Hoofdcategorieën
Topicacties

[Knutsel] PC in de auto

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Nieuw Topic
..
Reg. datum: 31 juli 2002

Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen :X

Leuk idee :9

..

Reg. datum: 18 oktober 2002

quote:
Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:
Ik zou dan gelijk er een goede videokaart inzetten zodat je ook dvd/divx kan afspelen :X

komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto 8)7

geen muis gevonden, druk op ok om verder te gaan-----als je echt MS haat http://dispi.be.tf/

Wie dit leest is gek.
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
plasma_tv schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook
ff een simpel spannings regelaartje ertussen
maar iedere keer donderede die spanning weer in elkaar
echt heel vreemd die zooi

maarja, die omvormer is ook wel een uitkomst trouwens
Ik probeer 't wel even uit denk ik. Zo'n spanningsregelaar kost 2 euro (+ een koelelement).
quote:
Freaked schreef op 02 november 2002 @ 23:25:

Ik niet, ik stop er ook geen monitor in, maar een LCD-display (ongeveer zoals op een rekenmachine). Een monitor is te groot en slurpt teveel stroom. Een TFT scherm is me te prijzig. Bovendien is mijn oog gevallen op een 300MHz processor, en die is te traag. Zelfs de VIA Eden 800MHz is te sloom voor DivX heb ik vegrepen.. :-/

Gras groeit niet door eraan te trekken.

Roll on!

quote:
bullshit schreef op 02 november 2002 @ 23:29:
[...]

komt er straks een wet
dat je alleen hands free mag computeren in je auto 8)7

LOL komt er eindelijk _echt_ een markt voor de Voice-Command software :+

bestuurder: START ... Programs ... Games ... Quake ... 8)7 lekker handsfree fraggen in de file... :7

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

ph34r my [OGR-25] Cows

Ehh.......waar blijven de specs van die bak van je :? :+
En een MSI lijkt me overkill als je ergens een ECS'je goedkoop kan krijgen of nieuw kopen ;)
Verder...........ga je het te koop aan bieden en bij mensen inbouwen :? Lijkt me wel cool om lekker een Pc in me auto te hebben(als ik er ooit een koop dan he :D , eerst effe rijbewijs halen :o ).

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Reg. datum: 24 augustus 2002

Trick Out Your Ride With Digital Audio
http://www.techtv.com/fre...y/0,23008,3401142,00.html

Op deze pagina vindt je een filmpje dat een paar altertieven uit de doeken doet voor je mp3 collectie in de auto te zetten. Van heuse autoradio's tot een volledig systeem met harde schijf

Als ik zou moeten kiezen zou ik voor deze opteren: Neo Car Jukebox MP3 Player http://www.ssiamerica.com/products/neo35/index.shtml

Wizard of Oz

Ik heb ook een mp3-player (AMD K6) in mijn auto gehad,
die werkte via een Mobitronic 12V-220V omvormer 450W (heb ik nu over voor de liefhebber tegen kleine vergoeding) omdat mijn auto de deur uit ging heb ik de pc er toen uitgehaald maar werkte prima!

LCD schermpje (dotmatrix) voor weergave op dashboard en een keypad voor de bediening aangesloten op een keyboard-controller chip (welke in je keyboard zit).
Voor meer info http://mp3.barracuda-central.org.

Dont Fussle

Wie dit leest is gek.

quote:
plasma_tv schreef op 02 november 2002 @ 23:23:
ja dacht ik ook
ff een simpel spannings regelaartje ertussen
maar iedere keer donderede die spanning weer in elkaar
echt heel vreemd die zooi

Ik ben al weer wat wijzer [hulde aan de conrad bijbel]. Met alleen een spanningsregelaar ben je er niet.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Woei ASCII Art :-)

In                            Uit
+                               +
0----+------78XX---+---+--------o
     |        |    |   |
   C1-        |    |   -
     -        |-||-    -C3
     |        |  C2    |
     |        |        |
0----+--------+--------+--------o
-                               -

C1 is 1000microFahrad per Ampere (3000 dus in mijn geval)
C2 is 100 nano(?)Fahrad
C3 is 1/10 van C1 (maar mag ook weggelaten worden)

samenzwering
Reg. datum: 14 mei 2002

je kan het met alleen een spannings regelaar makkelijk af hoor
de rest kan maar is niet nodig
Op http://www.bicker.de/new/pcnetz.htm hadden ze een 300W ATX PSU met 12V input, kostte ¤200 zo'n beetje.
Duur, maar wel ideaal. Helaas zie ik hem nie meer staan... maar anyway, denk dat je em te duur vindt :)
Wie dit leest is gek.

UPS kwam zojuist m'n pakje brengen.

Bij www.arisecomputer.com heb ik een PSU besteld. Hij staat nog niet op hun site. Het is een MPD-801H (ATX). De bijbehorende informatie heb ik per fax van ze gekregen, die kan ik vanavond wel even inscannen. Het is een lekker klein dingetje, zonder fan. Hij kan 120Watt leveren.

