[Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 8.901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Ik heb met de search al vele routertopics en internet delen topics doorgespit vandaag, maar kon eigenlijk niet de informatie vinden waar ik specifiek naar opzoek was. Meestal kom ik bij het kiezen van een router het argument tegen "bij mij werkt ie perfect" of hij heeft een printerpoort. Maar ik wil graag weten wat de verschillen tussen de goedkope routers zijn, zelf heb ik chello en geen printerpoort nodig.

Misschien dat iemand de voordelen van een van onderstaande routers boven een andere kan vertellen (of nadelen/problemen, ook altijd handig om te weten), maar dan graag beargumenteerd, niet zomaar dat ie goed werkt.

• €115 E-tech internet router
• €125 Edimax breedband router + 4 poorts switch
• €129 Netgear rp114 cable/dsl router 4p switch
• €143 Draytek Vigor2200E
• €138 Linksys EtherFast 4-Port Cable/DSL Router

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/2705165029

Ik hoop overigens dat dit topic mag openblijven, ondanks vele andere router topics, maar daar kon ik dit er dus niet in vinden.

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Goed idee!! dit vroeg ik me dus ook af... Misschien dat we dit uiteindelijk in één grote tabel kunnen zetten?

Ze hebben volgens mij allemaal een ingebouwde DHCP server voor het LAN gedeelte, maar kunnen ze ook allemaal DHCP Client zijn op de WAN interface? En zoja, kun je ook een Hostname aangeven? (nodig voor @home)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04:06
Voordeel van de E-tech, hij is het goedkoopst en functioneert met alle aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 13:42
Die draytek Router heb ik zelf ook en op hun website staat precies hoe je hem kan configureren voor MXStream,Chello, @home enz.

Dus dat vind ik een grootvoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

€125 Edimax breedband router + 4 poorts switch

Die hebben wij dus hier liggen.
Erg fijn ding nooit problemen mee.
Alleen wat we niet voorelkaar krijgen is dat we met trillian/msn bestanden kunnen verzenden.
En dat we de andere pc in het huis niet kunnen zien.
Maar ja dat ding is zo ingewikkeld je kan er zo veel mee.
Zijn al veel tech. goser geweest,
Maar kregen het ook niet aan de gang.
Het zo ook best aan windows xp kunnnen liggen.
Maar ja mij maakt toch niet veel uit wat me broertje of me pa op ze pc heeft staan.
Voor mij is het belangrijkst dat ik op internet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 15:57
Op dinsdag 14 mei 2002 15:55 schreef bopitje het volgende:
€125 Edimax breedband router + 4 poorts switch

Die hebben wij dus hier liggen.
Erg fijn ding nooit problemen mee.
Alleen wat we niet voorelkaar krijgen is dat we met trillian/msn bestanden kunnen verzenden.
En dat we de andere pc in het huis niet kunnen zien.
elkaar niet kunnen zien?? damn, ik wou er ook eentje kopen.. maar het zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
de linksys doet al het bovenstaande en meer.
Zo is hij geschikt voor praktisch alle kabel en adsl providers.
Kan dhcp aan WAN zijn.
je kunt gebruikers in DMZ plaatsen waardoor ze de firewall en nat translatie bypassen.
Portforwarding, routing port triggering, het behoort allemaal tot de mogelijkheden.
Ik gebruik ze zelf ook ik moet zeggen dat ik er nooit problemen mee heb.
Zouden die er toch zijn dan is er op site al vrij snel een update voor te halen.

Verder moet je maar even kijken bij linksys.nl voor meer gedetailleerde info

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Laatst online: 05-08-2024
gewoon die draytek aanschaffen, die dingen zijn super, ik heb er zelf ook eentje en nooit problemen mee ofzo. Ding werkt altijd! Een echte aanrader. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22896

Zelf heb ik ook die etech, en ik vind het menu wel mooi om hem in te stellen. En hij werkt vrij simpel. Nu weet ik niet hoe het bij die andere router si maar voor 100 euro Vind ik het geen slecht ding. Alleen wat ik niet snap is dat ie een klein beteje geluid maakt. Er zit verder nix anders is als electronica zo te zien. Ik snap dus ook niet wat nou dat geluid maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmkey
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2024
Goed, ik kan proberen je wat meer uitleg te geven over de Linksys en Draytek router:
De linksys router is een out of the box oplossing die basale beveiliging en configuratie biedt. In een aanschaf met de Zonelabs firewall software, kan je je netwerk goed beveiligen. Hij ondersteund VPN outbound, dus je kan een VPN verbinding vanaf je PC met een Op het internet aanwezig VPN host opzetten. Omgekeerd kan het niet. Verder kan je aangeven welke poorten er vanaf het internet toegankelijk moeten zijn en eventueel kan je 1 pc als DMZ host instellen. Al met al werkt het goed en als je hem eenmaal hebt ingericht hoef je er niet meer naar om te kijken.

Zelf heb ik ook wat onderzoek gedaan naar de Draytek routers. Deze zijn qua functionaliteit een stuk uitgebreider. Ze bieden VPN aan voor outbound en inbound verkeer en je kan zelfs permanent een tunnel opzetten.
Sommige Draytek routers bieden ook ISDN aan, en daarmee kan je indien je Chello er uitligt alsnog verbinding maken met het net (via een andere provider). Verder bieden de draytek routers een virtueel ISDN systeem aan, waardoor je die poorten kan gebruiken om te bellen en te faxen vanaf je PC's op het netwerk. Nog niet gezien maar schijnt te werken.

Conclusie: als je een werkende out of the box router wil hebben, raad ik je de linksys aan. Als je daarentegen over behoorlijk wat netwerk kennis beschikt en je er niet tegen opziet om behoorlijk wat tijd te spenderen aan het opzetten en configureren van je netwerk, met eventuele failover functionaliteit, kies dan voor een Draytek.

Gijs

PS voor beide apparaten geldt: Read the manual!! (die kan je overigens bij de producenten downloaden om je eigen vergelijking te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Bedankt voor je reply alvast!
Op dinsdag 14 mei 2002 16:10 schreef gmkey het volgende:
Ze bieden VPN aan voor outbound en inbound verkeer en je kan zelfs permanent een tunnel opzetten.
Nou ben ik niet zo'n kenner van al die netwerk afkortingen, en ik heb even op google gezocht, dat blijkt dus een Virtual Private Networks te zijn. Als voordeel wordt kostenbesparing voor grote bedrijven genoemd, maar heb ik hier als thuisinternetter op meerdere computers ook iets aan. Wat kan ik met een VPN?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 16:11

FastBunny

Give it the Works !

En een oude 486 met IPCop of FreeSCO ofzo :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op dinsdag 14 mei 2002 16:21 schreef FastBunny het volgende:
En een oude 486 met IPCop of FreeSCO ofzo :?
Nee ik heb het liever kant en klaar met garantie.

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54122

Ik had eerst die Netgear, en na een paar maanden stopte die spontaanmet werken. Moest ik eerst de stekker eruit trekken voordat ik weer kon werken. Verschillende updates gedaan en gebeld met een nauwelijks engels sprekende pakistaan in een call center in Ierland. Ook daar konden ze het probleem niet vinden (logisch, hij snapte mijn naam al niet). Op een gegeven moment heb ik de e-tech gekocht. Deze werkt nu ongeveer 5 maanden zonder onderbreking.
Voor wat betreft functionaliteit doen ze ongeveer hetzelfde. Ik heb wel gemerkt dat er voor de e-tech regelmatig software updates uitkomen met nieuwe functionalitit en dat is natuurlijk wel gunstig. Ik gebruik hem i.c.m. Kabelfoon super 1539 down/256 up

Nog even wat functionaliteit van de e-tech:

* Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)
* Ingebouwde firewall met stealth poorten (router volledig onzichtbaar) en block ping, block wan en block icmp
* 1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem
* Ondersteunt ADSL en kabelverbinding
* Eenvoudig te configureren via web browser
* Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN
* Ondersteunt NAT (Network Address Translation)
* Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort
* Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)
* Ondersteunt Virtual Private Network (VPN) pass-through
* WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)
* Ingebouwde DHCP-server for LAN
* Static Routing Table
* Ondersteunt Access Control
* Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)
* Ondersteunt Visual Computer
* Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites
* Resetknop voor fabrieksinstellingen
* Ondersteunt ABN-Amro, Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed en nog veel meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54864

Klop, en als er een spel/app niet werkt, gewoon ff checken welke poort ie gebruikt en dan kan je hem gewoon openen (in of outbound)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37389

[afbeelding]

Ik hoop overigens dat dit topic mag openblijven, ondanks vele andere router topics, maar daar kon ik dit er dus niet in vinden.
[/quote]

Ik heb zaterdag een e-tech routertje aangesloten, aansluiten en draaien, zelfs msn werkt volledig ( voice / video /files ) nergens geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-06 11:21
Ik heb een Unex ISO50P, deze is onderhuids gelijk aan de edimax. Als ik weer een router zou moeten kopen zou ik deze dingen nooit uitkiezen. Je kan geen poorten forwarden :(. Alleen virtual server. Dit is dus een heel groot nadeel, ivm. bestanden versturen met msn, Netmeeting, etc. Een oom van me heeft die Linksys (maar dan met 1 poort). Het is een perfect ding, hij heeft er nooit problemen mee, kan bestanden versturen met msn, etc. Het enige probleem was dat MSN hem er om de 20 minuten afgooide, maar dit hadden alle Linksys'en. Maar dit probleem is verholpen. Met de rest heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

VPN kan je bijvoorbeeld met een kennis een soort lan maken, je kan bij hem in loggen of hij bij jou :)

heb je dus niet zo veel aan als gewone thuisbruiker en ik ben er inmidels wel achter dat je gewoon goedkoopste router moet nemen die je tegen komt, zijn allemaal het zelfde.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 16:02
Op dinsdag 14 mei 2002 22:40 schreef psmeets het volgende:
Ik heb een Unex ISO50P, deze is onderhuids gelijk aan de edimax. Als ik weer een router zou moeten kopen zou ik deze dingen nooit uitkiezen. Je kan geen poorten forwarden :(. Alleen virtual server. Dit is dus een heel groot nadeel, ivm. bestanden versturen met msn, Netmeeting, etc. Een oom van me heeft die Linksys (maar dan met 1 poort). Het is een perfect ding, hij heeft er nooit problemen mee, kan bestanden versturen met msn, etc. Het enige probleem was dat MSN hem er om de 20 minuten afgooide, maar dit hadden alle Linksys'en. Maar dit probleem is verholpen. Met de rest heb ik geen ervaring.
Ik wil dit in zijn geheel tegen spreken, poort forwaren/mappen werkt wel degelijk, en via ICQ en msn kan je files sturen en ontvangen met de nieuweste firmware!

Maar als je een, naar mijn ogen, goede router wilt kopen koop dan de linksys, let wel op de prijs, en vooral het verschil tussen Nederland en de VS, dat verschil is behoorlijk.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Op dinsdag 14 mei 2002 23:08 schreef TsiisSkaaf het volgende:

[..]

Ik wil dit in zijn geheel tegen spreken, poort forwaren/mappen werkt wel degelijk, en via ICQ en msn kan je files sturen en ontvangen met de nieuweste firmware!

Maar als je een, naar mijn ogen, goede router wilt kopen koop dan de linksys, let wel op de prijs, en vooral het verschil tussen Nederland en de VS, dat verschil is behoorlijk.
Hoe krijg jij het dan voor elkaar om een poort te forwarden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Laatst online: 28-05 23:10
Ik zit er dus over te denken om die Linksys router te gaan kopen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat ik de volgende dingen zonder problemen nog kan doen:

Trillian (icq,msn dus)
UT online spelen
Audio galaxy en andere sharing programma`s
en de standaard dingen als browsen en ftp en dergelijke.

is dit zonder meer mogelijk met deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Laatst online: 00:38
Op woensdag 15 mei 2002 01:25 schreef enrico het volgende:
Ik zit er dus over te denken om die Linksys router te gaan kopen, maar dan wil ik wel zeker zijn dat ik de volgende dingen zonder problemen nog kan doen:
Waarom de linksys boven de zelfde geprijsde Draytek ( allom gepresen ) of de stuk goedkopere E-tech?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Technisch denk ik dat ze niet zoveel van elkaar verschillen.
Wat ik wel weet is dat de Draytek voor alle soorten internet werkt,
maar ook standaard in zijn gebruiksaanwijzing alle soorten internet vormen tot in detail uitlegt,
hoe je de router moet instellen voor jouw internet vorm.
Dus als je ooit eens verandert van provider of internet vorm, kan je hem gewoon blijven gebruiken.
En ze hebben trouwens ook een duidelijk overzichtelijke Nederlandse website.

Een tevreden Draytek vigor 2200e gebruiker.
(Hccnet adsl basic/mxstream)
Heb er ook al eentje bij mijn zwager neergezet.
(upc/chello kabel)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18020

Ik heb vandaag de E-Tech gehaald en ben er bijzonder tevreden over, wat mij heeft doen overhalen is dat je je ftp server als Active kan verbinden, ipv PASV.

En de prijs is natuurlijk ook heel schappelijk en kan bijzonder veel, je kan poorten mappen, maar ook applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen. goh de mijne heeft een dhcp server! dat hebben ze dus ook allemaal. goh de mijne heeft vpn! ja dat zal de gemiddelde gebruiker heel vaak gebruiken natuurlijk. ik heb verschillende van die routers gezien, het komt er bij allemaal op neer dat je ze bij een klant neerzet en er nooit meer omkijken naar hebt.
koop gewoon de goedkoopste die aan jouw eisen voldoet.

ikzelf heb een freesco router, die is gratis, alleen kost meer stroom maar dat hoef ik toch niet zelf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39627

ik ga voor cisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op donderdag 16 mei 2002 01:43 schreef smvs het volgende:
...

ikzelf heb een freesco router, die is gratis, alleen kost meer stroom maar dat hoef ik toch niet zelf te betalen.
Ben ik niet met je eens, duurdere modellen hebben vaker een snellere processor, meer features (bv. statefull packet inspection) en meer fraais.
Het kan dus zomaar wezen dat bv. gamen beter gaat met merk x dan merk y gewoon omdat de interne processing sneller is. Ik zou dus alles afwegen en niet zomaar voor de goedkoopste gaan.

Meer info en tests: www.practicallynetworked.com
Op donderdag 16 mei 2002 01:46 schreef kozel het volgende:
ik ga voor cisco
Zeg dan niks :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12516

Nou ben ik niet zo'n kenner van al die netwerk afkortingen, en ik heb even op google gezocht, dat blijkt dus een Virtual Private Networks te zijn. Als voordeel wordt kostenbesparing voor grote bedrijven genoemd, maar heb ik hier als thuisinternetter op meerdere computers ook iets aan. Wat kan ik met een VPN?
In het geval van deze routers heb je die VPN nodig voor ADSL (bv. Mxstream van KPN). Aangezien jij Chello hebt zul je dat niet gebruiken. Maar ik zou wel ten alle tijden een router nemen die ook VPN ondersteund, mocht je dan een keer overtsappen op Adsl.... Maar voor zover ik weet hebben al deze routers die mogelijkheid.
(Bij een Adsl verbinding maak je namelijk eerst verbinding dmv. het opbouwen van een VPN ivm de authentication. Bedrijven gebruiken vaak een VPN om verschillende lokaties op die manier met elkaar te verbinden. Het grote voordeel is dan de beveiliging en de mogelijkheden mbt. encryptie van de data die eroverheen gaat. Je zult het thuis (zeker in jouw geval!) niet gebruiken.

Over de routers:
Ik heb ooit eens met zo'n Unex zitten stoeien. Ik kan zo'n ding niet echt aanraden. Ik vond hem niet makkelijk te configen en de support was behoorlijk onduidelijk.
Bij de Drayteck daarin tegen vond ik de support heel goed,
alles duidelijk en zelfs ook nog eens in het Nederlands beschikbaar. Had ik binnen een paar minuten aan de gang.

Ik zou dus ten alle tijden toch maar voor de drayteck gaan puur omdat de support daar een stuk beter van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had een freesco, die heb ik dus de deur uit gedaan. Deze E-tech heeft functies die freesco niet heeft, is gigantisch veel stiller en kleiner en configureren is prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49315

Ik heb hier zelf een draytek vigor 2200X. Kan maar een ding zeggen hij is gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

Werkt de Linksys al met MX Stream? Op de site van mr-at (www.mr-at.nl) stond ooit dat de Linksys niet werkt met MX Stream.
'k zou toch voor de Etech gaan gezien de Nederlandse support (www.lapwing.nl).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Op donderdag 16 mei 2002 21:22 schreef klausewitz het volgende:
Werkt de Linksys al met MX Stream? Op de site van mr-at (www.mr-at.nl) stond ooit dat de Linksys niet werkt met MX Stream.
'k zou toch voor de Etech gaan gezien de Nederlandse support (www.lapwing.nl).
Ik dacht dat ze een firmware patch hebben uitgebracht, weet het niet zeker, xal ff kijken.

Bij Mr-at staat onder klantenservice een firmware upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

'k had inmiddels ook gezien dat er een download voor de linksys is.....
Misschien intussen een nieuw model van Linksys?

Edit:
Toch uitkijken als er iemand ooit een tweedehansje koopt en MX Stream heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
ik snap niet wat iedereen zich druk maakt om die apparaten. ze zijn toch allemaal hetzelfde die dingen. goh de mijne heeft een dhcp server! dat hebben ze dus ook allemaal. goh de mijne heeft vpn! ja dat zal de gemiddelde gebruiker heel vaak gebruiken natuurlijk. ik heb verschillende van die routers gezien, het komt er bij allemaal op neer dat je ze bij een klant neerzet en er nooit meer omkijken naar hebt.

Is niet helemaal waar. De doorsnee gebruiker zoekt een router waarmee alles nog werkt alsof je NIET achter NAT zou zitten. Bovendien wil ie zo min mogelijk configureren. Neem dat een router en OS (WIn XP of ME) met UPNP ondersteuning, dan kun je namelijk ook nog gewoon file transfer, voice en video via MSN gebruiken. Ik heb nog niemand gehoord die dat met Freesco of met hardware/software routers zonder UPNP dit goed aan de praat heeft gekregen.

Ik zelf gebruik de Repotec RP-IP515H die inderdaad beschikt over UPNP. Er zit ook een D.O.S. protectie op, maar die moet uitgeschakeld worden, wil UPNP er goed op werken. Ik zag hem laats al voor 111 Euro staan, en dat is inclusief 4 poorts switch en printer server.
Het vreemde is wel dat de opvolgers die inmiddels op de Repotec site staan, niet lijken te beschikken over UPNP, wellicht komt hier later een firmware upgrade voor. Voor de Vigor is een UPNP firmware in ontwikkeling heb ik begrepen.

Er zijn reeds een aantal topics hiervoor. Zoek bijvoorbeeld op UPNP of kijk in het grote MSN messenger topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29421

Op woensdag 15 mei 2002 01:25 schreef enrico het volgende:

Trillian (icq,msn dus)
UT online spelen
Audio galaxy en andere sharing programma's
en de standaard dingen als browsen en ftp en dergelijke.

is dit zonder meer mogelijk met deze router?
Ik heb zelf een Linksys router en ik weet dat MSN en Quake zonder problemen werkt. Verder geen problemen met sharing programma's, browsen en ftp mag al helemaal geen problemen geven. Hij draait hier al zo'n andehalf jaar probleemloos.
Het instellen is een fluitje van een cent. In de tijd dat ik hem aanschafte (toen 500 piekies) had je nog niet veel keuze, maar ik ben er blij mee. BTW ik heb de BEFSR11, omdat ik al een HUB had (heb). (En hij ziet er lief uit O+ :* )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op donderdag 16 mei 2002 22:38 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Is niet helemaal waar. De doorsnee gebruiker zoekt een router waarmee alles nog werkt alsof je NIET achter NAT zou zitten. Bovendien wil ie zo min mogelijk configureren. Neem dat een router en OS (WIn XP of ME) met UPNP ondersteuning, dan kun je namelijk ook nog gewoon file transfer, voice en video via MSN gebruiken. Ik heb nog niemand gehoord die dat met Freesco of met hardware/software routers zonder UPNP dit goed aan de praat heeft gekregen.

Ik zelf gebruik de Repotec RP-IP515H die inderdaad beschikt over UPNP. Er zit ook een D.O.S. protectie op, maar die moet uitgeschakeld worden, wil UPNP er goed op werken. Ik zag hem laats al voor 111 Euro staan, en dat is inclusief 4 poorts switch en printer server.
Het vreemde is wel dat de opvolgers die inmiddels op de Repotec site staan, niet lijken te beschikken over UPNP, wellicht komt hier later een firmware upgrade voor. Voor de Vigor is een UPNP firmware in ontwikkeling heb ik begrepen.

Er zijn reeds een aantal topics hiervoor. Zoek bijvoorbeeld op UPNP of kijk in het grote MSN messenger topic.
Die E-tech router heeft dus die mogelijkheid, je kan een ftp server erachter zetten en nog steeds Active verbinden.

UPNP werkt niet zo vlekkeloos wanneer je gaat portmappen omdat je een server hebt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op donderdag 16 mei 2002 22:38 schreef dvdhoek het volgende:

Dan komt die ook even in het lijstje erbij:

• €111 Repotec RP-IP515H Kabelrouter

Voordelen:
+ UPNP

Afbeeldingslocatie: http://www.repotec.com.tw/pic/RP-IP515H.jpg

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 17 mei 2002 19:57 schreef Inge het volgende:

[..]

Dan komt die ook even in het lijstje erbij:

• €111 Repotec RP-IP515H Kabelrouter

Voordelen:
+ UPNP

[afbeelding]
De E-tech 4 poorts router is net goedkoper geworden via www.routershop.nl .
Die kost nu nog maar 109 Euro! 1 week geleden nog 118 euro. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Zijn er nog meer goedkope routers met UPNP eigenlijk, want het klinkt wel handig?

En heeft er misschien iemand problemen met de Repotec RP-IP515H (Chello en XP)? Zoniet dan ga ik deze binnenkort aanschaffen denk ik!

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:00 schreef Stinger_Ventura het volgende:

De E-tech 4 poorts router is net goedkoper geworden via www.routershop.nl .
Die kost nu nog maar 109 Euro! 1 week geleden nog 118 euro. :7
Ik zie het ja, maar ik kan mijn 1e post in dit topic niet meer wijzigen helaas...

Dus iedereen, de E-tech kost €109

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 17 mei 2002 20:04 schreef Inge het volgende:
Zijn er nog meer goedkope routers met UPNP eigenlijk, want het klinkt wel handig?

