Het grote 'me nVidia drivers doent nie!' topic

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 5.199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Het komt de laatste tijd vaak voor dat mensen problemen hebben met de (binary) drivers van nVidia. Nu is dat nogal vaak het probleem van 'handleiding niet/verkeerd lezen', maar feit blijft dat dit een groot onderwerp is. Om het enigszins bij elkaar te houden, dit topic. Problemen met je drivers? Post hier. Oplossing? Post hier. You get the general idea :)

Als je sinds het gebruik van de nVidia drivers veel last van keiharde crashes hebt, loont het de moeite om de sample XF86Config eens door te kijken naar het 'BusID' directive en dat bij jezelf ook toe te passen. Bij mij hielp dat in elk geval prima.

Have fun :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Goed initiatief!

Om nvidia drivers voor XFree86 te kunnen installeren moet je ze natuurlijk wel hebben. Je kunt ze bij nvidia gewoon downloaden. Op het moment van schrijven is de meest recente versie 1.0-2880. Let wel dat de drivers uit 2 delen bestaan:
• kernel driver
• GLX driver

Op deze site kun je drivers downloaden. Zowel voor RedHat als voor SuSE en Mandrake in verschillende versies. Let wel dat de huidige versie van de drivers XFree86 versie 4.0.2 of hoger nodig hebben. Heb je een andere distro dan de genoemde kun je de 'sources' downloaden.

Voor de 1.0-2880 release vind je op de site installatie instructies
Lees die eerst door voordat je vragen gaat stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 april 2002 01:34 schreef janjanjansen het volgende:
Goed initiatief!

Op deze site kun je drivers downloaden. Zowel voor RedHat als voor SuSE en Mandrake in verschillende versies. Let wel dat de huidige versie van de drivers XFree86 versie 4.0.2 of hoger nodig hebben. Heb je een andere distro dan de genoemde kun je de 'sources' downloaden.
Uit ervaring heb ik geleerd dat het beter is om ten alle tijden de source te gebruiken. Die rpm's deden het bij mij de ene keer wel en de andere keer niet. Sinds ik Gentoo gebruik, gebruik ik hun portage-system, maar dat is natuurlijk ook de source. Kortom, ik zou mensen adviseren om de bron te gebruiken. Heb je tenminste ook niet het probleem dat je, na een kernelupgrade moet uitzoeken welke kerneldrivers je moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Alvast voor mensen die tijdens het compilen een aantal fouten krijgen (unresolved symbols, couldn't insert, etc.). Je moet de nVidia-drivers volgens nVidia compilen in de kernel waaronder je je huidige kernel ook zou hebben gecompiled. Eventueel moet je je kernel even opnieuw compilen, dat gaat heel simpel (let wel even op de puntjes :P) :
code:
1
2
3
4
5
6
7
cd /usr/src/linux
cp .config /tmp
make mrproper
cp /tmp/.config .
make dep clean bzImage modules modules_install
cp arch/i386/boot/bzImage /boot
rm /tmp/.config

En probeer nu, eventueel na een reboot, nogmaals je drivers te installeren. Hiervoor heb je uiteraard wel de kernel-sources nodig, die je op http://www.kernel.org kunt downloaden.

Edit: Ik ga er dus wel vanuit, dat je je kernel al een keer zelf hebt gecompiled, anders bestaat de .config niet. Als je dat nog niet gedaan hebt, zul je in plaats van het .config-verhaaltje even 'make menuconfig' moeten runnen. Zorg er wel voor dat je dan al wat over je hardware weet, download desnoods een howto. Verder kan het geen kwaad om de kernel eerst even een andere naam te geven en in Grub/Lilo een extra entry aan de lijst toe te voegen, dan kan je iig nog booten als je wat fout hebt gedaan.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
[quote]
Op woensdag 10 april 2002 10:07 schreef intoxicated het volgende:
Verder kan het geen kwaad om de kernel eerst even een andere naam te geven en in Grub/Lilo een extra entry aan de lijst toe te voegen, dan kan je iig nog booten als je wat fout hebt gedaan.
offtopic:
Dat kan nooit kwaad. Verzin dan ook een mooie versienummering zodat je weet welke kernel welke is. Zo heb ik nu in mijn menu.lst van grub staan:
Gentoo Linux kernel 2.4.19a
Gentoo Linux kernel 2.4.19b

Vergeet inderdaad niet je nvidiadrivers (kernel + glx) opnieuw te compileren nadat je de kernel hebt ververst (voor de versie junkies onder ons 8-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Op www.nvnews.net zit ook een forum voor dit soort zaken, daar heb ik zelf veel weten te vinden, onder andere ook omdat daar een van de coders van de drivers zelf post en antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43474

mischien had dit toppic ook wel het grote XFree86 direct Rendering topic mogen heten, en dan sticky zodat de "niet zoekers" 'm ook meteen zien.

Het is maar een suggestie.
Maar voor al uw niet Nvidia kaarten dus
http://dri.sourceforge.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Op woensdag 10 april 2002 10:00 schreef DAzN het volgende:

[..]

Uit ervaring heb ik geleerd dat het beter is om ten alle tijden de source te gebruiken. Die rpm's deden het bij mij de ene keer wel en de andere keer niet. Sinds ik Gentoo gebruik, gebruik ik hun portage-system, maar dat is natuurlijk ook de source. Kortom, ik zou mensen adviseren om de bron te gebruiken. Heb je tenminste ook niet het probleem dat je, na een kernelupgrade moet uitzoeken welke kerneldrivers je moet gebruiken.
Klopt, daar had ik (en JJJ & nog een paar andere ook last van)... Hij deed het gewoon echt niet (met emerge nvidia-kernel nvidia-glx)... Ff de sources geinstalled, en klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27915

Mag ik trouwens aangeven dat de nieuwste drivers enorm veel beter zijn dan alle vorige releases bij elkaar :?

Ik heb voor 't eerst meer dan een dag uptime met de nvidia drivers loaded (momenteel 14 dagen, vorige uptime was iets van 28). En dan speel ik dus redelijk wat 3D games naast het 'normale' werk (app/kernel development).

