Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC] komplete computer in de olie gegooid

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Nieuw Topic
in de olie
Reg. datum: 22 april 2002

hier een verslag van een experiment om een komplete computer in olie te laten draaien.
broer en ik hebben vijf weken terug een pentium twee moederbord inclusief voeding in motorolie van de gamma laten draaien. Werkte prima. Toen 20 liter dunne doorzichtige olie gekocht bij oliehandel en in aquarium gedaan. Pentium deed het weer perfect ook met grafische kaart en voeding. Ook hd in olie, na 15 minuten bezweken.:(
daarna asus moederbord met athlon xp in de olie gedaan alles goed...(HD eruit) op pic zie je dat aquariumpje beetje klein is, moederbord is scheef met processor aan de hoge warme kant. draaide toch perfect ook als temp van olie naar 60 graden ging. zonder voeding tien graden lager.
Groter aquarium gemaakt moederbord plat en vier weken perfect gelopen. Geen enkel geluid (behalve hd), geen enkel probleem. Olie bleef prachtig helder, temp kwam nooit hoger dan 65 graden.Toen wilden we aktieve koeling. Bierkoeler gekocht voor 50 euro.olie door de bierkoeler gepompt, maar helaas zat er nog iets water in de leidingen.
Olie werd langzaam geleidend en toen is het een beetje misgegaan. Moederbord wijlen, nieuwe gekocht, ook wijlen. xp bezweken, geforce 2 bezweken.:r
niet getreurd, nieuwe spullen gekocht en nu willen we verder met een radiatortje zodat we gescheiden kringlopen hebben. oh ja, wel eerst met een goedkoop pentium moederbordje testen.Morgen stuur ik nog meer pics, van de nieuwe opstelling met plat moederbord.

http://www.endoria.net/upload/index.php/2557075975

=Bijna weer pappa=
Reg. datum: 05 november 2001

|:( *Hier stond iets wat ik verkeerd gelezen had* |:(

Hoelang duurt het voordat die olie gaat geleiden ?

*Edit*

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Izze Zimpell
Reg. datum: 15 september 2000

Ranzig hoor.

<hr color="red"><font color="red">Adminbreak: Kun je ook nog iets zinnigs zeggen?</font>

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Mooooooose !!
Reg. datum: 20 augustus 2001

Kun je geen zakje droogmiddel (CaCL2 of CaO) in je olie doen, zodat als er een spoor water inkomt, dat niet bij je comp kan komen?? Of door een filter met droogmiddel pompen of zo...

Athlon64_3200+ / 1024MB-PC3200 / Shuttle SN85G4 / 160GB_Maxtor 2*SATA + 1* PATA/ Radeon9800Pro / Iiyama ProLite 431S-S / ToUCam Pro / NEC2500 8x DVD+-R/RW / Yamaha AX590 @ 2*320W

E36 BMW 318iS
Reg. datum: 05 februari 2001

w000t... al die zooi kapot en toch niet opgeven..

prachtig!

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

het zou je hobby maar zijn....

Trouwens lekker hoor, bier in olie....

in de olie
Reg. datum: 22 april 2002

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:14 schreef TheDarkLord666 het volgende:
|:( *Hier stond iets wat ik verkeerd gelezen had* |:(

Hoelang duurt het voordat die olie gaat geleiden ?

*Edit*
olie ging alleen geleiden doordat er nog een beetje water in de leiding van de bierkoeler zat. dat ging mengen met de olie, werd ook witachtig. maar anders liep 'ie nu nog

Reg. datum: 15 november 2000

ZOnde van de XP.. Beetje dure hobby zo.. Maar ik vind echt heel raar dat zoiets het nog doet. Maar suc6 met testen.

Goa-addict | last.fm

CaseJunkies Crew Member!!

Kikke !! Keep us Posted !! Lekker koud bier bij maximale prestaties! :) :) :)
PC = Permanente Chaos

Modbreak:
'k heb je topictitel ietsjes aangepast. Lees de sticky topics.

Nice job! Ik ga dit met veel interesse volgen :)
Wat voor olie gebruik je nu precies?

* DaBit heeft ook interesse...

Voorbereidingen voor project PromKiller v0.1 bijna afgerond

Mijn phase-change webstekkie

Vouwende Halbewoner

Superwazig ... olie hoort pas te gaan geleiden wanneer het watercontinue wordt. Dit gebeurt normaal gesproken, zeker als je met 100% olie begint, pas bij >60% water, zeker niet bij het spoortje wat jij bedoeld. Heb je de (reciproke) geleiding van de olie (of eigenlijk de weerstand) m.b.v. een multimeter wel eens gemeten? Zorg dan wel voor een vaste afstand van de polen uiteraard, bv. 1 cm. Als je dan de kleinste afstand op je mobo als maatstaf zou nemen voor de minimale weerstand (0,18 um, dus de gemeten waarde bij 1 cm afstand delen door 555555,5556) dan weet je of het daar fout gaat.
Lossen er geen componenten van je PC op in de olie?