En heeft er misschien iemand problemen met de Repotec RP-IP515H (Chello en XP)? Zoniet dan ga ik deze binnenkort aanschaffen denk ik!
ik ben al een tijd met routers bezig, en heb veel search gebruikt.
Wat mij bijbleef van de Repotec is dat hij soms uitviel en dat hij herstart moest worden ( stroom er af )
Dit heb ik meerdere mensen horen herhalen op meerdere momenten.
En dat is ook gelijk het enige wat ik er van weet.

Waarom zou je de repotec kiezen boven de E-tech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12718

Ik heb zelf de SITECOM,

de EENpoorts versie, deze zet je 'tussen' de kabelverbinding en je (bestaande) hub
en configureer het geheel gewoon ook via de browser.
alles weerkt zonder noemenswaardige probleempjes, zelfs ABN-AMRO !
verdere zaken als printersharing e.d. had ik al via netwerk dus dit was de meest logische oplossing...

/edit :
Deze was € 129 bij de dynabyte om de hoek, en dus ook makkelijkst om "effe" mee te pakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
http://dev.rab-bit.com/1to1/html/document.php?cat=36&id=42

het bedrijf 1to0 is ook niet naar de 109 euro gegaan!
Ze te zien beconcureren ze elkaar een beetje, want al een paar dagen gaat 1to0.nl steeds op dezelfde prijs zitten als routershop.nl .

10 minuten geleden koste die nog 111 euro bij 1to0.nl , en nu net dus 109.
Hopelijk duikt routershop.nl daar weer onder en blijven ze elkaar een beetje de laagste prijs beconcureren.
Gunstig voor de consument! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32720

Ik weet dat je het niet wilt horen, maar ik doe het toch.
Ik heb die E-tech, werkt echt perfect.

Ik had zelf geen hol verstand van routers (zelfs nog nooit een gezien/aangeraakt).
Uit de doos, handleiding erbij, stroom erop en netwerkkabels erin en draaien.

Alles werkt: MSN, games, enz.

Ik zou voor de e-tech gaan. Hij is ook lekker goedkoop en goede onderstuening via http://www.e-tech.nu :9

P.s. ik heb @home. maar voor elke aanbieder zit er een handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38411

dat is lekker makkelijk gezegt, maar mijn vader zit nu wel te zuren om de stroomrekening,
echt een top topic, denk dat ik voor die e-tech ga,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Misschien moeten we een letsbuyittogether actie doen waarbij "tweakers" een extra discount krijgen bij een shop (kan ze nu wel tegen elkaar uitspelen ).

Animo check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op vrijdag 17 mei 2002 20:08 schreef Stinger_Ventura het volgende:

[..]

ik ben al een tijd met routers bezig, en heb veel search gebruikt.
Wat mij bijbleef van de Repotec is dat hij soms uitviel en dat hij herstart moest worden ( stroom er af )
Dit heb ik meerdere mensen horen herhalen op meerdere momenten.
En dat is ook gelijk het enige wat ik er van weet.

Inderdaad heb ik de stroom er twee keer af moeten halen, maar dat is gebeurt in de tijd dat ik nog erg met de configuratie zat te spelen (poortmappen, UPNP aan/uit). Volgens mij trad het op als ik op de XP machine UPNP niet op automatic had staan, maar handmatig had gestart. In m'n huidige configuratie (UPNP aan, DOS protectie uit, voor de rest standaard configuratie) draait ie nu 2 maanden continue zonder problemen onder Chello. Ik ben er erg tevreden mee.

En ik zou de Repotec kiezen omdat ik daarvan zeker weet dat File transfer, Voice en Video het doen onder MSN (Win XP/ME). Van de E-Tech weet ik dat niet, maar die ken ik ook niet verder, maar zonder UPNP gaat het denk ik niet werken, file transfer wellicht wel met wat poortmappen, maar de rest niet. Bij UPNP hoef je niet meer te poortmappen, dat gebeurt dynamisch.

Van de Repotec bestaat ook een 7 poorts versie, de RP-IP518H. Let op dat de nieuwere Repotecs UPNP wellicht niet ondersteunen, ik zie het er in ieder geval niet meer bij staan op hun site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:08 schreef Stinger_Ventura het volgende:

Omdat die UPNP ondersteuning heeft, dan kun je als het goed is ook nog gewoon file transfer, voice en video via MSN gebruiken :)

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:27 schreef Stinger_Ventura het volgende:
Misschien moeten we een letsbuyittogether actie doen waarbij "tweakers" een extra discount krijgen bij een shop (kan ze nu wel tegen elkaar uitspelen ).

Animo check?
Ik wil wel voor de Repotec

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Vergeet niet bij Chello ff van te voren je MAC adres (physical address) te noteren en dat dan in de router over te nemen.

Dit vind je via
- Chello contract of
- Command prompt: IPCONFIG /ALL of
- WINIPCFG

Wanneer gaan we video chatten :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 23-06 12:04
dan moet je router dus wel MAC spoofing kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Inderdaad, maar dat kunnen de meeste wel volgens mij. De genoemde Repotec in ieder geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 08:44
Op vrijdag 17 mei 2002 20:27 schreef Stinger_Ventura het volgende:

Animo check?
ja :)

ik heb ook een router nodig. wel een 1 poorts want ik heb pas een 8 poorts switch gekregen.
ik heb ook de ballen verstand van routers. ben ff met freesco aan de gang gegaan maar dat was echt hopeloos ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
IK ga ook Router kopen... alleen weet ik nog niet welke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Op dinsdag 14 mei 2002 15:49 schreef Dracula het volgende:
Die draytek Router heb ik zelf ook en op hun website staat precies hoe je hem kan configureren voor MXStream,Chello, @home enz.

Dus dat vind ik een grootvoordeel.
krijg je ook met papier mee met etech

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op zondag 19 mei 2002 00:50 schreef Tutti-frutti het volgende:

[..]

krijg je ook met papier mee met etech
Inderdaad, alles dat de Draytek heeft, dat heeft de E-tech ook!
Alleen kost de Etech 35 euro minder.

Ik snap nog steeds niet waarom mensen voor de Draytek gaan ipv van de E-tech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op zaterdag 18 mei 2002 18:38 schreef vinkie het volgende:

[..]

ja :)

ik heb ook een router nodig. wel een 1 poorts want ik heb pas een 8 poorts switch gekregen.
ik heb ook de ballen verstand van routers. ben ff met freesco aan de gang gegaan maar dat was echt hopeloos ;(
Routers met switch zijn volgens mij niet veel duurder en wellicht schaarser dan zonder. Waarom gebruik je niet gewoon Windows ICS of een simpel gateway pakket (WinGAte, WinRoute) als je toch al een PC continue aan wilt laten staan (freesco)? Dan heb je geen router nodig en is je switch + een extra netwerkkaart voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 15:46

Pogostokje

* twiet *

Tsja ... ik heb zelf ervaring met een Linksys en een Draytek. Ik ben blij dat ik van die Linksys af ben. Hij mist toch wel wat instellingen als je eenmaal de Draytek gewend bent.

Ik moet dus aansluiten bij wat al gezegd is ...
Als je een out-of-the-box oplossing zoekt en als je zelf de ballen verstand hebt van IP dan is de Linksys een goed idee. Deze werkt OOK op mxstream, mijn vader heeft dat zo werkende.

Wil je wel eens spelen met geavanceerde instellingen, een goeie firewall hebben, VPN opzetten of hou je van een telnet prompt om je instellingen te wijzigen ... kies dan de Draytek.

Met beide kan je gewoon surfen enzo natuurlijk, daar zit het verschil echt niet in.