Applausje voor nvidia, wat mij betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7998

Idd, dat viel mij ook al op :) Ik haal nu met TuxRacer ( *D ) een FPS van 250 in 1280x1024x32 met mijn GF2MX200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 23:20
Bij de 2.2.20 en de 2.4.5 kernels van slackware geeft het compilen van de nvidia drivers problemen (de kernel driver dan)

dus een nieuwe kernel compilen en dan werkt ie weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-04 13:45

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op woensdag 10 april 2002 10:00 schreef DAzN het volgende:
Alleen van de kernel driver krijg je "echte" source. De GLX driver "source" is gewoon een install scriptje voor een binary. Of zeg ik het nou verkeerd om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Niet online
Op donderdag 11 april 2002 09:03 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Alleen van de kernel driver krijg je "echte" source. De GLX driver "source" is gewoon een install scriptje voor een binary. Of zeg ik het nou verkeerd om?
Correct. Maar je moet wel zorgen dat de kernel-drivers en de glx-drivers overeenkomen. Daarom kun je beter de source compileren, dan is het eenvoudiger om de glx-drivers erbij te pakken: nl. altijd de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:46

Sjonny

Fratser

die laatste drivers (2880 ofzo) die doet het bij mij niet helemaal goed. 3d gaat ietsje sneller (+/-5 fps), maar als de xscreensaver em na 30 min me monitor op off zet dan fucked ie dat op en knippert me monitor tussen on en off om de seconde ofzo .. was ik niet zo blij mee.. voor mij weer terug naar de 2350 drivers.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-05 13:23
Bij mij doen de drivers het ook niet nadat ik in MDK8.1 ben geupdate naar KDE3. Ik heb de drivers al verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar ze doen het nog steeds niet. Ik heb wel in mijn XF86config-4 load "glx" staan en nv vervangen door nvidia. How comes?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een foutmelding zou toch handig zijn lijkt me. Kijk naar de (EE) entries in je /var/log/XFree86.0.log .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
misschien iets om straks in de FAQ op te nemen. zoals wat janjanjansen en intoxicated zeiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:58

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op donderdag 11 april 2002 15:34 schreef LB06 het volgende:
[verhaal]
How comes?
Het zou kunnen dat er nog oude Mesa-libraries op je systeem staan. Zie de README van nVidia (hier) voor meer informatie over welke bestanden dat zouden kunnen zijn. Om echt een oplossing te kunnen noemen zul je zoals gezegd even met bijvoorbeeld je /etc/X11/XF86Config-4 en je /var/log/XFree86.0.log moeten komen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

bah!,
beetje offtopic, maar ik zag dit topic en ik dacht
'cool dan zal het nog wel lekkerder gaan'

*lees site, lees site*

"Please note that the RIVA 128/128ZX chips are supported by the open source 'nv' driver for XFree86, but not by the NVIDIA Accelerated Linux Driver Set."

bah!

(sorry dat moest ik ff kwijt)

*reactie op Jotti hier benee*
*grom* *grom* nix mis met mijn Riva128, niewerwetse gedoe
allemaal. en mijn p166 loopt jullie er ook allemaal nog uit.
ik kan teminste nog fatsoenlijk een bakje koffie gaan halen
als ik mijn P166 iets laat compilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online
Mwa, veel acceleratie zul je uit die kaartjes ook niet meer krijgen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

De NVidia driver heeft ook een kazige optie waarmee je een schaduw voor je muispijl kan krijgen :P

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op vrijdag 12 april 2002 01:02 schreef Aaargh! het volgende:
De NVidia driver heeft ook een kazige optie waarmee je een schaduw voor je muispijl kan krijgen :P
nu had ik ook gehoord dat eht mogelijk was anti-aialising aan te zetten? en/of andere extra opties..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34554

Ja,.. bij mij crashed 'ie ook wel eens [reset knop is dan nog de enige mogelijkheid]...
-> als openGL vastloopt,.. dan doet 'ie het tenminste ook goed :+

Maarja,.. ik ben toch wel tevreden met de drivers. Zónder heb ik tenslotte helemaal niks. --> dan kan ik niet eens tuxracer spelen.

________

ziehier mijn vraag:
bij het kiezen van de Nvidia kernel drivers kun je kiezen uit drivers voor:
SP,MP en Enterprise.
Ik heb maar voor SP gekozen...& afgezien van de harde crashes werkt dat perfect
Maarruh.. waar staan die keuzes nou precies voor?
Ik neem maar aan dat MP Multiprocessor is ofzo? maar wat is dan enterprise... :?
_________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aaargh!
  • Laatst online: 21-04 10:04

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Op zaterdag 13 april 2002 17:36 schreef The_Dart het volgende:

[..]

nu had ik ook gehoord dat eht mogelijk was anti-aialising aan te zetten? en/of andere extra opties..?
environment variabele, rtfm voor meer info

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zaterdag 13 april 2002 17:53 schreef _m0teh0ker_ het volgende:
Ik neem maar aan dat MP Multiprocessor is ofzo? maar wat is dan enterprise... :?
Enterprise == een versie voor kernels (enterprise-kernels) die geoptimaliseerd zijn voor het gebruik in grote systemen. Denk aan meegecompileerde highmem-ondersteuning en meer van dat soort dingen. Sommige distributies hebben zo'n kernel staan voor download naast hun UP en MP-kernel (MP is inderdaad voor SMP).
En voor antialiasing: zie Appendix E voor de waarden die __GL_FSAA_MODE moet krijgen zodat AA aangezet wordt. Let wel: dit is voor OpenGL.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht ook handig: een HOWTO over OpenGL en aanverwante zaken icm nvidia drivers : http://www.tldp.org/HOWTO/mini/Nvidia-OpenGL-Configuration/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 22:54
Ok ik ben een Linux n00bie en heb dus een probleem. Redhat 7.2 geinstalleerd. Alles ging goed. Maar toen wilde ik wel een nieuwe nvidia driver, want de 3d dingen gingen langzaam. Ik heb eerst de goede drivers gedownload, de manual gelezen. Als root in kde ingelogd. /etc/X11/XFconfig4 aangepast, van nv, nvidia gemaakt, alles wat in de manual stond. Daarna uitgelogt, toen crashte ie naar de prompt. Daarna de 2 rpm's geinstalleerd, zag er goed uit, en toen gereboot. Nu start ie dus niet meer op, bij Loading Wine om precies te zijn. Staat er Failed ;( Daarna als mijzelf of als root inloggen en startx geeft het volgende logfiletje:

http://home.planet.nl/~horne043/XFree86.0.log

Wat nu :? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(EE) NVIDIA(0): Failed to initialize the NVdriver kernel module!
(EE) NVIDIA(0): *** Aborting ***

