Reg. datum: 08 februari 2001
Linux is zo cool dat ik het koud heb
Forum » Harde waren » Overige Hardware » Medion notebook
No worries m8
hoe heet zou dat worden, en als ze en koel weten te houden in zo'n klein kastje (uit ervaring weet ik dat een p4 1,8 ghz 48 graden wordt met de standaard in a box koeler) moeten die koelers ook aardig blazenquote:Op woensdag 22 mei 2002 22:11 schreef Anton Rongen het volgende:
Een echte P4 2Ghz dus. En zwaar de laptop... weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen. En dan nog hoelang de accu meegaat.
dot.blaat
Hmz, dat is niet echt langquote:Op maandag 27 mei 2002 20:43 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Laptop schijnt vrij stil te zijn volgens onze duitse buren.
Ik zelf schat dat de accu 1.5 a 2 uur mee gaat.
Wij hebben ook een Gericom Celeron 1.2ghz met 14.1 TFT.
En die gaat 2 uur mee met rustig gebruik en 1.5 uur met intensief gebruik
Ben het met je eens dat het niet lang is en dat is ook nog maar een celeron(niet op performance bedoelt maar op stroom verbruik).quote:Op maandag 27 mei 2002 20:52 schreef psmeets het volgende:
[..]
Hmz, dat is niet echt lang.
En als ie vrij stil is, zit er dan waterkoeling in,
om de processor een beetje koel te houden?
When i'm dead bury me up-side-down, so the world can kiss my ass.
Systeem
Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata
Hij komt er redelijk positief uit. Wel wat zwaar, maar dat vind ik niet zo'n probleem.quote:Op maandag 27 mei 2002 21:08 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Lees het verslag van www.computist.com maar, zij hebben hem in duitsland al gekocht.
Systeem
Aja, da's wel handig, ik ben niet zo heel erg thuis in de laptoperij.quote:Op maandag 27 mei 2002 21:07 schreef Def_P het volgende:
[..]
Ben het met je eens dat het niet lang is en dat is ook nog maar een celeron(niet op performance bedoelt maar op stroom verbruik).
In de meeste laptops zit tegenwoordig een soort van heatpipe technologie. Een massief blokje op de cpu, met daardoor een hol pijpje met een vloeistof. De vloeistof verdampt, en gaat door het buisje naar de andere kant, waar een koelblokje het laat condenseren. Maar bij de p4 gaan ze geloof ik weer terug naar gewoon actief koelen.
Ik waarschijnlijk! Maar welke Aldi weet ik nog niet preciesquote:Op maandag 27 mei 2002 21:37 schreef VincentB het volgende:
Ik ben wel benieuwd in hoeverre er hier 'concurenten' op het forum zitten. Wie van jullie gaat er naar de Aldi in Den Haag?
De Belgische Aldi's doen daar absoluut niet moeilijk over, mits voor het afrekenen gemeld.quote:Op zaterdag 25 mei 2002 13:54 schreef DeoDupke het volgende:
Ik heb een nota op naam nodig. nee dat doen we niet was meteen het antwoord. Ik zeg van ja maar je kan toch wel een uitzondering maken. Neeh dat mogen we niet. JA ok maar ik heb een nota op naam nodig. Ja dan moet u de computer maar ergens anders kopen...
Iemand nog idtjes hoe dit opgelost kan worden?
Canon G3 // Dell Laptop // Medion Desktop // en nog wat zut...
Dat verschilt per filiaal: bij mij in de buurt is 7 uur, half acht, zoiets geen overbodige luxe.quote:Op zondag 26 mei 2002 17:36 schreef VincentB het volgende:
[..]
Zou het echt zo erg zijn? En wat is "op tijd"? Een half uur voor openingstijd, of moet ik er om 0600 uur al voor de deur gaan liggen?
Wow, das vroeg!quote:Op dinsdag 28 mei 2002 11:37 schreef div-er het volgende:
[..]
Dat verschilt per filiaal: bij mij in de buurt is 7 uur, half acht, zoiets geen overbodige luxe.
Succes!
1. 15" gebruikt zowiezo al meer stroom dan 14".quote:Op maandag 27 mei 2002 19:26 schreef Sjoq het volgende:
1)Wat slurpt er dan het meeste stroom: het scherm of de processor?
2)Hoelang kan er dus met die accu gedaan worden als je dus een dvd zou kijken in de trein?
}:0 ?????quote:Op woensdag 22 mei 2002 21:56 schreef Anton Rongen het volgende:
De laptop komt vanaf komende woensdag in NL. Dat prijsverschil maakt weinig uit. Alleen die mobile proc.. die zit er dus niet in volgens mij. Is de accu dan niet na een half uur leeg? Hoe lang kun je eigenlijk werken met zo'n accu?
MOET volgens jou, maar KAN NIET volgens mij en volgens INTEL zelf! Kijk hier maar is:quote:Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
}:0 ?????
Heb je enig idee hoe een P4 2 GHz eruit ziet, inclusief koeler!!!!!!!!!
Past met geen mogelijkheid in een Notebook en zonder koeler doet-ie het hooguit 5 seconden.
Moet wel een Mobile pentium zijn!
Ik zat met hetzelfde probleem.quote:Op dinsdag 28 mei 2002 13:22 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Ik ben net bij een groot Aldi filiaal geweest ( Hilversum )
En heb daar aan meerdere personen gevraagt of ik een factuur op naam kan krijgen morgen.
Ze gaven allemaal hetzelfde antwoord en gingen het nog even navragen bij de store manager.
Die zei ook dat hij geen factuur op naam kan maken omdat ze daar het papier niet voor hebben. De vraag was al eerder ter sprake gekomen.
Hij claimde wel dat de kassa bon voldeed aan wat de belastingdienst eist.........
...... Helaas voor ons dus, die het op een PC Prive project willen kopen.
Het is GEEN mobile p4, die is er simpelweg nog niet. En als die er wel zou zijn dan zou i een stuk duurder zijn. En i kan me een filmpje van een tijdje terug herrinneren waar ze een p4 zijn koeling ontnamen in een potje quake, hij draait gewoon op een lagere fps door. Hij throttled de cpu, en daardoor word i niet warm.quote:Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Past met geen mogelijkheid in een Notebook en zonder koeler doet-ie het hooguit 5 seconden.
Systeem
quote:Op dinsdag 28 mei 2002 13:57 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Ja, sorry!quote:Op dinsdag 28 mei 2002 14:42 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Ik zat met hetzelfde probleem.
Heb daarom even gebeld met hoofdkantoor in Culemborg en regiokantoor in Ommen.
Je kunt na aankoop de kassabon opsturen naar het hoofdkantoor / regiokantoor en dan krijg je alsnog een op naam gestelde factuur van hen toegestuurd
Er is dus nog hoop.....
Ok dan niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2002 15:14 schreef Stinger_Ventura het volgende:
[..]
Ja, sorry!
Maar ik ga dus niet die bon naar het hoofdkantoor sturen met de twijfel of ik wel een echte faktuur krijg of dat de post die bon van de Aldi kwijt raakt.
Dan ga ik gewoon het schip in voor 1000 hoero's !!
Ooit van "aangetekend versturen" gehoordquote:Op dinsdag 28 mei 2002 15:14 schreef Stinger_Ventura het volgende:
[..]
Maar ik ga dus niet die bon naar het hoofdkantoor sturen met de twijfel of ik wel een echte faktuur krijg of dat de post die bon van de Aldi kwijt raakt.
Ik ga hem echt morgen kopen. Of het het waard is, dat is aan jezelf denk ik. De batterij is voor mij niet zo'n probleem, ik ga hem vooral op school gebruiken en daar zijn stopcontacten genoeg dacht ik zo. En mocht ik hem incidenteel een keer in de trein gebruiken dan heb ik aan 2 uur batterijvermogen zat...quote:Op dinsdag 28 mei 2002 15:50 schreef StarCreation het volgende:
ok ...ik denk dat ik hem(medion 2.0gig aldi) morgen zal kopen.
maar.....
effe een vraag wie van jullie zou hem echt morgen kopen?...
mijn laste vraag is het echt waard om hem te kopen ?.. of zal ik toch
Sony Vaio PCG-GR314MP Pent.3-M/1.2Ghz, 256Mb, 20Gb, 14,1", CD-RW,Windows XP PRO voor ¤ 2326 gaan kopen?....
ik betwijfel dat die er zijn... Is dit geen interne batterij die er niet uit kan (zou kunnen, ik weet het niet. Heeft iemand een laptop van de vorige reeks? Hoe zit het daar bij?)quote:Op dinsdag 28 mei 2002 17:35 schreef StarCreation het volgende:
Als ik hem zou kopen, dan wil ik wel wat extra accu ook kopen. maar waar kan ik die extra accu kopen?....
Intel E4300 @ 2,8ghz, MSI P6N SLI mobo, XFX 8800GT 512mb @ core 700 / mem 2000mhz, 2GB G.e.i.l. pc6400 cl4 @ 900mhz, 2x200gb Seagate 7200.10 8mb Sata
Tja....quote:Op dinsdag 28 mei 2002 18:42 schreef bogaards het volgende:
weet iemand hier toevallig welke eisen de belastingdienst stelt aan een bon om deze voor een pc-prive project te kunnen gebruiken?
No worries m8
Ik denk dat je blij mag zijn met 1 uur, zeker als je video of spellen speelt. Maar er zal wel een accu bij te bestellen zijn, is voor de andere medion modellen ook, kosten rond de 100 euro.quote:Op dinsdag 28 mei 2002 16:23 schreef VincentB het volgende:
[..]
Ik ga hem echt morgen kopen. Of het het waard is, dat is aan jezelf denk ik. De batterij is voor mij niet zo'n probleem, ik ga hem vooral op school gebruiken en daar zijn stopcontacten genoeg dacht ik zo. En mocht ik hem incidenteel een keer in de trein gebruiken dan heb ik aan 2 uur batterijvermogen zat...
Systeem
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 28 mei 2002 19:56 schreef DeoDupke het volgende:
Bij pc priveproject zijn er al een aantal aldi-pc aanvragen binnengekomen de laatste tijd. Bij mijn vader is het zo dat ze nu ( ineens) ook niet moelijk doen als het rekening nummer op de bon staat( wat zo is ( vandaag gepint))
dus voor mij wordt het morgenvroeg wel voor de deur staan!!!
Kawaii-Freak | Gentoo Linux user
Kzou zeggen, gooi hem aan de lader en dan benchenquote:Op woensdag 29 mei 2002 09:38 schreef Sjoq het volgende:
Nou, ik heb een laptop
me is very happy and ready to burn rubber
Drifting aroud @ http://www.webcrusader.nl
This is a block of text that can be added to posts you make.
had ik ook. Ik ben gewoon terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee. Mischien ook iets voor jouw?quote:Op woensdag 29 mei 2002 18:48 schreef VincentB het volgende:
(hehe, GoT is weer online)
Ik heb gebeld over die kapotte beeldpixel, maar helaas: geen garantie (pas bij 3 kapotte pixels). Maar ik kan er mee leven, het valt niet zo op...
Ik ben nu druk bezig om mijn netwerk aan de praat te krijgen. Dit lukt niet, dus er zal zo wel een post in een van de andere fora verschijnen.
Helaas, hier zijn ze allemaal weg. Ach, ik kan wel leven met die ene pixel.quote:Op woensdag 29 mei 2002 19:16 schreef blijstar het volgende:
[..]
had ik ook. Ik ben gewoon terug naar de winkel gegaan en kreeg een nieuwe mee. Mischien ook iets voor jouw?
Kan jij even contact mij mij opnemen via stingerventura@gmx.netquote:Op dinsdag 28 mei 2002 14:42 schreef Centosaurus het volgende:
[..]
Ik zat met hetzelfde probleem.
Heb daarom even gebeld met hoofdkantoor in Culemborg en regiokantoor in Ommen.
Je kunt na aankoop de kassabon opsturen naar het hoofdkantoor / regiokantoor en dan krijg je alsnog een op naam gestelde factuur van hen toegestuurd
Er is dus nog hoop.....
8 speed branden haalde ik uit Nero.quote:Op woensdag 29 mei 2002 21:00 schreef psmeets het volgende:
Hoeveel speed is die cd-brander/DVD-speler?
Of staat dat nergens bij?
Ik denk dat dat illegaal is ja.quote:Op woensdag 29 mei 2002 21:00 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Is het illegaal als ik vraag waar ik een software hack kan krijgen voor de DVD speler om die regio vrij te maken?
Of is die al regio vrij?!
Merk van de DVD speler is ook vrij onbekend, toch?
kabel kan je gewoon op een coax kabel aansluitenquote:Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
SPDIF heb ik ook nog niet kunnen vinden en dat kabeltje voor de TV-out is wel aso kort!!
Tip van Vincent: die hele zooi eraf gooien en opnieuw installeren. Er staat me toch een hoop rotzooi op, niet te geloven...quote:Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
haj,
we hebben er hier ook zo eentje, hij doet het!!!
Win xp is wel ff wennen, internet kregen we moeilijk aan de praat en loopt weleens raar....(IE6)
Het netwerk krijgen we nog niet aan de praat, moet aan een w98se, ligt waarschijnlijk aan ons, we weten nie zoveel van xp af, misschien kan iemand ons helpen... we zien elkaar gewoon nie, kunnuh ook niet pingen of wat
Voor de rest.. lof
hij doet het goed, die tiscali zooi is wel bale, 'Microsoft Internet Explorer aangeboden door Tiscali'
hier gelukkig geen dode pix
ben nog niet aan't benchen, zolang netwerk het niet doet kan ik mijn spul er niet op kwijt
SPDIF heb ik ook nog niet kunnen vinden en dat kabeltje voor de TV-out is wel aso kort!!
JEP me 2.. nieuwe NVIDIA werkt ook niet.. ik ook nieuwe drivers nodig voor win2Kquote:Op woensdag 29 mei 2002 22:27 schreef blijstar het volgende:
iemand er al w2k op gezet, Ik heb het geprobeert alleen ik krijg de video kaart niet aan de praat. Hij installerd hem wel gewoon alleen als ik dan op nieuw opstart krijg ik zo heel blauw scherm met als fout melding: could not locate the entry point videopartallcatepool drivers videort.sys. Nog meer mensen hier last van?
No worries m8
SPDIF zit gewoon in je audio uit.... daar komt bij mij iniedergeval rood licht uit (lijkt wel een disco met mijn optical er naastquote:[b]Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead
Signature? Signature? Daar heb ik toch helemaal geen tijd voor.
No worries m8
1
2
| "Mobility Radeon " = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_10171025 "Mobility Radeon" = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_101D1025 "ATI Mobility Radeon M6" = ati2mtag_M6, PCI\VEN_1002&DEV_4C59&SUBSYS_10271025 |
Ben blij. Keb zo'n IBM-schijf. Best een lawaaierig schijfje. De Fuhitsu's zijn in het algemeen rustiger.quote:Op donderdag 23 mei 2002 08:59 schreef Anton Rongen het volgende:
In het nederlandse foldertje staat Fujitsu 20GB...
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Ff "uitvoeren > regedit" en dan zoeken op "tiscali". De twee hit die je krijgt is de IE titlebar, die kun je gewoon aanpassen.quote:Op woensdag 29 mei 2002 21:57 schreef DCL_Redhead het volgende:
die tiscali zooi is wel bale, 'Microsoft Internet Explorer aangeboden door Tiscali'
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: