S3 Savage 2000 (Viper II): eindelijk drivers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 408 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:33
http://www.jgc.homeip.net/news.php?newsid=151

Eindelijk nieuwe drivers van S3. Na ongeveer anderhalf jaar wachten besloot S3 dus toch nog wat drivertjes neer te planten voor de Savage2000.
Win2K/XP
Win9x/ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

volgens mij zij al veel mensen overgestapt van s3 naar ati of nvidia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
* Anoniem: 14738 Edge heeft nog een ViperII :)

Zit dan wel in mijn 2e pc, maar wellicht dat die er dan wat op vooruit gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
_JGC_, zijn deze beter dan de driver van jouw die op de hastec site staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 07:55

4POX

Everybody is wired

Ik denk er aan om binnenkort weer een Viper2 aanteschaven omdat ik bezig ben een standalone divx machine te maken. Wordt de tv-out in deze nieuwe drivers ondersteunt ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-03 12:14
Iemand ze al geprobeerd ? Ik ben ze nu aan het downloaden en met een beetje geluk (gaat niet echt snel het downloaden) zullen ze straks ook bij Hastec te vinden zijn.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wat moet ik geven voor een 2dehands viper2 ? ... Ik ga hem vanavond ophalen..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik kwam ze tegen op SavageNews, toen ik ze zou posten was iemand van mn site (AMC, een Duitser) me al voorgeweest met de nieuwspost. Ik zat toen op school en verveelde me.
Wat ik aan reacties heb gelezen op SavageNews was dat de TV-out het goed doet. Dit was overigens ook al het geval als je een beetje creatief met drivers was: mijn 1.1 tweakdriver voor XP mixen met de corefiles van de driver die Inno3D al uit had gebracht.

Ik zit hier nu met een prachtige Matrox G200 in Linux, en het zal wel ff duren (waarschijnlijk tot morgen) tot ik tijd heb om ze te testen. Ik verwacht van de Win9x drivers dat ze DX8 compatible zijn, en dat 3D Mark 2001 (en dus ook Max Payne) zonder texturefouten zou moeten lopen. (ik ga er dus van uit dat dit de drivers zijn die Ajith me vorig jaar beloofd had met z'n mail van "New DX8 drivers are about to be released soon")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op donderdag 11 april 2002 15:41 schreef 4POX het volgende:
Wat moet ik geven voor een 2dehands viper2 ? ... Ik ga hem vanavond ophalen..
20-25 euro en zeggen dat je hem niet terug komt brengen als ie niet bevalt.

Ik verkoop zelf mn oude S3 kaarten dus nooit omdat de mensen er anders mee terugkomen :( (of ze komen niet terug, maar bellen je plat omdat je ze rommel verkocht hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd, maar je kunt ze nu ook via de Hastec site downloaden:

- Viper II Windows 9x drivers

- Viper II Windows 2000/XP drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Beterzz.... ga ze gelijk testen :)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
eindelijk..... begon tijd te worden dat ze weer us met een nieuwe driver kwamen...... ennuh bedankt _JGC_ ik had het zoeken eigenlijk al opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Ik had de hoop eerlijk gezegd al opgegeven. Ik denk dat ik ze morgen pas kan testen, so keep posted.

En indeed, JGC: nice job (again) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
VTec: mag ik die mirror van jouw ff op mn site erbij zetten? Ik denk dat veel mensen Hastec zullen danken daarvoor. S3 is op dit moment traag met 1-2K/s :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Tuurlijk mag dat. Je (jij) hoeft dat niet eens te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 11 april 2002 15:43 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

20-25 euro en zeggen dat je hem niet terug komt brengen als ie niet bevalt.

Ik verkoop zelf mn oude S3 kaarten dus nooit omdat de mensen er anders mee terugkomen :( (of ze komen niet terug, maar bellen je plat omdat je ze rommel verkocht hebt)
ben jij vergeten wie ik ben.. Ik heb een hele tijd een viper2 gehad.. Alleen weggedaan omdat ik naar een radeon ben overgestapt. Maar de viper2 heeft net zo goeie 2D kwaliteit en tv-out als de radeon. ik weet waar ik aan begin. Want die viper2 is namelijk zo'n leuke kaart omdat hij passief wordt gekoelt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Tuurlijk ken ik jou nog wel :)

Wat ik wil zeggen is dat mensen die er niets van weten zo'n ding tegen elk bedrag weg willen doen omdat ze dat ding zat zijn :)

* _JGC_ heeft em voor 125 gulden om die reden gekocht, nieuw was ie toen nog 300 tot 400 gulden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 11 april 2002 17:15 schreef _JGC_ het volgende:
Tuurlijk ken ik jou nog wel :)

Wat ik wil zeggen is dat mensen die er niets van weten zo'n ding tegen elk bedrag weg willen doen omdat ze dat ding zat zijn :)

* _JGC_ heeft em voor 125 gulden om die reden gekocht, nieuw was ie toen nog 300 tot 400 gulden :)
Dat ken ik .. Die gast wil er € 75 voor hebben.. Dat vind ik dus weer veel te veel..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

HEY!!! Wat nieuwe drivers!?!?!??? TSJAKKAAAAA!!! :) :) :) :)
Ga ze straks of morgen denk ik proberen, als iemand al ervaring heeft met deze nieuwe drivers, post je ervaring :)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Waar mijn WinXP tweakdrivers eerst de hemel ingeprezen werden omdat het de enige was die een beetje normaal werkte, wordt ie nu als "crap" aan de kant gegooid omdat die nieuwe WinXP driver gewoon perfect is (vergeleken met eerst dan ;) ).

9.21.01D was al een vooruitgang, 9.21.01G doet daar nog eens werkende OpenGL, 32bpp support en VSync on/off support bij als ik de reacties zo mag geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-05 09:32

Ozzi

??

hehe, eindelijk nieuwe drivers :) ik ga ze strax maar ff installeren denk ik, eenst opdrachten maken voor school :r :r (examens)

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik heb ze net geinstalleerd, moet ze nog alleen testen (als mijn huiswerk klaars is :()
Maar ik vraag me af wat er nieuw aan is :? Hij kopieerd heeel veel files van mijn originele Diamond Viper2 CD. (lees : mijn cd met de OUDE drivers) :? :? :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

als er nu geen foute meer in spellen zitten dan koop ik zelf er ook eentje
zodat ik door kan sparen voor de nieuwe ati R300

voor die 50euro nieuwe is het wel waard
kan het later altijd nog aan me broerske geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op donderdag 11 april 2002 19:36 schreef ND het volgende:
Ik heb ze net geinstalleerd, moet ze nog alleen testen (als mijn huiswerk klaars is :()
Maar ik vraag me af wat er nieuw aan is :? Hij kopieerd heeel veel files van mijn originele Diamond Viper2 CD. (lees : mijn cd met de OUDE drivers) :? :? :? :7
Dan doe jij iets heel erg fout. Als het goed is moet dat ding ook niet Diamond Viper2 heten, maar S3 Savage2000 ofzo.
Windows spoort waarschijnlijk bij jouw ergens een oude INF op, waarvan windows zegt dat ze beter overeenkomen dan de nieuwe drivers (is altijd zo met referencedrivers: als het SubvendorID overeenkomt is dat volgens Windows de beste driver |:( )
Gewoon die .INF van de nieuwe driver forceren dus. Windows z 'n zoeksysteem is k*t met peren nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
S3 probeert het weer goed te krijgen, ze overtreffen nvidia en ATi wat betreft driverreleases:

http://jgc.homeip.net/news.php?newsid=152

Nog maar eentje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

huh?

je gaat me niet vertellen dat ze nu weten hoe ze de savage2000 kunnen programmeren ??

hoewel via de savage4 goed ondersteunt omdat ze deze veel gebruiken in combo met hun via chips?

wel laat het ons weten hoe die drivers presteren

Toen deze kaart net uit was en dat ze veel reclamen maakte op die pc-bladeren (zo lekker wijf met s3metal)
vond ik het aan prachtige kaart met goede hardware

alleen zonden als ze nu pas de drivers goed kunnen maken

wel een beetje laat.

beter laat dan nooit zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1734

wel grappig om te zien hoe sommige mensen krampachtig aan slechte hardware blijven vast grijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

Op vrijdag 12 april 2002 01:40 schreef BzrK het volgende:
wel grappig om te zien hoe sommige mensen krampachtig aan slechte hardware blijven vast grijpen.
niet zo zeiken kerel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwah ik zeik niet. maar wordt een beetje realistisch. een gf2mx 64mb kost 83 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

als zij het leuk vinden met dit ding te kutten is dat hun keuze...je tweakt aan je pc wat je tweaken wil en dan zitten ze niet te wchten op z'n opmerking, ga dan posten hoeveel 3dmark punten je haalt met je opgefokte gf2mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja en dit blijft een forum waar je je mening mag verkondigen dus doe ik dat dus zeik zelf niet kerel. Ik heb dit elende ding ook gehad dus weet wel beetje waarover ik praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange

lange

Boom Boom?

blijkbaar weet je dat niet want deze mensen zijn er gelukkig mee...en op dit forum is het nog steeds niet de bedoeling mensen af te zeiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28380

hmm goede drivers voor de Viper2?? :)
we hebben nog zon kaart liggen en die gaat in een athlon 550 als netwerkpc, en het zou mooi zijn als hij ook nog eens een spel zou kunnen draaien :)
Wij hebben een geforce 2 MX 400 gekocht voor mijn pa's pc, puur omdat die viper2 brak was.
mischien is dit een opheldering en ik wens de mensen die nog zon kaart hebben er veel plezier mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 01:14
mooi mooi...
De viperII is nogsteeds een van mijn favoriete kaarten, terwijl ik hem toch vrij laat gekocht heb (pcdump, van een faillisement, voor 75 gulden nieuw retail in doos de gamers edition:-).

Daarna geruild tegen een GF2Mx (hij wou TV-out, en ik had Quake3 zo getuned dat het er beter uitzag, EN sneller liep:-), spijt gehad, en heb een maand of wat geleden voor 25 euro zo'n kaartje op de kop getikt weer.

Ga ik maar eens inbouwen in een systeempje..mmmm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Die hardware was behalve de TnL dan veel beter dan wat Nvidia op de markt spuugde. Probleem was dus die k*tdrivers die we nooit gehad hebben, en waar we nu mee doodgegooid worden.

* _JGC_ kijkt voor de zekerheid of 9.21.02 en 9.51.15 er nog niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 14:57

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Heeft iemand de drivers al geprobeerd en weet iemand dus of ze echt veel beter zijn dan de oude (of die van jgc)?!?

Heb hier ook nog ergens een Viper II liggen en vond t altijd een leuk kaartje.

Specs | Audioscrobbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Ik heb zelf effe de kaart onder XP geprobeerd, maar daar geeft hij nog wel veel problemen met o.a. de TV-out. Ik zal later op de dag nog wel even ME en misschien W2000 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49511

Wel grappig om te zien hoe jaloers sommige mensen op legacy kaarten kunnen zijn :+

S3 Ruled :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op vrijdag 12 april 2002 10:50 schreef VTec het volgende:
Ik heb zelf effe de kaart onder XP geprobeerd, maar daar geeft hij nog wel veel problemen met o.a. de TV-out. Ik zal later op de dag nog wel even ME en misschien W2000 proberen.
Heb je de corefiles al geprobeerd te mixen met die laatste tweakdriver van mij? Kan best zijn dat je ALWEER die k*ttools van de ProSavage/Twister nodig hebt :(

Of durft men niet te tweaken en verwacht men dat ik alles zelf doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Op vrijdag 12 april 2002 02:04 schreef BzrK het volgende:
mwah ik zeik niet. maar wordt een beetje realistisch. een gf2mx 64mb kost 83 euro....
€ 83, Dat is bijna 2 maanden stuffie basisbeurs.. Dat is echt vet veel..

Ik had altijd de viper2 omdat die zo gigantisch roeleerd onder UT.. Maar helaas andere spellen had ik problemen onder. Maar nu er een leuke drivers zijn, ga ik zometeen een systeempje bouwen met een viper2 erin :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

PS. Werkt metal nu wel onder w2k met deze nieuwe drivers ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Mentalist

[avdD]

W0000t :)

Nu nog ff een mirror zoeken, de S3 download reageert niet meer na 160 KB ;(.
Ik heb deze kaart een tijdje terug ook gekocht voor 51 Euro, k moet toch zeggen dat ik er hartstikke tevreden mee ben... Ok, met de drivers die op de CD van die kaart stonden waren behoorlijk bagger, maar de drivers die ik toen van internet haalde (95.112) draaiden (en draaien) prima. Q3 draait gewoon perfect op die kaart...

Ben benieuwd wat die nieuwe drivers nu gaan doen :D

edit:
Ok...ik heb de hastec mirror al gevonden :). Time to benchmark >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op vrijdag 12 april 2002 13:10 schreef 4POX het volgende:
PS. Werkt metal nu wel onder w2k met deze nieuwe drivers ?
Nee, Metal zal nooit werken op Win2K/XP, pas wanneer M$ weer besluit om DirectDraw volledig terug te plaatsen in DirectX zoals dat was zoals met Win9x/ME :(

Metal vraagt aan DirectDraw via een of andere HAL hoeveel beschikbaar geheugen er is voor textures. Probleem met Win2K en XP is dat deze hele API er vanaf Win2K uitgesloopt is. In Windows NT4 zat het nog wel, dus misschien kans dat het daarmee wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
Ik heb verder nog niet echt iets geprobeerd. Effe lopen benchmarken onder ME en even Jedi Knight II geprobeerd en deze doet het prima. Onder XP doet JKII het helaas wat minder, maar ook niet verder meer naar gekeken.

Zelf ben ik ook bang dat er niet echt heel veel verbeteringen in zitten onder XP en/of W2000, maar dit is slechts een gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Hmmm, hij zeikt over een niet-bestaand filetje genaamd Savage2k.cat wat ie niet kan vinden, en het benchen in 3Dmark2K geeft nu een zelfs een lager resultaat dan voorheen...