Daar loopt het fout. Probeer eens op de console in te typen:
modprobe NVdriver (let op de hoofdletters!)
en daarna X opnieuw te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 13:48 schreef SilverMaster het volgende:
Ok ik ben een Linux n00bie en heb dus een probleem. Redhat 7.2 geinstalleerd. Alles ging goed. Maar toen wilde ik wel een nieuwe nvidia driver, want de 3d dingen gingen langzaam. Ik heb eerst de goede drivers gedownload, de manual gelezen. Als root in kde ingelogd. /etc/X11/XFconfig4 aangepast, van nv, nvidia gemaakt, alles wat in de manual stond. Daarna uitgelogt, toen crashte ie naar de prompt. Daarna de 2 rpm's geinstalleerd, zag er goed uit, en toen gereboot. Nu start ie dus niet meer op, bij Loading Wine om precies te zijn. Staat er Failed ;( Daarna als mijzelf of als root inloggen en startx geeft het volgende logfiletje:

http://home.planet.nl/~horne043/XFree86.0.log

Wat nu :? |:(
De NVIDIA drivers werken iig goed. Dat is het probleem niet, dat zit namelijk in je XFConfig-4. Zou je die ook even kunnen posten?
En dat wine niet meer laadt is wat vreemd, is trouwens ook vreemd dat ie dat tijdens booten wil laden :? maar goed. Je zou als je wine niet gebruikt het gewoon kunnen deinstalleren (rpm -e wine)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53023

Op zaterdag 13 april 2002 17:36 schreef The_Dart het volgende:

[..]

Ik kwam gister een tooltje tegen om die opties in te stellen zonder allemaal vage diep weggestopte bestandjes te editten (okay, ik overdrijf een beetje :P ): nvOption

(weet niet of 't ook werkt, heb 't nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 14 april 2002 13:52 schreef janjanjansen het volgende:

Ow verhip, dat zag ik even over het hoofd :+
Pak trouwens liever de tar.gz bestanden. Die werken meestal een stuk beter dan de rpms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Op zondag 14 april 2002 13:52 schreef janjanjansen het volgende:

Bedankt voor de tip, maar in welke map moet ik dit commando uitvoeren :? Anders krijg ik een NVdriver not found error of iets in die buurt.
Op zondag 14 april 2002 13:54 schreef banaan-X het volgende:

[..]

De NVIDIA drivers werken iig goed. Dat is het probleem niet, dat zit namelijk in je XFConfig-4. Zou je die ook even kunnen posten?
En dat wine niet meer laadt is wat vreemd, is trouwens ook vreemd dat ie dat tijdens booten wil laden :? maar goed. Je zou als je wine niet gebruikt het gewoon kunnen deinstalleren (rpm -e wine)
http://home.planet.nl/~horne043/XF86Config-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

mijn drivers doen ut wel, maar soms hangt me pc helemaa, als ik een andere kaart gebruik heb ik hier geen last van, iemand een id? ik weet niet of het aan de kaart ligt want ik heb alleen Linux dus ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 14 april 2002 14:35 schreef SilverMaster het volgende:
Bedankt voor de tip, maar in welke map moet ik dit commando uitvoeren :? Anders krijg ik een NVdriver not found error of iets in die buurt.
Hij vindt wel de gewone driver, maar de kernelmodule lijkt niet geïnstalleerd. Zou je eens kunnen kijken of er in /lib/modules ergens een bestand NVdriver staat? Dat zou de module zijn die geladen moet worden (overigens maakt het niet uit vanuit welke dir je dat commando geeft, hij zoekt in vooraf gedefinieerde dirs). Als dat bestand nergens te vinden is dan kun je nog eens de RPM voor de kernelmodule installeren of de .tar.gz nemen. In het laatste heb ik meer vertrouwen, maar daarvoor moet je wel een kernelsource hebben staan (van de kernel die je draait) en een compiler geïnstalleerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Hij staat er wel. Ik heb insmod ./NVdriver gedaan maar dan krijg ik allemaal unresolved symbol errors :? Snap er nu weinig meer van ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat is de precieze naam van de packages die je gedownload hebt? En wat is de uitvoer van 'uname -a'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Op zondag 14 april 2002 15:26 schreef odysseus het volgende:
Wat is de precieze naam van de packages die je gedownload hebt? En wat is de uitvoer van 'uname -a'?
uname -a:
"Linux silvermaster.at.home 2.4.9-31 #1 Tue Feb 26 06:23:51 EST 2002 i686 unknown"

Drivers:
NVIDIA_GLX-1.0-2880.i386.rpm
NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up.i686.rpm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Dan heb je de verkeerde...je moet de RPM met de naam NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up_2.4.9_31.i386.rpm hebben...er staat hier een link naar dat bestand (zie onder de RH-kernels, bij 'updated to 2.4.9-31').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
|:( Stom van mij, maar moet ik nu gewoon rpm -ivh NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up_2.4.9_31.i686.rpm doen of moet eerst die andere eruit? En als ie eruit moet, hoe doe ik dat dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ok:
Wie heeft de Stereo Glasses al in Linux werkend?

En hoe los je het probleem op als je van X naar framebuffer gaat, en je framebuffer op 85Hz draait met Riva kerneldriver.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 14 april 2002 15:46 schreef SilverMaster het volgende:
|:( Stom van mij, maar moet ik nu gewoon rpm -ivh NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up_2.4.9_31.i686.rpm doen of moet eerst die andere eruit? En als ie eruit moet, hoe doe ik dat dan :?
Best eerst even die andere verwijderen. Dat kan ook gewoon met het rpm-commando, zie 'rpm --help' voor de precieze optie.

En Skinkie: nVidia-driver + RivaFB == slecht idee...houd het beter bij één van de twee, dat geeft tenminste geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Nou ok, geinstalleerd, maar daarna krijg ik van insmod allemaal errors om me hoofd heen. |:( Denk eraan om RedHat 7.2 helemaal opnieuw erop te zetten, en dan opnieuw doen, want zo gaat het niet echt lukken vrees ik ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

#IFDEF ALLEMAAL_ERRORS
post_the_errors()
#ENDIF

Ofwel: wat houdt 'allemaal errors' precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
na modprobe NVdriver

eerst de path naar het bestand en dan: Unresolved symbol init_mm_R8e9747b2
en dan een paar verschillende varianten daarvan.

Vervolgens een of andere hint :?

en dan het path naar NVdriver en dan insmod failed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik neem aan dat je je kernel nooit zelf gecompileerd hebt? Als het helemaal niet lukt dan zou je eens kunnen proberen om de .tar.gz te downloaden en te installeren.

[edit: en wat is de hint eigenlijk die je noemt?]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Heb ik nog nooit gedaan nee. Ik denk dat ik dan maar gewoon opnieuw RedHat 7.2 ga installeren, of een andere distro proberen, Mandrake ofzo. Ik denk niet dat het nog gaat lukken aangezien ik een nog veel te grote Linux n00b ben *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
Op zondag 14 april 2002 16:58 schreef odysseus het volgende:
[edit: en wat is de hint eigenlijk die je noemt?]
Kom ik nog op terug, als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2198

Op zondag 14 april 2002 15:49 schreef Skinkie het volgende:
En hoe los je het probleem op als je van X naar framebuffer gaat, en je framebuffer op 85Hz draait met Riva kerneldriver.
Op zondag 14 april 2002 15:52 schreef odysseus het volgende:
En Skinkie: nVidia-driver + RivaFB == slecht idee...houd het beter bij één van de twee, dat geeft tenminste geen problemen.
Ah, dat was het probleem...1 van de 2 dus :)

emerge unmerge nvidia-glx
emerge unmerge nvidia-kernel
opengl-update xfree

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op maandag 15 april 2002 09:19 schreef Felix het volgende:

[..]

[..]

Ah, dat was het probleem...1 van de 2 dus :)

emerge unmerge nvidia-glx
emerge unmerge nvidia-kernel
opengl-update xfree

:)
en zetten we dat in .xinitrc?????

of waar mogen we dat planten?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26362

Ik heb nu effe kernel 2.5.8 geprobeerd, maar nu kan ik de NVidia driver niet meer gebruiken, omdat deze niet werkt met 2.5.x kernels... Wat kan ik hier aan doen?? Framebuffer is GEEN oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 16 april 2002 09:10 schreef Markiedam het volgende:
Ik heb nu effe kernel 2.5.8 geprobeerd, maar nu kan ik de NVidia driver niet meer gebruiken, omdat deze niet werkt met 2.5.x kernels... Wat kan ik hier aan doen?? Framebuffer is GEEN oplossing
Een van de bezoekers op mijn chatkanaal (JaZper) heeft de Nvidia driver geport naar de 2.5.x kernel en heeft hem daar werkend. Vraag me niet hoe, dat weet hij vast wel.

Als je geduld hebt zal ik het hem vanmiddag vragen, anders moet je zelf even online komen om het hem te vragen (nl.chatjunkies.org #dutch).

[edit]
en persoonlijk vind ik dit overigens niks, 2.5.x is momenteel in de development stage, dan moet je elke crash rapporteren en dat heeft geen zin als je non-debuggable binary-only drivers gebruikt, zoals je vst wel weet.. Maargoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2198

Op maandag 15 april 2002 23:24 schreef Skinkie het volgende:

[..]

en zetten we dat in .xinitrc?????

of waar mogen we dat planten?
Gentoo commando's om nVidia drivers te uninstallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Hoe zit het met Debian packages van de NVidia drivers? op hun homepage zie ik niets...

Ik zal wel aangewezen zijn op de tar.gz's of niet?

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 16 april 2002 18:08 schreef theJKid het volgende:
Hoe zit het met Debian packages van de NVidia drivers? op hun homepage zie ik niets...

Ik zal wel aangewezen zijn op de tar.gz's of niet?
http://packages.debian.org/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkaXakA
  • Laatst online: 01-12-2021

AkaXakA

Just Kidding...

Op dinsdag 16 april 2002 18:19 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

http://packages.debian.org/ :)
Dank! Dank! Dank! [x 1000]

:7

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

jah leuk nu deed met hele X het niet meer.

kep alles gedaan wat de readme zei.

moest iets toevoegen en daar op liep die vast nouw lekker is dat.

nog maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je ook een foutmelding? Gebruik je rivafb (als je dat niet zeker weet dan gebruik je het niet :))? Zie je iets interessants in /var/log/XFree86.0.log?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30993

Ik heb een tijdje terug een patch gemaakt voor de NVIDIA 2402 (dacht ik, in ieder geval niet de nieuwe 2808 drivers) drivers. Was toch al van plan ze een keertje aan te passen voor 2808 omdat ik die zelf ook wil gaan gebruiken (ik gebruik kernel 2.5.6-pre1-dj1-xfs) dus als je interresse hebt stuur me dan een mailtje oid.. vanveghel@home.nl (niet allemaal tegelijk he ;))

- Jasper

edit:
[quote]
Een van de bezoekers op mijn chatkanaal (JaZper) heeft de Nvidia driver geport naar de 2.5.x kernel en heeft hem daar werkend. Vraag me niet hoe, dat weet hij vast wel.
[/quote]

Dat ben ik dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29574

Op dinsdag 16 april 2002 10:19 schreef beelzebubu het volgende:

[..]

Als je geduld hebt zal ik het hem vanmiddag vragen, anders moet je zelf even online komen om het hem te vragen (nl.chatjunkies.org #dutch).

[edit]
en persoonlijk vind ik dit overigens niks, 2.5.x is momenteel in de development stage, dan moet je elke crash rapporteren en dat heeft geen zin als je non-debuggable binary-only drivers gebruikt, zoals je vst wel weet.. Maargoed ;)
Ehmm ja :P Maar ons Jazpertje heeft 't wel mooi voor
mekaar.. debuggable of non-debuggable.. it kicks ass :*

Jazper ga zo door al verbouw je die hele 2.5 tree alleen voor nvidia >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Op dinsdag 16 april 2002 23:04 schreef Timboke het volgende:

[..]

Ehmm ja :P Maar ons Jazpertje heeft 't wel mooi voor
mekaar.. debuggable of non-debuggable.. it kicks ass :*

Jazper ga zo door al verbouw je die hele 2.5 tree alleen voor nvidia >:)
drivers van Nvidia geinstalled allemaal prima op Mandrake 8,2 maar zodra ik UT of tuxracer opstart en 2 seconden aan het gamen ben crashed het hele zooitje, compleet linux vast zelfs geen errors hij stopt gewoon en het geluid slaat over, dit heeft ie bij iedere OpenGL applicatie zelfs bij de screensavers !
ook kan ik video modus niet veranderen hoger als 640x480 loopt ie al bij het testen vast.
drivers opnieuw installen al geprobeerd en de XF86Config-4 is ook goed zoals het hoort, google heeft geen oplossingen wat ik kon vinden...
bedankt voor alle hulp iig
Mandrake 8,2 met vaste kernell 2.4.18 nix gerecompiled drivers van nvidia via de sources geinstalled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:29

Japie.G

Colour Classic

ik had dat kernel ding geinstalleerd, volgens de manual
ik had de GLX geinstalleerd volgens de manual

ik verander die dingen in die conf file (driver nv nvidia van gemaakt e.d.)

ik reboot de xserver, en BATS alleen zwart beeld, hij reageerde helemaal nergens meer op. ik druk reset, doet ie het weer, wat blijkt, me xfree config ding is weer teruggezet naar zoals ie was :?

wat doe ik fout :'(

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi
  • Niet online
Op woensdag 17 april 2002 14:44 schreef The_Dart het volgende:

[..]

drivers van Nvidia geinstalled allemaal prima op Mandrake 8,2 maar zodra ik UT of tuxracer opstart en 2 seconden aan het gamen ben crashed het hele zooitje, compleet linux vast zelfs geen errors hij stopt gewoon en het geluid slaat over, dit heeft ie bij iedere OpenGL applicatie zelfs bij de screensavers !
ook kan ik video modus niet veranderen hoger als 640x480 loopt ie al bij het testen vast.
drivers opnieuw installen al geprobeerd en de XF86Config-4 is ook goed zoals het hoort, google heeft geen oplossingen wat ik kon vinden...
bedankt voor alle hulp iig
Mandrake 8,2 met vaste kernell 2.4.18 nix gerecompiled drivers van nvidia via de sources geinstalled
Heb je, zoals ik in mijn openingspost zeg, al geprobeerd een BusID toe te voegen? Geen Mesa meuk geinstalleerd? Geen framebuffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
  • Laatst online: 15-04 08:20
hmzz ik krijg nog steeds niet me NVIDIA_kernelblabla gecompileerd. hij mist me headers files in /usr/src/linux

Ik gebruik debian met kernel 2.4.18.

Hoe krijg ik nou de headers in die linux directory als ik de tar -xvjf kernel-soureblablabla doe en die noem ik linux pakt ie hem niet.

moet ik dan nogmaals de kernel d/l ofzo :?

hmmz ok headers werken nu alleen krijg weer een rare melding waar ik nie uit komt

cc -c -Wall -Wimplicit -Wreturn-type -Wswitch -Wformat -Wchar-subscripts -Wparentheses -Wpointer-arith -Wcast-qual -Wno-multichar -O -MD -D__KERNEL__ -DMODULE -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D_X86=1 -Di386=1 -DUNIX -DLINUX -DNV4_HW -DNTRM -DRM20 -D_GNU_SOURCE -DRM_HEAPMGR -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D__KERNEL__ -DMODULE -DNV_MAJOR_VERSION=1 -DNV_MINOR_VERSION=0 -DNV_PATCHLEVEL=2880 -I. -I/usr/src/linux/include -Wno-cast-qual nv.c
cc -c -Wall -Wimplicit -Wreturn-type -Wswitch -Wformat -Wchar-subscripts -Wparentheses -Wpointer-arith -Wcast-qual -Wno-multichar -O -MD -D__KERNEL__ -DMODULE -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D_X86=1 -Di386=1 -DUNIX -DLINUX -DNV4_HW -DNTRM -DRM20 -D_GNU_SOURCE -DRM_HEAPMGR -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D__KERNEL__ -DMODULE -DNV_MAJOR_VERSION=1 -DNV_MINOR_VERSION=0 -DNV_PATCHLEVEL=2880 -I. -I/usr/src/linux/include -Wno-cast-qual os-interface.c
cc -c -Wall -Wimplicit -Wreturn-type -Wswitch -Wformat -Wchar-subscripts -Wparentheses -Wpointer-arith -Wcast-qual -Wno-multichar -O -MD -D__KERNEL__ -DMODULE -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D_X86=1 -Di386=1 -DUNIX -DLINUX -DNV4_HW -DNTRM -DRM20 -D_GNU_SOURCE -DRM_HEAPMGR -D_LOOSE_KERNEL_NAMES -D__KERNEL__ -DMODULE -DNV_MAJOR_VERSION=1 -DNV_MINOR_VERSION=0 -DNV_PATCHLEVEL=2880 -I. -I/usr/src/linux/include -Wno-cast-qual os-registry.c
ld -r -o Module-linux nv.o os-interface.o os-registry.o
ld -r -o NVdriver Module-linux Module-nvkernel
size NVdriver
text data bss dec hexfilename
782626 52020 52396 887042 d8902NVdriver
depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/video/NVdriver
make: *** [package-install] Error 1

Uhm wat moet ik hiermee?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Heb er nog wat draadjes over gezocht maar dat mocht ook niet baten?

iemand een idee hoe ik verder kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 21 april 2002 01:20 schreef Justin_Time het volgende:
hmzz ik krijg nog steeds niet me NVIDIA_kernelblabla gecompileerd. hij mist me headers files in /usr/src/linux

[blaat]

hmmz ok headers werken nu alleen krijg weer een rare melding waar ik nie uit komt

[blaat]

depmod: *** Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.18/kernel/drivers/video/NVdriver
make: *** [package-install] Error 1
Je hebt duidelijk mijn eerste reactie in deze thread niet gelezen. Doe dat nou eerst eens, voordat je komt verkondigen dat de drivers niet werken...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor alle mensen met een TV-in op hun nvidia kaart heb ik goed nieuws en slecht nieuws. Het goede nieuws eerst: er zijn (soort van...) drivers. :). http://drama.obuda.kando.hu/~fero/cgi-bin/rivatv.php

Het slechte nieuws is dat de drivers nog in een beginnende staa zijn en nog niet echt geweldig werken... Daar ik zelf geen TV-in heb kan ik ze niet testen,, maar voor sommige mensen wellicht interessant. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 09:13 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk mijn eerste reactie in deze thread niet gelezen. Doe dat nou eerst eens, voordat je komt verkondigen dat de drivers niet werken...
Ik heb dus wel duidelijk dit hele topic gelezen waaronder ook jou reply maar voor de goede orde ik heb gisteren me kernel geupgrade naar 2.4.18 dus het is wel zo dat mijn compiler zijn versie gelijk is aan de van de compiler die hem gecompileerd heeft.