Specs:
Ingang: 10...30V DC
Uitgang: 1x ATX, 2x molex voor HDD, 1x molex voor FDD.
+5V 10A
+12V 4A
-12V 1A
+3.3V 8A
15x8x4 centimeter.

Kosten:
$98 voor het apparaat
$51 verzendkosten :'(
$32 invoerrechten, zo bleek 5 minuten geleden :'( :(

Ik heb verder een VIA Epia 533MHz mobotje besteld, een 240x128 grafisch schermpje gekocht, een nieuwe versterker voor in de auto en allerlei losse meuk om de boel aan elkaar te knopen.

Knutsel-weekeindjes: here I come!

edit:
Zie ik net in de post hierboven dat hetzelfde ding op die site staat: http://www.bicker.de/new/html/produkte/pdf/MPI-810H.pdf Het was vast goedkoper geweest als ik 'm daar besteld had :(

Edit2: ohnee, die versie heeft een wisselspaning-ingang.

Varienaja wijzigde dit bericht 25-11-2002 11:02 (18%)

Reg. datum: 05 november 2002

Aloha,

Ondanks dat het een tijd geleden is dat ik hiermee bezig ben geweest:

7805 << Absolute krengen, en houd er rekening mee dat de die 3 amp ook geld voor het "te dispenseren vermogen". In Nederlands, Als je van 12 volt 5 volt maakt met een 7805 moet hij 7 volt (12-5) omzetten in warmte. Dit maal het vermogen dat je aan 5 volt nodig hebt zorgt ervoor dat je meestal niet de opgegeven 5 A haalt en hij dus bij een 3 A inelkaar stort.

Ik gebruikte vroeger een schakelende voeding die van 12 volt 5 volt maakte (electuur schema) Werkte top en super stabiel. Die 12 volt haalden we gewoon uit de accu. Het bleek weinig problemen te geven als het meer was (bv 14 volt) Er ontstonden problemen rond 11,5 volt. Ik zou wel zorgen voor een goede piekspanning beveiliging.

En negatieven voltages heb je alleen nodig bij seriele communicatie en sommige pci kaarten. (althans dat was zo in het 486 tijdperk)

Adios

Cedo Nulli

Wie dit leest is gek.

:')
Reg. datum: 27 februari 2002

Als je een PC in je auto bouwt, dan heb je wel de mogelijkheid om mp3 enzo af te spelen, maar je moet dan toch nog steeds een autoradio hebben om het geluid te versterken. Dus als je een computer inbouwt ben je nog niet van je autoradio probleem af.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Reg. datum: 07 september 2000

Ik weet niet of het al gepost is, maar ik zou een ECS plankje nemen. Alles onboard, zelfs een embedded 900MHz Duron, als 1200+ geclassificeerd. Ik heb hier thuis voor m'n ouders een upgrade uitgevoerd rondom dat bordje, is rete stabiel (icm 256 mb pc133 a merk (ben merk vergeten)), en hardstikke goedkoop.

/edit

Nah, eigenlijk is het misschien een beetje overkill, te veel stroomverbruik etc.

zork wijzigde dit bericht 25-11-2002 12:40 (15%)

Bugged..

Zork, heb je per ongeluk een linkje naar verkoopadres/specs?

Wie dit leest is gek.

quote:
Repeat schreef op 25 november 2002 @ 12:33:
Dus als je een computer inbouwt ben je nog niet van je autoradio probleem af.
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.

:')
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
Varienaja schreef op 25 November 2002 @ 13:13:
[...]
Daarvoor koop ik een versterker. Dat hebben overigens de meeste serieuze installaties in de auto: de radio zelf en een losse eindversterker. Ik heb dan straks een pc en een losse eindversterker.
Begrijp ik wel. Dacht alleen dat je ook geen eindversterker zou kopen ofzo.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Reg. datum: 06 november 2000

Is leuk met voice command software en een goeie mic

Eey Varienaja, die Bicker PSU was er een van 300W en die werkte op 12V gelijkspanning, een andere dus. Die moest een tijdje terug ¤200 kosten ... wel duur maar in vergelijking met die van jouw valt het mee (iets duurder in totaal, deze komt niet uit de VS (dus geen aso invoerkosten etc) en heeft meer power).
Maarja 300W is een beetje overkill maybe voor een Epia.
48k was toen meer dan genoeg.

Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen :?
We're not alone

quote:
themaxter schreef op 25 November 2002 @ 12:36:
Zork, heb je per ongeluk een linkje naar verkoopadres/specs?
www.1to0.nl

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Bugged..

quote:
Sinclair schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
Bij Procase haal je voor 67 euro een mini ITX kast met een geschikte PSU welke op 12v draait, waarom moeilijk doen :?

Ik ben aan het kijken, misschien kan ik die voeding namelijk los krijgen :)
Ik geloof dat daar wel interesse voor was toch?

quote:
Thnx, maar daar staat dat mobo van zork volgens mij niet bij :?

themaxter wijzigde dit bericht 25-11-2002 16:17 (23%)

quote:
Sinclair schreef op 25 November 2002 @ 15:48:
Dat ding is maar 56W ofzow joh!
Bugged..

Meer heb je voor een epia met hd en slimline cd-rom niet nodig hoor....

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: