[OC] komplete computer in de olie gegooid

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.970 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneaky_Dill
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 22:23
Op dinsdag 23 april 2002 23:28 schreef Disciplus-Simplex het volgende:

[..]

Ik weet wel zeker dat helium niet brandbaar is --> inert gas. Je kan zelfs helium inademen voor die grappige Donald Duck stemmetje. Een nadeel daarvan is dat je lichaam niet in de gaten heeft dat je zuurstof te kort komt. Lichaam reageert alleen op een teveel aan kooldioxide met de boodschap: ga toch eens ademhalen.
Dat er waterstof gebruik werd in zeppelins heeft een speciale reden gehad --> voor wie het wil weten: Google.
Verder vind ik dit een erg stoere 'tweak'. Misschien wordt een computer in de toekomst wel op deze manier gekoeld. Maak de elektonica eerst water/olie afstotend en dan de vloeistof in. Vloeistof koelen en rondpompen. Voila.
Vertel die speciale reden maar ff, want ik kan hem zo snel niet vinden :P En dat van je stem... staat ook in mijn post. Maar iig idd stoere tweak. Je hebt gelijk met dat electronica vloeistof afstotend maken. Ik zat eraan te denken het hele zaakje te sprayen met lak ofzo en dan in de vloeistof :)

Heb een upgrade nodig =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53992

Op dinsdag 23 april 2002 23:35 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

Vertel die speciale reden maar ff, want ik kan hem zo snel niet vinden :P En dat van je stem... staat ook in mijn post. Maar iig idd stoere tweak. Je hebt gelijk met dat electronica vloeistof afstotend maken. Ik zat eraan te denken het hele zaakje te sprayen met lak ofzo en dan in de vloeistof :)
de goede reden is dat waterstof goedkoop is, het nadeel is dat het explosief kan zijn.
de spullen met een spray afstotend maken is niet echt een goed idee, dat is altijd thermisch isolerend. waar het om gaat is dat de olie (of andere vloeistof) elektrisch isolerend is. dat is mogelijk volgens mij, alleen moet je dan de koelende vloeistof gescheiden houden van de (electrisch) isolerende vloeistof.
gaat bewezen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Op dinsdag 23 april 2002 23:47 schreef ZENGIbro het volgende:

[..]

de goede reden is dat waterstof goedkoop is, het nadeel is dat het explosief kan zijn.
de spullen met een spray afstotend maken is niet echt een goed idee, dat is altijd thermisch isolerend. waar het om gaat is dat de olie (of andere vloeistof) elektrisch isolerend is. dat is mogelijk volgens mij, alleen moet je dan de koelende vloeistof gescheiden houden van de (electrisch) isolerende vloeistof.
gaat bewezen worden!
Een passagiersschip vul je natuurlijk nooit met waterstof zelfs al is het goedkoper. Wie wil er nu in een 'H-bom' vliegen.
De belangrijkste reden toendertijd om toch passagiersschepen met waterstof te vullen (vb: Hindenburg):
....namelijk op het lighter than air principe. Door de politieke spanningen in de jaren dertig was het niet mogelijk de zeppelin met het niet brandbare edelgas helium te vullen. De VS weigerde Duitsland te voorzien van helium. Duitsland zou het edelgas voor oorlogsdoeleinden kunnen gebruiken. De gascellen van de Hindenburg werden met waterstof gevuld in plaats van helium. De veiligheidsmaatregelen aan boord werden verscherpt. Er mocht maar in één ruimte gerookt worden. Er was maar één persoon aan boord die in bezit was van lucifers, de eerste steward. Alle bemanningsleden die in de ballon....

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53731

Vin dit expiriment fantastisch. heb derhalve de volgende suggesties, moet wel gezzen dat ik het zonde vin van de hardware, maar de xp is niet noor niets gestorven, je kan het niet testen met eencpu die niet heet word.

1) haal alle koelers er af, ev vervang deze door grote (koperen) koelblokken.

2) de temperatuur van de sensors van het moederbord kunnen afwijken van de juiste temperatuur, omdat deze niet geschikt zijn voor vloestoffen, de temperatuur zal ongeveer 30% hoger liggen.

3)vul gewoon een desktop kast af met olie neit zo mooi, glazen plaat er tegen aan prachtig.

4) gebruik gewoon een vijver/aquarium dompolpomp met filter liefts op 12 volt, kun je zo uit voeding trekken, stoffilter er op en je geleidingsprobleem is voorbij (hoop ik)

5) De prossesor kun wel eens stuk vijn gegaan door het niet geleijden van stroom, doordat de olie tussen de pootjes is gaan lopen van de pro en mischien wel van de kaarten ook, daarom mischien geen of vals contact in de prosesor

verder veel succes met dit waanzinnige expiriment.

PS hebben jullie al eens gekeken bij kryo op de website ?http://www.kryotech.com/kryotech_sys.html

erg cool Brrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51691

Gebruik Haarlemerolie, hielp vroeger de mens en nu de computer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53865

Topicstarter
ik had gisteren beloofd dat ik nog een pic zou posten. hierbij dan. dit is onze tweede poging die wekenlang gedraaid heeft. mobo ligt nu plat.
(shit foutje)
http://www.endoria.net/upload/index.php/2840062719

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40255

ik werk in ons lab met UHQ-water, das water wat op een speciale manier geelectrolyseerd en gefilterd wordt. Wij kunnen dat water ook pas gebruiken zodra de weerstand 18K Ohm is geworden, das toch relatief groot dacht ik zo. Misschien is hier je pc in onder te dompelen. Je zou es moeten checken wat voor weerstand die olie heeft. Ik kan helaas niet checken hoe dicht de meetpunten in de ELSA-UHQ bij elkaar zitten...

edit edit edit:::
is 18 MOhm dus Mega Ohm per centimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-06 21:36

TMoose

Mooooooose !!

reactie op ionie:

De weerstandswaarde van het water wordt bij milliQ (is merknaam voor UHQ waterapparaat van millipore) meestal in MOhm/cm weergegeven, en dat moet idd minimaal 18MOhm zijn.

Als de afstand tussen de cpu pootjes 1 mm is, dan is de weerstand dus 1800KOhm.

En U=R*I zegt bij 3V (Als dit potentiaalverschil mogelijk is tussen twee nabijgelegen pootjes dus..)

3=1.8E6*I
I is dus 1.6 microampere..

En of dat een probleem is? Geen idee :+

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 16:26
Extreem koelen met vloeibare stikstof ed. zal denk ik niet echt lekker werken, elektrische onderdelen kunnen vaak de kou niet aan, de eigenschappen veranderen. Verschillende materialen zullen verschillend krimpen, en dus barsten/uiteenspatten. Veel plezier met je dure spullen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
Op dinsdag 23 april 2002 19:06 schreef ZENGIbro het volgende:
De gebruikte olie heet; blackpoint pl15 ISO VG 15
Omschrijving; witte FDA goedgekeurde medicinale olie.
€5 per liter! We zoeken alternatieven.
Ik vind 5 euro per liter eigenlijk helemaal niet zo duur.
Stuk goedkoper dan somige andere hiervoor gebruikte stoffen.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49850

Heb je koelpasta tussen chips en blokjes uitgehaald?
En zo-niet, lost dat dan niet op in de olie?
(Ik kan me voorstellen dat je problemen krijgt met zilver deeltjes enz.)

Sorry, verkeerde Thread |:(

Anoniem: 60859

pics down :(

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Dit topic is van April. Sommige mensen gebruiken hun webspace zo, dat ze als een topic weg is ze de pics weghalen. Je hebt pech.

Oftewel ouwe }:O

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42

Jaymz

Keep on moving !

Ouwe thread :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.