De E-Tech ken ik niet, maar het merk roept bij mij associaties op met niet-werkende ISDN adapters enzo ... ;(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Help! Ik heb een beetje gelezen in dit topic, erug handig bovendien en zit nog te tobben welke ik nou zou moeten gaan nemen. De volgende dingen wil ik blijven doen:

Ik heb ADSL (Mxstream) van Planet Internet
*FTPServer draaien
*Gamen (cs, quake, ut, rtcw, moh:aa enzo)
*Internetten (kazaa, msn, irc enzo natuurlijk ook gewoon inet(port 80)
*Goede firewall
*uitgebreide functies maar wel met goede handleiding
*webserver eventueel (optioneel)
*Ik moet er mijn 8ports 100mbit switch aan kunnen haken
*Geen geluid maken enzo, en er mooi uitzien met ledjes enzo :9~ (optioneel)

Ik zit nog te denken aan de linksys of de vigor, maar als dat niet zo erg veel verschilt met de e-tech dan kies ik liever voor goedkoper dan voor mooier design. :)

Nog wat extra info:
*In gebruik internet vollop vrijwel hele dag voor mijn werk en studie
*Heb enige kennis van netwerken
*Wil wel leren (netwerken en over routers)
*Moet het internet delen over 3 windows pc's binnenkort 4. Moet ook linux pc's kunnen serven.

Thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
niemand die mij kan helpen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gmkey
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2024
Novah,
ik denk dat jij beter een draytek kan kiezen. Kan je mooi je servertjes hosten etc. Denk er aan dat je je wel aan de fair use regeltjes houdt, want anders heb je straks een routertje en geen ADSL of Kabel meer ;-)

Ik kan nog even toevoegen dat de linksys router UPNP ondersteund en vanaf firmware 1.4 ook de mogelijkheid biedt om je PC helemaal dicht te zetten mbv Zonealarm. Draait bij mij als een zonnetje :-)

Alleen wil ik zelf bij mijn verhuizing naar zo'n draytek Vigor 2200 W+... Jammergenoeg moet ik eerst nog een huis vinden... (misschien wel een leuk topic voor een ander forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
hehe lol, thx. Ik heb hem inmiddels bestelt maar omdat het vandaag pinksteren is zullen ze hem pas morgen afhandelen. Hopelijk heb ik hem dus overmorgen staan. De Vigor2200e :D
Pratig stukje techniek, om te smullen gewoon :9~

Enuh... ik draai nu ook een FTP server, en download hele dagen lang en game als een waus. Ik heb er nog nix over gehoort ofzo. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Even nog een opmerking over de Repotec (die ik zelf trouwens heb); die kan dus niet zondermeer overweg met Mxstream (zie topic in FAQ). Dit is overigens simpel op te lossen door je modem te hacken en dan ADSL over PPP te draaien.
Verder heb ik nogal eens ruzie met de printserver (geeft aan dat de printer bezig zou zijn) en ik kan er maar niet achter komen waar dat aan ligt (workaround is trouwens de router resetten).

Verdere voordelen van de repotec:
+ voorgedefinieerde applicaties aanwezig (makkelijker port forwarden; je zegt gewoon ICQ en de router lost het op)
+ DMZ mogelijk
+ URL filter
+ remote management
+ servers achter router mogelijk (meerdere over meerdere PC's)
+ fixed IP / DHCP combinatie mogelijk (sommige PC's vast IP, andere DHCP)
+ MAC adres veranderbaar
+ kan samenwerken met andere routers/gatways dmv 'static routing'

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op maandag 20 mei 2002 16:49 schreef Chemist het volgende:
Even nog een opmerking over de Repotec (die ik zelf trouwens heb); die kan dus niet zondermeer overweg met Mxstream (zie topic in FAQ). Dit is overigens simpel op te lossen door je modem te hacken en dan ADSL over PPP te draaien.
Verder heb ik nogal eens ruzie met de printserver (geeft aan dat de printer bezig zou zijn) en ik kan er maar niet achter komen waar dat aan ligt (workaround is trouwens de router resetten).
In de nieuwsgroepen vind ik een bericht waarin men zegt dat de nieuwste firmware geïnstalleerd moet worden en dan:
"
If user want to install one PPTP server behind the RP-IP515H, he need
to
configure RP-IP515H in "User-Defined Virtual Server".
1. IP Address: PPTP server's IP Address in LAN
2. Protocol: TCP
3. Both Internal Port and External port: 1723

Met deze settings moet mxstream zonder problemen werken,
vul het vaste ip van de vpn-server in, meestal 10.0.0.138.
"

Werkt het dan nog niet zonder het modem te tweaken? Ik gebruik hem zelf onder Chello, maar ben wel zeer benieuwd of hij ook zonder meer onder MX Stream werkt.

Ik heb geen problemen met de print server. Heb ik alleen een keer gehad toen ik een inkttank moest vervangen. Misschien komt het omdat de netwerk poort niet bi-directioneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op maandag 20 mei 2002 16:49 schreef Chemist het volgende:

Verdere voordelen van de repotec:
+ voorgedefinieerde applicaties aanwezig (makkelijker port forwarden; je zegt gewoon ICQ en de router lost het op)
+ DMZ mogelijk
+ URL filter
+ remote management
+ servers achter router mogelijk (meerdere over meerdere PC's)
+ fixed IP / DHCP combinatie mogelijk (sommige PC's vast IP, andere DHCP)
+ MAC adres veranderbaar
+ kan samenwerken met andere routers/gatways dmv 'static routing'
thanx

Nog een andere vraag, als je de router het mac address van de chello netwerk kaart laat spoofen, kun je die kaart dan nog in de pc laten zitten, of moet je daar die dan ook een ander mac address laten spoofen?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op maandag 20 mei 2002 19:33 schreef Inge het volgende:

[..]

thanx

Nog een andere vraag, als je de router het mac address van de chello netwerk kaart laat spoofen, kun je die kaart dan nog in de pc laten zitten, of moet je daar die dan ook een ander mac address laten spoofen?
Ik zou verwachten dat het geen probleem oplevert, aangezien je router met het externe netwerk verbonden is met dat Mac adres en je netwerkkaart intern. Ik heb het zelf (nog) niet geprobeerd. MAC instellen onder windows is simpel, gewoon via de properties van je netwerkkaart. Ik heb zelf de netwerkkaart disabeld, zodat wanneer Chello eruit ligt ik kan uitsluiten dat het aan m'n eigen netwerk ligt, door ff de kabel om te pluggen en de kaart weer aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-03 18:35
Sterker nog: de repotec heeft een button 'clone MAC adress from PC NIC' ; hiermee kopieer je dus het MAC adres van de NIC in de PC.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26495

Hey :D

Ik ben zelf ook van plan een router aan te schaffen, daar ik stapel gek word van al die firewalls en ICS programma's.
Op m'n werk heb ik een Draytek(geloof Vigor 2200E) en ben daar erg content mee, zeer gemakkelijk in gebruik, en dat wil iets zeggen want ik heb er de ballen verstand van! :)
Nou gebruik ik daar geen ICQ/MSN of wat ook dus heb ik niet kunnen testen of file transfers werken. P2P werkt wel, KaZaA, DC, Edonkey etc.
Maar als ik het goed begrepen heb kun je file transfers wel vergeten zonder UPNP support, wat UPNP ook mag betekenen...
Misschien een domme vraag, maar wat is dat voor onzin? Alleen Windows ME en XP hebben het. Ook las ik op grc.com dat het gevaarlijk zou zijn en er is ook een klein tooltje om deze functie uit te schakelen. Er is mij echter totaal niet duidelijk waar UPNP voor dient.
Ook hebben we een linksys getest op m'n werk, het eerste wat opviel is dat ons exemplaar standaard geen PPTP ondersteunde. Na lang zoeken kwamen we er eigenlijk achter dat er een firmware update was om PPTP support toe te voegen
support van linksys in NL is niet om naar huis te schrijven...
Van D-Link hadden we ook nog een model, zelf niet getest maar goede reacties van klanten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op dinsdag 21 mei 2002 23:05 schreef Roefoes het volgende:
Hey :D