Nog meer ideeen?

edit:

Ga nog maar is stap voor stap jou regeltjes uitvoeren voor de zekerheid ook al zie ik het nut niet in.
]

edit:

De poging loopt al spaak op de make proper waarin ik: make: *** No rule to make target `mrproper'. Stop.
krijg nu denk ik dat ik de .config niet is ofzo maar ik heb later de kernel headers met een .deb gehaald omdat hij met compileren die mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

JJJ

'Ze doen het niet' is hier niet echt van toepassing, wel een klein beetje. Mijn nvidia drivers doen het eigenlijk maar half.

Waar anderen veel FPS halen met een Geforce 2 MX 200 haal ik ongeveer een 3 a 4x lagere score in FPS.

Ik heb Quake 3 native geinstalleerd, dus baseq3 kopieren, en de linux binaries erbij gegooid.

Als ik op 1024x768 speel, met voor de rest alleen maar default settings dan haal ik amper 28 FPS.

Glxgears doet het ook niet goed, vergeleken met andere scores, rond de 230 FPS.

Aangezien andere kaarten veel hoger zitten (terwijl ze eigenlijk qua 3d trager zouden moeten zijn dan mijn kaart) denk ik aan een config-fout ergens.

Ik draai gentoo linux, ik heb de laatste drivers gemerged (1.0-2880) en de specs van mijn systeem zijn:
AMD Athlon 1 GHz, 512 MB ram, MSI K7T Turbo (VIA chipset), en een noname Geforce 2 MX 200.

Mijn XF86config ziet er zo uit:
hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zondag 21 april 2002 11:06 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

Ik heb dus wel duidelijk dit hele topic gelezen waaronder ook jou reply maar voor de goede orde ik heb gisteren me kernel geupgrade naar 2.4.18 dus het is wel zo dat mijn compiler zijn versie gelijk is aan de van de compiler die hem gecompileerd heeft.

Nog meer ideeen?

edit:

Ga nog maar is stap voor stap jou regeltjes uitvoeren voor de zekerheid ook al zie ik het nut niet in.
]

edit:

De poging loopt al spaak op de make proper waarin ik: make: *** No rule to make target `mrproper'. Stop.
krijg nu denk ik dat ik de .config niet is ofzo maar ik heb later de kernel headers met een .deb gehaald omdat hij met compileren die mist.
Nu ik er over nadenk heb ik hetzelfde gehad de eerste keer dat ik de nvidia drivers wou gebruiken, nadat ik op de debian manier de kernel (2.4.18) had geinstaleerd.

Na een symlink gemaakt te hebben was de eerste error (over gcc) over, maar kreeg ik ook die error dat er Unresolved symbols waren (

De oplossing (die eigenlijk geen oplosssing is) was voor mij om de kernel op de 'normale' manier te compilen.

Dus de tar.gz te downloaden deze uit te pakken in 'usr/src/' zodat daar ook gelijk de kernmel-headers staan en daarna 'make menuconfig, make dep, make clean, make bzImage (in mijn geval), make modules en make modules_install)

Toen ik daarna de drivers instaleerde werkte het (bij mij) perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Staan alle links goed en heb je geen oude libs meer rondslingeren? Zie appendix C (uit mijn hoofd) van de README. Het hebben van bijvoorbeeld Mesa-libraries veroorzaakt dit soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 13:24 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk heb ik hetzelfde gehad de eerste keer dat ik de nvidia drivers wou gebruiken, nadat ik op de debian manier de kernel (2.4.28) had geinstaleerd.

Na een symlink gemaakt te hebben was de eerste error (over gcc) over, maar kreeg ik ook die error dat er Unresolved symbols waren (

De oplossing (die eigenlijk geen oplosssing is) was voor mij om de kernel op de 'normale' manier te compilen.

Dus de tar.gz te downloaden deze uit te pakken in 'usr/src/' zodat daar ook gelijk de kernmel-headers staan en daarna 'make menuconfig, make dep, make clean, make bzImage (in mijn geval), make modules en make modules_install)

Toen ik daarna de drivers instaleerde werkte het (bij mij) perfect.
nee he? Dat meen je niet :(
Weer 3 uur al die optie bekijken en compileren :( En gaat ie dan geen error geven als ik nu weer de 2.4.18 wil gaan compileren want ik heb het inderdaad de "debian" manier gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 13:25 schreef odysseus het volgende:
Staan alle links goed en heb je geen oude libs meer rondslingeren? Zie appendix C (uit mijn hoofd) van de README. Het hebben van bijvoorbeeld Mesa-libraries veroorzaakt dit soort dingen.
README >>>

Problems will arise if applications use the wrong version of a library.
This can be the case if there are either old libGL libraries or stale
symlinks left lying around. If you think there may be something awry
in your installation, check that the following files are in place
(these are all the files of the NVIDIA Accelerated Linux Driver Set,
plus their symlinks):

/usr/X11R6/lib/modules/drivers/nvidia_drv.o

/usr/X11/lib/modules/extensions/libglx.so.x.y.z
/usr/X11/lib/modules/extensions/libglx.so -> libglx.so.x.y.z

/usr/lib/libGL.so.x.y.z
/usr/lib/libGL.so.x -> libGL.so.x.y.z
/usr/lib/libGL.so -> libGL.so.x

/usr/lib/libGLcore.so.x.y.z
/usr/lib/libGLcore.so.x -> libGLcore.so.x.y.z

/lib/modules/`uname -r`/video/NVdriver, or
/lib/modules/`uname -r`/kernel/drivers/video/NVdriver

uhm heb zelf lib6 geinstalled maar wat mag ik dan weghalen als ik deze dir's ga bekijken op me deb systeem?
En hoe zien die MESA libs eruit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wat is de uitvoer van 'ldd `which glxgears`'? Aan de uitvoer ervan moet te zien zijn of de nVidia-drivers wel gebruikt worden in plaats van de Mesa-drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 13:41 schreef odysseus het volgende:
Wat is de uitvoer van 'ldd `which glxgears`'? Aan de uitvoer ervan moet te zien zijn of de nVidia-drivers wel gebruikt worden in plaats van de Mesa-drivers.
ldd werkt zo niet moes data invoer hebben en ldd glxgears vind ie niet
de uitvoer van which glxgears was de dir /usr/bin/X11/glxgears

PS: mijn startx enzo werkt nog niet (dus moet steeds windows rebooten) maar daar ging het me ook niet om wil eerste gewoon even de nvidia drivers goed compileren/installeren voordat ik met XF86 ga beginnen aanpassen.