Q3 gaat nog precies even snel volgens mij. 3Dmark2K1 heeft nog steeds last van verklote textures...

Toch maar eens windows reinstallen, ik heb teveel met die drivers staan kloten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Savage2k.cat is een bestandje wat aangeeft dat de drivers gecertificeerd zijn door M$. Aangezien deze dat niet zijn zit die catfile er niet bij. Heel erg slordig van S3: zet het dan ook niet in je .INFs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 12 april 2002 17:46 schreef _JGC_ het volgende:
Savage2k.cat is een bestandje wat aangeeft dat de drivers gecertificeerd zijn door M$. Aangezien deze dat niet zijn zit die catfile er niet bij. Heel erg slordig van S3: zet het dan ook niet in je .INFs :(
Ik had ook al in die INF zitten kijken, ik dacht dat ik gewoon een bestand miste en mijn zipje corrupt was ofzo!

Kan ik niet gewoon een catfile van een andere driver gebruiken ofzo >:)

Maar heb jij een idee wrom mijn 3Dmark2K score omlaag ging :? Of is dat normaal :?
En 3Dmark2K1 zou nu toch eindelijk goed draaien? Of toch niet?

Ik ga zelf wel ff met die INF kloten, ff die CAT verwijzingen eruit >:)

Ik vraag me trouwens wel af wrom er zoveel .hlp files bijzitten... Lijkt wel japans ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Mijn PC begon *ut te lopen na de install van die drivers :? Heeft iemand al gebencht? Specs van je sys en de score ofsow wat je hiervoor had, en wat je met deze drivers hebt Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 12 april 2002 18:21 schreef ND het volgende:
Mijn PC begon *ut te lopen na de install van die drivers :? Heeft iemand al gebencht? Specs van je sys en de score ofsow wat je hiervoor had, en wat je met deze drivers hebt Alvast bedankt,
Eeeuhm, ja, 3Dmark2K, eerst 3000 punten en met de nieuwe drivers nog maar 2600.

Lijkt me echter sterk dat deze drivers langzamer zijn dus ik ga nog wat kloten hiermee, ik heb ook al veel te veel drivers erdoorgejaagd met dat systeem, en ik ben wat slordig geweest met windhoos.

Tijd voor een reinstall van windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op vrijdag 12 april 2002 18:23 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Eeeuhm, ja, 3Dmark2K, eerst 3000 punten en met de nieuwe drivers nog maar 2600.

Lijkt me echter sterk dat deze drivers langzamer zijn dus ik ga nog wat kloten hiermee, ik heb ook al veel te veel drivers erdoorgejaagd met dat systeem, en ik ben wat slordig geweest met windhoos.

Tijd voor een reinstall van windhoos.
Aha, hmz, nie echt goed nieuws, maar heb je die *.cat file nou wel of niet nodig :? Kan je gewoon op annuleren drukken? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43186

* Anoniem: 43186 heeft net een s3 stealth 2000 in z'n comp geramd voor dual monitor :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op vrijdag 12 april 2002 23:52 schreef ND het volgende:

[..]

Aha, hmz, nie echt goed nieuws, maar heb je die *.cat file nou wel of niet nodig :? Kan je gewoon op annuleren drukken? :7
Gewoon overslaan. Evt gewoon uit die .INF weghalen. Ik ga morgenmiddag ff aan de slag met die Win9x/ME drivers door de corefiles te mixen met mn tweakdriver (ehm, hij heet nu Unified driver ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ook nog een tijdje met een Savage4 en een Viper2 gespeeld, onder q3 moest je toen 8 bit stencil disablen evenals T&L.

De Savage was de 1e kaart waarin ik UT speelde met metal, geen enkele beeldkwaliteit vermindering met Tex.compres. maar hoe kan het ook anders ;)

Jammer van die drivers, de Savage 2000 chip had een grote hit kunnen worden en misschien waren ze dan nog wel overeind gebleven in hun toenmalige vorm...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Op zaterdag 13 april 2002 02:19 schreef edward2 het volgende:
De Savage was de 1e kaart waarin ik UT speelde met metal, geen enkele beeldkwaliteit vermindering met Tex.compres. maar hoe kan het ook anders ;)
Metal is superieur aan D3D op de Viper2, helaas zo nu en dan een textuurfoutje (ook op de Savage4), aangezien de API vrij nieuw is en nooit echt uitontwikkeld is :(

Wat betreft texturecompressie: Je beeldkwaliteit wordt er beter op. Die textures van UT zijn gedetailleerder dan de normale textures, en om snelheid en ruimte te besparen worden ze gecomprimeerd. Savage kaarten kunnen die textures immers zonder CPU belasting zelf uitpakken (wat een Geforce dus laat doen door de CPU omdat er geen hardware S3TC decode engine in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Heeft iemand al een goede ervaring met de nieuwe driver? (ik heb nu alleen maar 1 reactie gehoord, en die was niet bepaald positief :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ben nog benchmarks aan't downloaden (3D Winbench 2000 gebruik ik altijd, test ook op kwaliteit ipv alleen snelheid), verder moet ik nog ff een uurtje werken (folders :r ) en mijn Viper2 terugzetten, dan kan het testen beginnen.

* _JGC_ heeft er al zin in >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41414

godsakker!!!!

ik m'n viper 2 ruilen voor een geforce 2, hebben ze eindelijk drivers.. *zucht*

achja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35857

aaahhh beterz! hier zat ik dus al een paar maanden op te wachten
eindelijk dual monitor :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

De texturekwaliteit is in UT beter omdat met een veel groter formaat (512x512, of zelfs 1024x1024K) textures wordt gewerkt in geval van s3tc., vandaar dat je die eerst apart moet installeren van de 2e cd.

Ik kan me de 1e Egyptianlevels van Unreal herrinneren, met 2048x2048!!, die zouden vandaag de dag nog superieur zijn kwa detail, jammer dat ik die niet meer kan vinden.

In de meeste spellen echter wordt hetzelfde textureformaat gebruikt (q3), en doordaar gaat er wat verloren door compressie afrondingen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

JGC > Hoe staat het met je "gemixte" driver/core projectje? :)
Wat zijn die core files nou eigenlijk? wat doen ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als deze drivers beter zijn dan 9.51.06, zal ik ze opnemen in mn mix. Ook zal ik dan ff de ProSavage troep up to date maken, en komt binnenkort beta5 van mn driver.
Als ik weinig problemen hoor denk ik dat ik gewoon een 3.40 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48837

Met die nieuwe driver komt incontrol tools 2000 niet mee, das wel jammer. Als iemand weet waar ik die vandaan kan trekken hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

[snif] Nog nooit zoveel problemen gehad met een Videokaart..altijd maar tweaken/register verbouwen/etc etc....maar als hij eenmaal werkte dan veegde ik de vloer aan met de toenmalige GF2 Mx'en :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
[b]Ik kan me de 1e Egyptianlevels van Unreal herrinneren, met 2048x2048!!, die zouden vandaag de dag nog superieur zijn kwa detail, jammer dat ik die niet meer kan vinden.
Mmmm, heel misschien dat ik ze nog heb, maar ik heb laatste wel het één en ander weggegooid, dus ik ben bang ....maar ik zal nog effe kijken. We hebben deze destijds gebruikt om de Stealth III S540 te laten zien op de HCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zaterdag 13 april 2002 16:00 schreef _JGC_ het volgende:
Als deze drivers beter zijn dan 9.51.06, zal ik ze opnemen in mn mix. Ook zal ik dan ff de ProSavage troep up to date maken, en komt binnenkort beta5 van mn driver.
Als ik weinig problemen hoor denk ik dat ik gewoon een 3.40 release.
Maar waar zijn die Core files nou voor nodig? Wat is hun functie? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Als je een S3 driver helemaal uitkleedt, kom je op de volgende dingen:

S2KVDD.VXD, dit is de textmode driver voor bijvoorbeeld DOS-boxes
S2KDLL.DLL, dit is de DLL voor Direct3D ondersteuning
S2KICD.DLL, dit is de OpenGL ICD
NDL.DLL, dit is een OpenGL helper DLL
SAVAGE2K.DRV, dit is de driver waar alles om draait
METAL.DLL, dit is de Metal API

Dan nog wat tools, helpfiles in 100 talen en een .INF om de boel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

JGC > met jouw J320 drivers op mijn systempie haal ik een 3dmark2001 score van 1234, is dat een normale score? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
3DMark moet je niet naar kijken, dat kan die kaart gewoon niet helaas :(
3DMark is ook alleen geoptimaliseerd voor Nvidia en ATi kaarten. Ik heb het gisteren zien draaien op een Athlon XP 1900+ en een Matrox G550, dat ding werd nog ingehaald door een Duron 900 met een Savage2000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zaterdag 13 april 2002 20:51 schreef _JGC_ het volgende:
3DMark moet je niet naar kijken, dat kan die kaart gewoon niet helaas :(
3DMark is ook alleen geoptimaliseerd voor Nvidia en ATi kaarten. Ik heb het gisteren zien draaien op een Athlon XP 1900+ en een Matrox G550, dat ding werd nog ingehaald door een Duron 900 met een Savage2000 :)
En als je mijn score vergelijkt met andere scores die ook zijn behaald met een VIper2?
Ik ga ff een NU een bakcup maken van de C: schijf, en dan de nieuwe drivers installeren. (als ie dan nog klote is, dan weer backup teruug :)) Maar welke core files kan ik het beste op dit moment nemen? Heb ik nog wat anders nodig? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik moet ze nog testen. Ben op dit moment aan't prutsen met mn server, hopelijk gaat die strax ook wat beter draaien (nee, die heeft geen S3, maar een onboard ISA Cirrus Logic chippie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op zaterdag 13 april 2002 19:37 schreef VTec het volgende:

[..]

Mmmm, heel misschien dat ik ze nog heb, maar ik heb laatste wel het één en ander weggegooid, dus ik ben bang ....maar ik zal nog effe kijken. We hebben deze destijds gebruikt om de Stealth III S540 te laten zien op de HCC.
Als je die nog eens een keer tegenkomt en je kan ze uploaden graag :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Staan er ook geen demo troepjes op de Diamond CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
En? Is er iemand die de nieuwe drivers al heeft getest? Vooralsnog blijf ik gewoon bij bij JGC's 3.20. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik heb ze net ff getest, met het volgende resultaat:

3D was een heel stuk trager geworden. Aangezien ik met een DX7 benchmark testte en de 9.51.06 drivers al foutloos waren in DX7, zie ik geen verschil in kwaliteit. Het is er dus niets beter op geworden.

2D is een stukje achteruit gegaan met 9.51.13, maar 9.51.14 is weer iets beter dan de gebruikte 9.51.12 in mn laatste tweakdrivers. OpenGL heb ik niet getest, aangezien dat hetzelfde is gebleven tussen de verschillende versies door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Euh, ja sh*t dus, wat heb ik dan aan de nieuwe drivers? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
S3 heeft wel degelijk wat aan OpenGL gedaan. Het lijkt net alsof er niets veranderd is omdat de versie nog steeds hetzelfde is.

Ik zou net ff een potje UT spelen. Gewoon mn tweakdriver, maar dan de S2KDLL.DLL en Savage2K.DRV van die nieuwe drivers. Ik start UT op, halverwege een BSOD. Waar zou dat nou in zitten. Ikke verder kijken: NDL.DLL kan ook nog veranderd zijn en hangt samen met openGL en Metal. Ikke vergelijken: ja hoor, die nieuwe NDL.DLL is gegroeid van 30K (waarvan ik denk dat ik hem geUPX'ed heb) naar 156K. Ofwel: S3 heeft wat aan OpenGL gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Lossen de nieuwe drivers (zowel die van S3, als die ban de gemicte van JGC) nou texture problemen op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 14 april 2002 15:04 schreef _JGC_ het volgende:
Ik heb ze net ff getest, met het volgende resultaat:

3D was een heel stuk trager geworden. Aangezien ik met een DX7 benchmark testte en de 9.51.06 drivers al foutloos waren in DX7, zie ik geen verschil in kwaliteit. Het is er dus niets beter op geworden.
Dus mijn 3Dmark scores klopten gewoon ;(
2D is een stukje achteruit gegaan met 9.51.13, maar 9.51.14 is weer iets beter dan de gebruikte 9.51.12 in mn laatste tweakdrivers. OpenGL heb ik niet getest, aangezien dat hetzelfde is gebleven tussen de verschillende versies door.
2D... Eeuhm...juist. Heb ik persoonlijk niet zo denderend veel aan..
Op zondag 14 april 2002 20:44 schreef _JGC_ het volgende:
S3 heeft wel degelijk wat aan OpenGL gedaan. Het lijkt net alsof er niets veranderd is omdat de versie nog steeds hetzelfde is.

Ik zou net ff een potje UT spelen. Gewoon mn tweakdriver, maar dan de S2KDLL.DLL en Savage2K.DRV van die nieuwe drivers. Ik start UT op, halverwege een BSOD. Waar zou dat nou in zitten. Ikke verder kijken: NDL.DLL kan ook nog veranderd zijn en hangt samen met openGL en Metal. Ikke vergelijken: ja hoor, die nieuwe NDL.DLL is gegroeid van 30K (waarvan ik denk dat ik hem geUPX'ed heb) naar 156K. Ofwel: S3 heeft wat aan OpenGL gedaan :)
Ik merkte niks in Q3...
Op zondag 14 april 2002 20:57 schreef ND het volgende:
Lossen de nieuwe drivers (zowel die van S3, als die ban de gemicte van JGC) nou texture problemen op?
Volgens mij niet, bij mij was 3Dmark2K1 nog net zo crap als eerst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zondag 14 april 2002 21:22 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Dus mijn 3Dmark scores klopten gewoon ;(
[..]

2D... Eeuhm...juist. Heb ik persoonlijk niet zo denderend veel aan..
[..]

Ik merkte niks in Q3...
[..]

Volgens mij niet, bij mij was 3Dmark2K1 nog net zo crap als eerst :(
Ieuw, dus S3 heeft geen vooruitgang geboekt? :? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-05 15:46
Ik wil eigelijk ook wel graag zo'n Savage2000 kaart voor mijn PIII 450 (volgende week hopelijk @600 >:)) Die voodoo3 2000@3000 krijgt de job gewoon niet done heb ik het gevoel...
En zo'n savage kaart lijkt me wel een leuk tweak apparaatje...
[Tamagotchy-modus]
Verwen hem goed en het wordt je beste vriendje :P
[/Tamagotchy-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb nog eens gekeken naar die drivers:

1. 9.51.14 fuckt de Opera 6.01 skins
2. UT heeft geen zin meer in mijn Terratec XFire 1024 na het installeren van de nieuwe drivers
3. 3D is trager geworden
4. 2D iets sneller (als in 0.5%)

Dat met die OpenGL: die versie die ik in mn tweakdriver heb ik ge-UPX-ed, heb je zomaar een verschil van 120K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 14 april 2002 21:47 schreef ND het volgende:

[..]

Ieuw, dus S3 heeft geen vooruitgang geboekt? :? :7
Eeeuhm, * Mentalist gaat terug naar de oude drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 14 april 2002 21:57 schreef _JGC_ het volgende:
Heb nog eens gekeken naar die drivers:

1. 9.51.14 fuckt de Opera 6.01 skins
2. UT heeft geen zin meer in mijn Terratec XFire 1024 na het installeren van de nieuwe drivers
3. 3D is trager geworden
4. 2D iets sneller (als in 0.5%)

Dat met die OpenGL: die versie die ik in mn tweakdriver heb ik ge-UPX-ed, heb je zomaar een verschil van 120K.
Welke drivers geven onder Win9x nou de beste prestaties :? De JGC drivers, de oude S3 drivers, * Mentalist weet het niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vraag me af die kaart wel de 50euro waard is
de geforce2mx kost net zo veel en heeft een beter driver ondersteuning

maar hoe draaien de spellen nu
of die drivers nu wel of niet wat toe voegen intereseren me niet

dus hoe spelen de spellen in D3D??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Op zondag 14 april 2002 22:04 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Welke drivers geven onder Win9x nou de beste prestaties :? De JGC drivers, de oude S3 drivers, * ND863 weet het niet meer
* Nd weet het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op zondag 14 april 2002 22:06 schreef suijkerbuijk het volgende:
ik vraag me af die kaart wel de 50euro waard is
de geforce2mx kost net zo veel en heeft een beter driver ondersteuning

maar hoe draaien de spellen nu
of die drivers nu wel of niet wat toe voegen intereseren me niet

dus hoe spelen de spellen in D3D??
Die klote MX moet je sowieso niet kopen, * Mentalist heeft er zelf 1 gehad.
Die GF2MX200 was duidelijk de afvalbak van nVidia.
2D heel wazig...

:r kaart
(en de Viper 2 is volgens mij nog sneller ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de normalen geforc2mx
niet die brakken mx200 dat is inderdaad weg gegooit geld

maar goed ik heb nu nog steets geen antwoord hier

I don't want you eany more (viper2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 15 april 2002 00:15 schreef suijkerbuijk het volgende:
de normalen geforc2mx
niet die brakken mx200 dat is inderdaad weg gegooit geld

maar goed ik heb nu nog steets geen antwoord hier

I don't want you eany more (viper2)
MX200 kost zoveel als een viper 2, geef eens een pricewatchlink naar een normale MX of MX400 voor +/- 50 Euro? (en dan nog blijf ik erbij dat die hele nVidia zooi niet lekker werkt, just imho)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
9.51.14 is sowieso kut, die wil niet samenwerken met mn geluidskaart (Terratec XFire 1024 met Hercules drivers), ook heeft ie veel mouselag in UT, ongeveer hetzelfde wat je krijgt als je VSync uitzet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

huh :? Nou snap ik et helemaal niet meer, Op de eerste post staat een link naar de drivers versie 95113, en JGC heeft het over 95114??? :? :? :7 :7 Ikke nie meer snapp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
9.51.14 kwam een paar uur nadat 9.51.13 uitgebracht werd. Staat ergens halverwege dit topic.

9.51.13 is niet interessant, aangezien die in alle opzichten slomer dan 9.51.06/9.51.12 mix is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 15 april 2002 12:00 schreef _JGC_ het volgende:
9.51.14 kwam een paar uur nadat 9.51.13 uitgebracht werd. Staat ergens halverwege dit topic.