Ik ben zelf ook van plan een router aan te schaffen, daar ik stapel gek word van al die firewalls en ICS programma's.
Op m'n werk heb ik een Draytek(geloof Vigor 2200E) en ben daar erg content mee, zeer gemakkelijk in gebruik, en dat wil iets zeggen want ik heb er de ballen verstand van! :)
Nou gebruik ik daar geen ICQ/MSN of wat ook dus heb ik niet kunnen testen of file transfers werken. P2P werkt wel, KaZaA, DC, Edonkey etc.
Maar als ik het goed begrepen heb kun je file transfers wel vergeten zonder UPNP support, wat UPNP ook mag betekenen...
Misschien een domme vraag, maar wat is dat voor onzin? Alleen Windows ME en XP hebben het. Ook las ik op grc.com dat het gevaarlijk zou zijn en er is ook een klein tooltje om deze functie uit te schakelen. Er is mij echter totaal niet duidelijk waar UPNP voor dient.
Ook hebben we een linksys getest op m'n werk, het eerste wat opviel is dat ons exemplaar standaard geen PPTP ondersteunde. Na lang zoeken kwamen we er eigenlijk achter dat er een firmware update was om PPTP support toe te voegen
support van linksys in NL is niet om naar huis te schrijven...
Van D-Link hadden we ook nog een model, zelf niet getest maar goede reacties van klanten gehad.
Op http://www.microsoft.com en ook op dit forum kun je zoeken op UPNP. Een goed begin is ook [topic=437046/1/25]

Echt onzin vind ik het niet, aangezien het een oplossing biedt voor complexe verbindingen (dynamisch toegewezen poortnummers, meerdere poorten etc.) via NAT. Wat je MS zou kunnen verwijten, is dat die verbindingen (van met name MSN) zo complex zijn.

File transfers gaan overigens vaak nog wel via poort mappings, voice en video via MSN niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38017

E-tech is een heel solide, strakke kast. Geen enge vieze kleurtjes enzo. Gewoon stevig enzo. Tevens is hij gemakkelijk voor alle aanbieders te config'en.

Hij heeft volgens mij iets minder specifiek instel mogelijkheden dan de Vigor maar genoeg om goed mee te werken.

BTW. Is Unex hetzelfde als E-tech?
BTW2. Hier vind je een goede handleiding, weliswaar geschreven voor een US Robotics, maar werkte prima voor mijn Unex : http://www.freedity.com/mxstream/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38017

Op donderdag 16 mei 2002 11:40 schreef richardc het volgende:

Over de routers:
Ik heb ooit eens met zo'n Unex zitten stoeien. Ik kan zo'n ding niet echt aanraden. Ik vond hem niet makkelijk te configen en de support was behoorlijk onduidelijk.
Begrijp niet waar je het over hebt, manual is hartstikke duidelijk. Op internet (google.com) vind je binnen de kortste keren informatie over het installen voor mxstream. Ik was in 5 minuten klaar met m'n hele netwerk....>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26495

Op woensdag 22 mei 2002 12:39 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

Op http://www.microsoft.com en ook op dit forum kun je zoeken op UPNP. Een goed begin is ook [topic=437046/1/25]

Echt onzin vind ik het niet, aangezien het een oplossing biedt voor complexe verbindingen (dynamisch toegewezen poortnummers, meerdere poorten etc.) via NAT. Wat je MS zou kunnen verwijten, is dat die verbindingen (van met name MSN) zo complex zijn.

File transfers gaan overigens vaak nog wel via poort mappings, voice en video via MSN niet.
Oh, op zo'n manier.
In dat geval is het n.v.t. voor mij, dacht dat het ook voor ICQ nodig was.
Leek me ook al vreemd sinds ICQ gewoon een paar beschikbare TCP poorten nodig heeft, die je met de meeste routers gewoon kunt toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Getverdemme, de E-tech is duurder geworden
Zowel 1to0.nl als routershop.nl zijn van 109 eutjes naar 117/118 euro gegaan.
Daar gaat het prijsvechten :'(

Positief is wel dat de Draytek Vigor nu maar 134 euro kost ( komt van 149 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Op woensdag 22 mei 2002 12:45 schreef eichhorn het volgende:
E-tech is een heel solide, strakke kast. Geen enge vieze kleurtjes enzo. Gewoon stevig enzo. Tevens is hij gemakkelijk voor alle aanbieders te config'en.

Hij heeft volgens mij iets minder specifiek instel mogelijkheden dan de Vigor maar genoeg om goed mee te werken.

BTW. Is Unex hetzelfde als E-tech?
BTW2. Hier vind je een goede handleiding, weliswaar geschreven voor een US Robotics, maar werkte prima voor mijn Unex : http://www.freedity.com/mxstream/
Nee, E-tech is niet hetzelfde als Unex (al lijkt de buitenkant er wel op) maar Edimax is hetzelfde als Unex (aan de binnenkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18654

linksys kan ook mnikstream aan en werkt stabiel draait nu al weer 3 maanden achter elkaar geen crash niks
je kan goed forwarden en loggen kan ik iedereen aan raden en deze werkt op 8mbit toppie (wat altijd zou moeten kunnen omdat ze 10mbit zijn)
zelfs windows xp herkend hem automatisch als internet gateway

toppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Nou, vandaag de Draytek gehaald bij ACI in Zoetermeer.

Routershop gaf geen antwoord op mijn vraag of ik hem vandaag kon komen ophalen.

Ik heb voor de Draytek gekozen omdat er toch zo vreselijk lovend over gesproken werd.

E-tech was goedkoper maar eerder veel goedkoper, nl 143 tegen 108 euro.
Nu is het verschil 139 tegen 118 euro, en daarom toch maar de Draytek gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Okay, net de Draytek aangesloten ( zeer makkelijk !)

Maar nu zat ik even te testen met een andere PC op een andere kamer, en haalde daar 110mb aan MP3'tjes vandaan van zijn HD naar mijn HD.
Dit duurde 45 seconden, is dat niet wat lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56465

Inge, in jou lijstje staan er eigenlijk maar 2 die echt een goede ondersteuning bieden voor diverse multimedia progs zoals icq, msn, netmeeting, kazaa etc.
Dit zijn de Draytek en de E-tech.
Beide zijn goede routers maar als ik je mag adviseren zou ik voor de E-tech gaan.
Reden hiervoor zijn de volgende:
1.E-tech heeft net als Draytek regelmatig firmware updates.
2.Ook E-tech heeft in de volgende firmware UPnP!!!!
3.E-tech heeft een goede en vriendelijke support dmv tel. mail. De support is bij Draytek een stuk minder vriendelijk.
4.E-tech is duidelijk goedkoper dan de Draytek.
5.E-tech geeft 5 jaar garantie en Draytek maar 2 jaar. Dit zegt duidelijk iets over het vertrouwen dat de beide bedrijven hebben in hun eigen product.
Ik hoop dat hiermee een discussie afgerond zal worden. De mensen die kiezen voor een Draytek kopen zonder meer een goede router maar geven meer geld uit dan nodig is en krijgen een kortere garantie op hun product.
Ik hoop dat iedereen nu een degelijke beslissing kan maken voor zichzelf. ps (de mensen die beschikken over een andere router zullen het niet met mij eens zijn, maar feit is dat alle overige routers wel ergens een probleempje hebben zitten, zie div. forums hierover).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 13:49
ik heb de edimax en je kunt elkaar gewoon zien in het netwerk geen probs (moet zorgen dat alles goed gedeeld staat) wat ik jammer vind (bij alle routers) is dat bestanden versturen met messenger niet meer gaat) verders moet ik elke ochtend de router resetten waarvan in de oorzaak nog niet kan vinden, vreemd genoeg deeld hij wel een ip adres uit aan een DHCP client dus werkt wel (ik heb hem pas een maand en ben aan het verhuizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Ik kan me wel vinden in de conclusie van Bombosito, al zou ik de Repotec RP-IP1515H niet willen uitsluiten. Wellicht is de support minder (geen idee, niet nodig gehad) en ik weet niet eens hoeveel garantie erop zit (volgens mij 2 jaar), maar dat waren voor mij niet de doorslaggevende argumenten. Ik wilde een betaalbare router, waarop NU alles werkt, dus ook file transfer, MSN voice / video (via UPNP), voor een lage prijs.
De printserver was daarbij een aangename toevoeging.

Wat ik nog wel graag wil weten of er ook mensen zijn die deze router met MX Stream gebruiken en wat hun ervaring daarmee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
Op maandag 27 mei 2002 17:27 schreef joosd het volgende:
wat ik jammer vind (bij alle routers) is dat bestanden versturen met messenger niet meer gaat
Dit is dus niet bij ALLE routers (lees voorgaande postings). UPNP kan een oplossing hiervoor bieden, hopelijk komt er ook voor jouw router hiervoor een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge801
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Topicstarter
Op maandag 27 mei 2002 17:20 schreef Bombonsito het volgende:
Inge, in jou lijstje staan er eigenlijk maar 2 die echt een goede ondersteuning bieden voor diverse multimedia progs zoals icq, msn, netmeeting, kazaa etc.
Dit zijn de Draytek en de E-tech.
Beide zijn goede routers maar als ik je mag adviseren zou ik voor de E-tech gaan.
Reden hiervoor zijn de volgende:
1.E-tech heeft net als Draytek regelmatig firmware updates.
2.Ook E-tech heeft in de volgende firmware UPnP!!!!
3.E-tech heeft een goede en vriendelijke support dmv tel. mail. De support is bij Draytek een stuk minder vriendelijk.
4.E-tech is duidelijk goedkoper dan de Draytek.
5.E-tech geeft 5 jaar garantie en Draytek maar 2 jaar. Dit zegt duidelijk iets over het vertrouwen dat de beide bedrijven hebben in hun eigen product.
Ik hoop dat hiermee een discussie afgerond zal worden. De mensen die kiezen voor een Draytek kopen zonder meer een goede router maar geven meer geld uit dan nodig is en krijgen een kortere garantie op hun product.
Ik hoop dat iedereen nu een degelijke beslissing kan maken voor zichzelf. ps (de mensen die beschikken over een andere router zullen het niet met mij eens zijn, maar feit is dat alle overige routers wel ergens een probleempje hebben zitten, zie div. forums hierover).
Wat is er mis met de Repotec dan?

你还记得吗 记忆的炎夏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54973

Als je via MSN bestanden wilt verzenden vanachter de router zul je bij alle routers een poort open moeten zetten.

Dit zijn voor Messenger 6891,6892,6893......6900 enz.(max 10x) 1x bestand verzenden per poort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54973

B.t.w. heb zelf een W-Linx 401S/E , was € 129,- , met printerpoort...4x100mbps Switch, en volop mogenlijkheden... (is volgens mij t zelfde als de Edimax)

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mensen, ik ben denk ik iets te voorbarig geweest in mijn uitspraken. Reden dat ik hierop terugkom is het volgende bericht dat ik heb ontvangen van Draytek:

"De Draytek 2200 serie ondersteunt op dit moment nog geen Upnp. Wij weten dat de ontwikkelaars in Taiwan bezig zijn met firmware versie 2.2,waarin dit wel zou worden ondersteund, maar we kunnen op dit moment nog
geen vaste datum noemen waarbinnen deze upgrade beschikbaar komt. Dus als u NU een router wilt hebben die gegarandeerd UPnP ondersteund raad ik u aan niet te kiezen voor de Draytek.
De verschillende routerbouwers concurreren sterk met elkaar op features, bedieningsgemak en prijs. Wij verwachten dat binnen een half jaar de meeste routers UPnP hebben. LS Aanvulling, volgens onze informatie is ook de E-tech nog niet voorzien van UPnP maar zullen ook zij dit in hun volgende firmware ondersteunen." Aldus Draytek.

Omdat ik nu weer terug bij af ben, heb ik de nodige research uitgevoerd en ben tot de volgende conclusie gekomen: Er zijn 2 routers/swith 4ports die volledig UPnP ondersteunen en dat zijn oa de Repotec RP-515H (hier ook al veel over gesproken) en de Sitecom DC-201. Dus wie nu een router moet aanschaffen en direct probleemloos MSN en Netmeeting wil gebruiken moet 1 van deze routers kiezen. Ik zit nu dus ook in twijfel, zal ik nu de Repotec of de Sitecom aanschaffen? De Repotec heeft als plus een printserver en is goedkoper, maar ik hoor er niet alleen positieve berichten over. De Sitecom hoor ik eigenlijk heel weinig over (geen bericht is goed bericht?). Dus wie o wie heeft ervaring met deze routers op bijv. @home ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 17:01
Op dinsdag 28 mei 2002 14:20 schreef Bombonsito het volgende:
Ik zit nu dus ook in twijfel, zal ik nu de Repotec of de Sitecom aanschaffen? De Repotec heeft als plus een printserver en is goedkoper, maar ik hoor er niet alleen positieve berichten over. De Sitecom hoor ik eigenlijk heel weinig over (geen bericht is goed bericht?). Dus wie o wie heeft ervaring met deze routers op bijv. @home ?
Ik heb de 4-ports Sitecom nu een paar maanden en ben er dik tevreden mee. Binnen 10 minuten was alles up-and-running. Het aansluiten van de UTP kabels naar de vier PC's nam meer tijd in beslag dan het configureren. De PC's hadden direct een IP-adres gekregen en de Sitecom had al via mijn kabelmodem verbinding met internet. Ik heb nooit problemen gehad met P2P programma's als MSN of ICQ. Bestanden versturen was geen probleem. Volgens de site van GRC zitten alle poorten dicht (stealth). Soms moet je binnen een P2P aangeven dat je via een firewall verbinding maakt, maar Kazaa, DirectConnect en WinMX werken gewoon.

Het is wel een prijzige router, iets van e. 200 t.o.v. de andere.

Edit: het gaat hierbij dus om de Sitecom DC-201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:43

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ik heb om bepaalde redenen een stukje range uit 172.25.1 in gebruik achter mijn freesco box. Ik zou een router willen gebruiken als dhcp server; het moet dan mogelijk zijn om de range zelf in te geven. Bovendien moet hij isdn kunnen als adsl eruit ligt. Daarnaast wil ik gebruik maken van plug'n'play voor icq/msn/kazaa/etc, maar filetransfers onder icq/msn doen me niks.
Daarnaast heb ik geen zin allerhande ranges open te moeten zetten per pc per protocol/produkt..

Kan de e-tech dit? Of de edimax? Ik heb nu een freesco, eigenlijk hoeft zo'n apparaat niet meer te kunnen dan deze vervangen..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 28 mei 2002 15:33 schreef pjottum het volgende:
Ik heb om bepaalde redenen een stukje range uit 172.25.1 in gebruik achter mijn freesco box. Ik zou een router willen gebruiken als dhcp server; het moet dan mogelijk zijn om de range zelf in te geven.
Dat kan altijd met DHCP
Bovendien moet hij isdn kunnen als adsl eruit ligt.
Dit kan dan weer niet, of je moet een serieele adapter hebben en de USR nemen.
Daarnaast wil ik gebruik maken van plug'n'play voor icq/msn/kazaa/etc, maar filetransfers onder icq/msn doen me niks.
Daarnaast heb ik geen zin allerhande ranges open te moeten zetten per pc per protocol/produkt..
UPNP dus, maar handmatig mappen is wel veiliger
Kan de e-tech dit? Of de edimax? Ik heb nu een freesco, eigenlijk hoeft zo'n apparaat niet meer te kunnen dan deze vervangen..
E-tech is een cable/dsl router, geen isdn router....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Op dinsdag 28 mei 2002 16:04 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Dat kan altijd met DHCP
[..]

Dit kan dan weer niet, of je moet een serieele adapter hebben en de USR nemen.
[..]
Ik heb een seriele adapter (webvox, yeah!); ik begreep dat je zo'n apparaat aan de edimax kan hangen..
UPNP dus, maar handmatig mappen is wel veiliger
[..]

E-tech is een cable/dsl router, geen isdn router....
Etech is vooral goedkoop, daarom interessant.
Maar de edimax br6004+, die ze volgens mij bij mycom hebben, is nog interessanter. Als ik de manual daarvan zo lees kan hij in elk geval wat ik vroeg - en meer :)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 28 mei 2002 15:05 schreef EdwinW het volgende:

[..]

Ik heb de 4-ports Sitecom nu een paar maanden en ben er dik tevreden mee. Binnen 10 minuten was alles up-and-running. Het aansluiten van de UTP kabels naar de vier PC's nam meer tijd in beslag dan het configureren. De PC's hadden direct een IP-adres gekregen en de Sitecom had al via mijn kabelmodem verbinding met internet. Ik heb nooit problemen gehad met P2P programma's als MSN of ICQ. Bestanden versturen was geen probleem. Volgens de site van GRC zitten alle poorten dicht (stealth). Soms moet je binnen een P2P aangeven dat je via een firewall verbinding maakt, maar Kazaa, DirectConnect en WinMX werken gewoon.

Het is wel een prijzige router, iets van e. 200 t.o.v. de andere.

Edit: het gaat hierbij dus om de Sitecom DC-201
Nou Edwin dat zijn in ieder geval de berichten die ik wilde horen. Dat de Sitecom een wat duurder product is vind ik niet zo erg. Door het goedkoopste te kiezen (bijv. E-tech) vraag je meestal ook om meer problemen en daar pas ik dus voor. Het feit dat de E-tech en de Draytek (nog) geen UPnP supporten laat ze bij mij al van mijn lijstje vallen. Blijven dus de Sitecom 201 en de Repotec 515 over. Reden dat ik dan vermoedelijk toch voor de Sitecom ga zijn de weinige klachten die ik over Sitecom kan vinden. Repotec lees ik toch meer over en niet altijd in de positieve zin. Deze jongen zal dus de Sitecom gaan bestellen. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 28 mei 2002 23:06 schreef Bombonsito het volgende:
Nou Edwin dat zijn in ieder geval de berichten die ik wilde horen. Dat de Sitecom een wat duurder product is vind ik niet zo erg. Door het goedkoopste te kiezen (bijv. E-tech) vraag je meestal ook om meer problemen en daar pas ik dus voor.
Als je geen problemen wilt hebben, moet je voor 3Com of Cisco gaan. Als je toch liever een iets goedkoper product neem, kan je altijd wel iets verwachten, ongeacht de prijs.

Ikzelf heb de E-tech al diverse malen geinstalleerd bij klanten en bij mij thuis en nog nooit problemen gehad.
Het feit dat de E-tech en de Draytek (nog) geen UPnP supporten laat ze bij mij al van mijn lijstje vallen.
Beetje raar dat je alles van UPnP laat afhangen, terwijl dit iets is wat in de volgende firmware zit en mijn inziens toch niet zo belangrijk is.
Met de E-tech kan je een ftpserver mappen, zodat deze Active kan verbinden, dat vindt ik toch weer belangrijker...
Blijven dus de Sitecom 201 en de Repotec 515 over. Reden dat ik dan vermoedelijk toch voor de Sitecom ga zijn de weinige klachten die ik over Sitecom kan vinden. Repotec lees ik toch meer over en niet altijd in de positieve zin. Deze jongen zal dus de Sitecom gaan bestellen. *D
Sitecom is dan ook niet zo'n probleemloos merk als jij omschrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En......het werd ook geen Sitecom :)
Ik wilde hoe dan ook vanavond bestellen en besloot nog 1 maal naar de Linksys te kijken.
Wat blijkt, ook de linksys heeft sinds 5 mei volledige UPnP support. Daarnaast is Linksys natuurlijk een van de betere jongens op de networking markt.
Dus ik ben er uit en heb al besteld, over ongeveer een week staat hier een linksys 41 te draaien! 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou de Linksys gaat niet door. Had hem besteld bij AS Computers voor Euro 88,95.
Krijg juist de volgende email van AS Computers:
Geachte Heer / Mevrouw,

Helaas is dit artikel niet meer voor deze prijs leverbaar. Mocht U het tegen de nieuwe prijs (Euro 139,99) willen bestellen dan horen wij dat graag van U.

Overigens is de prijs op de website helaas nog niet bijgewerkt, en ivm vakantie gaat dit ook nog wel enige tijd duren.....

met vriendelijke groet,

Jim Bosch
AS Computers

Fijne zaak dus, wel klanten lokken maar dan met zo iets aankomen :(. Nu heb ik hem besteld bij actiecom, 30 EURO duurder dan ik in eerste instantie had verwacht maar ja, dit bedrijf ziet er iets beter uit om eerlijk te zijn. Blijf toch echt voor de linksys gaan want zij zitten in ieder geval in het ontwikkelteam van de UPnP support samen met Microsoft. Dus ik ben nu weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 23-06 12:04
Iemand problemen met de Linksys BEFW 11s4 router?

ik had een router en een wireless accespoint nodig en deze ziet er wel aardig uit:

SPECS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nog even ter info..
Bij de mycom actie hadden ze de edimax voor €65, dus maar opgehaalt. Ik kan melden: in 10 minuten aan de praat, inclusief rebooten van pc's doordat ik eerst de dhcp range aangepast heb. Hij komt zelf terug met de juiste range, ook als je een netmask hebt van 255.255.255.240.
pptp opzetten was supersimpel, en tot nu toe stabiel als een huisje. Enige probleem vinnik dattie icmp verkeer doorstuurt en standaard op poort 23 bereikbaar is van buitenaf.. ;(
Maar goed, dan map je dat gewoon naar een poort op het interne netwerk die niet bestaat..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
bij www.routershop.nl is de E-tech router nu maar 86 euro!
echt een superaanbieding, want de rest kost zo'n 115+ euro's voor het zelfde product.

Sla je slag als je nu nog tijfeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 07 juni 2002 20:20 schreef Stinger_Ventura het volgende:
bij www.routershop.nl is de E-tech router nu maar 86 euro!
echt een superaanbieding, want de rest kost zo'n 115+ euro's voor het zelfde product.

Sla je slag als je nu nog tijfeld!
hij is nu 92 euro :?

They made me do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Op vrijdag 07 juni 2002 20:22 schreef Tom S. het volgende:

[..]

hij is nu 92 euro :?
Hij is van 92 naar 72 euro EX btw gegaan.
even beter lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
en een printer servertje onboard is ook echt heeel erg prettig! USR8000 out of the box alles er aan en werken.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Op zaterdag 08 juni 2002 20:05 schreef Nono_home het volgende:
en een printer servertje onboard is ook echt heeel erg prettig! USR8000 out of the box alles er aan en werken.
Ja dat lijkt me ook handig, los zijn die dingen vrij duur.
En bij je router betaal je misschien € 10 extra.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste