Op maandag 15 april 2002 23:11 schreef _JGC_ het volgende:
Waarschijnlijk was ik met 3.20 in een gekke bui en heb ik AA op 640x480 geforceerd aangezet

Als je het niet geforceerd aanzet zoals in die tweakdriver, krijg je helemaal geen AA uit S3 kaarten. Overigens werkt AA ook alleen maar met 640x480, alles daarboven is niet geimplementeerd.
* _JGC_ had in 3.30B5 zelfs 4X AA ingesteld 
AA? Cool

. Ik draait toch alleen maar 640*480 in games, weet ik zeker dat de tv-out blijft draaien

. En over het algemeen toch detail zat

(zeker op die 15" van mij)
Hoe zet ik AA voortaan permanent aan

En die Metal>D3D api lijkt mij ook vet

. Wordt mijn vipertje dan ook sneller in D3D?
* Mentalist moet binnenkort echt windhoos opnieuw installen, ik wou wat benchen met verschillende drivers, maar nu krijg ik helemaal geen beeld meer. Ik kan jullie echter wel een klein gebencht stukje geven... Wellicht voorspelbare info.
code:
1
2
3
4
5
6
| 3Dmark2K helicopter benchie
9.51.14 : low/medium/high : 53,6/33,3/12,5
Diamond drivers (12/7/99) low/medium/high : 48,7/35,7/15,8
(versie 4.11.01.9001-9.01.09) |
In low detail zijn de nieuwe drivers sneller, die zijn dus toch een beetje sneller gemaakt. In low detail worden weinig/geen high-res textures gebruikt. In high detail worden wel high-res textures gebruikt (neem ik toch aan..) en in de oude drivers is daar dus geen ondersteuning voor en worden geforceerd low-res textures gebruikt. En zie, het is sneller, nogal logisch ja, met low-res textures

Na 20x rebooten heb je lukt het niet echt meer op te letten hoe de kwaliteit van de test was, maar met de nieuwe drivers zag het er wel een tikje beter uit dacht ik.
Bebenchmarkt op 1024*768@16bits kleur btw. Vsync uit, 75hz refresh...
Op maandag 15 april 2002 19:17 schreef ND het volgende:
Nou, ik zie het niet meer zitten hoor
Deze Viper2 was van mijn Pa, maar deed niets met 3d, en ik wel, dus beter WEL een 3d kaart, dan geen. En meteen mijn eerste 3D kaart, die texturefouten geeft, die ultra snel is in UT, <-- en spel waar ik niet van hou, die een voor mij een teleurstelling bezorgt
* Nd gaat rouwen...
Q3 draait ook heel mooi hoor

Op maandag 15 april 2002 21:23 schreef _JGC_ het volgende:
Is toch mooi beeld zo? Die Viper2 moet gewoon met die fucked up textures draaien, anders voelt je ALS4000 geluidskaartje zich alleen in het zuighoekje

He... Je vergeet z'n no-name ram en z'n 2,5 GB hd opslagcapaciteit