TFT/Gamen - the final episode

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.708 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66256

Topicstarter
Al vaak in andere topics her en der ter sprake gekomen. Maar toch geeft de opzoeking via Search mij geen voldoening. Vandaar dus deze topic.

Als neo-gamer ben ik vooral verzot op race-sims zoals gpl, f1, cmr2,... Nu ben ik van plan om voor m’n nieuwe PC (specs onderaan) een TFT scherm te kopen, de NEC 1550M-BK. Is zo’n TFT nu OK om te gamen of niet? Wat zijn de voornaamste problemen? Van sommigen heb ik al gehoord dat je moeite hebt om spelletjes in 1024*768 te spelen en dus moet overgaan naar 800*600 waarbij een TFT dus een nadeel zou zijn omdat die enkel presteren in optimale resolutie. Anderen zeggen dan weer dat het gamen geen probleem mag zijn omdat het een kwaliteitsscherm is met mooie techs en omdat ik een behoorlijke grafische kaart heb. Graag jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
De reactietijd van de pixels is je grootste probleem.

Wil je spelen met een TFT (kan wel, ook al is CRT beter...)

- Speel in de native resolutie van je TFT
- Koop een TFT met een zo laag mogelijke reactietijd (bij voorkeur 25ms of minder)
- Gebruik een zo LAAG mogelijke refreshrate in je monitor instellingen onder Windows.

60 Hz refreshrate = 16 ms reactietijd van je pixels. Dat haalt je TFT nooit.
Beste TFT zijn rond de 25 ms, dat is 40 Hz.
Als je videokaart namelijk alweer sneller een nieuw beeld "opdringt" aan je TFT, krijg je eerder last van het "ghosting"-effect

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66214

Mijn mening?

Ik heb een Compaq 8030 18.1" tft, en wat het gamen betreft ben ik er aardig tevreden over. Het is bij mij wel zo dat als je snel beweegd dat het ietsie minder scherp is dan een crt monitor (heb dat zelf ook getest met een dual monitor systeem) maar niet zo dat het het spelen beinvloed. Daarnaast komt wel dat de kleuren veel helderder zijn en als je stil ligt met je sniper heb je echt een perfecte view. Vind zelf de voordelen voor het gewone gebruik wel opwegen tegen het iets minder scherpe beeld bij het spelen maar ik ben zelf ook niet zo'n hele fanatieke gamer. als ik op andere resoluties speel vormt dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

1024x768 zou voor jouw setup toch geen probleem moeten zijn? Prima grafisch kaartje enzo.

Ik game niet veel, maar vind het juist vooral een nadeel dat ik niet hoger kan dan die resolutie. Je desktop is anders zo klein... en voor het geld kan je dus ook een goeie dikke CRT kopen die hogere resoluties aankan. Of je moet zeer hard investeren en een high-res TFT gaan zoeken...

Voordeel van TFT: geen vierkante ogen na een lange zit. Dat is voor mij de belangrijkste reden dat ik er een heb. Maar ja, die lage resoluties...

* John_Glenn is zwaarrrr bijziend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-07 09:54
Kijk in mijn specs onderaan.. Ik heb dus een 17.4" TFT en game er regelmatig mee (UT2003 :9~ , FIFA, race-spellen). Dit doe ik allemaal op 1024x768 zonder enige vorm van problemen. Het is idd wel zo dat het beeld als het supersnel beweegt op een CRT scherper blijft, maar ik denk dat dat gewenning is (en ik heb er nooit super last van gehad).

De responsetijd van je TFT is inderdaad belangrijk, let ook op de contrastverhouding en dergelijke (alhoewel die zaken meestal goed geregeld zijn als je een TFT met een goede responsetime koopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66256

Topicstarter
De NEC 1550M-BK heeft een response time van 25ms en een contrast van 450:1 als ik het goed heb. Het blijft natuurlijk wel een 15" hè. 17" is me gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
Aha, een compaq 8030 is zeker ideaal voor games.
Me vraag is of de compaq 7020 17" TFT ook goed voor games is?
Heb al de hele GoT doorgespit, alleen maar vage meningen over die compaq.

Wie van jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16442

Zie sig. game zelf op een Eizo scherm en ben zeer tevreden, tuurlijk is het nog niette vergelijken met een CRT maar komt zeer zeker in de buurt. De plus van het ruimtegebruik weegt op tegen de min van (de eventueel) mindere beeldkwaliteit tijdens games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Wat nu als je spellen speelt met een fixed resolutie, vooral kinder spellen zoals bv. Freddy fish draaien in 640*480, hoe ziet dat eruit op een tft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

Ok dus in andere woorden, een tft is nie echt perfect voor het gamen.. MInDuhr!

Iemand een tft'tje ruilen voor een 19 inch crt? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4479

hjs schreef op 27 september 2002 @ 10:23:
Wat nu als je spellen speelt met een fixed resolutie, vooral kinder spellen zoals bv. Freddy fish draaien in 640*480, hoe ziet dat eruit op een tft?
Op de universiteit twente hebben ze ook tft's en daar ziet een dos venster er onder win2k redelijk uit. Ik denk dat het redelijk meevalt, als je maar niet in zeer lage resoluties gaat, lager dan of gelijk aan 320x200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53083

Ik game regelmatig op mijn laptop (UT enzo) zelfs op resolutie 640 x 480... geen probleem!
Het is inderdaad iets vager bij snelle bewegingen, maar daar wen je snel aan.

Als je een die-hard gamer bent, die altijd als winnaar uit de bus wil komen tijdens LAN party's enzo, dan zou ik zeggen: neem een CRT, dat zou heel mischien in een hypothetisch geval net het verschil uit kunnen maken tussen winnen en verliezen, maar als je het daarvan moet hebben...
Kom op, je gamed voor je plezier, het comfort is er echt niet minder op met een TFT. Als je zelf een goed gevoel hebt bij een TFT en je vindt het praktisch enzo... DOEN!

Alleen de dode pixels hè!? ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 53083 op 27-09-2002 12:44 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:48

Klippy

Still Game

Ik heb daar al vaker hele pagina's over getikt hier, moet je maar eens searchen :)

Maar TFT is als je een goede response time hebt (en dat hebben tegenwoordig alle 15" schermpjes) minstens zo goed als CRT.

Ik heb 17" die dus optimaal draait op 1280x1024 terwijl ik met m'n GF1 meestal nog game op 1024x768, ziet in games gewoon mooi uit. Denk zelfs beter als CRT omdat 1024x768 dus wat wazig wordt, maar dus eigenlijk functioneert als een soort van 'gratis' Anti-Aliasing.

Response time van 25ms of lager is gewoon goed om te gamen, totaal geen ghosting etc.

Ik zou zeker voor een TFT gaan, zou zelf ook nooit meer een CRT willen nu.

Let wel dat je beetje goede helderheid en contrast hebt. backlights moeten beetje sterk zijn en goed verdeeld zodat de helderheid goed is over het hele scherm.
Als je TFT koopt, doe 't dan meteen goed. Niet op bezuinigen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nou ben ik wellicht erg veeleisend maar ik heb een snel systeem dus wil op max resolutie spelen, dan is TFT niet echt een optie. Als je die-hard gamer bent ga je echt niet op 800x600 fraggen hoor. Dan kan je net zo goed een P3 800 neerzetten :)

Prijs naar kwaliteit. Aan een systeem van 2000 euro ga ik geen monitor hangen die max 800x600 aankan. Goed, in Windows zet je hem misschien op 1024x768, maar hoger moet je echt niet gaan. Just my two cents though ;)

Heb nu een 19" CRT en speel de meeste spellen op 1600x1200, maar die is niet te tillen, ruimte heb ik genoeg. 'k Wil er nog wel een DVI TFTtje bij, als dual monitor :9~ Maar da's puur om 't gewicht. LANs enzo.

Als je het op de manier van LiquidSilver (zie ^_^) doet, 'kan' 't natuurlijk weer wél ;) Maar dan heb je wel een dikke portomonee nodig. Een TFT die vloeiend 1280x1024 draait zou gaaf zijn, maar die zijn best duur vrees ik :o

[ Voor 0% gewijzigd door PromWarMachine op 27-09-2002 12:55 . Reden: Toevoeging ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

PromWarMachine schreef op 27 september 2002 @ 12:53:
Nou ben ik wellicht erg veeleisend maar ik heb een snel systeem dus wil op max resolutie spelen, dan is TFT niet echt een optie. Als je die-hard gamer bent ga je echt niet op 800x600 fraggen hoor. Dan kan je net zo goed een P3 800 neerzetten :)

Prijs naar kwaliteit. Aan een systeem van 2000 euro ga ik geen monitor hangen die max 800x600 aankan. Goed, in Windows zet je hem misschien op 1024x768, maar hoger moet je echt niet gaan. Just my two cents though ;)

Heb nu een 19" CRT en speel de meeste spellen op 1600x1200, maar die is niet te tillen, ruimte heb ik genoeg. 'k Wil er nog wel een DVI TFTtje bij, als dual monitor :9~ Maar da's puur om 't gewicht. LANs enzo.

Als je het op de manier van LiquidSilver (zie ^_^) doet, 'kan' 't natuurlijk weer wél ;) Maar dan heb je wel een dikke portomonee nodig. Een TFT die vloeiend 1280x1024 draait zou gaaf zijn, maar die zijn best duur vrees ik :o
Alle 15" TFT's kunnen op 1024x768 draaien, 17" op 1280x1024.

En als jij hoge eisen stelt moet je een 17" kopen :)

Op een 19" CRT is 1600x1200 vrij hoog eigenlijk vind ik, 17" TFT is qua beeldgrootte ongeveer gelijk aan 19" CRT maar ziet imo toch strakker uit, ook op lagere resoluties. Maar dat is mijn mening :)

Denk overigens dat veel anti-TFT mensen nooit een dag lang daarop hebben gewerkt, want geloof me dan valt je CRT best wel tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

TFT rulezzzzzz 8)

Ik heb zelf sinds kort een 15" samsung en dat speeld echt geweldig..
(hoewel ik nu toch maar op mijn nieuwe 19" Nec FP955 speel) :P

Ik heb de TFT als 2e scherm aangesloten en ga hem gebruiken om te gamen op LAN's.
(groot voordeel, een TFT weegt niet veel en is klein)
Ik heb in spellen als Battlefield totaal geen last van ghosting en de helderheid is gewoon veel beter dan mijn oude 17" CTX.
Het enige nadeel kan zijn dat je het scherm te klein vind.

Voor gamen, gewoon een 15" TFT met een hoge helderheid/contrast en een lage respons tijd ( < 25 ms). NO problemo.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49895

Anoniem: 23911 schreef op 27 september 2002 @ 14:41:
TFT rulezzzzzz 8)

Ik heb zelf sinds kort een 15" samsung en dat speeld echt geweldig..
(hoewel ik nu toch maar op mijn nieuwe 19" Nec FP955 speel) :P

Ik heb de TFT als 2e scherm aangesloten en ga hem gebruiken om te gamen op LAN's.
(groot voordeel, een TFT weegt niet veel en is klein)
Ik heb in spellen als Battlefield totaal geen last van ghosting en de helderheid is gewoon veel beter dan mijn oude 17" CTX.
Het enige nadeel kan zijn dat je het scherm te klein vind.

Voor gamen, gewoon een 15" TFT met een hoge helderheid/contrast en een lage respons tijd ( < 25 ms). NO problemo.. :*)
Welke Samsung heb jij precies? type bedoel ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Hij heeft de samsung 152t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65429

Heb zelf al een jaartje de voorganger: 1530 en die bevalt met games er goed, als er tenminste een dikke G-force 4 inzet. Heb zelf een ti-4200 128Mb. Ze zeggen wel allemaal dat het wat trager is maar dat valt wel mee en na verloop van tijd valt het echt niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

Je went eraan :)

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Hercules 17" TFT is enorm geschikt

Anoniem: 42979

Das idd ook een zeer lekker scherm, die was toch als beste getest in de C!T?

Waar had je die gekocht? Ook iets voor mijn nieuwe joeter..... :9

Hoewel de Iiyama AX3835UT ook best lekker is volgens mij.

Anoniem: 16442

das een ding dat zeker is

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb sinds kort een laptop met 15" 1600x1200 TFT, en gamen is vooralsnog geen enkel probleem (UT,Q3,CS). Het ziet er wel ietsie anders uit omdat ie moet terugrekenen naar een lagere resolutie, maar het beeld is niet "vaag" en "ghost" niet of iets dergelijks. Veel van dit soort dingen kosten gewoon tijd om aan te wennen..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• AMDFreak
  • Laatst online: 10-07 15:03

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb een Iiyama TXA3813MT
En ik heb net een potje Unreal Tournament 2003 gespeeld..
Om eerlijk te zijn... bevalt me het bijzonder goed!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Anoniem: 31435

de Samsung monitoren worden meestal als beste getest.
meer helderheid en super met gamen.
niet zo helder en scherp als een DURE CRT, maar toch best goed,
vergelijk t niet met een goedkope CRT,w ant dat zuigt ook erg zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

2Dutch schreef op 28 september 2002 @ 20:50:
Heb sinds kort een laptop met 15" 1600x1200 TFT, en gamen is vooralsnog geen enkel probleem (UT,Q3,CS). Het ziet er wel ietsie anders uit omdat ie moet terugrekenen naar een lagere resolutie, maar het beeld is niet "vaag" en "ghost" niet of iets dergelijks. Veel van dit soort dingen kosten gewoon tijd om aan te wennen..
Laptop schermen zijn niet te vergelijken, die zijn gemaakt om klein te zijn en helder met word enzo, niet zozeer om te gamen, maar goed er zijn ook veel laptop schermpjes met goeie response times enzo idd tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik sta ook op het punt om een LCD monitor te gaan kopen en vooral om mee te gaan gamen! nou had ik in me hoofd de LG L1510S, vooral omdat deze een response tijd heeft van 25ms (althans dat staat op hun site) en de prijs is zeer acceptabel, zie pricewatch. Heeft iemand ervaring met deze monitor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 07:58

Talon

Booooom !

Ik heb op het moment de Iiyama AX3835UT en wat ben ik daar blij mee !!!
geen last van ghosting en als ik iets de schuld moet geven van mijn slechte beeld is het wel mijn geforce 256 DDR.
De geforce 2 GTS daarentegen doet het zo ontzettend goed. FSAA is volgens mij uitgevonden voor TFT's ! ;)

Maar ... (toch iets negatiefs) : de native resolutie is af en toe pleuris irritant als je net effe wat meer ruimte nodig hebt op je bureaublad.
Bij mijn 17" CRT zette ik de resolutie een tandje hoger en de verversing iets lager .... en presto .... meer ruimte.
Dat gaat dus nu niet meer . Ach .... Je hebt voor en nadelen van een TFT en de voordelen wogen bij mij zwaarder dan de nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43668

Ik heb momenteel een philips 107p CRT Monitor, die op 144 Hz draait (kan ook op 160, maar dan moet ik eerst drivers gaan modden) En eerlijk waar het is net zo rustig als een crt. Omdat het oppervlk ook plat is, heb je niet dat ppervlakte verlies va een bolle monitor, waardoor mijn 17" net als een 17" TFT net zo groot is als een bolle 19". Je krijgt er als extra voordelen ook nog bij: scherpte bij alle resoluties. De scherpte en helderheid zijn ook vergelijkbaar of beter dan de beste TFT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

[quote]Talon schreef op 29 september 2002 @ 12:30:
Ik heb op het moment de Iiyama AX3835UT en wat ben ik daar blij mee !!!
quote]

Zeker een goede TFT scherm :)
Ik heb er nu 2 op mijn bureau staan ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat is het verschil tussen de smasung 151S en de 152T ? op hun site kan ik niks vinden.

Zelf heb ik op het moment een Samsung 950P 19", alleen dat ding is zo groot en maatk ook zoveel warmte, niet normaal.
Hij is wel heel erg mooi! maarja zo'n LCD schermpje ziet er toch wel net een tikkeltje gelikter uit.
Ik zelf speel heel veel games, echt heel veel , ook kijk ik aardig wat films dus een goede LCD is wel gewenst.
De samsung 171T (heeft een respons tijd van <25ms) leek mij een erg mooi schermpje, nog een beetje betaalbaar en van goede kwaliteit merk ik (search en hier op GoT)
Of raden jullie mij toch en ander scherm aan?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32088

Heeft er iemand ervaring met een goedkopere 15" tft (tweakers.net/pricewatch), want ik ben maar een arme studentje :(
Ik zit te overwegen om mijn 109P te verkopen en een 15" tft te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Homedisc schreef op 29 september 2002 @ 23:40:
wat is het verschil tussen de smasung 151S en de 152T ? op hun site kan ik niks vinden.

Zelf heb ik op het moment een Samsung 950P 19", alleen dat ding is zo groot en maatk ook zoveel warmte, niet normaal.
Hij is wel heel erg mooi! maarja zo'n LCD schermpje ziet er toch wel net een tikkeltje gelikter uit.
Ik zelf speel heel veel games, echt heel veel , ook kijk ik aardig wat films dus een goede LCD is wel gewenst.
De samsung 171T (heeft een respons tijd van <25ms) leek mij een erg mooi schermpje, nog een beetje betaalbaar en van goede kwaliteit merk ik (search en hier op GoT)
Of raden jullie mij toch en ander scherm aan?
iemand? :)
Hoe zit het trouwens met DVD-playback (gewoon films dus), ik hoor wel eens wat verhalen dat sommige tft's daar problemen mee hebben, of is dit hetzelfde probleem als met games?

Misschien wel een goeie vraag. foute pixels mogen maar kunnen die dingen niet vanzelf een keertje mee ophouden? Dus dat je op een later moment een dode pixel krijgt. Hoe zit het dan met de garantiebepaling?

uit de FAQ:
Tearing:
'Gescheurd' beeld. Dit effect is het makkelijkst te illustreren door een voorbeeld. Stel je monitor kan 60 beeldjes per seconde weergeven (60Hz). Je videokaart perst er 80 frames per seconde uit. Per beeld dat je monitor weergeeft heb je 1 1/3 frame. Van een aantal beelden per seconde zie je dus dat het bovenste gedeelte (1/3) bij frame A hoort en het onderste gedeelte (2/3) bij frame b. Als dit niet goed op elkaar aansluit (en die kans is groot) dan treedt tearing op.

Hoe kun je dat tearing voorkomen? door Vsync aan te zetten?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 11-07 00:35
ik vond de 101910 soms een beetje vegen bij een paar films, de een wat meer dan de ander.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:00

Phydomir

Dennis

ff een vraagje...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
40  ms =    25,0    fps
39  ms =    25,6    fps
38  ms =    26,3    fps
37  ms =    27,0    fps
36  ms =    27,8    fps
35  ms =    28,6    fps 
34  ms =    29,4    fps
33  ms =    30,3    fps
32  ms =    31,3    fps
31  ms =    32,3    fps
30  ms =    33,3    fps 
29  ms =    34,5    fps
28  ms =    35,7    fps
27  ms =    37,0    fps
26  ms =    38,5    fps
25  ms =    40,0    fps
24  ms =    41,7    fps
23  ms =    43,5    fps
22  ms =    45,5    fps
21  ms =    47,6    fps
20  ms =    50,0    fps

dit haal ik uit het faq. maar betekend dat dan ook gelijk dat als ik bv Ut op 80 fps op een 25ms tft zou spelen dat eigenlijk nuttenloos is en ik net zo goed op 40fps kan gaan spelen?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Phydomir schreef op 30 september 2002 @ 22:01:
ff een vraagje...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
40  ms =    25,0    fps
39  ms =    25,6    fps
38  ms =    26,3    fps
37  ms =    27,0    fps
36  ms =    27,8    fps
35  ms =    28,6    fps 
34  ms =    29,4    fps
33  ms =    30,3    fps
32  ms =    31,3    fps
31  ms =    32,3    fps
30  ms =    33,3    fps 
29  ms =    34,5    fps
28  ms =    35,7    fps
27  ms =    37,0    fps
26  ms =    38,5    fps
25  ms =    40,0    fps
24  ms =    41,7    fps
23  ms =    43,5    fps
22  ms =    45,5    fps
21  ms =    47,6    fps
20  ms =    50,0    fps

dit haal ik uit het faq. maar betekend dat dan ook gelijk dat als ik bv Ut op 80 fps op een 25ms tft zou spelen dat eigenlijk nuttenloos is en ik net zo goed op 40fps kan gaan spelen?
nee, volgens mij neit, btw, de layout wordt een bit vern***t >:)
oh, hijs weer ok
kheb een hercules prophetview 720
das dus een 15"
die hangt aan een g3classic
en bij ut2k3 bijv maakt t wel degelijk uit we 70 of 30 fps halen...
QIII en alle andere dingen btw ook, hoor :)

nee, maar t maakt dus wel degelijk uit hoeveel fps je haalt, nja, dat vind ik dus en die gegevens die jij produceert, nja, dat vindt iemand anders dus :)
maar ik vind t nog niet acceptabel, hoor, (voor gamen) een tft, daarom heb ik ook een crt en mn zusje de hercules >:)
hijs wel mooi btw O+
qua vormgeving en uiterlijk int algemeen

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Okyah schreef op 30 september 2002 @ 22:04:
[...]

nee, volgens mij neit, btw, de layout wordt een bit vern***t >:)
oh, hijs weer ok
kheb een hercules prophetview 720
das dus een 15"
die hangt aan een g3classic
en bij ut2k3 bijv maakt t wel degelijk uit we 70 of 30 fps halen...
QIII en alle andere dingen btw ook, hoor :)

nee, maar t maakt dus wel degelijk uit hoeveel fps je haalt, nja, dat vind ik dus en die gegevens die jij produceert, nja, dat vindt iemand anders dus :)
maar ik vind t nog niet acceptabel, hoor, (voor gamen) een tft, daarom heb ik ook een crt en mn zusje de hercules >:)
hijs wel mooi btw O+
qua vormgeving en uiterlijk int algemeen
beetje wazig verhaal maar het komt er op neer dat net es nu met m'n crt, fps does matter :P

anyway.. morgen maar es kijken in de stad of ze ergens de Samsung 151s hebben staan. Lijkt me wel een leuke tft...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Phydomir schreef op 30 september 2002 @ 22:10:
[...]

beetje wazig verhaal maar het komt er op neer dat net es nu met m'n crt, fps does matter :P

anyway.. morgen maar es kijken in de stad of ze ergens de Samsung 151s hebben staan. Lijkt me wel een leuke tft...
Wassefog echt, wazig verhaal?

:)

btw, randstad is neit de oplossing ;)

omdat ik zei dat de layout vern***t werd?
want eerst stonden al die gegevens op een regel (bij mij) en dat was nogal vaag :)

wat heeft iedereen hier toch tegen mijn schrijfstijl!!!

maar idd, t aantal fps maakt WEL uit :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hmmz ik zelf speel heel veel UT, dus ik kan eigenlijk een TFT wel vergeten? jammer.

nog een vraag: foute pixels mogen maar kunnen die dingen niet vanzelf een keertje mee ophouden? Dus dat je op een later moment een dode pixel krijgt. Hoe zit het dan met de garantiebepaling?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Homedisc schreef op 30 september 2002 @ 22:14:
hmmz ik zelf speel heel veel UT, dus ik kan eigenlijk een TFT wel vergeten? jammer.

nog een vraag: foute pixels mogen maar kunnen die dingen niet vanzelf een keertje mee ophouden? Dus dat je op een later moment een dode pixel krijgt. Hoe zit het dan met de garantiebepaling?
nee, t valt beswel te doen, hoor
maar de maxresolutie is laag
de niet nativeresoluties zijn altijd wat minder mooi (logisch, maar t valt gewoon tegen)
maar t is minder erg dan ik d8, hoor :)
ik wa echt bang dat t rottig zou zijn, maar t was redelijk :)
dus je moet met een 15 inch bijv altijd op 1024*768 draaien, wil t er leuk uitzien
en t is gewoon wat waziger bij QIII, UT, SSII, meer van dat soort dingen.
Voor WarcraftIII is t bijv beswel ok, want die loopt hartstikke goed op 1024 ook nog op een geforce2 :)
Ik heb btw geen dode pixels op mn hercules en kheb em al een jaar ofzo en nog nix te zien :*)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Okyah schreef op 30 september 2002 @ 22:18:
[...]

nee, t valt beswel te doen, hoor
maar de maxresolutie is laag
de niet nativeresoluties zijn altijd wat minder mooi (logisch, maar t valt gewoon tegen)
maar t is minder erg dan ik d8, hoor :)
ik wa echt bang dat t rottig zou zijn, maar t was redelijk :)
dus je moet met een 15 inch bijv altijd op 1024*768 draaien, wil t er leuk uitzien
en t is gewoon wat waziger bij QIII, UT, SSII, meer van dat soort dingen.
Voor WarcraftIII is t bijv beswel ok, want die loopt hartstikke goed op 1024 ook nog op een geforce2 :)
Ik heb btw geen dode pixels op mn hercules en kheb em al een jaar ofzo en nog nix te zien :*)
Okay bednakt voor je uitleg :)
Wat is eigenlijk beter voor een TFT?
indien in gebruik de TFT constant aan te laten? (ook als je dus een uurtje weg ben, dan wel screensaver aan)
of de TFT even uit te zetten als je langer dan 15 minuten weg ben?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Homedisc schreef op 30 september 2002 @ 22:20:
[...]

Okay bednakt voor je uitleg :)
Wat is eigenlijk beter voor een TFT?
indien in gebruik de TFT constant aan te laten? (ook als je dus een uurtje weg ben, dan wel screensaver aan)
of de TFT even uit te zetten als je langer dan 15 minuten weg ben?
Kzet em gewoon uit :)

gebruikt enti veel stroom iig

maar hij schakelt heel makkelijk aan en uit en zonder geluid (in tegenstelling tot een iiyama 22 inch die we hier hebben, dude dat ding maakt een hoop herrie!)

maar bij ons zit er een heel fijn knopje aan de voorkant, waarmee ik em altijd uitzet :)

oh, maar je meot niet een screensaver gebruiken, gewoon blank dan, maar t liefst screen afzetten automatisch. :)

maar hij zla niet echt snel inbranden ofzo, hoor, dat is juist bij crts :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Ik heb sinds kort een Samsung 171P en hij bevalt me prima. Het enige dat ik eigenlijk speel is Unreal Tournament en dat kan ik met mijn P3 500 en Viper II op ongeveer 40fps draaien bij een resolutie van 1280*1024. Met 1024*768 kan ik naar 60fps en ook bij die resolutie is de weergave gewoon goed, hoewel ik toch wel wat ghosting ondervind. Dit komt waarschijnlijk doordat mijn videokaart al een beetje gedateerd is, omdat ik anderen met hetzelfde probleem heb gezien die nergens meer last van hadden met een nieuwere videokaart. De Samsung 171P is in superstrak design (vind ik echt mooi ) en 850 euro bij Central Point nu.

Maar gamen kan tegenwoordig gewoon goed met een TFT :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

DenniZ-X schreef op 30 september 2002 @ 22:25:
Ik heb sinds kort een Samsung 171P en hij bevalt me prima. Het enige dat ik eigenlijk speel is Unreal Tournament en dat kan ik met mijn P3 500 en Viper II op ongeveer 40fps draaien bij een resolutie van 1280*1024. Met 1024*768 kan ik naar 60fps en ook bij die resolutie is de weergave gewoon goed, hoewel ik toch wel wat ghosting ondervind. Dit komt waarschijnlijk doordat mijn videokaart al een beetje gedateerd is, omdat ik anderen met hetzelfde probleem heb gezien die nergens meer last van hadden met een nieuwere videokaart. De Samsung 171P is in superstrak design (vind ik echt mooi ) en 850 euro bij Central Point nu.

Maar gamen kan tegenwoordig gewoon goed met een TFT :)
volgens mij maakt t wat ghosting betreft niets uit of je een nieuwe of oude videokaart hebt, want de refreshrate zal met jouw kaart nog steeds hoog genoeg zijn, op niet erg hoge resoluties, denk ik :)
nja, t kan zijn, hoor, gewoon dat de beeldkwaliteit van je kaart wat minder is en dat je dat ziet :)
maar t valt te doen idd, hoor, maar ik game liever op mn crt :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hmmz, denk toch dat ik van de week eens bij mediamarkt ga kijken of dat ghosting mij ook zal storen.

Op de site van Samsdung kwam ik bij de 181T de volgende specs tegen:
contrast ratio nominaal 500:1
helderheid 250 cd / m2
responstijd < 25 ms
max. resolutie digitaal 1280 x 1024
Ik neem aan dat de Max res. de Native resolutie is?
In de FAQ had ik al gelezen dat een contrast ratio van 300:1 al mooi was, dus die 500:1 zit dus wel snor :)

En weet iemand hoe het zit met het aantal dode pixels dat Samsung hanteerd?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
En is het nou de moeite waard om voor een dvi aansluiting te gaan? Want dat kost wel weer wat extra allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Nog ff een vraagje... Heb al een beetje gezocht maar kreeg nou niet echt een duidelijk antwoord.

Ik zit te twijfelen tussen een Samsung 151s en 171s. Enige verschil zit hem in de response tijd. die 17" heeft nml. 40ms...

is dat nog wel te doen in ut2k3 en battlefield?? (40ms response tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Laatst online: 11-07 16:12
heeft iemand toevallig een Samsung 17" Syncmaster 171B :?
ik zit eraan te denken om deze te gaan kopen....
speel zelf weinig games en de games die ik speel zijn altijd formule 1 games :)
de responstijd is 25ms..
maar voornamelijk is deze gericht voor 2D werk dus dat zit wel snor met dat apparaat

* yonexfreak wacht rustig af en ga zo rij-examen doen >:)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-07 10:41
Ik heb zelf al ruim een half jaar een AG-Neovo F15 (15") staan , me broertje de 17" versie (F17)
deze schermen zijn (vooral de 15) interesant geprijst, en met diverse games heb ik totaal geen probs

Battlefield, ut2k3, quake2, GP3,GP4

meeste speel ik of in 800*600 of 1024*768
dat je beeld niet optimaal is in 800*600 valt prakties helemaal weg omdat je beeld in games altijd beweegt dus zie je daar weinig kwaliteitsverschil in (naar mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke "Game" Tft schermen zijn er eigenlijk op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okyah schreef op 30 september 2002 @ 22:28:
[...]

volgens mij maakt t wat ghosting betreft niets uit of je een nieuwe of oude videokaart hebt, want de refreshrate zal met jouw kaart nog steeds hoog genoeg zijn, op niet erg hoge resoluties, denk ik :)
nja, t kan zijn, hoor, gewoon dat de beeldkwaliteit van je kaart wat minder is en dat je dat ziet :)
maar t valt te doen idd, hoor, maar ik game liever op mn crt :)
Ik las dat jij die Hercules Prophetview 720 hebt. Is dat echt geen gezicht met gamen of valt het wel mee? Ik wil dat scherm namelijk ook kopen, ook om er games op te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 10:28:
heeft iemand toevallig een Samsung 17" Syncmaster 171B :?
ik zit eraan te denken om deze te gaan kopen....
speel zelf weinig games en de games die ik speel zijn altijd formule 1 games :)
de responstijd is 25ms..
maar voornamelijk is deze gericht voor 2D werk dus dat zit wel snor met dat apparaat

* yonexfreak wacht rustig af en ga zo rij-examen doen >:)
Ja ik :P

Lees o.a.
17" TFT, ik snap er niks meer van.....

en

[rml][ TFT] Waarop letten bij aanschaf?[/rml]

Daar heb ik uitgebreid mijn mening gegeven :)

Is zeker leuk ding, beter dan de S.

De P is trouwens nog wat lekkerder, maar was toen duur, kost nu ongeveer evenveel als mijn B toen. Maar ik ben tevreden :)

Samsung is iig zeker een goede aankoop wat TFT's betreft.

Volgens mij is hier nog 1 iemand met een 171B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 10:50:
[...]

Ja ik :P
Lees o.a.
17" TFT, ik snap er niks meer van.....
en
[rml][ TFT] Waarop letten bij aanschaf?[/rml]

Daar heb ik uitgebreid mijn mening gegeven :)

Is zeker leuk ding, beter dan de S.

De P is trouwens nog wat lekkerder, maar was toen duur, kost nu ongeveer evenveel als mijn B toen. Maar ik ben tevreden :)

Volgens mij is hier nog 1 iemand met een 171B.
Bedankt ! s dat het goede monitor is om te kopen :)
nog 1 vraagje om me gerust te stellen ;) >>hoe zijn race games om te spelen op resolutie 1024 (die doe ik nu nog totdat ik nieuwe vidkaart ga kopen)
alvast tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-10-2024
Kben zelf aan't sparen voor de Hercules Prophetview 920 17" DVI (€1029,-).
Lijkt mij de beste oplossing voor gamen op een TFT.

Ja, ik een hekel aan CRT's naar LAN-parties sjouwuh. so what?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 10:55:
[...]

Bedankt ! s dat het goede monitor is om te kopen :)
nog 1 vraagje om me gerust te stellen ;) >>hoe zijn race games om te spelen op resolutie 1024 (die doe ik nu nog totdat ik nieuwe vidkaart ga kopen)
alvast tnx
Super :)

Totaal geen last van ghosting ofzo. Zelfs wat mooier misschien :)

Maar dat staat vast wel ergens in die andere 2 topics ;)
Abductor schreef op 01 oktober 2002 @ 11:02:
Kben zelf aan't sparen voor de Hercules Prophetview 920 17" DVI (€1029,-).
Lijkt mij de beste oplossing voor gamen op een TFT.

Ja, ik een hekel aan CRT's naar LAN-parties sjouwuh. so what?
Volgens mij zit daar ook een Samsung TFT in.
Trouwens de response time is iets lager, maar helderheid en brightness is ook iets minder, maar goed is best een leuk schermpje, alleen zijn er andere schermen die misschien goedkoper zijn en minstens zo goed of beter zijn.

Dat game gedoe is gewoon een verkooptruc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 10:50:
[...]

samsung is zeer zeker een goede aankoop. ik ben er de laatste tijd een beetje op gaan letten omdat ik zelf ook een TFT'tje wilde en samsung maakt gewoon absolute top-TFT's voor een absoluut mooie prijs. als het goed is krijg ik morgen of overmorgen de 152T.....kan niet wachten. is wel 15", maar: contrast 450:1, helderheid 350 cd/m2 en een response van <25 ms. bovendien een DVI-aansluiting, mooi design, ultra-plat (vanwege externe voeding....dacht ik) en kan aan de muur gehangen worden. ik zal binnenkort wel ff melden hoe die bevalt. nog wat linkjes:

http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=17ffF6-7tP-0

http://www.tweaknews.net/reviews/sam152t/

[ Voor 0% gewijzigd door zimbab op 01-10-2002 11:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

zimbab schreef op 01 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

samsung is zeer zeker een goede aankoop. ik ben me de laatste tijd er een beetje op gaan letten omdat ik zelf ook een TFT'tje wilde en samsung maakt gewoon absolute top-TFT's voor een absoluut mooie prijs. als het goed is krijg ik morgen of overmorgen de 152T.....kan niet wachten. is wel 15", maar: contrast 450:1, helderheid 350 cd/m2 en een response van <25 ms. bovendien een DVI-aansluiting, mooi design, ultra-plat (vanwege externe voeding....dacht ik) en kan aan de muur gehangen worden. ik zal binnenkort wel ff melden hoe die bevalt. nog wat linkjes:

Idd een van de beste 15" schermpjes en supermooi design :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

In pricewatch staat de 171T van samsung, maar op de site zelf kan ik er geen info over vinden.
Is de T serie ietsje beter dan de B serie?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 12:32:
In pricewatch staat de 171T van samsung, maar op de site zelf kan ik er geen info over vinden.
Is de T serie ietsje beter dan de B serie?
hier staat wel wat info:

http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_171t/index.html

is alleen nogal japans, maar je kunt de specs er vast wel tussen uit filteren.

er is trouwens al een 172T.....daar kun je wel wat meer info over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

zimbab schreef op 01 oktober 2002 @ 13:10:
[...]

hier staat wel wat info:

http://www.samsung-shop.e...onitor/sm_171t/index.html

is alleen nogal japans, maar je kunt de specs er vast wel tussen uit filteren.

er is trouwens al een 172T.....daar kun je wel wat meer info over vinden.
WOW! bedankt voor de link.
Wel heel opmerkelijk dat de 171T en de 181T niet alleen in grootte verschillend zijn, maar ook in model.
De 172T serie ziet er ook zeeeer mooi uit :9~
Hmmz het wordt nu dus kiezen tussen de 181T en de 172T.