Droogmiddel is idd heel goed idee.

Life science is 50% science and 50% voodoo. What does this say about life ;) ?

Reg. datum: 17 oktober 2001

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:11 schreef ZENGIman het volgende:
...

Ook hd in olie, na 15 minuten bezweken.:(

...
http://www.endoria.net/upload/index.php/2557075975

Gruwlijke test, maarre... veel mensen denken dat een hd lucht/vloestof dicht is maar dat is hij dus niet ;)
(zit als het goed is ergens een stoffiltertje)

Heb een upgrade nodig =/

FKA BrainDamage
Reg. datum: 05 februari 2002

Ik dacht ook dat die dingen luchtdicht waren, lijkt mij trouwens ook beter, de kop zit op een paar nano(of was t milli :? )meter van de plaat af toch?? Met een beetje luchtdruk verschil en verschil in warmte zit ie er zo boven op lijkt me niet best voor je HD. Maar dat ie niet waterdicht is betekedn niet dat je hem niet water/oliedicht kan maken natuurlijk.

Programming is like sex, one mistake and you'll have to support for the rest of your live.

Reg. datum: 27 juni 2000

Geweldig, begin me toch echt af te vragen wat dit voor gevolgen heeft voor de overclock prestaties

Maar een XP jemig, heb je geld over ofzo. Zoiets probeer je toch eerst op een oude bak

En idd wat voor olie heb je gebruikt

Misschien de olie door een stikstof bad leiden
;-)

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Commander
Reg. datum: 14 september 2001

Maak ook foto van bovenaanzicht!

Hebbie geld over ofzo :? 2 mobo's kapot, processor, vdokaart en harddisk... :{

Blaat, ik ben een kip
Redhat Linux: "Better than duct tape"
Dual AMD Athlon MP1800+ Powerrr

Reg. datum: 17 oktober 2001

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 12:33 schreef ThatsMe het volgende:
Ik dacht ook dat die dingen luchtdicht waren, lijkt mij trouwens ook beter, de kop zit op een paar nano(of was t milli :? )meter van de plaat af toch?? Met een beetje luchtdruk verschil en verschil in warmte zit ie er zo boven op lijkt me niet best voor je HD. Maar dat ie niet waterdicht is betekedn niet dat je hem niet water/oliedicht kan maken natuurlijk.
Zoek dat gaatje op waarmee de druk wordt gecompenseert en lijm er een snorkel aan :P

Heb een upgrade nodig =/

Leuk, alleen zit er veel condens op de binnenkant van je aquarium, want olie laat toch niet van dat soort druppels achter ?

ps met de bierflesjes erin verhoog je niet alleen het olie peil maar ook het afkoel oppervlakte.

Specs.: ASUS Rampage Formula / Intel Core2 Q9450/ ASUS 9800GTX / 2x1024MB OCZ PC2 9200 Reaper / 2x160GB WD RE-2x80GB WD RE> Raid0 / PC Power 750W Crossfire Edition /Lian-Li 71A Black

Reg. datum: 03 januari 2001

Waarom laten jullie die fannetjes zitten? Voor de circulatie? En draaien ze dan ook nog?

Ik vind dit iig erg interessant :)

WoW Emeriss :: Doomsayer priest :: Pindle rogue :: Calamity warrior :: Apep warlock

Mijn poes popelt.
Reg. datum: 01 oktober 2001

als je een beetje overklokt kan je je bitterballetjes er ook bij gooien :)

maar effe serieus.. is de temperatuur van de olie niet alleen in de buurt van de processor vrij hoog? als je er nou een cpu fan opzet die het een beetje verspreidt ofzo

Reg. datum: 09 maart 2001

haha grappig, een computer in de olie &gt;:)

27-04-2002 Shockers Part III

Is het niet beetje dom om de fannen te laten zitten :?

Deze zullen door de grote weerstand erg traag draaien en steeds meer warmte produceren net zolang tot ze doorfikken...

TB1,33+Swiftech462+DeltaHP80@5V, 512MB Infinion CAS2, ASUSa7v133Raid, 2xMaxtor DMPlus60 30,7GB, Gainward GF2PRO 400 64MB, SB Live 1024, SB 128PCI, Plextor CDRW 32-12-10, Lite On DVD 16x48, 19" IIyama 452PRO

Reg. datum: 01 maart 2002

vet

<hr color="red" size="2"> <font color="red">Adminbreak: Mag het ietsje meer zijn?</font>

Reg. datum: 20 mei 2000

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 13:14 schreef -KOD- het volgende:
Is het niet beetje dom om de fannen te laten zitten :?

Deze zullen door de grote weerstand erg traag draaien en steeds meer warmte produceren net zolang tot ze doorfikken...
+1 interessant :)

Blijvend oranje..

quote:
Op dinsdag 23 april 2002 13:17 schreef Liquid_core het volgende:
vet

Het zit in olie hoor :)

Maarruh wat voor olie gebruik je ervoor :?

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: