per fax van ze gekregen, die kan ik vanavond wel even inscannen. Het is een lekker klein dingetje, zonder fan. Hij kan 120Watt leveren.
Specs:
Ingang: 10...30V DC
Uitgang: 1x ATX, 2x molex voor HDD, 1x molex voor FDD.
+5V 10A
+12V 4A
-12V 1A
+3.3V 8A
15x8x4 centimeter.
Kosten:
$98 voor het apparaat
$51 verzendkosten
$32 invoerrechten, zo bleek 5 minuten geleden
Ik heb verder een VIA Epia 533MHz mobotje besteld, een 240x128 grafisch schermpje gekocht, een nieuwe versterker voor in de auto en allerlei losse meuk om de boel aan elkaar te knopen.
Knutsel-weekeindjes: here I come!
Zie ik net in de post hierboven dat hetzelfde ding op die site staat: http://www.bicker.de/new/html/produkte/pdf/MPI-810H.pdf Het was vast goedkoper geweest als ik 'm daar besteld had
Edit2: ohnee, die versie heeft een wisselspaning-ingang.
Varienaja wijzigde dit bericht 25-11-2002 11:02 (18%)
Ondanks dat het een tijd geleden is dat ik hiermee bezig ben geweest:
7805 << Absolute krengen, en houd er rekening mee dat de die 3 amp ook geld voor het "te dispenseren vermogen". In Nederlands, Als je van 12 volt 5 volt maakt met een 7805 moet hij 7 volt (12-5) omzetten in warmte. Dit maal het vermogen dat je aan 5 volt nodig hebt zorgt ervoor dat je meestal niet de opgegeven 5 A haalt en hij dus bij een 3 A inelkaar stort.
Ik gebruikte vroeger een schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakte (electuur schema) Werkte top en super stabiel. Die 12 volt haalden we gewoon uit de accu. Het bleek weinig problemen te geven als het meer was (bv 14 volt) Er ontstonden problemen rond 11,5 volt. Ik zou wel zorgen voor een goede piekspanning beveiliging.
En negatieven voltages heb je alleen nodig bij seriele communicatie en sommige pci kaarten. (althans dat was zo in het 486 tijdperk)
Adios
Cedo Nulli

http://www.mgpower.com/products-html/MPD810H.htm
http://www.mgpower.com/pdf.little/mpd/Mpd-810h-1.pdf
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Reg. datum: 07 september 2000
/edit
Nah, eigenlijk is het misschien een beetje overkill, te veel stroomverbruik etc.
zork wijzigde dit bericht 25-11-2002 12:40 (15%)
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.quote:Repeat schreef op 25 november 2002 @ 12:33:
Dus als je een computer inbouwt ben je nog niet van je autoradio probleem af.
Begrijp ik wel. Dacht alleen dat je ook geen eindversterker zou kopen ofzo.quote:Varienaja schreef op 25 November 2002 @ 13:13:
[...]
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Maarja 300W is een beetje overkill maybe voor een Epia.
www.1to0.nlquote:themaxter schreef op 25 November 2002 @ 12:36:
Zork, heb je per ongeluk een linkje naar verkoopadres/specs?
Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR
quote:Sinclair schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen
Ik ben aan het kijken, misschien kan ik die voeding namelijk los krijgen
Ik geloof dat daar wel interesse voor was toch?
Thnx, maar daar staat dat mobo van zork volgens mij niet bijquote:
themaxter wijzigde dit bericht 25-11-2002 16:17 (23%)
Dat ding is maar 56W ofzow joh!quote:Sinclair schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen
Dit topic is gesloten.