btw de glx compileerde wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zondag 21 april 2002 13:26 schreef Justin_Time het volgende:

[..]

nee he? Dat meen je niet :(
Weer 3 uur al die optie bekijken en compileren :( En gaat ie dan geen error geven als ik nu weer de 2.4.18 wil gaan compileren want ik heb het inderdaad de "debian" manier gedaan
Zoals ik al zei is het niet echt een oplossing, maar bij mij werkte het daarna in elk geval.
Waarschijnlijk was het me ook wel gelukt als ik de manier die 'intoxicated' bovenaan dit topic beschijft had uitgevoerd, maar daar wist ik toen nog niets van (had ook niet echt gezocht moek zeggen :) ), maar zoals ik het nu heb gedaan werkt het ook :)

Als je de kernel opnieuw gaat compilen dan geeft dat geen error hoor gewoon een ander naampje geven en niet vergeten eerst de oude modules te renamen, voordat je make modules_install uitvoerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 14:08 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Zoals ik al zei is het niet echt een oplossing, maar bij mij werkte het daarna in elk geval.
Waarschijnlijk was het me ook wel gelukt als ik de manier die 'intoxicated' bovenaan dit topic beschijft had uitgevoerd, maar daar wist ik toen nog niets van (had ook niet echt gezocht moek zeggen :) ), maar zoals ik het nu heb gedaan werkt het ook :)
Ouwe mazzelaar :P

Nu ik nog :(

Zou ik dan toch echt me kernel weer opnieuw moeten updaten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Ik heb nu drivers NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up.i386 maar ik weet dus echt niet waar ik dalijk moet beginnen.
Help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

JJJ

Op zondag 21 april 2002 14:36 schreef dave01 het volgende:
Ik heb nu drivers NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up.i386 maar ik weet dus echt niet waar ik dalijk moet beginnen.
Help
Hmm.. dit is wel echt een geval van de readme lezen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op zondag 21 april 2002 14:37 schreef JJJ het volgende:

[..]

Hmm.. dit is wel echt een geval van de readme lezen lijkt me.
Heb ik gedaan.
Snap er niks van (ik ben een N00b in Linux)

Instructions:

Before installing from rpm, make sure that you have downloaded the
NVIDIA_kernel rpm appropriate for your kernel. Once you have verified
that you do indeed have the correct rpm, install NVIDIA_kernel by doing:

$ rpm -ivh NVIDIA_kernel.i386.rpm

Next, install the NVIDIA_GLX rpm by doing:

$ rpm -ivh NVIDIA_GLX.i386.rpm

Moet je deze drivers op floppy zetten of zoiets.
Ik heb ze nu gedownload staan op HD D(niet gemound in Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Laatst online: 28-04 10:02
Mwa ik gebruik linux nog maar een paar dagen, maar ik heb gister zonder problemen de nVidia 1.0-2880 drivers geïnstalleerd *D
Draait als een zonnetje :) Gemiddeld 66 FPS tijdens een potje UT op 1152x864 32bit alles op high etc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 21 april 2002 14:36 schreef dave01 het volgende:
Even om te checken: Je hebt RedHat 7.2 ?

Dan is het gewoon een kwestie van 'rpm -ivh NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up.i386.rpm' starten in je console. Daarna doe je exact hetzelfde voor de GLX-rpm. Daarna moet je even je XF86Config aanpassen, details over het hele verhaal vind je hier.

Indien de RPM's voor jouw distro niet werken of je niet volledig zeker weet dat je wel de goede hebt, kun je altijd nog vanaf de source compilen. Dat is in deze thread al aan bod geweest. Bovendien levert de search daar info over :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Op zondag 21 april 2002 14:41 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Even om te checken: Je hebt RedHat 7.2 ?

Dan is het gewoon een kwestie van 'rpm -ivh NVIDIA_kernel-1.0-2880.rh72up.i386.rpm' starten in je console. Daarna doe je exact hetzelfde voor de GLX-rpm. Daarna moet je even je XF86Config aanpassen, details over het hele verhaal vind je hier.

Indien de RPM's voor jouw distro niet werken of je niet volledig zeker weet dat je wel de goede hebt, kun je altijd nog vanaf de source compilen. Dat is in deze thread al aan bod geweest. Bovendien levert de search daar info over :)
Ik heb Redhat 7.2 ja maar weet dus niet waar ik moet beginnen.
Ik zit in de prompt en ben ingelogt.
Wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ook dan moeten de simpele stappen die daar genoemd worden wel te volbrengen zijn. Het enige wat je hoeft te doen is die twee bestanden (NVIDIA_GLX.nogwat en NVIDIA_kernel.nogwat) in een directory te plaatsen (dat heb je als het goed is al gedaan) en dan als je in die directory staat het volgende in te typen:
code:
1
2
rpm -ivh NVIDIA_kernel.i386.rpm [ENTER]
rpm -ivh NVIDIA_GLX.i386.rpm [ENTER]

Meer is het niet. Vervolgens moet je nog een configuratiebestand wijzigen, daar zijn editors voor. Zie bijvoorbeeld de informatie over 'joe', 'mcedit' en 'pico' of 'nano'. Dat zijn allemaal redelijk begrijpelijke editors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 14:42 schreef dave01 het volgende:

[..]

Ik heb Redhat 7.2 ja maar weet dus niet waar ik moet beginnen.
Ik zit in de prompt en ben ingelogt.
Wat nu?
uhm dus gewoon die regels rpm blablabla 1 voor 1 intikken ?? |:

Maar ik ben er nog steeds niet uit met die modules :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op zondag 21 april 2002 14:48 schreef odysseus het volgende:
Vervolgens moet je nog een configuratiebestand wijzigen, daar zijn editors voor. Zie bijvoorbeeld de informatie over 'joe', 'mcedit' en 'pico' of 'nano'. Dat zijn allemaal redelijk begrijpelijke editors.
Je bent VIM vergeten (Ook een zeer mooie editor) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op zondag 21 april 2002 15:00 schreef Mataraty het volgende:
Je bent VIM vergeten (Ook een zeer mooie editor) >:)
Ik wilde de meest eenvoudige noemen. Natuurlijk kun je dit ook met ae, vi, vim, elvis en nog zeshonderd andere editors wijzigen (zelfs met cat en wat pipes en redirects is het geen probleem :)).

Aan de vraagsteller: heb je die regels al eens gewoon ingevoerd?