9.51.13 is niet interessant, aangezien die in alle opzichten slomer dan 9.51.06/9.51.12 mix is.
* Mentalist gaat terug naar 9.51.12

Eeuhm, JGC... Heb jij enig idee waarom S3 nou LANGZAMERE drivers gaat uitbrengen? Het scheen dat de drivers heel slecht waren (ik vond ze best goed..al m'n games draaien erop, en snelheid vond ik best aanvaardbaar, voor dat geld) dus dan zou je denken dat er best wat aan valt te optimaliseren zodat ze drivers hadden kunnen uitbrengen die, al was het maar 5%, sneller zijn dan de 9.51.12. Waarom komt S3 dan met langzamere? Ik kan er geen enkele logica achter vinden, dit kan toch niet bedoeld zijn om ons het idee te geven dat de driver support weer goed is zodat we die nieuwe S3 chip gaan kopen?

Nu begin ik toch inderdaad wat huiverig te worden voor die nieuwe S3 chip... Uitbrengen van langzamere drivers voor eerdere producten werkt averechts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
De 9.51.06 driver heeft als nadeel dat het niet correct met grotere textures om kan gaan dan 128x128, waar de 9.51.13/14 drivers geen probleem hebben met 1024x1024. Kan best zijn dat er hierdoor een groot verschil in zit. 9.51.12 was ook al een stuk langzamer dan 9.51.06 (in feite zijn alle 9.51.* drivers langzamer dan de allereerste drivers, maar worden ze toegepast omdat ze nieuwer zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Ik zie nog steeds texture fouten in FS2002 :'(

misschien ga ik toch die Trident installeren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Is het nou de bedoeling dat er een mix wordt gemaakt van de x.06 voor 3D en de nieuwe x.14 voor het 2D gedeelte? En openGL gewoon de oude?
Oh ja, en hoe doet de T&L unit het met deze nieuwe drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 15 april 2002 13:45 schreef _JGC_ het volgende:
De 9.51.06 driver heeft als nadeel dat het niet correct met grotere textures om kan gaan dan 128x128, waar de 9.51.13/14 drivers geen probleem hebben met 1024x1024. Kan best zijn dat er hierdoor een groot verschil in zit. 9.51.12 was ook al een stuk langzamer dan 9.51.06 (in feite zijn alle 9.51.* drivers langzamer dan de allereerste drivers, maar worden ze toegepast omdat ze nieuwer zijn)
* Mentalist gaat terug naar 9.51.06
Of * Mentalist gaat zelfs terug naar de drivers van de diamond cd, die zijn zeker antiek
Op maandag 15 april 2002 13:48 schreef ND het volgende:
Ik zie nog steeds texture fouten in FS2002 :'(

misschien ga ik toch die Trident installeren.....
Trident?

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 15 april 2002 14:30 schreef Bar_en_boos het volgende:
Oh ja, en hoe doet de T&L unit het met deze nieuwe drivers?
T&L in D3D bestaat op deze kaart nog niet (gelukkig maar). De D3D in OpenGL heb ik wel aan de praat gekregen in Q3, met een registery tweak...

Eeuhm, ik denk niet dat je T&L WILT hebben. (Q3 was VEEL langzamer op mijn P3 733 en er kwamen wat grafische fouten bij de timedemo, al heb je daar tijdens normaal spelen minder last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
TnL werkt wel met D3D. Je kunt het alleen nergens op een logische plaats instellen.
De S3 drivers maken voor elke app een nieuw profile aan, waarbij je troep kunt instellen met de Diamond Incontrol tools. Deze laten je ook D3D TnL instellen. Geloof me of niet: ik ken een spel wat het liever wel heeft: Black and White. zonder TnL ist verneukt, met TnL is het nog steeds even verneukt, maar zie je ineens wel regen en dat soort effecten.

Edit:
Het sterke punt van de Savage kaarten is immers metal, dat is het enige wat goed geimplementeerd is. Guess what?
http://www.s3graphics.com/sdk/sdk4.zip
De S3 Metal SDK :)
Wat gaan we daar mee doen?
Juist ja: wrappers schrijven. AMC (die gast van mn site) gaat een OpenGL -> Metal wrapper maken die nog redelijk snel moet zijn. Ook zal ie proberen dat voor D3D te doen. Ik hoop van harte dat die tweede lukt, aangezien we dan helemaal vrij zijn van S3: elk nieuw ding kunnen we zelf maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Heb ze hier ook geprobeerd. Niet optimaal. Spellen draaien nu wel, maar in bv DoD (HL) draait OpenGL niet en alles is veel en veel te donker.. Hoe verander je die Gamma instellingen? Bij properties>advanced>S3Gamma kan dat, maar daar doet het spel niets mee.. Iemand?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Die texture fouten bij mij, ligt dat puur aan de drivers, of heb ik een Viper2 met brakke geheugen o.i.d te pakken? :7

Pagina: 1 2 Laatste