Weet iemand of de kwaliteit van de schermen met de nieuwe serie (o.a. de 172T serie) of die ook hoger is geworden dan de van de 171T serie? of is het alleen het Two-hinge System en een iets andere cover eromheen?
Qua specificaties zijn ze eigenlijk identiek.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zimbab schreef op 01 oktober 2002 @ 11:25:
[...]

samsung is zeer zeker een goede aankoop. ik ben er de laatste tijd een beetje op gaan letten omdat ik zelf ook een TFT'tje wilde en samsung maakt gewoon absolute top-TFT's voor een absoluut mooie prijs. als het goed is krijg ik morgen of overmorgen de 152T.....kan niet wachten. is wel 15", maar: contrast 450:1, helderheid 350 cd/m2 en een response van <25 ms. bovendien een DVI-aansluiting, mooi design, ultra-plat (vanwege externe voeding....dacht ik) en kan aan de muur gehangen worden. ik zal binnenkort wel ff melden hoe die bevalt. nog wat linkjes:

Ik zie alleen geen reviews over specifiek gamen.
Wel een geil dingetje trouwens _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Anoniem: 32088 schreef op 01 oktober 2002 @ 13:31:
[...]

Ik zie alleen geen reviews over specifiek gamen.
Wel een geil dingetje trouwens _/-\o_
Zoals ik al zei, bijna alle 15" TFT's en zeker van Samsung hebben tegenwoordig een response time van <25ms dus die zijn gewoon geschikt om te gamen. Boeit net niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
wat is nu het verschil tussen deze 2 (dezelfde :? ) monitoren
pricewatch: Samsung SyncMaster 171B (17", 25ms, D-sub)
http://www.tweakers.net/pricewatch/38877
alleen prijs is anders maar monitor is toch zelfde of mankeert mij niet iets

* yonexfreak die gvd gezakt is voor rij-examen :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 13:47:
wat is nu het verschil tussen deze 2 (dezelfde :? ) monitoren
pricewatch: Samsung SyncMaster 171B (17", 25ms, D-sub)
http://www.tweakers.net/pricewatch/38877
alleen prijs is anders maar monitor is toch zelfde of mankeert mij niet iets

* yonexfreak die gvd gezakt is voor rij-examen :( :(
ja dat zijn 2 dezelfde :)

Jammer voor je rijexamen, eerste keer?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
offtopic> ja was 1e keer :)
was een vrouw waar het absoluut niet mee klikte...pff wat een doos zeg (excuus aan GoT dames) maar ze maakte van elke mug een olifant voor mn gevoel....
maja volgende x beter :)

* yonexfreak gaat binnenkort even die samsung bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

hoe zit het nou met die 40ms van de 171s... Is dat nog te doen. Vind het namelijk wel een heel erg mooi scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
40ms is wat ik hoor van meerdere mensen om me heen toch vrij lage voor games...het zgn ghosting effect kan tevoorschijn komen..

maargoed als je voornamelijk 2D werk doet zal ie prima voldoen ;)
zelf ga ik voor de 171B puur omdat ie 25ms refresh heeft waardoor ik wel vrij goed games kan draaien en het uiterlijk doet me weinig, vind sowieso een TFT erg kewl staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 14:35:
40ms is wat ik hoor van meerdere mensen om me heen toch vrij lage voor games...het zgn ghosting effect kan tevoorschijn komen..

maargoed als je voornamelijk 2D werk doet zal ie prima voldoen ;)
zelf ga ik voor de 171B puur omdat ie 25ms refresh heeft waardoor ik wel vrij goed games kan draaien en het uiterlijk doet me weinig, vind sowieso een TFT erg kewl staan
hehe... doe dus wel vrij veel games erop.. en vooral ut2k3 zal me erg gaan boeien...

grrr... vervelend, als je niet kan kiezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 14:20:
offtopic> ja was 1e keer :)
was een vrouw waar het absoluut niet mee klikte...pff wat een doos zeg (excuus aan GoT dames) maar ze maakte van elke mug een olifant voor mn gevoel....
maja volgende x beter :)

* yonexfreak gaat binnenkort even die samsung bestellen :)
Succes!

Zelf zit ik nog steeds te twijfelen, ik weet niet of je het goed zal merken of een 17" tft met een DP van 0.264mm veel scherper zal zijn dan een 18" met een DP van 0.281mm. allebij is de native res. 1280x1024@75Hz (die 75Hz is dus ook wel goed?)
*zucht* echt zoveel keuzes zijn er :/ :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 13:44:
[...]

Zoals ik al zei, bijna alle 15" TFT's en zeker van Samsung hebben tegenwoordig een response time van <25ms dus die zijn gewoon geschikt om te gamen. Boeit net niks :)
Sorry er overheen gelezen. 8)7

Weet iemand toevallig wat de garantie voorwaarden zijn?
Er was een tijd geweest dat je minimaal 10 pixels moest mollen voor je garantie kunt claimen.

Van Samsung is toch 3 jaar aan huis garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 14:39:
[...]

Succes!

Zelf zit ik nog steeds te twijfelen, ik weet niet of je het goed zal merken of een 17" tft met een DP van 0.264mm veel scherper zal zijn dan een 18" met een DP van 0.281mm.
*zucht* echt zoveel keuzes zijn er :/ :P
tnx :)
maar ik denk dat je wel verrektte goede ogen moet hebben om die DP te merken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ow, nog ff 2 vraagjes.

Wat houd de pixel frequentie eigenlijk in. Is hoger beter of juist niet?
En dan nog iets over de DP.

Die 151s van Samsung heeft een Dp van 0.297 mm en die 171s heeft er een van 0.264 mm. Dat scheeld best veel, of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Phydomir schreef op 01 oktober 2002 @ 14:50:
Ow, nog ff 2 vraagjes.

Wat houd de pixel frequentie eigenlijk in. Is hoger beter of juist niet?
En dan nog iets over de DP.

Die 151s van Samsung heeft een Dp van 0.297 mm en die 171s heeft er een van 0.264 mm. Dat scheeld best veel, of nie?
schijnbaar niet zo heel veel, zie maar de post boven jou post.

Okay, ik ben er wel uit dat ik geen scherm wil met een wit/beige behuizing, waarom: ik weet niet :D silver heeft net dat beetje extra uitstraling die ik wel wil
bij een TFT.

Welke zouden jullie kiezen? (en dan puur op het uiterlijk, want qua specs zijn ze eigenlijk identiek)
De 181T:
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/181t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/reviews/181T/Close%20up.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deviantpc.com/reviews/181T/Bottom.jpg

of de 172B:
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_172t/images/172t_top_phot01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_172t/images/172t_kakubu01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung-shop.eins.ne.jp/html/product_monitor/sm_172t/images/172t_kakubu02.jpg

is er trouwens ook een mogelijkheid om andere standaards te kopen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-07 14:53

delorean7

Let's take the Aston toni

Amai! Dat ding kost 1000 euro!! Daar kan ik 3 prachtige 19" ers voor kopen! Of 2 SUPERR 19" ers, waarom zou ik dat doen!?!? Ik wacht echt nog wel even voordat ik me in het LCD verhaal stort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
potverdikkie die 172B ziet er wel flex uit zeg !! pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 15:27:
potverdikkie die 172B ziet er wel flex uit zeg !! pffff
Mooi idd :)

2x zo mooi als mijn 171B, maarja goed, daar moet ik 't voorlopig maar mee doen ;)

Ik heb trouwens ook een 171B in zilver. Is mooier dan dat wit.

Foto voor de 100e keer :P

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/klippert/Monitor1.jpg

Iemand ruilen tegen een 172B? :P

De 171 heeft wel geen DVI, maar of dat zo heel veel uitmakt betwijfel ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm nu komt er een collega die straks email krijgt van CTX monitoren
nu zie ik bij deze monitor staan (http://www.ctx.com.tw/Frame-product-pv720A.htm)
Response Time tr:15ms / tf:30ms

is dat sneller of net zo snel als die Samsung 171B waar alleen 25mx staat :?
iemand idee welke beter is...zelf kan ik niet een vergelijk vinden tussen deze 2 monitor typen/merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
liquidsilver>> nog 1 verzoek>> zou jij heel misschien eens willen meten hoe hoog die monitor exact is incl voet dus vanaf de bodem
ik heb wil hem namelijk thuis nu recht voor mn neus zetten alleen heb ik ook verscheidene boekenplanken dus ben even benieuwd of hij nu past anders moet ik kamer ffies herindelen ;)
je zou me er erg gelukkig mee maken ! :) (owja de hoogte aangegeven op de site is voldoende weet alleen niet of dat incl voetsteun is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 15:36:
hmm nu komt er een collega die straks email krijgt van CTX monitoren
nu zie ik bij deze monitor staan (http://www.ctx.com.tw/Frame-product-pv720A.htm)
Response Time tr:15ms / tf:30ms

is dat sneller of net zo snel als die Samsung 171B waar alleen 25mx staat :?
iemand idee welke beter is...zelf kan ik niet een vergelijk vinden tussen deze 2 monitor typen/merk
Dat is rise en fall, respectievelijk hoe lang een pixel erover doet om zwart te worden en om weer wit te worden. De responsetime is de tijd die een pixel erover doet om wit-zwart-wit te worden.
Rise en fall tel je dus op om de responsetime te krijgen. In dit geval 15+30 = 45ms. Niet fraai dus :)
yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 15:40:
liquidsilver>> nog 1 verzoek>> zou jij heel misschien eens willen meten hoe hoog die monitor exact is incl voet dus vanaf de bodem
ik heb wil hem namelijk thuis nu recht voor mn neus zetten alleen heb ik ook verscheidene boekenplanken dus ben even benieuwd of hij nu past anders moet ik kamer ffies herindelen ;)
je zou me er erg gelukkig mee maken ! :) (owja de hoogte aangegeven op de site is voldoende weet alleen niet of dat incl voetsteun is :) )
Als ik thuis ben pak ik ff het meetlint :P
Zal wel pas rond 20:00 zijn als ik eraan denk, anders mail je maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23
Ik lees dat er wel wat mensen geinteresseerd zijn in de Samsung 181T. Ik heb er zelf een (hang aan een Msi GeForce4 ti4400). Beeld is uitstekend, ook met spellen. Ik game best vaak, maar ik moet zeggen dat er niet overduidelijk ghosting aanwezig is. Als je goed oplet (dus echt de ghosting probeert te zien) kan je idd zien dat het aanwezig is, maar hoe langer ik mijn tft heb, hoe minder ik het zie. Ik heb er dan ook echt geen last meer van. Maar btw: Aangesloten via de dvi van mijn GeForce 4 is het beeld een stuk scherper dan aan mijn wat oudere Powercolor GeForce2 GTS (deze stond ook bekend om zijn slechte filters). Dus mijn aanbeveling aan iedereen: Zorg wel dat je een goede videokaart hebt om zo de volledige scherpte van de tft te "benutten".

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Tobias schreef op 01 oktober 2002 @ 15:53:
Ik lees dat er wel wat mensen geinteresseerd zijn in de Samsung 181T. Ik heb er zelf een (hang aan een Msi GeForce4 ti4400). Beeld is uitstekend, ook met spellen. Ik game best vaak, maar ik moet zeggen dat er niet overduidelijk ghosting aanwezig is. Als je goed oplet (dus echt de ghosting probeert te zien) kan je idd zien dat het aanwezig is, maar hoe langer ik mijn tft heb, hoe minder ik het zie. Ik heb er dan ook echt geen last meer van. Maar btw: Aangesloten via de dvi van mijn GeForce 4 is het beeld een stuk scherper dan aan mijn wat oudere Powercolor GeForce2 GTS (deze stond ook bekend om zijn slechte filters). Dus mijn aanbeveling aan iedereen: Zorg wel dat je een goede videokaart hebt om zo de volledige scherpte van de tft te "benutten".
En wat voor een response tijd heeft die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH kijk dit wilde ik horen, ik kan jou wel knuffelen! :D :P
Zou jij toevallig wat foto's van het beestje kunnen maken?
Is de monitor makkelijk met het instellen van positie? hoogte etc etc.
Is de silveren rand om het scherm echt zo dun als dat op de foto's zo lijkt? en is dat van plastic of dun aluminium?
Laatste vraag, heb jij hem al lang? en waar heb jij hem besteld? en heb je al last van dead pixels? en voelt hij wel solide aan?(dat waneer je hem beet pakt niet gekraak van plastic hoor)

Bedankt :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 16:01:
[...]

JAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH kijk dit wilde ik horen, ik kan jou wel knuffelen! :D :P
Zou jij toevallig wat foto's van het beestje kunnen maken?
Is de monitor makkelijk met het instellen van positie? hoogte etc etc.
Is de silveren rand om het scherm echt zo dun als dat op de foto's zo lijkt? en is dat van plastic of dun aluminium?
Laatste vraag, heb jij hem al lang? en waar heb jij hem besteld? en heb je al last van dead pixels? en voelt hij wel solide aan?(dat waneer je hem beet pakt niet gekraak van plastic hoor)

Bedankt :)
Phydomir schreef op 01 oktober 2002 @ 16:00:
[...]

En wat voor een response tijd heeft die?
Als het goed is 25ms

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Helaas hebben de meeste 18" schermen ook nog een response time van 40ms of zijn ze heel duur. Veel oudere 18" schermen gebruiken zelfs een resolutie van 1280x1024, zelfde als 17", maar alleen met een grotere pixelsize.

Over het algemeen is een 17" dus al scherper. Ik ken de specs van jou ding niet van buiten maar voor de niet al te dure 18" schermpjes geldt dit.

Niet helemaal te vergelijken dus, maar een goede kaart is natuurlijk toch te bevelen ja :) Al is het met elke kaart 2x zo scherp als CRT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 16:01:
[...]

[...]

Als het goed is 25ms
Ow, nu ga ik ff zoeken, ik dacht dat de 181T 40ms. had en wat ouder was....

Maar ik hou 't niet meer zo bij die modellen. Volgens mij ben ik idd in de war met de 181B....

edit:

Hebt gelijk, 181T is ook mooi :9~

Alleen vraag ik me af omdat het zoooo scherp is of je niet je pixels gaat zien, ik zie ze nu al redelijk op een 17"', maar dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 15:46:
[...]Als ik thuis ben pak ik ff het meetlint :P
Zal wel pas rond 20:00 zijn als ik eraan denk, anders mail je maar ;)
bedankt liquid, ik zal je straks anders wel even toevoegen aan MSN/ICQ of mailen :)
praat even wat makkelijker ;)
straks krijgen we anders nog het verwijt slow-chat :P

met beetje geluk ga ik hem morgen bestellen of ffies pa lief aankijken en vragen of ie me ff naar Capelle aan de Ijsel wil brengen (computerwebstore) aangezien ik nog niet zelf mag rijden wegens zakken rij examen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 16:05:
[...]

Ow, nu ga ik ff zoeken, ik dacht dat de 181T 40ms. had en wat ouder was....

Maar ik hou 't niet meer zo bij die modellen. Volgens mij ben ik idd in de war met de 181B....
volgens samsung.nl : http://www.samsung.nl/cgi...ailpagina?id=16PNAp-3TM-0
heeft hij 25ms

bij de http://www.samsungusa.com...ogin=&prod_id=181T-Silver kan ik het niet vinden.

bij de japanse site staat ook 25ms
http://www.samsung-shop.e...monitor/sm_181t/spec.html

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Ik had al geëdit ;)
yonexfreak schreef op 01 oktober 2002 @ 16:05:
[...]

bedankt liquid, ik zal je straks anders wel even toevoegen aan MSN/ICQ of mailen :)
praat even wat makkelijker ;)
straks krijgen we anders nog het verwijt slow-chat :P

met beetje geluk ga ik hem morgen bestellen of ffies pa lief aankijken en vragen of ie me ff naar Capelle aan de Ijsel wil brengen (computerwebstore) aangezien ik nog niet zelf mag rijden wegens zakken rij examen 8)7 8)7
s.klippert@home.nl = MSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Ok, een 17" Samsung TFT is dus de beste keus, maar ik heb begrepen dat Hercules ook Samsung-schermen gebruikt voor z'n Prophetview TFT's.
Maakt het dan nog uit of je bijv. een Samsung of een Prohpetview gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Abductor schreef op 01 oktober 2002 @ 16:12:
Ok, een 17" Samsung TFT is dus de beste keus, maar ik heb begrepen dat Hercules ook Samsung-schermen gebruikt voor z'n Prophetview TFT's.
Maakt het dan nog uit of je bijv. een Samsung of een Prohpetview gebruikt?
Ja.

De Prophetview is vrij oud.

Samsung heeft nu veel nieuwe modellen, ik zou voor de Samsung gaan :)

Verder heeft Samsung 3 jaar goede garantie en service. Van Hercules weet ik niet.

Daarbij komt nog dat je brightness en contrast ratio wat lager is, omdat het een vrij oud scherm is. Maar had ik dat niet al gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

hmmmz...

* Phydomir gaat denk ik toch maar voor de 171s... ookal is die dan misschien wat langzamer....

nu alleen nog een maandje wachten... (dan pas heb ik voldoende geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:23
De volgende site is ook wel handig voor een overzicht van tft's (iig plaatjes :)). Er staan vaak nog specs bij, maar die zijn niet altijd even volledig:

http://www.pcvergelijk.nl

"So long, coffin stuffers!" (Bender wrecks his car) "Eeeh, could one of you coffin stuffers please carry me?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:20
PromWarMachine schreef op 27 september 2002 @ 12:53:
en waarom zouden diehard gamers niet om 800*600 kunnen fraggen :?

Alsof je op een hogere resolutie meer frags haalt......

Ik speel UT1 en UT2k3 en alle andere games altijd op 800*600*32bit en dat terwijl mijn systeem makkelijk het dubbele aankan, maar ik daar gewoon geen behoefte aan heb.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Koop die Samsung 151S als je budget het niet toelaat, kan je meer besteden koop dan die Eizo FlexScan L365 dan hoef je niet meer te zoeken. B)

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductor
Da's k*t |:(.
Ik ben al een tijdje bezig om m'n systeem te modden (zilver met blauwe verlichting), zodat m'n aanstaande Prophetview er heel mooi bij zou passen (ik ging dus voor de 920 17" DVI).
Welke 17" Samsung met DVI, liefst zilverkleurig, is dan de beste oplossing?
172S ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 16:05:
[...]
...........................................
edit:

Hebt gelijk, 181T is ook mooi :9~

Alleen vraag ik me af omdat het zoooo scherp is of je niet je pixels gaat zien, ik zie ze nu al redelijk op een 17"', maar dat zal wel meevallen.

hmmz, waarom maak je me nou weer aan het twijfelen?! :( :P hmmz de 171P krijgt overal minimaal een score van 90%, de hoogste die ik tegen gekomen ben gaf zelfs 96%.
en die 181T "maar" 87% het hoogste :/ hmmzz *zucht*

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Homedisc schreef op 01 oktober 2002 @ 16:28:
[...]

hmmz, waarom maak je me nou weer aan het twijfelen?! :( :P hmmz de 171P krijgt overal minimaal een score van 90%, de hoogste die ik tegen gekomen ben gaf zelfs 96%.
en die 181T "maar" 87% het hoogste :/ hmmzz *zucht*
Sjah :)

Kijk, hogere resoluties zijn niet mogelijk nog, dus er past net zo veel op je scherm.
Daarvoor hoef je het dus niet te doen. Voordeel van een groter scherm is normaal dat je een hogere resolutie draait en je dus meer informatie kan zien.
Hier is dat hetzelfde, alleen is alles wat groter.

17" scheelt wel flink in 't budget :)

Als ik het moest zeggen zou ik 17" doen, maar goed, misschien kan je dit beter vragen aan die gast die hem al heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

LiquidSilver schreef op 01 oktober 2002 @ 16:35:
[...]

Sjah :)

Kijk, hogere resoluties zijn niet mogelijk nog, dus er past net zo veel op je scherm.
Daarvoor hoef je het dus niet te doen. Voordeel van een groter scherm is normaal dat je een hogere resolutie draait en je dus meer informatie kan zien.
Hier is dat hetzelfde, alleen is alles wat groter.

17" scheelt wel flink in 't budget :)

Als ik het moest zeggen zou ik 17" doen, maar goed, misschien kan je dit beter vragen aan die gast die hem al heeft :)
naja 17" versie scheelt niet zo heel veel in prijs met de 18"
de 171p kost namelijk 930 euro
en de 181T kost 1040 euro.
we wachten even af ja :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ik heb je even toegevoegd LiquidSilver :)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.