[edit: ik had even een bericht gemist]
Je moet die bestanden eerst op je linux-partitie zetten. Dit kan door je D: te mounten (zie de FAQ) en ze dan te kopiëren. Vervolgens ga je naar de directory waarin die bestanden staan en je typt letterlijk de al genoemde regels in.
[/edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Aan de vraagsteller: heb je die regels al eens gewoon ingevoerd?
[/quote]

nope
Ik kijk nog wel voor die drivers.
Thnxs voor alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
en mijn vraag is vergeten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Kun je dan eens de uitvoer posten van 'ldd `which glxgears`'? Aangenomen dat je dat geïnstalleerd hebt natuurlijk. Let hierbij op de backquotes! Je kunt ook eerst kijken waar de binary van glxgears staat en dan 'ldd plaats/van/binary' draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 16:46 schreef odysseus het volgende:
Kun je dan eens de uitvoer posten van 'ldd `which glxgears`'? Aangenomen dat je dat geïnstalleerd hebt natuurlijk. Let hierbij op de backquotes! Je kunt ook eerst kijken waar de binary van glxgears staat en dan 'ldd plaats/van/binary' draaien.
ohw sorry d8t dat die backquotes misplaatste "" waren maargoed tis ff gekloot met het steeds rebooten maar hier is de uitvoer:

libGL.so.1 => /usr/lib/libGL.so.1 (0x40018000)
libXext.so.6 => /usr/X11R6/lib/libXext.so.6 (0x4005e000)
libX11.so.6 => /usr/X11R6/lib/libX11.so.6 (0x4006d000)
libpthread.so.0 => /lib/libpthread.so.0 (0x40148000)
libm.so.6 => /lib/libm.so.6 (0x4015c000)
libc.so.6 => /lib/libc.so.6 (0x4017d000)
libGLcore.so.1 => /usr/lib/libGLcore.so.1 (0x4029a000)
libdl.so.2 => /lib/libdl.so.2 (0x405b7000)
/lib/ld-linux.so.2 => /lib/ld-linux.so.2 (0x40000000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Vreemd...dat lijkt gewoon goed te zijn, volgens mij gebruikt hij de goede libs. Ik neem aan dat je geen meldingen in je /var/log/XFree86.0.log hebt? Als er regels in staan die beginnen met '(WW)' of '(EE)', zou je die dan kunnen posten? Of, als je ergens wat webruimte hebt, dat hele bestand en ook nog eens je /etc/X11/XF86Config-4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 17:21 schreef odysseus het volgende:
Vreemd...dat lijkt gewoon goed te zijn, volgens mij gebruikt hij de goede libs. Ik neem aan dat je geen meldingen in je /var/log/XFree86.0.log hebt? Als er regels in staan die beginnen met '(WW)' of '(EE)', zou je die dan kunnen posten? Of, als je ergens wat webruimte hebt, dat hele bestand en ook nog eens je /etc/X11/XF86Config-4?
uhm me hele startx werkt nog niet hoor no screen blablabla maar ik dacht van laat ik eerst eens de drivers goed compileren en dan pas me XF86 goed aanpassen maar goed ik zal even wat uitdraais maken ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Ok het was ff wennen ftpen via dos (had geen zin om ftp client te d/len) maar volgens mij is het gelukt.

De bestanden staan hier:
http://www.xs4all.nl/~jtime/

depmod is een depmod -ea (vroeg iemand om)
fooout = de uitvoer van jou commandotje
nvidiastartx is de uitvoer van mijn fouten als ik startx wil opstarten met de nvidia drivers als ik de nv driver neem (zals in het volgende bestandje klapt ie eruit met een signal 4

xfree.log is me XFREE86.....-4 bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1:
(II) LoadModule: "GLcore"
(WW) Warning, couldn't open module GLcore
2:
(II) NV: driver for NVIDIA chipsets: RIVA128, RIVATNT, RIVATNT2,
RIVATNT2 (A), RIVATNT2 (B), RIVATNT2 (Ultra), RIVATNT2 (Vanta),
RIVATNT2 M64, RIVATNT2 (Integrated), GeForce 256, GeForce DDR,
Quadro, GeForce2 GTS, GeForce2 GTS (rev 1), GeForce2 ultra,
Quadro 2 Pro, GeForce2 MX, GeForce2 MX DDR, Quadro 2 MXR,
GeForce 2 Go, GeForce3, GeForce3 (rev 1), GeForce3 (rev 2),
GeForce3 (rev 3)
3:
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/misc" does not exist.
Entry deleted from font path.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/Type1" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/Speedo" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/100dpi" does not exist.
(WW) The directory "/usr/lib/X11/fonts/75dpi" does not exist.
ad 1: Geen OpenGL gevonden
ad 2: Je gebruikt de nv video driver, niet de nvidia videodriver
ad 3: Fonts installeren is ook wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 18:24 schreef janjanjansen het volgende:

[..]

ad 1: Geen OpenGL gevonden
ad 2: Je gebruikt de nv video driver, niet de nvidia videodriver
ad 3: Fonts installeren is ook wel handig
ad 1: Wat kan ik hier aan doen?
ad 2: In dit voorbeeld wel ja maar als ik de nv verander in nvdidia klapt hij er anders uit met (zie het startxbestand)

ad 3: zeker wel handig even de deb naam zoeken fonts van de X of van kde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OpenGL wordt normaal gesproken bij XFree86 geinstalleerd, het zit er bij in. Zelfde geldt voor de fonts. Hoe Debian dat geregeld heeft weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 18:33 schreef janjanjansen het volgende:
OpenGL wordt normaal gesproken bij XFree86 geinstalleerd, het zit er bij in. Zelfde geldt voor de fonts. Hoe Debian dat geregeld heeft weet ik niet.
aha ik heb gewoon de apt-get xfree86-common of iets dergelijks geinstalled iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
odysseus zijn we er nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 21 april 2002 18:33 schreef janjanjansen het volgende:
OpenGL wordt normaal gesproken bij XFree86 geinstalleerd, het zit er bij in.
Mjah, maar dat is nou juist hetgene [Mesa libs] wat je er zo snel mogelijk uit moet slopen als je een nVidia-kaart hebt :)

- Pastor Richards @ VCPR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_Time
Op zondag 21 april 2002 19:00 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Mjah, maar dat is nou juist hetgene [Mesa libs] wat je er zo snel mogelijk uit moet slopen als je een nVidia-kaart hebt :)
jahjah maar hoe ???

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste